Infrastruktura Železnice

Oprava Negrelliho viaduktu finišuje, už má sloupy pro trakční vedení. Stavba státu opět podražila

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Foto: Správa železnic
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Foto: Správa železnic

Velká rekonstrukce Negrelliho viaduktu vstupuje do závěrečné fáze. Na mostě se již začaly objevovat sloupy pro trakční vedení. Podle Správy železnic i zhotovitele by od 1. června letošního roku měly už na úsek z Masarykova nádraží a Hrabovky do Bubnů vlaky v běžném provozu.

„V prosinci 2019 byla zahájena montáž sloupů trakčního vedení v úseku Hrabovka – Bubny. Zbývá dokončit pokládku antivibračních rohoží a železničního svršku v úseku Křižíkova – Masarykovo nádraží,“ řekl Michal Talián, mluvčí Hochtiefu. Zakázku získal Hochtief ve sdružení se společnostmi Avers a Strabag.

Podle Taliána poté dojde k montáži trakčního vedení a zabezpečovací zařízení na celém viaduktu. „Stále držíme termín slavnostního zahájení a akcí pro veřejnost 31. 5. s tím, že 1. 6. začne komerční provoz,“ řekla mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.

Podle údajů v registru smluv došlo k dalšímu prodražení celé zakázky o dalších 9 milionů korun na 1,379 miliardy korun.

Podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové jsou za posledním dodatkem hlavně náklady na snesení a novou výstavba klenby č. 50, která se nachází přibližně na úrovni křižovatky ulic Pobřežní a Prvního Pluku. „Jedná se o železobetonovou konstrukci z padesátých let, která vykazovala poruchy v takovém rozsahu, že jí nebylo možné sanovat. Další podstatný nárůst představují práce na lících kleneb, které nebyly v době zpracování projektu přístupné a k posouzení jejich skutečného stavu mohlo dojít teprve až po zahájení prací, kdy bylo možné odstranit nepůvodní vestavby a omítky,“ vysvětlila.

Další vícenáklady vznikly upřesněním projektové dokumentace v průběhu realizace. „Jedná se o historickou stavbu, ke které neexistuje jakákoliv dobová technická dokumentace a kde při zpracování projektu rekonstrukce bylo možné provést stavebně-technický průzkum jen ve velmi omezeném rozsahu,“ vysvětlila. Původně vysoutěžená cena byla 1,045 miliardy korun.

Stavbaři z mostu ale nezmizí ani po červnu. Restaurátorské práce na viaduktu a opravy povrchů pod viaduktem budou probíhat až do listopadu.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Těch devět milionů vícenákladů je pochopitelný pakatel. Vždy se ale nabízí otázka, nakolik se vše vědělo až v průběhu stavby a nikoli na základě předběžného ověření stavu před rekonstrukcí. Předem odhalit např. popraskané armování železobetonu je dnes snadné nedestruktivními metodami. Ale nechci tu dělat generála po bitvě…

Anonymus

Dotaz. Zrychlí díky tomu nějaké spoje? Byť jen o minutu dvě treba. Díky, kdo ví.

Hen ten oný

Dostanete se z hlaváku do Dejvic dřív. 😃

liberal shark

Talián se vrací na místo činu :-). Negrelliho viadukt také stavěli i Talijáni :-).

Hen ten oný

za pomoci rakousko-uherských (rozumněj českých) přidavačů 😃

robert

Krása! Zato u silničních staveb jako kdyby byly práce nekonečné.

Dushan

Jinak prozatím nepozoruju žádné úpravy v oblasti severního předmostí pro zbudování zastávky u Vltavské. Znamená to, že nadále se bude jezdit až do Holešovice zastávka?

Marian Kechlibar

Na dni otevřených dveří mi říkali, že ano. Stavba nové žst. Praha-Bubny je až součástí dalšího záměru, modernizace trati Bubny-Výstaviště.
Na tu existuje územní povolení a skončilo výběrové řízení na dodavatele dokumentace.

https://zakazky.szdc.cz/contract_display_6194.html

https://www.praha7.cz/wp-content/uploads/2019/11/M%C4%8C-Odbor-v%C3%BDstavby-%C3%9Azemn%C3%AD-rozhodnut%C3%AD-o-um%C3%ADst%C4%9Bn%C3%AD-stavby-Modernizace-trati-Praha-Bubny-v%C4%8Detn%C4%9B-Praha-V%C3%BDstavi%C5%A1t%C4%9B-v%C4%8Detn%C4%9B.pdf

On.

