OneTicket jde na odbyt. Letos v létě se prodává o 75 procent více jednotných jízdenek než loni
RegioSprinter společnosti Die Landerbahn v Žatci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
V červnu poprvé padla hranice 10 tisíc prodaných OneTicketů za den.
Asi nejextrémnější rozdíl je zde:
Kolín – Doksy
ONE TIKET 151 Kč
PID 60 Kč
Obě jízdenky jsou přestupní na všechny dopravce co tam běžně jezdí.
Za ONE TIKET přirážka 150 PROCENT….
Naroubujte na OneTicket taky autobusy a IDS, aby se ta džungle tarifů trochu zcvilizovala. 🥺
Pokud cena pořád bude vyšší než u IDS, nebo samostatných jizdenek tak je celý OneTicket na houby.
Teď ještě dotáhnout OneTicket do konce, aby platil i na autobusové spoje ve veřejném závazku. Konečně něco pro lidi, kteří se v tom bordelu nemohou vyznat.
V tom bordelu se už nevyzná nikdo. Ani pokladníci nebo zaměstnanci IDS. Co potom chcete po nějaké babičce z Horní Dolní?
Minule se tu (v diskuzi) psalo, že 90 % prodeje OneTicket tvoří relace HK – Pardubice. Zajímalo by mne, zda se na tom něco změnilo.
Určitě nezměnilo, to protože tam jezdí jak Arriva, tak ČD, a IREDO stojí za nic, už jen proto, že i když platí u Arrivy, tak si ho nemůžu koupit u Arrivy v automatu ani u pokladny RegioJet (když RegioJet prodává i lístky na Arrivu), OneTicket si můžu koupit u jaké pokladny chci, i online, což IREDO nejde, i já si na této trase kupuji OneTicket.
Což odpovídá původnímu zadání, vyžehlit nedokonalosti IDS, a různých dopravců na železnici. Tady je ta nedokonalost zjevná, zároveň je tam velký přepravní proud.
Pradubice – Hradec
IREDO (též platí na všechny dopravce) 42 Kč, s BČK 38 Kč.
ONE TIKET 46 Kč
Prám se proč? Ano jedná se o blbé 4 / 8 Kč, ale hlavní důvod je podle mne neznalost.
Ne neznalost, ale to, že IREDO stojí prostě za nic.
Moc nechápu brečení většiny diskutujících ve smyslu „OneTicket je drahý/k ničemu/stačí udělat x a y a bude cesta levnější/IDS je lepší/atd.,“ přičemž článek je o tom, že to asi někomu vyhovuje, když si to někdo kupuje a jede na to.
Já jsem na OneTicket jel i z Budějovic do Plzně, jedním vlakem a jedním dopravcem. Prostě mi vyhovovalo, že s OT můžu jet i dalším vlakem, když mi ten plánovaný ujede a 10Kč navíc mě rozhodně nezruinuje.
Takže buďme rádi, že ten produkt existuje a někomu vyhovuje a používá to.
Ale tím neříkám, že by to nedalo rozvíjet dál 😉
Možná je to blbý nápad, ale co zkusit do OneTicket integrovat dopravce ze sousedních zemí a prodávat jízdenky za jakoby dělené jízdné namísto mezinárodního tarifu. Který je teda ultradrahý.
U jednoho vlaku a jednoho dopravce je jednodušší si pořídit často i o dost levnější jízdenku daného dopravce, kterou lze navíc snadno zrušit nebo změnit. Hlavní výhoda OT je právě v kombinaci více dopravců a spojů.
Asi máte moc peněz nazbyt.
Pokud SJT stojí víc než první třída v Pendolinu, tak je prostě něco blbě.
Já myslím, že mnou zmíněných 10 Kč není „moc peněz na zbyt.“
OneTicket jsem koupil v eshopu ČD, kde byly obě nabídky pod sebou a mě prostě vyhovovala ta o chlup dražší (budiž to i odpověď Joudovi)
Samozřejmě můžou být i relace, kde se to mimořádně nevyplatí, ale evidentně se na to někde jet dá a stojí to podobně jako nejlevnější varianta.
