Ty eskalátory mi tam přijdou jak pěst na oko, kdyby aspoň byli po krajích jeden a jeden, ale takhle… :/ Žádná krása.
soumar
3 let
Mně se to docela líbí. Kombinace moderny a historie. Akorát by to chtělo nějak využít a zabydlet prázdný prostor v hlavní (dolní) hale; jezdím vlakem vcelku často (resp. do covidu jsem jezdil) a nikdy jsem do haly nešel; co tam? Jízdenku si člověk koupí online, podchodem jde rovnou na nástupiště… Aspoň to knihkupectví jako má Luxor v Praze hl.n.
A odstranit ty sochy hutníka a horníka nebo co je to zač by taky neškodilo. 🙂
Sochy hutníka a železničáře jsou neodmyslitelným prvkem plzeňskýho nádraží! Vy jste se nescházel „u hutníka“? Jejich odstranění by mě naštvalo (slabej výraz) ještě o fous víc než umístění Luxoru – taková blbosť 🙂 Jsem teda na Wilsonu nikdy do Luxoru, Orsaye a spol nikdy nevlezl. Jednou ze zvědavosti do sportu, ale zjistiv, že tam nic nemají, vypadnul jsem. Využiju tam občas Billu a jinak bufety/kavárny. Bohužel zmizely stánky z peronů. Zpět k Plzni, v hale je vpravo Pont, trafika a vlevo pekárna/bufet. Nahoře kavárna a hospoda. A co je podstatný, vokýnko z hospody na perónu – bohužel po jedné z… Číst vice »
Dobře dobře, netušil jsem, že jsou ty monstrozní sochy tak atraktivní památkou. 🙂
Holt chodím víc pro knihy než pro pivo, i když i pro to… stánky na peronu by se hodily, to je pravda.
Odstranit z Plzně hutníka by bylo jako odstranit z Václaváku koně. 🙂
Savik
3 let
Ty bláho, fakt je to 10 let, co se v Plzni staví. A furt nejni hotovo. Neuvěřitelný! Tak ještě ten barák, Koterov… no a vono se něco najde, kam pokračovat. Sice se to mohlo dělat najednou, ale to by nebylo vono. Kam teče beton, tam tečou prachy!
Na rok zavřít celou Plzeň, že se tam nehne ani kolo taky není dobrý nápad. Není možné přijít do Škodovky, že si mají udělat zásoby na celý rok výroby a všechno co vyrobí skladovat v areálu, až bude mát dráha hotovo. A nebo že mají na rok fabriku zavřít.
Navrhnout postup stavby za provozu není jednoduché. Natož celého železničního uzlu.
Jaaa
3 let
Ty kukaně na boku jsou strašný. Asi lepší, než současná ošklivá přístavba, ale stejně to mohli udělat nějak civilizovaněji…
Kritizuju SUDOP za to, co kurví, tedy nemusím ho hanět ve chvíli, kdy se něco docela povedlo (aspoň na vizualizaci teda). S nenávistí z principu na mne nechoďte – i takovýmu Kotasovi rád pochválím Kostelec u Křížků.
Víte, vono by třeba stačilo, kdyby ty vokna byly krapet míň výrazný, lehce menší a třeba nějak dělený. Právě ta velká prázdná plocha je něco, co narušuje kompozici zbytku stavby.
Jenže to je moc složitý, vono to potlačení a dělení, když se neudělá dobře, by mohlo napáchat ještě větší paseku, tak tam prostě prdnem todle a nazdar.
A nestačilo by prostě na tu nástavbu hodit štukovou omítku? Když už ji stejně budou dávat na ty dvě podlaží pod ní?
suri
3 let
O završení rekonstrukce plzeňského uzlu bych mluvil až dojde i na rekonstrukci nádražní budovy Plzeň – Jižní předměstí, jestli na ní dojde. To bude poslední střípek, k tomu aby železniční infrastruktura v Plzni působila celkově vynikajícím dojmem.
Ono je toho víc – Koterov, ranžír… A pokud jde o to Jižní, tak hlavně nějaký rozumný přestup na Klatovskou (včetně přiblížení zastávek tramvaje), jinak to „vynikajícím“ půjde nazývat dost těžko. Což ostatně platí pro vazbu na tramvaj i na tom hlavním, že.
Já nic nesrovnávám a už vůbec nikoho neurážím kvůli názoru. To s tím odstřelem byla tzv. ironie, nemyslel jsem to vážně. Je dobře, že SŽ nenechá plzeňský hlavák zchátrat a zbourat. A není dobře, že Č(S)D nechaly zchátrat a SŽ zbourat Vysočany.
