Osmiměsíční oprava části Posázavského pacifiku začíná, vyjde dráž než SŽDC čekala

Zastávka Chabeřice. Motorový vůz 810 by zde měl podle návrhu SŽDC zaplatit za zastavení 1,20 Kč. Autor: Stribrohorak – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36808016Zastávka Chabeřice. Motorový vůz 810 by zde měl podle návrhu SŽDC zaplatit za zastavení 1,20 Kč. Autor: Stribrohorak – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36808016

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájí do konce října opravu trati 212 mezi Ledečkem a Zručí nad Sázavou. Jde o

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza D.

Jaký to bude mít dopad na trať 014 v úseku Rataje n.S. – Ledečko, kde je na cca 1250m tato trať společná s 212? Budou vůbec regíny od Kolína zajíždět z Předměstí dolů k řece nebo se obsluha tohoto úseku „sveze“ s NAD od 212? Pro neznalé místní situace – bus z Ledečka do Ratají jede cca 100 metrůokolo stanice Rataje – Předměstí.

Štěpán

Souprava: Trať se vážně nebude rušit jenom proto, že VY (a pár dalších jedinců) si to přejete. Zkuste se zeptat lidí, kteří podél této trati bydlí nebo tam mají chatu (což, předpokládám, vy nejste). Většina z nich bude pro zachování a těm ostatním to bude jedno. Vy ale nemáte žádné právo jim poroučet, to opravdu nemáte. Na co už vůbec právo nemáte, je napadat bezdůvodně šotouše. Sám mezi ně také patřím (nemám problém to přiznat), ale skutečně nemůžu za to, že se trať opravuje. Ani nikdo jiný z šotoušů si to nevymyslel. SŽDC má totiž dost rozumu a ví, že… Číst vice »

PetrK

Tlaky na zrušení tratě prý jsou ze strany majitelů golfového areálu v Kácově, kterým trať dost překáží. Že by Souprava pracoval pro ně? Počty cestujících jím uváděné nejsou pravdivé, ale teď když jezdí z Kácova do Zruče bus lidí dost ubylo, čím to asi bude? Před zavřením toho úseku tam cestujících bývalo o dost víc. Jinak to avizované rozlomení ramene ve Zruči udělá velkou radost spoustě turistů ze směru od Havlíčkova Brodu. Ty skupiny na Šternberk asi budou jezdit přes Ledečko, jako musí teď když se do autobusů nevejdou.

železničář v důchodu

Ta trať a konkrétně úsek (Sázava – Ledečko -) Kácov – Zruč nad Sázavou (- Ledeč nad sázavou) má smůlu v několika dost podstatných skutečnostech: nejen, že je kvůli terénním podmínkám dost pomalá, ale prochází přes hranice (několika) okresů a dokonce i přes hranici krajskou, a to právě s krajem, který je z minulosti znám jako asi největší škůdce v oblasti mezikrajské osobní železniční dopravy v ČR, a navíc je poplatná tomu, že „stavebně historicky“ vlastně není jednou tratí, ale spojením dvou postupně nezávisle budovaných tratí s dlouhými mezistaničními úseky a nevhodně rozmístěnými dopravnami umožňujícími křižování vlaků – a možná… Číst vice »

Odpadlik

Tak nemyslím si, že by z dopravního hlediska měla trať velký potenciál – alespoň ne v současné podobě, kdy je šedesátka maximální rychlost. Nicméně bych jí (na rozdíl od jiných lokálek) nerušil, protože si myslím, že se to v budoucnosti může změnit – trať vede do Prahy a navíc pěkným údolím Sázavy.

Souprava

Máte spousta chatkových oblastí kam nevede žádná železnice ani nejezdí autobus do vzdálenosti 2km a lidé se tam dostanou. Někdo si koupil SUV, někdo to zvládne s obyčejným autem. Na chaty se odjakživa jezdilo převážně autem, s rozšířením aut totiž také přišel boom chat. Že někde jde jet na chatu vlakem či busem je spíš bonus navíc. Navíc obvyklý spíš u chalup, které lidé zdědili a leží na vesnicích, ač se tomu také říká „jedu na chatu“. Veřejná doprava rozhodně není a nikdy nebyla koncipovaná jako rozvoz lidí na chaty. Takže tu neplácejte úplné nesmysly. Ukazujete tím akorát, že nemáte… Číst vice »

Štěpán

OK, takže vy byste tedy chtěl, aby lidé na chatu jezdili jedině autem a staří lidé, kteří auto nemají, nebo ho už nemohou řídit, ať radši zůstávají doma. Hm…no tak budiž, brát vám to nebudu, ale na těch silnicích se pomlaťte sami a nás z toho, prosím pěkně, vynechte.

