ONLINE: Železniční Nový rok. Na západě Čech se vystřídali dopravci, vrátily se další noční vlaky
GW Train pro provoz v Plzeňském kraji nasadil motorové vozy Stadler RS1
Největší změny jsou letos v Plzeňském kraji.
Největší změny jsou letos v Plzeňském kraji.
Již jsou vypracovány změny za tisku pro nový KJŘ, naleznete je na http://prelepky.wz.cz
Na některých tratích, které SŽ uvádí, se mi změnu nepodařilo najít, pokud byste si jí všimli, pište, prosím na e-mail info@prelepky.wz.cz
Největší změnou je asi zrušení zastavování některých vlaků Cheb–Marktredwitz ve stanici Schirnding. Pak došlo k časovým posunům vlaků v Polsku a dalším drobným změnám.
Mám IN 50 a kupodivu došlo ke zlevnění některých jízdenek.
Tábor-Praha dříve 93 Kč flexi (vázaná byla jen vyjimečně)
teď 85 Kč vázaná téměř na všechny vlaky nebo 93 Kč flexi zvýhodněná (výjimečně i 75 Kč vázaná)
Tábor-Brno kde byla vázaná za 195 Kč je teď za 177 Kč a kde byla flexi za 200 je teď vázaná za 195 Kč.
Ceske drahy neprestanou prekvapovat. V aplikaci Muj Vlak trasa Praha-Susice (vlak CD a vlak GWTR, pres Klatovy): 414 Kc
Totez,ale vlak CD a bus Arriva z Klatov – 209 Kc.
To by byl takovy problem prodat lomene jizdne CD/GWTR, kdyz Muj vlak evidentne jine lomene jizdne prodat umi? A v obou pripadech jde v trase Klatovy-Susice o tarif Plzenskeho kraje.
V podstate tak vyhani cestujici i ze svych vlaku, kdybych mel jezdit treba ze Susice do Prahy,asi bych jezdil radsi primym autobusem za 200 a nemusel studovat ruzna zeleznicni tarifni specifika.
Bohužel je preferována jedna přepravní smlouva (tedy jeden jízdní doklad pro celou trasu), kde to je možné, aby byla zachována práva cestujících vyplývající z evropské legislativy.
Problém by to nebyl, ale i kdyby ČD mohly prodávat online všechny doklady IDS, je snaha vystavit to jako jednu celistvou přepravní smlouvu, jak píše Hop.
Není totiž dořešeno, co dělat, když cestujícímu ten bus ujede a on bude chtít řešení od ČD.
Netuší někdo, jestli ten nový spoj do Marktredwitz spadá pod jednotné jízdné Egronet? Protože jezdit jen courákama, co jezdily v prokladu k wackel dackelovi do Norimberka, byl dost opruz, nevycházel přípoj na ML.
Řekl bych, že integrovaný je a byl vždycky, ne? https://egronet.de/media/egronet/Download/Liniennetz/RZ_EgroNet_Liniennetz_09-2022_Cv2.pdf
Co se týče té integrace IDOL…Tak v mnoha vlacích se stále hlásí Bezděz a Svor jako poslední stanice platnosti IDOL 🙂
Další negativní zjištění: aplikace Můj vlak už opět zobrazuje místa s uzavřeným prodejem jako obsazená. Nelze tak rozlišit neprodaná místa, na které je prodej uzavřen a kde vás tak bez místenky nikdo nevyhodí (doposud sedě) od skutečně prodaných míst (červeně). Nově je červené obojí a vlak se tak tváří téměř vyprodaně.
Je to tak, všechna místa červená bez rozlišení zakoupené místenky.
Prijde mi ze uz to opet funguje. Nebylo to tim hackerskym utokem a nefunkcnim rezervacnim systemem?
Taky že nešel Můj vlak… také nešly platby kartou, vydávání jízdenek adt. a nejen ČD.
Prej hackeři.
Ze Severní Koreje. Arrivě to taky nešlo a údajně i dalším.
Na Seznamu psali,že ČD weby někdo hacknul,tak jestli to třeba nebude tím…..
Problémy dneska hlásili i u RegioJetu a Sazky. Zřejmě byly ty útoky dost široce pojaté.
Premiéra elektrických osobních vlaků Arriva… nejezdili takhle náhodou už před lety s bobinou a dvěma bílými exDB vozy, co stojí nějaký pátek v kopřivách v Malešicích?
Takhle (jak dnes?) … ne.
Není psáno jak.
