Opakované výluky jsou překážkou. Odrazují nové cestující od veřejné dopravy, stěžuje si Ústecký kraj
Trať z Loun do Libochovic po revitalizaci. Foto: Strabag Rail
Ústecký kraj chce, aby se výluky prováděly po větších úsecích a neopakovaly se na jedné trati tak často.
Je to pravda, a je dobře, že to konečně někdo pojmenoval. Každý chápe, že se v devadesátkách dělá rekonstrukce Praha-Kolín, ale nikdo pak nechápe, proč se po pár letech jezdí po Poříčanech zas 50, a proč se po 25 letech kopají znova. Chtělo by to prostě přiznat barvu: tenkrát jsme to podělali, musí se to zachránit. Bez tohohle vysvětlení bohužel každý myslí, že je to opět k ničemu, a situace nadále bude jen čím dál horší.
Jenže ony se poříčany za posledních pět let flikujou snad podruhý, a přitom zapojení vrt zde bude vyžadovat další kompletní přestavbu. Žádná příprava se nedělá.
Ústecký kraj si stěžuje, že lidi nejezdí vlakem? Tak kraje zrušíme. A budeme z toho obviňovat silniční dopravu.
Ať si zruší Váš kraj, u nás pro to dělali co mohli.
Tak spoustě modrogumům by se líbil Slovenský vzo.
Kdo to platí, ten snad má možnost se vyjádřit? Tobě by se taky nelíbilo, kdybys provozoval dopravu a správce by rozkopal silnice a tobě by rostla ztráta na spojích, protože jezdíš oklikou a kilometry navíc nemáš v rozpočtu !
Na vrub kritických příspěvků, jak se TO dělá špatně jiný „pohled na věc“. V Srbsku se modernizuje trať Beograd – Novi Sad … Po celou dobu modernizace je provoz zastaven, NAD se neorganizuje, cestující si musí poradit jak umí. Mezistátní vlaky nejezdí, resp. ten jediný z Budapešti končí v Subotici, resp. Kelebii a ze Subotice jede srbská motorová jednotka pro několik odvážlivců. Podobně to dělají ve Francii, tam jede vlak ráno / večer – přes den se pracuje. So + Ne + svátek nejede nic ani přes den, kdy se nepracuje anebo se trať na celý rok zavře a nejezdí… Číst vice »
Když to někde dělají ještě blběji,tak to omlouvá někoho, kdo to u nás dělá blbě?
Cp je blbého na tom, že se v rámci celkové rekonstrukce a modernizace trati na dvojkolejnou provoz zastaví a trať se staví z gruntu nová od spodku a svršku.
Prostě roční nebo dvouroční výluka …
Tento přístup nemusí sám o sobě být „blbě“.
Blbě však je, když při tomto přístupu jsou vlaky odřeknuty bez náhrady (NAD či odklon).
Ano, na každý příklad zdejšího bordelu se dá najít příklad, že je někde ještě větší. Proč tedy vůbec něco zlepšovat, ne?
A jak s tím souvisí, odborníku, téma? Třeba Čubice atd.se nehodí?
Tak zrovna ve Francii jezdí vlaky poněkud „na heslo“ i ve chvíli, kdy se tam zrovna nekope (aneb stávky kvůli jakékoliv drobnosti).
Jinak viz příspěvky předřečníků.
Co se to dneska stalo? Ve vedlejsi diskuzi dava jeden za vzor Bosnu, tady si bereme priklad ze Srbska…
No proc ne. Vlastne by to nebylo poprve. Uz jsme se inspirovali pri stavbe Brnenskyho nadrazi. A jde to jak po masle. Stejne jako stavba novyho nadrazi v Belehrade.
Já bych řekl že to co popisujete je z globálního hlediska standart (trať uzavřena = vlak zrušen) a naopak to co máme tady u nás kdy se řeší náhradní vozba za všechny spoje je nadstandart. Ono i DB v případě nějakého problému umí odříct spoj bez náhrady.
To máte pravdu i jen taková maličkost, jako zpoždění na jednokolejce už vedlo k zrušení vlaku, přeci německý dispečer nebude řešit, kde vykřižovat, vždyť za hodinu jede další vlak.
Na některých německých tratích může hrát roli i to, že při větším zpoždění ani není kam přeložit takové křižování, protože infrastruktura byla „osekána až na kost“ – umožňující vyjezdit 1h takt, ale ani ťuk nad rámec toho.
Zato neintegrovanými (ne)systémy žádné peníze neprotékají, resp. jsou vynakládány efektivněji? (paradoxně navzdory neintegraci/nekoordinaci vlaků s autobusy)
A na Mšence počkali, až ČD nasadí NAD, protože traťová rychlost 10 km/h už je hluboko pod normál.
Opravovat trať až vlaky přestanou jezdit je taky „inovativní řešení“.
V Srbsku se tuším modernizuje ze 30 na 200, kvůli 30 už opravdu mnoho lidí nejezdilo. U nás ze 70 na 70.
A nejhorší jsou opravy. Nepřinášejí žádné viditelné zlepšení.
Tak samozřejmě, před kácením a po kácení stromů okolo trati to jede stejně a bezpečnost cestující nevidí. Proto se sluší tyhle údržbové práce pokud možno dělat tak ať o tom zákazník(cestující/přepravce) neví.
