Obrazem: Fantova budova ukázala skryté klenoty. Tady se Dánové inspirovali, řekl Kupka
Opravené secesní sály Fantovy budovy. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Ukrytý znak republiky a úchvatné mozaiky. Fantova budova se otevřela v plném lesku.
Krása, a tohle je přesně ten hlavní důvod pro mě, aby se uskutečnil projekt Nový Hlavák-jelikož ten se svou dominantou-obrovským schodištěm s přechodem přes magistrálu dovede spoustu lidi do této krásne budovy. V současnosti se sem dostanete jen omylem když zabloudite a to je Škoda…
A to bude pokračovat, návštěvníků školicího střediska a exkluzivních salonků moc nebude.
Tak jednak tam bude kavárna a druhak se má otevřít ještě druhé křídlo kde osobně doufám, ze bude solidní cekarna
Obávám se, že kavárna Fantovka svými cenami předčí ceny výborné kavárny na letišti VH
Protože dosavadní investice byly enormní/rozmařilé = posuďte sám:
mramorový bar,
křesla potažená zelenou kůží,
živý strom
Nezlobte se, ale to je prostě naivní. To si vážně myslíte, že lidi přijedou metrem/tramvají/pěšky tam dolů (před novou odbavovací halou) a budou se škrábat do schodů a čekat na zelenou přes dálnici? Přirozená cesta na vlak prostě stejně povede dál „spodem“ a I když budete chtít jít do Fantovy budovy, tak to bude stejně pohodlnější přes halu jako dneska.
Ten cíl zpřístupnění Fantovy budovy se mi taky líbí, ale pergola není ta správná cesta.
Tak jako samozřejmě ideálním řešením by bylo zcela zrušit novou část nádraží a zkapacitnit Fantovu budovu. Nikde jinde jsem v zahraničí neviděl, aby meli tu “hlavní” budovu nádraží jen tak na okrasu, kde by vůbec nikdo nebyl a pod ní vydolovali nové nádraží. Tam to bohužel naráží na problém magistrály, kdy jsme si vybudovali městskou dálnici přímo před hlavními dveřmi. Za mě magistrála patří pod zem vedena v tunelu (na “zklidneni” magistrály na méně pruhu nevěřím-akorát se zasekají jiné ulice kolem centra a výsledek bude pro vsdhcny zúčastněné ještě mnohem lepší) a tak by se přímo na povrchu před hlavní… Číst vice »
*mnohem horsi…pardon
V New Yorku v tom šli ještě dál: místo hlavní budovy na okrasu ji rovnou zbourali a pod ní vydolovali něco naprosto odporného. Ta zbouraná budova byla ještě mnohem krásnější a cennější než Těšnov. Aby pak po skoro 60 letech o jeden blok vedle slavnostně otevřeli novou nadzemní budovu nádraží, přestavěnou z bývalé pošty.
P.S.: Reakce na zbourání Penn station vedly v důsledku k záchraně Grand Central (jedné z nejkrásnějších památek města), které mělo taky na kahánku. A celkově nakopla památkovou ochranu New Yorku.
Přesně tak. Ale proč tady teda orodujete za 2mld projekt, kterej nic z toho vůbec neřeší?
Problem Fantovy budovy je v tom, že ji postavili v úrovni kolejí. Aby nebyla na okrasu, musela by být o patro níž, aby se z ní šlo rovnou do podchodu. Takhle je opravdu pro cestující na nic, všechny funkce, co nádraží má mít, přebrala nová hala, a splňuje je líp.
Nový hlavak Fantovu budovu nijak nezužitkuje.
Neznalost projektu je patrným nedostatkem.
Omezený přehled o celkové zamýšlené výstavbě a dobrém propojení veřejného prostoru je bohužel také vidět.
Na nádraží se chodí za jiným účelem než do muzea nebo do galerie. Prostě potřebuji v Praze přestoupil z vlaku na vlak, a dostat se co nejrychleji domů. Chápete to?? Navíc nový hlavák není o Fantově budově.
