Oprava nejdelšího tunelu na Posázavském pacifiku vyjde o 41 % dráž, než SŽ čekala
Kvůli opravě 251 metrů dlouhého tunelu nejezdí vlaky v úseku Zruč - Ledeč nad Sázavou, výluka bude pokračovat i příští rok.
Sdružení firem Firesta-Fišer rekonstrukce a stavby a Swietelsky Rail začalo na konci července s opravou nejdelšího tunelu na trati z Kácova do Světlé nad Sázavou. Oprava na trati přezdívané Posázavský pacifik ale proti plánům značně podraží. Oproti rozpočtu je cena o 41 % vyšší.
Vítězství sdružení vyplývá z informací v registru smluv, závěrečnou zprávu zadavatele dosud Správa železnic neuzavřela. Původní odhad nákladů byl 62 milionů korun, vysoutěžená cena je téměř 89 milionů korun. „Ceny zakázek na železnici reflektují aktuální naplněnost železničního stavebního trhu a dokládají rozsáhlé investice, které Správa železnic vynakládá na modernizaci a údržbu železniční dopravní cesty,“ vysvětlila mluvčí SŽ Nela Friebová. Do soutěže se ještě přihlásily společnosti OHL ŽS, CTB a Subterra.
Na trati potrvá až do 11. prosince výluka, poté bude následovat zimní technologická přestávka a do 15. března budou vlaky dál jezdit. „Stavební práce na tunelu budou opět zahájeny v březnu 2021. To bude trať vyloučena v období 15. 3. – 25. 8. 2021, kdy dojde k dokončení hlavních stavebních postupů. Do konce října 2021 pak celá investice stavebně skončí,“ dodala Friebová. Náhradní autobusová doprava je zavedena v úseku Zruč nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou.
Podhradský tunel je 251 metrů dlouhý, je v úseku mezi zastávkou Chřenovice-Podhradí a stanicí Ledeč nad Sázavou. Kromě výměny dvou tunelových pásů bude provedeno nové ostění v doposud neobezděných částech a budou sanovány zbývající tunelové pásy. V rámci stavby bude rovněž provedena rekonstrukce celkem cca 1 km přilehlé trati.
Zevrubně je rekonstrukce popsána v časopise Tunel.