A co by se v těch Vysočanech mělo odehrávat? Prodej Edmondsonových jízdenek, podej spěšnin a úschovna zavazadel?
Mnohem více zatížený Radotín taky opouští starou budovu a bude nová, bližší a výrazně jednodušší…
To jste tedy optimista…😂😂😂
Když to dobře půjde, tak od roku 2042 bude přes Norimberk jezdit jeden vlak týdně (MV Praha – Paříž).
Ale do Plzně bude možné se 3x denně svézt panoramatickým expresem. Z Prahy za 36 minut.
Medvěde, to se jistě ještě nesvezeš. S úsekem do Radotína se bojuje už čtvrtý rok a je téměř (ne) hotovo. Tak si to jednoduchou matematikou spočti km. do Berouna, můžeš pominout komplikace a petice proti a napiš sem výsledek. O tunelu a VRT, přitom vůbec neuvažuj.
V Praze mají přece Filipa………to musí jít samo, ne? Ale máš pravdu, stále čekáme .
Luboš Beneš
3 let
Se divím, že nám to nádrží nezbourají, mohli tam pak instalovat zábradlí a plechové budky. A taky ta výška té haly, co to snížit o patro? To topení musí stát majlant. A vůbec nádraží uprostřed kolejí, to už není moderní, viď Ústí nad Orlicí. Jen bychom se asi hádali kam budovu přesunout, zda vpravo nebo vlevo. Asi k pivovaru? To by bylo na dýl než v Brně.A ty vlaky – ICE to je … sen, žluťák tam už byl při měření. Takže se máme na co těšit.A už to vypadalo, že je hotovo.Takže další 2 roky…..ještě, že to mělo být… Číst vice »
Zase je to taková dominanta a dobrý orientační bod v Plzni. Nádraží je z venku celkem působivé, neboural bych. Jen ty kontejnery, co tam teď montují u vstupu do podchodu, hrůza 😳
No je tu nepatrný rozdíl proti dírám na které narážíte a to v počtech cestujících. Na nádražíčku kde denně projde třicet cestujících se horko těžko uživí trafika s minimálním nájem, tady projdou tisíce až desetitisíce lidí denně a jen pronájem vydělá víc než stojí náklady na provoz.
Měl to být vtipný nadhled na situaci. Jako Plzeňák to nádraží miluju, naše cesty začínaly srazem u hutníka. Rekonstrukce peronů a oba podchody jsou super, obchodní potenciál to má, jen to trvá…. v Ústí n/O mám strýce a té staré budovy je mi líto, ta nová vůbec nebyla potřeba. Taky mám pocit, že se při rekonstrukcích plýtvá, dělají se zbytečnosti (zábradlí, betonové zdi do oblak aj.). Trošku mi vykolejilo značení peronů změna na koleje-ale uznávám že to je zvyk a novinka je praktická. Díky podchodům se zlepšil přístup k MHD-trolejbusům, jen ta tramvaj by měla mít zastávku zase mezi viadukty.Snad… Číst vice »
Cargo
3 let
Ta úvodní fotka nemá chybu !
ICE v Plzni se jen tak nedočkáme 🙂
Na prvý pohľad to vyzerá dobre, len mi tam vadí tá nevkusná čierna nadstavba na boku. Ale ináč fandím tomuto projektu, už len preto, že som v Plzni nejaký čas býval a často cestoval z tejto stanice. A ICE v Plzni časom možno tiež.
Zcela jistě máte pravdu. Nejsem tím nijak pohoršen, je to spíš milé a za klamavé (na rozdíl od většiny zeleně na vizualizacích nových bytovek nebo obchodních center) to snad ani považovat nelze.
Ty eskalátory mi tam přijdou jak pěst na oko, kdyby aspoň byli po krajích jeden a jeden, ale takhle… :/ Žádná krása.
Mně se to docela líbí. Kombinace moderny a historie. Akorát by to chtělo nějak využít a zabydlet prázdný prostor v hlavní (dolní) hale; jezdím vlakem vcelku často (resp. do covidu jsem jezdil) a nikdy jsem do haly nešel; co tam? Jízdenku si člověk koupí online, podchodem jde rovnou na nástupiště… Aspoň to knihkupectví jako má Luxor v Praze hl.n.