Jednak není důvod, aby hlavák nebyl určitou destinací sám o sobě. Na Grand Central se taky chodí lidi dívat, aniž by právě nutně někam cestovali. Docela dobře to živí mj. místní fanshop newyorského metra.
No a jednak když už se všichni odpůrci ohání tím, jak dlouho tam musí čekat na vlak, tak je super, že existuje celá řada kultivovaných možností, kde čekat.
Jenže v Praze jsou stovky lepších památek. Jak jsem psal, jen paláců je 70, a hlavním centrem památek je Malá Strana, Staré Město. Navíc ty nejhodnotnější a nejatraktivnější prostory pro veřejnost nebudou vůbec určeny, budou se pronajímat je komerčně. Prostě NYC a Praha jsou diametrálně rozdílná města.
Pro cca 1 milion lidí je hlavák nic víc, než přestupní stanice, na které si potřebují rychle koupit něco k jídlu, nejraději v supermarketu, fofrem k odjezdové tabuli zjistit nástupiště a to je všechno. Limitem pro procházky do Fantovy galerie, nebo k exkurzi dánského bizarnímu výtvoru je jedno velké, nebo dvě zavazadla. No ani cizinci na tom nebudou lépe, ti by spíše potřebovali resistuační centrum, po té šílené cestě. Pokud přestupují, ptají se cizinci “ nevíte, kde je ten džich“ (tedy jih) ????
Úplně ideální změnou ve smyslu marketingu by bylo přejmenování nádraží.
Masarykovo nádraží = Praha City
Hlavní = Praha Europe
Jaké srozumitelné označení byste navrhli pro ostatní nádraží SŽ v Praze
Praha Terezín (Holešovice)
Praha Křižíkova fontána (Bubny)
Praha ZOO (Stromovka)
Praha Atletika (Bubeneč)
Praha Český Krumlov (Hostivař)
Praha Hrad (Dejvice)
Praha Fotbal (Eden)
Praha Karlštejn (Smíchov)
Praha Dostihy (Radotín)
Praha Koncerty (Libeň)
Praha Letecké muzeum (Vysočany)
Praha Skokanský bazén (Braník)
Praha Budvar (Zahradní Město)
Jaký přiléhavý název navrhujete pro Vršovice? Bohemku ne, protože na nikdo přespolní nechodí. A místní to nepotřebují
Kam jedete? Do Krumlova. A do kterého, toho v Hostivaři, nebo toho v Jižních Čechách? 🤦🏼♂️😂
Nebo odkud jedete? Z Karlštejna. A kam to chcete do Karlštejna.🤣
Tvl větší pitomost už jsem dlouho nečetl. Vy se tím trolením musíte náramně bavit.😆
Dívám se na to očima čtenáře/čtenářky LonelyPlanet resp. očima přespolního z daleka, např. z Valašských Klobúk, který je v Práglu poprvé.
Buďto pojede autem s GPS navigací. Nebo to riskne vlakem a MHD a busem.
Uff, tak tohle je na nedělní ráno fakt silný kafe.
To je o úroveň výš, než kdysi ty jeho senilní „vagonky s pokojičkem pro řidiče“, nebo „autobusky“.
O jakou diagnózu by se v tomto případě asi tak mohlo jednat by mohl upřesnit nějaký medik, studijního materiálu by tu za poslední dva roky našel dost.
Nesrozumitelné?
Mnohem víc nesrozumitelný je současné označení obou hlavních nádraží v Praze
Pravdou je, že u Masarykova nádraží jsem váhala mezi Praha City a Praha Regional.
Nicméně Praha Europe je podle mého docela výstižné.
Máte lepší návrh jak vyřešit nesrozumitelnost názvu obou pražských hlavních nádraží?
Vzácná, tak vy jste váhala?
