OneTicket jde na odbyt. Letos v létě se prodává o 75 procent více jednotných jízdenek než loni

RegioSprinter společnosti Die Landerbahn v Žatci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRegioSprinter společnosti Die Landerbahn v Žatci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V červnu poprvé padla hranice 10 tisíc prodaných OneTicketů za den.

Jednotná jízdenka pro cestování na české železnici jde letos v létě výrazně lépe na odbyt než loni. Od počátku června do konce července se jízdenek s označením OneTicket prodalo 473 tisíc, což je o 75 procent více než ve stejném období loni. Vyplývá to ze statistik státního podniku CENDIS, který má systém jednotných jízdenek na starost.

Podle šéfa CENDISU Jana Paroubka také v červnu poprvé padla hranice 10 tisíc prodaných jízdenek za den. „Stalo se tak v pátek 17. června a prodalo se jich celkem 10 046,“ doplnil Paroubek.

Systém OneTicket byl spuštěn v prosinci 2020, od té doby se prodalo 2,7 milionu jednotných jízdenek. Dynamika se přitom zrychluje. „První milion jízdenek OneTicket byl prodán za jedenáct měsíců, druhý za sedm. Teď jsme na hranicí tří milionů a při stávajícím tempu ji opět dosáhneme dříve,“ uvedl Paroubek.

Jízdenka OneTicket není vázána na konkrétní spoj a dopravce, její nevýhodou je ale vyšší cena než při jednotlivém nákupu vázané jízdenky. OneTicket je dostupná jako jednorázová jízdenka, jako traťová jízdenka pro pravidelné dojíždění i jako síťová pro neomezené cestování po určitou dobu.

Do Systému jednotného tarifu je zapojeno 13 dopravců. Ze statistik CENDISu vyplývá, že nejvíce cestujících (51 procent) kupuje OneTickety u pokladen. Prostřednictvím e-shopu či mobilní aplikace je kupuje 25 procent zákazníků, možnosti pořídit lístek u průvodčího využívá 20 procent cestujících, zbytek připadá na jízdenkové automaty ve vlaku nebo ve stanicích.

Rostoucí prodeje přitom nejspíš souvisí vedle rozšiřujícího se povědomí i s ukončením covidových restrikcí. Například České dráhy přepravily v prvním pololetí letošního roku 75 milionů cestujících, což je o 25 milionů (49 procent) více než ve stejném období roku 2021. Růst přitom připadá zejména na druhé čtvrtletí.

Tagy Cendis OneTicket
107 komentářů