ON-LINE: Hladký náběh jízdního řádu. Výměna dopravců i nasazení nových vlaků nepřinesly zásadní problémy

Push-pull ve Frýdlantu nad Ostravicí. Pramen: České dráhyPush-pull ve Frýdlantu nad Ostravicí. Pramen: České dráhy

Kromě nových souprav je jednou z hlavních událostí roční zastavení provozu na koridoru u Brna.

347 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

Kolik ma CD nyni procent osobni dopravy? O kolik to spadlo oproti lonsku?

Ketchup1970

To je hezké , jak první co človek vidí , je pozitivní správa .

Vojtěch

Nespokojenost
Slovácké expresy se délkou jízdy zasepřiblížily dřívějšímu stavu, kdy jezdil Galán, Šohaj, Velehrad, a spol., co zastavovaly všude. Před několika lety byla jízda Praha – Hulín i 2h 5x min, teď výrazné zhoršení

Poskok

No, oprava koridoru je nekonečná věc. Už se „těším“, až se začne Třebová. To bude taky porod.

VTT

Na trati 220 taky vše probíhá hladce. Slibované spěšňáky nejsou, jako v předchozím JŘ a slibované lepší vozy na R17 taky ne. Jedinými změnami tak jsou zastavování R17 na Zahradním městě a to, že se na lokálce jezdí jen do Vlašimi.
To vše plně chápu, změn nesmí být příliš moc, jinak to vede k chaosu a dezorientaci.

tarten

Samozřejmě tam nic lepšího nemůže přibýt, dokud to InterJety nevystrčí od Plzně. Tak snad se Škodovce už podaří je uvézt do přijatelného stavu…

Miroslav Zikmund

Považovat trasu Praha – Cheb (přes Plzeň 213 km, přes Ústí 288 km) za dlouhé vozební rameno mi připadá poněkud úsměvné …. Tím spíše, aby tam byl catering. Pojízdný vozík stačí. Jak v Chebu, tak Plzni či Praze si lze zakoupit občerstvení „jak hrdlo ráčí“ …. V belgických vlacích jezdících křížem krážem (např. Eupen – Oostende) ani na vlacích do Lucemburska nejenže není catering, ale ani pojízdný vozík …. Pro srovnání „Bouzov“ Brno – Jeseník představuje „vozební rameno“ jen i jeden km kratší, s delší dobou jízdy a tam žádný catering ani vozík nejsou … Rožmberky si také vystačí s… Číst vice »

Ares

Souhlas. Navíc, kolik z těch lidí, co nastoupí v Praze jede až do Chebu? Většina stejně vystoupí v Plzni. To je hodně krátká trasa i na vozík. Lepší by byl snad automat, nebo nic.

Lindros

Vlak 141 s odjezdem z Prahy hl. V 8.02 Z jakých sraček je souprava sestavená? Za mašinou 2x áčko v jednom uplna zima ve dvou vozech na wc bez vody ani umýt ruce se nedá pak bez toaletniho papíru prostě horší jak za komunistů .Platy v Praze na dráze 22 000 čistého za tu pakarnu kde se člověk celou noc nezastaví za každého počasí venku prostě žebrota. Se ani nedivím že plno lidí odchází do jiných měst dělat na dráhu kde za stejné penize mají méně práce a klidnější šichty a nebo od dráhy úplně někam jinam.

Poskok

Má tam jezdit InterJet, ale ten jaksi nebyl ještě dodán…
Původně tam byly SK vozy, ale ty už jaksi nejsou k dispozici a ČD lepší vozy navíc prostě nemá.

Leinad

A proto v náhradní soupravě neteče voda.

Anonymus

Nektere vlaky jsou tragedii Ceskych drah. Clovek se stydi, kdyz to vidi. Desny

Axel

Aktuální vývoj poptávky po cestování (údaje z letošního přelomu léta/podzimu, tj. patrně jde o čísla za září 2021)
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3399662-mobilita-kvuli-vyvoji-pandemie-opet-klesa-lide-doma-pracuji-i-travi-volny-cas

Romanero

Railjet, InterJet, InterPanter, RegioPanter, RegioJet.. teda dneska se člověk musí fakt soustředit, když čte články ze železnice. A pak ty rozdíly vysvětluj kaštanstvu 😀

Facepalm

Inu to je tak, když ty názvy vymejšlej tety a strejdové z marketingu Českých drah. Já nad tím kroutím hlavou už léta, hlavně vůbec nechápu, proč se půlka názvu čte v česky půlka anglicky (a proč je tam vůbec ta angličtina). RegioMouse se v jejich pojetí čte „regiomaus“, přitom korektní anglická výslovnost by měla být „rýdžiomaus“. Nu, a pak tu navíc máme ještě CityElefanta a InterPantera, kde to navíc vypadá, že se kluci a holky z ČD nebyli ani schopni podívat do slovníku, jak se to anglicky vlasně píše. A veškerý ty InterJety, to už je vyloženě komedie. Zaprvý z… Číst vice »

Armando Andreoli

:))

Miroslav Zikmund

Kdyby hloupost nadnášela, létali by jako ….

Rozšíření S welcome

Jako vy?

Karl vB.

Asi se marketéři ČD nechali inspirovat od Skoda Auto:
– KAMIQ
– KAROQ
– KODIAQ
– KUSHAQ

Taky se mi tenhle názvosalát jeví nepřehledný

tarten

Tak doufám, že z vymírajícího RegioMause nebude ReqioMaus…

Ketchup1970

Rudy šíp si Italové napsali po svém , není důvod poangličťovat . Což u CD je asi nákaza z ÖBB .

Karl vB.

Copak kaštanstvo, ale co takové Axelstvo, to v tom má pěkný hokej!

Ondra

Ty beskydsky pushpully sou fakt pěkný 🙂 mohli by je časem prdnout i na Rožmberk 🙂

Originální jméno

Na dálkových vlacích bych si představoval něco drobet jiného než vlak určený pro osobní vlaky

Kakov

Ale hlavně na Rožmberky je to moc velký, uživilo by se to max v létě

Ondra

Dávám za pravdu všem, to bylo jen takové zbožné přání motivované opravdu čistě esteticky 🙂

Miroslav Zikmund

A to je co … vlak pro „osobní“ a neosobní vlaky neexistuje …

Rozšíření S welcome

Hlavně je ten vlak dotovaný.

Kakov

Prostě myslel, vozidla určená pro dálkové vlaky a ne pro příměstské, které staví úplně všude
Jako nádraží určitě chápete, že Zabotlam taky nebyl určen pro R Praha-Kosice

Daniel Jablonecký

O tom, co se kam „prdne“, rozhoduje především objednatel.

Facepalm

…a pomínky dotačního titulu.

Chronosphere

No pěkný to je,ale Škodovka ruku v ruce s ČD dělá všechno pro to,aby té oslnivé krásy nebylo příliš,a kaštanům nezevšedněla.

Poutnik99

Tak první poznatky – L3 ze Staré Paky do Jaroměře. Ubyli režijkáři, v DK o třetinu nižší nástup. Ale na průjezdu více osob, takže v osobokm spíše nárůst.
R10 – setrvalý stav
R19 – výrazný sešup v obsazenosti – odhad o cca 40-50 %

Richard

Tak když lidi můžou jet z Brna RailJetem, nebo Regiem, proč by jezdili autobusy a pak, alespoň za mě nepohodlným panterem…

Kakov

Oni ty Svitavy moc Brno nevozili, byl to spíš výměrem pro stanice mezi Prahou a Brnem

Kakov

Pardon, vymetak ne výměrem

Miroslav Zikmund

Jak poznáte režijkáře ?

Leinad

Jede v rámci platnosti IDS a přesto vyčkává na modrogumí vlak?

Rozšíření S welcome

A lepí ve vlacích plakáty o konci trati, když má nastoupit konkurence.

Daniel Jablonecký

Ošoupané džíny, ledvinka, prestižky, mastné vlasy a neudržovaný chrup.

Ketchup1970

Proto zásadně jezdím první třídou , najít se v jídelním voze , nechám dýško a jedu v obleku , na zápěstí Doxa .

Ketchup1970

Vyučil jsem se pro mlékárnu jako elektrikář , mohl jsem si vzít na svačinu pytlik mléka , nebo si myslíte že v kantýně mléko prodávali ?

adviser

Nefungující stranová blokace dveří asi nebude chybou vlaku, ale jeho obsluhy. Tak technicky sofistikovaný ten InterPanter zase není aby sám poznal, kde má peron a kde kolej.

