OneTicketů se prodaly dva miliony, z toho síťových 105
Vlaky ČD a GW Trainu na nádraží v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Největší zájem o univerzální železniční jízdenky (bez ohledu na dopravce) je ve východních Čechách.
OT má nejspíš smysl pro cestujícího z východu Moravy do západních Čech, nebo na celodenní šotovýlet, ale „jen“ do Prahy určitě ne.
OneTicket je dle mne reálná cena nákladů dopravce. Ovšem cestujícího zajímá současná cena (kolik mu zbyde v peněžence) , tak se moc nepoužívá. Já jsem tu jízdenku použil na cestu na Moravu ,kde jezdí více dopravců, ale s rizikem – bez místenky – stojíš.
OneTicket je jedna velká katastrofa. V rámci kraje je levnější IDS a mezi kraji mě vyjde levněji s IN-kartou (a to mám pouze IN25).
Pokud se to celkove porovna s ceniky dopravcu, tak je OneTicket predrazena a ve vlacich se servisem na nej clovek s touto „jizdenkou“ nema narok.
Ono spíš než o vyšší třídu jde o problém, že u RegioJetu máte automaticky místenku v jakékoliv třídě. A sedat si do RegioJetu s rizikem, že mě může někdo vyhodit, protože tam má místenku, tak si raději koupím přímo lístek od RJ.
Já vlastně nějak nechápu, proč v e-shopu ČD není požadavek na místenku defaultně zaškrtnutý. Lidí kteří ví co chtějí (a není to vlak nabídnuty vyhledávačem spojení v prvním kroku eshopu) moc není. A dávat jízdenku vázanou na konkrétní vlak, bez místenky, je podle mě už úplně kravina.
A RegioJet na R8 má vždycky poslední vůz druhé třídy bez místenek.
Hodně lidí není zvyklých místenku řešit, protože se nevyznají v číslech vagónů , pak si sednou jinde apod. Regiojet nebo pendolino mají prostě vozy 1-7, to lidi poberou snáz. než 349,352,365,366 etc. Např pro moji mamku je nákup jízdenky přes aplikaci asi vrchol jejich schopností, a i když z mého pohledu je tlačítko „kde sedím “ blbuvzdorné, tak pro ni je to rakotová věda, a když jí neřeknu „sedíš ve druhém vagonu za lokomotivou na místě 62“, tak je ztracená. Pro ni je ideál, když si koupí jízdenku (už t ozvládne i přes net), vytiskne si ji na papír a… Číst vice »
Když si objednávám online, tak už tam nějakých pár měsíců místenku mám.
Bohužel to má i nevýhodu – zapomínám si vybrat výhodnější místo a musím se vracet 😀
Právě na to narážím taky… A mám porovnání, že s oneticket a bez místa zaplatíte víc než přímo RJ lístek… Jako za mě je one rocker fail.
One ticket nemá moc cenu řešit na jednorázovou cenu, pokud jis schopný koupit si lístky od víc dopravců. Jeho největší hodnota je, když kupuješ traťovku na trati, kterou obsluhuje víc dopravců zároveň). Já one ticket kupuju mamce, když jede někam do zlínského kraje, aby nemusela řešit, jestli sedne na rychlík ČD nebo na osobák Arrivy
Tak já za sebe radši koupím u víc dopravců. RJ a ČD koupim pěkně v práci a pokud n kdy potřebuju jiného tak internet to jistí… Oneticket jsem na chuť nepřišla… Ale jako i v práci vidím, že to lidi moc nechcou…
Se síťovou jízdenkou one ticket by chtělo udělat pár zlepšení. Už její cena za 25000 je dost na hraně a třeba místenky k ní zdarma by měly být samozřejmostí. Aplikace one ticket navíc neumí prodat místenku na víc dní dopředu. Takže je musíte kupovat zvlášť u jednotlivých dopravců. Třeba RegioJet je do systému one ticket zařazen, ale v povinně mistenkovych vlacích jsou ceny 35, 50 a 75 korun. Přičemž ty za 35 jsou jen do jednoho vagónů, který bývá vyprodán. Takže to tahají české dráhy. Nicméně věřím, že se jednotná jízdenka rozroste i na další dopravce. Nejlépe na veškerou hromadnou… Číst vice »
Ta cena navíc je za placení úřednků, co to jízdné rozdělují mezi dopravce ::D
Ta data hezky ilustrují, že SJT je nejvíc využívaný v režimu „neznám, nerozumím“, tzn. cestující přijde k pokladně ČD, jako chodil celý život, a tam mu místo TR10 prodají SJT.
A pak že ČD prodělává na konkurenci 🙂 Kdepak!
ČD z takové jízdenky mají provizi 7 %. Pokud následně cestující pojede vlakem ČD, dostanou dráhy i zbylých 93 % ceny; jinak si nechají těch 7 %.
