Opravená, ale nejezdí. Leo Express chybí pátá jednotka, dohaduje se s pojišťovnou
Společnost Leo Express má téměř dva měsíce opravenou jednotku Stadler Flirt z nehody v Přerově zpět v Česku, jezdit s
Společnost Leo Express má téměř dva měsíce opravenou jednotku Stadler Flirt z nehody v Přerově zpět v Česku, jezdit s ní ale stále nemůže. Kvůli sporům s pojišťovnou o úhradu škody ruší pravidelně firma dva páry spojů mezi Prahou a Ostravou.
Leo Express poprvé vysvětlil, co je důvodem odstavení jednotky, která měla už jezdit. „Návrat 5. jednotky do provozu nyní závisí na jednání s pojišťovnou, se kterou řešíme celkovou výši škody a naši spoluúčast na úhradě nákladů za opravu, v této věci máme odlišný názor než pojišťovna. Věříme ale, že se ve velice krátkém horizontu dohodneme a jednotka vyjede ke komerčnímu provozu,“ řekl mluvčí firmy Emil Sedlařík..
Podle něj na jednotce probíhají poslední testy a zkoušky před jejím opětovným spuštěním do komerčního provozu. „Mrzí nás dosavadní komplikace a zákazníkům se tímto znovu omlouváme, v maximální možné míře se je snažíme přesadit na jiné spoje,“ dodal Sedlařík.
Opravená jednotka je v Česku od konce srpna, kdy firma slibovala nasazení během září.
Zrušené jsou tak stále vlaky 1354 (6.07 z Bohumína), 1355 (10.10 z Prahy), 1364 (14.12 z Bohumína), 1365 (18.10 z Prahy). Podle Sedlaříka je prodej zastaven do konce října, pak by už měly jezdit. vv rezervačním systému ale nejde koupit jízdenky na tyto spoje ani po 31. říjnu, podle Sedlaříka je do vyřešení jednání s pojišťovnou nechtějí nabízet.
Leo Express o pátou jednotku přišel loni v červnu, kdy vlak narazil do zarážedla v Přerově. Jednotka byla po nárazu poškozená natolik, že ji musel dopravce odeslat do závodu Stadleru v Polsku a čelní vůz se musel vyrobit v podstatě celý nový. Podle závěrečné zprávy Drážní inspekce byl hlavním viníkem strojvedoucí.