Ano, otevřením Negrelliho viaduktu se do provozu vrátí stanice Bubny a Holešovice zastávka. Zastávka Bubny- Vltavská se zruší. Změnou je zrušení vložených návěstidel a aktivace provizorní ESy. Budoucí zastávka Vltavská čeká až se Praha rozhodne co vlastně chce v Bubnech chce mít a kudy se vybuduje trať směr letiště. Předběžně se plánují dvě nástupiště (4 hrany).

dopravák

No, osobně se domnívám, že návrat kralupských osobních vlaků na Negrelliho viadukt bude spíše krokem „zpět“ (tedy ne pouze zpět ke dřívějšímu stavu, ale zpět z pohledu užitečnosti pro cestující), zejména když už si tisíce cestujících zvykly na mnohem snazší, rychlejší a výhodnější přestup mezi vlaky a metrem „C“ v Holešovicích (než v Bubnech), ale je mi samozřejmě jasné, že s tímto svým nezvratným přesvědčením nemám naději prorazit, tak za ně raději ani nebojuji – ono se nakonec (jako obvykle) ukáže, že jsem měl vlastně pravdu. Za stejnou nehoráznou pitomost ovšem považuji nesmyslný a zcela debilně „papaláši“ sledovaný „termín slavnostního… Číst vice »

Marian Kechlibar

Obyvatel Řeže zde … ano, přestup na Holešovicích na C je nyní daleko komfortnější než na Holešovicích zastávce, což bývalo dost příšerné místo, navíc daleko od metra.

Pevně doufám, že v dohledné době (3-4 roky) budou ty nové Bubny, ty by měly hodně do sebe. Návaznost na metro by tam mohla být ještě lepší, navíc Vltavská zajímavý uzel z hlediska spojení na Letnou, Náměstí Republiky či na Palmovku, což Nádraží Holešovice není.

dopravák

Jistě: budou-li fungovat „nové Bubny“ a nebude-li do té doby zřízena na „Holešovické přeložce“ nová zastávka v Libni „U kříže“ (což zjevně nebude), tak návrat i „kralupské“ osobní dopravy na Negrelliho viadukt smysl mít bude – ale do té doby bych rozhodně preferoval zachování současného stavu a jízdu „oklikou“ přes Holešovice. (byť je mi jasné, že můj „psí hlas do nebe nedojde“). Ale možná by se na to téma mohla udělat aspoň nějaká anketa, aby bylo jasnější, co a kdy si lidé vlastně přejí víc.

Hajnej

Nic takového se neukáže a naopak si všichni zúčastnění oddechnou – protože jezdit okolo znamená další kolizní jízdy na úrovňové Balabence a ve směru z Masaryčky to navíc znamená jet ze Sluncové nahoru „proti srsti“…

Jaaa

Pro provoz možná jakože ne, ale cestující si skutečně neoddechnou…

Přemek

Couráky vypravované z Masaryčky jistě použijí i spousty těch, co mají blíže k Bubnům. Navíc plánovaná výstavba podél Argentinské také může znamena zajímavý zdroj bubenské dopravní poptávky jak do centra, tak do Dejvic a dál.

Ušatá

V Bubnech by už konečně měl vyrůst druhý vestibul z metra C, který nebyl úmyslně budován, protože se trať chtěla rušit a tak by se to nehodilo. Pak by to bylo ještě lepší než na nádraží Holešovice.

Dushan

Zajímalo by mě, jestli rychlíky R20 budou nadále jezdit z hl.n. (doufám v to).

Zapa

Určitě. Pochybuju, že by se změnil koncept vést veškerou dálkovou dopravu na hl.n., i když tam děčíňáky dřív jezdily.

On.

08.02.2020 by měla proběhnout zatěžkávací zkouška nového mostu přes Pernerovu ulici.

