Oprava klatovského nádraží může začít, budova bude kompletně bezbariérová
Nádraží Klatovy po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Nádraží opraví stejná firma, která vyhrála v Klatovech soutěž na přestupní terminál.
Byl jsem tam sice jednou jedinkrát, ale ta budova má svoje kouzlo.
Doufám, že ta rekonstrukce proběhne citlivě.
jj, skoro koncová stanice na bezvýznamné trati = nejvyšší priorita SŽ jak rozfofrovat dotace, na které si stát půjčuje. Něco jako kdyby běžný člověk, který nemá bydlení (a přespává ve stanu), zvládnul základy nového domku a obvodové zdi, ale namísto věnce a zastřešení se zadlužil a půjčené peníze použil na venkovní bazén s vířivkou, patnáctimetrovou rozhlednu s dalekhledem na noční oblohu. A vinný sklípek, ten hlavně musí být, aby měl kde trucovat a bědovat že nemá kde bydlet !!!!, aspoň vykopat základy, když už nejsou a nebudou peníze ten sklípek dokončit. A až půjčené utratí, tak onen člověk furt nebude… Číst vice »
Leckteré opravy budov SŽ považuju za zbytečné (Stráž nad Ohří, Horšovský Týn), ale zrovna Klatovy jako oblastní uzel nějakou funkční budovu a nástupiště autobusů potřebují.
SŽ existuje kvůli infrastruktuře pro dopravu. Železniční doprava (vyjma pár hlavních aglomerací) má význam buď jako dálková, zejména mezinárodní namísto letecké dorpavy lidí. A pak je to hlavní využití mimoaglomerační železnice = pro dopravu nákladu. Takže jednu jedinou korunou utrácet na železniční baráky (vyjma 3 až 4 aglomerací v ČR) je naprosté vyhazování peněz. Ten Váš uzel by musl mít minimálně o nulu vyšší spádový počet potencionálních klientů, aby se uvažovalo o baráku. Natož utrácet troj- či pětinásobek obvyklých částek, jen a pouze z důvodu památkové ochrany. SŽ nádražní barák v Klatovech měla nechat NAPROSTO ve stavu „jak stojí a… Číst vice »
To ani nemá smysl číst dále. jste úplně mimo realitu.
Okresní město, druhé největší v kraji. Trať na Plzeň, Želrudu/Německo, na Domažlice (další okresní město) a Sušici (resp. Babiny). Mělo by to fungovat v kombinace vlak+bus. Provoz značný, prostor ohavný (ten socrealismus v mozaice nevadí, spíš jsou hnusný podchody a nástupiště). Není to možná koridor, ale dopravně je to celkem významné. Navíc kraj koupil spoustu slušných souprav na regionální dopravu. Busy už jezdí prakticky jen nový. Takže jedině fajn, kdy se tomu konečně přizpůsobilo i zázemí.
No a?
Ekonomicka firmy SŽ je neúprosná. Peníze může vydělat na pár tratích (např. na Mnichov, přes Domažlice). Na všech ostatních aktivitách prodělává (snad i na baráku PRAHA-Hlavní).
Čili investovat do ztrátové aktivity (která nezačne být prudce zisková) je porušení péče řádného hospodáře. Půjdou do tepláků, anebo jestli retroaktivně bude opětovně pro obršmejdy zaveden trest smrti, tak asi oběsit.
Uvědomte si, že v aktuálních ročnících dospělých je cca 100 tisíc občanek a občanů. Na konci minulého století to byl dvojnásobek. Prostě nemáme lidi = nemáme daňové poplatníky.
SŽ je státní organizace a stát si jí založil, aby mu provozovala železniční infrastrukturu. Posílá jí na to peníze ze státního rozpočtu. Pokud je stát s jejich nakládáním spokojen (má tam svou Správní radu), nemá smysl řešit nějaké tepláky a provazy. Přístup státu k jeho železniční infrastruktuře by bylo dobré politické téma, jako občany zajímají dálnice a silnice, měla by je zajímat i železniční infrastruktura. Bohužel tohle téma ještě nikdo seriózně směrem k občanům neotevřel.
„Budova z 50. let minulého století je památkově chráněná.“
To tedy (i podle vizualizací) znamená, že tam budou instalovány pohodlné, ergonomické dřevěné lavice a ne ty kovové nepohodlné designové prvky z předvybraného Mobiliáře SŽ, na kterých tak akorát odspodu můžete nastydnout. V tomto vidím pozitivní aspekt památkové ochrany objektu. 🙂
Zůstane bufet? Prosím :o(
Ona tam bývala i restaurace, možná že si ji někdo pronajme. Bylo by dobré si tam chvilku před odjezdem sednout na jedno, a ne jen lahváč v bufetu.
Tam se vyskytuje nějaké relevantní množství lidí?
Nemyslím si, že by se současnému bufetu dařilo špatně – nezřídkakdy je tam i menší fronta. Mají výborné čepované pivo a různé obložené housky či chleby. K tomu slouží i jako výčep pro štamgasty, nikdy tam není prázdno.
Pokud se přesune autobusové nádraží k vlakovému, tak jo. Už teď to funguje taky jako terminál pro MHD a část busů (většina ale jede z autobusáku (u něj hospoda je) nebo lidi čekají na dalších zastávkách blíž městu). Momentálně je to dost neútulný (až hnusný) prostor daleko od centra. Pokud by byla restauračka přijatelná, tak na čekání i pro místní štamgasty ze sídliště by to šlo (podobnou dispozici má myslím nádraží v Mostě a nádražka tam frčí – okometrický dojem z pár návštěv).
Jen bych chtěl opravit nepřesnost pana Sůry. Původní klatovské nádraží nebylo zdemolováno, ale bylo vybombardováno při spojeneckém náletu 20 dubna 1945.
Což je škoda, protože kvůli tomu vznikla tahle příšernost.