Oslavy v Plzni: 85 let výroby trolejbusů Škoda a 80 let provozu trolejbusů ve městě
Trolejbus Škoda 9Tr v Plzni. Pramen: Škoda Electric
Zájemci si budou moci v areálu DEPO2015 prohlédnout historické i současné trolejbusy - například unikátní historický vůz typu 9Tr.
Trochu odbočím. Jedním z měst, kde trolejbusy dojezdily počátkem sedmdesátých let, je Děčín. Před časem se objevily úvahy o návratu trojebusů zpět. Ale popravdě, Děčín je malé město a trolejbusový návrat je utopií. Myslím, že nový trolejbusový provoz v Česku nevznikne. Ale jinak trlolejbusům a tramvajím moc fandím. A ty provozy, co máme, zaslouží další rozvoj.
Bohužel vzniká a to v Praze. Je to vlhký sen Hriba a jeho bandy. Tramvajový provoz ten smysl má, trolejbusový určitě ne. Jednak hyzdi města trolejema, trolejbusy jsou vesměs pomala, každou chvíli jim spadnou kšíry apod. Daleko větší smysl má rozvoj elektrobusu které se dobíjejí na konečných nebo busu na vodík. Trolejbusy jsou už dost slepá cesta.
melete nesmysly, jezdím trolejbusem denně do práce a spadlé kšíry jsou výjimkou, jiný problém také jen výjimečně, trolejbus rozhodně smysl má a je mnohem ekologičtější než bateriové a vodíkové…
Elektrobusy nejsou samospasitelné řešení, zvláště v zimě, pokud jsou mrazy.
Dnes v noci se ve Stuttgartu ukázalo, že u elektrobusů je vyšší riziko vzniku požáru, než u klasických vozidel.
https://www.cs-dopravak.cz/pozar-ve-stuttgartu-znicil-nejmene-20-autobusu-vcetne-historickych/
Škoda, že tam nebudu, zrovna mi to nevychází. I na ty přednášky bych se rád podíval.
Tak hlavně, že jste nás s tím seznámil… 🙂
Díky za přínosnou odpověď. 🙂
Naopak, to my děkujeme Vám pane Roberte za Váš přínosný komentář. 🙂
Vůbec nemáš zač. Nazdar příště u tvých zbytečných vět. 🙂
No tak nevím, že by se 85let vyráběly trolejbusy v Plzni. Snad v Ostrově a Tatra je taky vyráběla. Plzeň přišla k tomu po revoluci poté co šel Ostrov do kytek. I když to byla vždy Škoda.
V Plzni se trolejbusy původně vyráběly. Později – s růstem zakázek pro CCCP – byl vybudován nový závod Ostrov nad Ohří a zkušební trať. Po rozpadu SSSR a úbytku zakázek tímto směrem z důvodu nedostatku financí na straně zákazníka se výroba vrátila zpátky do Plzně.
S tím závodem v Ostrově to bylo trochu složitější – v 50. letech bylo v Ostrově vybudováno na tu dobu obrovské a luxusní sídliště pro zaměstnance Jáchymovských dolů a přistěhovalo se sem přes 10 000 lidí právě pro doly a návazný rozvoj města. Jenže víceméně ve stejné době se zjistilo, že těžba uranu v Jáchymově brzo skončí (těžba v celé oblasti skončila 1964) a bylo nutné najít celému městu a jeho obyvatelům nový smysl existence. Naopak ve Škodě Plzeň výroba rostla, tak byla v roce 1960 přesunita výroba trolejbusů do Ostrova, do továrny postavené původně jako dílny Jáchymovských dolů.
To jsem nevěděl, díky za info.
Co je CCCP?
My se to učili i jako car cucá carevně….
Viz Radek Vizi: Proč si něco něco o té zkratce nejdřív nezjistíte sám, než tu začnete psát tyhle bláboly?
Je to otázka jednoho dotazu do Google.
Někde jste se chlubil tím, že jste napsal disertační práci a obhájil jí, takže by se vám to při troše dobré vůle možná mohlo i zadařit.
Karle, moje disertace s tím nemá co dělat. Ale když píšu zkratku něčeho, zpravidla používám stejnou abecedu a nepřepínám mezi latinkou a azbukou. Je to jednak zbytečné, jednak matoucí, jednak není zakázáno psát SSSR a jednak to nemá v té azbuce vyšší přidanou hodnotu. Ale to ty prostě nemůžeš vědět, tak útočíš, jak je u tebe obvyklé. 🙂
tak vyhledat si ve slavném googlu význam zkratky snad pro Tebe není problém ne? disertační práce předpokládá minimálně dokončené magisterské studium, takže oprávněně vzniká předpoklad, že takový člověk něco ví a nebo to dokáže vyhledat, prostě, že nebudeš jako můj kamarád ze zvláštní školy………
jinak azbukou je to psáno, protože to je originál název, je na každé poštovní známce, a není to nic neznámého, prostě to někdo napsal azbukou, jelikož to tak vídával velmi často….