VRT

507 milionů, 507 milionů, 507 milionů.
Dobře, beru to jako náklady na inkluzi.

Souprava

Ale podívejte jak se o to šotoušci perou… že minimálně (a logicky) střední část trati z Kácova do Zruče je jedna z vůbec nejslabších tratí v republice (vedle které se i vlaky na slavné Mšence dají nazývat natřískanými), je vůbec nezajímá. Místo toho sem píšou lži o tom, jak to tam jezdí plné a jak je nutné obsloužit chaty u jezu u Posadovského mlýna (protože místní ještě neznají auto a jezdí na chatu vlakem, byť je to kousek od D1)… Zajímavé, že chaty o kus dál u Mařanova mlýna je absolutně nezajímají, tam už asi auto znají, bo bus zastávku… Číst vice »

Honza D.

Je to trochu OT, ale ještě za dob vlády komačů na Nábřeží, kdy hlavní trať z Brna vedla přes HB, došlo někde na trati nezi Světlou a Kolínem k nehodě a rychlík od Brna byl odkloněn přes Čerčany. Jak se ke mně před lety doneslo měl fíra i ostatní personál na trati“srdce“ (nejspíš musel místy překračovat NTR, průjezdy přes stanice byly po přímé koleji) a 90 km ze Světlé do Čerčan ujel údajně za něco málo přes 1,5 hod. Teď by se to samozřejmě řešilo jinak a také provozní poměry jsou jiné, berte to spíš jako perličku k probíranému tématu… Číst vice »

Frantisek

Teď by ti lidé čekali v tom rychlíku, než se to „opraví“. 🙂 To sice skutečně není důvod existence, na druhé straně není divu, že při těch dnešních „vazbách“ a stavu lidé berou auta, až pak na místě někdy nevědí, kam s nimi. 🙂

Souprava

Jako zajímavost fajn, jinak úplná kravina. Kdo a proč vám bude držet ve Světlé mašinu, aby mohl jet touto tratí a tím následně narušit jízdní řády všech zdejších pravidelných vlaků a minout všechny statnice po pravidelné cestě? Oni těmi rychlíky přes Brod jezdí lidé jen do Prahy? Nikdo nejede do Golčáku, Čáslavi, Kutné, Kolína? Nikdo nepřestupuje v Kolíně na rychlíky směr Poděbrady, Nymburk, Lysá, Mělník nebo takové Litoměřice?

Jako ten autobus NAD byste musel sehnat tak jako tak.

Vymýšlíte akorát kravinu. Co jiného taky od šotouška čekat.

Štěpán

Soupravo, jediné, co tu děláte vy, je, že lžete, urážíte ostatní a děláte, jako byste měl vždy pravdu. Za prvé – laskavě si odpusťte BEZDŮVODNÉ urážení šotoušů – děláte tu ze sebe akorát ubožáka. Žádný šotouš vám nic neudělal (nebo pokud ano, tak co? Šotouši nemůžou za to, že se tratě opravují), tak nevím, proč je tak nenávidíte. Za druhé – uvádíte tu lži ohledně nádraží ve Zruči – zastávka je umístěna přímo na kraji sídliště. Od budovy s poštou je to asi 200 metrů, dalších pár metrů je to k panelákovému sídlišti. S těmi 1,5 kilometry tedy pravdu nemáte.… Číst vice »

petr.r

to je debata, snad starostové obcí koupí mikrobus a k tomu vlaku bude jezdit. Copak musí jezdit souběžně deset autobusů a ještě vlak? Podívejte se na nějaký autobusový linky.

