Dopravci Železnice

Opravený Flirt je po roce zpět v Česku, Leo Express ho nasadí během září

Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express

Společnost Leo Express má zpět jednotku Stadler Flirt, o kterou přišla loni v červnu při nehodě v Přerově. Po nezbytné kontrole a přípravě by se měla vrátit do provozu nejpozději v polovině září.

Jednotka Stadler Flirt číslo 480.005 se vrátila z polského závodu společnosti Stadler v Siedlcích v pondělí dopoledne. Deníku Zdopravy.cz to potvrdilo několik zdrojů z firmy i bohumínského depa, kde nyní jednotka je. Firma na dotazy neodpověděla. „Víme o tom, že jednotka je zpět. Její provoz bude pod dohledem,“ řekl mluvčí Drážního úřadu Martin Novák. Jednotku teď čeká kromě přípravy na provoz v podobě důkladného čištění také zkoušky UTZ.

Leo Express zatím do rezervačního systému nenasadil spoje, které díky návratu jednotky umožní provoz podle původního jízdního řádu. Už v červnové změně jízdního řádu firma uvedla u čtyř spojů, že jejich provoz začne od 1. srpna, to se ale nestalo. Zatím je každý den ruší z provozních důvodů, v rezervačním systému se ani neobjevily. Konkrétně jde o spoje 1354 (6.07 z Bohumína), 1355 (10.10 z Prahy), 1364 (14.12 z Bohumína) a 1365 (18.10 z Prahy).

I přes relativně nízkou rychlost při nárazu byla jednotka poškozená natolik, že se musel vyrobit téměř celý čelní vůz nový. Drážní inspekce v závěrečné zprávě o nehodě odhadla škodu na sto milionů korun. 

50 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
    • Koukám, že Dětmarovice – Karviná se modernizuje. Nevíte někdo něco o průběhu?

      • Hlavně jak vypadá postup prací a jak je to s poddolováním území… jezdilo se zde tak 50 – zvýší se rychlost? Na webu jsem našel že Dětmarovice – ČT až 160, ale jak se poperou s poddolovaným územím? Pevná jízdní dráha?

        • Ne, na některých úsecích zůstane 40/50 , když jsem se tak koukal tak rychlostník na 160 je až na vjezdu do Karviné hl.n. z ČT

          • Takže Dětmarovice – Karviná zůstává 50? To se fakt vyplatí vést koridor tudy… i přes Havířov by to bylo lepší a asi nejlepší přes Púchov, jenže to by se Ostraváci zbláznili

            • Detmarovice – Karvina bude 160.
              50 zustava v useku Karvina-Darkov – Louky n/O.

              • Je to sice jedna zastávka, ale i tak mi přijde 50 na hlavním koridoru bída… koridor měl vést jinudy

  • Tak do Košic bych tím fakt jet nechtěl. V případě srážky s náklaďákem na přejezdu by to asi pro všechny uvnitř tohoto regionálního ale vcelku rychlého plechače bylo fatální……

  • Výborně, opět na kolejích, právě akorát na burešovu rozdávačku.

      • Vy jste neráčil postřehnout vyhazování peněž ze státního rozpočtu oknem? Takový malý vládní úplateček před volbami. Vtipný je, že alespoň studenti o to moc nestotej.

        • On o ně taky nestojí, ale dát benefit jen jeho voličům, tedy důchodcům by jaksi vypadalo hodně divně. Jemu stačí udržovat ty co jsou závislí na placení ze státní kasy (státní zaměstnanci, socky, důchodci) a má svoje jisté, do času než to státní kasa nezvládne.

          • Neříkám, že tyhle slevy byl dobrý tah, nicméně… podle vás když stát podpuruje (byť vybrané skupiny, páč nelze podpořit 10 mil lidí + Ukáčka a spol.) občany, je to rozdávačka a rozhazování? Co jiného by tedy podle vás měl stát dělat, než se starat o vlastní občany? Zamyslel jste se někdy nad tím, k čemu stát vůbec je? Stát tu není primárně od toho, aby hrabal do vlastní kapsy, ale pro lidi, chápete?

