Oprava sesunuté trati vyjde na 90 milionů, hotovo má být do konce července
Sesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDC
Poškozenou trať 140 u Karlových Varů mezi Hájkem a Dalovicemi opraví společnost Strix Chomutov. Za 90 milionů korun má trať
Železničář: napravovat sesuv celé stráně nemusíte, ale musíte zajistit její dostatečnou stabilitu. Pokud byste „pouze obnovil nízký násep trati“, máte ji do roka dole na dálnici, možná i s vlakem. Bylo by potřeba u trati provést řadu masivních pilířů, jako se dělaly u dálnice, nebo jiné monstrózní opatření, s nejistým výsledkem.
Krásná ukázka toho, jak manipulovat s cenami dle politického zadání. Zde to jde i za 90 mil. Kč – a i to je samozřejmě hodně – a u srovnatelného náspu u Dobkoviček to vyšroubovali do nesmyslné výše a lokálku dorazili dalšími požadavky na modernizaci tratě na celkových 2,8 mld. Kč.
Opravdu? Řekl bych, že tyto dva sesuvy nelze vůbec srovnávat. Zatímco zde se jedná o sesuv náspu o rozměrech cca 100m x 5m x 10 m, tedy odhadem 5000 m3, u Dobkoviček ujela celá stráň o rozměrech cca 200m x 200m x 10m, tedy odhadem 400 000 m3. Způsob sanace bude rozdílný, ale z tohoto je na snad první pohled zřejmé, že cena bude řádově jinde. Ale můžou za to zlí politici, žejo.
Sesuv:
Vaše tvrzení je zavádějící, protože nikdo přece nepotřebuje napravovat sesuv celé stráně, ale pouze její části nezbytné pro opravu železniční trati. Způsob sanace musí být samozřejně rozdílný, protože v Hájku jde o oboustranný a vysoký násep, kdežto u Dobkoviček jde o těleso v mírném svahu – a hlavním problémem je samozřejmě voda v podzemí.
Zlí politici se na tom samozřejmě podílejí v míře nemalé, ale samotný počátek nechuti k obnově je třeba hledat u SŽDC a zejména u jejích ústeckých činitelů.
Kolik metrů náspu se bude opravovat?
„Sanace zemního tělesa v km 181,7 – 181,8 úseku Hájek – Dalovice“
Pár tatrovek správně zazubenýho materiálu, kousek koleje a devadesát mega je doma. 🙂
Stupňování slova špatně = Špatně > TSK > SŽDC