Oprava zbytku Kozí dráhy? Máme důležitější akce, vzkázala Správa železnic
Příjezd vlaku do zastávky Krupka město letos v září. Foto: Město Krupka
K jasnému vyjádření došlo poté, co dopravce neuspěl u ÚOHS se stížností na výluku.
Až bude hotova rekonstrukce trati 130, přeloženo nádraží v Chomutově, ale také VRT pak se může Kozina třeba i zadrátovat. Jsou důležité jiné tratě.
Každé se platí z jiné části rozpočtu – investice vs. údržba.
Mmch. příští rok se bude dělat která z uvedených akcí? VRT nebo Chomutov? 🙂
Mila pani mluvci by za to arogantni vyjadreni mela letet. Spolu s temi, kdo leta neudrzuji v rozporu se zakonem trat sjizdnou. Uz zabto dostali i flastr.
Ale zjevne je manekyn dobre zahnizden, asi dobre ksefty, jinak si jeho schopnost prezivat to mrhani penezi a bordel s vylukami neumim vysvetlit.
PS: Kdyz uz chytili AZD za ruku v DPP, vedi kam nasadit operativni techniku dale. A mozna bychom videli veci….a spousta veci by se vycistila
Manekýn koná podle postoje ministerstva dopravy. Kdyby řekl ministr opravte kozinu, tak ji opraví
Ale ani ministr nema pravo porusovat zakon. Pokud trat nema existovat, je na to zakonny postup, ne ze se mluvci a manekyn spolu se Sosnou na necem dohodnou, to je vychodni bordel, ne uredni postup.
Milá SŽ, tento stav jste svojí nečinností způsobili jenom vy. Tak to koukejte napravit! A jinými akcemi máte co na mysli? Neustále odkládaní staveb? Provádění studií a dalsich studií do šuplíku?
To je asi celkem logické, že existují prioritnější projekty.
Nic to ale nemění na tom, že vlastník dráhy ji podle zákona má povinnost držet v provozuschopném stavu, a to SŽ absolutně zanedbala.
Tady přeci není řeč o nějaké investiční akci, která by konkurovala modernizaci koridoru nebo železnici na letiště, ale o vynechané základní údržbě.
Celou tu trať by měl stát zákonem direktivně převést do vlastnictví kraje. A mnohé další také.
Qza podmínky že by se změnilo RUD a kraje by měly peníze na údržbu tratí.
„Direktivně“ určovat jinému subjektu, že něco musí převzít? 🙂
Pokud by se to pojalo jako zákon o transformaci Správy železnic a novela zákona o krajích, s vymezenými povinostmi a právy, jak s nově nabytým majtekem nakládat.. Krajské silnice jsou taky v majetku krajů.
O. K.
Nad rámec uvedeného bych dodal, že převedení regionálních (kde by se pak hodně dohadovalo o to, které ještě ano a které už ne) tratí na kraje = až 15 vlastníků tratí a tím pádem i až 15 správců infrastruktury, tzn. potenciální duplicity v předpisech, počtu údržbových vozidel/zařízení, plánech výluk 🙂 atd.
A uz vidim tu koordinaci zabezpecovacky na hranici kraju respektive kraj vs. Celostatni draha.
Ono to nebude tak dramatické, soudě ze situace SŽ vs. vlečky, SŽ versus sousední železniční správy, nebo z koexistence desítek železničních společností v D, CH, USA.
V DE tolik různých provozovatelů dráhy není (zejmé na % sítě). A ani tam to rozhodně není rozkouskované na „regionální tratě ve vlastnictví spolkových zemí“.
Já mám taky jiný priority když spěchám a nejedu přesně 50, takže pokutu z radaru z rychlost 55 platit nebudu a řeknu že mě to nezajímá. Ha a co se stane. Úředníkům ze SŽ evidentně nic, ale mě přijde vyšší pokuta a když ji nezaplatím tak exekuce. No výborně to je zařízený. Stát a jeho aparát má nulovou odpovědnost a ty občane odpovídáš za vše. Buch, razítko podpis, tečka. Vyřízeno.
ano, ono když stát exekuuje sám sebe, není to příliš efektivní
Stacilo by pokutovat osoby přímo zodpovědné.
Ale tu povinnost ignoruje urcita fyzicka osoba, tu je nutno trestat adresne. Pokud neni mozno najit vinika v organizaci, pak je vinen vedouci zamestnanec organizace (samozrejme spravni deliktem, ne trestnepravne). Kdyby dosla manekynovi statisicova pokuta a opakovane, je uz kozina alespon v nejakem provozu
A jaký je zájem cestujících o znovu-zprovozněný úsek Telnice – Krupka město? Kolik vlaků a cestujících denně tam jezdí?