Z výjimky děláte pravidlo. A to je celý problém.
A kde jsem napsal, že je to pravidlo?
Jen jsem napsal, že za určitých okolností to drahé být nemusí a to ani při použití jen jednoho dopravce. Proto si OneTicket asi občas někdo koupí a drahé mu to nepřijde. Nakonec níže v diskuzi jsou i jiné příklady, že někdy ta jízdenka použitelná být může.
To je celé.
Jeseník – Zlín:
Tarif ČD – Flexi jízdenka 273,-
OneTicket – 273,-
To není obecně blbě. To je způsob, jak přimět všechby dopravce(včetně Pendolina) aby to uznávali – nabízet jim stejně jako to, za co prodávají vlastní jízdenky.
Nedávno jsem absolvoval cestu přes 400 km s dvěma dopravci, OT mi nabízely ČD o 150,- dražší, než stojí jízdenky jednotlivé. A to jsem použil u ČD jízdenku dražší, nevázanou na spoj (kvůli výlukám a zpoždění). Takže ne o 10 Kč…
Jeseník – Zlín:
Tarif ČD – Flexi jízdenka 273,-
Tarif ČD – Vázaná jízdenka – 253,-
OneTicket – 273,-
Takže ne o 10 Kč… 🙂
Prostě záleží na trase.
Co na to proruští konspirátoři a příznivci Jediného Správného chlasteneckého Dopravce, bez něhož by česká železnice zanikla ??
Tak si tak říkám Kryštofe, že jediný kdo tu v noci chlastal, jste byl akorát vy. Přemýšlím, co člověka vede k tomu, se sem v sobotu ráno takhle, mimo téma, vyzvracet. Nejsem proruský konspirátor, dělám u správného dopravce a kupodivu tam prodávám i ty OneTickety bez problémů. 🤷🏼♂️
Proč se prostě nemůžeš konečně uchlastat k smrti?
CD 1denni sitova 599 Kc pouze CD vlaky. OneTicket 7denni sitova 1665 Kc, vsichni dopravci, uznaly ji i JHMD.
Porovnáváte neporovnatelné, jasné že 1 denní jízdenka nestojí 1/7 7 sedmidenní, to je úplně normální a rozdíl ČD/SJT v tom nehraje zásadní roli,
ale v akci na léto týdenní ČD 890 Kč
Je to hlavně proto, že cestující neví, že jsou také levnější jízdenky 🤔
K čemu předražený oneticket, když si můžu koupit výhodnou jízdenku IDS🤷🏼♂️
Záleží jakého IDS. Zlínského rozhodně ne.
tak třeba pid, duk a idol, rozhodne vychazeji levneji a umi i bus 😉
IDOL na bus zrovna přestupní není. A PID při cestách do Prahy vychází dráž než OneTicket.
Takže třeba z Plzně do Brna pojedu osabakama a jen trasou kde platí nějaké IDS? 😁
IDS většinou platí i na rychlíky.
To byste koukal. I takoví jsou mezi námi.
Zajímalo by mne, jestli do této statistiky jsou počítány i jízdenky zdarma pro ukrajinské občany, které se vydávaly přes One ticket. Případně v jakém poměru.
Určitě ano, je to standardní jízdenka za 0 pro cestující.
One ticket lze použít i na předcházející spoj. Hodí se, když skočíte do zpožděného vlaku.
Jen to nesmí být SA .Ti to neumí akceptovat a vyřídit
Zrovna včera jsem takto jel z Olomouce do Prahy za 381 Kč. Příchod na nádraží v 11:40, IC 116 Silesia pravidelný odjezd 11:14, skutečný 11:45 (nebo tak nějak), jízdenky v eshopu ČD – normálně za 286 Kč – už nedostupné, čekat na další zpožděný spoj se mi nechtělo, poslední možnost – OneTicket v mobilu. Btw, proč jsou ČD v tomto tak striktní, že neprodají jízdenku po čase pravidelného odjezdu? Nebo jde o snahu, vydělat na zpoždění?