Dá se do GVD nakreslit třeba že v neděli mezi jednou a druhou hodinou ráno se prostě jezdí jednokolejně? Jestli se tenhle víkend nic neudělá, náklady dojedou s nàskokem. Jestli se bude něco dělat, pojede se podle jízdního řádu.
Původní trať snesena, v podstatě novostavba od spodku až po trakční vedení …
Cha chá, oprava mostu v Neratovicich, zastávka Neratovice- sídliště. Ze by to ti šmejdi sjednotili? Ne!S mostem otravovali celé léto a se zastávkou v říjnu/listopadu. Ze někdo sedne trvale do auta a uz nikdy do vlaku se da předpokládat.
Navíc organizace NAD v době vyloučeného úseku Všetaty-Neratovice byla naprosto tragická pro pravidelně dojíždějící, spíš se dbalo na to , aby náhodný cestující z Boleslavi nemusel někde dlouho čekat. A nebo opakované výluky Neratovice-Čakovice, pričemž NAD jezdilo na terminál Letňany. Lidi jezdí/dojíždějí vlakem proto, aby je to vysadilo v centru Prahy a ne poli, odkud jede metro do centra ještě 20 min.
Tady mezi Hodonínem a Břeclaví to není o nic lepší. Sice tu nejde o plánovanou výluku, ale o neplánovanou katastrofu, ale ta organizace dopravy je šílená. Os Hodonín – Břeclav je fajn pro denně dojíždějící mezi těmito dvěma městy (a není jich málo, to musím přiznat) a EC sice s pravidelnými zpožděními, ale bez přestupu je asi taky fajn pro dálkové (zejména mezinárodní) cestující, ale na cestující co jezdí z Hodonína do Brna a kterých bude většina, nikdo při organizaci výluky nemyslel. Ono by to tolik nevadilo, kdyby Kordis byl alespoň ochotný posílit autobusovou linku 109 mezi Hodonínem a Brnem,… Číst vice »
Z Hodonína do Břeclavi můžete osobákem, na který navazuje v Břeclavi rychlík. Navíc na zpožděný počká.
Jak to jinak chcete vyřešit? Bus jede min 2x déle než vlak (k tomu ještě oprava mostu na výjezdu na I/55 z Hodonína). A Panter má automatické spřáhlo, takže tahat ho úsekem bez troleje jako Ecéčka není tam jednoduché..
Autobusy Hodonín – Brno ale posílit mohli, to je fakt.
Nejlepším řešením by podle mě byl přímý náhradní autobus z Hodonína do Brna bez zastávky. Ten by to zvládl za zhruba stejnou dobu, jako vlak za normálního provozu. Při minulých výlukách to tak občas i fungovalo, tak nevidím důvod, proč to neudělat znovu. Pokud by se nechtělo to řešit autobusy (už tak jich před hodonínským nádražím zavazí víc, než by bylo zdrávo), tak se to dá řešit klasickou soupravou, ze které by se v Břeclavi odpojila elektrika a připojil Diesel, no a v Hodoníně by se z ní pak přesedlo do Panteru. Ano, nedokázala by dodržet jízdní doby pro Pantery,… Číst vice »
Jedním z úskalí je, že ten bus by u brněnského hl. n. teď v létě už ani neměl kde zastavit – na Uhelné jsou autobusy za R11/S4/S41, na Křenové zase za příslušnou část Os vlaků směr Hustopeče.
To samozřejmě chápu. Ostatně, v Hodoníně to před nádražím není o nic lepší, jak píšu. Proto navrhuji tu alternativu s klasickou soupravou z Hodonína do Brna a zpět. Ať mi nikdo neříká, že těch pár Béček by se na to někde nevyhrabalo. Není to ideál, ale funkční by to podle mě bylo rozhodně víc, než současný systém.
Dobře, Béčka byla vykouzlena, spíše tak dvě soupravy a teď kdyby byl pán tak neobyčejně laskav a popsal technologický postup jak to bude vozit …. odkud – kam čím …
Ať mi nikdo neříká, že ty dvě, maximálně tři soupravy by se nenašly. Ostatně, jedna se dá stáhnout z R19, kde se může nahradit Panterem, který tímto ušetříme na R13. Další záložní souprava se určitě někde také najde.
A technologický postup jsem vysvětlil dostatečně, opakovat ho nehodlám.
Jinak, jedna alternativa kde ten autobus od Hodonína v Brně ukončit mě napadla, ÚAN. Pokud by se zajistila platnost jízdenek ČD v tramvajové lince 12 mezi Hlavním nádražím a Zvonařkou, tak by to podle mě mohlo fungovat.
Zítra mám opět naplánováno Brno. Ze Zlína. Zpátky mi ty výluky tak moc nevadí, to už nespěchám. Cestou tam je to bída. Alternativa je přes Přerov, ale to jezdí ušmudlaný zaprášený RJ, po té jízdě vždycky týden kašlu. Nebo autobus, ale jízdní časy 1h30minut už dávno nejsou pravda, dnes je to o hodinu míň a nemám odvahu zjišťovat, jestli to není SOR. Jedno blbé tornádo a jak to rozhodí dopravu. Už aby se Pantery vrátily na svoji linku v celé délce.