Jel jsem tam poprvé v létě – – tři plné vagony, podruhé poslední říjnovou neděli – 1 vagon, stálo se i mezi sedadly, nevím, jestli na všech nácestných zastávkách všichni byli schopni nastoupit (obojí odjezd v 10:37 z Děčína). Asi tak.
Jel jsem 4x od doby, co zprovoznili úsek Telnice – Krupka město. A vlaky byly vždy poměrně slušně obsazené, krom prvního ranního spoje z Děčína, který nebýval tak obsazený, tak všechny ostatní byly plné, a to v obou směrech (nejednou jsem stál
na představku, protože prostě bylo plno). I poslední provozní den byl vlak plný, ne tak, jako v září, nebo první půlce října, ale jelo dost lidí. Takže si myslím, že o vlaky je celkově zájem.
Tak jistě – v příštím roce jde např. o priority jako 3měsíční výluka úseku JIhlava – Luka n/J., kde Dobrá (?) správa měla výluku už 1,5 měsíce v roce 2021, 2 měsíce v roce 2022 a 1,5 měsíce v roce 2023. Nebo úseku Moravské Budějovice – Grešlové Mýto, kde měla 1,5měs. výluku v roce 2023, ale na jaře 2025 to zavře na celkem 5 měsíců. 🙂 P. S. Ten úsek přestal být udržován/sjízdný na přelomu let 2010/11 v rámci Bártovy iniciativy a tvrdilo se tehdy, jak ty nesjízdné tratě přinesou Dobré správě roční úsporu v desítkách milionů. Tzn. teď by… Číst vice »
Nechápu. Opravit to na půl je ekonomicky nejhorší varianta. Protože je horší než opravit celé nebo vůbec. Protože nějaké peníze už to neco stálo a přínos je mizivý.
A jaký nemizivý přínos je očekáván v případě zprovoznění tratě v celé délce? Bude tam kraj chtít zavést nějakou pravidelnou celotýdenní linku, nebo budou to pak využívat nákladní vlaky?
Samozřejmě pokud jde o turistickou linku, v případě provozu celé tratě budou dotace na vlkm vynakládány o něco efektivněji než dnes, protože se tím bude dát jet i z opačné strany. Ale tady už byl docela velký skok v efektivitě z té Telnice do Krupky.
…a proč to nedat do balíku tratí pro vlakotramvaje?
Žádný balík tratí pro vlakotramvaje neexistuje; existuje zadání studie pro možné uplatnění vlakotramvají, kde je vyjmenováno několik možných lokalit. Nikde není řečeno, že jiné lokality neexistují ani že tram-train se nesmí jinde vybudovat, ani že ve vyjmenovaných lokalitách se budou konat kroky k zavedení.
Kozí dráha je ukázkový příklad mrhání veřejnými prostředky pro účely zábavy úzkého kruhu lidí. Drtivá většina lidí by uvítala cyklostezku.
Opravdu drtivá?
Pod pojmem drtivá si představím něco jako 95% populace z okolí …
Nejde jen o lidi z okolí, ale i o lidi z celého Česka, kteří ti platí
(Btw já jsem jedním z těch, kteří radši trať)
To je samozřejmě pravda, ale na šotowebu s tím nepochodíte.
Tu drtivou většinu sis hezky vymotal z prstu. Ve skutečnosti má dráha pro své okolí významný ekonomický přínos z hlediska turismu a návazných aktivit.
To ta cyklostezka ovšem může mít také. S tímhle argumentem bych byl tedy opatrný.
Lze ten významný ekonomický přínos nějak ilustrovat nebo dokumentovat ve srovnání před/po obnovení provozu vlaků?
Haha tak to je vtip dne. Byl jste tam někdy? Chcípl tam pes okolo trati a i v těch vlacích.
To je ale začarovaný kruh. Proč by tam někdo začal s nějakým podnikáním založeném na turistickém ruchu, když se tam turisté nemají jak dostat. Myslím, že po republice i v zahraničí je dost ukázkových příkladů, že takovéto turistické lokálky dokáží ve svém okolí generovat nějakých ten ruch, i když třeba jenom sezónně.