A pokud cestující nepojede vůbec (reálně – štíplístek nestihne naskenovat jeho jízdenku), taky ČD nepřijdou zkrátka.
Víte, ono je to těžké. Dám příklad, který je mi blízký a podobných cestujících je spousta. Spousta lidí z ostravska jezdí do lázní do Luhačovic. Celou trasu je možné absolvovat vlaky ČD, ale většinu je rychlejší použít kombinací dvou či tří dopravců. Nedokáži odhadnout erudovanost pokladních v jednotlivých stanicích, ale pochybuji, že každá má přehled o všech dopravcích a celé síti. Takže možnost A) prodá SJT – cestující se dostane kam potřebuje, nemusí řešit dopravce, čas, kdy pojede, možnost B) prodá jízdenku ČD, kterou lze použít, ale když pojedete hned, vlaky ČD navazují a bude to trvat 2,5 hodiny, ovšem… Číst vice »
Dost nechápu ten SJT v Iredu. Na roční síťový Iredo jezdím cca 50 Kč/den… Tedy jedna cesta za 25…
Jinak smysl má ten roční pro delší pravidelné cesty. Osobně znám 2 osoby, které jej využívají…
Tak IREDO nelze koupit online, to udělá mnoho.
OneTicket bude tragédie dokud prostě nebude obsahovat všechna VHD. Cesta po kraji v rámci IDS, cesta mezi kraji za relační či kilometrický tarif. Akční jízdné vázané na konkrétní spoj (nabízeno dopravcem). Síťová jízdenka na všechny druhy dopravy, prostě lehce upravené Švýcarské GA.
S tím někdo jezdí? Předražený je to jako kráva, dokonce levneji vyjde si koupit jizdenku v aplikaci dopravce, nebo treba v krajském integrovaném systému, kolikrát je ta „one ticket“ dražší , než když si koupíte listek ve vlaku, kdy je tam ještě přirážka 😀 jednoznačně propadák. Používám idol+duk+pid+ariva a zatim mi to stačí, sice to neni na jedno kliknutí, ale koupim prestupni listek klidně mezi vlakem a busem 😉
Ale modré gumy to tak chtěli, tak to teda taky mají!
Dobré rano, to se vědělo ale hned od začátku. A jezdí s tím hromada lidí, stejně jako jezdí a jezdilo za obyč TR10 ČD.
Jarda – jenomže ne každý je takový fanda, aby při cestě někam, kam běžně nejezdí, strávil desítky minut u kompu a zjišťoval, jaká je v současné tarifní džungli nejvýhodnější nabídka.
Osobně si prostě tam, kde jedu s více dopravci, raději koupím „na jistotu“ OneTicket a i když se pak třeba někde zdržím, nebo mi ujede přípoj (bohužel na dnešní železnici stále všední věc), nemusím už řešit, zda pojedu s bílým, zeleným, nebo fialovým dopravcem…
Celá řada lidí ani dnes nevnímá, že se jízdenka dá koupit jinak než na nádraží nebo u průvodčího. Vždycky žasnu, kolik lidí si kupuje TR10 ve vlaku na území Prahy, často velmi nevýhodně a mnohdy s přirážkou. A to se bavíme o regionu, kde elektronizace přeci jen pokročila, na rozdíl od východních Čech.
Hm. IREDO…
Jinak kolik že se ročně ve Švýcarsku prodá GA?
Ať se na mě klidně někdo zlobí, ale za mě je to jednoznačný propadák. 2 miliony za nějakých 17 měsíců, přitom před covidem jen ČD měly nějakých 180 milionů cestujících ročně (těžko říct, kolik z toho jdou cestující jedoucí více jízd na jednu jízdenku. Dále by mě zajímal poměr cestujících se slevou, dle zkušeností z pokladen totiž doposud ochotnější zaplatit dražší SJT byli studenti – jestli 20 nebo 24 korun neřeší. Při plném jízdném už je rozdíl razantnější.
Smyslem není, že si to musí vždycky všichni koupit, ale že to někdy někdo múže využít a někdy to může být tak či onak výhodné a motivuje to tarify dopravců a integrovaných systémů, aby byly levnější, nebo aspoň ne dražší. Ani běžný tarif Českých drah s výjimkou zpátečních jízdenek není dražší, ale stejný, nebo o maličko levnější.
Tak mělo by to alespoň být trochu rentabilní. Smlouva na vývoj a provoz na 4 roky byla na nějakých 250 milionů (zdroj – tento web s odkazem na smlouvu).
A přitom SJT si vyřvali hlavně ČD a jejich fan club, že prý bez něj je tarifní chaos a ČD jsou znevýhodnění v soutěžích. Tak to tu mají. Taky by mě zajímalo, kolik ČD fans přešlo na SJT, když po něm tak toužili.