V opačném směru, ale rychlík na osobák ani nečeká a odjíždí z Hodonína asi o devět minut před jeho příjezdem. Takže rychlíky linky R13 teď nejde v celé trase vůbec cestovat, neboť 1. část (Bno – Bv), bus (Bv – Ho) a 2. část (Ho – Olo) na sebe nenavazují a nečekají.
Ve ZL kraji jsme byli vyhnáni z vlaků už před vznikem tohoto zbytečného útvaru. Spojení z jiných míst jak z gottwaldova je katastrofa sama.
Přesně tak.
A rozmyslí si to až tehdy, kdy bude sice levnější benzín (o zrušenou spotřební daň), ale bude ho ten jeho „plechový miláček“ stát každý pracovní den dalších nejméně 90,-Kč za daň z ježdění a mýto.
Ano, až je k tomu donutí dalšíma restrikcema. Já jsem neměl moc na výběr, protože auto nevlastním. Ale zase teď s covidem jsem se dostal do kategorie „zákaznků“, co do práce jezdit nemuseli a po covidu pravděpodobně nebudem taky, aspoň ne 5 x do týdne. Takže vhd už nebude nutnost, ale volba, jestli mě rychle a dobře dopraví a nebo to udělám z domu přes nějaké nevýhody s tím spojené.
Podle některých stačí dát omezení na 30 km/h na rovnou silnici. A kdo nezaplatí pokutu za rychlou jízdu, tomu bude automobil na místě zabaven. Aby tím vlakem museli. A žádné finty se soudním řízením.
Ajéje, zas došly prášky, ne?
Ve Švýcarsku se teď opravuje například trať Neuchatel La Chaux-de-Fonds. Celá trať se opravuje najednou, mosty, rozšíření tunelů, svršek, spodek, trakční vedení, nástupiště. Ta oprava se připravovala několik let, cestující byli informovaní také zhruba tak rok dopředu. Škoda, že toto je u SŽ spíše výjimkou. Tou výjimkou je například Olomouc – Uničov – Šumperk.
O tom to je, plánuje se na několik let dopředu, protože provoz i infra jsou BLS (podobně u SBB) …. zajistí se peníze – na několik let dopředu, vysoutěží se zhotovitel … a zapracuje se TO do jízdního řádu připravovaného s ročním předstihem ….
Kdožeto stanovuje jízdní řády a přiděluje kapacitu na českých kolejích? Mám dojem, že spolu s se soutěžením zhotovitele stavby to má na starosti Správa železnic.
Má pravdu. Přešel bych do auta a už se nevrátil. ….
Když čtu komentáře tam dole, tak si říkám, že to je po dlouhé době, co slyším něco pozitivního o Ústeckém kraji. Celkem mě to překvapilo, čekal jsem článek spíš o nějakém průšvihu. 🙂
„Autobus podle něj nenaplní očekávání z jízdy vlakem a takový cestující je objektivně nespokojen“
A proč? Zrušit rychlíky a zavést expresní autobusy, ne?
Třeba proto, že když si zaplatíte cestu vlakem, tak očekáváte že pojede vlak. Že tam bude dost místa na nohy, široká ulička, sedadla proti sobě, místo na zavazadla, stojany na kola, wc atd … no a místo toho dostanete stísněný autobus, co se kodrcá po cestě, celkem často brzdí a rozjíždí se a nemáte si kam pořádně dát věci … tak asi proto.
A přesto je NAD z Kojetína do Brna rychlejší než vlak.
Já vám rozumím. Ale ti, co plánují a hodnotí dopravu, ti ne.
Tak to bych se na používaní VHD úplně vykašlal.
Ne. Je to úplně jiný druh dopravy.
Ale vedle v diskusi o středočeském kraji se píše, že prý není.
Pravicoví ekonomičtí teoretikové tvrdí totéž.
Takže je to prý pravda….
Tichý souhlas… i se salámovou metodou plánování výluk.
V jednom úseku linky S31 (jiného kraje) měly na podzim opravit přejezdy a propustky. Na přejezdy jim nezbylo dost financí, tak výluka bude, ale opraví jen propustky. A přejezdy opraví až příští rok. Takže výluka se bude opět a nesmyslně opakovat zas a znovu.
A celé to působí, jako že 2x do roka ten úsek vyloučíme, i kdybychom nedělali skoro nic.
Je to nehorázné plýtvání prostředky na veřejnou dopravu i infrastruktury.
Přístup k výlukám a ne(z)řízená činnost SŽ poškozuje především dopravce a INVESTICE krajů a státu do obsluhy území železnicí.
Pak ještě drobnost – na vše se musí vypisovat výběrko. V lepším případě proběhne soutěž bez odvolačky a může se jít na věc.
V horším případě se buď nikdo nepřihlásí (firmy ví, že nemají kapacitu) nebo cenové nabídky překračují očekávání (rozpočet), takže se soutěž zruší … a pak situace, kdy se „někdo“ odvolá, načež plánované termíny jdou do háje …
Bingo. Firma nepůjde tam, kde nemá zakázku jistou. Plánují pár let dopředu.
Protože se plánuje na knop místo s předstihem.
Předstih není proto, protože není koncepce.
Koncepce není proto, protože na MD sedí lenoši, matláci a darebáci.