Rudolf Tuček

Taková domněnka, vzhledem k tomu že v railjetu je stranové blokování ovládáno z řídícího vozu nebo taurusu, tak předpokládám že výrobce nepočítal s tim že ČD k tomu bude dávat esa bez UIC kabelu a ovládání dveří z hnaciho vozidla.

adviser

Žádná doměnka, ale reailta. InterPanter se bez esa a UIC obejde. Je to EMU a dveře se tu blokují z řídícího pultu

Medvěd

Lžete. Všechna esa jsou vybavena UUC zásuvkama a umí systém SSOD/LAT a TB0

Miroslav Zikmund

Opravdu jsou všechna ESA vybavena vždy funkčním UIC kabelem …

Tonda Sehnal

Lžete 😃 jen 14 es umí Latku 😉

Poskok

Jenom takový poznatek, 362 nemá UIC kabel? To není teda úplně fajn, bo pak nefunguje přemostění záchranné brzdy ani elektropneumatická brzda… Ale zase v Ejpovicích je přemostění záchranné brzdy povinné, ne?

Poskok

Tak si odpoví sám. Některá 362 kabel mají a 362 057, která to včera tahala, to má.

Miloš

ta souprava zajímavá kopie Polského ELFa povedené

adviser

Kopie dost těžko, obojí vzniklo současně, ve stejném roce.

Tomáš

Taky jsem byl dnes svědkem této hitparády.
3118 z FM do F.nO.
1.třida obsazena, jen tisk a papaláši.
Celkový dojem , hodně dobrý.
Chyby?
Snad jen to, že když je v čele ŘJ tak to není až tak slyšet.
Místní mládež si bude muset dávat větší pozor, nebo bude Najbrt pokřtěn červenou.

Pitrys

Nešla WI-FI

Willy Brkos

„Například nefunguje stranová blokace dveří, jak ukazuje snímek z Plzně hlavního nádraží.“

Asi protože nebyla zapnuta.

Dušan

Ne, nefunguje – ta jednotka je blbě označená a to sice tak, že stranovou blokaci nemá – proto ji ani strojvedoucí nemůže zapnout, protože ve vlakové dokumentaci je napsáno, že tento systém InterJety nemají, což je samozřejmě pitomost – mají.
Takže druhý pokus Pánové a tentokrát už na laku správně !!

Leinad

A když ve vlakové dokumentaci RegioPantera bude napsáno, že je to diesel, tak se fíra rozjede a nebude koukat na elektrické návěsti.

tarten

Myslíte, že dávat fírům prolhanou dokumentaci a pak je po nehodách zavírat do vězení je správně?

Leinad

Zavírat do vězení ne. Jestli profrčí klacek nebo rychlost protože věřil brzdícím procentům, není to jeho chyba. Nicméně když je tam kravina kterou lze poznat na místě (na pultu jsou tlačítka dveří, v dokumentaci nejsou) tak si toho snad všimne.

Rozšíření S welcome

Dneska nevyjely vlaky do Rožmitálu, Kralovic a Trhového Štěpánova a zatím nikde žádná zpráva, že by se z toho místní zhroutili. Velká média o tom celkově mlčí. Takže nakonec opravdu nejde o nic zásadního.

Daniel Jablonecký

Samozřejmě že ne, kdyby šlo o něco zásadního, tak se tam ty spoje neruší.

PetrN

Jde o hodně, v autobusech nefunguje rezijka!!! Stavkaaaaaa…

p.ondrash

..za použití slova režijka na tomto webu, vždy umře jedno koťátko, tak už to nedělej…

Rozšíření S welcome

Aspoň nebude škodit zpevnemu ptactvu. Koček je až až.

koleják

Vidím, že režijky jsou stále aktuální problém a stále někomu vadí. A co třeba zaměstnanci firmy ČEZ, když mají jiné tarify a platby za elektřinu. To nevadí? Zaměstnanci DP také jezdí zdarma. Tak v čem je problém?

Miroslav Zikmund

A co řeknou antirežijkáři, že Plzeňský kraj je ochoten jednat o platnosti režijek (za příplatek ve zlomku toho, co chce IDSJMK) i v autobusech s tarifem Plzeňského kraje ….

koleják

Co budou říkat antirežijkáři mně vůbec, ale vůbec nezajímá. Jen jsem chtěl naznačit, že i jiné firmy mají pro své zaměstnance benefity a zaměstnanci je využívají. Režijky vadily především Kalouskovi . Asi závist.

Rozšíření S welcome

Rezijky jsou relikt minulosti, který měl být davno zrusen. Pokud chtějí zaměstnanci dráhy síťovou jízdenku jako benefit, ať jim ji zamestnavatel klidne platí, ale ať z toho i řádně odvede daně.

koleják

Tak to už by tedy měl řešit správce daní a ne my tady v diskuzi.

Ketchup1970

Správce dani řeší všechny požitky zaměstnaneckých výhod v rámci zákona o dani z příjmu FO a DZPPO .

Ketchup1970

Už vidím jak si kancelářská krysa odpichne pauzu, vyjde ven do obchodu do veřejné copystsnice a tam si okopiruje nějaké soukromé lejstro . 🙂

Leinad

Dávat zaměstnancům jízdenku nebo jiný benefit je v pohodě.
Chyba je chování odborářů. Místo toho co by chtěli benefit (in 100/sjt 100/místní ids)… tlačí na zákazníka zaměstnavatele, chtějí měnit tarif IDS JMK. Protože modrogumy narozdíl od DPMB a dalších zaměstnavatelů neumí vydat zaměstnaneckou jízdenku podle IDS.
A ještě ČD a.s. musí uznávat nesmysly vydané cizími firmami (spržel) místo toho, aby SprŽel svým zaměstnancům platila in100.

Jiří Fišer

Pohled cestujícího napříč republikou z jihu na sever s novým jízdim řádem a změnami: Adamov -Jablonec nad Nisou. O výluce mezi Adamovem a Brnem jsem již psal v 11:00 kdy jsem vyjel. Použité spoje: ČD, rigeojet, ČD, Arriva, UMBRELLA. 1. ČD: náhradní doprava za vlak – bída, hodinová cesta na nádraží Židenice ( pěšky ze Staré osady) , 2. RJ : velmi dobré, Židenice- Kolín – včas – nové zastávky na trati Žďár a HB. 3. ČD: výborné, Kolín- Poděbrady – Elefant, včas, 4. Arriva : výborné – všechny 3 přestupové rychlíky na čas a v neděli posílené Poděbrady- Rychnov.… Číst vice »

Axel

Promiňte – dotaz … Jestli Starou Osadou v Brně myslíte start/cíl/přestup pro brněnskou MHD, tak mě to ze Staré Osady na vláčkové nádraží Židenice trvávalo PĚŠKY tak 8 minut… Nerozumím jak Vám tato cesta PĚŠKY mohla zabrat jednu hodinu

Jiří Fišer

Adamov- Proškovo náměstí – Stará osada ( bus, bus) pak těch 8 minut pěšky. Skoro hodinka..

Axel

Díky.

Karl vB.

No tak, Axeli, buďte přeci trochu kreativní:
– z Adamova NAD na B-SO
– z B-SO pěšky na B-Ž
z B-Ž šiši-hů RJ do Kolína nad Labem…

gringoAD

To by to z Adamova na Starou osadu muselo jezdit … autobusy z Adamova jedou do Obran, a na Lesnou …. Hlavnímu i židenickému nádraží se vyhnou obloukem …

Hans

Takže přesně to, co jsem zejména od ČD očekával. Na slibované spoje Západní expres a do Beskyd dají po jedné soupravě, aby se neřeklo, že někdo lže a na ostatních spojích bude všechno beze změny. Přesně tak jsem to dnes viděl při cestě do Čeladné. Pokud si že zprávy nahoře nezapamatujete, na kterých spojích pojede ta jediná nová souprava, můžete se potkat se starými kozenkami, jako za komunismu před 60 LETY!!! Už tehdy tam jezdily vozy Bai se stejným interiérem jako Bdt! A ty rekonstruované chcipaky na r.811 taky nějak neprehnali. Co z toho, že tam jsou nové sedačky a… Číst vice »

Bert

Ano, pozdní zprovoznění nových souprav je problém.

Ale proč by do 811 dávali komfortnější sedačky, když si to kraj neobjednal? Naopak by potom mohl být problém s kapacitou. Třeba řada 812 má asi jen 36 míst k sezení.

Poskok

Kdo v čem lže? Prostě k 12. 12. měly všechny push-pully i většina InterJetů vyjet. Bohužel výrobce má zpoždění, takže nevyjely. Ale to fakt není problém ČD.

Pedestrian

No a co třeba Stadleři pro ČD – Olomoucký kraj?
Katastrofa. Většina má problémy a poruchy, že se musí nahradit 810tkou.
Toto zavinila Zvolen, kde se modernizovaly a spoluvinu i dopravce, že vše se začalo řešit těsně před novým GVD22.