Názvy pražských nádraží jsou pravděpodobně srozumitelné všem, kromě vás, protože nikdo před vámi s takovým efektním návrhem, podloženým vysoce dementní argumentací, nepřišel.
Maximálně se přejmenovávalo z politických důvodů (třeba po roce 1948 v Plzni).
Ohledně Praha-Mas.na. si dovedu, jako dostatečně výstižný, představit bývalý název „Praha-střed“.
PS: Vyvolané náklady vámi navrhovaných změn a následný informační chaos, jsou očividně mimo kapacitu uvažování vašeho, zatím ještě funkčního, rezidua šedé kůry.
Vámi použité slovní pojení „Úplně ideální“ 🙂
jen utvrzuje, v tom co si myslím a napsal jsem o vašem odvážním návrhu.
Marketing podle vzoru Disney, náš cíl! Pryč s tržbami, nechť zvítězí idea.
Ruzyně …….. Praha Alcatraz
Veleslavin ……. Praha Již_brzy_na_letiště
Je třeba myslet politicky!
Je třeba myslet normálně = jak si na železnici vydělat na výplaty, když státní kasa je prázdná a zadlužená Jak se traduje historka z 30. let od Bati = přijel zástupce německé botařské firmy do Etiopie na průzkum trhu a výsledek: nemá to smysl, skoro nikdo nechodí v botech. Zástupce od Bati také přijel na průzkum trhu a výsledek: pošlete mi další 3 kolegy a obchodní vzorky, skoro nikdo tu ZATÍM nechodí v botech. Inu – jediná možnost jak si na železnici vydělat je zaplnit prázdnou kapacitu (vlaky ČD jsou prázdné ze 3/4) a konkrétně: zaujmout spousty lidí z oněch… Číst vice »
Axeli, nic ve zlém, ale Vám už definitivně hráblo.
Ukazuju rozdíl mezi přístupem SŽ, který vůbec nepřemýšlí co chtějí pasažéři. Oproti přístupu spočívajícím v uspokojení zákaznických potřeb. Např. v Paříži mají mj. Východní, Lyonské, Severní nádraží Hezky je vystižen přístup uspokojující přání budoucích zákazníků (tj. momentálních nezákazníků) v nezapomenutelném dialogu maminky M. Jordana (Viola Davis) a markeťáka od Nike (M. Damon) https://www.csfd.cz/film/1196340-air-zrozeni-legendy/prehled/ Prostě firma SŽ udělala naprosto nesmyslnou investici, když přejmenováním nádraží by téměř zdarma dosáhli podobného efektu jako za těch několik miliard pro palác jménem Fantovka Přejmenováním nádraží v pražském uzlu by došlo ke zvýšení srozumitelnosti pražského uzlu pro 94% národa, kteří vlakem pravidelně nejezdí a také zvýšení… Číst vice »
Pane Bože! Proč nás, Axeli, musíte tak týrat. Vždyť to je už horší než ten plevel na zahradě.
A konkrétně co Vám vadí na rozlišení obou hlavních pražských nádraží:
Masarykovo nádraží = Praha City
Hlavní = Praha Europe
Mohlo se ušetřit několik miliard do zbytečného tuningu palaáce, jež se zove Fantovka
1. Mluvte pouze za sebe a ve svých vyjádřeních používejte prosím zásadně jen SINGULAR!
Takto to působí stejně nevěrohodně, jako kdysi „podepsány žižkovské ženy“, nebo „nespokojení pracující z ČKD“.
2. Vaší zmatenost nevyřeší přejmenování nádraží, možná by ale pomohla návštěva specialisovaného lékaře.
https://postupy-pece.psychiatrie.cz/posudky/hodnoceni-psychiatricke-invalidity
Přejmenování nádraží v pražském uzlu a související diskuze by byly mnohem levnější marketing než oněch miliard za palác Fantovka
Zase vám došly prášky ?
