ON-LINE: Hladký náběh jízdního řádu. Výměna dopravců i nasazení nových vlaků nepřinesly zásadní problémy
Push-pull ve Frýdlantu nad Ostravicí. Pramen: České dráhy
Kromě nových souprav je jednou z hlavních událostí roční zastavení provozu na koridoru u Brna.
Kolik ma CD nyni procent osobni dopravy? O kolik to spadlo oproti lonsku?
To je hezké , jak první co človek vidí , je pozitivní správa .
Nespokojenost
Slovácké expresy se délkou jízdy zasepřiblížily dřívějšímu stavu, kdy jezdil Galán, Šohaj, Velehrad, a spol., co zastavovaly všude. Před několika lety byla jízda Praha – Hulín i 2h 5x min, teď výrazné zhoršení
No, oprava koridoru je nekonečná věc. Už se „těším“, až se začne Třebová. To bude taky porod.
Na trati 220 taky vše probíhá hladce. Slibované spěšňáky nejsou, jako v předchozím JŘ a slibované lepší vozy na R17 taky ne. Jedinými změnami tak jsou zastavování R17 na Zahradním městě a to, že se na lokálce jezdí jen do Vlašimi.
To vše plně chápu, změn nesmí být příliš moc, jinak to vede k chaosu a dezorientaci.
Samozřejmě tam nic lepšího nemůže přibýt, dokud to InterJety nevystrčí od Plzně. Tak snad se Škodovce už podaří je uvézt do přijatelného stavu…
Považovat trasu Praha – Cheb (přes Plzeň 213 km, přes Ústí 288 km) za dlouhé vozební rameno mi připadá poněkud úsměvné …. Tím spíše, aby tam byl catering. Pojízdný vozík stačí. Jak v Chebu, tak Plzni či Praze si lze zakoupit občerstvení „jak hrdlo ráčí“ …. V belgických vlacích jezdících křížem krážem (např. Eupen – Oostende) ani na vlacích do Lucemburska nejenže není catering, ale ani pojízdný vozík …. Pro srovnání „Bouzov“ Brno – Jeseník představuje „vozební rameno“ jen i jeden km kratší, s delší dobou jízdy a tam žádný catering ani vozík nejsou … Rožmberky si také vystačí s… Číst vice »
Souhlas. Navíc, kolik z těch lidí, co nastoupí v Praze jede až do Chebu? Většina stejně vystoupí v Plzni. To je hodně krátká trasa i na vozík. Lepší by byl snad automat, nebo nic.
Vlak 141 s odjezdem z Prahy hl. V 8.02 Z jakých sraček je souprava sestavená? Za mašinou 2x áčko v jednom uplna zima ve dvou vozech na wc bez vody ani umýt ruce se nedá pak bez toaletniho papíru prostě horší jak za komunistů .Platy v Praze na dráze 22 000 čistého za tu pakarnu kde se člověk celou noc nezastaví za každého počasí venku prostě žebrota. Se ani nedivím že plno lidí odchází do jiných měst dělat na dráhu kde za stejné penize mají méně práce a klidnější šichty a nebo od dráhy úplně někam jinam.
Má tam jezdit InterJet, ale ten jaksi nebyl ještě dodán…
Původně tam byly SK vozy, ale ty už jaksi nejsou k dispozici a ČD lepší vozy navíc prostě nemá.
A proto v náhradní soupravě neteče voda.
Nektere vlaky jsou tragedii Ceskych drah. Clovek se stydi, kdyz to vidi. Desny
Aktuální vývoj poptávky po cestování (údaje z letošního přelomu léta/podzimu, tj. patrně jde o čísla za září 2021)
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3399662-mobilita-kvuli-vyvoji-pandemie-opet-klesa-lide-doma-pracuji-i-travi-volny-cas
Railjet, InterJet, InterPanter, RegioPanter, RegioJet.. teda dneska se člověk musí fakt soustředit, když čte články ze železnice. A pak ty rozdíly vysvětluj kaštanstvu 😀
Inu to je tak, když ty názvy vymejšlej tety a strejdové z marketingu Českých drah. Já nad tím kroutím hlavou už léta, hlavně vůbec nechápu, proč se půlka názvu čte v česky půlka anglicky (a proč je tam vůbec ta angličtina). RegioMouse se v jejich pojetí čte „regiomaus“, přitom korektní anglická výslovnost by měla být „rýdžiomaus“. Nu, a pak tu navíc máme ještě CityElefanta a InterPantera, kde to navíc vypadá, že se kluci a holky z ČD nebyli ani schopni podívat do slovníku, jak se to anglicky vlasně píše. A veškerý ty InterJety, to už je vyloženě komedie. Zaprvý z… Číst vice »
:))
Kdyby hloupost nadnášela, létali by jako ….