Na MD sedí lenoši, matláci a darebáci proto, protože vše v tomto státě se podřizuje dotační mafii.
Koho jste si zvolili, toho máte.
Když tady čtete příspěvky pacientů z Dlážděné, tak by kraj neměl vůbec existovat, aby do dopravy už navždy nekecal, tak si začínáte říkat, že to je záměr. Vyhnat substrát a kaštany aby neotravovali.
Konečně to někdo řekl nahlas! To samé už léta na trati 070. Každý rok několik několikatýdenních výluk, kromě toho ještě víkendové (např. letos všechny víkendy v době prázdnin, když by lidi jezdili s koly do Jizerek). Za tu dobu, co to takto chodí, už by musela být celá trať dvoukolejná, elektrizovaná a pozlacená. Ale ve skutečnosti se nic moc nezměnilo. Nechápu, co tam pořád dělají, jízda je z hlediska cestujícího pořád stejná…
To mě taky vždycky zajímalo…co tam pořád z toho Moravského Berouna do Olomouce dělají…
Utrácejí unijní peníze.
To jste ale napsal pěknou blbost. Jinak s extramenty souhlas.
Honzi, nerozčiluj se
Já jsem Jirka, takže klid, Petříku. Nevím, kde se utrácejí unijní peníze na trati z Olomouce do M. Berouna.
Neříkejte, bez dotačního titulu se dneska na železnici neudělá ani prd.
Nějaký důkaz? Já se ptám, kde se to tam děje, tak dodejte důkaz, toť vše. Tyyyyy
Konečně Ústecký kraj napsal logické informace nahlas. A to ještě pozor na přepínání že stejnosměrné soustavy na stridavou, které bude vyžadovat další vyluky. A nebudou další trati vyžadovat výluky k zavedení ETCS – traťové části? Tato atomizace na dílčí opravy z hlediska opravovane funkčnosti je v rozporu se zdravým rozumem… A možná nekdy i s paragrafem 5 zákona o finanční kontrole.
Ale když bude výluka, tak by mohli vymyslet přeložky alespoň těch nejpalčivějších úseků, ty připravit – a při té výluce odpojit starý úsek a napojit tu přeložku.
Tak dlouhodobé jarní výluky známe i na trati 200. Jen to nikdo tak pěkně nesepsal.
zrovna v úseku Libochovice – Louny je autobus nejvhodnější dopravní prostředek, vzhledem k tomu, kolik lidí tam jezdí. Udržovat tam trať a provozovat vlaky je neskutečné vyhazování veřejných peněz
Tak o tom se naštěstí nikdy ani neuvažovalo, že by vlaky v tomto úseku přestaly jezdit.
Uvažovalo v 90 letech
A?
Zjistili že uspořené peníze za absenci vlaku by museli vyhodit za rozbité silnice?
Tak zrovna autobus není až tak těžký. Domíchávač s betonem je úplně jiná liga.
Ale jezdí pravidelně.
Tohle uvažování je přesně ten problém. Pokud tam vlaky budou jezdit spolehlivě a často, pak se do nich lidi přesunou a nastěhují se do okolí trati další. Pokud ne, a budem to dělat jako teď, pak můžeme fakt zavřít úplně všechno, a poděkovat šotoušům na sž a md, který nejsou schopný pochopit, že rychlá a kapacitní doprava musí existovat pro lidi, ne pro ježdění šukafonem tam a zpět.
Kolikrát se tady to falešné dilema ještě objeví?
řezání konců tratí, to je asi nějaká uchylka, že?
Je sice pěkné doporučit opravit ideálně celou trať najednou za jejího vyloučení na několik měsíců (rok). Ovšem pokud se v opravovaném úseku nachází pravidelný přepravce v nákladní dopravě, tak ho tak dlouhou výlukou odřízneme a po ukončení výluky si jen můžeme zamnout ruce, protože přepravce už není.
Jen je smutné, že to mnohým lidem, kteří řeší dopravu nedochází.
Myslíte, že je výrazný rozdíl, jestli toho nákladního přepravce odříznete na 9 měsíců či rok a potom znovu až za 10 let nebo ho 10 let odřezáváte ob rok na 2-3 měsíce a aby to nebylo tak jednoduché, tak jednou od května, potom od července a nakonec od září…?
Pokud to je na stejném úseku, tak pak to je jedno, ale pokud se výluky posouvají, tak ho odříznete za těch 10 let třeba jen 2x.
Že by se kolikrát řešila obsluha z „druhé strany“ výluky? Takže ho neodříznete vůbec nebo jen minimálně, jen dopravce může mít vyšší náklady kvůli jízdě odklonem.
Pokud mu řeknete dostatečně dopředu kdy, a jak výluka bude, pak si to každý normální podnikatel zařídí, a pak se k vám zas vrátí. Pokud mu budete sázet jednu pomalou za druhou a trať flikovat, a nejlíp mu při každý výluce seberete jednu stanici s možností křižování s osobkou, aby náhodou nemohl neplatit lidi na vykládku uprostřed noci, pak od vás odejde na silnici určitě.
Jasně, je xy lidí a techniky, takže se dá vždy makat jen na nějaké části, ale proč neudělat výluku na celé trati, sice se vždy bude makat jen na jedné části
Ale to nevadí.