A odstranit ty sochy hutníka a horníka nebo co je to zač by taky neškodilo. 🙂
Sochy hutníka a železničáře jsou neodmyslitelným prvkem plzeňskýho nádraží! Vy jste se nescházel „u hutníka“? Jejich odstranění by mě naštvalo (slabej výraz) ještě o fous víc než umístění Luxoru – taková blbosť 🙂 Jsem teda na Wilsonu nikdy do Luxoru, Orsaye a spol nikdy nevlezl. Jednou ze zvědavosti do sportu, ale zjistiv, že tam nic nemají, vypadnul jsem. Využiju tam občas Billu a jinak bufety/kavárny. Bohužel zmizely stánky z peronů. Zpět k Plzni, v hale je vpravo Pont, trafika a vlevo pekárna/bufet. Nahoře kavárna a hospoda. A co je podstatný, vokýnko z hospody na perónu – bohužel po jedné z… Číst vice »
„Jsem teda na Wilsonu nikdy do Luxoru, Orsaye a spol nikdy nevlezl.“
Já sám od sebe taky ne, ale lidí tam chodí dost. Hlavně ženy. 😉
Prostě nejste středobod světa a i diky těm hadrárnám, cinkrlátkám a knihám je vlak poněkud atraktivnější. Tak jen houšť. 😉
Dobře dobře, netušil jsem, že jsou ty monstrozní sochy tak atraktivní památkou. 🙂
Holt chodím víc pro knihy než pro pivo, i když i pro to… stánky na peronu by se hodily, to je pravda.
Též se výrazně ohrazuji proti odstraňování soch. To je plzeňská legenda, prosím nesahat.
Odstranit z Plzně hutníka by bylo jako odstranit z Václaváku koně. 🙂
Ty bláho, fakt je to 10 let, co se v Plzni staví. A furt nejni hotovo. Neuvěřitelný! Tak ještě ten barák, Koterov… no a vono se něco najde, kam pokračovat. Sice se to mohlo dělat najednou, ale to by nebylo vono. Kam teče beton, tam tečou prachy!
Najednou !?!
Nespadli oni že švestky ?!?
A vědí, že se bavíme o Plzni?
Na rok zavřít celou Plzeň, že se tam nehne ani kolo taky není dobrý nápad. Není možné přijít do Škodovky, že si mají udělat zásoby na celý rok výroby a všechno co vyrobí skladovat v areálu, až bude mát dráha hotovo. A nebo že mají na rok fabriku zavřít.
Navrhnout postup stavby za provozu není jednoduché. Natož celého železničního uzlu.
Ty kukaně na boku jsou strašný. Asi lepší, než současná ošklivá přístavba, ale stejně to mohli udělat nějak civilizovaněji…
Třeba jako v Holešově?
Naopak, tohle je architektonicky čisté řešení, byť si dost laiků myslí, že nejlepší by bylo udělat tam z hebelu a polystyrenu něco jakože starýho.
Díky pane slaměný panáku. Ještě něco dalšího, co jsem sice nenapsal, ale vám by se velmi hodilo, tam nemáte?
SUDOP a architektonicky čisté řešení? Po té neustálé kritice SUDOPu, bych čekal spíš nějaké zneuctění…
Kritizuju SUDOP za to, co kurví, tedy nemusím ho hanět ve chvíli, kdy se něco docela povedlo (aspoň na vizualizaci teda). S nenávistí z principu na mne nechoďte – i takovýmu Kotasovi rád pochválím Kostelec u Křížků.
Achitektonicky čisté by bylo nervat tam konstrast za každou cenu, ale prostě to nechat splynout s fasádou okolí.
Oku pozorovatele určitě neunikne nové opláštění nástavby z 50. let 20. století, které je provedeno jako provětrávaná fasáda z hliníkových sendvičových desek, mezi které jsou vložena předsazená po obvodě oplechovaná fixní hliníková okna.
https://silnice-zeleznice.cz/zeleznicni-infrastruktura/rekonstrukce-vypravni-budovy-v-zst-plzen-hlavni-nadrazi-357
Víte, vono by třeba stačilo, kdyby ty vokna byly krapet míň výrazný, lehce menší a třeba nějak dělený. Právě ta velká prázdná plocha je něco, co narušuje kompozici zbytku stavby.
Jenže to je moc složitý, vono to potlačení a dělení, když se neudělá dobře, by mohlo napáchat ještě větší paseku, tak tam prostě prdnem todle a nazdar.
Ať žije kvalitní architektura…
A nestačilo by prostě na tu nástavbu hodit štukovou omítku? Když už ji stejně budou dávat na ty dvě podlaží pod ní?
