ON-LINE: Nákladní železniční dopravci řešili špatnou infrastrukturu. Vlak z Katovic do Ostravy jede 4 dny
Nákladní vlak v Rakovníku. Foto: ŽESNAD.cz
Na programu konference jsou podpora nákladní železniční dopravy nebo vztahy na železnici.
Zásadním problémem přeshraniční dopravy jsou lemploidní výpravčí v Chalupkách, kteří jsou schopni na x hodin zdržet i vlak, který je na průjezd, protože první a druhá kolej na průjezd je dle nich jen pro osobní vlaky a zbytek si zadrbou vlaky od PKP Cargo, které nemají mašinu na cestu dál. A dokud se tohle nebude postihovat, nebo dokud staré struktury neodejdou do důchodu, tak to bude stále stejný problém. Je na palici, že dojedu z Kolína do Vrbice za 4 hodiny a pak čekám x hodin před Chalupkami, byť mám jet durch…
Tak si delegáti hezky popovídali a nevyřešilo se nic. A že to v Polsku trošku dýl trvá… je to tak. Ty hodiny na vlaku ve Vrbici nebo při čekání na vlak na peróně v Chakupkách… paní nima tóra… a přes to vlak nejede. Protože Poláci. Nex 40501 to dokáze zvládnout z Gliwic k hranicím i za 8 hodin!!! (je to asi 60 km) Ta země funguje mě nějakým nepochopitelným způsobem.
Kdo chce, ten jede. Jen to chce trochu zájmu všech zůčastněných, pak jde lecos.
Pokud vlak jede 4 dny, nedivím se, že cargo je pro mnoho komodit nepoužitelné. I kdyby bylo levnější.
Ano, pořád se mluví o tom, že je potřeba přesouvat dopravu ze silnice na železnici, ale v praxi se ukazuje, že železniční infrastruktura je k tomu zoufale nedostatečná.
Proto Rakušáci a Němci dělají projekty jako u Grazu Komoral bahn
Koralmbahn, Semmering Basis Tunnel, Brenner Basis Tunnel, Westbahn, Inntalbahn aj.
Osobní i nákladní doprava. Plynulost, kapacita a budoucnost.
Stačilo napsat stručně: Sešly se ve Špindlu modré gumy, ŽE SNAD něco vyřeší, ale dopadlo to jako vždycky.
haha. co tam máte dále? a co řešite za význačné záležitosti vy?
Chybí mi z toho nějaký výstup. Ze záznamu to vypadá, že se shodli jen na tom, že se za rok sejdou znovu. Čekal bych, že z konference vzejde alespoň nějaký materiál, který půjde na MD a bude obsahovat shodu na tom, které jsou hlavní problémy nákladní dopravy v ČR a návrhy na jejich řešení.
A kdo Vám řekl, že něco takového nebude jako výstup z konference? Zažil jste někdy např. výlukovou poradu, poradu o přípravách staveb, kterých se zástupci Žesnad účastní? Nebo jen tlacháte??
…pronesl další anonymní internetový komik-hrdina, netušící sice o čem píše, protože ve Špindlu nebyl, ale o to víc s jasným názorem. Srab, bojící se podepsat svým jménem.
Jde o to, co z toho článku nevyplývá, když jste získali ministra k účasti na konferenci, jestli se podařilo dát mu do rukou nějaký materiál, ze kterého vyplynou úkoly pro ministerstvo, které tam někdo bude seriózně řešit. Nezávazně politik odkýve a slíbí cokoli, ale pak na to zapomene.
