Online: Kupec, Jančura, Svoboda. Debata o liberalizaci železnice
Vlaky GW Trainu a ČD se potkávají na českobudějovickém nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Desítky zájemců přilákal seminář o liberalizaci osobní železniční dopravy, kterou v budově Sněmovny pořádá poslanec ODS Zbyněk Stanjura. O budoucnosti
No, bylo to veselé a poetické..
„16:43 Jančura mluví o mýtech o soukromých železničních dopravcích, například vyzobávání rozinek. „Praha – Ostrava není žádná rozinka. ČD tam prodělávají, Leo tam prodělává, my jsme tam prodělávali,“ řekl Jančura. “
Tak proč tam teda je? Hraje si na charitu? Je tam dobrovolně sám od sebe, nikdo ho o nic nežádal, sprostě se tam vecpal, říká, že prodělává, ale pořád se tam drží. Proč tam je?
„my jsme tam prodělávali“ však to je minulý čas. Uz tam vydělává. Nema důvod odcházet.
On nerekl, ze tam vydelava, ale ze tam drive prodelaval… tedy muze byt nyni na nule. 😛 Nicmene, kdyz tvrdi, ze ostatni prodelavaji, tak jak to muze vedet ? Ma pro to nejaky dukaz ? Cena jizdneho je u vsech relativne obdobna, ale RJ tam ma proti CD cca 2x tolik personalu na kazdy vlak a nejvyssi naklady budou prave ty personalni.
Minimálně na 0. V zisku samozřejmě je https://byznys.ihned.cz/c1-65404110-jancurove-student-agency-loni-rostly-trzby-o-23-procent-regiojet-je-poprve-od-roku-2011-v-zisku
jj, vsak nic proti tomu… jen nerozumim pak tem vykrikum, ze ostatni tam prodelavaji, kdyz to nema cim dolozit. Pritom konkurencni Leo ma nizsi poplatek za dopravni cestu a CD zase nepotrebuji platit armadu stevardu…
Leo tam prodělává. To víme všichni, stačí se podívat na jejich výročky.
ČD není nějak zvlášť složité spočítat. Jediná dišputace se vede o tom, zda ansábl na nábřeží pracuje víc pro lokálku v jižních Čechách nebo pro koridorový komerční vlaky. A pak se teda ještě vede spor o to, kde vlastně jezdí ti, co si koupí nějakou formu síťové jízdenky…
jj, to si muzeme povidat takhle neoficialne, ale asi by to nemelo bez predlozeni dukazu zaznit verejne
Ten šéf CD Kupec je divny.Jancurovi povie,ze strojveduci od CD k RJ neprejdu. Ale je dolezity aj plat.Som zvedavy,kolko nám pridaju CD,na ZSSK odbory ziadaju +100 EUR do tarif.tried.Kupec na zaciatok kolektiv.vyjednavania navrhnul 0%.Tak si váží svojich zamestnancov v nepretrzitej prevadzke??
Vzhledem k fluktuaci u RGJ je jiste že ani Jančura není ježíšek…..
16:22 – fantastické, to je jak z nějaké reality show 😀 😀
16:22 mě dostalo
To byla od ČD chyba že RGJ při ledovce vytáhli. Měli mu říct ať si vytažení RGJ vysoutezi dle zákona o zadávání veřejných zakázek jako musí vše soutěžit ČD 🤣
ad:) výměnu světel pro jednotky Stadler Flirt pro provoz v Polsku
To nezná specifika „velkých očí“ na polských mašinách? 🙂 Slyšel jsem, že to je kvůli velkým rovinám a hustých mlze na nich.
Zmar, naprostý zmar a ztráta času.
My ten seminář o liberalizaci osobní dopravy ve Sněmovně považujeme za skvělé PR nákladní dopravy a tudíž jsme maximálně spokojeni 😊 A ještě jsme si pokecali s poslankyněmi 😊😊
Ale tak rauty tam jsou dobrý, o tom žádná. A mohu se zeptat které poslankyně považujete za tak interesantní?
Ty, které nám můžou reálně pomoci😊
Tak mně hlavně připadá, že většina lidí vůbec nechápe jak „liberalizace“ bude vypadat a představují si to tak jak dnes vypadá na trati Praha-Ostrava, ale tak to přece vůbec nebude… Zcela zásadní omyl je, že liberalizace přinese lepší kvalitu a ještě se ušetří, ale vždyť je to logický nesmysl. Pokud chci kvalitu tak za ní musím zaplatit, jinak to přece nejde. A obě věci přece neurčuje dopravce ale objednatel. A ty zatím jdou cestou nízké ceny. A pokud jde o cenu pro zákazníky, tak ta dolů v 95% taky dolů nepůjde , protože proč? Ve většině krajů už snad dnes… Číst vice »
Právě kvůli tomu tam byl motýl Emanuel znovu dosazen…aby odklonil státní peníze z modré díry do žluté. V poslední větě jste dokonale vystihl podstatu moderního kapitalismu, jíž je privatizace zisků a socializace ztrát.
Škoda, že jste tu posledních deset let nebyl. České dráhy se topily v různých kšeftech, kupovaly vlaky výrazně dráž než kdokoliv při smyslech a výsledkem samozřejmě bylo a dosud z velké části je, že mají prostě vyšší náklady než racionálně uvažující konkurence. Když máte vlak o dvacet procent dražší, údržbu o dvacet procent dražší a ansábl o dvacet procent dražší a navíc na cestujícího nemáte čas, protože ten máte možná na Martina Romana, tak prostě nemůžete nikdy přijít s lepším produktem. A když přijdete, bude to daňovej poplatník, co to oklikou třeba přes „převod“ majetku na SŽDC ve výsledku zaplatí.… Číst vice »
Trojský tandem Šíp & Kupec (pořadí je správně)…na budoucnost „národního dopravce“ bych teď nevsadil ani ukrajinskou hřivnu.
Kolik generací manažerů ČD bude ještě operovat s anglickou kartou? To už je jak sudetští Němci a Benešovy dekrety, s tím se budou volby vyhrávat ještě za 100 let…
Nás to tady baví 😊
Kovanda to neřídil. Byl tam zbytečný, řečníci nedrželi časy. Němec a Svoboda OK. Stavinoha oprášil prezentaci z roku 2014 a informoval o legislativních „novinkách“ roku 2016. Kodym hlavně prezentoval, že jeho úřad nic nemůže a nemá žádné pravomoce…nebo-li hlavně aby nemusel nějaký spor řešit a někoho naštvat… Zatím nuda, o 50% přetáhli čas…
Odkaz na video si tam přidejte https://www.facebook.com/ZbynekStanjura/videos/275853786447921/
Schůzí … pardón, seminářů jak za bolševika 😀 Za pár let se zjistí, že všechny ty jejich -izace jsou na H.