Orlen pokračuje v expanzi, převzal 267 rakouských čerpacích stanic Turmöl
Čerpací stanice Benzina se do konce roku téměř kompletně promění na Orlen. Foto: Orlen Unipetrol
Transakce staví Orlen do pozice třetího největšího hráče na rakouském trhu s palivy.
Podle mě kupovat v Rakousku síť čerpacích stanic je blbost … za 10 let tam nebudou mít komu prodávat a vytoč půjde rapidně dolů
Proč by za 10 let neměly benzinky komu prodávat? Pokud zůstane v platnosti zelený úděl – doufejme že ne – tak se budou prodávat auta do konce roku 2034, což je téměř přesně 11 let. Ale to není konec – pak se ještě do konce životnosti budou používat. Takže to není že benzinka v roce 2035 šlus konec, ale postupně jí budou ubývat kšefty jak budou mizet auta. Ale bůhví jak to bude, třeba se do té doby vymyslí nějaký jiný alternativní způsob, který bude pro lidi opravdu výhodný, budou ho chtít sami a dobrovolně a prosadí se na trhu… Číst vice »
Ale každá ta čerpačka musí mít nějakou výtoč aby dávala ekonomický smysl … a jak bude spalováků ubývat a EV přibývat tak bude čím dál vice pump zavírat … tipuju že 2030 jich z 236 bude otevřeno třeba 170 a 2035 už ani ne stovka … to je super investice
EV nikomu nikde nenutí 😉
A píšu záměrně o Rakousku … u nás v ČR to bude mít tak 7-10 let zpoždění
Myslím, že tady přesně platí pořekadlo – nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko. Do roku 2035 zbývá 11 let a když vidíme ten dynamický progres během posledních dvou let – dotace, ukončení dotací a s tím související snížení prodejů a tak. Teď se ještě blíží volby do EU parlamentu, podle toho kdo vyhraje může být taky zelený úděl ukončen už za pár let. Uvidíme, dal bych tomu čas. V každém případě Poláci mají určitě dobře spočítáno tak, aby se jim to vyplatilo i v nejhorší variantě a možná počítají i s nabíječkami, čili s přirozeným přesunem byznysu z… Číst vice »
Jenže na nabijeckach nevydelaji tolik jak na naftě
EE by jenom preprodavali kdežto na levné ropě od rusáků mají větší vývar
každopádně EV pořád přibývá takže výtoč bude v lepším připade stagnovat a až se na trh dostanou menší a levnější EV tak křivka prodejů PHM půjde dolů a čím víc na západ tím bude strmější
Orlen by se měl spíše chytit za frňák. Tam kde doposud prodával jen Efectu 95 E5 z níž se stala E10 nemá variantu E5 která by se dala natankovat. Ale to samé Shell. Nechápu k čemu je dobré mít stojan kde je Fuelsafe 95 E10 a vedle něj Vpower 95 E10 a rovněž zde chybí možnost Vpower 98. Možná kdyby po Vpover 95 raději dali Vpower 98 hned udělali by lépe než když na to přijdou až později.
Ale mohli by zapracovat na tom, aby jejich aplikace byla použitelná ve všech státech.
U nás zmizela Benzina, v Jablonem v Podještědí, ještě před vanocema tam běhali všude Poláci a je z ní ORLEN 🙁
Orlen vlastní Benzinu snad od roku 2018, takže to teď akorát přelepili..
Až na rok máte pravdu, reálně k odkupu Unipetrolu Orlenem došlo už 2004 myslím.
Orlen vlastnil jen část Unipetrolu, teď sem to hledal a až ve 2016 se dohodl na odkupu a tak získání 100%
U vás možná, u nás pořád Benzina
Co myslíte tím u Vás? Benzinu 100% převzala skupina Orlen 2018 a akorát si nechávali značku Benzina. V minulém roce se rozhodli nepokračovat se značkou Benzina a tak začali předělávat postupně všechny čerpačky na Orlen, ale již beztak, i když jste tankoval na „Benzině“, to byl Orlen.