Hen ten oný

Chvályhodné. Počin srovnatelný snad jen se samotnou výstavbou v 19. století. A taky už je na čase aby se po něm jezdilo.

Původní Pražák

A už je taky zase posprejovaný….

Vít Jůza

Přijde mi, že za velké plus považují aspoň jednu kolej na hrabovské spojce … typické.

Brzdič zániku

Jedná kolej bude do budoucna stačit. Máme přece Holešovickou přeložku, která kdysi nebyla a proto na Hrabovské spojce (Sluncová) musely být koleje dvě. A hlavně se budou všichni divit, co tam bude od června jezdit.

Lektor

Jde o to kdy si někdo začne stěžovat, protože takovýhle provoz rozhodně nezůstane bez odezvy.

Martin V.

Jaký provoz? To má být horší než před rekonstrukcí?

Honza D.

Můžete alespoň naznačit? 😉

Hen ten oný

Petr……… Bezruč. 😉

On.

Jedna kolej už tam byla pár let a nic to neomezovalo. Kromě jednoho páru Mn vlaku po ní další vlaky nejezdily.

Neznámý Jarek

Ale prd velebnosti. Po spojce jezdilo více vlaků. A třeba soupravy pro Dvoranu. Jak je chcete otočit?

bkp

Tak hlavně otáčení souprav v dnešní době… Těch pár let už to nějak přežijeme, no.

On.

Ale prd poslední GVD jezdila celá jedna souprava od Libně, přímo na trinagl. V zásadě je jedno jestli se otočí na trianglu a nebo objede. Třeba rychlíky od Děčína se objížděli aby zachovalo řazení. Využití je minimální co chybí a bude chybět ještě víc jsou odstavné koleje.

Jiří Kocurek

Jakože CityElefant musí stát hnacím vozem vepředu, jinak se nikam nejede?

hoholu

dost špatnej trolling…..

Mirda

Kocourku, jdi už do zadele…

Hajnej

Pokud by byl na rychlíku, tak by byla slušnost, aby řazení vycházelo častěji než 50:50…

Vbb

A co tam chcete točit? Nějakou konkrétní „třeba soupravu“ byste nemohl uvést?

Vít Jůza

Ano, to je přesně ten typický postup „optimalizace“ na naší železnici. Něco se někde zruší nebo omezí, postaví se to jako hotová věc – prostě je třeba věci řešit jinak, případné námitky se nepublikují, a nakonec se buď jako zbytečné zcela zruší, nebo jako úžasná věc obnoví v podstatně zredukované podobě. A při sestavování plánu dopravy i při řešení okamžitých situací se pak prostě musí koukat vejít do takto „optimalizované“ kapacity.

dopravák

Princip „optimalizace (nejen) železnice po česku“ jste sice popsal velice trefně, ale i z něho existují výjimky, což je zjevně i případ „malého trianglu“ – průběžná 2. kolej na „hrabovské spojce“ opravdu asi nijak zvlášť potřebná není a v „historicky dohledné“ době asi ani nezbytná nebude: pochybuji, e by se někdo někdy odvážil chtít tudy trasovat nějakou pravidelnou osobní dopravu třeba z „Buštěhradky“ do Libně (a třeba i někam dál) mimo Masarykovo nádraží, a to i v případě, že by se Praze 8 podařilo prosadit výstavbu (staro)nové železniční zastávky Praha-Karlín , protože by jej za to míjení Masarykova nádraží „ukamenovali“.

Elb

Tam by se nedaly odstavovat vlaky?

Hajnej

Dovedu si představit vhodnější místa k odstavování vlaků…

Petr

Akorát nechápu, proč tam nechali tu spálenou budku.

Zrzek

Památkově chráněný musí se opravit.

Jiří Kocurek

To si vyřvali památkáři.

Hen ten oný

A je to dobře.

pozorovatel

Petr: Což je ovšem problém váš, resp. vaší (zjevně mizivé) inteligence …

liberal shark

Holt ji budete muset zapálit ještě jednou :-).

Hen ten oný

Když dítě škrtne zápalkou https://www.youtube.com/watch?v=cSajwPr-IUQ