Jak je to vlastně s rozvojem OneTicket? Co Autobusy? Co krajské IDS? Co relační jízdné? Co komerční jízdné vázané na konkrétní spoj? Co výběr místa ve vlaku?
Obávám se, že nic z uvedeného nemá OneTicket (nebyl by lepší AjnŠajn?) ambici řešit.
Autobusy a IDS boli v minulosti spomínané ako vyhladová ďalšia etapa.
https://oneticket.cz/routePassSearch
Docela by mě zajímalo jaký podíl mají na nákupu OneTicket jednotliví prodejci (jako třeba e-shop ČD) s kolik lidí reálně někdy využilo stránku OneTicket.cz
Tuším ten podíl a radši to nechtějte vědět. 😀
počkat, to fakt někdo kupuje ty předraženy jízdenky 😀 To radeji koupim v appce krajskeho ids a vyjde to mnohdy i o polovinu levněji 😉
A někdy zase vyjde oneticket levněji než IDS.
Příklad?
Praha Mas.n. – Kladno
PID 70 Kč/ONE 59 Kč
Loděnice – Beroun závodí
PID 30 Kč/ONE 23 Kč
Praha Hl.n. – Kostomlaty n.L.
PID 90 Kč/ONE 79 Kč
Tuklaty – Pečky
PID 50 Kč/ONE 44 Kč
Nebo jinak:
Nymburk – Mělník (48 km)
PID 30 Kč/ONE 85 Kč
🙂
Mohl byste nějako vysvětlit, proč jsou jízdenky OneTicket předražený? Co když naopak nejlépe reflektují náklady na provoz železnice?
Osobně jako cestujícího mě netrápí, jak odráží cena jízdenky náklady, koupím výhodnější nabídku na trhu….
V prvé řadě není vždy OneTicket předražený. Např. Jeseník – Zlín stojí Flexi lístek u ČD stejně jako OT.
Předražené? Zkuste jet Brno hlavní nádraží – Modřice. 😊
Předražený? Vždyť jízdenky ČD stojí úplně stejně jako OneTicket. A některé IDS (jak zde zmiňujete že jsou levnější) jsou dokonce dražší než OneTicket. Je pravda že IDPK je většinou o polovinu levnější než jízdenky ČD a OneTicket, ale jiný takto levný IDS neznám.
Tak zrovna třeba IDPK, student Starý Plzenec – Plzeň Jižní Předměstí: IDPK 24, Oneticket 14. Když byla ještě sleva 75%, ten rozdíl byl ještě větší (myslím 21 a 7 kč nebo tak nějak). Je to způsobené tím že v IDPK nemají studenti žádnou slevu za zónu 001, u oneticketu mají slevu na celou trasu.
No právě a ČD jsou podle vás snad levný? To je jen díra na peníze. Jinak třeba další levný IDS je DÚK.
Zpáteční na 2 km vyjde levněji. Pokladní ve Frýdku Místku tak lidem šetří nějakou 5 korunu
další flastenec-chlastenec a Svazák Primitivních Dementů ?
Mělo by se implementovat automatické skládání z krajských IDS. Do té doby to moc užitečný projekt není.
Automatické skládání jízdenek IDS nemá nic společného s OneTicketem
Zatím. Nicméně proč v projektu nepokračovat?
Vyhledávač spojení, který nabídne a) SJT s garancí b) poskladání jednotlivých tarifů(dopravci, ids) za menši cenu a s bubákem ujetí přípojů.
To by nešlo. Ztratilo by se to kouzlo provizí z prodeje jízdenek neznalým cestujícím za nevýhodnou cenu. Pokud by tito lidé znali cenu alternativních jízdenek, blížil by se prodej one tiketu nule. V jiném oboru se tomuto říká šmejdi. Proto moc nechápu, proč tady tolik lidí prodej tohoto pro cedující nevýhodného jízdného obhajuje. Nejde o to jestli nebo má nebo nemá dvacku navíc, ale o princip. Hromadná doprava je služba, která se snaží nabídnout alternativu k autům, a tak by měla být prozákaznická a ne dělat na příležitostné neznalé cestující takové s vinárny jako je prodej oné tiketu, pokud existují… Číst vice »
Podle mého názoru by to co navrhujete měli zajistit komerční subjekty.