A ostatní údržba? V pohodě ta počká.
A co je kraji do toho, jak se dělají výluky? Má snad nějakou smlouvu se SŽ?
Tohle ať si řeší s dopravcem, u kterého má objednanou dopravu a ten ať si to řeší se SŽ.
Až si postaví/koupí nějaké tratě, tak se klidně může předvést, jak to zvládne lépe.
Třeba proto, že kraj provoz na těch tratích objednává.
Tak ať si to řeší s tím u koho provoz na těch tratích objednává.
Když máte vadný výrobek, tak to taky řešíte s prodávajícím a ne s výrobcem.
Jeden z dalších důvodů proč vlaky vůbec neřešit…
A proč by mel byt pristup k výlukám na zeleznici stejny jako reklamace zbozi nekde v obchodě? Co tyhle veci maji společného?
A jak byste se to jako predstavoval? Kraj by rekl dopravci, at řeší vyluku ze se jim to vubec nelíbí a dopravce by rekl ze to vyresil podle smloivy s krahem, tefy nasadil NAD…a co by jako bylo dále?
V tom případě absolutně nechápu, proč SŽ někdy jedná s kraji a ptá se jich na jejich požadavky.
Něco jiného je přijít a zeptat se, jak by to mohlo vypadat (délka perónu, apod…) a něco jiného, když chce jedna organizace radit druhé, jak má dělat svou práci, navíc když tomu asi ani nerozumí. To je jakoby chtěl strojvedoucí říkat pilotovi, jak má řídit letadlo.
Nojo, dobře že zmiňujete ty peróny. Na to jsou u SŽ skutečně experti. Viz např. https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/cesky-tesin-neuspel-s-zadosti-o-prodlouzeni-zastreseni-nastupist-nadrazi.A160224_2227956_ostrava-zpravy_woj
Přesně tak, organizaci výluk rozumí v této zemi jen SŽ. Ostatně jako všemu na železnici.
pak ale nechci vidět, jak by to vypadalo, kdyby sz to neřídila. protože jedině horší po těch jejich nesmyslech…je propadnutí tratí Praha-Ceska Trebova rovnou do sedmého kruhu pekelneho
No když vidim jak se organizuji vyluky na zapad od nas tak je jasne ze SZ tomu taky nerozumí. A netreba se moc handrkovat. Staci jet vlakem z prahy do ostravy nebo brna a hned vidite jak SZ nevi ktera bije.
Tohle je přesně způsob jak znechutit lidi od používání veřejné služby.
Musí být v bytostném zájmu lidí ze SŽ a MD, aby to fungovalo. Holt by měli dostávat prémie pouze na základě uživatelské spokojenosti…
Taky by panáčky mohli zrušit.
A co má řešit množina dopravců s provozovatelem dráhy … vadu výrobku řešíte v rámci reklamačního řádu, pokud je výrobek v záruce – pak máte smůlu ….
Možná tak kraj činí proto, že již dříve mu „prodávající“ (obvykle ČD) řekl, že „za to nemůžeme my, za to může Dobrá správa“.
Mimochodem to srovnání je nepřesné – ČD nejsou prodejcem zboží vyrobeného Dobrou správou.
Mimochodem předpokládám, že tím pádem jste jednoznačně proti jakýmkoliv odborářským stávkám namířeným proti komukoliv jinému než proti zaměstnavateli (analogie s „prodejcem“) těch konkrétních zaměstnanců, tzn. zaměstanci ČD smí stávkovat jedině vůči vedení ČD a zaměstnanci Správy železnic jen proti krokům Správy železnic, že? 🙂 🙂
Ústecký kraj ale u regionálních vlaků tzv. nese riziko tržeb, na rozdíl od dopravce. Tzn. právě Ústecký kraj je i finančně motivován si to vyřídit přímo s původcem těch opakovaných výluk.
Třeba takový CZC uvádí seznam servisů podle výrobců. Podle zákona reklamace mám řešit tak, že vadný výrobek pošlu obchodníkovi, ten to přepošle a cestou zpátky obráceně.
Prakticky, když je s nimi slušná řeč, poslat rovnou na adresu servisu je rychlejší.
Zabedněnost typu „s tebou se nebavíme, tys to koupil od překupníka“ by mohla vést i k tomu, že příště koupím něco od jiného výrobce.
Měl jsem Kuki televizi přes VPN Family, byl víkend tak jsem s problémem (šlo o nějaké nastavení přímo v aplikaci) zavolal přímo na Kuki, odpověď zněla pardón, vy to máte přes VPN tak to musíte řešit s nimi, tak si počkejte do pondělí.
Jj, a proto tyhle špatné vzory budeme kopírovat dál.
Díky, nechci.
No, já mám opačnou zkušenost Kuki TV přes VPN Family, byl víkend a řešil jsem problém v nastavení přímo v aplikaci, tak jsem zavolal přímo na Kuki, odpověď zněla, promiňte, ale máte to přes VPN tak to musíte řešit přímo s nimi – což znamenalo počkat do pondělí.
Zkuste jet z Nepomuka do Třebíče, 3x NAD a to nám SŽ slíbilo, že nebude na trase víc výluk současně. Takže SŽ nejen, že nezvládá, ale neplní sliby vůči dopravcům, potažmo cestujícím
Nepomuk – Třebíč 3x NAD? Ty výluky asi skončili Můj vlak mi ukazuje NAD pouze v úseku Hluboká – Veselí.