Axel

Poskok… chápu jak to myslíte, že „to fakt není problém ČD“

Na druhé straně je otázkou proč před necelými 2-mi týdny firma ČD uváděla cestující v omyl – viz text z webu cd cz z 30.11:
„Moderní jednotky InterJet vyrazí s novým grafikonem“
https://seznam.cd.cz/zeleznicar/provoz-a-technika/moderni-jednotky-interjet-vyrazi-s-novym-grafikonem/-29861/

Ono je ještě víc smutné, že firma ČD si s dodavateli vagonků 50x InterJet a 15x Push-Pull sjednala smluvní pokutu. Maximální (teoretická) výše smluvní pokutu do kasičky firmy ČD činí přes 60 milionů kaček týdně…

A ani část z těchto penízků se firma ČD nerozhodla nějak poskytnout cestujícím… Např. v podobě nějaké extra služby.

Miroslav Zikmund

A co byste si jako extra službu představoval – co tak bum do tlamy bez chleba ….

Axel

Tak třebas by se v plzeňská Škodovka domluvila s plzeň firmou angažovanou v DinoParcích… a zaplatili by náklady pasažérská firmě ČD, která by lidem v Moravskoslezském kraji se revanšovala za ty slíbené Push-pully…

Třebas do vyškovského DinoParku nějakým spešl vláčkem ČD třebas za kačku z MSK… Tak aby vyniklo srovnání s vagonky které používá RGJ na R8…

Zopakuju – na náklady dodavatele vagonků a pro cestující kteří jezdí na lince, kde měly jezdit slíbené push-pully.

Mirek Zv.

No tak když 14 dní předtím něco slibuju a kvůli výrobci to nedodržím, a ten výrobce mi zpoždění kompenzuje (což je ovšem otázka, jestli se povede), tak podbízející se možnou kompenzaci je sleva jízdného na trase. Nebo jsem to tedy slibovat neměl.
Asi jako SŽ: Už brzy železnicí na letiště. Přidal bych smajlík, ale není to k smíchu.

Leinad

Kdo jede vlakem u kterého není dodrženo řazení, tomu přijde omluvný mail. Kromě zmiňovaného dinoparku v něm může být i nějaký jiný kupón, sleva na příští jízdu,… Kdo tím vlakem jel, to je 1) kdo měl do něj místenku 2) komu to štíplístek potvrdil(razítko na jizdenkce) Kdo nekupoval z e-shopu nebo nedal souhlas s uchováním mailu, může si zajít na pokladnu.

tarten

To je ale hloupý požadavek. Mnohem lepší bude, když zbyde na vlak navíc. Spousta 55letých béček se těší do šrotu.

CHODECzJIHU

Prosím, abyste nám nevěšel bulíky na nos a ověřil jste si rok výroby velkoprostoráků ze Studénky. Aj s tím komunismem jste mimo, když tady před 60 lety, ani potem nebyl…

Ketchup1970

Jojo slíbil jsem manželce ze budu doma v poledne, na D1 byla nehoda kamionu , nedodržel jsem slovo , manželka se se mnou má rozvést , jako s nespolehlivým?
Tak Škoda/ Siemens předával vozy se zásadami , různého stupně závažnosti. Snaha byla jak u CD tak i u Siemense a Škody. Předávání Es a i dalších strojů taky nebylo vždy hladké . A tenkrát jste si mohl stěžovat na lamparně. A na nábřeží ( u soudruha Husáka )

Petr Novák

Ono je to vůbec zajímavé. V minulosti ČD vozy s vadami přebírali, aby nemuseli jezdit staré vozy a pro šotouše to bylo špatně. Teď naopak ty soupravy se závadami nepřebrali a pro šotouše je to opět špatně. To si prostě ČD nevyberou, no.

Leinad

Nevybereš si, protože šotouš není jeden.
Ale třeba 1) Neslibovat, nechat si vatu (termín nasazení pro veřejnost později než domluvený termín dodání). Když to všechno vyjde a první jízdou místo šotoušů a novinářů pojede náhodná veřejnost, uvidí se reakce veřejnosti.
2) Neobjednávat vozy s vadami (dát dodavateli větší sankce za vady při předání, výměnou naopak umožnit dodavateli pozdější termín)

Pavlína

Bohužel to vypadá na mediální divadlo s 1 novým vlakem, ale díky tomu totálně rozkopany jízdní řád včetně pripoju. Dříve přímý spoj Frýdek-Místek – Čeladná nyní s přestupem ve Frýdlantu nad Ostravicí u každého vlaku… Vzhledem k tomu, že jde pořád o jednokolejnou trať, tak zpoždění je nyní u každého vlaku směr Frenštát pod Radhoštěm… Bohužel od 5-30 minut… Vítejte v roce 2021!!!

Řepa

V současné době jsem z toho skeptik.Umělý boj o dopravu, s přispěním pàr kaček do stracena někomu, kdo nemá šajnu o dnešní době, kdy jsou debaty o ekologii. Veřejná doprava , viz potažmo želaznice+ autobusy, by podle mého měla být dotovaná, tudíž provázaná na úkor silničnímu lobbi.Napálil bych benzín v klidu na 150 kč za litr a poçítal 1 kč za 1 km veřejnou dopravou, z čehož by se to dotovalo.Bohužel ze silničního lobbi stát žije, jako z alkoholu a cigaret. Kraje mají určitou potřebu z mých trochu myslících přédstav ,aby se nedostali lidé po práci domů, tudíž využít veřejnou… Číst vice »

Chronosphere

Tak to je příspěvek jako noha. Co jste nám chtěl sdělit, kromě toho, že jste ztracen v dnešním světě?
Jo a co byste dělali s lidma,co by jezdili pro palivo do aut do zahraničí? Zavřel kvůli nim hranice,aby vám do toho šotosvěta nemohli házet vidle?

Mirek Zv.

Tak snímat SPZ a zdanit návrat do 24 hodin, to bude příjemný příjem do státního rozpočtu. Na výlet i na nákup třeba do Rajchu můžete samozřejmě vlakem – tím se plné kanystry vozit nesmějí.

Pražák

A pak byste, spolu se zbytkem populace, chcípl hlady. Doporučuji vyhledat duševního ranhojiče.

Jiří Kocurek

To je na řepu příliš hluboká myšlenka. Řepa roste na poli a rohlíky jsou v obchodě.

Daniel Jablonecký

Hezký nick 👍 Docela adekvátní obsahu příspěvku. Tleskám.

Toni Mang

Lobbi podle vzoru blbi? 🤣🤣🤣

Axel

Měkké či tvrdé i/y je fakt to nejmenší, v oné hlubokomyslné úvaze „duševního giganta/gigantky“ pana/paní Řepa….

Mirek Zv.

No Vy jste můj člověk. Akorát že já jsem přizdisráč a mluvil jsem doteď jen o 80 Kč. Ale je fakt, že už jsem o tom nemluvil dlouho a inflace pokročila. Tak to jsem rád, že je víc stejně smýšlejících lidí (2+). Nezaložíme stranu a nezačneme to striktně prosazovat?

Mathey

Mám dotaz. Proč se většina R linek původně ze Smíchova přesunula na Vršovice? Má to co dělat s opravami na mostě přes Vltavu? A popřípadě, je to tak už nadobro nebo se Vysočiny vrátí zpátky na Smíchov ?

Karl vB.

Nebude se Smíchov v následujícím období předělávat?

Karlos

Nádraží Smíchov má projít kompletní přestavbou na moderní terminál. Když to půjde podle již několikrát přepracovaného plánu, tak to bude trvat dva roky.

Jan Suk

Ten InterJet vypadá dobře. Nevíte kdy nasadí další?

Aleš Petrovský

Nejen vypadá, ale je to opravdu super svezení.

michal82

škoda, že se jich nesoutěžilo více, alespon jako opce. Na Praha – Havl. Brod – Brno by se to hodilo

Axel

Další InterJety pro dopravce s jízdným od cestujících ve výši necelou 1 Kč bez DPH/km?

10x 330 (=10x 5 vagonků InterJet) za 2.999 miliardy Kč bez DPH = JEDNA sedačka v InterJETu vychází na cca 0,9 milionu Kč bez DPH, s 21% DPH to dělá 1,1 milionu Kč… Což je p něco víc než kolik činí nákupka jako za CELÝ zbrusu nový sedan od Mercedesu v základní výbavě…

Haha

A ten Mercedes vám vydrží 40+ let?

Axel

Který vagonek vydrží 40+ let?

Abychom tedy porovnávali, když koupím vagonek v přepočtu na sedačku výrazně dráž než je celé autíčeko se 4 sedačkami…

Férovějším argumentem by bylo srovnat kolik najede sedačka ve vagonku a kolik v autíčku…

Haha

Všechny?