Nevím, proč by měl stát platit vývoj platformy, která na daní trase zkombinuje nejvýhodnější tarify pro cestujícího.
Třeba proto, aby se zatraktivnila veřejná doprava. Například v Dánsku mají všeobecně uznávanou předplacenou kartu (viz http://www.rejsekort.dk ), která kombinuje regionální tarify do jednoho rozhraní pro cestujícího. Stačí se označit při nástupu, výstupu i každém přestupu a systém udělá zbytek. Ovšem to by vyžadovalo především koordinaci mezi kraji. Soukromník (v případě Dánska Accenture + DSB) už by dělal jen technické provedení.
Nějaká atraktivita hromadné dopravy oproti IAD vám nic neříká?
To je přeci pro stát hodně důležitý veřejný zájem ne?
Ale to zdejší příznivci velmi nepovedené jízdenky One Tiket z pohledu atraktivity veřejné dopravy nechápou.
Aneb nechceš řešit tarify, skládat více jízdenek, nevyznáš se v tom? Kup si jednotnou jízdenku, ale za neznalost ti to pěkně napálíme….
pořád je to je držhubné. Cestující je trestán za to že stát vybral dva dopravce pro jeho relaci. A on má pak na výběr lomenou jízdenku se všemi rizoky cp k ní patří nebo předražený nevýhodný one ticket s obtížným stornem, zpoplatněnou mistenkou…
Nj, určitě je lepší mít všude jednoho dopravce a platit předražený jízdný za mizerný služby. Oneticket je jen berlička. Nejjednodušší řešení nebude nejlevnější.
A pak jsou tady desítky ticís cestujících, kteří přestupují z vlaku na MHD či opačně a měli by být trestáni nákupem dvou jízdních dokladů, protože autobus… je naftový zločin!
Dopravci jsou snad jedno, v rámci IDS platí jízdenka všude.
…samozřejmě, to že máme 15+ IDS a ne všechny takto opravdu fungují je druhá věc.
Dokud tu budou krajské IDS, tak je OneTicket k ničemu.
Proč? Však to jsou dvě úplně jiné věci…
Napsal bych to obráceně: chválabohu za krajské IDS, protože OneTicket je k ničemu. Takový vnitrostátní NRT: jistota nejdražší jízdenky, kterou nikdo ani nechce ani nepotřebuje.
Promiňte, ale přesně to jsem napsal.
Vyznělo tu trošku jinak, tak aspoň nejsme ve při:-)
Vyznělo to tak, že krajské IDS překážejí tomu, aby byl OneTicket úspěšný.
oneticket je předražena zbytečnost, zlate krajske ids, navic zahrnuje i bus 😉
Souhlasím. Ale víceméně jsem to napsal.
OneTicket k ničemu není, protože většina krajských IDS (např. u nás IREDO) stojí za nic, vlastně jediný IDS, který za to stojí, je IDPK (a tím nemyslím krajskou dopravu, ta je třeba v sousedním Pardubickém kraji skvělá, ale naše společné IDS IREDO vyloženě stojí za nic, v Jihomoravském kraji je taky veřejná doprava skvělá, ale IDS JMK by ještě potřebovalo pár změn, jinak u nás v Královéhradeckém kraji stojí za nic nejen IREDO, ale celá veřejná doprava všeobecně). Např. u již zmíněného IDS JMK je chybou to, že jízdenky lze koupit pouze na pokladnách ČD, nikoliv na pokladnách RJ, a… Číst vice »
No ta nutnost označit jízdenku je i plus, koupím si jízdenku dopředu a dodatečně ji označím, kdykoliv potřebuju, v IDPK, nelze koupit jízdenku dopředu, aniž by mě to omezovalo, protože má vyznačenou časovou platnost a nelze to měnit
Co třeba takový DÚK??
V Pardubickém kraji, že skvělá doprava? No v jednotlivých místech možná, ale jako celek to pokulhává.
