Oprava klatovského nádraží může začít, budova bude kompletně bezbariérová
Nádraží Klatovy po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Nádraží opraví stejná firma, která vyhrála v Klatovech soutěž na přestupní terminál.
Taková Krásná budova a už ji zas rekonstruujou?? Já chci takyyyy, u nás v Boleslavi, kde už to doslova padá, stále nic!!!
„Elektrická trakční soustava byla do Klatov dovedena v roce 1996“ – autore, že se tato věta dala zformulovat lépe? 😉
Co naplat ze po vmax 80kmph tratich jezdi uz jenom duchodci a studenti za ultra dotovane ceny, s tim se nic neda delat – hlavni je totiz zrekonstruovat vsechny nadrazi, co nejdriv a nejdraz.
Jojo. Tam je ale 90, takže cajk. 🙂
Pravda, nezazoomoval jsem dostatecne na Open Railway Map. Pardon. 90kmph vlakem krome duchodcu a studentu jezdi i pravnici, doktrori a manazeri
Připomněl jste mi mojí bývalou tchýni. Ta odmítala jezdit rychlíkem, protože se bála jezdit rychle. Využívala proto jedině Os nebo Sp. Na téže trati, samozřejmě. 🙂
Byl jsem tam sice jednou jedinkrát, ale ta budova má svoje kouzlo.
Doufám, že ta rekonstrukce proběhne citlivě.
Jestli to dopadne jako rekonstrukce v Plzni a Českých Budějovicích, tak se máme na co těšit (pozitivně).
Snad se s tím taky nebudou crcat roky. A budějická hala zmenšená na velikost většího obýváku a urbexová úniková hra „od vlaku do haly přes záchodky“ se snad nebude opakovat 😀
jj, skoro koncová stanice na bezvýznamné trati = nejvyšší priorita SŽ jak rozfofrovat dotace, na které si stát půjčuje. Něco jako kdyby běžný člověk, který nemá bydlení (a přespává ve stanu), zvládnul základy nového domku a obvodové zdi, ale namísto věnce a zastřešení se zadlužil a půjčené peníze použil na venkovní bazén s vířivkou, patnáctimetrovou rozhlednu s dalekhledem na noční oblohu. A vinný sklípek, ten hlavně musí být, aby měl kde trucovat a bědovat že nemá kde bydlet !!!!, aspoň vykopat základy, když už nejsou a nebudou peníze ten sklípek dokončit. A až půjčené utratí, tak onen člověk furt nebude… Číst vice »
Leckteré opravy budov SŽ považuju za zbytečné (Stráž nad Ohří, Horšovský Týn), ale zrovna Klatovy jako oblastní uzel nějakou funkční budovu a nástupiště autobusů potřebují.
SŽ existuje kvůli infrastruktuře pro dopravu. Železniční doprava (vyjma pár hlavních aglomerací) má význam buď jako dálková, zejména mezinárodní namísto letecké dorpavy lidí. A pak je to hlavní využití mimoaglomerační železnice = pro dopravu nákladu. Takže jednu jedinou korunou utrácet na železniční baráky (vyjma 3 až 4 aglomerací v ČR) je naprosté vyhazování peněz. Ten Váš uzel by musl mít minimálně o nulu vyšší spádový počet potencionálních klientů, aby se uvažovalo o baráku. Natož utrácet troj- či pětinásobek obvyklých částek, jen a pouze z důvodu památkové ochrany. SŽ nádražní barák v Klatovech měla nechat NAPROSTO ve stavu „jak stojí a… Číst vice »
To ani nemá smysl číst dále. jste úplně mimo realitu.
trochu mi ty vaše moudra připomínají: „již před válkou jsem o tomto hovořil s naším okresním hejtmanem“
Okresní město, druhé největší v kraji. Trať na Plzeň, Želrudu/Německo, na Domažlice (další okresní město) a Sušici (resp. Babiny). Mělo by to fungovat v kombinace vlak+bus. Provoz značný, prostor ohavný (ten socrealismus v mozaice nevadí, spíš jsou hnusný podchody a nástupiště). Není to možná koridor, ale dopravně je to celkem významné. Navíc kraj koupil spoustu slušných souprav na regionální dopravu. Busy už jezdí prakticky jen nový. Takže jedině fajn, kdy se tomu konečně přizpůsobilo i zázemí.