Axel

Nemyslím. Ono totiž v průběhu služby obvykle dojde k jedné či víc zásadním/nákladným modernizacím…

Nicméně pár příkladů relativně krátké služby:
a) dieslvagonky z Francie vyřazené zhruba po 15 letech https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_X_97150

či Pendolína sloužící ve Švýcarsku (polosesterská verze těch které slouží u ČD)

b) z našich končin a luhů: vagonky WLABee824 nebo Bmee248

Lokotky 371/372

Dieslvagonky 843

Miroslav Zikmund

Vozidla o nichž se vyjadřujete neexistují ….

Miroslav Zikmund

Vagony se prodávají v obchodech se železničními modely ….

Ketchup1970

Teď jsem byl v rekonstrovanem béčko Bee a měl nalitano 4,63 mil km.

Ketchup1970

Já doufam ze ten můj by mohl ..:-))

Mirek Zv.

No, 100 Kč denně. 10 Kč na 100 km cesty. Strašné to je, ale fatální snad ještě ne.

Mirek Zv.

Nepřehánějte to, stačí že tam ubydou Bee 273. (co s nima bude, budou se šrotovat, nebo to odnesou nějací nevinní jinde?)
Další změny zas tak za 30 roků.

Hans

Jak jsem psal výše. Musíte si zjistit, na kterých spojích pojedou, jestliže se s nimi chcete svézt. Ale ani tak vám to 100 procentně nezaručují! Ale svezení v nich je o poznání lepší, to je pravda.

JiP

Ja mam takovy vseobecny pocit, ze zeleznice jak diky mnozstvi dopravcu, vyluk a vozoveho parku, zacina byt cirkus na kolejich. Vyluka Brno-Blansko a nasledna jizdni doba Praha-Brno jenom korunuje cely ten chaos.

Daniel Jablonecký

Vy toho asi ještě moc nepamatujete, co?

JiP

Pamatuji docela dost, a prave proto me to jiz cele unavuje.

Daniel Jablonecký

Tak si dejte pauzu a zkuste se zase chvíli věnovat něčemu jinému.

PetrN

Jistěže, za to za monopolu národního dopravce, akciové společnosti, byl la železnice ráj na zemi 🙂

Axel

Nádržácko-centristické vidění světa.

Autobusky, autíčka jsou o něco mladší než tehdejší parní vláčky, ale i tehdy byla konkurence

Např. v dálkové dopravě koňské dostavníky.

V regionální dopravě na voze taženém krávou/volem, pěšky, a později i na kole…

Dopravu fajnovějších cestujícím např. v letadélku nebo ve vzducholoďce nechám stranou

Miroslav Zikmund

Vy zase máte vidění světa pohledem pacienta psychiatrické kliniky …

Rozšíření S welcome

A vy pohledem rezijky.

Ketchup1970

Nemluvě o paralelních kolejích v Anglii v devatenáctém století , že by si Radim postavil svoji dráhu , at je tady dokonalá konkurence , tedy ze ve stejný čas vyjedou po dvou různých dráhach dva vlaky klidně RJ a rj a kdo bude v čili včas , dřív , levněji … toť pravá konkurence .

M a R

Přímé Sp Broumov – HK matou IS, který ukazuje cílovou stanici Starkoč. A 954 netopí…

M a R

Protijedoucí již z HK má cílovku Broumov 👍

Armando Andreoli

Kvůli Regiojetu na R23 jsem byl nucen pořídit si OneTicket 365. Doufám, že si alespoň sednu.
Těším se na cestování mezi Prahou a Chebem.
A pro ještě větší zatraktivnění spojení Ostravy s Ostravicí navrhuji změnit označení z Lysohor na Lysohlávka..

Hans

Já si myslím, že jsem o špatně promyšlený marketingový tah. ČD asi zbylo z turnusů pár Alissonu 842 a tak si snaží těmi rychlíky, které stejně ušetři jen několik minut napravit katastrofální pověst, kterou si v Moravskoslezském kraji způsobily nahrazením Zabotlamu 451 Vřešťáky 460 a vozů Bai těmi hnusnymi chcipaky 810+010. Je to v kraji už druhý takový „rychlík“ po spojí Ostrava – Štramberk, kde též jezdí Alisson s provedeným Bdtn, ale bývá skoro prázdný.

Tom K

InterJet je velmi povedený jako nejpozitivnější změnu oproti railjetům hodnotím stolky s klasickým vyklápěcím prodloužením. Ty plechové „šuplíky“ v railjetu jsou fakt něco příšerného.

Aleš Petrovský

Naprostý souhlas.

Axel

AP, Tom K…. Bylo by foto, pls? Myslím foto včetně nějakého měřitka = bankovka, 1,5 litrovka, Inkarta apod.

Klidně na Váš tw.

Dík

Miroslav Zikmund

Ve vlacích objednávaných státem = MD, by měly platit SPPO vydávané MD, nikoli, aby u každého „státem objednaného dopravce platila stejná pravidla“. Například vozíčkáři, pejsci, rezervace … případně, jaké typy jízdenek / tarify IDS tam budou platit …

Rozšíření S welcome

Nesmysl.

Miroslav Zikmund

Zajímavé, že ten „nesmysl“ funguje ve Švýcarsku, Nizozemí … kde na dopravním trhu působí množina dopravců …. V Nizozemí platí jízdenky NS i u „jiných dopravců“ ….
Všichni jezdí podle jednotných pravidel a cestující – vážený klient nemusí zjišťovat kde jaké SPPO platí … v tuzemsku je „vážený klient“ považován za OBTÍŽNÝ CESTUJÍCÍ HMYZ …

Rozšíření S welcome

Tak ať jsou u nás i ty ceny jako v Nizozemsku a Švýcarsku a přestane se uznávat rezijky.

Ketchup1970

Švýcaři je uznávají … i FIP Francouzům z SNCF i Čechům z ČD ..

soumar

Celkově když se tak na ten jízdní řád koukám, přijde mi, že silně ubylo vozů první třídy a jídelních vozů. Je to jen dojem?

Jakub J.

Neubylo, naopak na EC 113/112 do Polska teď bude místo minibaru jídelní vůz

soumar

Aha, děkuji.

Michael

Chcel by som sa opýtať, či InterJet-y budú nasadzované na linky uvedené v článku (IC 557, 562, 563, 554) každý deň, alebo sa jedná len o 12.12. Ďakujem

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Až budou všechny dodané, tak budou na všech vlacích mezi Prahou a Chebem

Daniel Jablonecký

S výjimkou těch, kde jsou nasazena Pendolina.

Jirka

Myslím, že p. Michael se ptal úplně na něco jiného: Tj. do doby než budou nasazeny všechny jednotky InterJet, zda bude ta jedna souprava jezdit stále na stejných linkách? Osobně si myslím, že ne, že se to bude střídat. Ale také by mi to zajímalo. Pokud bych chtěl zítra nebo v úterý se projet InterJetem – na jaké lince zítra pojede nová souprava? Děkuji

Haha

Mělo by to být IC 553/564/561/558. Bez záruky.

Hans

Máte to napsáno ve zprávě nad diskusní části. OPRAVDU to je správné, v Beskydech jsem si to ověřil. Nevím, jak na Plzeňsku, ale mám důvod té zprávě věřit.

Michael

Presne takto som to myslel. Som rád, že to niekto pochopil 🙂

Ketchup1970

Zatím je výstavka masa putovní .. hlásilo rádio Jerevan .

Muv

Kraje nikdy neměli pod sebe dostat dopravu akorát v tom dělají binčus.

121.065

Souhlas.

Jiří Kocurek

Což by znamenalo čekání na integrovaný systém, než se rozhoupe stát a zavede ho – někde i přes 20 roků.

A už vidím, jak ministerstvo dopravy řeší autobus do Lhoty v Pohraničí.

PvvS

To už tu bylo a zrovna se to neosvědčilo…

Jiří Kocurek

A na Slovensku to tak stále mají. Došlo to tak daleko, že „východňári“ se budou integrovat sami od sebe: https://sk.wikipedia.org/wiki/IDS_V%C3%BDchod

***** Petr

To už tu bylo a nedopadlo to dobře .

Pezos

Jojo, třeba na Slovensku železnice jen tak vzkvétá.

Daniel Jablonecký

A kdo by to teda místo krajů dělal?

Hans

To je otázka, že právě krajský úřad je správná odpověď. Je dobré tam zajít a nechat se informovat, pokud jste místní. V nových Push-pull jednotkách jsou třeba i automatické terminály používané v kraji na prodej jízdenek přes kartu integrovaného systému dopravy. A vyjde o poznání levněji, než standardní jízdenka z pokladny!

Jira.H

No to určitě. Kdyby to zůstalo jednotné tak o tom rozhodují byrokratické a odboráři v Praze. A ty by určitě zajímalo jak mají jezdit vlaky a busy na venkově…

Dominik

To bohužel často nezajímá ani ty krajské organizátory, jinak by některé vesnice nezůstaly bez VHD přes víkend (či zcela nevyhovující).

