Oprava zbytku Kozí dráhy? Máme důležitější akce, vzkázala Správa železnic
Příjezd vlaku do zastávky Krupka město letos v září. Foto: Město Krupka
K jasnému vyjádření došlo poté, co dopravce neuspěl u ÚOHS se stížností na výluku.
To, SŽ „zobchodovala“ současnou opravu Kozí dráhy za souhlas s trasou VRT se nabízí. To, že jakmile ho získá, si s další opravou „umyje ruce“, se dalo čekat.
Daný souhlas je ale možné vzít zpět.
Tak co nové vedení ÚK. Bude SŽ, která působí na území ÚK, diktovat podmínky Kraji nebo on SŽ? Zvláště když neplní zákonnou povinnost?
„B“ má být správně!
Co je na této trati tak jedinečného ? Nic akorát že se okolo trati motaly nějaké kozy.. a motoráky když jezdili prázdné a co s trati ? Není nezbytně nutná pro např pro náklady…
A kdy kraj konečně přizná, že zásluhu na stavu (byť to je jenom podružný faktor), mají i zastupitelstva před x lety? Protože svým rozbitím JŘ a následným ukončením objednávky ZDO vlastně SŽ umožnili flákat údržbu. Jistě primárním činitelem je zde SŽ (SŽDC), protože zákon, ale toto byl přispívající faktor. Navíc už vidím ty diskuze, když by trať byla celou dobu udržovaná v perfektním stavu, jak by někteří křičeli, že to je vyhazování peněz za trať, kde se nehne kolo.
To všechno je jen zase další projev tvrdohlavosti a zlomyslného škůdcovství: kdyby páni na SŽ měli rozum a byli co k čemu a s politiky na kraji byli vzájemně vstřícní, tak SŽ nebude hloupě žvanit nic o důležitějších akcích a v tichosti se s krajem dohodne na provizorní obnově úseku Krupka – Novosedlice do začátku příští turistické sezóny, pro začátek jen v redukované podobě = „usjízdnění“ (bez obnovy PZZ – přejezd v Novosedlicích by musel být stejně vypnut kvůli dlouhému obratu motorových vozů), a další může klidně ještě i nějakou dobu počkat. Novosedlice jsou v podstatě v Teplicích (kdysi tam… Číst vice »
V době pravidelného provozu taky ty přejezdy byly nefunkční, teda byly funkční, ale jelikož jejich indikace neměl kdo sledovat, tak tam byla zavedena Op.
Na Op rozkazech bych to nenechával: pokud s tím bude souhlasit PČR (kraj by mohl zkusit zatlačit), tak v první fázi lépe ty vraky PSZ snést a přejezdy změnit na chráněné pouze kříži a případně „Stopkou“ (na silnicích) a omezením rychlosti (v nouzi třeba i na nechutných 10 km/h) na trati, a kdy by se SŽ rozhodla to zabezpečení zlepšit, to už je jiná záležitost. A současnou (de facto přechodnou) dopravnu bez kolejového rozvětvění v Krupce přesunout až na zastávku v Novosedlicích, a „legislativně/administrativně“ by to pro začátek bylo vyřešeno, nezbytné opravy stávající TK by tam vyšly na „pár šupů“… Číst vice »
Tu trať jste ale dostali do tohoto bídného stavu vy SŽ, tak to koukejte bez keců napravit.
A ty Nelo za to drzé vyjádření o „prioritnějších akcích“ koukej letět.
SŽ se nestará ani o tratě, o které se ze zákona starat má! A na budoucí VTR tratě se třese proč? Že by velké zisky? Tak to určitě!
Možná tou prioritnější akcí myslela třeba úsek Chotiměš – Radejčín – ale tam by nemohlo jít o pouhou opravu, ale o investici, protože tam kus té trati chybí úplně, což na „Kozině“ (zatím snad) nehrozí. Ale stejně tak asi zatím nehrozí ani ta zmínšná investice = bohužel …
Když se tedy veřejně přiznávají, že to nestíhají, tak by mělo MD vyhlásit na tratě, kde SŽ nestačí kapacity, soutěž na nového provozovatele, ne? Nedovedu si představit, že já bych nějakému svému zákazníkovi řekl: tvou vlečku neopravím, mám důležitější věci na práci. Druhý den bych měl výpověď a hned by si vlečkař našel jiného provozovatele.
