Opravit a za pár let rozkopat. Po modernizaci nádraží za čtvrt miliardy zůstalo staré zabezpečení

Nádražní budova Rožnov pod Radhoštěm po modernizaci. Pramen: Správa železnicNádražní budova Rožnov pod Radhoštěm po modernizaci. Pramen: Správa železnic

Stát úspornější verzi vysvětluje snahou získat evropskou dotaci.

126 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

No, mě to docela dává smysl. Pokud na modernizaci nebyly peníze, nastavil se projekt tak, aby se zvládlo na dotaci co nejvíce, vynechalo se to, na co je potřeba koordinace s jinými akcemi apod. Pokud by se dotace nečerpala, byla by implementace ETCS dražší, a nádraží by zůstalo neopraveno.

Vapch

Nemám slov :-DDD

V.N.

To je česká klasika. Měli jsme nově vybudované hlavní nádraží v Praze. Které bylo použitelné pro jízdy směr Ústí nad Labem až od poloviny osmdesátých let, co se postavila nová trať přes Holešovice . Taková Vindobona se musela tahat komplikovaně přes Hrabovku. Napojení hlavního nádraží směr Kolín bylo po jednokolejných tratích směr Hrabovka a Výhybna Vítkov. Nejdříve jsme postavili barák a až dodatečně jsme řešili to nejdůležitější…. koleje..

Petr H

Nezlobte se na mě, ale z článku není jasné, zda byla příprava udělána a jen se v rámci druhé etapy „dodělá“ ECTS, nebo to bude znamenat znehodnocení stávající investice, protože se (velká) část nepoužije. Chápu, že cestující asi nebudou souhlasit, protože je čeká omezení, ale od zeleného stolu posuzovat bez detailní znalosti, zda je OK, mně přijde dost zvláštní. Nejsou popsány podmínky dotace, její výše apod. Cestující je stále daňový poplatník a pokud byla možnost využít dotace z evropských fondů a udělat přípravu, beru další omezení pro cestující jako nepříjemnost, ale stále akceptovatelnou. Opakem by bylo, kdyby přišla vniveč významná… Číst vice »

Gejza

Podle článku tam už chráničky, kabelovody a technologická budova jsou. Takže se jen natahají kabely a vymění výhybky? To by snad nemuselo obnášet tak vysoké vícenáklady oproti jedné stavbě se vším všudy? Nakonec největší vopruz bude příprava druhé etapy…

Jan Schmidt

Tak proč to neudělali rovnou?

DCHDC

I kdyby každá jednotka stála jinde, stejně si to lidé budou plést. Oni se ptají, i když na nádraží stojí jediný vlak a je to na něm, i na tabulích napsáno 😘

Vapch

Škoda že nejde dát víc plusů (y) Je to přesně tak.
Jak řekla jedna rozumná ženská – Jakmile běžný a průměrně inteligentní člověk vstoupí na půdu železniční stanice, stává se z něj nesvéprávný debil…

hank

Good point. Stává se z něj debil tak nějak sám od sebe nebo se z něj debila někdo pokouší dělat?

Franta Chcípák

„Investiční záměr schválila tak, aby stavba mohla proběhnout co nejdříve a byly využity dostupné finanční zdroje,“

My to samozřejmě chápeme: nějakému kamarádovi ze studií v Žlině, Třebové nebo Pardubicích na golfu slíbili, že příští zakázka bude jeho a on už šmejdil prstíkem v katalogu jachet… a to už se potom prostě ta rekonstrukce musel udělat!

Palan

Není se čemu divit, když se v EU pomalu přechází na plánovanou ekonomiku.
Úplně tím samým způsobem se řešily věci před sametem

Kryštof

Jen takove doplneni k tomu jak hrozne to tam je udelano. Svrskově vse z noveho materialu, spodek taky udelany. Dokonce tam jsou i zaklady pro budouci navestidla u vsech koleji (i manipulacni) – jen ty trčící štouby jsou zadeklované, ať se na ně někdo nenapíchne.

Kdyby nebyly vyměněny výhybky, vypadaly by jinak. Nebo mluvčí MD myslel „výhybky bez výměny“ – asi nějaká novinka. A ta výhybka je úplně stejná jak pro ruční ovládání tak pro ústřední. Jen tady není ke žlabovému pražci přišroubovaný přestavník, ale stojan s koulí. A v zemi chráničky.