Pražák

A to jste viděl kde? Už vidím obec s rozpočtem 3-5 mil. Kč jak kupuje mikrobus a provozuje dopravu. To je věc kraje a ne malé obce. A pokud se někde s bídou naplní mikrobus, tak tam je vlak „over kill“

Souprava

Dráž a to za opravu úseku, kde mezi Šternberkem a Zručí málokdy potkáte víc jak 5 lidí ve vlaku. (abych té trati nekřivdil, tak je fakt, že o slunečných sobotách jezdí víc než 5 lidí až do Kácova…) Vyhození peněz z okna… za které se mohla dát do kupy autobusová síť v oblasti. Místo toho budou mít šotoušci hračku, kam vyrazí jednou do roka, protože úsek Kácov-Zruč je bez auta příšerně dostupný a dojet k němu z Brna či Prahy bez auta trvá tak dlouho, že tam ani šotouši víc jak 1x ročně netáhnou, když mají lepší úseky a lépe… Číst vice »

Štěpán

Přestaňte tu zase napadat šotouše. Znovu opakuji, že trať není žádná hračka pro šotouše, ale služba pro veřejnost (to, že ji šotouši využijí, je jen jakýsi bonus v počtu přepravených cestujících, 99% cestujících však šotouši nejsou). Buďte tak laskav a neosočujte tady někoho, kdo za to nemůže (trať nechává opravit SŽDC a ne šotouši!). A s těmi 5 lidmi ve vlaku nemáte pravdu, to možná maximálně v zimě. Zkuste se podívat na mapu kolem té trati. Kromě Chabeřic (což je zastávka, která by se dala bez problémů zrušit) jsou u každé zastávky nějaké chaty. K nim nevede ani žádná pořádná… Číst vice »

Souprava

Služba pro lidi? Jo, nepopírám, že 5 lidí jsou lidi, ale proč pro ně má být objednán vlak který je zde 4x dražší než autobus? A jehož jedinou výhodou je, že staví daleko od obcí a nezajede ani do Kácova ani do Zruče? Nebo vážně myslíte, že tam jezdí někdo jiný než místní? Fakt myslíte, že kdo nejede autem, že ten z Prahy do Zruče jezdí přes Čerčany? A nebo že někdo z Benešovska jezdí do Zruče vlakem přes Kácov? A nebo že od Brna do Šternberku vůbec někdo jezdí vlakem? Tam není žádný tranzit, jen pár místních, což je… Číst vice »

Souprava

Jinak velkokapacitní soupravy vám potvrzuji. Např. 810+010, ve které je fíra, průvodčí a 5 lidí. A to včetně léta. Asi byste se tam měl podívat i jindy než o Sázavafestu…

Marián

Bobíku – Soupravo, nebo jak si říkáte na různých webech, to, že tam vy vidíte 5 lidí, neznamená, že tomu tak musí být navždy. Kromě toho se jedná o odklonovou trasu tratě Havlbrod – Kolín v případě nějakých mimořádností. Že byste všude chtěl vidět jen cyklostezky ještě neznamená, že ti, kteří s vámi nesouhlasí, jsou nekritičtí šotouši. Ápropó, slyšel jste nebo četl, že existuje nákladní doprava? To, že tam nic nejezdí dneska ještě neznamená, že po opravě tam nikdy nic jezdit nemůže.

AAA

jo, v této oblasti lze jistě očekávat mohutný rozmach průmyslu….

Souprava

Odklonová trať? Na čem jedete? Odklonovou tratí za úsek Havlbrod-Kolín jsou v případě největší nouze úseky celostátních tratí Kolín-Velký Osek-Hradec Králové-Rosice nad Labem-Chrudim-Havlíčkův Brod. Nikdo není tak šílený, aby poslal cokoli po trati přes Ledečko. Ta trať neměla odklonový význam ani v době Sudet. Navíc ta mnopu uvedená odklonová trasa řeší i úsek Havlbrod-Světlá nad Sázavou, na který jste tak nějak zapomněl. Když za něj chcete odklon, tak ho musíte také objet. Pokud se vám trať přes Chrudim zdá jako příliš sklonová, tak vězte, že vzhledem k nulové únosti tratě přes Ledečko je to vážně jedno. Nákladní kontejnerový vlak po… Číst vice »

K.S.

Odklon?! No tak jak už bylo řečeno, tak bych je čekal spíš přes Chrudim a Hlinsko, možná by to tam chtělo natáhnout i drát, jestli bude někde na pravobřežce ostrovní 25kV, v Pardubicích je mimiúrovňové křížení, takže by problém nemusel být. když se podíváte, tak mezi Ledečkem a Sázavou na jednu Bardotku dáte 500t, do Zruče 550t. To mi moc na náklady nepřijde vhodné. Navíc z Čerčan do Světlé máte třeba i 18 promile, tam by se asi nákladům moc nechtělo. Navíc by se to muselo asi celé zadrátovat a upravit tak aby se tam ty nákladní vlaky dostaly a… Číst vice »

VRT

Ano, často to jsou 3 lidi. V průměru. Víc než 10 tam je opravdu jen o prázdninách.