Není týdne, aby ministerstvo něco od nás nedostalo.
tak za infra mezi katowicemi a ostravou je třeba děkovat hlavně polským bratrům…
Až na rozsáhlé výluky na některých tratích je to v pohodě a situace se stále zlepšuje. Spíše je zajímavé, že jeden dopravce umí dostat vlak uhlí z šachty u Katowic do Ostravy s jednou lokomotivou, jedním strojvedoucím a s průjezdem přes hranice cca za 2 hodiny a mnohdy skoro bez zastavení. A jiným to trvá 4 dny. To se není čemu divit, když spolu dopravci na hranicích moc nespolupracují co se týče předávky vlaků, takže se mění lokomotivy, čety, dělají znova a znova prohlídky, zkoušky brzdy, čeká se vůbec na volné koleje a zdržuje všechny ostatní okolo.
Nikdo nemluvil o lepším plánování investic do železnice? Soutěž a vyjezditelný výlukový jízdní řád již víc jak rok před realizací + plán staveb třeba na pět let dopředu? Tohle české pytlíkování všechno na poslední chvíli železnici hrozně škodí.
A když někdo s plánem přijde, tak sklidí posměch a nadávky.
Kde jste přišel na to, že zrovna Žesnad se o toto nesnaží??
Pánové se sešli na rautu, pokecali… uzavřeli nějaké kseftiky… A výsledek je, že Země je kulatá. Akorát by mě zajímalo, kdo takovou konferenci o h….. platí?
taková konference nebývá zrovna nejdražší. věnujte se odklaneckam pana předsedy vlády a jeho pomocníka Faltynka. až tohle bude vyřešeno, můžeme pokračovat k menším problemum
Možná Vás to nemile překvapí, ale konferenci pořádají členové Žesnad, který je financovaný z příspěvků svých členů, předpokládám, že každý účastník hradil nějaký poplatek /jak to ostatně na konferencích chodí/…a ano, dá se předpokládat, že poplatek platila za svého zaměstnance firma, ostatně, zvlášť, pokud tam onen účastník byl vyslán za firmu…….co tam máte dál ???
Jestli něco nesnáším, tak anonymní internetové hrdiny. Kdo to platí vám může být u zadku, protože na rozdíl od osobní dopravy komplet my nedostáva me od daňových poplatníků včetně vás ani korunu. A navíc to popsal už Franta Plasek, který, stejně jako Petr Šimral nebo já tady vystupujeme pod svým jménem. Srabe.
Mohl bych se zeptat jak dopadla debata o kolejích z Třebové do Ústí?
Řeší se další dvě koleje s problematickým rozpletem v Ústí.
Díky.
Takže se teoreticky další dvě koleje dají Ústím protáhnout aniž by to působilo problémy a nutnost větších demolic?
Tak doufám, že povedou rovnou do Rudoltic. 🙂
Rovnou za nosem 😉
Ten Váš megatunel?
Že vám patří továrna na balenou vodu, tak chcete místním vypustit studny 🙂 😉
Nějaký podrobnější rozbor proč jeden vlak výjimečně jel 4 dny? Nebyla kapacita, byla špatně podána žádost o kapacitu, byla výluka, nebyla hnací vozidla, nebyl strojvedoucí,strojvedoucí čerpali přestávky, cílová stanice nebrala protože byli koleje obsazeny dalšími vlaky co neodjeli a nebo příjemce nepřevzal? Možných důvodu a příčin je mnoho.
Jeden vlak vyjímečně 4 dny ?? Není to jeden vlak a není to vyjíměčně…ano, snad ty 4 dny jsou extrémní..ale jeden, dva dny, směny několika strojvedoucích, nervozní zákazníci…na PPS Chalupki a Petrovice naprosto běžná záležitost….
Ne Petrovice, ale Zebrzydowice, Petrovice jsou rozkopané a aktuálně jsou tam jen 4 koleje.
