Oprava klatovského nádraží může začít, budova bude kompletně bezbariérová
Nádraží opraví stejná firma, která vyhrála v Klatovech soutěž na přestupní terminál.
Sdružení firem Chládek a Tintěra, Pardubice a Berger Bohemia vyhrálo soutěž Správy železnic (SŽ) na rekonstrukci nádražní budovy v Klatovech Stavba má začít v příštích týdnech.
Vítězství a uzavření smlouvy vyplývá z informací v registru smluv. Vítězná cena je 337 milionů korun bez DPH, Správa železnic stanovila strop na 393 milionů korun. V soutěži byly dvě nabídky, sdružení Avers a Geosan nabídlo o 22 milionů korun více než vítěz. Berger Bohemia vyhrál i soutěž Plzeňského kraje na stavbu přestupního terminálu, dosud ale není podepsána smlouva.
Plzeňský kraj postaví v Klatovech autobusový terminál, soutěží pět firem
Budova z 50. let minulého století je památkově chráněná. Náplní prací bude především rekonstrukce odbavovací haly a obou křídel budovy. Vzniknou mimo jiné nová veřejná WC nebo zázemí pro řidiče autobusů z plánovaného terminálu, který vznikne v přednádražním prostoru.
„Bezbariérová bude nejen budova, ale celá stanice, a to díky výtahům, které spojí podchod s nástupišti i odbavovací halou. Cyklisté pak ocení zděný přístřešek pro kola,“ doplnila mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.
Budova vznikla koncem 50. let 20. století podle návrhu architekta Josefa Dandy na místě původního nádraží z 19. století, které bylo zdemolováno. V interiéru se nachází sgrafitová výzdoba od Václava Matase v duchu socialistického realismu.
Klatovy jsou železniční uzel několika tratí, přičemž úsek Klatovy – Plzeň je elektrifikován. Elektrická trakční soustava byla do Klatov dovedena v roce 1996.