Souprava

Ani o nich… nedávno jsem během prázdnin v neděli dopoledne (bylo krásné počasí) jel za kamarádem na výlet na Stvořidla… ze Šternberka jsem ve vlaku jel sám. Jeden člověk přibyl až v Kácově v tom NAD busu. A do Zruče nepřibyl nikdo. Až ve Zruči nastoupili lidé a jelo se dál NAD do Vlastějovic a pak už přibývali lidé na každé zastávce, takže v Ledči už byl celkem slušný výstup i tranzit dál. Ale úseku Kácov-Zruč nepomůže ani zpřeložkování na 160. Tam nic extra není pro turisty, ani tam nikdo nežije u té trati. Zbytečné opravovat. Naopak cyklostezka z tohoto… Číst vice »

Štěpán

Neopakujte zde tu nepravdu, že tam jezdí 5 lidí, to pravda není. Asi jste tam nikdy nebyl, když si to myslíte. „Nebo vážně myslíte, že tam jezdí někdo jiný než místní?“ A místní jsou co? Ti podle vás nejsou lidi? Znovu opakuji, že vlak projíždí chatařskými osadami, do kterých vedou jen nezpevněné cesty a autobus by tam neprojel. Pokud by se cesta zpevnila, autobus by je musel obsluhovat závlekem, což by jeho trasu prodloužilo, čímž zaniká váš argument s dražším vlakem a navíc by plno lidí přešlo do aut, protože autobus by to celé jel půl dne. A mimochodem, na… Číst vice »

noerf

Štěpán: Neznám tu trať, ale stále mám pocit, že by se 0,5 mld Kč dalo v siti SZDC použit na zásadnější problémy, kde je větší potenciál pravidelných cestujicich než tato trať. Ale to je samotný problém v ČR, kdy se neřeší nedostatečná kapacita 1. koridoru, chybějící napojeni z Plzně na Mnichov, či narovnání a elektrifikace trati z Českých Budějovic do Českého Krumlova, kde linkové autobusy z Prahy přepravující az 180 lidí za hodinu.

Souprava

Vy jste se musel zlbáznit… Fakt chcete tvrdit, že obsluha pár chat u jezu Posadov a pole u Chabeřic je potřeba? Do Čížova totiž současný bus NAD v pohodě zajede a následně pohodlně uhne na Chabeřice. Vyrazte si ho projet, vy šotoušku. Víc zastávek po cestě tam nevidím. Vzhledem k tomu, že vlak neobsluhuje Zliv, Holšice ani Chabeřice, tak bus stejně musí jezdit. Stejně tak vlak neobsluhuje Střechov, podle kterého se jmenuje zastávka u jezu Posadov. A spojení Zruče s Kácovem bus dokáže zajistit mnohem lépe než vlak a za kratší dobu (danou tím, že když v Kácově zastaví bus… Číst vice »

železničář v důchodu

„od Prahy do Zruče přes Kácov jede jen magor“
Vám, který podle toho, co píšete (nejen tady), jako místo, kde bydlí a odkud někam jezdí lidé, zjevně znáte jen Prahu, a na zbytek republiky se díváte jen do mapy, se ta trať může zdát zbytečná – ale uniká Vám třeba to, že existuje například i Benešovsko a Táborsko (ale třeba i „lokálková“ Sázava), odkud by do Zruče rovněž mohl zase přes Kolín „jet jen magor“.
A náhrada vlaku autobusem v té oblasti? Projel jste si někdy aspoň u současnou NAD, abyste o tom mohl něco napsat skutečně kvalifikovaně?

Souprava

Ano, jel jsem ní. Včetně toho okruhu ve Zruči, kdy nešlo zajet přímo k nádraží a bus musel vyjet nahoru ke kruháči a potom přes Buda to zase sjet a objet celé, než se dostal k nádraží ve Zruči. Nikoho to ale netrápilo, bo předtím bus projel celou Zruč na kopci a překvapilo mě, jak rychle dokázal od Kácova dojet k začátku Zruče (tj. k ulici Chabeřická). Benešovsko a Táborsko neignoruju, ale z Benešovska každý normální dojede k D1 autem a pak po D1. Jestli mi chcete tvrdit, že někdo normální jede z Benešova do Zruče přes Čerčany a Sázavu,… Číst vice »

VRT

Když tam ta trať je, sólo 810… to je argument hodný šotouše. Jinak nevadí, že jsou tyhle živly na diskuzích. Mrzuté je, když sedí na SŽDC a utrácejí naše peníze. A pak mají tu drzost tvrdit, že nejsou peníze.