Přesně, říct toto několikrát v zaměstnání, tak letím. Zaměstnance SŽ platí čeští občané, a měly by z tohoto být vyvozeny důsledky. Omluva, výměna mluvčí, potažmo celého managementu, kterému jsou očividně přání zákazníků( občanů) u zadnice.
Mluvčí za to nemohou: dostanou pokyn, co mají veřejnosti sdělit, a je na nich, jak se toho zhostí, aby to veřejnost přijala – a buďte si jisti, že to, co sdělila Friebová v tomto případě, veřejnost přijme s pochopením, protože nestranný čtenář to může jen těžko kvalifikovaně napadnout.
Tak tohle mě pobavilo: „máme důležitější akce“. Pro SŽ bude i oprava záchodového prkýnka důležitější akcí, než nenáviděné tratě.
Není důvod, aby SŽ měla na správcovství státního majetku monopol. Zprivatizovat.
Tady by stačilo převést na kraj – ale jenom proto, že to tady zrovna blokují místní šmelináři s pozemky.
Jo, takže ku všetkým obmedzeniam pridáme ešte požiadavku na ziskovsť. To bude fungovať. 😀
Nerad to říkám, ale to se mělo udělat už dávno.
No, neví, jestli by to právě v Ústeckém kraji přineslo úspěch: například ani ZMŽ nebo „šenovka“ to v těch dávnějších dobách neměly vůbec jednoduché.
Vím že se to tak nikdy nedělalo ale potřebuje vůbec trať s rychlostí závratných 40km/h oddělené těleso? Nemůže to být cyklostezka a trať současně? Tramvaje ve městech jezdí rychleji a taky nemají všude vyhrazené pruhy.
A kam budou ti cyklisti vlaku uhýbat?
Asi na stranu.
Z náspu dolů, nebo v zářezu se vyškrábou kam?
Mu ujedou, ne?
By mohla být druhá hračka 1:1 pro AŽD
Třetí..
Mě se líbí, jak plno lidí hledá spásu u AŽD. Oni už další trať nepotřebují.
Nejsou spása, ale jako jedni z mála na to maj a jsou současně i dopravcem. Takže bez SŽ je to asi nejschůdnější cesta.
Ty násobně předražené vergly absolutně nepodporovat a všecku zabezpečovačku AŽD z tratí vytrhat! Tato firma je největší brzdou modernizace českých železnic!
Až bude hotova rekonstrukce trati 130, přeloženo nádraží v Chomutově, ale také VRT pak se může Kozina třeba i zadrátovat. Jsou důležité jiné tratě.
Každé se platí z jiné části rozpočtu – investice vs. údržba.
Mmch. příští rok se bude dělat která z uvedených akcí? VRT nebo Chomutov? 🙂
? Vy jste z Marsu, kde něco „se samo platí“?????
Na Zemi „se samo neplatí“, vždycky je to někdo, kdo to platí.
Ach pardon, opravuji na: Příští rok bude Dobrá správa dělat kterou z uvedených akcí? VRT nebo Chomutov?
A to je přesně zcela pomýlené chápání situace. Jak píše xyz, toto je úplně zcestná argumentace, protože to není ani stejná kompetence, ani stejná rozpočtová kapitola.
Jaká kompetence, propána?
Jednou je SŽ státní podnik, tedy existuje aby v dlouhodobém horizontu byl ziskovy, tak si ty nepravdivé kydy prosím odpustte.
Jinými slovy = utratit můžu v delší časové perspektivě MAXIMÁLNĚ tolik, kolik utržím od zákazníků….
SŽ je státní organizace, zřízená speciálním zákonem, a stát si jí zřídil proto, aby se mu provozovala, udržovala a rozvíjela jeho železniční tratě. A na to jí posílá peníze, které vybere na daních. Neočekává se, že SŽ bude ekonomicky soběstačná nebo výdělečná. Nehodnotím, konstatuju. V Evropě je ten systém nastaven takto a snaha o přechod na komerční železniční cestu by znamenala úplně jiné nastavení systému.
“ je SŽ státní podnik, tedy existuje aby v dlouhodobém horizontu byl ziskovy“ kdes to zahlídnul?
Já s tím souhlasím. Akorát do té dlouhodobosti by se měla podpořit i propagace lokálek, aby lidi měli železnici rádi, tedy obnovení této trati.
