Dopravci Železnice

Opravený Flirt je po roce zpět v Česku, Leo Express ho nasadí během září

Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express

Společnost Leo Express má zpět jednotku Stadler Flirt, o kterou přišla loni v červnu při nehodě v Přerově. Po nezbytné kontrole a přípravě by se měla vrátit do provozu nejpozději v polovině září.

Jednotka Stadler Flirt číslo 480.005 se vrátila z polského závodu společnosti Stadler v Siedlcích v pondělí dopoledne. Deníku Zdopravy.cz to potvrdilo několik zdrojů z firmy i bohumínského depa, kde nyní jednotka je. Firma na dotazy neodpověděla. „Víme o tom, že jednotka je zpět. Její provoz bude pod dohledem,“ řekl mluvčí Drážního úřadu Martin Novák. Jednotku teď čeká kromě přípravy na provoz v podobě důkladného čištění také zkoušky UTZ.

Leo Express zatím do rezervačního systému nenasadil spoje, které díky návratu jednotky umožní provoz podle původního jízdního řádu. Už v červnové změně jízdního řádu firma uvedla u čtyř spojů, že jejich provoz začne od 1. srpna, to se ale nestalo. Zatím je každý den ruší z provozních důvodů, v rezervačním systému se ani neobjevily. Konkrétně jde o spoje 1354 (6.07 z Bohumína), 1355 (10.10 z Prahy), 1364 (14.12 z Bohumína) a 1365 (18.10 z Prahy).

I přes relativně nízkou rychlost při nárazu byla jednotka poškozená natolik, že se musel vyrobit téměř celý čelní vůz nový. Drážní inspekce v závěrečné zprávě o nehodě odhadla škodu na sto milionů korun. 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jan
Host
jan

A další soupravu sebral bagr..

Hanis
Host
Hanis
To
Host
To

Koukám, že Dětmarovice – Karviná se modernizuje. Nevíte někdo něco o průběhu?

Daniel
Host
Daniel

Právě jsem to chtěl napsat.

To
Host
To

Hlavně jak vypadá postup prací a jak je to s poddolováním území… jezdilo se zde tak 50 – zvýší se rychlost? Na webu jsem našel že Dětmarovice – ČT až 160, ale jak se poperou s poddolovaným územím? Pevná jízdní dráha?

poiuz
Host
poiuz

Ne, na některých úsecích zůstane 40/50 , když jsem se tak koukal tak rychlostník na 160 je až na vjezdu do Karviné hl.n. z ČT

To
Host
To

Takže Dětmarovice – Karviná zůstává 50? To se fakt vyplatí vést koridor tudy… i přes Havířov by to bylo lepší a asi nejlepší přes Púchov, jenže to by se Ostraváci zbláznili

Kamzik
Host
Kamzik

Detmarovice – Karvina bude 160.
50 zustava v useku Karvina-Darkov – Louky n/O.

To
Host
To

Je to sice jedna zastávka, ale i tak mi přijde 50 na hlavním koridoru bída… koridor měl vést jinudy

Robert
Host
Robert

Tak do Košic bych tím fakt jet nechtěl. V případě srážky s náklaďákem na přejezdu by to asi pro všechny uvnitř tohoto regionálního ale vcelku rychlého plechače bylo fatální……

Pibik
Host
Pibik

Výborně, opět na kolejích, právě akorát na burešovu rozdávačku.

Elb
Host
Elb

To byl možná taky důvod.

To
Host
To

Na jakou Burešovi rozdávačku? Není vám horko?

Martin1
Host
Martin1

Vy jste neráčil postřehnout vyhazování peněž ze státního rozpočtu oknem? Takový malý vládní úplateček před volbami. Vtipný je, že alespoň studenti o to moc nestotej.

Pibik
Host
Pibik

On o ně taky nestojí, ale dát benefit jen jeho voličům, tedy důchodcům by jaksi vypadalo hodně divně. Jemu stačí udržovat ty co jsou závislí na placení ze státní kasy (státní zaměstnanci, socky, důchodci) a má svoje jisté, do času než to státní kasa nezvládne.

To
Host
To

Neříkám, že tyhle slevy byl dobrý tah, nicméně… podle vás když stát podpuruje (byť vybrané skupiny, páč nelze podpořit 10 mil lidí + Ukáčka a spol.) občany, je to rozdávačka a rozhazování? Co jiného by tedy podle vás měl stát dělat, než se starat o vlastní občany? Zamyslel jste se někdy nad tím, k čemu stát vůbec je? Stát tu není primárně od toho, aby hrabal do vlastní kapsy, ale pro lidi, chápete?