Jiří Kocurek

A jsme u toho „často“. Jestli by to náhodou nebylo „častěji“, když by se na to kašlalo až z Prahy.

Dominik

Nebo by to mohlo fungovat i lépe, bez tvoření státu ve státě.

A.O

No, občas to nezajímá ani kraj. Viz nový jízdní řád pro trať 045. Před pár lety zrekonstruovali stanici Staré Město a teď v ní bude stavět 8 spojů denně, místo dosavdaních 32. A kdyby tyto vlaky stavěly ve Starém Městě aspoň v inteligentní čas (ve špičky). Ne. Všechny absolutně mimo špičku (až na jednu vyjímku).
A jako bonus – na mou připomínku, kterou jsem psal začátkem záři (+ další 3 urgence), mi z kraje odpověděli před 2 týdny. A jako bonus – o takové „inteligentní“ změně bych bez tohoto serveru ani nevěděl.

Gajda

A nezapomněl jsi třeba na to, že akce RegioJet z Ústí do Kolína se 4 tarifama, je akce státu?

Toni Mang

Kraje jsou jen díra na peníze a největší omyl polistopadové politiky.

suri

Navoněná bída ode dneška povýšená do kategorie EC, staré pořádky – EC 357 opět pouze 3 vozy, 2xBdmpee+ABbdmz

soumar

A to na něm kdysi jezdilo Bmz a ARmpee. Jako jo, je hezké, že na Plzeň nejezdí koženky, ale nazývat EC hladovlak vlak s třemi vagony je zu viel.

Bmo

Václav Klaus nám kdysi sliboval, že v roce 2000 budeme na úrovni Rakouska. Vlaky na fotografiích u článku ovšem na úrovni těch rakouských rozhodně nejsou, a to máme rok 2021.

***** Petr

Neopak , měl pravdu. Už tu i ty staré vagony z Rakouska máme. Jen oni se zase posunuly o kousek dál a nečekají na nás 🙂

Hans

Ty ojetiny z Rakouská jsou další důkaz, že si nimi ČD přiznaly, že cestování v Rakousku bylo před 30 lety lepší, než je u ČD dnes, nebo bylo v době, kdy je ČD nakupovaly. A není to poprvé u ČD. Také na trati Znojmo – Retz po stížnostech Rakušanů na nekvalitu chcipaku 810 tyto vozy ČD nahradily starými 830/ M262, vyprojektovaný mi těsně po válce v t.1947! Tím ČD přiznaly, že vozy vyráběné za starého kapitalismu po válce byly kvalitnější, než zmetky vyráběné na samém končí komunismu v r.1986!!! Bohužel nám po sérii lži ty staré komunistické zmetky budou vnucovat… Číst vice »

Kolejki.cz

Ano i na sp 1556 sólo motor 810

Jiří Kocurek

Jak kde, RailJet jezí z Prahy do Vídně. Desira jsou v rakousku běžně k vidění, jezdí jich tam 60 kousků. Ovšem „na dráze“ je proti takovým 16 roků „starým šrotům“ značný odpor, raději Regionovu.

Air Traveller

doporucil bych se nekdy do toho rakouska (nebo treba nemecka podivat). a podivat se, co tam jezdi na beznych regioalnich linkach

Daniel Jablonecký

To nebyl Václav Klaus, ale Valtr Komárek – další hvězda prognosťáku (vedle Klause, Zemana, Dlouhého a dalších myslitelů).

Karlos

Jak chcete dohnat někoho, kdo má několik generací náskok ? Takovým slibům uvěří leda blázen. 🙂

Armando Andreoli

Víte, co je zvláštní? Česká netrakční jednotka Railjet ve srovnání s rakouským protějškem stárne poněkud rychleji. Nežádoucí skřípání a drnčení v některých oddílech, zašlá špína, dysfunkce některých zařízení..

BUZERANT

Normální člověk nevěří dědkovi Klausovi ani slovo je to totiž všivák.

kpetr

12:37 fotka 1/4: tomu se říká překvapit, když ve Frýdlantu nad Ostravicí k nasazení push-pullů rovnou udělají trolej 😎

VIZEK2442

Ta fotka není z Frýdlantu n.O. ale z nádraží Ostrava-Střed.Vzadu je vidět oblouk lávky vedoucí do OC Karolina.

Armando Andreoli

Vzpomínám si, když jsem šel kdysi jako pubescent přes most kolem Karolíny, kde se v tu chvíli zdržovalo spousta lidí, a najednou BUM, a Karolína se ztratila v suti a prachu. Byl to jeden z mých životních zážitků..

VIZEK2442

Byla to koksovna Karolina, stávala v místě dnešní Karoliny. Taky si ji pamatuji. Lanovkou se dopravoval koks (uhlí) na Slezskou do koksovny Trojice.

Bohumil

Já na té fotce nevidím žádnou trolej…ale nádraží Frýdlant nad Ostravicí…a navíc vlaky budou končit právě ve Frýdlantu a né ve Frenštátu a pak přestup … jak do Frenu tak na Ostravici ….Kocourkov prostě a přitom máme novou trať až do Frenu……….

Jiří Fišer

První dojem z jízdy při roční výluce Adamov- Brno. Vlak nahrazen městským kloubovým autobusem. Nástup předními dveřmi. Neuznává se elektronický one ticket. Takže nutná návštěva pokladny na výdej náhradní jízdenky. Při kontrole ukázat ridici náhradní kupón, pak číslo one ticketu a občanský průkaz. Počítejte na vyřízení jeden odjezd busu. Na silnici Adamov- Bílovice práce na silnici. 5 semaforů na zjednosměrnění silnice, z toho 3 dnes v provozu, dále jízda 2 krát v protisměru do podjezdů žel.mostu. Kloubový autobus na silnici v problémech i při míjení s osobními auty. Doba jízdy 9 kilometrů 22 minut. Ale jede dle jízdního řádu…Pocit cestujícího;… Číst vice »

PvvS

Cestující s elektronickým jízdním dokladem (např. z
aplikace Můj vlak, vytištěný z e-shopu Českých drah nebo
One Ticket) mohou tyto doklady využít v linkách xS2B a
xS2K. Pro cestu ostatními linkami jsou povinni si vyřídit u průvodčího
nebo na pokladně zvláštní kupón jako doklad o platnosti jízdního
dokladu.

Pražák

A to proboha proč?

Pezos

Protože „každý cestující je potenciální zloděj“ a vůbec „pokud se to cestujícím nelíbí, ať jedou autem“ (pravidla Modrého života).

Miroslav Zikmund

a ten „potenciální zloděj“ přemýšlí 25 hodin denně, jak ošulit dopravce … myšlení několika osob dlouhá léta působící „na nábřeží“ > vážený klient = OBTÍŽNÝ CESTUJÍCÍ HMYZ, NIKOLI vážený klient ….

Radúz Dostal

Tohle jsou prostě ty věci, kdy si člověk řekne, že měl jet radši autem. Zkušenosti s výukou a NAD na R8, jízdenky mi nekontroloval nikdo a že by mě napadlo si ji příště nekoupit?

Karl vB.

Protože podle platného jízdního řádu SŽ 2022 z/ do Adamova žádný vlak nejede a ČD mají náhradní autobusovou dopravu pouze pro rychlíky končící/ začínající v Blansku.
NAD z/do Adamova provozuje IDS JMK, který s dostatečným předstihem vyhlásil pravidla hry této megavýluky.

Jiří Fišer

Mě dnes bylo řečeno, že řidiči náhradní dopravy za české dráhy nemají čtečku elektronických jízdenek. Tudíž musí být k takovéto jízdence vydaný náhradní kupón…..

Pražák

To mi hlava nebere, já když měl naposledy to „štěstí“ využít NAD ČD, tak po mně pro jistotu nikdo jízdenku ani nechtěl, prostě k nádraží přijel autobus označený jako NAD, lidé nastoupili, řidič si jich nevšímal, natoaby něco kontroloval a jelo se.

Jiří Fišer

Taky jsem si myslel, že se otevřou všechny dveře a jede se. Ale jezdí městské autobusy dopravního podniku Brno a tam jsou takhle zvyklý.

Pražák

Tak to možná ten důvod:-) Mně se to co popisuji stalo ve Zlínském kraji.

Petr Novák

Tam takhle zvyklí rozhodně nejsou. Právě naopak. Když naposledy jezdily autobusy DPMB na výluce za vlaky, řidiči nic nekontrolovali, nastupovalo se všemi dveřmi a pokud někdo vůbec kontroloval, byli to průvodčí. Většinou na tu kontrolu ale každý kašlal. Takže z toho laskavě neobviňujte DPMB, ten je v tom nevinně, stejně, jako si troufnu říct, že jsou v tom nevinně ČD. Toto je čistě vina Kordisu, případně krajského úřadu a stížnosti tak prosím směřujte na ně, nikoliv na DPMB, jehož řidičům jistě daná situace také není dvakrát příjemná.