Mila pani mluvci by za to arogantni vyjadreni mela letet. Spolu s temi, kdo leta neudrzuji v rozporu se zakonem trat sjizdnou. Uz zabto dostali i flastr.
Ale zjevne je manekyn dobre zahnizden, asi dobre ksefty, jinak si jeho schopnost prezivat to mrhani penezi a bordel s vylukami neumim vysvetlit.
PS: Kdyz uz chytili AZD za ruku v DPP, vedi kam nasadit operativni techniku dale. A mozna bychom videli veci….a spousta veci by se vycistila
Manekýn koná podle postoje ministerstva dopravy. Kdyby řekl ministr opravte kozinu, tak ji opraví
Ale ani ministr nema pravo porusovat zakon. Pokud trat nema existovat, je na to zakonny postup, ne ze se mluvci a manekyn spolu se Sosnou na necem dohodnou, to je vychodni bordel, ne uredni postup.
Já vím že to tak fungovat nemá, ale reálně se to děje
Zde nejsme ve sporu. Bylo by fajn, kdyby tyto zvyky zmizely…
Ze zákona o SŽ vyplývá, že je to státní podnik, tedy existuje, aby v dlouhodobé časové perspektivě byl ziskový.
Jestli někdo chce jezdit po této trati, tak holt si musí hodně moc připlatit, aby třebas na té trati mohl parkovat vagony, které čekají na opravu v nedalekém vagonservisu.
Takže jaké další báchorky tam máte dál?
Ha ha ha. SZ je statni organizace. Zadny statni podnik. To je ale jen detail.
A ten blabol o zisku u SZ je zbytecne snad i komentovat.
Vy jste zřejmě bral konzultace u Axela, pokud jím ovšem nejste vy sám.
Vsadím gatě, že to je on.
PS: prestavte si ten rev…ze nejaky umelec na RSD/ krajske sprave silnic, rekne, ze zavira silnici, protoze se nevyplati udrzovat a maji na praci neco jineho. Ano, draha je trochu odlisna, nemuze tam jezdit kazdy jouda ale prideluje se kapacita, princip je ale stejny. Nekonaji jak maji.
Však některé silnice připomínají spíš tankodromy a jsou téměř nesjízdné. Ale tam se asi použije nějaká kouzelná formulace, že řidič nepřizpůsobil jízdu stavu vozovky nebo tak něco.
Kdepak. Pokud je něco v takovém stavu, že to přímo ohrožuje lidi, zavírá se – a opravuje.
Tankodrom=pomala jizda.
Moc silnic 2. Tridy, kam je zakaz vjezdu kvuli stavu dle meho neni, je-li vubec jaka. Duvod je jasny – gumokoliste by pachatele sezrali i s botama. U zeleznice je sire odporu mensi
A to je přesně ono: pro Kupku jsou přednější tunely na severovýchodní části okruhu kolem Prahy, tak mu je ŘSD postaví – kdyby bydlel třeba v Bílině, Mostu nebo Chomutově a místní (včetně něho) by chtěli jezdit do Krupky k lanovce na výlety po Krušných horách, tak by Svoboda a jeho knechti z ústeckého OŘ srazili patky a by aspoň provizorní oprava trati třeba i na jen dočasnou nižší TR než na jinak „obecně konformních“ pouhých 60 km/h by byla hotová do začátku příští turistické sezóny. Jenže ani od ústeckého OŘ žádnou pozitivní vlastní iniciativu čekat nelze – tam tak… Číst vice »
Milá SŽ, tento stav jste svojí nečinností způsobili jenom vy. Tak to koukejte napravit! A jinými akcemi máte co na mysli? Neustále odkládaní staveb? Provádění studií a dalsich studií do šuplíku?
To je asi celkem logické, že existují prioritnější projekty.
Nic to ale nemění na tom, že vlastník dráhy ji podle zákona má povinnost držet v provozuschopném stavu, a to SŽ absolutně zanedbala.
Tady přeci není řeč o nějaké investiční akci, která by konkurovala modernizaci koridoru nebo železnici na letiště, ale o vynechané základní údržbě.
no a není na místě podat na sž trestní oznámení?
K jakému trestnému činu došlo? Pokud v tom máte jasno, můžete konat. Příslušné orgány budou muset konat.
No ale je to oser bez právníka…
Nikoli, na podání TO nemusí být nic sofistikovaného. Stačí zaběhnout na nejbližší služebnu a podat oznámení že se děje to a to a tím pravděpodobně dochází k trestnému činu….