Jako vy?
Asi se marketéři ČD nechali inspirovat od Skoda Auto:
– KAMIQ
– KAROQ
– KODIAQ
– KUSHAQ
Taky se mi tenhle názvosalát jeví nepřehledný
Tak doufám, že z vymírajícího RegioMause nebude ReqioMaus…
Rudy šíp si Italové napsali po svém , není důvod poangličťovat . Což u CD je asi nákaza z ÖBB .
Copak kaštanstvo, ale co takové Axelstvo, to v tom má pěkný hokej!
Ty beskydsky pushpully sou fakt pěkný 🙂 mohli by je časem prdnout i na Rožmberk 🙂
Na dálkových vlacích bych si představoval něco drobet jiného než vlak určený pro osobní vlaky
Ale hlavně na Rožmberky je to moc velký, uživilo by se to max v létě
Dávám za pravdu všem, to bylo jen takové zbožné přání motivované opravdu čistě esteticky 🙂
A to je co … vlak pro „osobní“ a neosobní vlaky neexistuje …
Hlavně je ten vlak dotovaný.
Prostě myslel, vozidla určená pro dálkové vlaky a ne pro příměstské, které staví úplně všude
Jako nádraží určitě chápete, že Zabotlam taky nebyl určen pro R Praha-Kosice
O tom, co se kam „prdne“, rozhoduje především objednatel.
…a pomínky dotačního titulu.
No pěkný to je,ale Škodovka ruku v ruce s ČD dělá všechno pro to,aby té oslnivé krásy nebylo příliš,a kaštanům nezevšedněla.
Tak první poznatky – L3 ze Staré Paky do Jaroměře. Ubyli režijkáři, v DK o třetinu nižší nástup. Ale na průjezdu více osob, takže v osobokm spíše nárůst.
R10 – setrvalý stav
R19 – výrazný sešup v obsazenosti – odhad o cca 40-50 %
Tak když lidi můžou jet z Brna RailJetem, nebo Regiem, proč by jezdili autobusy a pak, alespoň za mě nepohodlným panterem…
Oni ty Svitavy moc Brno nevozili, byl to spíš výměrem pro stanice mezi Prahou a Brnem
Pardon, vymetak ne výměrem
Jak poznáte režijkáře ?
Jede v rámci platnosti IDS a přesto vyčkává na modrogumí vlak?
A lepí ve vlacích plakáty o konci trati, když má nastoupit konkurence.
Ošoupané džíny, ledvinka, prestižky, mastné vlasy a neudržovaný chrup.
Proto zásadně jezdím první třídou , najít se v jídelním voze , nechám dýško a jedu v obleku , na zápěstí Doxa .
Vyučil jsem se pro mlékárnu jako elektrikář , mohl jsem si vzít na svačinu pytlik mléka , nebo si myslíte že v kantýně mléko prodávali ?
Nefungující stranová blokace dveří asi nebude chybou vlaku, ale jeho obsluhy. Tak technicky sofistikovaný ten InterPanter zase není aby sám poznal, kde má peron a kde kolej.
Taková domněnka, vzhledem k tomu že v railjetu je stranové blokování ovládáno z řídícího vozu nebo taurusu, tak předpokládám že výrobce nepočítal s tim že ČD k tomu bude dávat esa bez UIC kabelu a ovládání dveří z hnaciho vozidla.
Žádná doměnka, ale reailta. InterPanter se bez esa a UIC obejde. Je to EMU a dveře se tu blokují z řídícího pultu
Lžete. Všechna esa jsou vybavena UUC zásuvkama a umí systém SSOD/LAT a TB0
Opravdu jsou všechna ESA vybavena vždy funkčním UIC kabelem …
Lžete 😃 jen 14 es umí Latku 😉
Jenom takový poznatek, 362 nemá UIC kabel? To není teda úplně fajn, bo pak nefunguje přemostění záchranné brzdy ani elektropneumatická brzda… Ale zase v Ejpovicích je přemostění záchranné brzdy povinné, ne?