Kryštof

Oprava -> „bez vymeny vyhybek“ neni citace mluvciho MD, takze to je dotaz na autora clanku, co znamena ta veta: „modernizaci v okleštěné verzi bez výměny výhybek schválila centrální komise“, protoze z prilozene citace mluvčího toto nevyplývá.

Ondřej

Situaci v Rožnově pod Radhoštěm znám velice dobře, koleje nyní končí kuse kousek za stanicí, v roce 2000 byl dokonce smělý plán protáhnou koleje až k restauraci U Eroplánu…město tehdy ale tvrdě narazilo na fakt, že stále není schválená příslušná legislativa pro TZV vlakotramvaje které by zde po nábřeží musely jezdit v silničním tělese se zastávkou Rožnov pod Radhoštěm město a konečnou stanicí Rožnov pod Radhoštěm (skanzen),v prostoru parkoviště u benziny…když se uvažovalo o zrušení Rožnovky…Tato lokální trať měla dokonce ambice stát se pilotním projektem první vlakotramvajové trati v ČR …ovšem bohužel sešlo z tohoto záměru právě kvůli nedořešené legislativě…což… Číst vice »

Dispečer

Jenom jsem trochu nepochopil, proč se KOVED dotazuje dopravce ČD, když ten nemá s obsazením kolejí ve stanici nic společného – o obsazení kolejí rozhoduje SŽ dle typu stan.zab.zařízení, počtu vlaků v danou dobu ve stanici a dalších faktorech …

Skácel SPRO

To je hlavní úkol SŽ, průtokový ohřívač státních (úvěrových) peněz do těch správných rukou. Toto je státem legalizované vyhazování peněz z okna.

Ignor

No nic nového. Ta trať má výluku skoro každý druhý rok, takže by šlo nabýt dojmu, že tam snad brzy bude VRT. A kupodivu stále ještě není. Stále na té trati předjíždí autobusy souběžně jedoucí vlak (soupravou to není, Regioshark jezdí jinde běžně 120). Tento má zastávky na znamení, ale tam jsou vždy lidé. Na jediné mezilehlé, která na znamení není, skoro nikdy nikdo nenasedá, ani nevysedá, ale tam se některé vlaky míjí. A trasa je autobusem levnější, tak tušíte jaký bývá ve vlacích nátřesk. Tož asi tak, o tom „Kterak se páni státní správci starajů, o peněz účelné užití,… Číst vice »

VitoS

Ve Střítežu nad Bečvou je už jen zastavení z dopravních důvodu, pro cestující už tam výstup/nástup je zrušen.

182-097

A navíc se tam pro jistotu i zrušily a vybagrovaly pár let staré nástupiště. To že tam během pár let byly i dva nové přístřešky a dnes žádný ani nevzpomínám…

Vočko

Smutnější mi přijde, že na téhle trati byla před 30 lety v každé stanici vlečka. Dnes už není ani v jedné.

SYN

A mají ještě kam vést ty vlečky? Jestli tam co dřív vedly není náhodou dávno něco jiného, případně brownfield…
Ono bohužel vozit třeba housky vlakem je šílenost!

182-097

No jak se to vezme. Třeba je fakt že integrované obvody z bývalé Tesly asi dnes nikdo vlakem vozit nebude, ale třeba taky v té Tesle je energocentrum s mazutovou kotelnou – vlečka odpojena během jedné z mnoha nedávných výluk, v Zubří stále fungujou gumárny, tam se vozila před zrušením vlečky chemie, ve Stříteži vlečka pily, až do konce používaná, ovšem pro vysoké náklady na provoz zrušena, odbočna výhybka ihned vytržena a dřevo jezdí po silnici. V Hrachovci v bývalé cihelně skladiště plechů pro lisovny, vše po silnici, vlečka zrušená, výhybka vytržená…

Ondřej

V roce 2020 při rekonstrukci trati zmizela i poslední vlečka vedoucí do Skláren ,jako památka na vlečku zůstaly jenom dva sloupy osvětlení, z čehož jeden sestřelil kamion, myslím že i server z dopravy.cz o tomto psal… https://mapy.cz/s/mamovosepu jinak se pamatuji na několik tragických nehod na blízkém přejezdu P 7412… až po třetí tragické kolizi se začaly věci řešit…do té doby ticho po pěšině, opět reaguji na neštěstí v Dolní Lutyni a na fakt, že SŽDC věci řeší velmi pomalu…

Ignor

Tak to jsem ani nevěděl a o to je to horší. Místo aby se vlaky míjely někde, kde se ten čas využije, aby lidi nastoupili a vystoupili, zastavuje se zbytečně uprostřed pole.