A všechny ty výluky byly plánované nebo si provozní situace vyžádala další neplánované výluky?
To neřešte, skutečnost je taková, že na trase vlaku projíždějícího různými „obvody působnosti oblastních ředitelství SŽ“ mohou být výluky současně a smůlu mají vlaky projíždějící po všech tratích.
Jedna výluka je na trati 240 (OŘ Brno), druhá 225 (OŘ Brno / Plzeň), třetí 190 (OŘ Plzeň) …
Výluky skončili? Dej si facku za gramatiku a druhou za to, žes nezažil ten moment, když mi to řekli. Vytáhnu si hlavu ze zadku a nekoukej na app. Můj vlak teď, ale dřív
Omlouvám se za gramatickou chybu.
Proč dřív, vy jste taky psal v přítomném čase: Zkuste jet z Nepomuka do Třebíče, 3x NAD…
Z toho plyne, že ty výluky tam jsou teď, takže nevím, proč bych se neměl koukat na současný stav, protože Vám ti nevyhovuje?
Překlep *to
kolik lidí denně jede Nepomuk-Třebíč?? si to ještě užijte přijde rozlomení R v ČB
Ale v budoucnu se to zase spojí po přeložce právě toho příjezdu do Budějovic.
Tj. ten příjezd nebude ze severu, ale z jihu.
upřímně řečeno mi to rozlomení dost mrzí, jsem chtěl ještě letos jet napřímo Brno-Plzeň a už mi to asi nevyjde, páč NAD+příští rok to rozlomení :´-(
Není to rychlejší pře Prahu?
Ale vlak je princip a to cestující nezajímá
Správa železnic neslíbila (nikoli (ne)slíbilo – SŽ není rod střední), že na trase jednoho přímého vlaku z Plzně přes České Budějovice do Brna nebude více výluk … Maximálně slíbila, že na jedné a téže trati ….
Konec konců, to byste nemohl organizovat více výluk současně na trase z Prahy do Petrovic u Karviné.
1) Poříčany – Pečky – Velim
2) Pardubice
3) Choceň – Brandýs n.O. – ÚnO
4) Dluhonice
5) Prosenice – Lipník
6) Dětmarovice – Petrovice u K.
K tomu jedna či více provozních výluk v rámci údržby / opravy TV … spojených s jednokolejným provozem ..
Takže my jsme rukojmí SŽ, jako dopravci i cestující?
Proč dělat zároveň stanice na jedné trati (Poříčany a třeba Český Brod), když se dají zároveň dělat souběžné tratě (Poříčany a Lysá).
Na to, aby se zavřela celá 231 a 011 současně, není technika ani lidi.
Auta stojí taky😃
Chtělo by to, aby při zavedení výluky klesali zaměstnancúm SŽ prémie. To by se najednou ukázalo, jak snadno se dají stavby udělat na jednou. A pak si ještě pohlídat, aby se to neojebávalo jako u pomalých jízd.
A místo toho se budou tratě rušit. (Jako dneska, prémie se odebírají za pomalé jízdy, tak se dává trvale omezení rychlosti)
Souhlasím, akorát pravidla nastavit pořádně, aby se nedalo obcházet.
Ale jakysi ten činovník SZ se v televizi chvastal jak vyhlasil valku pomalým jizdam a dnes prakticky nejsou. Zapomnel ale rict ze na ta omezeni na trase jeho válka nema vliv jen je to jinak administrativne vykázáno.
Tím činovníkem byl generál Svoboda.
Díky, nebyl jsem si jistý. Jak jsem ho slyšel tak jsem nemel slusneho slova.
On to dostal jako úkol od správní rady, což jsou ještě větší „odborníci“ než kdokoli jiný. Měl na ně navázané odměny a jeho náměstci taky.
Jen tam není návěst na pomalou jízdu 30 km/h, ale obyčejný rychlostník se stejnou hodnotou…
No a to je právě ten problém. Reálně se nezměnilo nic, pouze se dostáváme do situace jako u Mariánských lázní, že strojvedoucí jsou o této změně informováni celkem krátkou dobu.
Ono by možná dost pomohlo, kdyby trvalé snížení rychlosti podléhalo schválení MD u hlavních tratí /kraji u lokálek.
Geniální myšlenka, na to jste přišel sám? Prostě aby bylo na prémie ušetříme na údržbě a za pár jen zastavíme provoz.
Jeden zedník postaví zeď za 10 dní . Za jak dlouho postaví zeď 10 zedníků. Podle trojčlenky za den, ve skutečnosti nikoli …
10 zedníků postaví zeď za 10 dní, jak dlouho bude týchž 10 zedníků stavět současně dvě zdi ….
Rumburk – Einsiedeln je NAD i z důvodu prodloužení prací na mostíku ve Vilémově ….
Mezi BSch a Sebnitz je trať nesjízdná …
Jenže kdyby práce na vilemovském mostě proběhly v plánovaném terminu, tak by to znamenalo v roce 2020 vyluku Bad Schandau – Mikulášovice a letos Velký Šenov – Rumburk. Povodeň z 17.7. je jen další komplikací.
