Oprava tramvajové trati z Liberce do Jablonce nad Nisou začíná, DPMLJ má všechny smlouvy
Tramvaje v Proseči nad Nisou. Foto: Jan Sůra
Tramvaje se vrátí do Jablonce příští rok v dubnu.
Tramvaje se vrátí do Jablonce příští rok v dubnu.
škoda toho Bovera klubu moc nezůstane…tak alespoň že jsem zažil Boveru v Jablonci
Nějak mi chybí kus mezi smyčkou ve Vratislavicích a prvním úsekem a mezi 2. a 3. úsekem. Mohl by někdo místa a problematiky znalý vysvětlit? Sice jsem tam byl náhodou po třiceti letech před týdnem a stav trati, popř. místa, kde dříve byla, jsem viděl, ale nemám pocit, že by zbývající dva úseky už byly opravené i předělané na běžný rozchod.
Tam už jsou Y pražce z roku tuším 2006, tehdy pilotně užité. Stejná (až tříkolejná) ocelová konstrukce jako na úsecích z roku 2015. Spodek se mění na úsecích z poloviny 70. (dřevěné/betonové pražce), případně z konce 80. let (BKV panely).
To budou mít místní v Proseči nad Nisou radost. Není hlasitějších přejezdů na světě než těch českých (budu rád pokud se mýlím, ale skutečně jsem ještě hlasitější nezažil). A teď bude přejezd burácet ve špičce 12x do hodiny.
po sklopeni zavor to uz nezvoni.
Ano, zvoní to před sklopením závor. Nechápu, co jste chtěl vaším komentářem říct.
Bude to nadále jednokolejka, nebo bude trať zdvojkolejněna?
Opakovaně se píše o výhybnách, takže je zřejmé, že jednokolejka.
Proč to nebude prodlouženo k terminálu?
Protože pan Kavárník ….. mu by tramvaj kazila kšefty.
Ach hlouposti česká. Tramvaj je zásadně městotvorná. Na ulicích kde jezdí je vždy více obchodů, kaváren, služeb……. s jednou vyjímkou Jablonec.
Obávám se, že ty obchůdky tam byly dřív než tramvaj.
První tramvaje v Jablonci vyjely v roce tuším 1900.
Tihle kavárníci by se měli projít ulicí Starostrašnická (v Praze u vozovny Strašnice) a zeptat se místních zda to kazí kšefty, nebo jim je TRAM vozí.
Tak kavárník se obává úbytku zákazníků po dobu výstavby (dvě stavební sezóny), nikoliv po dokončení. To má racionální základ.
dle vaší logiky má každej občan, pokud by ho nějaká veřejně prospěšná stavba omezovala, právo na to ji zablokovat??? Jako beru ale v tom případě mají děti země a podobné organizace plné právo všechny stavby silnic blokovat protože by mohly někoho omezit……
https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/tramvaj-jablonec-podnikatele-centrum-obavy-krach.A170823_153450_liberec-zpravy_jape
https://liberecky.denik.cz/zpravy_region/jablonec_liberec_tramvaj_tramvajova_trat_petice_20191123.html
Díky za odkazy. Teda včera jsem ve „své“ oblíbené kavárně v Brně neměl pocit, že by kvůli tramvaji krachovala. Jestli to nebude tím, že tramvaj vozí i nějaké ty zákazníky. O kousek dál v optice taky nikdo nic takového neříkal. Občas se dějou rekonstrukce ulic, ale to se dá zvládnout. Čím se liší tramvaj Liberecko – Jablonecká od šaliny v Brně?
Zřejmě si dotyční pamatují brutální tempo rekonstrukce trasy pod Ještěd.
Nejbrutálnější tempo rekonstrukce předváděl COLAS ve Vratislavicích v letech 2014 a 2015. Letní stavební sezónu tam zabezpečoval osvědčenou technologií 3C+L+K+K, zatímco po hrbolaté silnici okolo rozbouraného drážního tělesa jezdil jeden autobus za druhým.
Já jsem až doteď nevěděl, že JED byly úplně špatně. Vidíte, člověk se pořád učí 😀 /ironie
Protože podnikatelé se bojí změny, když se ruší parkování nebo vzniká pěší zóna, bojí se ztráty zákazníků, i když opak je pravdou, když se zavádí MHD, aby se tam ti pěší dostali snáz, zase se bojí. Ale když se staví obchoďáky v centru, které skutečně umrtvují ulice, tak se nic neděje.
