Oprava trati do Moldavy se prodražuje, skála je ve větší hloubce. Termín platí

Stanice Moldava v Krušných horách. Foto: Wikimedia CommonsStanice Moldava v Krušných horách. Foto: Wikimedia Commons

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zaplatí o necelých sedm milionů korun více oproti původnímu rozpočtu za opravu sesunutého náspu horské

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ApolloXI.

Už jste si přečetli Zákon o drahách? Pokud ano, tak co pořád řešíte? Jednou má správce majetku státu nějaký povinnosti, tak basta fidli a nazdar. Určitě by bylo dobré toto i odcitovat v článku. To můžeme s.át všichni na všechno jak za komárů a to bude panečku ráj 😀

Vašek

Tento komentář se Vám povedl, krátký, stručný výstižný :-).

Souprava

Má povinnost i řádně hospodařit. Je otázkou, zda do toho spadá oprava tratí jako Moldava. Čímž nechci nikoho dráždit, pokládám to jen jako řečnickou otázku. Jelikož to SŽDC opravuje, tak asi usoudili, že ano, ale stále je tu ve vzduchu ta otázka, zda nebude celá oprava k ničemu, až se ukáže, že nutná oprava z Dubí do Oseka, na kterou dříve či později bude muset dojít (ty mosty nevydrží věčně), vyjde na miliardu. Půjde SŽDC i do toho? Protože k čemu jinak úsek z Dubí do Moldavy bude, když nebude napojen do sítě? Co a jak ho bude obsluhovat? Doveze… Číst vice »

Lisý

Tak asi řádně nehospodařili, když je celý dolní úsek tak špatný.

Zbyněk

Vážený, trať je kulturní památka a vyžaduje opravy i když z Vašeho pohledu nehospodárné.

Souprava

A má ta oprava smysl, když postupně bude potřeba opravit celá trať, neboť je ní řada mostů a dalších vysokých náspů, co nemusí být v dobrém stavu? Opravdu je využití té tratě takové, aby se to vyplatilo? K čemu bude opravený úsek u Mikulova, pokud se časem zavře úsek Dubí-Osek, kde se opravy nevejdou do 100 milionů? Šotouši nyní vylítnou jako čertíci z krabičky, ale až se uklidní, tak by si měli položit i oni vážně tu otázku, kolik bude stát oprava z Dubí do Oseka, kde to viditelně není vůbec v dobrém stavu a do 5 max 10 let… Číst vice »

To

Trať bezpochyby potenciál má, akorát ho kraj neumí úplně využít – viz provoz několika málo spojů o víkendech

Souprava

Mám pocit, že do doby sesunutí svahu se v období vánoc, jarních prázdnin a v létě, jezdilo denně. Ovšem jaký smysl má jezdit v listopadu ve středu, to nechápu. Koho a kam tam povezete? To budete lidi v Moldavě svážet busem k nádraží, pak je vlakem převezete do Dubí, kde si zase přestoupí na autobus? Nebo kolik lidí denně si myslíte, že z Moldava jezdí do Mostu, kam ta trať vede a ne do Teplic, kam ta trať nevede? Mikulov obsluhuje dobře, ale opět tu máte stejný problém.. kolik lidí z něj jede do Teplic (vlak je jim na nic)… Číst vice »

Romanero

64 milionů za opravu náspu? Bože. To je 20 nových rodinných domů. Tyhle nesmyslné částky za víceméně zemní práce tu železnici zlikvidují.. viz 097

Jaktože předci to uměli postavit a drželo jim to 150 let pod tisíci nákladními vlaky. A dneska oprava pro zvládnutí několika párů motoráků tady stojí 64 mega a na 097 to vyčíslili dokonce na absurdní 3 miliardy?

Chachar Budvar

Naši předci vehementně nehledali důvod „aby to nešlo“. Nevyráběli precedens – podívejte jak je to drahé, takové tratě se musí rušit. A my víme jak… V tom je zakopán pes.

Kamil Maršálek

U 097 má totiž správce trati jedinečnou příležitost trať vyřadit z provozu s tak nějak slušným odůvodněním, tak podsouvá extrémní částky. Do částky byla zahrnuta rekonstrukce daleko většího úseku než je poškozený. Ostatně u trati 135 se jim do oprav také nechtělo. Když k tomu připočtu ještě tratě, které zanikly kvůli dezolátnímu stavu (132, 144, 162,…), docela se jim to rušení daří. U 162 tehdy chybělo 0.5 mil., dnes to bude za 100. A 144 nefunguje jenom proto, že naši předkové na ní vybudovali velké množství krásných kamenných obloukových mostů a tunelů. A ty po 100 letech provozu potřebují opravit.… Číst vice »

Milan

Kdyby na těch tratích byl normální provoz z dob dřívějších (náklad i osobní), tak by provoz zastaven jistě nebyl. Na vině skomírání většiny lokálek je automobilismus, který se postupně stal řádově dostupnější a cenová politika na železnici, resp. i obecně ve veřejné dopravě, tuto změnu nereflektovala a co hůř, naopak výrazně zdražila.

Souprava

A co chcete řešit, když ty tratě skoro nikdo nepoužíval? Těch vašich 0,5 mega je akorát demagogie. Jednak určitě nechybělo jen 0,5 mega, za to byste i před 20 lety opravil kulové, ne 8km tratě. A druhak nějak ignorujete průběžnou údržbu a další náklady kolem. Nebo snad máte pocit, že funkční tratě se udržují, prochází a řídí na nich provoz sám od sebe. 20 let provozu 8km tratě, to máte dobých dalších 20-30 milionů korun. Ale překroutil jste to hezky, jen co je pravda.