Ale kdeže. Firma SŽ utratila několik miliard za Fantovku. Která není prvoplánově cílem, a výsledek za těch pár miliard je, že SŽ zainvestovlaa palác, kterých je jak v Praze, tak v ČR habaděj. Všimněte si množství reakcí na mnohem levnější marketing než je palácování za miliardy. Např. se těším, jestli vyhrají přiznivci zachovánjí názvu vlakové zastávky Praha Stromovka oproti Praha ZOO = patrně to dopadne kompromisem Praha Stromovka ZOO. A takový účinný marketing je za pár šupů = takto efektivně se chovají firmy, které podnikají, tj. dosahují zisku. Žádné paláce, ale uspokojení potřeba svých budoucích zákazníků, tj. 94% obyvatel ČR,… Číst vice »
Hele, proč jste vlastně nezůstal u nicku Axel? To je moc lehká bojovka vás poznat 😉
Třeba je občasná změna kamufláže součástí smlouvy, co my víme. Musí to být trudná životní situace…
Protože nick Axel je nejspíš dávno zabanován.
Tak to se teda inspirovali opravdu velmi volně.
Jinak že by do těch prostor dodali i dobový mobiliář, to ne. :-/
Nevíte náhodou, jestli tam jsou také vypínače a sanitární keramika v kopii původního provedení, jako v tom jejich školicím středisku v Pardubicích?
a stejně je to nádhera!
Nerozumím proč za strašně obrovské peníze bylo potřeba budovat další přírůstek do neproduktivních památek typu zámek, hrad vzhledem k tomu, že v ČR je celosvětově nejvyšší hustota těchto památek
https://polaron.com.au/eu-services/eu-resources/blog/10-interesting-facts-about-the-czech-republic/
Inu Faltýnek, Havlíček, Schillerová nám svým rozhazováním – jako je tato nesmyslná investice – způsobili zdražení na dvojnásobek daně z kohoutkové vody. Svině !!!
V Praze je 70 paláců, a Fanta za svůj projekt sklidil již ve své době mnoho negativních ohlasů i výsměch, proč dělá z nádraží další palác, ale to asi Dánové nevědí. Na obrázku je to secese, ale jen dotvořená na byzantském základu. Fantova budova je to eklektika všeho možného, podobně některé jeho další budovy jako např. Na Františku 32. Takže není možné myšlenky Fanty rozvíjet.
K Nové (odbavovací) hale se zásadně nechci vyjadřovat, neboť zcela absolutně to nesouvisí s celostátní dopravou = kompletně by si Novou halu měla řídit a platit Hlavní město Praha
A když si k tomu přikoupí i Fantovu budovu tak by bylo skvělé. Ale bohužel pražští konšelé prokáží aspoň průměrnou inteligenci a Fantovku odmítnou.
P.S. Fantově budově se prý přezdívalo zámek . Ale já v té době nežil, tak nevím.
„Nerozumím proč….“
To tady asi málokoho překvapuje
Ještě se po zveřejnění těchto fotek chce někomu čekat ve „sklepě“ ?
Tam jako kmán čekat nebudete…
300 m od 7. nástupiště.
se dívím, že to nechtěli zbourat a postavit tam pergolu
Kupka tam pozve vládu na zasedání. Tohle není pro cestující, ti půjdou pod pergolu.
Až pojedu z Budějic do Ostravy, abych tu cestu měl delší, požádám pana Kupku, aby mi dal klíče, že si chci posedět hodinu v prezidentském salónku. No ona bude ta cesta delší i bez toho (sebevrah, strhnuté trakční vedení, srážka se stádem krav, …….. ) Jeho vyjádření nemá ani hlavu ani patu.
Možná by v tom salonku mohla redakce „Z dopravy“ uskutečnit nějakou další diskuse „Trendy v dopravě“, za účasti zástupců MD, SŽ, MK a NPÚ.