No režijkáři určitě ne. 😀
Hele hele klíííd, já třeba režijkář jsem, a když jedu do „placené“ zóny, obvykle si kupuju právě SJT. Fakt mne nebaví (naopak mi vadí) řešení, jaká jízdenka je zrovna na téhle trase a s tímto dopravcem nejlevnější…
Největší prodeje v Pardubicích a Hradci na relativně krátké úseky kolem leccos vypovídají o „výhodnosti“ a (ne)dostupnosti IREDO.
A nebo spíše o neochotě / časovým problémům si koupit lístek na cestu zpátky před cestou. Když si vezmete relaci Hradec – Chlumec….
Omlouvám se, odeslal jsem to dřív než jsem chtěl. Tak IREDO 54 Kč jedna cesta -) 108; Dvě jízdenky ČD 106 Kč; OneTicket zpáteční 101 Kč…. Takže to máte jasný…. Obdobně to vychází na milion destinací. Třeba Rychnov nad Kněžnou…. IREDO 66 -) 132 Kč, ČD 68 -) 136 Kč, OneTicket 129…
S kartičkou od Oreda už je to zas jinak….. To pak Chlumec 48Kč za cestu -) 96 a Rychnov 60 za cestu -) 120
Slušnou motivací pro nákup SJT může být taky fakt, že se dá koupit on-line, na rozdíl od Iredo lístků. Už si ani nedovedu představit, že bych před každou cestou vlakem musel stát ve frontě před kasou.
iredo je fakt ostuda. ted po dlouhe dobe vratili jednorazovou prestupni jizdenku (neuveritelne, co?), tak asi odpocivaji po intelektualnim vypeti…
a jinak si nejsem jisty jak moc iredo prodavaji ve vlacich.
A CO SLIBOVANÁ MHD+Autobusy?? To asi utichlo nebo Kupka spí…. Ještě se musí zapojit i LEO EXPRESS, Autobusové linky,IDS-MHD,Lanovky a Vodní Doprava něco jako KlimaTicket… Tak krásné by bylo jet za tu síťovku FlixBusem PRAHA-BRNO a zpět ČD vlakem nebo RJ, další pozitiva by byla třeba u linek RUMBURK/VARNSDORF/LIBEREC- PRAHA od ČSAD po FLIXBUS až RegioJet_BUS…. Jak tady většina píše: KAŽDÝ KRAJ MÁ ZBYTEČNÉ APLIKACE NA DOPRAVU… ONETICKET by bylo fajn zapojit nejen v rámci VLAKŮ ale i v celé SÍTI Dopravních prostředků po ČR! ZATÍM CO TARIF PID se dá použít jen v kategoriích OS,SP,R, tak ONETICKET NABÍZÍ CELOSTÁTNÍ… Číst vice »
Být provozovatelem komerční linky, rozmyslím si to, jestli do OneTicket jít … může to být výhodné (o něco více zákazníků), ale (podobně jako krajské tarify) také nemusí být (pokud se zrovna nehodí do krámu cestující jezdící za půl darma na nějakou výhodnou síťovku). A pro jednotlivé jízdenky při kilometrickém tarifu OneTicket by se naráželo na několik zádrhelů vzhledem k mnoha kilometrickým vzdálenostem mezi stejnými místy – jednak při použití jiného než plánovaného spoje s jinou kilometrickou vzdáleností, jednak v případě stejné ceny za kilometr obojím by často byly nevhodně zvýhodněny autobusy menší kilometrickou vzdáleností. Když si představím hledání vhodného řešení… Číst vice »
LE už do One ticketu dávno zapojen je.
Zapojovat místenkáče je zbytečné, stejně jako Pendolino. Buď chci otevřenou jízdenku na všechno nebo chci místenku
„Tak krásné by bylo jet za tu síťovku FlixBusem PRAHA-BRNO a zpět ČD vlakem nebo RJ“
Pro vás ano, pro dopravce už ne, když za takovou cestu dostane cca 35 Kč.
Ona by taky měla být nějaká propagace na síťové jízdenky a SJT 25.
Jsem průvodčí, a nikdy jsem se nesetkal s síťovou SJT nebo SJT 25 a ani nevím jak vypadají 😀
Koupil bych si SJT50, ale smůla, neexistuje.
Taky bych měl o něj zájem. Jezdím vlakem dost často, aby se mi to vyplatilo. Ale ne tak často, aby se mi vyplatila celá síťovka.
To už je rok, co se tu uskutečnil sraz velkého procenta vlastníků síťové jízdenky? Bože, to to utíká…
Hlásím se do klubu síťovkářů. U ČD a Arrivy bez problémů, Regiojet na lince R8 nezná a bez místenky odesílá cestujícího do vozu č. 5. A to mám síťovku na 1. třídu… Je třeba je trochu lépe vyškolit.