Jiří Fišer

Vůbec nikoho neobvinuji. Naopak řidiči to tam budou mít těžké. Jen mě zarazila důsledná kontrola jízdenek a neotvirani všech dveří. Průvodčí tam vůbec nejsou a nebudou. Záleží na řidiči.

PvvS

U NAD ČD možná. Tady je to NAD IDSJMK a nejni důvod neplatit.

Dominik

A proč cestovní doklady kontrolují řidiči?

Miroslav Zikmund

Protože žijeme v absurdistánu … Co kdyby se mezi „tisíce“ cestujících zcela náhodou vmísil jeden bezdomovec bez jízdenky …. takové okradení IDSJMK o tržbu …

Jiří Fišer

Průvodčí s nimi nejezdí.

Miroslav Zikmund

Tak to prostě mělo být součástí podmínek VŘ … náhradní dopravce by si ty čtečky pronajal a každý den nechal aktualizovat …

Jiří Fišer

Cestujících jako jsem já mnoho nebude. Většina jezdí na jízdenky IDS jihomoravského kraje.

Petr Novák

A mají tam aspoň čtečky na jízdenky IDS na kartách a v aplikaci Poseidon? Předpokládám, že ano když je ta výluka v režii Kordisu. A když už tam tyhle čtečky jsou, tak by snad nebyl takový problém je aktualizovat, aby přijímaly i OneTicket a aspoň jeden problém by byl vyřešen. Ale to by někdo musel chtít něco udělat pro cestující a ne cestující s nestandardními jízdenkami naopak automaticky považovat za černé pasažéry, pokud neprokážou opak. Ale to bychom museli žít jinde, než v tom našem českém absurdistánu, že ano.

Pražák

Otázka je zda by to nebyly vyhozené peníze (myslím ta úprava čtecky), těch pasažérů s OneTicket tam budou jednotky, takže nejlepší a nejjednodušší řešení je prostě do autobusu bez řečí pustit.

Petr Novák

I to je možnost. Ostatně, ona se ta jízdenka v tom mobilu dá zkontrolovat i vizuálně, pokud vím.

Pražák

Ano, to by také šlo, když se musí kontroloval.

PvvS

Cestující s neIDS jízdenkama mají jiný spoje. Tam jim ji zkontrolují a načtou.

Petr Novák

Právě že do toho Adamova nemají, víme?

PvvS

Proto jsou na plakátech a na na netu vypsaný spoje pro držitele Oneticket. Pokud chtějí jinam, tak je jasně napsaný , co je k tomu potřeba.

Radúz Dostal

Si tak ještě říkám, je tak složité udělat appku, která bude číst QR kódy z OneTicket na mobilu?

PvvS

Přečíst problém není, ale zvalidovat ji. Ten přístup k databázi dokladů nebude ani levnej ani jednoduchej.

Jiří Kocurek

V tom zařezaném údolí vypadává signál. Takže před odjezdem stáhnout z databáze lístky na tento spoj a po odjezdu opakovat po minutě až do příjezdu.
Samotné ověření už offline.

Jiří Kocurek

Každý den je nanic, když si něko koupí lístek hodinu před odjezdem.

Poutnik99

A pak tu budou stížnosti, že nenačtou jízdenky zakoupené mezi aktualizacemi. A navíc v údolí Svitavy je to se signálem všelijaké. Tady prostě nenajdeme ideální řešení. O úniku tržeb by se daly psát romány – příležitost dělá zloděje. Proč ČD např. pro rok 2021 zavedly důslednější kontroly při nástupech do NAD?

gringoAD

A to jako i z Poseidonu ????

Karl vB.

Pane Fišer, dne 22.11.20211 zde byl v článku o výluce Blansko – Brno (ve kterém jste mj. také diskutoval) uveřejněn odkaz na IDS JMK „Velká vlaková výluka Blansko – Brno“, kde byla mimo jiných informací uveřejněna i „Tarifní pravidla pro jiné tarify“. V bodě 2 se píše přesně to, co vám odpověděl PvvS.
Stačilo tedy se seznámit se změnami a v předstihu si kupon obstarat – měl jste na to 20 dnů a nemusel jste být dnes zaskočen. Nemusel byste tím pádem tady inzerovat vaší frustraci.
https://zdopravy.cz/rok-bez-vlaku-kordis-zverejnil-detaily-k-rocni-vyluce-mezi-brnem-a-blanskem-97218/?comments=1#comments

navratp

A to proboha proč?

Karl vB.

Předmětem příspěvku nebylo jestli je papírový kupon dobrý, nebo špatný nápad, ale to, že tato nutná podmínka IDS JMK byla zveřejněna 20 dnů před zavedením opatření a nepříjemnému překvapení se tedy dalo předejít. Pan Fišer v tehdejší diskusi uvedl, že je pravidelný denní cestující na trase Adamov – Brno. Vzhledem k tomu, že se jedná o naprosto netypickou výluku co do rozsahu a doby trvání, tak není od věci si ta opatření alespoň jednou přečíst.
Čtení letáku IDS JMK k výluce zabere asi 3 minuty.
https://content.idsjmk.cz/kestazeni/2021VVVBB.pdf

Jiří Fišer

Jestli jsem uvedl denní, tak se omlouvám. Jezdím za dcerou na víkend. Záleží mi na cestování i ostatních denních…

PvvS

V IDSJMK má většina denních dojíždějících doklady IDS, s kterýma není problém.

Dominik

Další důvod, proč se snažit sloučit veškerá IDS pod jeden SJT, lepší než takovýto tarifní bordel – mám jízdenku, ale nemohu ji použít? Navíc právě to byl účel vzniku SJT, aby člověk mohl jet v dané trase defakto s čímkoliv, takže jakým právem JMK určuje, kterou NAD smí dotyčný s SJT využít a za jakých podmínek? Nějaké nesmyslné další kupóny, atd…,

PvvS

Třebas proto, že jízdní doklady se kontrolují ? A vhodné čtečky mají jen průvodčí ČD ?

Dominik

Existuje více řešení, průvodčí ve vybraných stanicích (Blansko, Adamov, apod…), Kteří nebudou jezdit v NAD, ale jen kontrolovat cestující při nástupu (jako to bylo doteď v Pce), + průvodčí v některých busech NAD (např. Těch s více zastávkami), jinde to normálně fungovalo.
Ale to stále nevysvětluje to, jak IDS může říct, že cestující s platnou jízdenkou nesmí využít určitou NAD, když to je náhrada za vlak, kde normálně daná jízdenka platí, prostě tarifní bordel.

Karl vB.

Jízdenky vydané v tarifu ČD a SJT (OneTicket) lze využít pouze v barevných linkách na plánku. Neplatí v šedých linkách. Pokud jsou tyto doklady elektronické, je při cestě jinou linkou než xS2B a xS2K nutné požádat na pokladně nebo u průvodčího o vystavení náhradního tištěného jízdního dokladu.
https://www.idsjmk.cz/vvv2021.html

Dominik

Zas si hrajou na stát ve státě.

Jiří Kocurek

Žejo, to by tak hrálo, aby Metro v Praze mělo vlastní lístky. A lanovka na Petřín!

Jiří Fišer

Normální cestující nečte veškeré pravidla od a až do z. Mám koupenou jizdenku za 24 206 korun a nemůžu s ní nastoupit do náhradní dopravy za vlak. Uznávám, měl jsem si to přečíst 20 dní předem.

gringoAD

24 206 ??? Co je to za lístek ? Celorepublikový na všechny spoje ?

Jiří Fišer

Roční one ticket na vlaky skoro všech dopravců v ČR.

Libor

Dotaz pro všeznalé: existuje v čr celodenní doklad na který mohu jezdit s přestupy se všemi dopravci? V historii tak 5 roků dozadu jsem si koupil celodenní jízdenku a mohl s ní jezdit po celé síti železnice s ČD, existuje v dnešní době něco podobného pro všechny dopravce? Díky

M@trixX

AFAIK najblizsie k popisanemu je 7dnovy oneticket za 1665kc

Libor

Díky, budu to muset nastudovat, ale při čtení jak mají všichni dopravci své ceníky, různé regiony svoje ceníky se mně po tom nechce snad ani moc pátrat a budu využívat auto…

Daniel Jablonecký

Ne, neexistuje.

JirkaK

ano existuje, Síťový jízdní doklad – OneTicket za 24981 Kč

JirkaK

je celoroční

JirkaK

pardon, spletl jsem se, samozřejmě, celodenní neexistuje

Tomāš

A co ten EC 140 Ostravan, kde má nově být podle ČD místo nových SK vozů, které jezdily doposud, řazena supermoderní 140 km/h flotila Aee+Bpee+Bpee+BDs? To se čeká na Interjet?