Petr.R
Host
Petr.R

můžete napsat jaký student o to nestojí, z jaké je rodiny, kolik vlastní platebních karet a jaký má auto. Momentálně mám na starosti brigádníky a všichni se na to těší, nebot si spočítejte výplatu třeba samoživitelky a jedno děcko je na střední a druhý na vysoké. Nebylo to tak z toho pořadu zlatá mládež?

Elb
Host
Elb

Vysokoškoláci o to nebudou stát z důvodu, že jich většina jde k volbám jen kvůli Babišovi, jen ale ne proto, aby to hodili jemu.

To
Host
To

Studenti o to nestojej, páč jim to zacálují rodiče. Resp. ještě ve třiceti se nechávají živit od rodičů, tak proč by se obtěžovali nějakými slevami.

Petr.R
Host
Petr.R

bureš je kdo?

To
Host
To

Pibikův vlahý sen…

Jan
Host
Jan

Ale:-) By mě zajímalo, kolik ta sranda stála.

Petr.R
Host
Petr.R

mně taky, ale myslím, že poláci jsou levmí. Jde to porovnat s elefantem na masarykově?

Apollo 17
Host
Apollo 17

Výše píšou“škodu odhadli na 100 milionů korun“.To betonové zarážedlo bude z této ceny zlomek.
Elefant na Masaryčce stál okolo 85 milionů,takže srovnatelné.
Pendolíno bylo o dost dražší-přes 220 milionů.

To
Host
To

„I přes relativně nízkou rychlost při nárazu byla jednotka poškozená natolik, že se musel vyrobit téměř celý čelní vůz nový. “

To je mírně děsivé…

DJ
Host
DJ

TSI čumák by si s tím měl poradit líp. Ale jinak nevratný poškození samonosný kastle při nárazu „do zdi“ mi přijde jako očekávatelná věc.

Petr
Host
Petr

V tak nízké rychlosti?

Tom
Host
Tom

Kdyby ta jeho tramvaj narazila v roce 2015 místo Pendolina do toho kamionu, tak by museli vyrobit komplet celou soupravu.

Pavel
Host
Pavel

Ta „jeho tramvaj“ je v mnoha ohledech lepší než 99% všeho co na kolejích v barvách národního dopravce jezdí. Takže za mě palec nahoru.

poiuz
Host
poiuz

“V mnoha ohledech lepší…” – Proto ty jednotky používají Němci na RB a Maďaři na rychlíky z díry do díry?

Herold
Host
Herold

„Proto ty jednotky používají Němci na RB a Maďaři na rychlíky z díry do díry?“

To se ale nevylučuje s tím, co napsal Pavel…

Rado
Host
Rado

Nebo taky je používají jako Regional Expres.
Mnichov – Salzburg/Kufstein, Köln – Luxemburg, Cottbus – Schwerin, Rostock – Berlin aj. To jen namátkou.
No a v Porůří a okolí, jezdí 300 kilometrové trasy zcela běžně, každodenně. O interiéru jako má Leo ex, to si však mohou nechat jen zdát.
A tento starší model Flirta okolo TSI norem ani nešel. TSI splňují až nové verze.

poiuz
Host
poiuz

Jenomže RE v Německu jsou Sp vlaky u nás, já bych se stejně tím moc nechlubil 🙂

Rado
Host
Rado

A čím se může pochlubit ČD v segmentu Sp nebo R?
Nebuďte směšný.

Elb
Host
Elb

Tenhle rozechvěný, rozrdncaný vtip se sedačkami, kam si velcí lidé nemají moc šanci sednout, bych alespoň já nad klasický moderní vagon nenadsadil..