A zrovna jablonecké centrum je umrtvené už teď docela hodně. Tramvaj, která skrz něj poveze cestující od terminálu směr Liberec ho rozhodně víc umrtvit nemůže.
přesně, město duchů , vůbec od postavení centrálu a vytlačení prodejců z centra nájmy
Přesně, byl jsem tam před 15lety a překvapila mne volnost pěších zón v centru oproti jiným městům.
A bude se tedy trať prodlužovat k bus terminálu, nebo se léta budou jen prověřovat varianty možného trasování?
Představil jsem si, jak by Kája Saudek namaloval tramvaj přijíždějící do Jablonce přecpanou libereckými mafiány a mafiánkami s thompsony. Super 😀
… jako aby měl pan Čeřovský prachy na své praktiky?
Pro mafiána jako ty tam brzy taky místo nebude.
Mám dotaz, vlastně dva. Nevíte prosím někdo, zda a popřípadě jak se tyto úpravy vedení trasy projeví v jízdních dobách? Přiznám se, že jsem to nikde nenašel, nebo přehlédl. A druhý dotaz – existuje nějaká šance, že časem bude v Jablonci trať prodloužena?
Já i všichni co znám se modlíme za to, aby nebyla prodloužena. Nejlépe aby nebyla vůbec.
Ale dalších 1000 lidí nezajímá 6 podnikatelů. Chtějí přijet autobusem z Prahy a dostat se tramvají dom. Každé normální město integruje hromadnou dopravu, jenom tady se řeší pár podnikatelů.
Tak měli urgovat na radnici.
To modlení ti naštěstí pro všechny nepomůže.
A proč?
Částečně chápu to, že někteří by radši zrušili tramvaj, co teď končí před centrem, nemá řešené přestupy na další dopravu a tudíž obsluhuje akorát jedno sídliště ve směru pryč z města (ačkoliv prázdné to rozhodně nejezdilo).
Hmmm tým bych se nechvalil to je souci na Bohnice nebo Kosmonosy) zdrav.pomoc)
K jízdním dobám neumím odpovědět, prodloužení v Jablonci nad Nisou se připravuje.
… a připravuje… a připravuje… už nejmíň pětadvacet let. Už v roce 1997 mi to dopraváci líčili jako hotovou věc, že se co nevidět začne stavět. 😁
A prdlajs.
Takže tramvaje úplně v pohodě mohl jezdit do dneška ale diletanti třičtvrtě roku trať zcela zbytečně blokovaly a tramvaje nejezdili a stavba se nestavěla?
Jestli byla půlka normálně rozhodná a zbytek uzkorozchorný, tak jezdit nemohla.
Byla vynalezena splítka.
Dokud byla v síti trať která je jenom úzká, bylo možné u ostatních rekonstrukcí dělat splítky, nezaslepit trať.
Ono by to bylo trochu dražší, pokládat třetí pás. I ty výhybky by se podražily a k tomu ještě připlatit za přesmyky.
Někde se drážní doprava zachovává, jinde se zase koleje ruší jako v Brně směrem na Výstaviště (https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vlecka-vlak-brno-vystaviste-veletrhy.A220426_661919_brno-zpravy_zubr).
Sice to není k článku, ale Vámi zmiňované rušení vlečky je obrovská chyba do budoucna. Navíc mají mezi argumenty i nové nádraží a já pořád doufám, že na radnici přijde někdo rozumný.
Ehm… Kolik by stála oprava a údržba vlečky, po které projedou cca 4 páry vlaků ročně, kdo ji bude platit a proč?
Výstaviště má svých (nejen finančních) problémů už tak dost. Nebude levnější a organizačně jednodušší těch pár případných exemplářů dovézt na podvalníku?
V Brně mají rozum.
V tomto případě nemají, vlečka je velice užitečná. Taková je realita, kterou prostě nepopřeš.
K čemu je užitečná?
Přeprava šotoušů cca jednou do roka? Teda ne, že by mi vlečky nebylo líto…
Šotouši jednou do roka? Ale kde že… 😀
Někdy se možná zase uzavře Pořící a Kometa Express pojede od haly. Další význam pro vnitroměstskou dopravu popsal Lech. Dlužno dodat, že strojírenský veletrh se celé roky po kouskách přesouvá na internet, takže ubývá i exponátů. I těch nekolejových.
A k zásobování Starobrna na Mendláku není vhodná. Natož k vožení potravin do obchodů.
Svoz exponátů na výstaviště. K tomu je užitečná.
Za ten paskvil před budoucím hl.n., to jako vážně?
A někde se zas tramvajová síť prodlužuje.