Co se týče železniční dopravy, tak s ní v Pardubickém kraji nemám jediný problém, zvlášť v okolí Letohradu, kde jezdí LEO Express. Pravidelně cestuji z Hradce Králové přes Pardubice a Ústí nad Orlicí do Letohradu už 2 a půl roku a bez jediného problému, narozdíl od těch přímých přes Týniště a Doudleby nad Orlicí, které provozuje Královéhradecký kraj, kterými jsem jezdil před 3 lety a u kterých býval problém skoro vždy (a ve kterých mě někteří průvodčí dokonce oslovovali zm*de). Také s autobusovou dopravou v okresech Pardubice a Chrudim jsem neměl jediný problém, zvlášť od té doby, co tam jezdí… Číst vice »
Roste neroste, když si spočíváme podíl z počtu prepravených cestujících, tak je to ani ne 1 cestující ze 40 na OneTicket. To věru není moc a je to jasný signál, že na tom systému je něco špatně.
Bohužel, ta jízdenka od začátku působila, že se udělala jen proto, aby se nemohlo říct, že společná jízdenka neexistuje, ne proto, aby byla prakticky použitelná, a za celou dobu od uvedení se na tom nic nezměnilo.
To aby tu byla ta možnost pro ten zlomek případů, kdy si to cestující chce koupit, a svým způsobem to regulovalo i tarify ostatní, je zcela dobře.
Jsou místa, kde je to jízda třeba na ne moc dlouho, ne moc kilometrů, ale s přestupama. 2 přestupy – 3 dopravci – 2 inegrované tarify – tam díkybohu alespoň za to, jak to je
Kolik cestujících přestupuje na jiného dopravce? Řekl bych že o moc víc než 1 z 40 to není, většina cestuje bez přestupu a když ano, tak většinou na stejného dopravce. Je dost možné že na oneticket cestuje třeba polovina přestupujících.
Přijde na to, čemu říkáte dopravce, pokud tím myslíte firmu, která provozuje linky, tak tam mezi dvěma dopravci přestupuje hodně lidí, např. vlak/bus, velmi časté a téměř nikdy to není obojí jeden dopravce..
Kdo si jako kupuje a proč? Docela koukám…
Jsou situace, kdy člověk využije mnoho dopravců, a kdyby si měl kupovat jízdenky zvlášť, tak by se asi zbláznil a opravdu by neušetřil.
Třeba Studénka – Uherské Hradiště:
Studénka – Přerov (R8, RegioJet)
Přerov – Staré Město u UH (R13, České dráhy)
Staré Město u UH – Uherské Hradiště (S5/S6, Arriva v tarifu ZK)
No nevím, tři jednotlivé jízdenky 69+82+17=168, OneTicket 183. Nevidím tam žádnou přidanou hodnotu za těch 15 korun.
Zpáteční Oneticket je zpravidla levnějšínež tarif ČD. Když člověk chce mít jakousi záruku na celou cestu , a ne, že mu nějaký z přípojů za lepší cenu ujede a jízdenka propadne. Když člověku nestojí za to nebo není schopen trávit nemalý čas a námahu s vymýšlením nejlevnější varianty a s nákupem několika jízdenek, nebo mu zrovna vyjde nejlépe Oneticket. Když člověk během cesty nebo určité doby střídá různé dopravce a/nebo nechce být vázán na to, s kterým spojem a dopravcem zrovna pojede, a jedná se o spoje, kde zrovna náhodou Oneticket platí. Když šikovný pokladní nebo průvodčí Oneticket cestujícímu prodá,… Číst vice »
Já jsem si například koupil OneTicket, když jsem si udělal výlet Kladno – Rakovník – Bečov nad Teplou – Mariánské lázně a střídal jsem postupně Arrivu, ČD a myslím GW train regio. Nechtělo se mi nakupovat tři jízdenky, a tak jsem to koupil jednou a bylo to.. Zkrátka se to hodí na případ, že člověk střídá vícero dopravců a chce mít „luxus“ jedné jízdenky.