Tomáš Záruba

To zdůvodnění je nějaké divné. Jak přesně má evropskému financování napomoci to, že se vydá většina nákladů, ale nevzniknou z nich potřebné přínosy? Spíš naopak, kdyby DOZ bylo rovnou součástí, naděje na EU prachy by byla s největší pravděpodobností podstatně větší.

SYN

Tak to jo, a jinde se stavějí (relativně rozumně) mnohem menší nádražní budovy se spoustou skla… aby tu do té budovy bylo co dát (nebylo z toho něco náhradního ve stylu policejní služebna)…

Tomáš Záruba

Jako jo… na druhou stranu (aniž bych snad byť vzdáleně chtěl obhajovat pardubickou miliardu a tak), pomalu se dostáváme do stavu, kdy ty „plošně a všude“ rozpadlé baráky a kolem nich přirozeně přitahované existence odrazují od vlaků více lidí, než soupravy (přinejmenším to tak bude do 2 let). A ono i když to teď vypadá jako tempo, tak i kdyby se třetina zastávek prostě zbourala, tak než se udělá nějakých 1000-1500 míst, i kdyby pár nižších stovek už třeba bylo OK dnes, furt je to na roky a někdy se s tím začít musí. Tedy jestli dráha nemá ztratit podporu… Číst vice »

Tomáš Záruba

To zcela jistě. Ovšem v situaci, kdy pro (1) potřebujete stonásobek těch peněz, (2) už je více méně OK nebo je to nějak v procesu, tak mě neuráží, že se pomalu začíná řešit i/alespoň (3).

krteček

Nejsem místní, ale jen me tak napadá. Kolik je času mezi příjezdem a odjezdem? Nejde na tu první (na příjezdu) část napsat:“NENASTUPOVAT“, s druhou částí popojet pár metrů a napsat na ni cílovou stanici? Pokud by pak někdo vlezl do částí vlaku označené NENASTUPOVAT by byl akorát za hlupáka a jel dalším vlakem.

Zesp

Tak ono jde spíš o ten fakt, že se za těžký prachy zbudovaly luxusní nástupiště, ale je obtížné je současně používat a soupravy nemůžou stát oddělně, když defacto by mohly…

Zesp

Tak mě to překvapilo velmi, že zab. zař veškeré žádné a do celé trati až do Valmezu se nekoplo, stále 60 km/h. Takto to tam vypadalo před Vánoci:

https://youtu.be/QgN8V7my55s

jan táborský

Stát především přizpůsobuje zakázky požadavkům zhotovitelů. Například stavba Hostivař-Hlavní a její nevítěz, nebo České Budějovice -Volary -monopol… centrální komise MD je pouze jaký- si shluk laiků….

xyz

Obdobně viz Osová Bítýška – 2024: nová vnější nástupiště, spojená lávkou.

2028 – 2032: opětovná přestavba zastávky: nové ostrovní nástupiště (ani nevím, zda přístupné podchodem či nadchodem).

Úsek Troubsko – Ostopovice: modernizován 6/2020 – 6/2021.

V roce 2028 (či předcházejícím, protože přeložka bude předcházet celé té výstavbě VRTky): přeložen jižněji, protože v trase dosavadní tratě povede VRT.

král j

Tak tam dají, k tomu vlaku, co bude odjíždět, plechovou tabuli. To by mohl staniční personál zvládnout. Tak se to dělá i ve stanicích, kde nejsou nástupiště a sjedou se dva vlaky. Viděl jsem to před několika lety ve Šternberku.

Tomáš z MB

No nevím, zda jsem to kdy viděl v Ml. Boleslavi na hlavním. Ale nevím, kde to vázne – zda u personálu stanice či neexistence tabulí nebo skutečnost, že by tabule asi zatarasily cestu …

Twix

A je tam ten personál? Kdy se tohle rozpojování děje, není to někdy extrémně brzy ráno? Pokud tam personál je aby tam pod světelný displej vrazil ještě plechovou ceduli, mohl by spíš přehodit tu výhybku…

182-097

Jaký personál? Pokladní ČD, nebo výčepní z toho bizarniho bufetu? Dopravní zaměstnanec tam žádný není od doby co se tam zrušil výpravčí.

Tvoje máma osobně

Děje se to několikrát za den, ale jediný personál je paní pokladní která to nemá v popisu práce.