Nějaký turistický ruch byl v této oblasti vždycky. Otázka je, jestli ho ta trať nějak podpořila. Do Telnice se jezdilo už třetí sezónu, Krupka je samozřejmě turisticky vydatnější cíl, takže tam se uvidí časem, jaký bude mít dráha dopad.
Cyklostezka může vést i jinudy než po tělese železnice.
Ukázkový příklad mrhání veřejnými prostředky je spíš Správa železnic. Poměr cena/výkon je strašidelný a navíc svévolně neplní to, co by měla.
Drtivá většina rozhodně ne, naopak, ukazuje se, že o vlaky tam zájem je. Cyklostezka může vést kdekoli jinde, není potřeba kvůli ní likvidovat trať.
Jel jsem tam poprvé v létě – – tři plné vagony, podruhé poslední říjnovou neděli – 1 vagon, stálo se i mezi sedadly, nevím, jestli na všech nácestných zastávkách všichni byli schopni nastoupit (obojí odjezd v 10:37 z Děčína). Asi tak.
Byli to jisti naivni politici a milovnici vlacku, co verili, ze SZ splni co slibila. Tedy vymenu schvaleni zmeny eZUR ( vrcholny zajem SZ a statu) za par koralku a zrcatek (obnoveni turisticke zeleznice). No a jak je videt, koralku bylo mene a zrcatka nedorazila vubec.
Kdo tady udelal pro SZ uzitecneho idiota ? …..piste se prosim abecedne, at mame prehled, mili krajsti zastupitele.
A co kdyby si KŽC se šotouši tady udělala brigádu a SŽ by poskytla jen odborný dozor. 😀
Trať je v pořádku, jde jen o obstrukce Správy železnic s přejezdy, to se dá (laicky řečeno) vyřešit desetikilometrovou rychlostí jízdy přes ně a houkáním.
Jakože SŽ nedodržuje zákon a ostatní budou dělat jejich práci?
Není to pravda,na zbytku se již pracuje.Viz Novosedlice, a i na jiných místech.Nevím proč takto někdo mlží.
Kde se prosím pracuje? My to byli projít do Oldřichova je to měsíc a nikde ani náznak, že se pracuje 🤔
To by jistě vyřešilo ty přejezdy…
Při tom ten zbývající úsek je v daleko lepším stavu než ten, co byl opraven. U Novosedlic je kus trati jako nový, nejspíš oprava těsně před ukončením provozu. A Lesní bráně je dokonce průjezdná kolej s pružným upevněním. Nikde tu nejsou tak chybějící šrouby, aby byl rozchod úplně mimo atd
Řádný hospodář se chová jinak!!!
Zbytečně vyhozené peníze….
Jaké to akce prosím jsou? Já myslel, že VRT se odkládá, Výtoň se také neště min 3 roky opravovat nebude, kritická místa české železnice až za 2-5 let.
Celá ta trať jsou úplně vyhozený peníze.
Najdi si plán výluk a srovnávej srovnatelné se srovnatelným.
Vrt se odkládá na neurčito, ale dispečink pro nic projektuje Sagasta . Asi trenažér…..
Tak je pravda, že Jiří Řehák v zastupitelstvu kraje již není, neboť Spojenci pro kraj skončili ve volbách pod 5 %. Nicméně Kozí dráha má svoje zastánce v krajské koalici i nadále, je jím např. radní pro oblast financí Jan Růžička (zvolený za ODS), který je přímo z Krupky.
A já blbec jsem si myslel, že když mám povinnost ze zákona (a dokonce na danou činnosti dostávám od státu peníze), tak to dělat musím.
Co kdybych jako občan napsal na jaře finančnímu úřadu, že mám jiné starosti než podávat daňové přiznání a zaplatit daně? Asi by mi to neprošlo (a to mi stát na zpracování přiznání žádné dotace nedává).
Vy vážně po SŽ chcete, aby plnila své zákonné povinnosti?
On ten zákon, co navazuje na nějaký z dob R-U monarchie je takový dost divný. Asi by měli změnit zákon.
Možná by to bylo lepší přetočit z tohoto formálního argumentu do věcné roviny, tj. jestli je účelné utratit stovky milionů za opravu trati s velmi sporadickým turistickým využitím.
To je pochopitelné, ale dokud platí zákon, musí se dodržovat, i kdyby byl nesmyslný.
Pokud pojedete přes přejezd na červenou a budete se bránit, že vlak stál vedle na zastávce, tedy nejel a nemohlo dojít ke srážce, nikdo se s vámi bavit nebude a dostanete trest (a tady na webu vám budou nadávat).