Podnětů na téma „památky a doprava“ se v poslední době urodilo docela dost.
SŽ by v rámci své velkorysosti mohla protentokrát salonek pronajmout za symbolickou 1 Kč.
Ty genie, pokud mas něco v hlavě, tak pochopíš ze hlavní myšlenkou ty pergoly je dovést cestující prave do této budovy. V současnosti se tam dostaneš leda tak omylem
Pokud vůbec ten výtvor Dánů nějakou myšlenku má, mám dojem že vy obhájci si tu myšlenku musíte dodatečně vymýšlet. Je to architektura -tedy pergola, která se do Prahy vůbec nehodí a devastuje naše hlavní město.
Naštěstí autoři NOH a dědicové autorských práv situaci sledují a vydali prohlášení, že se budou proti zbourání památky soudní cestou bránit. A doufám, že petice také pomůže. Zbourali jste už TransGas, to stačí.
Poprosím Vás o odkaz na ten právní názor, neboť si nejsem vědom, že by český právní řád umožňoval architektovi rozhodovat o zbourání stavby.
Tím se nijak nevyjadřuji k pergole atd. neboť to vnímám jako záležitost pražanů, kterou z nějakého velmi zvláštního důvodu si umanutě řeší firma SŽ, jejímž úkolem je dosahovat zisku, nikoliv zdarma stavět pergoly pro pražany.
Každý prostý občan ČR má právo se obrátit na příslušný soud, aby o věci rozhodl.
Pařížský vstupy do metra jsou secesní, ten návrh ne. Ten altánek jsou jen ohlý dřeva podobný jiným návrhům, kterými se ti Dánové na webu pyšní. Ten návrh je dle mého laického názoru zcela mimo kontext secese a Prahy.
Ono to ale nemá být doslova „secesní“. Tak se to nedělá. Je to jen lehké přihlášení k secesní morfologii.
Se špatnýma dioptriema to můžete připodobnit i k secesi. Ale přímý odkaz k Fantově budově ani okolí nádraží tam není. Je to zcela vytrženo z kontextu. Spíše zajímavě zastřešili náměstí a samotný nádraží upozadili.
Nefantazírujte, Fantova budova je totiž v podstatě mix klasicismu, secese a to, co je na inspirativním obrázku je spíše byzantská architektura, pouze domalovaná secesně. Naprostá eklektika, a speciálně Dánové nemají o secesi ani ponětí. Jejich návrh je orientální.
Já myslel, že ty dekorace jsou keramické kachle – mozajka.
Tak je to doopravdy mozajka.
https://www.vlakemjednoduse.cz/wp-content/uploads/2023/08/Fantova-budova-2023-08_50_small.jpg
A zřejmě ani pan Kupka, který se teď secesí ohání, aby tu pergolu obhájil.
Jestli jste si všiml, tak ve 21. století se secesní stavby nestaví, působily by kýčovitě. Je tam tvarová inspirace.
„Tvarovou inspiraci“ můžete napsat téměř od čehokoliv k čemukoliv. Prostě ke kubismu se to nehlásí, na tom se shodneme. Ale podívejte se na reference Henning Larsena. Musíte uznat, že ty zahnutý dřeva tam mají často. Spíše než odkazu k místu a Praze to působí dojmem, že to prostě oni dělají a tak to navrhli i sem. A ups, dokonce i vyhráli, s čímž podle mě nepočítali.
Jasně, dělali to kvůli kafíčku a diplomu, vyhrát samozřejmě nechtěli…
Mrkněte na jejich facebook, reference na webu a na jejich instáč. Uvidíte docela dobře, že ty oblý tvary jsou jejich styl obecně, nesouvisí to s Prahou.
Přesně, trefa do černého.
Architektonická Ikea?
Přesně tak, je to jejich jakási globální architektura, vhodná cca pro Singapur a podobná místa. Je vidět, že o tom, co by potřebovala Praha, nemají ani ponětí.