Vojtěch Suchan

Pokud tam jsou kabelovody připravené, jakože jsou, tak se nic znovu rozkopávat nebude. A výhybky i směrové řešení tam je připravené na budoucí zvýšení traťové rychlosti právě v souvislosti s instalací ETCS. Zajímalo by mě, kde je tedy problém?

Granja

Rozumím tomu správně, že se za dotace postavil alespoň nezbytný základ, což by jinak možná nebylo? Pokud jsou zhotoveny přípravy jako kabelizace (optika) s rozvody v zemi, pak montáž lze udělat buď z jiného dotačního balíku, nebo v plné palbě, což by celkově vyšlo níže, než v plné palbě dělat úplně všechno. A pokud jde o odstavení souprav, pak vzhledem k počtu obyvatel a možného vyššího využití po zvýšení rychlosti se nabízí otázka, zda jednohodinový interval ve špičce bude vyhovující. Domnívám se že nikoliv.

Vojtěch Suchan

Přesně, jak to říkáte, to bylo. Kdyby se to nerozdělilo na dvě etapy, nebylo by nic, kolejiště je komplet nové a připravené. Co se týče provozu, počítalo se s tím, že bude sloužit jen jedna hrana a druhá bude defakto akorát pro nostalgické vlaky párkrát do roka/mimořádnosti.

Petr Voceďálek

Po shlédnutí fotografií s novými výhybkami na betonu, přečtení základního infa, pár příspěvků zde a mám dojem, že se tady redakce pokouší o bulvár? Hold se udělala 1. etapa a na to naváže další s jiným dotačním programem?

hank

Kdo je Petr Lapáček?

hank

Děkuji. To je stejná osoba, která píše tyhle knížky?
https://www.databazeknih.cz/autori/petr-lapacek-97136

Bram

Ano.

SYN

V tom souhlas, ale je rozkopat a (ne)rozkopat… někdy to etapování zase tak velké ztráty (=předělávání nedávno předělaného) nezpůsobí, protože se „hrabe“ do jiných věcí…

Franta Chcípák

Cestující jsou pro „železničáře“ z kanceláří obtížný hmyz. který pouze narušuje jejich nirvánu – pročež je záhodno s ním nakládat bez jakýchkoliv ohledů (pro případ námitek: §1 – Vždycky se to tak dělalo).

Lxxxx

Vůbec nechápu proč se na téhle trati řeší takové drahé nesmysly. Třináct kilometrů, jízdní doba dvacet minut, hodinový interval, takže stačí systém jedno vozidlo na trati, při použití motorového vozu nejsou potřeba ani výhybky, ani zabzař, kromě PZZ.

hank

„…stačí systém jedno vozidlo na trati…“

Za 5 nebo 10 let nemusí stačit.

Ale taky by se z toho dal udělat jeden šturc, jedna kolej, jeden perón… něco jako Grafenau, nicht wahr? Jenže Rožnov má potenciál i pro návrat nákladní dopravy. Třeba ho časem někdo využije.

182-097

Jaký potenciál pro návrat nákladní dopravy? Vždyť tam byl i problém s občasnou nakladkou dřeva…

hank

V Rožnově není jiný potenciál než jenom to dříví?

182-097

Ne není. Uhelné sklady tam skončily asi patnáct let zpět, zásobování teplárny mazutem taky tak podobně, všechen prostor kolem nádraží zastavěn obchoďáky. A firmy co tam poměrně úspěšně působí neprodukujou zrovna zboží vhodné pro přepravu po železnici.

Tomáš z MB

Hm, když se podívám, kolik je tu ve středních Čechách a Praze „náplavy“ z Moravy a Slezska, tak spíš bude třeba šlapací drezína 2x týdně.

El Barto

Ano, a když se podívám večer na Měsíc, určitě musí být blíž, než Praha, protože na tu nevidím.

Vypovídající hodnota taky nulová.

Twix

Vždyť ta záležitost skoro vůbec nesouvisí s tím, kolik vlaků tam jezdí. Spíš naopak, pokud se takt zahustí, nebude tam asi už vůbec potřeba dělit soupravy. Mimochodem v pracovní dny je tam už teď kratší interval než hodinový.