A zase nám poláci ukázali záda. Proč to oni umí a my ne
Poláci asi nevědí, že je lepší rozprodat vše, co se dá.
Měli by se poptat v ČR, jak na to.
Zalevno prodat, pak zjistit že to potřebujete a tak za draho nakoupit nazpět… A aby se tadyta chyba neopakovala, tak se to postaví ryze státní… To je česka cesta…
Plus při tom nákupu zpět, to ještě získat 5x víc zadlužené u bank než to bylo původně.
I český stát vlastní síť čerpacích stanic přes ČEPRO. Jestli je to dobře či ne, to je otázkou.
že by státní strategické rezervy paliv a jejich průběžná obnova?
Dobře to je, ale nemá k tomu rafinerie, takže výrobní cenu nemůže kontrovat. Však se to také v nedávné palivové krizi projevilo. Poláci s Maďary nám tady rázně diktovali ceny svými maržemi na rafineriích, doma to dodávané palivo měli přitom o dost levnější.
Rozprodej majetku tady byl tragický, to je pravda. Ovšem druhá věc je ta, že stát tady není od toho, aby podnikal (až na nějaké výjimky).
Držet si rafinerie a distribuci paliv pro zásobení zemědělství a dopravy v širším kontextu není prachsprosté podnikání za účelem vytvoření zisku, ale strategie, kterou používá mnoho zemí.
Proč ne, sice mě stále mrzí že Benzina zanikla, ale když Poláci stále vidí budoucnost v čerpačkách, tak směle do toho. Jen bych u nás ocenil také více samoobslužných stanic jako je třeba ta v Harrachově, je na ní levnější palivo a nemusím dovnitř na frontu u kasy.
https://www.tankarta.cz/
Stále platí, že musí být nabitá dopředu? A tudíž má Orlen v podstatě vaše peníze k dispozici zdarma? Děkuji, ale to mi nevyhovuje.
Ne, od začátku lze mít přidanou platební kartu a platit s ní. Jen pak není započítána sleva na litr paliva.
Mám Benzina Tank Kartu od 2.9.2016 a tehdá to určitě nešlo, jestli to Orlen předělal tak palec nahoru, ale pak když není sleva na palivo a není to samoobslužná benzinka je zase cena vyšší..přesto díky za info projdu si to a třeba začnu k Orlenu jezdit i jinde než v Harrachově.
Nebo tou PK nabit tankartu a tou pak zaplatit.
Stačí si pořídit aplikaci do mobilu a můžete platit přímo u stojanu.
OK aplikaci mám, jen sem netušil, že je tam tahle možnost, díky zkusím
Jestli je podle vás budoucnost v nabíječkách, tak by naopak měli stavět ještě větší markety a žrádelny, aby jste tam při tom nabíjení zvládl trávit hodinu.
Nevím nemám zkušenost, vlastním pouze benzínová auta, ale dnes to vypadá, že vše kolem aut je fuj a v diskuzi pod jiným článkem vadí i elektroauta a místní hromadně se přepravující většina by nejraději aby žádná osobní auta nebyla, tak uvidíme, jak bude budoucnost vypadat.
Elektronické mýtné i pro osobáky všude nebo minimálně ve vnitřních částech větších měst a levné parkování pro rezidenty alespoň za 20 000 ročně.
Samoobslužné určitě ne, v Jablonci jsou vždy veliké problémy, páč nikdo neví, co má dělat, nebo to zamrzá.
Mě to vyhovuje, poprvé sem se s tím setkal na Islandu a od té doby si to nemůžu vynachválit. Zamrzlé že by to nešlo použít sem to také nikdy neměl. Chápu, že poprvé člověk trochu tápe, ale pak už není problém.
V Unhošti a na Kladně to všichni pochopili a odsejpá to. Když je samobslužná pumpa u obchodní zóny není potřeba, aby tam byl nějaký obchůdek či hospoda, tudíž ani obsluha.
Na všech čerpacích stanicích ORLEN můžete platit u stojanu.
Taky je škoda, že na samoobslužných stanicích není i Verva.