Ono to bývá i více, ale většinou je problém v tom že dopravci spolu co se týče předávky vlaků moc nespolupracují a všechno se neskutečně časově natahuje. My vozíme skoro denně uhlí z polských šachet na Ostravsko. Jedna lokomotiva, jeden strojvedoucí, žádné přepřahy, žádné střídání, žádné opakování zkoušky brzdy, technické prohlídky a sepisování nové dokumentace na hranicích. Prostě vlak projede jako by tam žádná hranice nebyla a v noci je klidně i za dvě hodiny v cíli. Ale dokonce i vlaky co máme na přepřah jezdí celkem solidně, jen to stojí trochu úsilí.
dispeceri dopravcu spolu komunikuji..
jen si tak trochu rikaji jine casy prijezdu. Me napr baba od PKP v Petrovicich rekla.. ze za 3 h.. po 4 h jsem se sel optat a rekla za 3 h.. slibem nezarmoutis..
Čekal jsem, že se v článku dočtu podrobnosti o té čtyřdenní jízdě = časovou analýzu jízdy … Katovice – Ostrava …. Problémy SŽ > dopravci. Vztahy mezi dopravci a SŽ lze nejlépe vyjádřit „marxisticko-leninskou“ terminologií – třídní antagonismus. K tomu vztahy mezi množinou dopravců a množinou krajů, vztahy dopravců k MD, obdobně „třídní antagonismus“ ….. a vztah SŽ vůči množině krajů …. příklad : délka nástupiště Duchcov zastávka, kam se po modernizaci nevejde celá souprava pravidelně zastavujícího rychlíku …. Kolem Prahy nelze nasadit 3×471 (netřeba řešit jejich „nedostatek“) protože se k nástupištím nevejdou ….. SŽ se řídí TNŽ, nikoli potřebami… Číst vice »
Jenže problém jízdy Katowice-Ostrava není třídní boj, ale bordel na síti PKP, kde je i Elinka od Křižíka nedosažitelný pokrok a absolutní nechuť ze strany PKP k soukromníkům. Kdy pro PKP IC je kolej skoro vždycky, ale pro soukromníky ne. O vystávání v „koloně“ od Suchdola po Vrbice, protože Polák nebere nemluvě.
Dík, ovšem kolej pro PKP IC a nikoli soukromníky je „třídní boj v polské verzi“.
Proboha co tam dělal ten floutek Hollan? Jestli takoví lidé mluví do železnice, je mi skutečných železničních odborníků líto!
Dlouhodobě řeší ŽUB a měl k tomu naprosto relevantní dotaz.
Teď mi prosím někdo řekněte, kde je nějaký přínos. Vyjma pokecu u rautu a pařby.
nutil vás tam někdo jet? ne…
Závidí chlebíčky.
Blbe žvatlat..ale radši konečně něco dělat to ne
Jako že by zaměstnanci i majitelé přepravních firem vzali krumpáče a šli načerno kopat tunel v Bezpráví? A neotravovali s tím Správu železnic, dokud to nebude hotové… nejlíp, co?
a ta nenávist proč? že vás nepozvali?
Neumí ohřát párek.
Celkem by mne zajímalo, kolik času už prostály nákladni vlaky všech dopravců jen díky vykolejení v Poříčanech. Na posvátnou krávu jménem osobní doprava se totiž zřejmě nesmí sáhnout. Ona se ostatně celkem sama úspěšně střílí do nohy třeba z Prahy do Berouna. Nakonec bylo někde zmíněno, že u Přerova čekal mezistátní vlak kategorie Nex cca 7 hodin, než projel výlukou.
Mohl byste být tak neobyčejně laskav a zdejšímu PT obecenstvu sdělit, jak byste to řešil vy ? Nediskriminačně …
Tedy, který dopravce bude odstřižen, na základě jakého právního předpisu / právní skutečnosti, již budete schopen obhájit u nezávislého soudu (kam se postižený žalobu) s „podjatým“ soudem jehož by se – jezdí z/do práce + na výlety vlakem – redukce dotkla …. (to ovšem nevíte a způsob dopravy soudce / členů senátu není důvodem k námitce podjatosti).
Pokud by soudce, který má rozhodovat žalobu na zpoždění vlaku, shodou okolností tím zpožděným vlakem jel, pak by byl podjatý a byl by povinen se nechat vyloučit na vlastní žádost.