O završení rekonstrukce plzeňského uzlu bych mluvil až dojde i na rekonstrukci nádražní budovy Plzeň – Jižní předměstí, jestli na ní dojde. To bude poslední střípek, k tomu aby železniční infrastruktura v Plzni působila celkově vynikajícím dojmem.
Ono je toho víc – Koterov, ranžír… A pokud jde o to Jižní, tak hlavně nějaký rozumný přestup na Klatovskou (včetně přiblížení zastávek tramvaje), jinak to „vynikajícím“ půjde nazývat dost těžko. Což ostatně platí pro vazbu na tramvaj i na tom hlavním, že.
Přitom stačí tak málo…vrátit zastávku mezi podjezdy na hlavním, a na jižním udělat schody z viaduktu na Klatovský přímo na prostřední nástupiště.
Až na ty bedny na boku to vypadá dobře. Okna by vypadaly lépe ale jsou zřejmě nemoderní.
Po dokončení bude mít Plzeň pěkné nádraží hodné současnosti.
Stará předimenzovaná barabizna, navíc málo modrá – odstřelit!
Miky, tohle je i jako ironie hodně slabé. Zkus vymyslet něco lepšího. 😉
Jardo, my se známe, že my tykáš? No nejsem spisovatel, ale byl jsem po delší době na Vysočanech, tak jsem ještě plný dojmů.
A srovnávat tohle nádraží a Vysočany je mentální výkon tak na zvláštní školu, Miky.
Já nic nesrovnávám a už vůbec nikoho neurážím kvůli názoru. To s tím odstřelem byla tzv. ironie, nemyslel jsem to vážně. Je dobře, že SŽ nenechá plzeňský hlavák zchátrat a zbourat. A není dobře, že Č(S)D nechaly zchátrat a SŽ zbourat Vysočany.
A co by se v těch Vysočanech mělo odehrávat? Prodej Edmondsonových jízdenek, podej spěšnin a úschovna zavazadel?
Mnohem více zatížený Radotín taky opouští starou budovu a bude nová, bližší a výrazně jednodušší…
A postavíme novou podle návrhu Patrika Kotase.
Já to říkám pořád. V parku se mají buď vykácet všecky stromy, nebo žádné. Ani ty uschlé! Jen tak bude park jednotný.
Kocourku proč srovnávat parky s nádražní budovou?
Doufám, že v roce 2030 bude ICE Norimberk – Praha v Plzni denní záležitost.
Je to reálné? Bude už na české i německé straně elektrifikace? A pak to problematické údolí Berounky…
Spíš 2300
Denní, to myslíte tak, že pojede jeden den šotovlak z Prahy do Norimberku a druhý den zpátky? Tak to by se snad mohlo podařit.
Doufat může každý, ale je to víceméně k ničemu. Možná tak 2050.
To jste tedy optimista…😂😂😂
Když to dobře půjde, tak od roku 2042 bude přes Norimberk jezdit jeden vlak týdně (MV Praha – Paříž).
Ale do Plzně bude možné se 3x denně svézt panoramatickým expresem. Z Prahy za 36 minut.
2130
Medvěde, to se jistě ještě nesvezeš. S úsekem do Radotína se bojuje už čtvrtý rok a je téměř (ne) hotovo. Tak si to jednoduchou matematikou spočti km. do Berouna, můžeš pominout komplikace a petice proti a napiš sem výsledek. O tunelu a VRT, přitom vůbec neuvažuj.
V Praze mají přece Filipa………to musí jít samo, ne? Ale máš pravdu, stále čekáme .
Se divím, že nám to nádrží nezbourají, mohli tam pak instalovat zábradlí a plechové budky. A taky ta výška té haly, co to snížit o patro? To topení musí stát majlant. A vůbec nádraží uprostřed kolejí, to už není moderní, viď Ústí nad Orlicí. Jen bychom se asi hádali kam budovu přesunout, zda vpravo nebo vlevo. Asi k pivovaru? To by bylo na dýl než v Brně.A ty vlaky – ICE to je … sen, žluťák tam už byl při měření. Takže se máme na co těšit.A už to vypadalo, že je hotovo.Takže další 2 roky…..ještě, že to mělo být… Číst vice »
nejprve opravit, bourat až potom 😀
Souhlasím s vámi! Jen jste – jistě pouze nedopatřením – zapomněl uvést, že by to celé mělo být z modulárních kontejnerů.
V rámci úspor by se ještě veškerá doprava mohla převézt na jednu kolej
Zase je to taková dominanta a dobrý orientační bod v Plzni. Nádraží je z venku celkem působivé, neboural bych. Jen ty kontejnery, co tam teď montují u vstupu do podchodu, hrůza 😳
Co je na tom hrůzného? Je to dočasné a vypadá to překvapivě celkem v pohodě. 🙂 A ty služby, které to bude poskytovat, dnes chybějí.