Kamil Maršálek

Pane „Soupravo“, až si o té trati zjistíte vic než jen vrstevnice v mapě, můžeme o tom diskutovat, do té doby to nemá smysl. Já jsem ji osobně prošel, tak vím, jak to tam vypadá. Jedná o nejpřímější spojení Plzně a Rakovníku a trať byla uzavřena v r.97 stejně jako mnoho jiných z důvodu dlouhodobě zanedbané údržby. A kdyby byla tak bezvýznamná, tak se teď nebude obnovovat.

Michal

A co to je za argument, že je to nejpřímější spojení z Plzně do Rakovníku? Kolik lidí asi takové spojení potřebuje? Pět lidí za den? To je frekvence na vlak?

Souprava

No hlavně 810 a Regionovy nevydrží jezdit dalších 50 let, možná ani dalších 20 let a pak bude třeba vyřešit, co s tratí Rakovník-Blatno, kde přeci jen lidé ještě jezdí a zastávky tam neleží tak příšerně jako u Kralovické, ale zároveň se na Rakovník-Blatno neuživí dnes nejmenší vyráběné vozidlo, což je 2vozový Shark nebo Coradia. Malá vozidla se už nevyrábí kvůli TSI. Dokonce ani RS1 už dnes nekoupíte, ač ta by zde byla ideální. Ale kde jí sehnat. Takže tady vidím mnohem větší problém, než řešit jakousi Kralovickou lokálku, která stejně zajde na úbytě. Priority šotoušů jsou někdy nepochopitelné.

Kamil Maršálek

to „Michal“: Ono jiné spojení pořádně ani neexistuje. Zde zmíněná náhradní trať Rakovník-Blatno je taky k ničemu, když v Blatně nefunguje přestup. Přes Beroun je to zajížďka, ujíždí přípoje a navíc to má smysl možná pro tu Plzeň. Jako NAD se sice provozuje vlako-bus Plzeň-Rakovník, jenže busy nestíhají dojet po I/27 na přestupové časy v Čisté či Kralovicích. A nejde o dálkové spoje, jde o ty místní a ty jsou nefunkční. to „Souprava“: Tady nejde o priority šotoušů. Dráha je služba pro lidi. Jezdil jste třeba poslední dobou autem? Všude kolony, málo parkovacích míst či spíše moc aut, vymlácené silnice.… Číst vice »

Souprava

Kde se ty autobusy, co nahradily vlaky, zrušily?

Kamil Maršálek

Proč se ptáte, když Vás to ve skutečnosti nezajímá? Třeba v těch Mladoticích? V H.Slavkově? Tam jsem musel dojít pěšky. A z tratě 132 mám taky super zážitky sotva měsíc staré. Stačí se podívat kolem zrušených tratí.

Rado

Morkovice – Nezamyslice, bus zrušen už před x léty.

Souprava

To je hezké, že jste si to prošel, ale za půlmilionu byste to neopravil před 20 lety ani ve snu, tak málo by vám nestačilo ani před 50 lety. A navíc byste od té doby dal dalších 20-30 mega za následnou údržbu. A pokud byste „tehdy“ opravil jen to nejhorší, aby to bylo co nejlevnější (ale pořád stálo třeba 20 mega), tak nakonec byste dopadnul stejně jako trať do Mšena. Kde nezbylo než to celé vytrhat a postavit znovu. Zda to mělo či nemělo do Mšena smysl řešit nebudu, neb už je to zahrané, trať je sjízdná a nevyužívat ji… Číst vice »

Kamil Maršálek

To je strašně super, že tratě vyžadují údržbu. Konkrétně zde na to přišli zcela náhle a v naprosto stejný čas i na jiných tratích. Náhoda? Silnice se už ani nestíhají opravovat, přitom po lidech se dneska vyžaduje vlastní auto, protože se nikam nedostanou. A ty opravy silnic stojí daleko víc. Jednak se nebavím o roce 2001 a ani jsem neřekl, že by tolik oprava stála, ale že jim ty prachy chyběly. Ono co se nepíše na wiki, jako by nebylo. U nás se raději vyhazují peníze třeba za vepříny.

Vít Jůza

Však takový násep je mnohem větší stavba, než nějaký baráček.

Romanero

Jeden baráček taky nestojí jako takhle akce. Nicméně stavba náspu snad není žádný velkolepý inženýrský dílo, byť to v tomhle případě potřebuje zpevnit..

To je stejný, jak zprávy typu.. MěÚ nechal nainstalovat tam a tam kamerový systém za XY miliónů. A veřejnost to přijme, nikomu to nepřijde divný. Dokud ty věci neřešíte jako soukromník. Já mám doma otáčivou HD kameru s noční vizí, nahráváním, sledovaním a otáčením přes mobil odkudkoliv za 550 Kč.

Johnny Gomez

Romanero:
64 mega = 6-7 RD s minipozemkem, případně 2 primerene RD s normálním pozemkem, případně kůlna na zahradní náčiní ve slušné vilové čtvrti z přelomu 19. A 20. Stol.

Romanero

Pobavilo.. 😀

Johnny Gomez

Romanero:
To nemelo pobavit – to jsou fakta.
Při cenách 0.5 – 1 giga za RD…
Praha je drahá .. .