Michal

Jenom tu 810 tam neposílá SŽDC, ale Středočeský kraj, takže ten pravděpodobně prachy má…

Franz

Soupravo, původně jsem vám chtěl vysvětlit jaký význam má tato trať pro turisty i domorodce, ale je to zjevně zbytečné. Vy za vším vidíte šotouše, co vám provedli?

To

Kdybyste si ráčil všimnout, tak šotouši jezdí zásadně autem!

petr.r

nebo na kole.

Petr

Šotouš to se vám líbí že to slovo. Pořád ho slýcham čím dál víc. Už asi nevíte co říct tak šotouš je parazit. Běžte se vybláznit někam jinam. Třeba do sněmovny tam jsou taky šotouši. Opravdu někteří lidí vůbec nechápou o čem mluví.

jan

Jaký je tedy rozdíl. Asi jen, že nebude zvýšena rychlost? Ale objem prací bude podobný:-)

železničář v důchodu

Nebude: pro zvýšení rychlosti byste musel na mnoha místech ven z tělesa a někdy asi i z pozemku dráhy, navíc by to znamenalo i další značné zemní práce navíc.

Václav

Mám jen malou poznámku. Zmiňovaný úsek neleží na trati 210 ale na trati 212.

Jan Šindelář

Samozřejmě máte pravdu, opravili jsme. Díky.

Pražák

Tak zrovna ty Chabeřice ukazují nesmyslnost některých regionálních tratí, případně zastávek. Od zastávky je to do centra Chabeřic min. 600 metrů vzdušnou čarou, po cestě ještě o něco dál. Takže lidé jsou nuceni šlapat v zimě, v létě někam do polí, tedy pokud nemají auto a nedojedou do cíle cesty autem. Přitom zrovna ty Chabeřice by se daly obsloužit levněji a i pohodlněji autobusem, který by zastavil v centru obce. A takových zastávek nebo i celých tratí je v ČR mnohem více. A s tímto stavem žádná modernizace neudělá vůbec nic. Takže podle mě by každému nalití peněz do lokální… Číst vice »

Jiří Šrámek

V místě předchozího bydliště jsem to měl 900m na zastávku MHD a nikdy v tom nebyl problém.

Pražák

Myslím, že úvaha, čím to mají lidé dále na zastávku (lhostejno zda vlaku, autobusu či tramvaje), tím méně budou hromadnou dopravu preferovat a o to více budou používat auta je v celku logická. Na vesnicích, kde populace celkem rychle stárne, to platí dvojnásob. A protože veřejná doprava je o normálních lidech a nikoliv o šotouších (těch bude vždy menšina), tak je potřeba, aby se doprava přizpůsobovala potřebám a očekáváním lidí a nikoliv naopak. To, že Vám nevadí šlapat v dešti či horku kilometr je možné, ale myslím, že většině lidí ano. Prostě vlak nedává smysl vždy a všude, a to… Číst vice »

Souprava

Tohle šotouškům nevysvětlíte. Vždyť ti vám napíšou, že tam jezdí velkokapacitní soupravy. To že vozí za Šternberk vzduch, protože ve směru od Čerčan drtivá většina lidí vystoupí v úseku Čerčany-Štrernberk je nezajímá… oni tam totiž nejedou, oni jsou rádi, že je to spojené po kolejích a jezdí tam vláček, co na tom, že je prázdnej. Stejně tak obráceně, kdo to tam zná, ví, že většina ve směru od Světlé vystoupí nejpozději ve Zruči. V úseku Kácov-Zruč se vozí vzduch. A i v úseku Šternberk-Kácov jede málokdy víc jak 15 lidí, často jich nejede ani 10. Kácov-Zruč pak málokdy jede víc… Číst vice »

Štěpán

Pokud vám souprava 749/754 + 4x Bdmtee nepřijde jako velkokapacitní, tak to nevím, kde žijete.
Pokud byste trať zrušil, pojede vlak v úseku Čerčany – Kácov a Zruč – Světlá. Zbytečně dva strojvedoucí, dva vlaky a ještě k tomu autobus s řidičem. Jen hloupé plýtvání, když se to dá všechno odvézt jedním vozidlem.