Jo? Se vám vysmějou a nepodáte si ani ruku, natož TO. Jste tam nikdy nebyl, co?
Jak to dopadlo ohledně toho trestního oznámení na Středočeský kraj ohledně výběrka-nevýběrka na linku 370 (do Kostelce nad Labem), které podal Metrobus, nevíte?
Celou tu trať by měl stát zákonem direktivně převést do vlastnictví kraje. A mnohé další také.
Qza podmínky že by se změnilo RUD a kraje by měly peníze na údržbu tratí.
„Direktivně“ určovat jinému subjektu, že něco musí převzít? 🙂
Pokud by se to pojalo jako zákon o transformaci Správy železnic a novela zákona o krajích, s vymezenými povinostmi a právy, jak s nově nabytým majtekem nakládat.. Krajské silnice jsou taky v majetku krajů.
O. K.
Nad rámec uvedeného bych dodal, že převedení regionálních (kde by se pak hodně dohadovalo o to, které ještě ano a které už ne) tratí na kraje = až 15 vlastníků tratí a tím pádem i až 15 správců infrastruktury, tzn. potenciální duplicity v předpisech, počtu údržbových vozidel/zařízení, plánech výluk 🙂 atd.
A uz vidim tu koordinaci zabezpecovacky na hranici kraju respektive kraj vs. Celostatni draha.
Ono to nebude tak dramatické, soudě ze situace SŽ vs. vlečky, SŽ versus sousední železniční správy, nebo z koexistence desítek železničních společností v D, CH, USA.
V DE tolik různých provozovatelů dráhy není (zejmé na % sítě). A ani tam to rozhodně není rozkouskované na „regionální tratě ve vlastnictví spolkových zemí“.
Pár desítek jich je i v Německu.
Pointa je v tom, že ve styčných místech infrastruktur různých majitelů a provozovatelů nedochází k permanentním haváriím kvůli nezvládnuté koordinaci. Všude byly a jsou nějaká oboustraně respektovaná ujednání, jak provoz otganizovat a zabezpečit.
Ostatně vnitrostátní homogenizace železniční infrastruktury začala v 19. století se vznikema expanzí kkStB, posléze ČSD. Pokud by v budoucnu došlo k vyčlenění regionálnáních tratí z majetku státu do majetku krajů, tak budou všichni začínat z dnešního výchozí stavu SŽ.
Já mám taky jiný priority když spěchám a nejedu přesně 50, takže pokutu z radaru z rychlost 55 platit nebudu a řeknu že mě to nezajímá. Ha a co se stane. Úředníkům ze SŽ evidentně nic, ale mě přijde vyšší pokuta a když ji nezaplatím tak exekuce. No výborně to je zařízený. Stát a jeho aparát má nulovou odpovědnost a ty občane odpovídáš za vše. Buch, razítko podpis, tečka. Vyřízeno.
ano, ono když stát exekuuje sám sebe, není to příliš efektivní
Stacilo by pokutovat osoby přímo zodpovědné.
ty se ovšem osobně ničeho nedopouštějí
Ale tu povinnost ignoruje urcita fyzicka osoba, tu je nutno trestat adresne. Pokud neni mozno najit vinika v organizaci, pak je vinen vedouci zamestnanec organizace (samozrejme spravni deliktem, ne trestnepravne). Kdyby dosla manekynovi statisicova pokuta a opakovane, je uz kozina alespon v nejakem provozu
to si (nepřekvapivě) představujete jak hurvínek válku
Možná, ale v logickém uvažování chybu nevidím.
A jaký je zájem cestujících o znovu-zprovozněný úsek Telnice – Krupka město? Kolik vlaků a cestujících denně tam jezdí?
Jel jsem tam poprvé v létě – – tři plné vagony, podruhé poslední říjnovou neděli – 1 vagon, stálo se i mezi sedadly, nevím, jestli na všech nácestných zastávkách všichni byli schopni nastoupit (obojí odjezd v 10:37 z Děčína). Asi tak.
Jel jsem 4x od doby, co zprovoznili úsek Telnice – Krupka město. A vlaky byly vždy poměrně slušně obsazené, krom prvního ranního spoje z Děčína, který nebýval tak obsazený, tak všechny ostatní byly plné, a to v obou směrech (nejednou jsem stál
na představku, protože prostě bylo plno). I poslední provozní den byl vlak plný, ne tak, jako v září, nebo první půlce října, ale jelo dost lidí. Takže si myslím, že o vlaky je celkově zájem.