Je tam tvorové inspirace orientem.
Byl jsem pro blob od Kaplického, jsem pro nový most na Výtoni, ale pergola mi přijde zbytečná.
Souhlas plus Vltavská filharmonie bude super
Taky se na ni těším.
Ne, ani ta není super, je to trochu zastaralá architektura.
Tak se říkalo, že lidi, kteří čekají déle, budou moct čekat ve Fantově budově. A ono to zas až tak nepůjde, nebudou tam na to prostory. Ale zase mi přijde škoda, že tyto prostory budou z velké části veřejnosti nepřístupné. Mimochodem, školicí středisko bude i v Pardubicích – co se u SŽ tak mohutně školí? A nechápu tu obsesi vytvářet „místa setkávání“. Já osobně tohle nádraží používám často, skoro denně, už dlouho. A zatím jsem teda nepociťoval potřebu se tam s někým setkávat. Naopak jsem častokrát využil ty obchody, včetně knihkupectví (které využívám i jako čekárnu, pokud už teda tam… Číst vice »
Také netuším k čemu bych využil Fantovu budovu. Mě třeba chybí B&B Ono celá Fantova budova je ukázkou plýtvání drahocenným pozemkem. Zastavěná plocha vůči nadzemní podlahové ploše je v poměru 1 ku 3 . Dalším průšvihem je komplikovaná/roztříštěná konstrukce, což má podobný dopad věžičkovivé baráky tzv. podnikatelského baroka = mimořádně nákladná údržba a opravy zastřešení Stačí si srovnat inteligentní návrh nedaleké budovy Diamont point, který je také sevřen ze všech stran mezi komunikace, tak jako Fantova budova. Poměr zastavěné a nadzemní podlahové plochy Diamond Point je 1 ku cca 5 s výbornými parametry oslunění interiéru, protože budova je ve tvaru… Číst vice »
Tak to nádraží zbourejte celý i s Fantovou budovou.
Nemám dost podkladů, abych si tipl.
Ideálně celou plochu řešit komplexně, tj. včetně budovy bývalé pošty (severně od Fantovy budovy)
https://domaci.hn.cz/c1-66354790-byvaly-namestek-szdc-naznacil-ze-za-jeho-vynucenym-odchodem-je-tlak-developeru-kteri-chteli-ziskat-budovu-posty-u-hlavniho-nadrazi
Plus plocha jižně od Fantovky = na celodenní parking je toho škoda. Mnohem lepší by bylo K+R
Pokud možno, tak servisní zázemí pro nádraží stěhovat z lukrativní části na druhou stranu kolejí severně od Fantovky (od vjezdu z Žižkova, který je mnohem praktičtější pro zásobování)
Tak zas neblbněte, že Fantova budova je památkou, to je snad všeobecně známo. Je pravda, že budovy z přelomu 19. a 20. století jsou takové plýtvavé a dnes těžce využitelné (jen v Praze: vzpomeňme na budovu na Senovážném náměstí nebo budovu pojišťovny u nábřeží), ale zbourat ji prostě nelze. Už jsem u jiného tématu psal, jak bych si představoval nový hlavák: jako rušný einkaufsbahnhof vídeňsko-lipského stylu. Fantova budova by byla jeho klidovou protiváhou, tam by se hodila nějaká lepší restaurace (jako byla už tam v době po její výstavbě – nádražní restaurace v té době všeobecně patřily k nejlepším podnikům),… Číst vice »
Zapomínáte na vliv, který má nedávná a budoucí zástavba v oblasti Florenc a Masarykovo nádraží = celá tato část pražské památkového rezervace se promění. Proto nedává smysl ponechávat památkovou ochranu Fantovy budovy.
Tím netvrdím, jestli přestavba by se týkala celé nebo jen části plochy Fantovy budovy. K tomu by bylo potřeba víc podkladů a řešit celé území. Cílem není barák jako takový, ale cílem je marketingové pojetí = služba.