Tak si odpoví sám. Některá 362 kabel mají a 362 057, která to včera tahala, to má.
ta souprava zajímavá kopie Polského ELFa povedené
Kopie dost těžko, obojí vzniklo současně, ve stejném roce.
Taky jsem byl dnes svědkem této hitparády.
3118 z FM do F.nO.
1.třida obsazena, jen tisk a papaláši.
Celkový dojem , hodně dobrý.
Chyby?
Snad jen to, že když je v čele ŘJ tak to není až tak slyšet.
Místní mládež si bude muset dávat větší pozor, nebo bude Najbrt pokřtěn červenou.
Nešla WI-FI
„Například nefunguje stranová blokace dveří, jak ukazuje snímek z Plzně hlavního nádraží.“
Asi protože nebyla zapnuta.
Ne, nefunguje – ta jednotka je blbě označená a to sice tak, že stranovou blokaci nemá – proto ji ani strojvedoucí nemůže zapnout, protože ve vlakové dokumentaci je napsáno, že tento systém InterJety nemají, což je samozřejmě pitomost – mají.
Takže druhý pokus Pánové a tentokrát už na laku správně !!
A když ve vlakové dokumentaci RegioPantera bude napsáno, že je to diesel, tak se fíra rozjede a nebude koukat na elektrické návěsti.
Myslíte, že dávat fírům prolhanou dokumentaci a pak je po nehodách zavírat do vězení je správně?
Zavírat do vězení ne. Jestli profrčí klacek nebo rychlost protože věřil brzdícím procentům, není to jeho chyba. Nicméně když je tam kravina kterou lze poznat na místě (na pultu jsou tlačítka dveří, v dokumentaci nejsou) tak si toho snad všimne.
Dneska nevyjely vlaky do Rožmitálu, Kralovic a Trhového Štěpánova a zatím nikde žádná zpráva, že by se z toho místní zhroutili. Velká média o tom celkově mlčí. Takže nakonec opravdu nejde o nic zásadního.
Samozřejmě že ne, kdyby šlo o něco zásadního, tak se tam ty spoje neruší.
Jde o hodně, v autobusech nefunguje rezijka!!! Stavkaaaaaa…
..za použití slova režijka na tomto webu, vždy umře jedno koťátko, tak už to nedělej…
Aspoň nebude škodit zpevnemu ptactvu. Koček je až až.
Vidím, že režijky jsou stále aktuální problém a stále někomu vadí. A co třeba zaměstnanci firmy ČEZ, když mají jiné tarify a platby za elektřinu. To nevadí? Zaměstnanci DP také jezdí zdarma. Tak v čem je problém?
A co řeknou antirežijkáři, že Plzeňský kraj je ochoten jednat o platnosti režijek (za příplatek ve zlomku toho, co chce IDSJMK) i v autobusech s tarifem Plzeňského kraje ….
Co budou říkat antirežijkáři mně vůbec, ale vůbec nezajímá. Jen jsem chtěl naznačit, že i jiné firmy mají pro své zaměstnance benefity a zaměstnanci je využívají. Režijky vadily především Kalouskovi . Asi závist.
Rezijky jsou relikt minulosti, který měl být davno zrusen. Pokud chtějí zaměstnanci dráhy síťovou jízdenku jako benefit, ať jim ji zamestnavatel klidne platí, ale ať z toho i řádně odvede daně.
Tak to už by tedy měl řešit správce daní a ne my tady v diskuzi.
Správce dani řeší všechny požitky zaměstnaneckých výhod v rámci zákona o dani z příjmu FO a DZPPO .
Už vidím jak si kancelářská krysa odpichne pauzu, vyjde ven do obchodu do veřejné copystsnice a tam si okopiruje nějaké soukromé lejstro . 🙂
Dávat zaměstnancům jízdenku nebo jiný benefit je v pohodě.
Chyba je chování odborářů. Místo toho co by chtěli benefit (in 100/sjt 100/místní ids)… tlačí na zákazníka zaměstnavatele, chtějí měnit tarif IDS JMK. Protože modrogumy narozdíl od DPMB a dalších zaměstnavatelů neumí vydat zaměstnaneckou jízdenku podle IDS.