Nemělo by se ale zapomínat ani na to, že teď přišlo hodně novejch Regiofoxů a ještě jich pár dojde, budou RS1 a až to všechno bude zůstane bez práce i pár Regionov. A jelikož ty už jsou účetně zaplacený, tak by nemuselo být až tak moc drahý tam jednu nechat jezdit celej týden. Za to nikdo 200 za vlkm asi chtít nebude. A zrovna ÚK patří k těm, co by tudle příležitost využít mohl.
Tak jistě – v příštím roce jde např. o priority jako 3měsíční výluka úseku JIhlava – Luka n/J., kde Dobrá (?) správa měla výluku už 1,5 měsíce v roce 2021, 2 měsíce v roce 2022 a 1,5 měsíce v roce 2023. Nebo úseku Moravské Budějovice – Grešlové Mýto, kde měla 1,5měs. výluku v roce 2023, ale na jaře 2025 to zavře na celkem 5 měsíců. 🙂 P. S. Ten úsek přestal být udržován/sjízdný na přelomu let 2010/11 v rámci Bártovy iniciativy a tvrdilo se tehdy, jak ty nesjízdné tratě přinesou Dobré správě roční úsporu v desítkách milionů. Tzn. teď by… Číst vice »
Nechápu. Opravit to na půl je ekonomicky nejhorší varianta. Protože je horší než opravit celé nebo vůbec. Protože nějaké peníze už to neco stálo a přínos je mizivý.
A jaký nemizivý přínos je očekáván v případě zprovoznění tratě v celé délce? Bude tam kraj chtít zavést nějakou pravidelnou celotýdenní linku, nebo budou to pak využívat nákladní vlaky?
Samozřejmě pokud jde o turistickou linku, v případě provozu celé tratě budou dotace na vlkm vynakládány o něco efektivněji než dnes, protože se tím bude dát jet i z opačné strany. Ale tady už byl docela velký skok v efektivitě z té Telnice do Krupky.
To víte, kdyby byly tratě logicky propojené, průjezdné a nebyly by to jen cancourky, končící pražcem přes koleje a křovím, nebo dokonce i logicky uspořádaný jízdní řád a zastávky blízko obcím, pak by se mohla stát ta věc – ó ty hrůzo, že lidi by tím vlakem i jezdili, protože by to bylo spolehlivější a rychlejší než bus. A nedej bože i vozit náklad.
…a proč to nedat do balíku tratí pro vlakotramvaje?
Žádný balík tratí pro vlakotramvaje neexistuje; existuje zadání studie pro možné uplatnění vlakotramvají, kde je vyjmenováno několik možných lokalit. Nikde není řečeno, že jiné lokality neexistují ani že tram-train se nesmí jinde vybudovat, ani že ve vyjmenovaných lokalitách se budou konat kroky k zavedení.
Ve složenině vlakotramvaj čtu i slyším kromě slova vlak i slovo tramvaj, z čehož vyplývá, že jde o systém využívající zčásti kolejí železničních (vlakových) a zčásti tramvajových – že to někdo (asi dost tupý) na MD ČR nechápe a nerespektuje, jen zadělává do budoucna na problémy: mnohem lepší by bylo používat pro ty provozy, které budou využívat pouze železničních (valkových) kolejí, nějaký jiný název = třeba lehká železnice, nebo nějak upravit a doplnit ustanovení týkající se drah místních v tom smyslu, že v konkrétních případech hodných zřetele mohou využívat i jednu určenou kolej v přípojové stanici s jinou dráhou a… Číst vice »
Kozí dráha je ukázkový příklad mrhání veřejnými prostředky pro účely zábavy úzkého kruhu lidí. Drtivá většina lidí by uvítala cyklostezku.
Opravdu drtivá?
Pod pojmem drtivá si představím něco jako 95% populace z okolí …
Nejde jen o lidi z okolí, ale i o lidi z celého Česka, kteří ti platí
(Btw já jsem jedním z těch, kteří radši trať)
To je samozřejmě pravda, ale na šotowebu s tím nepochodíte.
Cyklostezku si představuji vedenou po téměř rovině, ne po dlouhém trvalém stoupání 16+ promile – nebo snad chcete k vrcholovému bodu zajišťovat paralelně i taktovou dopravu cyklobusem?