1. třída na lince P1 jih Plzeň hl. n. – Horažďovice předm. fungovala jako tichý oddíl i za ČD, na žádost Plzeňského kraje, nikdy zde doplatek do 1. třídy nebyl potřeba. Stejně tak to funguje i na lince P2 Beroun – Přeštice, kde stále jezdí ČD. Jediné, kde se do včerejška platilo za 1. třídu, byla linka P1 sever Plzeň hl. n. – Mariánské Lázně (a dále v objednávce Karlovarského kraje do Karlových Varů). Tato linka zůstala ČD, ale jelikož je ode dneška jako P1 sever vedena celá linka až do Karlových Varů, a Karlovarský kraj si to už neplatí… Číst vice »
RegioJet nějak předběhl dobu. Dojeli jsme z Bratislavy do Břeclavi a teď máme 15 minut náskok.
Jen aby mu stání v Praze nechybělo.
Na R8 dneska mezi Hranicemi a Přerovem stáhl zpoždění z 6 minut na nulu. Buď tam je velká vata kvůli plánované výluce, nebo jsou zaměstnanci po silvestru plni elánu.
A my už čekáme v Pardubicích. Plánují 20 minut. 10 jsme nabrali a teď čekáme před výlukou.
Slovo koridor by se měl oficiálně zrušit. Člověk si pak může myslet, že je to nějaká páteřní trasa po které se nejen jede rychle, ale že se i dojede na čas a cestující tak přestoupí na další vlak, na který si předem zakoupil jízdenku.
Tedy nezkušený. Normální člověk už tyhle chyby nedělá a čeká až na hlaváku vyjede z tunelu.
Aaaaaa, zpoždění poskočilo o dalších 15 minut.
Tímto blahopřeji té organizaci, která dokáže nasr.. snad úplně každého.
Nebude to tým že na 110ke už je navatovaný CP na obdobie výluky, ale zatiaľ je stále dvojkoľajná prevádzka?
Osobně by mě spíše zajímalo jak se daří Leo expressu v Bratislavě.
Normálně. Jezdí v nich lidi sem a tam. Před chvílí jsem z něj vystoupil a cestou s náma bylo i pár televizních kamer.
Video z jizdy a popis historie na te trati. https://spravy.rtvs.sk/2023/12/na-trati-medzi-bratislavou-a-komarnom-zacal-premavat-novy-dopravca/ A poznamka z jizdy. Presne v tomhle vlaku jsme jeli, byla tam i Jojka a Markiza. V casti vlaku nebylo zrovna pretopeno, coz je poznat i podle obleceni nekterych lidi. Ale snazili se s tim neco delat. Behem cesty jsme videli minimalne 10 dalsich souprav ruzne odstavenych po trati. Kdyz jsme jeli opacnym smerem jeste pred novym jizdnim radem, museli jsme jet z hlavniho 2x tramvaji na Nove Mesto (coz jsme zjistili az v Bratislave, kdyz nesel koupil listek), pak NAD a pak nas nacpali do dvou 810 tak, ze… Číst vice »
Z Plzně do Prahy už stojí jízdenka 220 korun, chtělo by to konkurenci. Zajet si ve dvou do Prahy za 880 už je drahý nesmysl.
Konkurence je, jezdí ze Zličína a levněji než za 179 (dnešní cena R Berounka) Vás přes den neodveze. Až na jednotlivé výjimky to nebude ani za těch 220.
Jinak, když se podíváme na trasu Pardubice – Praha. kilometrově totožně jako Plzeň – Praha, tak dnes nejlevnější jízdenky ČD 213 RJ 194 Kč, LE 369 Kč.
I rychlík byl dneska za 220, nejsou to jenom expresy.
Konkurencí je myšleno těch několik náhodných výstřelů denně pod hlavičkou Flixbusu? To bych za konkurenci moc neoznačoval a ostatní dopravci na trase už dávno umřeli
Já osobně občas jedu na Flixu jako řidič na lince Plzen-Praha a pokud se nic neposere na dálnici, tak jsme furt nejrychlejší. Zrovna minulý týden jsem záhadně prodával lístky za stovku. Nevím, jestli byl Black Friday ….. Jinak ceny byly skutečně za 179 a i výš….
Reálné náklady na cestu vlakem (při aktuálním vytížení kapacity na 27,1%) jsou zhruba 8 až 12 Kč/km.
Jízdné někde kolem 1,5 až 2 Kč/km je spíše minulostí vzhledem k tomu, že bylo velmi masivně dotováno. A jak zřejmo tak státní kasa po otřesné Babišově/Okamurově vládě je prázdná a zadlužená.
Máte-li možnost zaparkovat v cíli cesty, tak ve dvou pasažérech může být auto alternativou namísto vlaku.
za 8-12 Kč/km už ve dvou vyjde levněji i taxík a vlastní auto i v jednom
Na delší trasy do 3 českých aglomerací jezdívám vlakem =
neřeším parking a
odpočinu si resp. trochu něco zvládnu udělat cestou.