A ještě ČD a.s. musí uznávat nesmysly vydané cizími firmami (spržel) místo toho, aby SprŽel svým zaměstnancům platila in100.
Pohled cestujícího napříč republikou z jihu na sever s novým jízdim řádem a změnami: Adamov -Jablonec nad Nisou. O výluce mezi Adamovem a Brnem jsem již psal v 11:00 kdy jsem vyjel. Použité spoje: ČD, rigeojet, ČD, Arriva, UMBRELLA. 1. ČD: náhradní doprava za vlak – bída, hodinová cesta na nádraží Židenice ( pěšky ze Staré osady) , 2. RJ : velmi dobré, Židenice- Kolín – včas – nové zastávky na trati Žďár a HB. 3. ČD: výborné, Kolín- Poděbrady – Elefant, včas, 4. Arriva : výborné – všechny 3 přestupové rychlíky na čas a v neděli posílené Poděbrady- Rychnov.… Číst vice »
Promiňte – dotaz … Jestli Starou Osadou v Brně myslíte start/cíl/přestup pro brněnskou MHD, tak mě to ze Staré Osady na vláčkové nádraží Židenice trvávalo PĚŠKY tak 8 minut… Nerozumím jak Vám tato cesta PĚŠKY mohla zabrat jednu hodinu
Adamov- Proškovo náměstí – Stará osada ( bus, bus) pak těch 8 minut pěšky. Skoro hodinka..
Díky.
No tak, Axeli, buďte přeci trochu kreativní:
– z Adamova NAD na B-SO
– z B-SO pěšky na B-Ž
z B-Ž šiši-hů RJ do Kolína nad Labem…
To by to z Adamova na Starou osadu muselo jezdit … autobusy z Adamova jedou do Obran, a na Lesnou …. Hlavnímu i židenickému nádraží se vyhnou obloukem …
Takže přesně to, co jsem zejména od ČD očekával. Na slibované spoje Západní expres a do Beskyd dají po jedné soupravě, aby se neřeklo, že někdo lže a na ostatních spojích bude všechno beze změny. Přesně tak jsem to dnes viděl při cestě do Čeladné. Pokud si že zprávy nahoře nezapamatujete, na kterých spojích pojede ta jediná nová souprava, můžete se potkat se starými kozenkami, jako za komunismu před 60 LETY!!! Už tehdy tam jezdily vozy Bai se stejným interiérem jako Bdt! A ty rekonstruované chcipaky na r.811 taky nějak neprehnali. Co z toho, že tam jsou nové sedačky a… Číst vice »
Ano, pozdní zprovoznění nových souprav je problém.
Ale proč by do 811 dávali komfortnější sedačky, když si to kraj neobjednal? Naopak by potom mohl být problém s kapacitou. Třeba řada 812 má asi jen 36 míst k sezení.
Kdo v čem lže? Prostě k 12. 12. měly všechny push-pully i většina InterJetů vyjet. Bohužel výrobce má zpoždění, takže nevyjely. Ale to fakt není problém ČD.
No a co třeba Stadleři pro ČD – Olomoucký kraj?
Katastrofa. Většina má problémy a poruchy, že se musí nahradit 810tkou.
Toto zavinila Zvolen, kde se modernizovaly a spoluvinu i dopravce, že vše se začalo řešit těsně před novým GVD22.
Poskok… chápu jak to myslíte, že „to fakt není problém ČD“
Na druhé straně je otázkou proč před necelými 2-mi týdny firma ČD uváděla cestující v omyl – viz text z webu cd cz z 30.11:
„Moderní jednotky InterJet vyrazí s novým grafikonem“
https://seznam.cd.cz/zeleznicar/provoz-a-technika/moderni-jednotky-interjet-vyrazi-s-novym-grafikonem/-29861/
Ono je ještě víc smutné, že firma ČD si s dodavateli vagonků 50x InterJet a 15x Push-Pull sjednala smluvní pokutu. Maximální (teoretická) výše smluvní pokutu do kasičky firmy ČD činí přes 60 milionů kaček týdně…
A ani část z těchto penízků se firma ČD nerozhodla nějak poskytnout cestujícím… Např. v podobě nějaké extra služby.