No a?
Ekonomicka firmy SŽ je neúprosná. Peníze může vydělat na pár tratích (např. na Mnichov, přes Domažlice). Na všech ostatních aktivitách prodělává (snad i na baráku PRAHA-Hlavní).
Čili investovat do ztrátové aktivity (která nezačne být prudce zisková) je porušení péče řádného hospodáře. Půjdou do tepláků, anebo jestli retroaktivně bude opětovně pro obršmejdy zaveden trest smrti, tak asi oběsit.
Uvědomte si, že v aktuálních ročnících dospělých je cca 100 tisíc občanek a občanů. Na konci minulého století to byl dvojnásobek. Prostě nemáme lidi = nemáme daňové poplatníky.
SŽ je státní organizace a stát si jí založil, aby mu provozovala železniční infrastrukturu. Posílá jí na to peníze ze státního rozpočtu. Pokud je stát s jejich nakládáním spokojen (má tam svou Správní radu), nemá smysl řešit nějaké tepláky a provazy. Přístup státu k jeho železniční infrastruktuře by bylo dobré politické téma, jako občany zajímají dálnice a silnice, měla by je zajímat i železniční infrastruktura. Bohužel tohle téma ještě nikdo seriózně směrem k občanům neotevřel.
SŽ je státnjí podnik, stačí si pročíst dokumenty a legislativu okolo SŽ.
ČIli úkolem SŽ je hospodařit s majetkem státu podnikatelským způsbem, tj. v dlouhobé perspektivě být postupovat ziskově.
Od 2003 se to SŽ nedaří.
A protože není zajištěna např. ani zdravotní péče pro budoucí daŇové poplatníky (batolata, přeškoláky, školáky a dorost), tak je naprostý nonsens např. tato akce SŽ o NAPROSTO VYHOZENÝCH dotacích na státní dotací
Tal za prvé SŽ není podnikatelská firma, a měla by být (a do určité míry také je) řízena cílově, tzv. je zde společenský cíl opravit nádraží v ČR, který je dán tím, že máme za sebou dlouhou kulturní tradici) a vlády tak rozhodly, ne SŽ. Čili „ztrátová aktivita“ je v tomto případě naprostý nesmysl. Ten konec už vám úplně ujel. Vše je založeno na ekonomice růstu, který se bude zrychlovat s užitím AI. Ve vyspělých zemích, s výjimkou klesajícího Německa, pracuje v průmyslu jen 10% (15%) populace (zejména v USA a Holandsku) a to ne až nyní, ale již dobrých… Číst vice »
SŽ se řídí zákonem o státním podniku. Podniká. Viz legislativa okolo SŽ, výročky SŽ atd. atd.
Kde jste přišel k Vašim fabulacím ??? OSŽ veterani z éry páry?
Podmínkou, aby to reálně fungovalo jako přestupní uzel , je že se něco udělá s tratí Plzeň-Klatovy, která generuje pravidelná celodenní zpoždění kolem 10 minut na příjezdu do Klatov, což znamená, že návazná autobusová doprava je fuč. Typicky vazba vlak od Plzně – MHD vypadá tak, že přijíždí o 10 minut zpožděný R16 od Plzně a ve stejnou dobu odjíždí prázdný bus MHD, nebo je pár minut už pryč. Každodenní obrázek.
MHD asi ujede, ale busy IDPK (mám zkušenost s těmi na Sušici vesměs čekají, vlaky přirozeně taky. Samozřejmě záleží na zpoždění a pokynech dispečera, ale IDPK se v návaznostech a čekání na zpožděné spoje fakt snaží.