Tu drtivou většinu sis hezky vymotal z prstu. Ve skutečnosti má dráha pro své okolí významný ekonomický přínos z hlediska turismu a návazných aktivit.
To ta cyklostezka ovšem může mít také. S tímhle argumentem bych byl tedy opatrný.
Lze ten významný ekonomický přínos nějak ilustrovat nebo dokumentovat ve srovnání před/po obnovení provozu vlaků?
Haha tak to je vtip dne. Byl jste tam někdy? Chcípl tam pes okolo trati a i v těch vlacích.
To je ale začarovaný kruh. Proč by tam někdo začal s nějakým podnikáním založeném na turistickém ruchu, když se tam turisté nemají jak dostat. Myslím, že po republice i v zahraničí je dost ukázkových příkladů, že takovéto turistické lokálky dokáží ve svém okolí generovat nějakých ten ruch, i když třeba jenom sezónně.
Nějaký turistický ruch byl v této oblasti vždycky. Otázka je, jestli ho ta trať nějak podpořila. Do Telnice se jezdilo už třetí sezónu, Krupka je samozřejmě turisticky vydatnější cíl, takže tam se uvidí časem, jaký bude mít dráha dopad.
Do Telnice se jezdilo mnohem déle než tři roky už dřív, než SŽ trať vyloučila. A že Telnice rozhodně není tak vhodný cíl jako Krupka, to věděli už tehdy i tehdejší provozovatelé sezónní víkendové dopravy, jen tehdy nejen neměli na své straně ani ústeckého Jeřábka, ale hlavně neměli páku v podobě akceptace trasy VRT krajem.
Začarovaný kruh je toto:
https://www.youtube.com/watch?v=yxiQmTMT5Zs
Cyklostezka může vést i jinudy než po tělese železnice.
Ukázkový příklad mrhání veřejnými prostředky je spíš Správa železnic. Poměr cena/výkon je strašidelný a navíc svévolně neplní to, co by měla.
Drtivá většina rozhodně ne, naopak, ukazuje se, že o vlaky tam zájem je. Cyklostezka může vést kdekoli jinde, není potřeba kvůli ní likvidovat trať.
Jel jsem tam poprvé v létě – – tři plné vagony, podruhé poslední říjnovou neděli – 1 vagon, stálo se i mezi sedadly, nevím, jestli na všech nácestných zastávkách všichni byli schopni nastoupit (obojí odjezd v 10:37 z Děčína). Asi tak.
K čemu dy pomohla cyklostezka při výlukách v uzlu Děčín, případně Ústí nad Labem?
A čemu konkrétně by při výlukách v uzlu Děčín nebo Ústí nad Labem pomohla průjezdná kozina?
Byli to jisti naivni politici a milovnici vlacku, co verili, ze SZ splni co slibila. Tedy vymenu schvaleni zmeny eZUR ( vrcholny zajem SZ a statu) za par koralku a zrcatek (obnoveni turisticke zeleznice). No a jak je videt, koralku bylo mene a zrcatka nedorazila vubec.
Kdo tady udelal pro SZ uzitecneho idiota ? …..piste se prosim abecedne, at mame prehled, mili krajsti zastupitele.
Když on ale i ten argument propojením s moldavskou dráhou byl hodně slabý – jako chtít se drbat pravou rukou za levýn uchem: okolo železniční zastávky v Novosedicích jezdí autobus (MHD) do Dubí a neměl by být problém prodloužit až pod nádraží i další spoje, přičemž jízdní doba není ani 20 minut – to je proti oklice vlakem přes Louku u Litvínova úspora času rozhodně víc než hodinová, takže tento argument Řeháka lze snadno zpochybnit.
A co kdyby si KŽC se šotouši tady udělala brigádu a SŽ by poskytla jen odborný dozor. 😀
Trať je v pořádku, jde jen o obstrukce Správy železnic s přejezdy, to se dá (laicky řečeno) vyřešit desetikilometrovou rychlostí jízdy přes ně a houkáním.
