Oprava bratislavské tramvaje koupené za tisíc eur může začít, převezli ji do dílen v Brně
Tramvaj K2 během stěhování do dílen brněnského dopravního podniku. Pramen: DPMB
Praha chystá po opravě nasazení tramvaje na retrolinku.
Praha by hlavně potřebovala vyhlásit výberko na nove tramvaje. Než se vysouteží a začnou dodávat bude to trvat 3-4 roky. Ty T3 už jsou proste zastarale a ta vysokopodlažnost je prostě problém.
Až zaplatěj 15T. Pak se může uvažovat o nákupu něčeho dalšího.
Než se to odkecá, tak jsou 15T splacené. Proto je ideální začít hned. Nutné jsou obousměrné a sólo nízkopodlažní vozy.
15T se zaplatej v roce 25. Takže je čas vyhlásit vyberko. To mi nikdo nevymluvi
A proč rovnou ve výběrku nevyhlásit termín dodání tak, aby to vyšlo po splacení 15T? Aspoň bude dost času.
Aha, takže polaritu budú obracať dva krát. 😀
Anebo se bude bude oživovat až v Praze.
Pokud vím, tak zrychlovačům je polarita ukradená.
Odporom ako aj trakčákom určite áno. Aké iné obvody ešte v tramvaji máme?
Co to znamena obrátit polaritu elektrické výzbroje? v BA je ine napajanie ako v Prahe?
Obrácená polarita je v Brně, kde bude tramvaj opravovaná a pro zkoušky za jízdy je nutné polaritu obrátit.
Takže přestavba na šalinu a pak zase na tramvaj 😀
Krásně řečeno.
Jak je to se změnou rozchodu? Podvozky se dají předělat, nebo se vezmou jiné z nějakého vraku?
Podvozky 1000mm se předělat nedají.Praha má jistě dostatek podvozků.Výměna bude muset proběhnout už v Brně před ověřovacími jízdami.
Obávam sa, že Praha nemá žiadne podvozky pod K2. Krajné sa od podvozkov pre T3 odlišujú, majú tvrdšie vypruženie než T3 a stredný podvozok je úplne iný. Brno má určite voľné podvozky pod K2 z vyradených vozňov.
Najskôr dodá podvozky Brno z nejakej vyradenej K2. Rozdiel medzi 1000 mm podvozkom a 1435 mm podvozkom je v polrámoch. Trakčné motory, kardany, brzy, brzdiče, vypruiženie aj kolíska, elektromagnetická brzda a prevodovky sú pre oba rozchody rovnaké. Priznávam sa že neviem ako je to v prípade ložísk, metrový podvozok ma určite iné domce ložísk. Praktický najväčší rozdiel je v kinematike „lámania“ podvozku. Metrový sa láme okolo dvoch osí, nie jednej. Je „poddajnejší“. Niektorí tvrdia že má horšie vedenie dvojkolia, ale toto mi nikto nepotvrdil. To je aj dôvod, prečo sa na metrovom podvozku začali montovať tlmiče (ktoré napr. T3 na… Číst vice »
Podvozků pod K2 jsou tu hromady..