V letním období na zpáteční cestě můžu doplnit to, co jsem vypotil, nějakým pivem/vínem.
Když jsem ještě jezdíval s LEO, tak měli slušné kafe, dnes nevím. A ani kafe od JLV (velký minibar) není k zahození.
IDPK+PID vás vyjde na 344 za osobu, v ceně je i celý den po Praze. S plzeňskou předplacenkou ještě o 32 Kč levněji.
nutno dodat, že IDPK+PID neplatí v IC a EC vrstvě, pouze v R
Úžasné, takže abychom se svezli v každém ohledu horším vlakem, můžeme navrch strávit dvě hodiny spekulováním nad jízdenkami a tarify.
Váš oblíbenec je Hrušínský ve Vesničce mé střediskové, co?
Konkurence je. Třeba 20 let stará Octávie na plyn.
Nevíte někdo zda dojde ke zrychlení na trase Ostrava-Varšava-Gdynia? Tratě jsou místy i na 200 km/h, ale vlak stejně jede 590 km 8 hodin.
To by museli poláci nasazovat soupravy na 200 km/h a ne na 160 km/h.
Viděl jsi někdy ty vozy? Všechny nejsou na 200.
No čekal jsem zrychlení spojů EIP z Katowic kde jezdí Pendolina, ale ani tam se zrychlení nejspíš nekoná.
No ono se těžko zrychluje i Pendolinu, když mu polák koleje dále nemodernizuje.
Zejména pro režijkáře: u vlaků na S6 v MSK je (údajně dle nařízení kraje) vyžadován příplatek na komerční vlaky. Jiných linek v kraji se to údajně netýká. Prase aby se v tom vyznalo 🙈
V čem, aby se praso vyznalo?
Stáhni si seznam komerčních vlaků od ČD. S6 tam psaný je, s jednotkou push-pull.
Ano, je to samozřejmě moje chyba, mě nenapadlo si to zjišťovat, když se všude psalo, že režijky platí dál. Btw. řešil jsem to když jsem seděl ve voze Bdtee 😎 A závistivcům dík za mínusy 😆
Je pravda, že mi ten seznam přišel v pracovním emailu. Náhodou jsem ji otevřel a je to novinka. Nevím proč je push-pull komerční. Ale je tam. Jediný v MSK.
Druhý průvodčí o tom vůbec nevěděl a ověřoval si to na telefonu a podle něj to tady to zatím komerční vlak není. Takze prase aby se v tom vyznalo 🙈
Není komerční, ten seznam se teď jmenuje komerční vlaky a vybrané linky. Kromě těch push-pullů je vybraná ještě linka P1 v KV kraji a P2 v Stč. kraji a nějaké přeshraniční úseky.
Je tam chyba, platí pro všechny vlaky linky S6, nejen PushPull. Samozřejmě to vlaky na komerční riziko nejsou.
A proč to řešíte na veřejnosti, když pracovně-právní smluvní vztah je neveřejný a týká se vztahu zaměstnavatel – zaměstnanec (někdy s asistencí např. advokáta nebo odborů) ?
Lidově řečeno – nikoho normálního by nenapadlo na webu o dopravě diskutovat jestli mu ve výplatě zvýšili základní mzdu nebo že mu umožnili i na soukromo používat firemní mobil.
Tak proč s tím veřejně obtěžujete a neřešíte si to ve firmě té či oné?
Jak přesně to navýšení dopravy znamená konec pravidelných nákladů? A co má pan Sviták společného s drátováním? Ten řeší přímé vlaky do Zhořelce v jakékoliv trakci, ne?
spíš krátkozraká ja kapacita trati, když pár osobáků to zazdí pro náklady, nejezdí tam nic co 15minut.. ve spičce po 30minut a mimo špičku po hodině..to jestli tam není možné protáhnout náklady je trochu něco špatně…dyť polovinu dne tam musí být volno minimálně místo těch „spičkových“ spojů tj v čase mezi 8-13 hod a pak po 19hodině..
No vidíte, kdyby tam jezdily ČD do dnes, tak by to bylo za 186Kč.
A mnohé stolky ČD by byly umaštěná také.
S novým jízdním řádem se na webu ČD u jedoucích osobních a spěšných vlaků zobrazuje u řazení hláška „Řazení se nepodařilo načíst“. R, IC, EC, SC se přitom zobrazují normálně.
Minulý týden to tam bylo také.
U Os a Sp kolikrát naskakuje řazení těsně před odjezdem.