Kdyby ….se dalo porušit větru / dešti. Podle informací z médií (ne)práce na mostě byly ovlivňovány i silou větru, kdy nemohly být práce z hlediska BOZP prováděny.
Multiministr má důležitější věci má práci, třeba bojovat za Mochovku.
Němci to dělají přesně tak jak by to mělo být, cca jednou za 10 let se zavře trať a opraví se vše napříč profesemi, projektují to vlastními projektanty a dodají vlastní materiál, soutěži jen práci
Pozoroval jsem u DB netz i něco jiného.
Takže když dělají přeložku trati, tak ta výluka spočívá v napojení toho nového úseku – a na něm už mají ETCS včetně balíz nebo jiný výdobytek?
A jiná parta to aplikuje (řekněme to ETCS) na zbylých už stojících úsecích?
Asi ve smyslu „vůdce“ rozhodl, vůdce je „moudrý“, i když byl za I. války jen kaprál (nebo ani to ne), zpochybňovat rozhodnutí vůdce nelze.
V lepším případě přeložení na východní frontu, v horším případě popravčí četa nebo pistole s jedním nábojem a monstrózní funus …. Rommel.
Jo jo, zeptejte se i kraje Jihomoravského, jak je SŽ prudí s častými výlukami a jejich nekoordinací. Výluk je nespočet – jednou kvůli odstranění vegetace, podruhé kvůli jednomu propustku, potřetí už vymění i dva shnilé pražce pod vymláceným stykem. Mělo by se jít metodou, zavřít na rok, udělat komplet třicet kilometrů trati a pak jen udržovat. Ale ani to SŽ nedělá – stačí se podívat na lokálku okolo hradu Pernštejna, zrovna tam se výlukuje pořád a dokonce je tam i vyměněn svršek – ALE už to nejde poznat, protože celý zarostl travou. Co mám vypozorováno z okna vlaků, tak letos… Číst vice »
Seče se kolem staničníků, je na ně veliká akce z důvodu nových pasportů svršku. 🙂
Cestující to vědí, ale jich se nikdo neptá. A po dokončení série výluk se vytasí nějaký „génius“ se zjištěním, že ve vlacích je málo lidí a líp by bylo udělat z trati cyklostezku, cestující odradit (ať si jedou auty) a ty bez řidičáku nebo auta naládovat do busu. Načež bude někdo jiný logicky argumentovat tím, že se do revitalizace nacpalo x peněz. Průšvih začíná zpravidla nenápadně…. Proč je to furt stejně dokola?
„Načež bude někdo jiný logicky argumentovat tím, že se do revitalizace nacpalo x peněz.“
Tohle právě není logický argument, je to klam utopených nákladů.
A nejprve vyhnat cestující a pak tvrdit, že tam žádní jezdit nechtějí je klam logickým kruhem.
Proč je to tak dokola – protože dělat manekýna před veřejností jde panu Svobodovi řádově lépe než aby koordinoval svůj stavební úsek.
To už musí vyřešit ta legislativa při jednom.
Kupříkladu z Nezamyslic do Morkovic (ale odtamtud do Zborovic a tím i Kroměříže) bude praktikován opačný stav – cyklostezka bude proměněna na železniční trať.
Tohle bych chtěl zažít 🙂
Dalším nedávným příkladem v Ústeckém kraji trať 090 úsek Radejčín – Úpořiny. Měsíc uzavřena, pak měsíc fungovala a zítra se po měsícní výluce opět otevře🙂
Zajímavé, že u Brno – Blansko to jde, na celý jeden GVD trať úplně zavřít a prakticky znovuvybudovat.
Tak schválně nahoďte tipy za jak dlouho po této rekonstrukci přijde na tomto úseku nějaká výluka. Já to tipuju na 9 měsícú.
Nějaký nedodělek…
Jsou místa, kde TO jinak nejde … Proč si myslíte, že „nickolejný“ provoz je v noci mezi Chocní a ÚnO, resp. z Poříčan do Velimi …
Prostě v noci se dělá něco, co vyžaduje prostorový zásah do průjezdného průřezu pojížděné koleje ….
Ono by to možná šlo – bez cestujících, kterým musíte nechat alespoň jeden peron … a hlídat jejich bezpečnost ….
Další věc je, že i po této rekonstrukci zůstávají 2/3 této trati nezrekonstruované, takže další výluky budou v budoucnu následovat. Nechápu, proč se spolu s těmi mosty neudělal ten zbytek do Loun.
Zeptejte se na stavební správě západ, při jednáních se něco dohodne, všichni provozaci co tam chodí tak to požadovali, ale do soutěže se to záhadně nedostane a po zvidavich dotazech se všichni zaklínají ekonomikou, floskule na vše.
Sčotálistická ekonomika bují i na SŽ. 🙂
Výluky jsou zdarma. Nejdřív se opraví to, po nějaké době tamto a pak zas něco jiného… a to je ta chyba!!! Viz Prosecká…
Přesně. Rekonstrukce a opravy jsou dobře že se dělají, ale je potřeba (speciálně na jednokolejné trati) v souvislém nebo ucelenem úseku a vše co půjde. Tohle nekonečné rozkopavani po částech spolehlivě odradí pravidelné cestující.