Vždyť to tak vždy bylo, došel jste na pokladnu a dostal jste obyč jízdné dle TR10, takhle funguje spousta lidí. Jen dostanou SJT, když je to přes víc dopravců.
To je jednoduché, ČD nenápadně omezily na některých vybraných relacích a ve špičkových časech nejlevnější vázané jízdenky a flexi základní zvýhodněné a tím pádem cestujícímu zbývá buď si koupit Flexi základní nebo ONE Ticket, přičemž ta cena může být klidně stejná a jediný rozdíl je v možnosti vrátit jízdenku a pak s ONE Ticket nelze sbírat ČD body, ale zase lze jet libovolným dopravcem nebo jejich kombinací. Osobně jsem si detailní tarifní průzkum nedělal, ale těch případů, kdy to vychází na kačku stejně nebo šul-nul je dneska už mega moc. Vlastně to ČD, a.s. dělají celkem chytře, protože se snaží… Číst vice »
Já znám držitele síťové z Hranic do Ostravy. Nemusí řešit, jestli jede regiojetem nebo nějakým EC.
Určitě. Most – Strakonice s One Ticket za 321 Kč, s DÚK Most – Blatno u Jesenice za 82 Kč a s IDPK Blatno u Jesenice – Strakonice za 72 Kč, celkem 154 Kč. Stačí mít aplikaci DÚK a Virtuální plzeňskou.
To je právě ten problém, že musíte řešit nějaké mobilní aplikace. Mělo by to být tak, že každý dopravce/organizátor by povinně implementoval stanovené API, aby se všechny jízdenky daly koupit na jednom místě. Takový projekt by měl být ideálně celoevropský. Kupovat jízdenky někam do zahraničí je kolikrát pain.
Pro začátek by to stačilo i na úrovni státu, ale jinak klidně celoevropské. A ideálně zapojit do toho celou veřejnou hromadnou dopravu, hlavně autobusy a MHD. Bohužel ani na Idosu, ani na Oneticketu není vidět posun tímhle směrem.
Většinu IDS jízdenek koupíte na kase na nádraží nebo u průvodčího.
Když chci jet z Prahy někam k Ústí, tak mi v Praze v kase lístek na DÚK nedokážou prodat. Průvodčí ve vlaku to ale dokáže, a to klidně ještě na území Prahy. Záhada.
V případě mou zmíněné cesty ano koupíte je na nádraží (v Mostě DÚK) a u průvodčího bez příplatku z Blatna do Strakonic (IDPK), problém ovšem nastane ve chvíli kdy by jste chtěl cestovat ze Strakonic dále. Případě pokračování stejným rychlíkem na České Budějovice by jste si mohl také koupit u průvodčího ve vlaku, ale s příplatkem. Výhodná cena je však způsobna tím, že max. cena za jednotlivou jízdenku v IDPK je 72 Kč. Je to dáno tím, že Plzeňský kraj chce tímto způsobem lákat lidi do veřejné dopravy proto je stanovena max. výše jednotlivého jízdného nad 60 km s platností… Číst vice »
Co je sakra za problém na mobilní aplikaci??
To, že musíte mít na každého dopravce jinou, a další ještě třeba na jízdní řády a jinou na sledování dopravy.
Věčnou smrt aplikačnímu zahlcení!
No, on sice někdo vymyslel webové aplikace, abyste si nemuseli pro každou blbost instalovat vlastní aplikaci, ale asi je to málo kchůl, nebo co.
Nejlepší by bylo, aby prostě existoval jeden centrální bod, který by tohle všechno dovedl sdružovat. Ať to bude aplikace, ať to bude webová stránka, cokoli… ale užitečné a funkční, ne ty sračky, co jsou dneska.
Je to jeden z důvodů, proč se od hromadné dopravy držím dál.
asitak, předraženy one ticket 😀 a on ty prachy fakt nekdo zaplatil 😀 zatimco vam ty penize vystačili nejspíš i na cestu zpět 😉 Také využívam aplikase krajskych ids. Od toho tady sou, aby při vejletu člověk neprodělal kalhoty za podelanou dopravu.