Když se podíváte na obrázky jednotlivých přejezdů na „mapy.cz“, tak ta PSZ jsou stejně buď fakticky snesená nebo v takovém stavu, že by potřebovala náhradu novostavbou, a takový provoz, jaký tam zatím objednává kraj, nevytvoří určitě takový dopravní moment, aby to okamžitou obnovu těch PSZ nezbytně vyžadovalo – stačí tedy pro začátek ty vraky přejezdových zařízení úplně snést, upravit značení na silničních komunikacích a vyznačit snížení rychlosti vlaků při jízdě přes dotčené přejezdy- a KŽC Doprava by mohla začít podle objednávky kraje jezdit.
Jakože SŽ nedodržuje zákon a ostatní budou dělat jejich práci?
Proč by to měl dělat dopravce nebo šotouši, když zájem o objednávku má Ústecký kraj coby objednatel = orgán veřejné správy?
Není to pravda,na zbytku se již pracuje.Viz Novosedlice, a i na jiných místech.Nevím proč takto někdo mlží.
Kde se prosím pracuje? My to byli projít do Oldřichova je to měsíc a nikde ani náznak, že se pracuje 🤔
To by jistě vyřešilo ty přejezdy…
Při tom ten zbývající úsek je v daleko lepším stavu než ten, co byl opraven. U Novosedlic je kus trati jako nový, nejspíš oprava těsně před ukončením provozu. A Lesní bráně je dokonce průjezdná kolej s pružným upevněním. Nikde tu nejsou tak chybějící šrouby, aby byl rozchod úplně mimo atd
No jo, ale to by se dalo do Krupky jet i od Teplic a jezdilo by tím moc lidí. Což nekoresponduje s politikou likvidace lokálek redukcí jízdních řádů, vypravováním vlaků mimo špičku, a nepropojených tratí.
Zbytečně vyhozené peníze….
Jaké to akce prosím jsou? Já myslel, že VRT se odkládá, Výtoň se také neště min 3 roky opravovat nebude, kritická místa české železnice až za 2-5 let.
Celá ta trať jsou úplně vyhozený peníze.
Najdi si plán výluk a srovnávej srovnatelné se srovnatelným.
Vrt se odkládá na neurčito, ale dispečink pro nic projektuje Sagasta . Asi trenažér…..
Tak je pravda, že Jiří Řehák v zastupitelstvu kraje již není, neboť Spojenci pro kraj skončili ve volbách pod 5 %. Nicméně Kozí dráha má svoje zastánce v krajské koalici i nadále, je jím např. radní pro oblast financí Jan Růžička (zvolený za ODS), který je přímo z Krupky.
No, když se někdo přede mnou v souvislosti se železnicí zmíní o ODS, začnu být rychle velice opatrný – že byste byl tak mladý, že by vám třeba jméno Šulc (pokud jde o Ústecký kraj) nic neříkalo? A tím spíše, že jde právě o Kozí dráhu …
A já blbec jsem si myslel, že když mám povinnost ze zákona (a dokonce na danou činnosti dostávám od státu peníze), tak to dělat musím.
Co kdybych jako občan napsal na jaře finančnímu úřadu, že mám jiné starosti než podávat daňové přiznání a zaplatit daně? Asi by mi to neprošlo (a to mi stát na zpracování přiznání žádné dotace nedává).
Vy vážně po SŽ chcete, aby plnila své zákonné povinnosti?
On ten zákon, co navazuje na nějaký z dob R-U monarchie je takový dost divný. Asi by měli změnit zákon.
Možná by to bylo lepší přetočit z tohoto formálního argumentu do věcné roviny, tj. jestli je účelné utratit stovky milionů za opravu trati s velmi sporadickým turistickým využitím.
To je pochopitelné, ale dokud platí zákon, musí se dodržovat, i kdyby byl nesmyslný.
Pokud pojedete přes přejezd na červenou a budete se bránit, že vlak stál vedle na zastávce, tedy nejel a nemohlo dojít ke srážce, nikdo se s vámi bavit nebude a dostanete trest (a tady na webu vám budou nadávat).
Proč by to o údržbě dráhy mělo být jiné, když to zákon (tedy stejná právní síla) nařizuje a navíc na to byly/jsou dávány peníze?
To je take alibisticke za zakon prikazuje. Takze prejdite si zoznam vyluk a investicnych akcii na dalsich par rokov a povedzte, co z toho skrtnete aby ste mohli opravit Koziu drahu.
Tak tohle jste si nabehnul. Oprava vypravni budovy Becov nad Teplou, uspora 70 mio. A praxhy na obnoveni provozu jsou.
Neni zac.
