Oprava budějovického nádraží začne na jaře, SŽDC vypsala půlmiliardový tendr
Nádraží České Budějovice před rekonstrukcí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Oprava zchátralé nádražní budovy v Českých Budějovicích začne v prvním pololetí příštího roku. Správa železniční dopravní cesty po letech příprav
Už ? Tak makejte….šupito presto!
Kdyby veřejnost věděla, jakými „čáry“ DSŽ došla na těch 540 mil. Kč, asi by padaly hlavy…
Uprimne me udivuje, ze projde rekonstrukci i interier budovy. Je pravda, ze tato budova nespada pod OR Praha, cemuz mohou byt mistni obyvatele i cestujici vdecni.
Nechci rikat, ze nejake budovy v OR Praha neprosly rekonstrukci, at uz se to tyka interieru ci exterieru ale neptat se zamestnancu, co kdo potrebuje ale vybirat, co se „komu“ libi, to mi uprimne prijde ubohe. Jsme zeme demokraticka, zeme svobodneho nazoru, takze doufam, ze zustanu zamestnancem SŽDC kvuli tomu, ze me tesi slouzit lidem, aby se jim lepe cestovalo. Nerikam, ze zachranim infrastrukturu ale doufam, ze prilozim alespon ruku k dilu 🙂
Tak snad vykopou z fásády ty úděsné reklamy na pizzerii, trafiku a hospodu. Vlastně nádražní pajzl doufám zruší celý.
Ty úděsný reklamy jsou vývěsní štíty, takže je úplně odstranit nelze. Ale určitě by to mělo být vyřešeno citlivěji.
Reklama je v Budejcich vsude. Od celovozovych polepu vozu MHD pres lavicky (mestsky mobiliar) az po nevykusne hromady vyvesnych stitu i jen na jednom dome. Rika se tomu vizualni smog a uz i mesto se tim zacina zabyvat jak tento vizualni smog omezit.
České Budějovice jsou doslova přeplněné reklamou, která je všude. Musel jsem např, upozorsnit i na velkoplošnou reklamu na nejlepší renesenační budově; mést jako píše PetrB si ode mně vzalo nějaké ponaučení, ale jsou to jeden krok vpřed a dva kroky nazpět.
Majitelem bude SŽDC a může uzavírat smlouvy a nájmu bez reklamy na fasádě. Takže Lze. Navíc j to kulturní památka.
Hlavně ať tam nechají antikvariát.
Tak se konečně snad stane z jedna z nejúděsnějších staveb v ČB jeho předností.
Snad se toho dožiju.
Kolik ti je?
25 ale jsem po transplantaci. 😁
Po opravení nádraží ještě více vynikne bizarní a ostudná proluka naproti nádraží, která je výsledkem bombardování za 2.s.v., a to bude ještě větší zázrak ji zastavět.
Ja myslim, ze jeste vice vynikne ta seda obluda Mercury. Nejlepsi byko vyjadreni architektu z atelieru A8000, ze Mercury vypada tak jako okoli kam bylo zakomponovano – prumyslove. Ano vedle Mercury stoji Stitkarna (ta je nyni zastinrna prave Mercury), ale ta neni a nebyla domintou prednadrazniho prostoru to bylo a je vlakove nadrazi s novorenesancni budovou a tim se meli architekti ridit a navrhnout budovu ladici s protejsi zeleznicni stanici (budovou). Mimochodem, kdyz jsem nedavno videl projekt atelieru A8000 na nove divadlo na Marianskem namesti tak me malem kleplo: seda zakulacena krabice podobna Mercury pokud se na nej podivate z… Číst vice »
Jakápak obluda? Je to nejmodernější a.n., postavené v duchu současného pohledu na smysl veřejné dopravy v regionu. Mají tam zřejmě nejlépe koncipovaný systém návazností autobusů v rámci ČR, integrace velice moderně pojatá, co také uděláte, chce li většina cestujících používat svých aut, kraj tomuto trendu velice pružně přizpůsobuje objednávanou veřejnou dopravu a zbytečně nezatěžuje peněženky svých daňových poplatníků, kterým dlouhodobě vadí to, že se vozí vzduch. Vzhledem k rozlehlosti kraje a hustotě osídlení přibližující se například hornatým oblastem Kavkazu, nemá smysl dělat pro veřejnou dopravu více. To fakt nelze. Lidé chtějí D3, D4, lepší spojení do Lince, letiště, kapacitnější komunikace… Číst vice »
Ano je tak moderně pojaté, že není dne kdyby se na střeše Mercury tedy na nástupištích aut. nádr. neobjevili dělníci a neopravovali a neopravovali, aby do obchoďáku nezatýkalo 😂.
Ano kraj nepodporuje veřejnou dopravu, takže se do Budějc jezdí autem a Budějce zas brojí proti autům zavedením modrých zón a pruhů pro MHD.
O IDS JčK se už zmiňovat raději nechci a přístupnosti autobusáku také raději ne, tak jako o koncepci jízdních řádů autobusových i vlakových včetně celé té rádoby koncepce veřejné dopravy, ale hlavně že máme Plán dopravní obslužnosti Jihočeského kraje.
P. S. : Jinak dobrá ironie 😂
K tomu vození dětí do školy, přidám odkaz na reportáž z událostí o dětech z Kardašovy Řečice a další sqělé práci JIKORDu. Nejen vlastními auty lze se dopravit do školy, ale kamionem a možná i hasičským vozem?!
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/219411000101221/video/740597
A 8000 měl naprojektovaný i vlakový nádraží, ale nebyly peníze a chuť.