cargo

Oprava tramvajové trati z Mostu do Litvínova se kvůli stavu mostů výrazně protáhne

Oprava tramvajové trati mezi Litvínovem a Zálužím. Foto: Cht.czOprava tramvajové trati mezi Litvínovem a Zálužím. Foto: Cht.cz

První etapa skončí o osm měsíců později, dva mosty musí k zemi a postavit se nové.

Tramvaje na trať z Mostu do Litvínova se vrátí podstatně později, než Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova předpokládal. Důvodem je výrazně horší stav některých mostů, které místo opravy čeká demolice a stavba nových. Nový termín otevření je zatím srpen příštího roku.

O zpoždění rekonstrukce informovala společnost Chládek & Tintěra na svých stránkách. Jde o komplikaci s první etapou, kdy se opravuje úsek mezi Zálužím a Litvínovem, místo tramvají zde nyní jezdí autobusy. Podle firmy se na stavbě objevily problémy, se kterými projekt nepočítal. Během zemních prací stavbaři narazili na inženýrské sítě, ale i štoly, o kterých nikdo nevěděl. U podchodu zastávky Petrochemie zase objevili nebezpečnou kavernu. Podle firmy by tyto problémy nepřinesly takové zpoždění jako stav předpjatých betonových konstrukcí na dvou mostech.

„S investorem stavby proto bylo nutné řešit demolice a stavby nových mostů, což bude mít dopad na termín realizace. Čtyřkilometrový úsek tak zcela jistě nebude zprovozněn na konci letošního roku, jak stanovil harmonogram prací,“ uvedl Chládek & Tintěra.

Firma musí nyní zpracovat nový projekt, dokončení nových mostů a celé první etapy plánuje až na srpen příštího roku. Mluvčí dopravního podniku Jiří Holý potvrdil, že aktuálně se mluví o posunutí termínu dokončení první etapy na příští rok v srpnu. O kolik se stavba prodraží, není zatím jasné. „Zhotovitel pracuje na aktuální úpravě rozpočtu,“ dodal Holý.

Projektovou dokumentaci k rekonstrukci zpracovávala společnost Valbek. Podle Holého byla před stavbou provedena diagnostika mostních objektů. „Podle zadání měl projektant navrhnout mimo jiné sanaci a prodloužení životnosti mostních objektů na 30 let. V tuto chvíli o odškodnění se zpracovatelem dokumentace pro stavební povolení nejednáme,“ dodal Holý.

Práce původně naplánované na dva roky

Dopravní podnik rozdělil rekonstrukci na dvě etapy, které měly dohromady trvat dva roky. První etapa začala letos v dubnu, příští rok měly na jaře začít práce mezi Mostem a Zálužím. Chládek & Tintěra zakázku vysoutěžil za 647 milionů korun, což je o 33 milionů korun méně, než byl odhad podle projektu.

Opravou postupně projde celý, zhruba deset kilometrů dlouhý úsek mezi zastávkami Most, Chomutovská a Litvínov, nádraží. V rámci projektu, na který dostane dopravní podnik dotaci z Operačního programu Doprava ve výši 468 milionů korun, dojde k průběžné modernizaci stávající trati, rekonstrukci kolejiště a úpravě přejezdů. Změnou projdou i zastávky, které budou bezbariérové a bude na nich doplněn informační systém. Po skončení rekonstrukce by měly tramvaje zvládat cestu mezi oběma městy rychleji než dosud.

Tramvajová trať vznikla v padesátých letech minulého století, poslední větší opravou prošla v osmdesátých letech.

Tagy Chládek & Tintěra Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova DPmML seznam tramvajová trať Most - Litvínov
9 komentářů