Bingo. A to nejsou jen jednokolejky, viz třeba nekonečná sága koridoru Praha – Kolín. Ještě to za tu neskutečnou dobu není ani dodělané a už se to zas rozpadá (např. Poříčany). 🙁
Dokonce to nejsou ani jen koleje, na silnicích je to to samé. 8 km, úplná uzavírka už třetí rok po sobě, běžně jsou rozkopané i objízdné trasy. A pochopitelně nikdo za nic nemůže, všechno je v naprostém pořádku a člověk aby byl ještě rád, že se vůbec opravuje…
Mým oblíbeným místem je Újezd nad lesy. Ještě se mi tam za nějakých 20 let nepovedlo ani jednou projet, aby nebylo nějakých 200 metrů rozkopaných. Kdybych tam bydlel, tak buď spáchám rituální sebevraždu, nebo radní vyházím z okna.
To je zajímavé, že já tam bydlel cca 15 let a Českobrodská nikdy rozkopana nebyla. Ale je pravda, že posledních 15 let už tam zas nebydlím, tak se to asi tak zhoršilo.
Já hlavně nechápu, která vepřová hlava přišla s nápadem dělat Praha – Poříčany – Kolín v době, kdy je téměř neprůjezdná (opět kvůli modernizaci) trať Praha – Lysá – Kolín.
Nějaká chytra vepřová hlava z Dobré správy. A že jich tam bude asi víc viz co se dělo a děje….
To pak bude ovaru a jelit…
Ještě by si lidi zvykli a pak by chtěli jezdit vlakem
Nejšílenější je, že když už o tom nějaká vepřová hlava rozhodnla, tak zapomněla rozhodnout o tom, že v Poříčanech, pečkách, Velimi bude stát 24 hodin pohovotovst OTV (jak motorák, tak nějaké auto), které bude okamžitě řešit problémy ….. ale opět, to by musel manekýn pracovat.
Nejsou lidi v provozu. Nechtějí za ty prachy 12 denní noční a pohotovosti. Jak to vyresite?
Vyházím ty vepřové hlavy pro neshopnost, a z tím ušetřených prostředků alespoň trochu zvýším platy těm pohotovostním.
Protože se musí utratit peníze dokud jsou. Staví se bohužel to co má „papíry“ a ne to, co je potřeba.
No jo…šípková růženka se probudila a zhrozila se z toho množství práce co se jí nakumulovalo…
Tak se teď snaží všechno dohnat…
Nemusí to být „vepřová“ hlava z Dlážděné, ale neukojený chtíč „duté“ hlavy nějakého nespěšného soutěžícího buď v akci 1 nebo 2 …. Takže se odvolal proti výsledku „porážky“ k ÚHOSu a tím naboural harmonogram …
A protože smlouva 1 nebo 2 je už podepsána, tak se nedá couvnout a „lakomého“ strýčka v Bruselu podmiňujícího dotaci dodržením termínu nějaké odvolání a prodloužení termínu nezajímá …
Dobrat se zpětně původních ročních plánů výluk je patrně vyloučeno ….
A dát v takovém případě do smlouvy 1 nebo 2 podmínku ve vazbě na akci 2 nebo 1 nejde, protože…?
Paragraf jedna.;
Co to paragraf 1 ?
,
Smlouva 1 je se společností 1 a smlouva 2 se společností 2.
Společnost 1 nezajímají vaše problémy se společností 2 a naopak.
Prostě jste si někoho vysoutěžil na provedení prací v termínu A>B, firma má další zakázky od termínu B+1 den …. takže na změnu termínu nepřistoupí … Firma se dostavila a dělá dohodnuté … firmu nezajímá, že s jinou soutěží máte problém …
Dobrat se zpětně nemá být vyloučeno, naopak ukázat původní harmonogram a důvody zpoždění by neuškodilo.
A proč se soutěže dělají na knop, není tam rezerva pro odvolací lhůty?
A jak dlouhá by ta odvolačková rezerva měla být ?
U ÚHOSu to může ležet týdny – pak se soutěž zruší a musíte jí vypsat znovu … začínáte od nuly; a ještě se může jít s odvolačkou k soudu … a tam to poleží měsíce …
Tak zrovna Poříčany jsou rozkopané kontinuálně po dobu 3 let. Nejdřív vyměnili pražce na všech výhybkách, pak tam udělali podchod a nové nástupiště, pak ty výhybky vytrhaly a dali tam na betonových pražcích, aby letos předělali troleje a na kolínském zhlaví prodloužili a zaústili 5. SK.
Proč to udělat najednou, že.
Naštěstí díky čínské chřipce v poslední době nejezdím tak často, abych to nepříčetné počínání stihnul sledovat až takhle detailně. Dost to šetří nervy. Ale ten stav je fakt zoufalý, když to člověk tak nějak shrne, tak když jsem dojížděl na VŠ, tak se začínalo kopat, no a vidím, že do mého důchodu se asi kopat nepřestane.
No ono se nikde veřejně nepřiznalo, že výsledek té předchozí modernizace se „nějak nepovedl“ … ale nevím, zda se TO předělává v rámci záruky …
Jojo. Chtělo by to co nejvíc věcí pohromadě.
Nový svršek, přeložky všude kde to jde i bez mostů a tunelů, rovnou klidně i elektriku a ETCS.