No, tak citam pamiatkovo chranena budova. To zase by bolo kriku ak by do nej zacalo tiest, ze sa SZ nestalo o pamiatkove objekty.
Kedze ste zrekonstruovali svoj byt za 1 mil, tak ste stali odbornik na rekonstrukcie.
Vasou logikou mozem povedat, ze som investicny banker, kedze vlatnim par akcii.
Tu sa mozte pozriet na rozpis vymer, odbornik na rekonstrukciu nehnutelnosti.
https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_15659.html
Neni treba rekonstrouvat, pripadne rozhodne ne v dane castce a rozsahu. Ten naklad 70 mio nelze hajit
Hlaavím(resp. spíše jediným) důvodem té „rekonstrukce“ v Bečově je přesun „traťovky“ z útulků do výpravní budovy – a bylo jen třeba náklady na to „oficiálně“ zdůvodnit !!!
A proc něco škrtat?
Protože rozpočet.
Tak můžou škrtnout (dočasně) jakoukoli investiční akci a o ni vyžebrat prachy od státu, který na to zájem mít bude. Pokud splní příslušné povinnosti, bude vyjednávání jednodušší.
Běžná obnova (oprava) trati není investice, v rozpočtu je to jiná položka.
A tie peniaze co dostava, staci na udrzbu vsetkych trati ktore ma sprava ? Ten rev co sa tu na fore vzdy zdvihne ked je co i len naznak toho, zeby sa nejaka trat mala skrtnut a prestat udrziavat.
Tak znovu. Být to a. s., co musí dělat výkazy pro stát (kontrolní hlášení, evidenční listy, hlášení pro sociálku), a nedělá je, protože na to nemá peníze, dostane flastr.
Proč to SŽ má být zohledněno a jinde ne?
Tak nech sa SZ prevedie na a.s. a bude musiet robit to co ste povedali. Potom bude vykazovat, na co sa peniaze pouzili a zrazu sa mozno zisti, ze dostava financie na udrzbu 90 km trati a ma z nich udrziavat 100 km trati alebo dostava financie na udrzbu 110 km trati a udrziava 90 km trati a tie financie viac menej rozflaka.
Mimoběžná reakce – i Dobrá správa musí dělat kontrolní hlášení u faktur nad 10 tis. Kč.
P. PetrO psal (jestli jsem správně pochopil) o KH v kontextu toho, že jakákoliv firma (nejen železniční), která nedostojí svým povinnostem v KH, dostane postih a neobstojí výmluva, že „na to nemá peníze/lidí“.
Jo a vykazují se ztracené peníze na tratě typu Kralovice Mladotice, kde od doby zahájení výluky Sebevražda Železnic zahájila leda, tak pěstování biomasy za pomoci náletů a dotace pro zloděje kovů.
Se z těch zákonů jednou pokakáme všichni. Špatný zákon je od toho, aby se měnil, tak jak se mění společnost, priority apod.
Posereme se akorat z toho, ze kazdy si sam bude urcovat, co pro nej plati a co ne.
Souhlasim s zrusenim spousty predpisu, ale dokud plati, musi se vynucovat. Plosne, vuci vsem.
Těch lidí tam jezdí plno, stačí sledovat fotografie nebo se sám projet. 😉
jezdí? vždyť je tam celoroční výluka…
A co to radši dodělat, udělat ze slepé trati plnohodnotnou součást sítě a umožnit rozšíření provozu? V téhle podobě má smysl provozovat pouze o víkendech a pak je celkem logické, že moc jiné než turistické využití zatím nemá.
Má kraj zájem o celotýdenní provoz vlaků na celé trati?
Obnovení celotýdenního provozu tratě v celé délce po Oldřichov (případně s ukončením jízdy vlaku až v Teplicích, pokud to kapacita tratě 130 dovoluje) by beztak neumožnilo redukci stávajících atutobusových linek. Ale samozřejmě pokud by to kraj chtěl financovat, je to jeho odpovědnost.
Hlavně ať neruší autobusy protože vlak co staví někde v poli je mi na dopravu do práce k ničemu… Upřímně byl bych pro opravu celé trati protože tohle řešení na půl je na prd.
Však to píšu, že ta trať není schopna nahradit stávající autobusové linky, může je jen doplnit.
Nechci říkat že cena výkon, ale v poměru cena a km trati je to asi jedna z nejvyhodnejsich akcí.