pragmatik

Nemusíte se mnou souhlasit, ale v tomto případě jde o dvě zcela různé záležitosti a rekonstrukce budovy se změnou staničního zabezpečovacího zařízení nemusí vůbec souviset. A je otázka, zda, kdy a jaká změna zabezpečení se tam vůbec vyplatí = zda a kdy tam třeba jezdí i nějaká nákladní doprava a zda a jak složitě je v Rožnově opravdu potřeba křižovat s využitím dvou kolejí. Pokud jsem pochopil text správně, kritizované problémy vznikají jen když u jedné hrany stojí dvě jednotky, ale odjíždí jen jedna – a to je takový problém tu druhou neodjíždějící „zamknout“, na jejích informačních panelech rozsvítit text… Číst vice »

jal

Valaši tak tupí,

Jsou tupí úplně stejně jako v celé republice. Všude svítí cedule inf.systému a vždy se najde někdo, kdo stojí pod ní nebo u ní a neví, co má dělat. Vyptává se okolních cestujících, průvodčího, fíry, každého v nějaké uniformě nebo vestě – a stejně mu to ujede.
A další den na soc.sítích a v novinách je článek o hrůze cestování vlakem.

Twix

A nešlo by pro extra tvrdohlavé cestující tu zamčenou a zhaslou jednotku ještě šoupnout mimo nástupiště? Ta první kolej není kusá (tomu se ve svém dalším komentáři taky divím), tak by to šlo.

PeDazOl

Šlo, ale musíte jim vysvětlit proč to mají dělat teď jinak když to 30 roků dělali právě tady tak. 🙂

jal

Vy se dobýváte do zavřených obchodů, lezete do busů odstavených na AN, tramvají na smyčce atd?

Tak to si ani nedokážu představit to tóčo, kdy na nějakém nádraží je u nástupišť plno odstavených souprava, i nákladních.

Twix

Já ne, ale výše v diskuzi někdo tvrdí že dvě soupravy u jedné hrany jsou pro cestující nepřehledné a budou si stěžovat. Tak bych teda jednu posunul mimo a neposílal kvůli tomu na zadní kolej ten vlak a těch 50 chápavějších ať se projdou. Obecně chápu že na velkých stanicích to může být někdy opravdu matoucí, ale tady pokud široko daleko stojí jen ty dva motoráky a jeden z nich je prázdný a zamčený, tak nevím co kdo řeší.

Mimopražský

Kdyby jen vlakem…..

Klemovak

Ne všude jsou tabule. Ne všude jsou označeny nástupiště. Dokonce jsem tápal v Praze na hlavním .

pragmatik

Já jsem tam byl snad jen jednou v životě před asi 40 roky, ale předpokládal jsem, že v rámci rekonstrukce budovy za skoro čtvrt miliardy tam bude (možná nově) i nějaké současnosti odpovídající a vyhovující informační zařízení pro cestující – a pochopitelně také nějaká čekárna, aby jediným krytým prostorem pro čekání na odjezd nebyly ty soupravy.

182-097

Nákladní doprava tam prakticky už neexistuje. Momentálně zůstala možnost nákladky a vykladky jen v Zašové (v brzké době bude kolej zrušena) a v Rožnově (kde maji problem s překladkou nakladu okolni obyvatelé. Dokonce i pila ve Stříteži před rokem zrušila do poslední chvíle využívánou vlečku a ihned zmizela pro jistotu odbočna výhybka.

hank

Po té hromadě u Perninku vydala SprŽel v srpnu 2020 tiskovou zprávu s přehledem, co se dál bude dít s dirigovanými tratěmi. (Viz např. vlaky.net 24. 08.2020. Psalo se o tom v listopadu 2020 i ve zdejším médiu.) Rožnovka je mezi těmi traťovými úseky, kde se má instalovat kompletní TZZ/SZZ pro provoz podle D1, a to předběžně v roce 2025. (Lze očekávat, že bude zapojena do DOZ.) Předpokládané investiční náklady byly v r. 2020 vyčísleny na cca 126 miliónů Kč.

pragmatik

Když tam není ani pravidelná nákladní doprava, tak mi přijde dost rozmařilé vynaložit v současnosti cca 126 milionů Kč za zabezpečovací zařízení, když teď se tam v pohodě jezdí bez něho a navíc by tam být „v případě nouze“ mohl být i (dlouhodobě) využíván i systém „jediný vlak na trati“ podle nějakého rozumného GVD – to bych ty finance vynaložil raději na úpravy trati pro zvýšení NTR tak, aby ve výsledku při ostrém křižování ve VM se třeba i podařilo zkrátit takt ve špičkách na 40 minut.

Michal M

I kdyby se tam za 126 milionů Kč postavil maglev, tak nad ním bude stále viset nejvyšší rychlost dovolená na D3, ne? Nebo tady mají nějakou výjimku?
A jistě, všude se jezdí „v pohodě bez TZZ“ – až do prvního průseru a zbytečně ztracených lidských životů.