Do půlnoci bylo vše OK. Až dnes. Jinak píšu jedoucích vlaků, které už jsou dávno na cestě.
Během pondělního dopoledne opraveno, řazení Os a Sp vlaků už je opět funkční.
Těch problémů bude mít eShop více, protože např. nesouhlasí plánky vozů a schéma u rychlíků. Schéma ukazuje velkoprostor ale když vyberu místenky, vidím kupé. A to hned u několika vozů rychlíku. Kromě toho má občasně výrazně delší prodlevy a odhlašuje mne.
Takový laický dotaz, kolik tam těch pravidelných nákladních vlaků do včerejška denně jezdilo? A večer jet nemůžou? Ptám se, nevím.
Ten pohřeb státních vlaků se zase povedl 🙂 Ale jestli si má cestující z toho odnést, že státní vlak je 810 a ode dneška nestátní RS1, moc dobrou propagaci to ČD nedělá. (Nehledě na to jestli se tomu opravdu celou dobu dalo říkat státní vlaky, třeba s ohledem na období protektorátu v tomto kraji…)
Plzeňský kraj – nejlepší místo pro život. Teda pro šotouše ne, pač 810 zde dojezdila. Ten kontrast je hezký… 810 vs. RS1…
Jak dlouho tady mají ještě ty 810 jezdit?
Do roku 2100,aby si je opoždění sotousi vašeho ražení mohli konečně vyfotit???
Touché
Nejsou ty vlaky náhodou krajské, když už se v tom máte potřebu nimrat?
To já nevím co tím myslel autor té cedule. Dopravce je státní, ne krajský. Objednatel je kraj i nadále.
Ad Mladotice: „Správa železnic s ní nic nedělá, přesto má tu drzost ve svých systémech uvádět, že na ni pracuje.“ ❌ Tady by už vážně měl stát dát SprŽel přes prsty! I fungování principu „stát ve státě“ má mít své hranice.
a co se děje v Mladoticích?
Přečtěte si on-line a dozvíte se to.
Třeba dělají něco něco přejezdu v Kralovicích… A co tam chcete? Posílat rychlíky Praha -Plasy?
Vy jste ten on-line stále nečetl, že ne?
Četl no a? Provoz zastaven, práce v kolejišti…. Vlaky tudy nejezdí už mnoho let… Problém legislativy, blbě se to ruší… Počkejte až za půl roku přestanou financovat obce zbytek vlaků do Rakovníka…
A ony skutečně nějaké práce v kolejišti probíhají? Jsem měl za to, že lhát se nemá.
to je stejné jako Loket – Horní Slavkov, Polná, Vidnava…
Občasné práce probíhají, prováděné firmou Dežodemont s. r. o.
Právě že nic…..a v tom je ten problem
RS1 v nátěru Plzeňského kraje jsou vůbec jedny z nejhezčích, které jsem kdy viděl.
Jj, souhlas. Trilex je přístupem o několik tříd výše než Arriva. Škoda, že Trilex nejezdí i liberecké rychlíky.
do Ústi jezdilo běžně 843+054, druhé 054 se dávalo jen jako posilové v pátek a v neděli a vybrané dny, se dvěma vleky se jezdilo z Liberce kmenově jen na Pardubice, kde teda bohužel také jezdí povětšinu jen jedna jednotka..což tam už nestačí – z Liberce ještě jo, ale dál už ne
Na konci působení ČD na lince LBC-ULN jezdila většina souprav v řazení 843+043.
A nebo za 110 Kč u obou na IDOL.
Jinak ARR koukám zdražila na R14 o cca 10 %, Pardubice z 155 na 170 a Ústí z 130 na 145 Kč.
Tak fajn, máte to vyřešené a je to, ne? 😉
první Regionova bez Mopaje dojela do Zborovic kde je specifický způsob odbavování první mesice bude prý na trati průvodčí místo automatu
Mrzí mě že se lokomotiva řady 350 do čech už nikdy nepodívá.Její provoz po dlouhých 49 letech nadobro v čechách skončil
Čas se nedá zastavit, už mají holky právo na důchod.
Jo. Hlavně modrá 020, byla krásná.
Nikdy neříkejte nikdy. Neschopnosti vozidel jsou u ZSSK častější než u ČD. Klidně se tu může neplánovaně objevit.
Státní vláčky?
státní pohřeb…
Ještě že ne pojízdný statní cirkus… I s motoráke a jasnými signály k nástupu, výstupu a čekání….
U AVL bych očekáíval první vlak 8900 (Nepomuk -> Plz Již. Před), kde prodali první jízdenku IDPK v 04:08
jj, máte pravdu, tenhle nás minul. díky.