        • můžete napsat jaký student o to nestojí, z jaké je rodiny, kolik vlastní platebních karet a jaký má auto. Momentálně mám na starosti brigádníky a všichni se na to těší, nebot si spočítejte výplatu třeba samoživitelky a jedno děcko je na střední a druhý na vysoké. Nebylo to tak z toho pořadu zlatá mládež?

          • Vysokoškoláci o to nebudou stát z důvodu, že jich většina jde k volbám jen kvůli Babišovi, jen ale ne proto, aby to hodili jemu.

        • Studenti o to nestojej, páč jim to zacálují rodiče. Resp. ještě ve třiceti se nechávají živit od rodičů, tak proč by se obtěžovali nějakými slevami.

    • mně taky, ale myslím, že poláci jsou levmí. Jde to porovnat s elefantem na masarykově?

      • Výše píšou“škodu odhadli na 100 milionů korun“.To betonové zarážedlo bude z této ceny zlomek.
        Elefant na Masaryčce stál okolo 85 milionů,takže srovnatelné.
        Pendolíno bylo o dost dražší-přes 220 milionů.

  • „I přes relativně nízkou rychlost při nárazu byla jednotka poškozená natolik, že se musel vyrobit téměř celý čelní vůz nový. “

    To je mírně děsivé…

    • TSI čumák by si s tím měl poradit líp. Ale jinak nevratný poškození samonosný kastle při nárazu „do zdi“ mi přijde jako očekávatelná věc.

    • Kdyby ta jeho tramvaj narazila v roce 2015 místo Pendolina do toho kamionu, tak by museli vyrobit komplet celou soupravu.

      • Ta „jeho tramvaj“ je v mnoha ohledech lepší než 99% všeho co na kolejích v barvách národního dopravce jezdí. Takže za mě palec nahoru.

        • “V mnoha ohledech lepší…” – Proto ty jednotky používají Němci na RB a Maďaři na rychlíky z díry do díry?

          • „Proto ty jednotky používají Němci na RB a Maďaři na rychlíky z díry do díry?“

            To se ale nevylučuje s tím, co napsal Pavel…

          • Nebo taky je používají jako Regional Expres.
            Mnichov – Salzburg/Kufstein, Köln – Luxemburg, Cottbus – Schwerin, Rostock – Berlin aj. To jen namátkou.
            No a v Porůří a okolí, jezdí 300 kilometrové trasy zcela běžně, každodenně. O interiéru jako má Leo ex, to si však mohou nechat jen zdát.
            A tento starší model Flirta okolo TSI norem ani nešel. TSI splňují až nové verze.

            • Jenomže RE v Německu jsou Sp vlaky u nás, já bych se stejně tím moc nechlubil 🙂

              • A čím se může pochlubit ČD v segmentu Sp nebo R?
                Nebuďte směšný.

        • Tenhle rozechvěný, rozrdncaný vtip se sedačkami, kam si velcí lidé nemají moc šanci sednout, bych alespoň já nad klasický moderní vagon nenadsadil..

          • Dobrý den,

            pokud to ale chápu, pan Pavel (možná s určitou nadsázkou) píše, že moderních velkoprostorových vagónů mají České dráhy méně než 1 %. Píši velkoprostorový, neboť nemá cenu porovnávat s vozy s kupé, láká to jinou část zákazníků. A z vlastní zkušenosti vím, že ČD nasazují mnohem méně moderních velkoprostorových vagónů, než jich nabízejí ve svém internetovém obchodu — vcelku pravidelně se mi stává, že si objednám takovéto místo a jedu něčím od ,,honeckra„ přes použitelná modernizovaná kupé s částečnou klimatizací, nepoužitelná modernizovaná kupé s částečnou klimatizací až po kupé bez klimatizace. Nepoužitelným kupé myslím to, ve kterém se můj trup nevleze mezi sedák a opěrky hlavy, takže místo abych se opíral zády, tlačí mi opěrky hlavy do lopatek či ramen.