Twix

Jedná se skutečně jen o oddělení dvou čekajících souprav, aby si to lidi nepletli? Nestačí aby poodjely od sebe a jedna se zamkla a zhasla? Chtějí kvůli tomu raději šíbovat přes zhlaví na vzdálenou kolej, ať už by výhybka byla jakákoliv? Celá ta stanice mi přijde divně řešená a zajímalo by mě jaký byl zadaný provozní koncept od objednatele. „Budeme potřebovat jen jednu hranu, někam tam ještě dejte druhou kdyby něco.“? Proč tam není zkraje jedna kusá kolej na dva motoráky (objíždět není třeba) a hned za ní druhá delší hrana na cokoliv? Obě by byly ihned přístupné od busu… Číst vice »

pragmatik

A vsadil bych se, že kdyby se jezdilo ke dvěma hranám a od obou, tak bude zase povyk, že by stačilo jezdit k a od jediné, aby se to nikomu nepletlo …

Twix

To souhlasím (pokud je to skutečně pravda že ta jedna vexle navíc by se do dotace nevešla, a pokud třeba jen SŽ nechce říct že kraj je předtím ujistil že druhou hranu nebude standardně využívat), spíš jsem se divil že v rámci přehlednosti u té jedné hrany skutečně chtějí s vlakem odjíždět na jinou kolej.

pragmatik

A není to jen zbytečná „bouře ve sklenici vody“? Bude tam skutečně potřeba rozkopat to, co teď zrekonstruovali, nebo to bude vlastně spíše jen další pokračování té právě údajně skončené rekonstrukce?
To já bych jako důležitější k posouzení (a kritice) viděl spíše skutečnost, že je tam připravováno nasazení hodně drahého „luxusního“ zabezpečovacího zařízení, ačkoli jde o lokálku. kde by asi stačilo něco poněkud levnějšího.

Michal

To je tak bohužel na více místech. Nástupiště hrozné, ale nádražní budova opravená. Chápu, když je budova ve špatném stavu, tak by se mělo něco dělat. Na druhou stranu, buď rekonstruovat nástupiště i budovu nebo nedělat nic.

DavidB

Dobrá správa ❤️

Jaaa

Jojo, patlalové ze SŽ se zaštiťují centrální komisí, kde sedí jeden dopravně, urbanisticky i ekonomicky nevzdělanej trafikant vedle druhýho – těch co mají vůbec nějakej áhnunk je tam pomálu.

A navrhli si to za SŽ sami. Takže spočítat náklady ušlé příležitosti a uplatňovat škodu.

jzms

Čtvrt miliardy bez výhybek a SZZ ? To už není ani k smíchu, ale k pláči. Nevadí , uděláme další půlroční výluku a za půl miliardy to doděláme, a to se na této trati vyplatí, max rychlost občas 60. Pak zas počkáme třeba rok dva, uděláme další pro změnu třeba roční výluku, a splácáme tam to ošizené ETCS za miliardu….Paráda😊

Frantík

Radši dodělat Baťovku…

Ondřej

Ano raději dodělat Baťovu dráhu…ale bohužel na spoustě míst již do náspů železnice zasahují stavby ,mám dojem že i došlo v UZP Zlínského kraje ke zrušení územní rezervy….zde jeden příklad za všechny…Obec Lutonina… https://mapy.cz/s/rekuhetuje nebo přímo u nádraží stanice Vizovice kde v tělese dráhy již stojí podnik Unimo.cz https://mapy.cz/s/gemugojeku (unimobuňky z Vizovic)

Miro Novak

SUDOPu tento pristup urcite vadit nebude…

182-097

Čtvrt miliardy a výsledkem je řízení provozu dle D3 s nemožnosti zvýšení rychlosti nad 60, a vlak kodrcající se po křivě svařených kolejnicich s letopočtem 1938, zatímco ho po souběžné silnici předjíždí vše od aut přes autobusy po cyklisty.

Koro

Za tohle jednou půjde někdo sedět

hank

Podle kterých §§ trestního zákona?

Jan T.