Souprava

2 strojvedoucí tam jezdit budou. Tak jako tak se v rámci IDS Vysočina plánuje roztrhutí trati na 2 ramena a to zhruba ve Zruči.

Petr K

Vy co doporučujete nahradit vlaky autobusy, jeli jste někdy po těch silničkách? Tam autobus projede jen stěží, jsem zvědavý jak se bude v zimě dostávat do Ledečka, letos nebyl žádný sníh a stejně bus několikrát uvázl. Silnice ze Šternberka do Rataj se v zimě neudržuje. To že je na mapě cesta neznamená že je sjízdná pro bus. A ještě ke všemu to trasování, skoro ke každé vesnici musíte sjet do údolí a pak se zas vyškrábat na kopec. Frekvence cestujících je hodně proměnlivá, v zimě opravdu uvedených 5 cestujících (místní do práce, na nákupy, k lékaři a pod.), v sezóně… Číst vice »

Pražák

Však konkrétně u této trati nikdo nechce rušit celou trať, jen některé zastávky, které s obcí jejíž název nesou mají společný možná tak katastr a někdy ani to ne.

Souprava

Já teda navrhuji zrušit celý úsek Kácov-Zruš nad Sázavou, ten je skutečně jednou z nejzbytečnějších tratí v republice a 98% dopravy na této trati probíhá jen v úsecích Čerčany-Kácov a Zruš-Světlá. Oprava tohoto prostředního úseku je naprosto zbytečná. Ten se mohl nechat třeba nadšencům s drezínou, nebo cyklostezce, ale dotovat zde vlakové spoje (vedle kterých stejně musí jezdit autobus, bo vlak nic neobsluhuje) a vyhodit stamiliony za opravu, je úplně, ale úplně zvrácené plýtvání.

Celou trať rušit taky nechci. Zbylé úseky bych nechal dojezdit.

Frantisek

Takže chcete. 🙂 Už Vám to rušení tak uvázlo v hlavě, že byste snad chtěl zrušit i Zruč, jak tak koukám. 🙂

Romanero

Co to povídáte, člověče. Já bydlím 650 m od nádraží, běžnou chůzí 7 minut a všichni to považujeme za bydlení u dráhy s luxusní docházkou.

Pražák

A teď si představte, že by Vám třeba autobus stavěl 200 metrů od domu. Navíc ty Chabeřice nejsou ještě extrém, znám zastávky, které jsou třeba 2 km od vesnice, to je potom radost. A autobus tam nejezdí protože mají vlak. Jasně, někdo to bude mít dále vždy, ale pokud je to od prvního domu ve vsi/ ve městě dál jak 500 metrů, už je to problém. A pokud je to třeba kilometr, je to opravdu na zrušení.

Romanero

No, to nemáte pravdu. U železnice se za standardní docházkovou vzdálenost uvažují násobně větší hodnoty než je tomu u MHD, autobusu a podobně. Podobně jako vlak je na tom metro. Protože je to obecně rychlejší a kapacitnější prostředek, který má méně zastávek (v každé obci/čtvrti většinou jednu), je člověk ochotný překonat větší vzdálenost na nádraží. Skoro bych řekl, že mít zastávku v případě malé obce při jejím okraji je v několika ohledech výhodnější. Obec není rozdělena bariérou s přejezdy (které cinkají), neřeší tolik hluk, lze snáze udělat rekonstrukci či zásadnější investiční akci. A když je někomu za těžko chodit cca… Číst vice »

Pražák

No o tom co je nejlepší většinou rozhoduje zákazník, buď službu používá, nebo. Samozřejmě tam kde jezdí jenom vlak, byť je to na zastávku daleko, někteří (ti co nemají auto) nemají na výběr. Většinou se jedná o ty nejzranitelnější, tj. chudí lidé a senioři. Jinak máte pravdu, trať uprostřed malé obce jistě není ideální, ale trať 2 km (a že takových zastávek není úplně málo) od prvního domu v obci je ještě horší. Pochopte, já nejsem apriori pro železnici, podle mě má potenciál. Speciálně v okolí velkých sídel je ten nejlepší možný způsob hromadné dopravy a dokonce jsem přesvědčen, že… Číst vice »

jirka

Takové zastávky je třeba zrušit a tím i zrychlit dojezdové časy. – tak to spíše ty zastávky přesunout tam kde by to bylo blíže, ne??? Ne všude to jde ale někde ano.
Někde vznikla nová zástavba ale zastávky jsou právě v těch starých místech kde už to tolik neslouží. Další věc je jízdní řád – časy, spíše je to pro děcka do škol než pro pracujícící třídu že.

