Oprava Fantovy budovy na hlavním nádraží může začít, vyjde o čtvrtinu dráž

Praha hl.n., Fantova budova před rekonstrukcí. Foto: České dráhyPraha hl.n., Fantova budova před rekonstrukcí. Foto: České dráhy

Společnost Avers vyhrála zakázku na opravu historické Fantovy budovy na pražském hlavní nádraží. Správa železniční dopravní cesty za rekonstrukci zaplatí

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
A.R.

Měl jsem dojem, že Fantova budova rekonstrukcí už prošla. Nebo si to s něčím pletu?

železničář v důchodu

Z interiéru Fantovy budovy je (a snad i docela dobře) zrekonstruována zatím jen původní bývalá odjezdová hala, jinak nic: Italové se pochopitelně soustředili především na rekonstrukci „nové odbavovací haly“ a prostor pod magistrálou, protože správně odhadli, že jedině tam mohou „udělat kšefty“ – Fantova budova je už od dokončení výstavby „NOH“ vlastně úplně mimo hlavní směry pohybu cestujících, a tak tam velké „kšefty“ očekávat nelze: hlavní nádraží je a bude (ať si kdo chce myslí a říká, co chce) vždycky především nádražím (N.B. když v Praze významně slouží i příměstské dopravě), a ani sebevětší snahy o jeho přeměnu na obchodní… Číst vice »

Fedexak

Celá mnoho desítek let „Nová odbavovací hala“ je prostor pod magistrálou.. Podle mého se její rekonstrukce povedl v lepším případě tak napůl… Pokud by do samotné haly byla udělána vestavba – mohlo z toho vzniknout pěkné multifunkční centrum – tedy tak jak je to v horní části na úrovni podchodů pod nástupišti… Takhle je tam jenom dvoupatrové knihkupectví se schovanou kavárnou o které většina lidí neví a proto do ní skoro nikdo nechodí… a zbytek prostoru je tedy pramálo využitý. Ikdyž tedy strop je magistrála a parking a „sklep“ budovy je linka metra se stanicí bez centrálního ostrůvku – šlo… Číst vice »

železničář v důchodu

„Celá mnoho desítek let „Nová odbavovací hala“ je prostor pod magistrálou.“
Není: pod vlastní magistrálou je v podstatě jen ta „patrová“ část, zbytek (ta „dolní hala“, pod níž jezdí metro) je už pod parkovištěm, které přímo součástí magistrály není.
Nějaká „nákupní galerie“ by tam rozhodně překážela méně než ta vestavba s knihkupectvím v patře a „hadrárnami“ v přízemí – jen by asi nebylo možno „navrtat nosné sloupy“, ale musela by stát „na vlastních nohách“.

Fedexak

už by bylo na čase – je to strašná ostuda, ta fasáda okna jsou tak zdevastovaná, že je až k nevíře – vnitřky jsou už opravené ve stylu „lepší než nic“ , chodníky kolem staré budovy se musí předláždit, chodníky před „novou“ budovou a celkově park se musí komplet předělat…

Xaver

Sherwood potřebuje revitalizaci jako sůl. Hlavní nádraží a celé jeho okolí je jedna velká ostuda.

železničář v důchodu

„O budoucím využití rozlehlé budovy, kde dosud sídlí například Drážní úřad, SŽDC dosud nemá jasno.“
Nebude-li možno v rámci rekonstrukce doplnit tam m.j. například další výtahy, asi se tam nikdo příliš nepohrne – poschodí jsou dost vysoká a chodit pěšky do vyšších pater budovy se nikomu příliš chtít nebude.

Vašek

Já bych se tam nastěhoval hned 😉.

Ondra

jsou tam eskalátory

železničář v důchodu

Patrně jste vůbec nikdy nebyl v těch prostorách, které nejsou určeny pro cestující (a o jejichž rekonstrukci půjde), když dokážete napsat takový nesmysl – třeba v Kulturním sále, kde občas například hraje „ProDivadlo“ ( http://www.prodivadlo.cz/ ) především pohádky pro děti s „mašinkářskou“ tématikou.