Proč by to o údržbě dráhy mělo být jiné, když to zákon (tedy stejná právní síla) nařizuje a navíc na to byly/jsou dávány peníze?
To je take alibisticke za zakon prikazuje. Takze prejdite si zoznam vyluk a investicnych akcii na dalsich par rokov a povedzte, co z toho skrtnete aby ste mohli opravit Koziu drahu.
Tak tohle jste si nabehnul. Oprava vypravni budovy Becov nad Teplou, uspora 70 mio. A praxhy na obnoveni provozu jsou.
Neni zac.
No, tak citam pamiatkovo chranena budova. To zase by bolo kriku ak by do nej zacalo tiest, ze sa SZ nestalo o pamiatkove objekty.
Kedze ste zrekonstruovali svoj byt za 1 mil, tak ste stali odbornik na rekonstrukcie.
Vasou logikou mozem povedat, ze som investicny banker, kedze vlatnim par akcii.
Tu sa mozte pozriet na rozpis vymer, odbornik na rekonstrukciu nehnutelnosti.
https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_15659.html
A proc něco škrtat?
Protože rozpočet.
Tak můžou škrtnout (dočasně) jakoukoli investiční akci a o ni vyžebrat prachy od státu, který na to zájem mít bude. Pokud splní příslušné povinnosti, bude vyjednávání jednodušší.
A tie peniaze co dostava, staci na udrzbu vsetkych trati ktore ma sprava ? Ten rev co sa tu na fore vzdy zdvihne ked je co i len naznak toho, zeby sa nejaka trat mala skrtnut a prestat udrziavat.
Tak znovu. Být to a. s., co musí dělat výkazy pro stát (kontrolní hlášení, evidenční listy, hlášení pro sociálku), a nedělá je, protože na to nemá peníze, dostane flastr.
Proč to SŽ má být zohledněno a jinde ne?
Tak nech sa SZ prevedie na a.s. a bude musiet robit to co ste povedali. Potom bude vykazovat, na co sa peniaze pouzili a zrazu sa mozno zisti, ze dostava financie na udrzbu 90 km trati a ma z nich udrziavat 100 km trati alebo dostava financie na udrzbu 110 km trati a udrziava 90 km trati a tie financie viac menej rozflaka.
Mimoběžná reakce – i Dobrá správa musí dělat kontrolní hlášení u faktur nad 10 tis. Kč.
P. PetrO psal (jestli jsem správně pochopil) o KH v kontextu toho, že jakákoliv firma (nejen železniční), která nedostojí svým povinnostem v KH, dostane postih a neobstojí výmluva, že „na to nemá peníze/lidí“.
Jo a vykazují se ztracené peníze na tratě typu Kralovice Mladotice, kde od doby zahájení výluky Sebevražda Železnic zahájila leda, tak pěstování biomasy za pomoci náletů a dotace pro zloděje kovů.
Se z těch zákonů jednou pokakáme všichni. Špatný zákon je od toho, aby se měnil, tak jak se mění společnost, priority apod.
Posereme se akorat z toho, ze kazdy si sam bude urcovat, co pro nej plati a co ne.
Souhlasim s zrusenim spousty predpisu, ale dokud plati, musi se vynucovat. Plosne, vuci vsem.
Těch lidí tam jezdí plno, stačí sledovat fotografie nebo se sám projet. 😉
jezdí? vždyť je tam celoroční výluka…
A co to radši dodělat, udělat ze slepé trati plnohodnotnou součást sítě a umožnit rozšíření provozu? V téhle podobě má smysl provozovat pouze o víkendech a pak je celkem logické, že moc jiné než turistické využití zatím nemá.
Má kraj zájem o celotýdenní provoz vlaků na celé trati?
Obnovení celotýdenního provozu tratě v celé délce po Oldřichov (případně s ukončením jízdy vlaku až v Teplicích, pokud to kapacita tratě 130 dovoluje) by beztak neumožnilo redukci stávajících atutobusových linek. Ale samozřejmě pokud by to kraj chtěl financovat, je to jeho odpovědnost.
Hlavně ať neruší autobusy protože vlak co staví někde v poli je mi na dopravu do práce k ničemu… Upřímně byl bych pro opravu celé trati protože tohle řešení na půl je na prd.
Však to píšu, že ta trať není schopna nahradit stávající autobusové linky, může je jen doplnit.
Nechci říkat že cena výkon, ale v poměru cena a km trati je to asi jedna z nejvyhodnejsich akcí.