Opravy tratí před nástupem konkurence ČD? Náhoda, plánovaly se roky dopředu, říká SŽDC

Přípravné práce pro sanaci svahu u České Lípy. Foto: Jakub DvořákPřípravné práce pro sanaci svahu u České Lípy. Foto: Jakub Dvořák

Výměna dopravců na některých rychlíkových linkách objednaných ministerstvem dopravy a osobních vlaků v závazku krajů přinese shodou okolností i jinou

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lektor

Tak hlavně je to přesně naopak soutěženy jsou tratě po opravě nebo tratě kde se oprava chystá a soutěženy jsou právě proto a by na nové trati jezdily pokud možno nové vlaky. A že soutěží samozřejmě můžou vítězně vyjít i soukromníci. Například na trať Olomouc-Uničov se taky chystá soutěž. nebo Louny-Lovosice trať po opravě ale zůstávají ČD.

mojejmeno

ano, u tratě Louny – Lovosice je smutné, že ačkoliv jí zrychlily tak se ÚK s ČD dohodl, že tam budou jezdit stejné regionovy,
takže takové zakonzervování stavu a přesun lidí na jinou dopravu – auto, i stávající nový DÚK bus je komfortnější než příšerně hlučná regionova, nebo se nabízí jet s RJ do Mostu a zMostu AŽD Švestkovkou do Lovosic, achjo

zesp

No, já když jsem jednou na jaře jel po silnici z Kojetína do Chropyně a viděl tam na tom mostě přes Moravu pobíhat mužíčky v oranřových vestách cosi vyměřovat, nedalo mi to a šel jsem se zeptat, co že se to tu naráz po létech nečinnosti chystá… Jedem mi otvětil, že se jedná o dlouho chystanou celkovou reko TÚ a opravu mostu, furt že se to z roku na rok odkládalo a odkládalo a teď naráz z ničehož nic že se na to hrozně spěchá a nepozději do nového JŘ to musí být i hotovo. A že jim to koliduje… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ona celá ta trať z Brna do Přerova jaksi stále čekala na totální přestavbu, takže opravy nebyly potřeba. Stejně to bude brzo nové. A tak zhruba posledních 5 roků (slovy: pět) jsou pravidelné výluky, a z toho plynoucí autobusy po D1 (i v době, kdy byla rozkopaná D1 i stará silnice). Jestli teda mají křišťálovou kouli a pět roků před vyhlášením vítěze výběrka znají víteze, tak to může Neviditelná Univerzita zabalit. PS: A nedělali ten most některé velké výluce? Kdy přesně ta 30 km/h zmizela? Jestli se pamatuju dobře, tak už vloni na podzim se přes ten most jezdilo rychleji… Číst vice »

zesp

Vloni na podzim tam byla ještě 80 km/h. Ta 30 se tam objevila někdy ze začátku letošního roku. Jinak těch 80 mezi Kojetínem a Chropyní se už jezdí nějakých pár let… Komické je, že přes stanici Chropyně zůstala 100 (od první po poslední veksl), až po Věžky je pak opět jen 80. Dál už je zase 100… Ale i teď, tři týdny po skončení výluky, tam ta 30 přes most a 80 v okolních úsecích zůstala. Tak nevím, v čem ten význam výluky spočíval. Kolej v celém úseku je přitom zcela nová….

Lektor

Tak obecně platí že lidé na této v oranžových vestách, ví o plánech výluk prd. Oprava trati do Přerova souvisí především s odložením zahájení modernizace a zdvoukolejnění na pozdější termín. S dopravcem to nemá nic společného.