            • Vážená redakce,

              vidím, že Váš redakční systém nahradil dva sousedící znaky mínus obklopené mezerami pomlčkou, což kvituji s povděkem, ale též dva obrácené apostrofy (tedy přiblížení se českým uzavíracím uvozovkám) znakem pro české uvozovky otvírací. Systém je zřejmě nastaven tak, aby anglické uvozovkování nahradil českým, ale domnívám se, že to není šťastnou volbou, dle mého názoru tak většina Čechů nepíše.

              Děkuji za zvážení.

          • No nevim, jak velky clovek musi byt, aby si tam nesedl. Ja se svymi 192 cm a +100 kg problem nemam.

          • S hrůzou v očích jezdím téměř každých 14 dnů 🙁 Já vím, že zdravý šotouš to neocení, ale např. co takhle ta nízká podlaha při nástupu – to je přece super ne? a věčné trable s klimatizací, s typem vozu, který je deklarován, lokomotivy co pravidelně zatavují uprostřed polí atp. atp. Ano sice rozsáhlý vozový park má ten náš národní dopravce, ale drtivá většina z toho patří do poloviny minulého století, a to fakt ne……
            a závěrem jedna rejpavá – povinně místenkový vlak – to je skvělá věc, že?

        • To určitě, kdybychom měli na ČD tak choulostivé lokomotivy a soupravy, nemáme čím jezdit.To víte, občas je prudší najetí,někdy na vás spustí vozy,ale nemáme takové odlehčené tramvaje,tak se nic neděje…

          • Re. Bratt
            Tak si toho festovního materálu ještě užij. Po soutěžích budou chtít Kraje právě takové nízkoenegetické, lehké a nízkopodlažní stroje. Pokud však budou zaměstnanci a vedení lpět na ododlných Železech, tak to vysoutěží někdo jiný.
            A potom půjdou ČD, festovní železa a i Ty, do Kovošrotu. To bude krása až budeš autogenem řezat odolnou rakev.

            • Tak bavme se třeba o open acces. Já jsem na českých koridorech za lokomotivu v předu docela rád..

    • Ryhlost nájezdu do zarážedla byla 24,73 km/h, což se jeví jako nic moc, ale stále je to celkem znatelná rychlost. Když k tomu domyslíme nemalou hmotnost soupravy, vzniklá energie musí být někde agregována. Beton je konstruován tak, že nepovolí, tak to musí odnést konstrukce skříně vlaku. Potud jsem celkem klidný.
      Mě spíše děsí spousta neukotvených těžkých věcí uvnitř vlaku, např. kávovar, který spadl kousek od hlavy ležícího děcka, vozíky na catering a několik upevněných interiérových modulů, které při té rychlosti povolily a ohrozily cestující.

      • Ten kavovar tam asi v dobe schvalovani pro provoz u nas nebyl, to si tam pridal dopravce na sve triko…

        • Kdyby to bylo v letadle, bude za ten kávovar, nebo jinou neukotvenou nebo špatně ukotvenou věc nebo část interiéru, následovat mastná pokuta, protože se jedná evidentně o neschválenou zástavbu. Ukotvení jakékoliv vybavení nebo sedačky v letadle musí být počítáno (a rovněž schváleno) na havarijní dopředný násobek 18G.

          Na železnici by se měli poučit… Takových událostí v poslední době v Evropě nějak přibývá.

      • PO Evropě jsou porůznu vidět všelijaké „zpomalovací zóny“ před zarážedly – u nás se nic podobného nebuduje, tak to občas dopadne špatně …

Newsletter

Partneři


Výběr editora