A co byste si jako extra službu představoval – co tak bum do tlamy bez chleba ….
Tak třebas by se v plzeňská Škodovka domluvila s plzeň firmou angažovanou v DinoParcích… a zaplatili by náklady pasažérská firmě ČD, která by lidem v Moravskoslezském kraji se revanšovala za ty slíbené Push-pully…
Třebas do vyškovského DinoParku nějakým spešl vláčkem ČD třebas za kačku z MSK… Tak aby vyniklo srovnání s vagonky které používá RGJ na R8…
Zopakuju – na náklady dodavatele vagonků a pro cestující kteří jezdí na lince, kde měly jezdit slíbené push-pully.
No tak když 14 dní předtím něco slibuju a kvůli výrobci to nedodržím, a ten výrobce mi zpoždění kompenzuje (což je ovšem otázka, jestli se povede), tak podbízející se možnou kompenzaci je sleva jízdného na trase. Nebo jsem to tedy slibovat neměl.
Asi jako SŽ: Už brzy železnicí na letiště. Přidal bych smajlík, ale není to k smíchu.
Kdo jede vlakem u kterého není dodrženo řazení, tomu přijde omluvný mail. Kromě zmiňovaného dinoparku v něm může být i nějaký jiný kupón, sleva na příští jízdu,… Kdo tím vlakem jel, to je 1) kdo měl do něj místenku 2) komu to štíplístek potvrdil(razítko na jizdenkce) Kdo nekupoval z e-shopu nebo nedal souhlas s uchováním mailu, může si zajít na pokladnu.
To je ale hloupý požadavek. Mnohem lepší bude, když zbyde na vlak navíc. Spousta 55letých béček se těší do šrotu.
Prosím, abyste nám nevěšel bulíky na nos a ověřil jste si rok výroby velkoprostoráků ze Studénky. Aj s tím komunismem jste mimo, když tady před 60 lety, ani potem nebyl…
Jojo slíbil jsem manželce ze budu doma v poledne, na D1 byla nehoda kamionu , nedodržel jsem slovo , manželka se se mnou má rozvést , jako s nespolehlivým?
Tak Škoda/ Siemens předával vozy se zásadami , různého stupně závažnosti. Snaha byla jak u CD tak i u Siemense a Škody. Předávání Es a i dalších strojů taky nebylo vždy hladké . A tenkrát jste si mohl stěžovat na lamparně. A na nábřeží ( u soudruha Husáka )
Ono je to vůbec zajímavé. V minulosti ČD vozy s vadami přebírali, aby nemuseli jezdit staré vozy a pro šotouše to bylo špatně. Teď naopak ty soupravy se závadami nepřebrali a pro šotouše je to opět špatně. To si prostě ČD nevyberou, no.
Nevybereš si, protože šotouš není jeden.
Ale třeba 1) Neslibovat, nechat si vatu (termín nasazení pro veřejnost později než domluvený termín dodání). Když to všechno vyjde a první jízdou místo šotoušů a novinářů pojede náhodná veřejnost, uvidí se reakce veřejnosti.
2) Neobjednávat vozy s vadami (dát dodavateli větší sankce za vady při předání, výměnou naopak umožnit dodavateli pozdější termín)
Bohužel to vypadá na mediální divadlo s 1 novým vlakem, ale díky tomu totálně rozkopany jízdní řád včetně pripoju. Dříve přímý spoj Frýdek-Místek – Čeladná nyní s přestupem ve Frýdlantu nad Ostravicí u každého vlaku… Vzhledem k tomu, že jde pořád o jednokolejnou trať, tak zpoždění je nyní u každého vlaku směr Frenštát pod Radhoštěm… Bohužel od 5-30 minut… Vítejte v roce 2021!!!
V současné době jsem z toho skeptik.Umělý boj o dopravu, s přispěním pàr kaček do stracena někomu, kdo nemá šajnu o dnešní době, kdy jsou debaty o ekologii. Veřejná doprava , viz potažmo želaznice+ autobusy, by podle mého měla být dotovaná, tudíž provázaná na úkor silničnímu lobbi.Napálil bych benzín v klidu na 150 kč za litr a poçítal 1 kč za 1 km veřejnou dopravou, z čehož by se to dotovalo.Bohužel ze silničního lobbi stát žije, jako z alkoholu a cigaret. Kraje mají určitou potřebu z mých trochu myslících přédstav ,aby se nedostali lidé po práci domů, tudíž využít veřejnou… Číst vice »
Tak to je příspěvek jako noha. Co jste nám chtěl sdělit, kromě toho, že jste ztracen v dnešním světě?