Jedine vlaky

Jen doufejme, že na lince R9, R11 a R12 se objeví nějaké kvalitnější vozy, ale asi je to marné…

BoH

Trať Přerov – Brno bych do toho výčtu tak úplně nepočítal. Toto je skutečně jen o opravě, nikoliv o modernizaci. Bude se stále jednat o pomalou nízkokapacitní trať, jaké to vždy byla, je a tipuji, že ještě dlouho bude, protože řeči politiků o nové trati se objeví vždy jen před volbami a termín realizace se pěkně odsouvá a odsouvá…

Jiří Kocurek

Souhlas, tohle fakt nepatří mezi hurá akce od prosince 2019 bude soukromník. https://www.idsok.cz/vyluky/trat-z-brna-do-prerova-cekaji-vyluky/ Ve dnech 24. a 25. února 2014, vždy od 8:20 do 14:15, proběhne výluka v úseku Holubice – Vyškov na Moravě – Přerov, Vlaky kategorie R relace Brno hl. n. – Bohumín budou nahrazeny autobusy v úseku Brno hl. n. – Hulín a opačně. Tyto spoje pojedou ve dvou linkách: – linka Z – obsluhuje stanice Vyškov na Moravě a Kojetín; z Brna odjíždí dříve oproti pravidelnému JŘ; v Hulíně je přestup z/na vlaky směr Ostrava a Bohumín. – linka Ex – přímá linka z Brna do… Číst vice »

zesp

To, co uvádíte za výluku, ja ale zcela běžná drobná údržba tratě. To nesouvisí s nějakou zásadní obnovou, jak se dělá až teď. Ty současné výluky jsou až dva měsíce dloluhé, vymění se přitom celá kolej. To je zcela něco jiného….Od Holubic až po Nezamyslice žádná kolej nová není, tam je svršek poměrně dobrý (tam byla zanedbaná právě ta průběžná údržba – viz. ty nedotažené šrouby). Tragický byl ten úsek z Nezam do PR, který byl ale proti úseku Holubice – Nezam dost starý… (Např. kolej v TÚ Ivan – Nezam z r 1989, kolej Chropyně – Věžky 1971).

Petr

A že ČD neřve, že jim SŽDC na tři neděle zavře půlku Protivínky a oni musí jezdit R26 v polovině trasy NAD. Nebo je to jinak a jsou rádi, protože nemají lidi a HV?

Martynick

Proč např ona slavná zločinecká organizace SŽ nedokázala udělat pořádnou výluku na Horní Vláře před pár lety, kdy ji připravovala na dálkové řízení z CDP nebo proč tu výluku neudělala zároveň s rekonstrukcí žst Uh.Brod? Na trať Brno(Vyškov) – Přerov se soustavně kašle už od 90.let, ani vykolejené nákladní vozy tomu nepomohly a najednou ejhle Jančurák a bude se dělat a dělá se rozsáhlá obnova a udržitelnost.. Zajímavé 🤔

BoH

1) Ty opravy začaly dávno před tím, než se začala tato trať soutěžit.
2) „dělá se rozsáhlá obnova a“ // Rozsáhlá obnova se rozhodně nedělá. Pořád to bude ta trať na prd, jen nebude natolik rozpadlá.

BoH

Ještě dodám, že výluky byly také v úseku Olomouc – Prostějov – Nezamyslice, tedy na trase linky R12, kde RJ jezdit nebude.

zesp

Tam šlo o prostou údržbu tratě. Kdyby se dělala průběžně, nemuselo se to taky zavírat na dva měsíce. Mimo oblouku na výjezdu z PV na Bedihošť, který je v novém, se dělala jen sprostá údržba…

Tronda

Je to spiknutí proti hodným ČD!!!

Jiří Kocurek

A za výluky v roce 2014 může který −urák?

Samuel Novák

Kvíík, všichni nám ubližují. Kvíík, je to komplot ČD a SŽDC. Ehm, což takhle napsat ivnestigativní článek o tom, jak mají liberalizovaní dopravci dostatek proškoleného personálu a zda je dostatek šrotů, který lze vytáhnout z kopřiv a po opravě laku nasadit proti těm ošklivým ČD?

Tronda

Jakých šrotů? B, BDs, Bymee, Bt, 242, 151, 810, 010, 021, 714, atd?

zesp

Myslím, že konkrétně proti ČD by se dalo uspět s čímkoliv…

Jan K.