No dobře, si ještě počkám na finální výsledek, noc ty kontejnerové stavby ve městech nemusím, to už raději dřevo 🙂
No je tu nepatrný rozdíl proti dírám na které narážíte a to v počtech cestujících. Na nádražíčku kde denně projde třicet cestujících se horko těžko uživí trafika s minimálním nájem, tady projdou tisíce až desetitisíce lidí denně a jen pronájem vydělá víc než stojí náklady na provoz.
Měl to být vtipný nadhled na situaci. Jako Plzeňák to nádraží miluju, naše cesty začínaly srazem u hutníka. Rekonstrukce peronů a oba podchody jsou super, obchodní potenciál to má, jen to trvá…. v Ústí n/O mám strýce a té staré budovy je mi líto, ta nová vůbec nebyla potřeba. Taky mám pocit, že se při rekonstrukcích plýtvá, dělají se zbytečnosti (zábradlí, betonové zdi do oblak aj.). Trošku mi vykolejilo značení peronů změna na koleje-ale uznávám že to je zvyk a novinka je praktická. Díky podchodům se zlepšil přístup k MHD-trolejbusům, jen ta tramvaj by měla mít zastávku zase mezi viadukty.Snad… Číst vice »
Ta úvodní fotka nemá chybu !
ICE v Plzni se jen tak nedočkáme 🙂
Ale umel bych si predstavit ICE v Plzni. At ti mi nikdo neříká, ze by byl problém postavit ICE tak, aby mohlo i do Čech
Jo, jen do té Plzně bude jezdit na naftu…
diesel není problém… ICE TD
Ty už jsou asi ve šrotu, zase z Plzně do Prahy jezdit s dieselem by taky nejspíše nemělo pochopení 🙂
No samozřejmě přes Mladotice a Rakovník! 🙂
Pochopitelně – přece nebude překážet nákladním vlakům…
A propos…kde tak končí (v praxi) čísla pro vnitrostátní nákladní vlaky?
Nejsou, pár si jich někdo odkoupit
naopak mělo, mohlo by to jezdit přes Rudnou v případě potřeby 😉
Přesně, nic jinýho Němec neřeší, než jak to zavonačit, aby se ICE moh podívat do země muzeální infrastruktury :).
Na prvý pohľad to vyzerá dobre, len mi tam vadí tá nevkusná čierna nadstavba na boku. Ale ináč fandím tomuto projektu, už len preto, že som v Plzni nejaký čas býval a často cestoval z tejto stanice. A ICE v Plzni časom možno tiež.
Vizualizace (projekt, sliby voličům nebo investorům) snesou ledacos. ICE v Plzni je z těch lepších, ale úplný TOP je TGV v Krči: https://img.blesk.cz/img/1/full/4775951_vizualizace-metro-d-metroprojekt-dopravni-podnik-v0i.jpg?v=0i (za odkaz na Blesk.cz pardon, přeci jen už ta vizualizace má nějaký ten pátek, tak nejde dohledat snadno).
TGV je mezi grafiky používaný na vizualizacích často na každé lokálce, asi když se s tím nechtěj moc sr*t, tak je možná nějaký free model 🙂
Zcela jistě máte pravdu. Nejsem tím nijak pohoršen, je to spíš milé a za klamavé (na rozdíl od většiny zeleně na vizualizacích nových bytovek nebo obchodních center) to snad ani považovat nelze.
Heh, to je jak TransportTycoon toto… A zvlášť ty tunelomosty přes ta jezera, to mohl navrhnout jenom tydýt…
Máte dvě (tři) další možnosti:
a) vzít to tunelem pod jezerem
b) vzít to po mostě nad nádražím
c) vykřížit to úrovňově (to je ta třetí, tydýt).
Taky to mohlo dopadnout tak, že se 30 let budeme dohadovat jakou variantu vybrat a nakonec nic nepostavit 🙂
Jiří, vy jste snad opilý!
Variantu d) „vzít to okolo“ taktně zamlčíme, žejo?
jasně, uděláme na trase metra šikanu.
A most u Lužin ti taky vadí?
Pětivozové TGV Sud-Est … to by byla nádhera.
Teda v devadesátkách … dnes už je dost zastaralé (přesto by bylo skoro tím nejmodernějším na české železnici).
To máte pravdu…leda jako nějakou putovní výstavu…😂