Kéž by byl § na plýtvání veřejnými prostředky.

hank

Vrána vráně oči nevyklove. Dokud zákonodárci a média slouží těmto lidem https://denikreferendum.cz/clanek/36031-ceska-elita-kdyz-se-oligarchove-smeji-zbytku-spolecnosti tak změna nehrozí. Nebo ještě jinak řečeno: Pokud se chcete stát součástí české elity, musíte vydělávat horentní sumy na úkor ostatních občanů. Ty nejelitnější ze všech elit pak dokážou vydělat největší balíky peněz v krizích všeho druhu dopadajících na většinu národa a zároveň si své zájmy pojistit i v politice, včetně tvorby zákonů. Viz též tuzemský crony index. V této soutěžní disciplíně držíme na bedně celosvětově stříbrnou pozici hned za vedoucím Ruskem. Dokud tohle bude veřejné mínění tolerovat a dokud tomu politika půjde na ruku, bude to tu… Číst vice »

hank

Argumentační faul. Vlastně hned dva.

1. Jeden Dědek celkový obrázek nezmění. Celkový obrázek vypadá například takhle:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-zemanuv-favorit-se-v-antimonopolnim-uradu-zbavil-expertu-na-korupci-244542

2. Od mediálního profesionála bych čekal víc než agresi ad hominem. Když dojdou věcné argumenty, nadávat někomu do komoušů je osvědčená manipulativní technika, která u většiny obecenstva spolehlivě zabírá.

jal

Ale tam se nedělala trať ,ale jen kolejiště a budova ve stanici.

A je z důvodu, že někdo neumí poznat, co jede a co je odstavené, dělat zbytečný posun, aby se využila výhybka…- zkuste jim to platit.

Bespi

No ja bych s tim poznavanim byl opatrny. Uz se mi to parkrat stalo, neb nekdy ta znaceni a hlaseni nejsou uplne uplne … . Ceska zeleznice dokaze prekvapit 🙂 .

Holík

Budovy jsou na očích a je vidět že se něco dělá, ale když se modernizuje infrastruktura, to vidět není a proto se stále válí miliardy do nesmyslných projektů nádražních budov a jezdíme jak za CK MOCNÁŘSTVÍ ručně se prestavuji výměny…….

Kubrt

Je to vidět a je to relativně jednoduché po všech stránkách. A tomu odpovídá efekt – lidem se to líbí, a to je vše.

Petr Jetelina

Budou se takovým stylem stavět i VRTky?

Jaaa

Chtěli jame to udělat co nejlépe, ale dopadne to jako vždycky…

Feedhunter

Budou se vůbec stavět VRT?

Karl von Bahnhof

Jestli se mají stavět jako v Rožnově opravovat, tak raději ať se nestaví vůbec. Nejsem sebevrah.

hank

Tenhle problém se ale ani zdaleka netýká jenom dráhy. Po celou dobu, co si v tuzemsku užíváme evropských dotací, je známo, že se včas nepřipravují projekty a ty připravené často bývají absurditami typu rozhledna v údolí apod. Spousta akcí se proto připravuje pod tlakem termínů čerpání, jenom aby se utratily peníze (a aby se na nich přiživily pečlivě vybrané organizace a osoby). A pokračuje to dál. Např. Ústecký kraj má od EU dostat do r. 2030 cca 15 miliard Kč v souvislosti s postupným ukončením těžby uhlí. Místo aby toho většinu dostaly obce nebo aby to šlo na změnu současného… Číst vice »

glosátor

Před časem se objevil nápad využít tamního zdevastovaného terénu v Podkrušnohoří pro vybudování nádrží přečerpávacích elektráren, protože prý pro ně žádné velké převýšení horních nádrží není třeba (stačí desítky metrů), ale neprošlo to – přitom na hřebeni Krušných hor přibývají „větrníky“ jako houby po dešti a jimi vyrobenou energii je vhodné někam ukládat, aby nepřišla vniveč (nemluvě o přetocích výkonu z Německa) …

hank

„…ale neprošlo to…“

Vím, že to je OT, ale tohle mě z různých důvodů zvlášť zajímá: Je k tomu nějaký odkaz, kde, kdy a proč to neprošlo? Zatím se to zvažovalo jako vhodný způsob, jak naložit s vyuhlenými velkolomy v severočeském revíru, takže to ještě ani náhodou není ve stadiu, aby měl někdo tu moc nebo důvod něco zakazovat…

glosátor

Já o tom vím už asi 3 roky jen privátně ústně od jednoho z těch, kdo to tehdy navrhovali = byl to jen návrh bez větších podrobností a já detaily neznám – ale později jsem se dověděl, že byli odmítnuti (a bylo to ještě za vládnutí minulé politické garnitury).
Mně to sice od té doby leží v hlavě, že by se s tím mělo přece něco udělat, ale sem tohle téma nepatří, tak to tady neplevelme.

jal

Přesně tak to je. Bohužel. A alternativa je nestavět nic.
Takže si vy, co to odsuzujete (netvrdím, že ne neoprávněně), brali raději nechat nádraží a nástupiště v dezolátním stavu nebo i za takovou cenu (s nedodělky) raději opravit.

