Oprava zbytku Kozí dráhy? Máme důležitější akce, vzkázala Správa železnic

Příjezd vlaku do zastávky Krupka město letos v září. Foto: Město KrupkaPříjezd vlaku do zastávky Krupka město letos v září. Foto: Město Krupka

K jasnému vyjádření došlo poté, co dopravce neuspěl u ÚOHS se stížností na výluku.

Správa železnic neplánuje v příštích letech opravit zbývající část tratě z Děčína do Oldřichova v úseku Krupka město – Oldřichov. Plán neopravovat úsek trati přezdívané Kozí dráha potvrdila Správa železnic na dotaz deníku Zdopravy.cz poté, co společnost KŽC Doprava neuspěla se svoji stížností na výluku  úseku u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Jde o první jasné vyjádření odmítnutí opravy po mnoha letech. Do krajských voleb Správa železnic o problematice dalších oprav komunikovala opatrně, a dokonce po letech odmítání přistoupila k opravě úseku Telnice – Krupka město. Potřebovala totiž souhlas zastupitelů se změnami zásad územního rozvoje, které jsou nutné pro vysokorychlostní trať krajem z Prahy do Drážďan. Dopravce se na úřad obrátil poté, co zažádal o kapacitu pro provoz na trati z Děčína až do Oldřichova a zjistil, že bude opět celoroční výluka.

Dopravci neuspěli se stížností na nekoordinované výluky Správy železnic, omezení na příští rok platí

Obnovu úseku Krupka město – Oldřichov u D. aktuálně nemáme zařazenu do plánu oprav v následujících letech. Na rozdíl od úseku Telnice – Krupka město, který byl zprovozněn v letošním roce, pro případné zprovoznění navazujícího úseku z Krupky města do Oldřichova je nutná navíc projekční příprava u 4 přejezdů, veřejnoprávní projednání apod. Správa železnic se nyní věnuje prioritnějším akcím na tratích s výrazně vyšší frekvencí vlakové dopravy,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Zájem o celou trať

Bývalé vedení kraje požadovalo opravu celé trati. Kromě již schválených zásad územního rozvoje ale došlo i k další změně: v zastupitelstvu již není Jiří Řehák, který dlouhodobě za obnovení provozu bojoval. Kraj si od obnovení provozu po celé délce trati sliboval větší zájem o vlaky, protože by došlo k propojení s Moldavskou dráhou.

Kozí dráha byla otevřena před 153 lety a prošly jí průmyslové i politické dějiny. Původně uhelná trať z Děčína do Chomutova v podhůří Krušných hor kvůli těžbě uhlí několikrát změnila délku i trasu. Od roku 1961 se jezdilo z Děčína po Oldřichov u Duchcova, v roce 2007 se přestala objednávat doprava.

Na Kozí dráze dojedou vlaky po 14 letech do Krupky, v kraji bude na jeden den doprava zdarma

Tagy Děčín - Oldřichov u Duchcova Kozí dráha KŽC Doprava Správa železnic
80 komentářů