Vyjadřujete se k něčemu, co není předmětem diskuse.
Nejedná o zpožděný vlak, jímž soudce jel, ale o redukci vlaků, která by se soudce / členů senátu hypoteticky dotkla …
Pokud bych podíval jen list grafikonu Kolín – Praha, tak tam s nadsázkou uvidím víc čar než bílé plochy. Docela by mne zajímalo, jak by dopadl grafista, kdyby si před malováním plachty stanovil podmínku: veškerá osobní doprava všech osobních dopravců na odjezdu z Kolína nebo z Libně od nablýskaných rychlíkových vlajkových lodí po poslední noční flamendr v intervalu minimálně 15 minut co kus. Zbytek nákladní doprava a rezerva. Ta by se nejen teď kolikrát sakra hodila. A vyhlásit aukci. Trasy dostane, kdo přeplatí ostatní. To by se jistě ihned rozeřvali režijkáři a nekritičtí zastánci drážní regionální osobní dopravy v taktu… Číst vice »
Existuje nějaká podpora vleček? Dnes už zákazník posílá zboží vlakem jen když mu nezáleží na čase. Všichni na železnici už jsme pochopily, že jsme se silnicí prohráli. Politici mohou žvanit na konferencích o podpoře nákl.dopravy, ale nákladka je tvrdý byznys, železnice už dávno není cenotvůrce, tou je silnice. U Kojetína se staví Amazon, bude mít vlečku? Asi né, blízko je dálnice, tudíž lze logicky očekávat nárůst kamionů. To by asi bylo sci-fi, kdyby mezi Kojetínem a Dobrovízí( nebo jak se to jmenuje), jezdily zásilky vlakem. Samozřejmě, rychle a levně, cenově na úrovní silniční dopravy.
Zjistil Rosťa Kolmačka, hádejte, jak to dopadlo: https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4353681
Nemusím, tohle vím.
To sci-fi si rovnou škrtněte. Za současného stavu by s tím nesvedl nic ani Ethan Hunt.
A proč by měl Amazon z Dobrovíze do Kojetína vozit zásilky vlakem, když ta centra jsou určené pro rozvoz zásilek po regionu. Jo, kdyby do těch center jezdily vlakem kontejnery z přístavu, to byla jiná. A nebo z blízkého překladiště…
Koleje mezi Prahou a Olomoucí jsou jenom dvě. Brzda není absence vlečky, ale to, že je problém aby se vůbec vlak dostal z východu ČD na západ a opačně!
Tak taky to může vzít okruhem přes Polsko. I když tam je taky nával. Tak možná z jihu.
Já jsem zvědavý na ten Mošnov.co se tam bude časem dít.
Mezi sklady …nesmysl.zasobovat od výrobce kontejnerem ..to by mnelo smysl
Ale vlečky. Je třeba mít překladiště na dálnici a koridoru.
A kde vezmete řidiče? Kolikrát už chyběli řidiči autobusů.
Líbí se mi, jak špičky železnice dokáží uvažovat systémově… 😉
Červená není červená? S tím ale přišla právě SŽ v souvislosti s navrhovanou změnou návěštění stavu výhybek se samovratnou činností, k tomu diskusi nad rekodifikovanou D1. 🙂
To Jirka přeci neřekne. Zcela chápu dopravce, že jsou proti D1, když s nimi nebyla žádná diskuze
To už se změnilo. Od července máme na jednáních o D1 se SŽ v Pardubicích stálou delegaci ve složení ČDC, RCC CZ a Metrans Rail s podporou ostatních dopravců v PS Provozně-technologicke.
Nemohu si pomoci, ale po přečetní slovního spojení „červená není červená“ se mi okamžitě vybvila scéna z filmu Kalamita, jak je Bolek Polívka při nástupu na dráhu testován na barvocit vrcholící dotazem doktora : „a co je podle Vás tohle?“ V reálu šlo o červený podprdelník.