Operátoři rozšířili internet na trase metra B, následovat bude úsek Můstek – Muzeum

Metro B Náměstí republiky, eskalátory, foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákMetro B Náměstí republiky, eskalátory, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Pražské metro má další úsek pokrytý vysokorychlostní mobilní sítí LTE. Operátoři ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP)

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eduard

No, když se podívám na rychlost pokrytí metra internetem a výstavbou metra někde jinde, tak mám pocit, že za tu dobu co pokryjeme jednu stanici metra, jinde ji postaví od nuly.

Kalanis

A není spíš na čase vyhodit na céčku poměrně starou a díky tomu na díly předraženou Matru a dát tam LVZ jako je na A a B? Co jsem četl zkazky na materiál na úsek do Letňan, tak to bylo celkem veselé.

bohyn

Pokrytí signálem je investice operátorů

LWQ

Pri soucasne dopravni zatezi – metro zavrit a udelat vse co jde, aby se ten cas ucelne vyuzil. Kdo chce hleda cestu…

Jakub

jak už je tady v diskuzi popsáno, ono spousta dodavatelských společností nemá zaměstnance. Navíc uzavřít metro ani teď není úplně jednoduché, pořád je ještě dost lidí, kteří do práce jezdí

Bob

spíš zkrátit provoz o hodinu, z hospod a divadel dnes stejně nikdo pozdě večer nejezdí

Jakub

Já tedy musím říct, že i v těch úsecích, které jsou pokryty signálem, mi ten internet moc nejde. Chápu, že je to tam přetížené, ale třeba v Londýně s tím žádný problém nemám.

Juraj

Odkedy bolo LTE pokrytie v úseku Muzeum – Nádraží Holešovice, využíval som ho denne v špičkách a vždy to bežalo krásne.

jouda

S dobrým hardwarem není problém v pražském metru na LTE dosáhnout rychlosti přes 400 Mbit/s download! Upload pak až 65 Mbit/s. I v ranní a odpolední špičce, natož teď při podstatně menším provozu.

mirek

Kde je LTE, tak mi jede internet stejně rychle jako na povrchu, i ve špičce. Takže spíš než přetížení to bude pomalé zařízení.

Xyz

prečo ešte nie je metro úplne zavreté a nevyužije sa to že je využívané na 15% kapacity na výmenu prazcov a inštaláciu pokrytia signálom? tých zostavajucich 15% by bohato zvládli prázdne električky a busy

ale vlastne viem – DPP a jeho neustále výhovorky prečo sa niečo nedá, radšej budeme obťažovat cestujúcich

LiborV

Proč se nyní neprovádí výměna pražců a instalace mobilního signálu do tunelů? DPP si to přál. Při komunikaci s dodavateli však zjistil, že za této situace není dodavatel výměny pražců zajistit personálně, ani výluku plánovanou na Velikonoce. Podobné starosti má i firma co instaluje pokrytí mobilním signálem v metru. Mají část zaměstnanců doma na Ukrajině a část v karanténě.

Xyz

klasické výhovorky DPP – 100% zamestnancov tvoria Ukrajinci alebo ľudia v karanténe

aj keby mali 50% podstav a robili to na 30% pôvodnej efektivity tak toho urobia ďaleko viac ako behom tých pár výluk

a teraz tú o červenej čiapočke…

Juraj

Pardon, toto sú také prázdne kecy.
Keď na nejaký úkon potrebujem štyroch ľudí, tak mi úplne nepomôže, že mám dvoch a dvojnásobok času. Keď mi v práci chýba databázový admin, tak ho grafik fakt nezastúpi; i keď za bežných okolností sú obaja cennými členmi tímu.

Xyz

tak som dnes zistil že na výmenu prazcov treba minimálne univerzitu, takže prazdne kecy máš skôr ty, keď im tie blbe vyhovorky stále zeries

zaujímavé, kopec tovarni a iných kseftov zatvorenych, ale nie sú ľudia…

Tomáš Poledný

To by mě zajímalo, jak to dělali všude jinde kde ten signál už v metru mají. Jako na to jak dlouho to dělají toho mají sakra málo. To to v těch ostatních evropských metrech stavěli za provozu nebo provoz přerušili?

Radek

Mají lepší operátory. U nás ještě chtěli, aby jim to DPP zaplatil

Jarek

Kde jste vzal, že operátoři chtěli, aby jim to DPP zaplatil?

55p

Nešlo by v současné situaci ukončovat provoz metra třeba o 2 hodiny dříve?

Marek Turnovec

No já jsem si spíš říkal, jestli by toho nějak nešlo využít pro výměny pražců. S těmi se obvykle čeká na prodloužené víkendy, nebo třeba první týden v červenci, kdy se tedy celková uzávěrka na několik dní udělá a během té doby se pražce v nějakém mezistaničním úseku mění… Normálně (tzn. třeba v pracovních dnech) prý náhradní autobusová doprava nemá šanci to množství lidí za vypadlé metro pobrat. Ale teď… No, možná mi tu spousta lidí dá také palec dolů, ale jen jsem se nad tím prostě zamýšlel. Ale dopravní expert nejsem. 🙂

LiborV

DPP o tom uvažoval. Potíž je, že díky pracovníkům v karanténě apod. není k dispozici dost lidí, kteří by to fyzicky mohli dělat. Z toho důvodu je i velikonoční výluka přesunuta na podzim.

Xyz

jasné, 100% zamestnancov sú ukrajinci alebo ľudia v karanténe, vy tým kecom čo rozprávate aj sám veríte?

Y.K.

Pomalu DO-DA-VA-TEL!
Ano, zejména stavební manuální práce budou ze značné míry obsazeny ukrajinci. Komu se asi chce ohánět sbíječkou nebo utahovat šrouby upínadel.

Lemmy

A shodou okolností je problém s tím, že stavební dělníci sedí za zavřenými hranicemi doma… Jinak znáte stavební firmu, která vám pošle 50 lidí a techniku na stavbu na zavolání?

Xyz

prečo by tam sedeli, oni to neboli? zaujímavé, kopec robotnikov vysedava po ubytovniach ale DPP má zrovna takých partnerov ktorých 100% zamestnancov sú vycestovani Ukrajinci alebo ľudia v karanténe

mal by som to asi dať vedieť robosom čo nám robia rekonstrukciu bytovky a spýtať sa ich či nie sú len moja halucinácia

Jiří Kocurek

Znám, není ale stavební. Avšak majitel toho s.r.o. vám klidně slíbí, že pokud nemáte pražce, tak vám je doveze osobně.

cestujici

a kdyby něco ředitel (primátorka, náměstek, …) na něj mají mobil….?