Opava koupila dalších pět trolejbusů od Škody Electric, ukrajinský Bogdan byl dražší
Trolejbus 32 Tr v ulicích Opavy. Foto: MDPO
Městský dopravní podnik Opava rozšíří svoji flotilu trolejbusů o další pětici vozů Škoda 32 Tr od Škody Electric. Nové trolejbusy
To je jasné, někdo dal echo o účasti Bogdanu a pravděpodobně i unikla cena, tak SOR své předražené trolejbusy zlevnil.
Jak jinak si vysvětlujete, že 10 trolejbusů stálo 13,5 mil./ks a 5 za 11,5 mil./ks ???
A proč se nesoutěžila karoserie Solarisu? S tím mají zase jasno v Ostravě. Prostě výběrová řízení jsou jen na oko, fraška, šaškárna!!!
SOR? SOR je v tomhle zaangažovaný pouze jako subdodavatel Škody Electric.
A proč ŠE nenabídla karoserii od Solarisu? No vzhledem k tomu, že už mají v Opavě Tr 32, tak dává smysl nabízet to samé.
Těch 10 trolejbusů byly parciály! Ale to zdejší redakce nějak opomenula… srovnávat by se tak dalo s Teplicemi.
To bude náhrada za nějaké Solarisi nebo příprava na přestavbu sítě linek v Opavě?
Ten Bogdan by byl nesmysl, když jsou zařízeni na škodovky, když už mají několik 32Tr. Z hlediska provozu, údržby, logistiky atd. Nevím, koho mohlo toto napadnout.
Ze by obchodní oddělení Bogdanu?
Toť otázka. Také by měli vědět, že v Opavě odjakživa jezdí škodovky. Jejich zbytečná práce.
V Opavě nejezdily jen škodovky
Jezdily. V pravidelném provozu jen škodovky. Jiné možná při nějakých výročích jako hostující. a samozřejmě trolejbusy z DPO (dnešni Ekovy). Ale pokud začali obnovu parku jedním typem, je dobré v tom pokračovat.
Těch 16 Solarisu taky jen hostovalo? Ne, už mi ti došlo, ty si tajný člen redakce, mající za úkol vytvářet nesmyslné příspěvky, aby řeč nestála.
Nikoliv, pouze nám platí v rámci jeho terapie zdravotní pojišťovna.
Záleží na tom,, co považujete za „nikdy“ …
Jenže to v soutěži nikoho nezajímá. Pokud by byli levnější, vyhráli by. To je princip soutěže, nelze brát v ohled nějaké sny úředníků. Takto se může chovat pouze soukromník, protože to platí ze svého.
Jediné co mě na těchto vozech štve jsou vyvýšené sedačky, kam se dá dostat jen po schůdcích. V době, kdy zvláště na železnici lpíme na nízkopodlažních vozech, mi to přijde dosti uhozené.
Rozkaz zněl jasně – nízkopodlažní vozidlo. Nebyl čas ptát se na nějaké sedačky…
A už jste někdy viděl nízkopodlažní autobus, který by neměl sedadla na podestách? Já ještě ne. Nicméně i tak je nízkopodlažní koncepce do města lepší. Pro staré lidi apod. je tam vždy pár sedadel bez podest a zbytek ten jeden schod nezabije. Oproti klasické koncepci je o poznání rychlejší výstup a nástup.
Ty sedadla bez podest v 32Tr/SOR NS12 jsou pro některé důchodce zase až příliš nízko, někteří nejsou schopni se k nim sklonit nebo se pak z nich zvednout a tak radši preferují např. sedadlo na podestě za předními dveřmi.
Tak samozřejmě, raději 3 schody pro všechny, než jeden schod pro někoho.