Tomariero

Ano na 140/141 má jezdit od vyhlášení interjet.

zdenek

Teda jet s EC 115 dnes z Phy hl.n. do Chocně jedničkou narvanou byl taky zážitek…jen vůz 1/2 restaurace 1/2 jednicka:-(

Miroslav Zikmund

No to je ale pravidelné řazení ….

zdenek

To ovšem neznamená že je to dobře….

Miroslav Zikmund

To nerozporuji, ovšem takto se jezdilo v „nedávno“ odumřelém GVD, zjevně se neočekávaně sešlo mnoho cestujících s jedničkou …

PvvS

Takže nedodržení řazení je špatně a dodržení řazení taky ?

Daniel Jablonecký

To jeli v jedničce stojící cestující s jízdenkou do 1. třídy?

Miroslav Zikmund

Nepochybně ANO

Daniel Jablonecký

Nepochybně, nebo se tak pouze domníváte?

Pavel Bláha

Je vidět, že vlaky jsou doslova „narvané“ cestujícími;)

Aleš Petrovský

Dopolední Os P2 se docela slušně zaplnil výletníky na Karlštejn a okolí 🙂

Miloš

Kdy vyjedou Polské Elfy?

121.065

Výhledově. PROMO už bylo někdy v létě. Aneb slibem nezarmoutíš.

Avlaky

Pesa zdržuje, RegioJet ne

Petr Novák

To tvrdí kdo? RegioJet? No, kdo ví kde bude pravda.

Jussi

No… nadskakující cestující mne pobavili, dobře to není, ale co jsem viděl já, tak ani nezvednou oči od mobilu.

Ke košům – v panterech v JČ kraji cestující dodnes ( a to je snad už 9 let) neumí plně používat koše pod sedačkami – tak 30 % jich koš nemůže najít a nakonec odpadek nechá na stolku, sedačce apod. Takže mi nepřijde úplně blbě dát koš pod okénko.

Aleš Petrovský

A slyšel jste to v nových panterech, nebo tak usuzujete podle původní série v JČK?
Koš pod okny zkrátka ubírá místo na nohy. Ono je to taky tím, že koše pod sedačkami jsou v menšině a cestující na ně nejsou zvyklí.

Dominik

Zas to není tak velký úbytek místa, a pod oknem je prostě lépe dostupný a uživatelsky přívětivější, než se ohýbat někam pod sedačku.

Pezos

Hlavní problém je ve tvaru koše – kvádr s množstvím ostrých hran. Třeba proti košům pod oknem v CityElefantech nic nemám.

mic

Mno nevím. Koš pod stolkem v Ešusu byl nahrazen plastovým čímsi o velmi podobném objemu, který tam překáží úplně stejně jako ten původní koš…

Jussi

V nových pro Plzeň 🙂

Koš sice ubírá místo, ale je to lepší než bordel kolem. A fakt se ty koše pod sedačkami moc neosvědčili… Navíc jsou žalostně malé – dát do nich PETku je umění, ale spousta lidí jí tam dát chce… Kdyby bylo po mém, tak mě by stačil jeden velký koš u dveří, ale já třeba plasty třídím, takže většinu svého odpadu beru zase sebou…

Jiří Kocourek

No a jsem zvědav jak se popasuje s lítačkou na in kartě…

michal82

Jízdenky v PID ale RegioJet neprodává. Neumí je ani načíst, což znamená pro majitele Lítačky pouze v kartové podobě nutnost mít i potvrzení o tom, že má cestující zakoupené doklady pro potřebná pásma.
Co je tohle za pitomost? Neznám nikoho kdo by měl Lítačku a jezdil s potvrzením o zaplacení pásem.

Petr

Jestli to je tak, je to pěkná ostuda Regiojet. Cestující rozhodně nemá žádnou povinnost sebou k lítačce nosit ještě nějaký doklad o zaplacení.

svojsin

Pokud to řeší a cestující nemusí nic doplácet, nedělal bych z toho zatím takovou vědu.

Jiří Kocourek

No ale jak napsal p. Sůra že byla cestující upozorněna… ani to neměla být…

Miroslav Zikmund

No a co s tím má cestující dělat ?

Jiří Kocourek

Cestující nic. Prostě pouze ukáže platný doklad a že dopravce ho neumí načíst je jeho problém. Jak dlouho dopravce ví že tam bude jezdit a že je tam i PID?A i potažmo ta litačka?

Pacicka

A neměl to mít náhodou ten to dopravce už dávno vyřešené?

Jiří Kocurek

Smlouva podepsána 26. 8. 2021

Pořád se tady točíme okolo jedné věci: Ministerstvo není schopné soutěže dokončit s dostatečným předstihem, aby byl čas na přípravu. Pouhé 3 a 1/2 měsíce na přípravu.
Propojední s PID je potřeba naprogramovat a programátory nenajmete jako dělníky z UK. A ti ukrajinští programátoři jsou už dávno v IBM a tak, ne na skladě na pracáku.

Jan

Tak snad nemusí znovuobjevovat kolo a programovat to celé tři měsíce od nuly. Napojení na PID umí už spousta doporavců od KŽC po Arrivu, co je na tom tak složitého?

Jan Sůra

Řeší to, problém se software. Cestující s Lítačkou nic navíc neplatila, jen byla upozorněna.

Hodně štěstí

A proč se to řeší až dnes?

Axel

Správná otázka… Doufám, že RGJ se omluví a zejména že nebude prudit cestující.

Jiří Kocourek

To že to neumí načíst je věc dopravce a nikoliv cestujícího. Dopravce se za tu dobu měl připravit času na to měl dost a nemá nárok požadovat nějaké potvrzení.

Frederick

Roční síťový OneTicket se v prvním spoji z Kolína také nenačetl.

Hodně štěstí

Navíc proč by cestující měl být upozorněn na něco dokládat co má dokládat, když jeho povinností není potvrzení dokládat. Jinými slovy by personál měl kartičku Lítačka uznat automaticky bez žádných komentářů.

Axel

Přesně

Jirka

U R8 normálně ze začátku taky nešly odisky a pokud měl jízdenku tak se cestující chtěl prokázat odiskou a nešlo to tak to fungovalo způsobem nemůžeme ověřit jízdenku z důvodu chyby software – > naše chyba – > můžete jet.

Hodně štěstí

Přesně!

JiraH

asi by me to docela vadilo i to upozornění. Sám bych vlakový perzonál slušně upozornil ať neprudí a ať si dá do kupy veci on , potažmo dopravce

Martin

Jak upozorněna? Na co upozorněna ?
Měla platný kupon na Lítačce? Pokud ano, není ostatní její problém.
Na to že si dopravce není schopen zařídit aby mu to fungovalo je ostuda dopravce.
Jestli to nebude nějaká snaha dopravce ,aby to co nejvíce znechutil cestujícím, co nepoužívají jeho tarif.
Viz pravděpodobně kapacitně nevyhovující vyhrazená místa pro cestující bez místenek.

Kakov

Opět to ukazuje pravou tvář RGJ, místo studu a omluvy neoprávněně šikanuje cestující….

Daniel Jablonecký

Ale prd. Zase to čtete způsobem, který vyhovuje vašemu vidění světa.

kakov

zato pro Vaše vidění světa je to ideál co??? mám prostě jiné hodnoty než Vy, a pokud mě řádně platícího cestujícího chce dopravce trestat, za to, že neumí jízdenky číst, je to nefér

Radúz Dostal

To mi připomíná první den checkpointu na hranicích okresů, člověk byl policii do okresu vpuštěn ale zároveň upozorněn, že nestačí mít v roce 2021 potvrzení elektronicky…

Majkl

Dopravce není plně připraven a po předložení karty lítačka steward s důvěrou v její plné nabití poděkuje a odchází. To je normální postup. Až bude vybaven, tak teprve může začít kontrolovat jízdné, tak jak je to běžné i u jiných doprvaců jakoje je Arriva nebo třeba to ČD.

Domis

A vy si myslíte, že to na R8 s elektronickými jízdenkami IDSJMK funguje jinak? Ne, je to to stejné. A jak dlouho už tam RJ jezdí. Kontrola karty pohledem, předpisově telefonickým dotazem na dispečink IDSJMK. A poznámku vlakvedoucího, že mám mít potvrzení o koupi jsem také slyšel (nesprávný postup).

Marek

Kolik lidí jezdí na tarif JMK na lince R8 ?
Předpokládám že jednotky denně,
a proto to dopusud nevxřešili.
Na R23 to je jiné, pokud to rychle nevyřeší, tak se s toho brzo zblázní, a bude tam docházet k velkým konfliktům.
Na lince R23 je totiž použití tarifu PID velmi výhodné a využívané, protože se jedná o tagecialní linku směrem k pásmům PID

Domis

Jednotky denně? Linkou R8 dojíždí celý Vyškov do Brna, tedy z velké části na předplatné. Proct myslíte, že je to jinak než na R23?