Na druhou stranu: pokud jde o cestu do města (na Vídeňskou), tak stačí ten bus IDPK (a platí stejný lupen).
Ale jo, měli by tady posunout JŘ, Berounka a spol. bez zpoždění prakticky nedojede.
Axel?
Taky mě to napadlo při čtení jeho mimózní představy o SŽ.
zdraví zasloužité „srdaře“ do SŽ/jejjích kvazimonopolních dodavatelů.
Holt potrefená husa, takže Váš „vy-zas-bijete-černochy“ komentář plně chápu.
Stoprocentně.
Asi by se Vám velmi hodila návštěva u duševního ranhojiče. Aneb stihoman v praxi???
Díky za nevyžádanou radu, taky vám jednu dám: Jmenuje se to stihomaM. A hned druhá: Najděte si, Axeli, jiný koníček, tímto nedosáhnete ničeho, kromě toho, že budete zase zablokován a k tomu budete za hlupáka.
„Budova z 50. let minulého století je památkově chráněná.“
To tedy (i podle vizualizací) znamená, že tam budou instalovány pohodlné, ergonomické dřevěné lavice a ne ty kovové nepohodlné designové prvky z předvybraného Mobiliáře SŽ, na kterých tak akorát odspodu můžete nastydnout. V tomto vidím pozitivní aspekt památkové ochrany objektu. 🙂
Zůstane bufet? Prosím :o(
Ona tam bývala i restaurace, možná že si ji někdo pronajme. Bylo by dobré si tam chvilku před odjezdem sednout na jedno, a ne jen lahváč v bufetu.
Tam se vyskytuje nějaké relevantní množství lidí?
Nemyslím si, že by se současnému bufetu dařilo špatně – nezřídkakdy je tam i menší fronta. Mají výborné čepované pivo a různé obložené housky či chleby. K tomu slouží i jako výčep pro štamgasty, nikdy tam není prázdno.
Akorat je skoda, ze zavira tak brzo. R16 bez obcerstveni, aspon by se dalo vyuzit te diry na prestup, stejne jako cekani na zpozdenej pripoj.
Pokud se přesune autobusové nádraží k vlakovému, tak jo. Už teď to funguje taky jako terminál pro MHD a část busů (většina ale jede z autobusáku (u něj hospoda je) nebo lidi čekají na dalších zastávkách blíž městu). Momentálně je to dost neútulný (až hnusný) prostor daleko od centra. Pokud by byla restauračka přijatelná, tak na čekání i pro místní štamgasty ze sídliště by to šlo (podobnou dispozici má myslím nádraží v Mostě a nádražka tam frčí – okometrický dojem z pár návštěv).
Je to tak, jen jeste jeden problem, stanice je skoro az za mestem, z namesti je to snad par kilometru.
Z náměstí je to 2 km, z protilehlých částí města samozřejmě ještě více. S tím se už ovšem dneska nic nenadělá. Je tam nějaká MHD, ale hlavně se k nádraží přiblíží regionální linky autobusů, takže vzikne jasýsi regionální uzel.
Jen bych chtěl opravit nepřesnost pana Sůry. Původní klatovské nádraží nebylo zdemolováno, ale bylo vybombardováno při spojeneckém náletu 20 dubna 1945.
Což je škoda, protože kvůli tomu vznikla tahle příšernost.
Jsou horší…
Tahle příšernost je dost hezká budova, navíc od uznávaného architekta.
No, příšernost, jak pro koho.
Nádraží Klatovy je postaveno z klasických materiálů, ano jsou tam obklady, jak v Pardubicích a čiší z toho strohost 50. let.
Zato takové Karlovy Vary-horní (nebo i dolní, ono to vyjde skoro nastejno), kde je fasáda z plechu, to by byl váš šálek čaje?
https://www.vlakemjednoduse.cz/wp-content/uploads/2020/03/Karlovy-Vary-2022-10_03_small.jpg
Já tedy mnohem raději stylově čisté, byť poněkud neobvyklé, Klatovy. 🙂