Povídáte si s trollem nebo úplným blbem Axelem. Nemá to smysl.
V čem spatřujete „blbost“, když není z čeho vyplácet oněch 100 miliard za rok dotací a daňových úlev do železnice?
Proto i Fantova budova se musí adaptovat = neekonomická střední část s mramorovým barem a živými stromy se neuživí.
V Británii se rozhodli zrušit druhou fázi VRT (fáze HS2 od Birminghamu na sever) a většinu zvažovaných peněz přesměrovat z železnice do silnic. Detailně to rozebírá prosincový Rail
Kdysi se rozhodlo, že DDT je neškodné. Ne nebylo a není. To opravdu není směrodatný ukazatel čehokoliv, že někde se nějak rozhodli
Já se bojím, že podobně dopadne VRT v ČR a to s odkazem na velmi špatné investice manažované touž firmou tj. firmou SŽ.
A toto je velmi, velmi špatná investice. Bohužel.
Axel proti všemu co souvisí se železnicí.
Nikoliv. Pouze reaguji na prokázaný fakt, že státní kasa je prázdná a zadlužená. Viz pondělní stávka, která právě proto byla neúspěšná.
Takže není z čeho každoročních cca 100 miliard dotací a daňových úlev do železnice.
Těch 100 miliard ročně buď železnice musí vydělat nebo ušetřit na současném provozu.
Citroën slyší zas na axela.
Proti elektrifikaci jsem nenapsal ani slovo, ale Vy patrně patříte mezi lidi, kteří si realitou nenechají zkazit svůj názor.
https://zdopravy.cz/119-miliard-do-elektrizace-trati-ministerstvo-schvalilo-plan-na-dekarbonizaci-zeleznice-186015/
Kdybyste byl normální, slušný, daně platící občan naší vlasti, tak byste se veřejně omluvil za svůj lživý, nechutný, osobní a hloupý útok, který v této diskuzi je stejně úplně zbytečný, neboť miliardy (celkem) už stejně byly utraceny na nesmyslnou, neefektivní akci. Bohužel.
RED ALERT! AXEL DETECTED. RED ALERT.
Z mého pohledu jsou vaše příspěvky plýtvání vzdělávacího systému. Ale není to důvod neposkytovat bezplatné vzdělání všem. Kvůli pár jednotlivcům, kde se to nepovedlo, nemá smysl trestat ostatní.
Diskuze je o výměně argumentů. Vy jste napsal názor, ke kterému jste nedal žádný argument podložený faktem.
Když se podívám na využitelnost této investice, tak člověk by zaplakal. Jak chcete uspořádat např. kongres spojený s diskuzí v tak hlučném prostředí?
https://fantovabudova.cz
Ta prostřední část Fantovy budovy (bez obou čtyřpodlažních koncových segmentů) je nanic. Ale klidně si ji pronajměte a zaplaťte přiměřený nájem, aby na rekonstrukci firma SŽ vydělala aspoň něco nad rámec investice.
Argumentů, nikoli dojmů, názorů a smyšlenek, tak jak to zde předvádíte.
Když cituji z výroční zprávy o naprosto katastrofální finanční situaci SŽ, tak nejde o smyšlenku, nýbrž fakt.
Když se dívám na obdobné developerské projekty např. Diamond Point nebo Churchill Square v sousedství, tak vidím orientaci na zákazníka.
Jakou orientaci měla investice do Fantovy budovy = utratit miliardy hlava nehlava ?
Investice do Fantovky v této podobě je velmi, velmi špatně zvládnutá investice, která nikdy neměla proběhnout.
Firma SŽ by měla skončit.
Ve chvíli, kdy píšete, že by někdo měl skončit a podívám se na váš počet příspěvků, jistě tušíte, co mě napadá, kdo tu skončí. Nebo mi pošlete lékařskou zprávu a dobrozdání od zdravotní pojišťovny, že to máte jako součást léčby.