VS
Host
VS

Dobrý den, pokud to ale chápu, pan Pavel (možná s určitou nadsázkou) píše, že moderních velkoprostorových vagónů mají České dráhy méně než 1 %. Píši velkoprostorový, neboť nemá cenu porovnávat s vozy s kupé, láká to jinou část zákazníků. A z vlastní zkušenosti vím, že ČD nasazují mnohem méně moderních velkoprostorových vagónů, než jich nabízejí ve svém internetovém obchodu — vcelku pravidelně se mi stává, že si objednám takovéto místo a jedu něčím od ,,honeckra„ přes použitelná modernizovaná kupé s částečnou klimatizací, nepoužitelná modernizovaná kupé s částečnou klimatizací až po kupé bez klimatizace. Nepoužitelným kupé myslím to, ve kterém se… Číst vice »

VS
Host
VS

Vážená redakce,

vidím, že Váš redakční systém nahradil dva sousedící znaky mínus obklopené mezerami pomlčkou, což kvituji s povděkem, ale též dva obrácené apostrofy (tedy přiblížení se českým uzavíracím uvozovkám) znakem pro české uvozovky otvírací. Systém je zřejmě nastaven tak, aby anglické uvozovkování nahradil českým, ale domnívám se, že to není šťastnou volbou, dle mého názoru tak většina Čechů nepíše.

Děkuji za zvážení.

Marek
Host
Marek

No nevim, jak velky clovek musi byt, aby si tam nesedl. Ja se svymi 192 cm a +100 kg problem nemam.

Jen tak
Host
Jen tak

Kdy jste jel naposledy „národním dopravcem“, vy 99% 😀

Pavel
Host
Pavel

S hrůzou v očích jezdím téměř každých 14 dnů 🙁 Já vím, že zdravý šotouš to neocení, ale např. co takhle ta nízká podlaha při nástupu – to je přece super ne? a věčné trable s klimatizací, s typem vozu, který je deklarován, lokomotivy co pravidelně zatavují uprostřed polí atp. atp. Ano sice rozsáhlý vozový park má ten náš národní dopravce, ale drtivá většina z toho patří do poloviny minulého století, a to fakt ne……
a závěrem jedna rejpavá – povinně místenkový vlak – to je skvělá věc, že?

Bratt
Host
Bratt

To určitě, kdybychom měli na ČD tak choulostivé lokomotivy a soupravy, nemáme čím jezdit.To víte, občas je prudší najetí,někdy na vás spustí vozy,ale nemáme takové odlehčené tramvaje,tak se nic neděje…

Rado
Host
Rado

Re. Bratt
Tak si toho festovního materálu ještě užij. Po soutěžích budou chtít Kraje právě takové nízkoenegetické, lehké a nízkopodlažní stroje. Pokud však budou zaměstnanci a vedení lpět na ododlných Železech, tak to vysoutěží někdo jiný.
A potom půjdou ČD, festovní železa a i Ty, do Kovošrotu. To bude krása až budeš autogenem řezat odolnou rakev.

jan
Host
jan

Tak bavme se třeba o open acces. Já jsem na českých koridorech za lokomotivu v předu docela rád..

Pavel
Host
Pavel

Ryhlost nájezdu do zarážedla byla 24,73 km/h, což se jeví jako nic moc, ale stále je to celkem znatelná rychlost. Když k tomu domyslíme nemalou hmotnost soupravy, vzniklá energie musí být někde agregována. Beton je konstruován tak, že nepovolí, tak to musí odnést konstrukce skříně vlaku. Potud jsem celkem klidný.
Mě spíše děsí spousta neukotvených těžkých věcí uvnitř vlaku, např. kávovar, který spadl kousek od hlavy ležícího děcka, vozíky na catering a několik upevněných interiérových modulů, které při té rychlosti povolily a ohrozily cestující.

Bery
Host
Bery

Ten kavovar tam asi v dobe schvalovani pro provoz u nas nebyl, to si tam pridal dopravce na sve triko…

Rail2005
Host
Rail2005

Kdyby to bylo v letadle, bude za ten kávovar, nebo jinou neukotvenou nebo špatně ukotvenou věc nebo část interiéru, následovat mastná pokuta, protože se jedná evidentně o neschválenou zástavbu. Ukotvení jakékoliv vybavení nebo sedačky v letadle musí být počítáno (a rovněž schváleno) na havarijní dopředný násobek 18G.

Na železnici by se měli poučit… Takových událostí v poslední době v Evropě nějak přibývá.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

PO Evropě jsou porůznu vidět všelijaké „zpomalovací zóny“ před zarážedly – u nás se nic podobného nebuduje, tak to občas dopadne špatně …

Michal
Host
Michal

Hostivař, Plzeň…

jan
Host
jan

Tak je to hliník.. Ten prý nejde moc opravovat obecně.