Ty tratě opravuje sždc z nějaké asi pomsty k čd aby mohli lidi nadávat na čd ale čd za to nemůže když sždc ty tratě opravuje před nástupem soukromníka. A taky je otázka kdyby tam měla být výluka v době kdyby tam jezdil soukromník tak jestli by dokázal zajistit náhradní dopravu. A druhá věc je že sždc ty tratě dost často opravuje tam kde je třeba i uzavírka na hlavní silnici která by urychlila rychlost té náhrady za vlak.

Daniel Mach

Tím myslíte třeba trať z Tanvaldu do Harrachova? Nebo snad přestavbu nádraží v Jaroměři?

Tronda

Myslí tim, tunel do Ejpovice – Plzeň a přestavbu Plzeňského uzlu.

Jiří Kocurek

Jena věc je přece jasné, ne? Leoš ani Jančura náhradní autobusovou dorpavu zařidit nedokáže! A to proto, že narozdíl od ČD autobusy vlastní. 😛

Marián Pískala

Jiří Kocurek: No jenže oni opravdu NAD snad ještě nikdy nezařídili. A teď myslím různé MÚ na koridoru. Co vím, tak vždy čekali nebo poslali lidi do NAD, kterou sehnaly ČD.

Honza

Hlavně si nemyslete, že když se postaví nová trať, tak se nemusí udržovat, takže nebojte, na výluky dojde i v průběhu provozu soukromníků. 🙂

lokodepo

Náhoda to skutečně je, protože DSŽ plánovat neumí.

Hans

Jasně, náhoda, hahaaa to jsme se nasmali. Náhoda byla vlastně i slavná losovacka v Karlovejch Varech. Teda než se do toho nakej trouba začal vrtat.
Taky náhodou si pár starostů koupilo pole a ejhle, náhoda tomu chtěla a najednou jsou z pole stavební pozemky.
Náhodou se opravila trať z CB na Šumavu a náhodou to pak dostal Jihotrans, kterej si náhodou už pár let dopředu kupoval motoraky ze Slovenska. Prostě taková nahodička.
Stejnou náhodou se to dělá pořád, kdo chce ten to tam tu náhodu vidí.

Jiří Kocurek

No prostě zlí fujfuj soukromníci můžou za to, že bude štreka opravená! Nebýt zlého Jančury, mohla zůstat Hrabovka jak byla nemuselo by být Nové spojení. Že začal jezdit těsně potom, to přece nemůže být náhoda.

Brumla

Ano všechno , je dopředu plánovaný, všichni mluví pravdu. Ale jen jeden postřeh. Kdysi dávno se jako první začalo mluvit o rychlících Liberec – Pardubice , dokonce v jízdním řádu byly dvě čísla vlaku, neb se nevědělo jak to dopadne. Potom byl chvíli klid a opět všechno se oživilo a načasovalo s výlukou železniční stanice Jaroměř. Měla být dokončena a rázem měl být dán rychlík do soutěže , už už se schylovalo k akci , ale buch co čert nechtěl objevili se archeologové a vše se posunulo minimálně o rok, či dva. A co se stalo ticho po pěšině ,… Číst vice »

kix

minimálně poptávka byla, ale nabídka od čd byla nejnižší, tak proto to zůstalo čd..ale samozřejmě jen na ty dva roky..což chápu, že pro nezavedeného dopravce je velké znevýhodnění

jal

Ať je to jak chce, tak klidná jízda po obnovené trati, zrychlení či přidání vlaků je dáváno za příklad, že dosavadní dopravce tak rychle a kvalitně jezdit nedokázal.

Tomáš Sysel

Náhoda to být může, ale SŽDC (v budoucnu SŽ) si moc dobře uvědomuje právní následky od případných žalob ze strany externích dopravců. ČD by nikdy se SŽDC právní spor nerozehrála, vždyť modří IŽD hlášenky od strojvedoucích na závady tratě topí (neřeší je). Spadne-li strom, který je podmáčený a 2 roky zasahuje větvemi do průjezdného průřezu na motorák soukromníka, myslím, že to nebude jen o splnění příp. „foukacího“ rozkazu ze strany strojvedoucího.