Ano, uznávám, že se opakuji.
Jaký je snesitelný počet příspěvků? 2 k článku?
Jo, třeba ta kavárna určitě nebude veřejnosti přístupná…
A školicí centrum určitě bude.
Jde o to za kolik…
Mramorový bar, křesla potažená zelenou kůží, živý strom,…
Njn, nemá to polstrovaný stěny, tak vás tam nepustí ani ve svěrací kazajce..
SŽ školí vlastní lidi, hlavně nově příchozí, ale i při přestupu na odpovědnější funkce. Technika a legislativa se stále mění, takže existují i udržovací kurzy.
Je pěkný, že se pergola inspirovala ve Fantově hale. Jenže spodní hala je pěkná, je to kvalitní architektura, stačí vyřešit pár hluchých míst, je škoda ji bourat. Je zbytečné nahrazovat kvalitní funkční architekturu jinou možná kvalitní, ale méně funkční architekturou.
…. a hlavně trestuhodně neekonomické.
Cituji: „dobrá zpráva o SŽ, že je i v čase úspor schopna investovat do opravy památek“. Kez by to platilo i o Vytonskem mostu.
Kdyby tak chtěla investovat do kolejí.
Do Výtoňského mostu by to byly vyhozené peníze.
Tak. Na nádraží se budou dělat konference a čekat na vlak se bude pod pergolou.
Tvl to už je fakt diagnóza. Kdo bude chtít čekat pod „pergolou“ (3/4 roku to fakt nebude málo lidí, tak ať tam čeká), zbytek alespoň ochrání před deštěm, sněhem a sluncem. Zbytek bude moci čekat v zakryté hale, kde se celé patro rozšíří a přibudou vytopené/klimatizované čekárny (dnes žádné nejsou), případně bude moct čekat ve Fantově budově, kde se prostory taky budou více využívat a lépe se propojí s halou dole. Zvláštní, že když lidé čekají pod pegolou na nástupištích, tak jsou taky v pohodě. Jestli se vám to nelíbí, tak je to v pohodě, každý má jiný vkus, ale… Číst vice »
Pro ty co vegetují v Sherwoodu uděláme pergolu. Foukat na ně sice bude stejně, alespoň na ně nebude pršet. A léta nemyté (nemytelné) špinavé zasklení pergoly je bude chránit před slunečním světlem…
Tam žádné zasklení nebude, tam bude napnutý takový jakoby igelit.
Takže každej rok srolovat a nahradit novým? A když nebude igelit, hodíme tam plachtu?
vikslajvant ??
Vzhledem k současné tíživé ekonomické situace byla velkou chybou Babišovy a Okamurovy vlády tato akce. Kdyby se za vlády Faltýnka/Havlíčka/Schillerové neklábosilo, ale pracovalo na inteligentním využití tak mohle vzniknout jak zcela nová řekněme třípodlažní budova namísto zčásti odstraněné Fantovy budově sloužící pasažérům (obchoďák), ale taky zastřešení nad parkovištěm přes magistrálu tj. nad halou kde jsou vchody do metra. A obě části propojit lávkou. Těch 0,3 miliardy by snad mohlo stačit, kdyby to developoval soukromník, nikoliv státní firma SŽ Díky tomu by movitý člověk by od severu přijel taxíkem na současné parkoviště a rovnou by přešel na 1. nástupiště do vlaku.… Číst vice »
Měli to přidat signalistům v Koryčanech jako 13, 14, 15 a 16. plat, viď, Axeli…
Nerozumím jazyku Vašeho kmene. Vy jste ráčil požít nad svoji míru?
„symbol ozubeného kola, znaku železnic“
nemělo být spíš okřídlené?
Křídlo evokuje pohyb, rychlost. V našem případě potřebujeme spíše evokovat, že se to kolo netočí