Logika je pro tebe a ostatní koukám neznámé slovo. 😀 Budeme tedy psát originální názvy i v řečtině nebo čínštině?
Tví kamarádi ze zvláštní školy jsou mi ukradení, takže mě nesuď podle sebe ani podle nich. Dovolit si to můžeš, až mě poznáš osobně. A protože o osobní setkání nejspíš kvůli tomu, co píšu, nemáš zájem, tak tady pořád budeš psát svoje hloupé domněnky jako Karl vB.
koukám, že jestli má někdo problém s logikou, tak já to nejsem 😀
Ne, jasně že nejsi. 😀 😀 😀 😛
Pane Roberte, já se vždy neobyčejně těším na vaše přínosné komentáře.
Mezi námi je totiž propastný rozdíl; vy jste absolvent university a já funguji jen jako druhý asistent pomocného manipulačního dělníka ve skladu.
Z toho zákonitě vyplývá, že nemám takový celkový rozhled, jako vy a proto se vždy snažím z vašich cenných sdělení vytěžit maximum možného.
No, někdy se u toho docela zapotím….
Taky se těším na tvoje soudy, jak jsem jako autor disertační práce nemožný, skvěle se bavím těmi žvásty, které mají evokovat, že mě znáš. 😀 Piš dál, udělám si sbírku, někdy za pár desítek let si to přečtu a zasměju se. 😀
Předpokládám, že se snažíš vytěžit maximum i z ostatních. 🙂 Akorát nechápu tvoje urážky na mě.
To je SSSR napsáno azbukou. Svaz Sovětských socialistických Republik. Nás tenhle jazyk povinně učili. O nic zásadního jste nepřišel…
Proč je to psáno azbukou a ne latinkou?
Protože tuto variantu našeho písma tam přinesli pokračovatelé v díle svatých Cyrila a Metoděje. A protože v takovémto případě závisí od rozmaru pisatele, jakým písmem to napíše.
Aha, tak já teda z rozmaru pisatele budu dle starodávných pravidel latiny psát V místo U. Nebo si můžu z azbuky vypůjčit Ж místo Ž. To bude počteníčko. 😉 😀
Kdyby byli pisatelé konzistentní, tak bych to chápal. Ale takhle se chtějí prostě jen předvést. To jim nežeru.
Pro mně má zápis CCCP jiné pocitové zabarvení než SSSR. Těžko se to popisuje, ale já, když napíšu CCCP, tak tím vyjadřuju (negativní) pocit z celého toho vazalského systému, kdy CCCP diktoval a satelity poslušně skákaly.
Díky za odpověď, konečně vím, proč to někteří píšou. 🙂 I když tomu nerozumím. Vím, že jsem s tím otravný, ale nedává mi to smysl a nikdo mi to zatím nedokázal objasnit.
Přijde na to, zda je to problém na vysílači nebo na přijímači…
V tomto případě na vysílači. Nevidím nikomu do hlavy a neznám tudíž důvody, proč to tak píše.
Roberte, vy můžete své příspěvky psát jakými znaky chcete, ono to totiž vyjde nastejno…
U tebe taky, Karle. 🙂
Zrovna tady určitě na nějakou svobodu vyjadřování je místa dost. A býti ve vyjadřování soustojící je zejména u cizích slov nemožné, žádný Čech je nedokáže ani všechna překládat do českého jazyka, ani všechna zachovávat zachovávat ve tvaru a pravopise původního cizího jazyka ani všechna stejným způsobem počešťovat.
Zvlášní, že se ptá někdo, kdo vyžaduje po ostatních, aby české názvy zahraničních měst nepoužívali.
Až poznáš rozdíl mezi jazykem a písmem, tak dej vědět. 😉
Já jsem se prostě normálně zapomněl. Síla zvyku. Proč nás dříve všechny tímhle jazykem povinně týrali dnes už není důležité.
Proč si něco o historii výroby trolejbusů u nás něco nejdřív nezjistíte než tu začnete psát tyhle bláboly. Jak to bylo s výrobou trolejbusů v Plzni a Ostrově je otázka jednoho dotazu do Google. A z něj byste zjistil, že do roku 1960 škodovka vyráběla trolejbusy v Plzni a teprve v tomhle roce se výroba přesunula do Ostrova.
Ano, je namístě slavit 42 let výroby trolejbusů v Plzni.
Spočítal jsem to špatně, kolik let se vyráběly v Plzni??
Vítku, vy jste sloučil dvě témata do jednoho. Ona se v Plzni slaví dvě výročí současně:
– 85 let výroby trolejbusů značky Škoda
(bez ohledu na to, zda byl příslušný výrobní závod v Plzni, nebo Ostrově n.O.)
a zároveň
– 80 let používání trolejbusů v plzeňské MHD
file:///C:/Users/Toroox/AppData/Local/Temp/plzen-oslavi-dvojici-trolejbusovych-jubilei-vyroci-pripomenou-dve-nove-knihy.pdf
Správný link:
https://www.cs-dopravak.cz/plzen-oslavi-dvojici-trolejbusovych-jubilei-vyroci-pripomenou-dve-nove-knihy/