Podobných staveb je všude plno.
Obec nemá na opravu chodníku, tak požádá o prachy na cyklostezku a postaví chodník, který je oficiálně cyklostezka, i když rozměrově atd. je chodník. Jen s cedulemi začátek a konec cyklostezky co pár metrů.

Zase výběr- udělat víceméně téměř nesmysl nebo chodit po udusané hlíně…

hank

„A alternativa je nestavět nic.“
Takhle zobecnit se to v žádném případě nedá.

„Obec nemá na opravu chodníku, tak požádá o prachy na cyklostezku a postaví chodník, který je oficiálně cyklostezka, i když rozměrově atd. je chodník. Jen s cedulemi začátek a konec cyklostezky co pár metrů.“

Tak v takovém případě je potřeba vyměnit zastupitelstvo z důvodu absolutní neschopnosti. Na stavbu chodníků se dotace dají získat, a to celkem snadno. Např. jen v r. 2022 vyhlásilo ministerstvo pro místní rozvoj na výstavbu chodníků dvě dotační výzvy v hodnotě 1,8 mlrd Kč.

Granja

A jak ho chcete vyměnit? Zejména když tam figurují umělci, různí vedoucí městských nebo zájmových organizací, ředitelé škol a jejich učitelé, jen ne podnikatelé, ředitelé z průmyslu, atd., protože na kandidátce se dostanou jen na dolní místa. A lidé namísto aby vybírali, vhodí lístek se zakřížkováním jedné strany do urny, protože pan starosta říkal, že jeho lidi jsou nejlepší a doporučil takto volit. Nevím jestli potkávám lidi jen z těch nesprávných sídel, ale tyhle nářky slyším velmi často.

hank

No jo, ale pak ať si voliči stěžují jenom sami na sebe. Koneckonců můžou taky kandidovat a zkusit to. Dostat se na kandidátku v obci není zas tak složité. A jestli někdo ve volební kampani jenom lže nebo naplano slibuje, v obci se to obyčejně ví dopředu, protože všichni znají všechny. Politici jsou koneckonců obrazem společnosti. Když člověk v Čechách nebo na Moravě vleze do kterékoli hospody a tam náhodně vybranému štamgastovi zaplatí pár piv a panáků, tak se od toho štamgasta se 100% jistotou dozví, že kdyby tam (= v politice) byl on, dělal by to taky tak (=… Číst vice »

Peeetr

Ne, alternativa by byla, naplánovat ty EU dotační výzvy daleko víc obecně jako třeba v Polsku, ale u nás bohužel byrokaté milují se v tom nekonečně pižlat a utápět se v maličkostech.

Jiří Kocurek

„stát přizpůsobuje projekty na železnici nikoliv podle důležitosti projektů, ale zda jde na ně čerpat peníze z evropských dotací“

Kdyby jenom na železnici. Když se „na železnici“ vyškrtne, tak to najednou začíná sedět na všecky možné i nemožné rozhledny a nemálo silničních staveb.

Karl vB.

Nedávná rekonstrukce D1 v původních šířkových parametrech….

pavel.mertlik

Kterou rekonstrukci D1 myslíte?

Karl vB.

Byly dotazy, proč se v rámci rekonstrukce na některých místech rovnou nezvýšil počet pruhů. Údajně by to potom nesplňovalo podmínky udělení dotace.

mgr.pavel

Tu které se oficiálně říká modernizace 🙂

buml

Dotace jsou zlo a nic jiného než zlo. Pak se nedivme, že se dějí taková zvěrstva.

Kancl 3. patro

nejen dotace, ale i to jak funguje Sosna, Svoboda, Nejezchleb,..

Martin1

Tak víme, že Sosna ani Svoboda dlouhodobě nefungují…

Miro Novak

ale ACRI si na ne urcite nestezuje…

jal

Než brát dotace na rozvoj něčeho, je lepší všechno zrušit a nedělat nic.
Nastane ráj na zemi.

Bespi

To nekoho prekvapuje? Vzdyt se takto na draze resi skoro vse 🙁 .

Zrzek

Spíš jen na dráze to je v celém státě.

Zrzek

Blbě jsem to napsal.
Takhle to funguje v celém státě, dělá se práce pro další práci a utopené peníze