Oprava trati do Moldavy se prodražuje, skála je ve větší hloubce. Termín platí
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zaplatí o necelých sedm milionů korun více oproti původnímu rozpočtu za opravu sesunutého náspu horské
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zaplatí o necelých sedm milionů korun více oproti původnímu rozpočtu za opravu sesunutého náspu horské tratě z Mostu do Moldavy.
Vyplývá to z nového dodatku, který zveřejnila SŽDC v registru smluv. Strabag Rail má podle něj kvůli vícepracím inkasovat o 6,88 milionu korun bez DPH navíc. Celkem tak cena stoupne na necelých 64 milionů korun.
„Během sanačních prací jsme zjistili, že pevný skalní podklad se v části opravovaného náspu nachází ve větší hloubce než předpokládal projekt, což si vyžádalo umístění delších pilotů a kotev. Po odstranění nánosů byla zjištěna mnohem rozsáhlejší degradace části obkladní zdi vyžadující úpravu projektu,“ vysvětlil mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Podle něj stále platí termín dokončení do konce letošního roku, výlukový jízdní řád počítá s termínem do 31. října.
K zastavení provozu došlo loni na jaře. Jde už o druhé navýšení ceny, i při prvním dodatku SŽDC prodražení vysvětlila tím, že skála je hlouběji, než se čekalo. Loni na podzim se cena zvýšila o 7 milionů korun.
Trať poškodil v březnu 2017 sesuv svahu v nepřístupném terénu mezi novoměstským a mikulovským tunelem.