Hodně štěstí

Co ta segregace cestujících v Regiojetu pro cestující s jiným jízdným? Neměl by vlak objednaný veřejnou správou zcela bez povinné rezervace?

Hans

Asi chtějí lidi motivovat pro koupi jízdenky RegioJet, jako skupinka fakt to kupéčko budeš chtít

Petr

Chápu to správně že když se vyhrazená místa bez místenek naplní, budou muset další takový cestující stát, přestože místa pro místenkáře budou volná?
Na téhle trati jezdí většina lidí na doklady PID a DÚK, protože zrovna tady je to velmi cenově výhodné.

Jan Sůra

Ne. Může si sednout na místo, které je vyhrazené pro „místenkáře“, jen je upozorněn, že může přijít někdo s místenkou. Zhruba podobné, jako sekce „expresní rezervace“ u ČD.

Hodně štěstí

Což teda moc z textu na vlaku není jasné. Tam to vyznívá, že můžu sedět jen ve své části.

Jiří Kocourek

Ale u ČD když byla koupená jízdenka s mistenkou den dopředu tak to místo bylo označené že je obsazené ale to u RJ není. Ano nebylo to u expresní rezervace.

Jan Sůra

Samozřejmě to není problém cestujícího.

Jiří Kocourek

No problém pro cestujícího bez mistenky docela je když nevidí že je místo zarezervováno.

jouda

To mi povídejte, skoro pokaždé na R23 jsem u ČD někoho „vyhazoval“. Naposledy včera. 🙂 I když je fakt, že včera byly rezervační lístečky vytištěny a umístěny (skoro výjimečně). 🙂

Jiří Kocourek

Jak jsem psal když to je rezervace tan den tak tam nic není ale den dopředu ano

Domis

Prosím, to vyfoťte. Nevěřím, že RJ umí tisknout a označovat rezervace. Na R8 jsem to neviděl za 2 roky ani jednou. A to to má dopravce ve smlouvě s MD výslovně napsané.

Emil

Na této lince? (Nevím, proto se ptám) díky za odpověď.

Daniel Jablonecký

Ale on JE bez povinné rezervace.

Radúz Dostal

Na R8 je většinou půlka vagónu pro lidi bez místenek úplně prázdná a to i za situace, kdy je mistnekova část zcela vyprodaná

zdenek

Sedačky regiojetu vypadají dobře. Pokud tam budou.

Anonym ze severu

Myslíte ty v první třídě?

adamgolias

V úterý jsem v Dluhonicich viděl tu nedostanou jednotku Pesa pro RJ . Měla číslo 001 . Táhla ji polská modrá lokomotiva, dvojče. Víc jsem nestihl .

Martin

Když vidím ten Trilex s tou hrůzostrašnou zkratkou cílové stanice, nebylo by lepší tam psát Ml. Boleslav hl.n.

Daniel Jablonecký

Souhlasím. Stejně jako příšerná zkratka Hr. Králové na dálnici D11. Je to Boleslav a Hradec. Ne Mladá a Králové.

Toni Mang

Vaše starosti bych jednou chtěl mít.

Daniel Jablonecký

To klidně můžete. Rád se o ně podělím.

Emil

Buďte rád, že tam nesvítí ten nápis německy (Jungbunzlau Hbf) a ještě červeně NICHT EINSTEIGEN, jako svítilo (nejen první den) při nástupu DLB CZ na trať Osek město – Most – Rakovník. A ještě ten rozhlas v němčině, to bylo něco (s nadsázkou, jen pro srovnání) ;))))
Ale jinak s Vámi souhlasím, určitě by bylo jazykově lepší Ml. Boleslav hl. n.

Daniel Jablonecký

Proč by tam mělo být Jungbunzlau Hbf? Jednak je to nesmysl a jednak to není ani vtipné (pokud jste chtěl pobavit).

dany

Jo, IDOLka… „Tato aplikace není ve vaší zemi dostupná“. V České republice problém nebude, takže to mají jako jenom pro liberečáky? 😁

PetrB

Než člověk přišel na to jak si zakoupit v aplikaci DÚKapka 30ti denní jízdenku tak to byl také boj.

zdenek

Lepší pořádky.. Nesmyslné. Které stojí hromadu peněz.

Martin

Ani tam není dostupná 🙂 Ale možná to bude tím, že totiž Gůgl uvolňuje dostupnost aplikací pro jednotlivé uživatele postupně, takže nezbývá čekat, než se objeví.

Jan Sůra

Google Play nebo Apple?

dany

Google Play

Jan Sůra

OK, ten jsem nezkoušel, v applu to běží.

Toni Mang

Každý ale holt nemá iKrám. Skoro bych řekl, že u nás jsou ve velké menšině.

Šejdr

Že se tady dávají minusy úplně nesmyslně, na to už jsem si zvykl. Ale v tomto případě mě fascinuje, že někdo minusuje i čistě technický upřesňující dotaz.

Jan Sůra

Někdo má mínusy jako léčbu, není třeba řešit:-)

Petr

Smutné apka nejde stáhnout.

Tomáš Záruba

Už vidím ty hoaxy, jak nová vláda v Německu připravuje opětovné připojení Sudet, a tohle je důkaz… :-))))

Michal Beránek

Bohužel Google nově po přidání země dostupnosti vyžaduje další proces kontroly, takže změny publikace pro ČR nyní čekají na schválení. Pevně věříme, že aplikace bude co nejdříve dostupná i pro Android, ale nedokážeme to nijak ovlivnit.

Jan Sůra

Zkušenosti z iOS: Dvě hodiny po použití chci otevřít znovu, nejde nic, stále mi to hlásí jen platební brána, nutný restart telefonu. QR kód nikdo neumí načíst. Příště prosím aplikaci, až bude odladěná.

Michal Beránek

Díky za zpětnou vazbu. Kompatibilita odbavovacích zařízení je rukách KORID LK. Zamrznutí aplikace mě mrzí a pokusíme se zjistit a napravit příčinu.

Cestujíci

Jel nekdo R17 , skutečne tsm je jen jeden moderní vůz na soupravu jak hlásí můj vlak ?

Desura

Taky bych rád věděl, docela jsem se na ty nové vozy těšil. Byl bych zklamaný, pokud by pořád 90% vozů tvořily dosavadní B²⁴⁹.

Tomariero

Dle řazení to vypadá na lepší jedničku, jednu velkoprostorovou dvojku a dvě béčka.

Zdeněk

Vzhledem k tomu, že se opozdily dodávky InterJetu tak i přesuny modernějších souprav na R17 se posunují na vzdálenější termín.

Cestujíci

Co to je vzdálenejší termím ?

Pacicka

Logicky, až budou jezdit InterJety, co je na tom k nepochopení.

Daniel Jablonecký

Rok 2022.

Karl vB.

Na mláďátka

Maršál

Aktuálně na R17 (směr České Velenice, vlak R707) navzdory řazení v Můj Vlak (kam většinou dávají alespoň mimořádně řazení, ale teď ne), stále 3xB+BDs+A.

Cestujíci

Jaký má být finální stav , všechny vozy nové nebo jen jeden na soupravu ?

Osky

IDOLKA na Xiaomi 11T Pro s Androidem 11: „Tato aplikace pro vaše zařízení není dostupná“. To se zase něco nepovedlo…

Kolejki.cz
Kakov

S čím prosím jezdí RGJ mezi Kolínem a Ústím? Děkuji

Jan Sůra

Peršing + tři vozy. Dnes trať určitě projedeme, takže bude fotodokumentace.

Daniel Jablonecký

Těším se na reportáž, fotky i komentáře.

Kakov

Děkuji za reakci i za foto v reportáži, vypadá to dobře

dany

Minulý týden posunuval na západě se soupravou Apmz + Bmz + Bmz. Obě Bmz ještě se zalamovačkama.

Gajda

Teď na hlavním bylo se zalamovačkama jen jedno. A personálu okolo vlaku jakoby měl víst prezidenta. Snaha nepo…. první den tam určitě je hodně velká.

Jakub

Je tam 1x Bmz kupé (původní Bcmz od DB s novými sedadly co jezdí i na R8), pak velkoprostor s dlouhým názvem z původního NIM Expressu (viz foto v článku) a první třída je velkoprostor po TEE po opravě a s nově potaženými sedadly kůží.
Podle mě to na tuto linku stačí i když InterPanter včera jel slavnostně po pravobřežce pomalu lépe než po prvním koridoru, kde to při 160 km/hodně hází, zde by to byl ve 3 voz. verzi ideální stroj.

Kakov

Dekuji