Osmimiliardová modernizace ostravského uzlu má zpoždění kvůli změně napájení

Ostrava, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářOstrava, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) udělala další krok v přípravě rozsáhlé modernizace ostravského železničního uzlu. Se společností Moravia Consult uzavřela

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) udělala další krok v přípravě rozsáhlé modernizace ostravského železničního uzlu. Se společností Moravia Consult uzavřela smlouvu na zpracování záměru projektu a dokumentace pro územní rozhodnutí.

Zpracování dokumentace za 88 milionů korun mělo začít už loni v létě, celý projekt ale nabral značné zpoždění. SŽDC ho vysvětluje tím, že se mezitím rozhodlo o celorepublikovém přechodu na střídavý proud, v Ostravě je dosud stejnosměrná napájecí trakční soustava.

„Bylo nutné vypracovat materiál shrnující technické dopady změny napájení trakčního vedení. Zároveň bylo nutné předběžně vstoupit do jednání s distributory elektrické energie, tak aby nedošlo ke zmaření státní prostředků, vynaložených na přípravu stavby,“ vysvětlila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Podle ní měly vliv na oddálení zakázky i nové požadavky sdružení železničních nákladních přepravců ŽESNAD.cz. „Měly přímý vliv na dopravní technologii a ekonomické hodnocení stavby. Bylo nutné vše projednat a najít koncensus mezi požadavky dopravců a ekonomickými a technickými možnostmi schválené investice,“ dodala Pistoriusová.

Plán SŽDC počítá se ztrojkolejněním úseku mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Ostrava hlavní nádraží a s rozšířením na čtyřkolejné řešení v obvodu stanice Ostrava hlavní nádraží. Má dojít ke zrychlení na 120 kilometrů za hodinu. V ostatních úsecích ostravského železničního uzlu se například prodlouží nástupiště zastávky Ostrava-Stodolní ze stávajících 200 metrů na 300 metrů. Rekonstrukcí projde také stanice Ostrava střed, zřídí se mimoúrovňový bezbariérový přístup na nástupiště výšky 550 mm nad temenem kolejnice.

SŽDC odhadla na začátku roku 2017 náklady na 7,65 miliardy korun. Začít se mělo stavět v roce 2021. Teď je už jisté, že dojde k časovému posunu: stavět se má začít nejdříve v červenci 2024.

Tagy modernizace železničního uzlu Ostrava Moravia Consult Správa železniční dopravní cesty SŽDC
27 komentářů