železničář v důchodu

Ručit jakékoli už existující zastávky bez adekvátní náhrady (například jejich posunem do vhodnějšího místa) je zejména v turistických oblastech od té doby, kdy byly i na železnici zavedeny zastávky na znamení, neskonalá pitomost: snížení rychlosti jízdy při průjezdu zastávek na znamení se na jízdních dobách vlaků zejména na lokálkách projevuje jen v řádu jednotek či maximálně desítek sekund a malé zpoždění způsobené občasným zastavením pro nástup či výstup spíše náhodných cestujících lze snadno vyrovnat v úsekových stanicích, přičemž takové řešení vyhoví všem bez omezení dosud existujících výhod.

Pražák

Zrušit zastávku, kterou téměř nikdo nepoužívá a nelze ji nahradit na vhodnějším místě protože prostě trať se obydleným místům v konkrétní obci vyhýbá není pitomost, ale zdravý rozum.

Pražák

Pokud je to možné, tak proč ne. Ale jsou místa, kde to není kam přesunout, prostě trať vede mimo obydlená místa a už dnes je zastávka na nejbližším možném místě od obce, bohužel je to třeba několik kilometrů. Tam je opravdu zastávku zrušit.

AAA

ŽÍLOVÁ: Jak daleko je na dráhu?
BEDŘICH: Ta parcela leží hned u trati.
ŽÍLOVÁ: To je krásné.
BEDŘICH: Na nádraží je to zkratkou přes les hodinku a půl.

Štěpán

Na zrušení je možná zastávka v Chabeřicích, ale v žádném případě celá trať.

Pražák

A já snad něco takové tvrdím? Podle mě by na každé regionální/lokální trati měla být udělána studie využitelnosti, a to zastávka po zastávce. Pokud nějaká zastávka nebo i celá trať vyjde z této studie jako neperspektivní, zrušit a nahradit efektivnějším způsobem. Ty co vyjdou naopak jako perspektivní pak modernizovat, zrychlovat a pořizovat moderní, komfortní vlaky. A pokud máme region, který má potenciál, ale trať tam nevede, tak postavit novou. Prostě racionální přístup „case by case“, protože o peníze jde až v první řadě a veřejný sektor jiné než ty naše peníze nemá.

Štěpán

A jéje, to zase bude záplava komentářů od příznivců rušení tratí…
V každém případě je dobře, že už se začalo. Ať si kdo chce co chce tvrdí, tato trať je pro svůj region velice důležitá a téměř každý turista na Kácovsku ji ocení.
(a kdo si chce jezdit na kole, místa je okolo trati dost :))

To

500 mil za opravu 30 km trati mi nepřijde zase taková palba

Poutnik99

Když se to ale přepočte na využití tratě, tak je to katastrofa. A hlavní tratě by ty peníze spolkly s větším užitkem… tj. projede po nich více.

železničář v důchodu

Možnosti většího využití té trati jsou ovšem podmíněny (či spíše postiženy) m.j. i velkou délkou mezistaničních úseků a s tím související dlouhou periodou grafikonu, takže vytvořit tam skutečně smysluplný (a „taktový“) jízdní řád s atraktivními cestovními dobami a přípoji „odevšud všude“ ve všech odbočných stanicích je dost obtížné, ne-li zcela nemožné – a to, bohužel, pouhá oprava do „normového“ stavu (byť i za více než půl miliardy Kč) sama o sobě nevyřeší …

K.S.

Ovšem jestli budou dělat těch asi 30km, tak je to pořád jen 16 milionů za kilometr.

železničář v důchodu

Limitující je ovšem momentálně údajně jen úsek Kácov – Zruč nad Sázavou, a ten je jen asi 13 km dlouhý – co se bude dělat i ve zbytku trati do Ledečka a zda je to bezpodmínečně nutné udělat a právě teď, nebo zda se k tomu jen využije výluky toho zbytku z „dopravně technologických“ důvodů, to z textu není úplně zřejmé, stejně jako jaký podíl tyto práce mají na celkových nákladech akce.