Nezávislý

Je to opravdu jen náhoda, jen někteří modří ultrafans nedokážou snést konkurenci, tak jen kopou a kopou, stačí jen jaké zvratky napsali ohledně nové jednotky LE…

Georg

nic vam nebrani vyzdvihnout nejake jeji vyhody.

Tronda

Funkční vs. Mexická klimatizace v B?

navratp

Odkud vy znáte její nevýhody?

Filip

Typická česká vlastnost za vším vidíme spiknutí

Petr

Všichni prý pořád ubližují ČD. A to ještě není volný trh. Co až opravdu začnou opravdové soutěže. To teprv bude řev. 😀

Jiří Kocurek

Třeba se přestanou stávat takové věci, že na kilometru trati je 5 pomalých jízd a všecko bláťáky, později sloučeno do jedné pomalé. Ani takové věci, že na trati je pomalá jízda jenom jedna, zato skoro v celé délce.

Frantisek

Nebo se bude soutěžit jen to, co bude chtít správa opravovat…

Krejžak

Celkem mě zaráží i skutečnost, že se 3 roky „naplánována“ oprava se opravdu uskutečnila a nebyla zcela „neplánovaně“ posunuta o rok, dva, tři …

Jiří Kocurek

A to má bý špatně, že se plánovaná oprava provede v plánovaném termínu?

a8n

Ne, ale děje se tak zřídkakdy.

Jiří Kocurek

A že se i tohle začíná lepšit je snad špatně? 😀

Tronda

Je, protože tam bude jezdit fuj, fuj soukromník (i když to Arriva není, ale to je jedno).

LAR

Tak ono to s tou výlukou Tanvald – Železný Brod bylo trochu jinak než uvádí paní mluvčí.
Výluka měla proběhnout již v roce 2018, ale na podzim roku 2017 byla z ročního plánu pro rok 2018 přesunuta na rok 2020.
a v roce 2018 byla také do ročního plánu výluk na rok 2020 zařazena.
Na konci září 2018 ale SŽDC rozhodlo, že rekonstrukce tratě už na podzim 2019 místo plánované udržovací výluky. A tak se také stalo. Na konci září 2018 ale nikdo ještě nevěděl jaký dopravce bude po trati jezdit.

Flinta

Jen tak mimochodem. Myslím, že o prováděných opravách věděli všichni účastníci soutěží na provozování dotčených relací.

Kamui

„vzhledem k povinnosti SŽDC provozovat dráhu pro plynulou a bezpečnou drážní dopravu“

Jak to, že SŽDC tuto svojí zákonnou povinnost neplní např. na tratích Lovosice – Úpořiny nebo Děčín – Oldřichov?

Jerry

Kamui: přesně na m. Moravku stala x roku a pak se vymlouvali že by to stálo tolik peněz bla bla..

Frantisek

Je u lidí celkem přirozené, že když se to hodí, tak se to použije, když ne, tak zamlčí. 🙂

Vbb

Lidem věřícím v konspirační teorie to nevysvětlíte.
Shodou náhod se v pondělí po smrtelné nehodě na přejezdu u Jaroměře začaly budovat základy nových závor. Za nějakou dobu určitě někdo přijde s tím, že závory tam jsou právě kvůli této tragické nehodě. A nenechá si vysvětlit, že za dva dny se opravdu nenechá taková akce vysoutěžit, vyprojektovat, profinancovat, zajistit materiálově…
Prostě „Podívejte se, když se chce, tak to jde. O víkendu smrtelná nehoda a v pondělí už začali kopat základy“.

Jiří Voseček

Na to nepotřebujete lidi co věří v konspirační teorie, to staci lidi, co vic mluvi nez mysli a musi se vyjádřit ke všemu. Na internetu by je šlo prehazovat vidlema.

Jiří Kocurek

Jedna z konspiračních teorií tvrdí, že ocel má stále stejnou pevnost až do bodu tání. Ocelový nosník se musí roztavit, aby ztratil pevnost a zhroutil se. No a kováři jsou podle této teorie blbci − celá tisíciletí pouze zahřívají a tak se nadřou stejně jako za studena.

Vbb

To ale není konspirační teorie, ale neznalost fyziky 🙂

Nekdo

ono se to vetsinou nevylucuje, prave naopak. staci pohovorit z temito lidmi o chemtrails, o octovani, o magneticke vode, o diamantove vode, o proutkareni, o lecive energii, o pyramidach, o HAARP, o bermudskem trojuhelniku, o Philadelphia project, o pristani na Mesici, o Zemeplacce, o agentech NASA, kteri strezi jeji okraje, o farmabusinessu, o ockovani, o autismu. krystalicka neznalost prakticky vsech prirodnich ved dohromady…

Iva D.

Ano, nesouvisí, jen někteří novináři budou případný nárůst cestujících přičítat novým dopravcům. Viz Liberec-Hrádek. To se bez výluky samozřejmě jezdí lépe a cestující jaksi jezdí více.

noerf

Iva D.: Tak to má u regionálních spojů více souvislostí, stav tratě, stav vlaku (jednotek, vagónů), poskytované služby na palubě (wifi, občerstvení), služby ve stanicích (parkoviště pro auta, návazné autobusy)

Jiří Šrámek

WiFi v Trilexu je vůbec taková záhada. Je to zapnuté, připojíte se, ale na internet se stejně většinou nedostanete (9 z 10 případů). Jde o vlastní zkušenost, jezdím s nimi často. Vše ostatní většinou ok.

Frantisek

Vždycky jsem měl za to, že vozidla na rozdíl od plavidel mají podlahu, nikoli palubu. 😀

Jiří Kocurek

Příkladný nárůst nastal v relaci Praha − Milovice. Stačilo, aby místo 810 s přestupem na Žabotlam začal jezdit CityElefant přímo. V případě, že takový kavlitativní skok proběhne s výměnou dopravce, lze oprávněně očekávát nárůst.

Jan1203

A tam nebyla potřeba nějaká oprava + elektrizace?

Georg

jeste jste zapomnel zaregistrovat, ze ta vesnice se poctem obyvatel zdvojnasobila, pricemz tento prirustek dojizdi za praci do prahy. (tj. kdyz byste nahradil sukafon za esus na lokalce do dolnich kralovic, tak ke skoku z poloprazdneho sukafonu k plnemu esusu automaticky nedojde.)

Frantisek

1) To by do těch Kralovic musel jet. 2) Jak víte, že by se tam nepřistěhovali lidé a nezačali také dojíždět? Když už tedy z nějakého důvodu neumíme pracovní místa zřizovat rovnoměrněji po celé zemi ani v době internetu…

Sinep Anigav

Ty pěnila jsi v peřejích jak pivo chlazený, tys dělala tu štreku jako nic,
já na tvých březích sušíval svůj maskáč zmáčený, když houkal vlak od Dolních Kralovic.
Nad hlavou se mi tyčí zas most nedokončený, a než si pod ním rozložím svůj byt,
chtěl bych starej pult nálevní a věže kostelní pro dnešní večer z vody vylovit
napsal, nazpíval Honza Vyčítal

kakov

„V případě, že takový kavlitativní skok proběhne s výměnou dopravce, lze oprávněně očekávát nárůst.“

ale samotná výměna dopravce nemusí přinést nic, ba dokonce snížení počtu cestujících, pokud by nový dopravce poskytoval služby pro objednatele sice levnější, ale pro cestujícího výrazně horší, tak sám fakt „nového“ dopravce nezabere.

pravda je, že do Milovic narostl počet cestujících i s původním dopravcem, tj. výměna dopravce není nutnou podmínkou…..