Jo a co byste dělali s lidma,co by jezdili pro palivo do aut do zahraničí? Zavřel kvůli nim hranice,aby vám do toho šotosvěta nemohli házet vidle?
Tak snímat SPZ a zdanit návrat do 24 hodin, to bude příjemný příjem do státního rozpočtu. Na výlet i na nákup třeba do Rajchu můžete samozřejmě vlakem – tím se plné kanystry vozit nesmějí.
A pak byste, spolu se zbytkem populace, chcípl hlady. Doporučuji vyhledat duševního ranhojiče.
To je na řepu příliš hluboká myšlenka. Řepa roste na poli a rohlíky jsou v obchodě.
Hezký nick 👍 Docela adekvátní obsahu příspěvku. Tleskám.
Lobbi podle vzoru blbi? 🤣🤣🤣
Měkké či tvrdé i/y je fakt to nejmenší, v oné hlubokomyslné úvaze „duševního giganta/gigantky“ pana/paní Řepa….
No Vy jste můj člověk. Akorát že já jsem přizdisráč a mluvil jsem doteď jen o 80 Kč. Ale je fakt, že už jsem o tom nemluvil dlouho a inflace pokročila. Tak to jsem rád, že je víc stejně smýšlejících lidí (2+). Nezaložíme stranu a nezačneme to striktně prosazovat?
Mám dotaz. Proč se většina R linek původně ze Smíchova přesunula na Vršovice? Má to co dělat s opravami na mostě přes Vltavu? A popřípadě, je to tak už nadobro nebo se Vysočiny vrátí zpátky na Smíchov ?
Nebude se Smíchov v následujícím období předělávat?
Nádraží Smíchov má projít kompletní přestavbou na moderní terminál. Když to půjde podle již několikrát přepracovaného plánu, tak to bude trvat dva roky.
Ten InterJet vypadá dobře. Nevíte kdy nasadí další?
Nejen vypadá, ale je to opravdu super svezení.
škoda, že se jich nesoutěžilo více, alespon jako opce. Na Praha – Havl. Brod – Brno by se to hodilo
Další InterJety pro dopravce s jízdným od cestujících ve výši necelou 1 Kč bez DPH/km?
10x 330 (=10x 5 vagonků InterJet) za 2.999 miliardy Kč bez DPH = JEDNA sedačka v InterJETu vychází na cca 0,9 milionu Kč bez DPH, s 21% DPH to dělá 1,1 milionu Kč… Což je p něco víc než kolik činí nákupka jako za CELÝ zbrusu nový sedan od Mercedesu v základní výbavě…
A ten Mercedes vám vydrží 40+ let?
Který vagonek vydrží 40+ let?
Abychom tedy porovnávali, když koupím vagonek v přepočtu na sedačku výrazně dráž než je celé autíčeko se 4 sedačkami…
Férovějším argumentem by bylo srovnat kolik najede sedačka ve vagonku a kolik v autíčku…
Všechny?
Nemyslím. Ono totiž v průběhu služby obvykle dojde k jedné či víc zásadním/nákladným modernizacím…
Nicméně pár příkladů relativně krátké služby:
a) dieslvagonky z Francie vyřazené zhruba po 15 letech https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_X_97150
či Pendolína sloužící ve Švýcarsku (polosesterská verze těch které slouží u ČD)
b) z našich končin a luhů: vagonky WLABee824 nebo Bmee248
Lokotky 371/372
Dieslvagonky 843
Vozidla o nichž se vyjadřujete neexistují ….
Vagony se prodávají v obchodech se železničními modely ….
Teď jsem byl v rekonstrovanem béčko Bee a měl nalitano 4,63 mil km.
Já doufam ze ten můj by mohl ..:-))
No, 100 Kč denně. 10 Kč na 100 km cesty. Strašné to je, ale fatální snad ještě ne.
Nepřehánějte to, stačí že tam ubydou Bee 273. (co s nima bude, budou se šrotovat, nebo to odnesou nějací nevinní jinde?)
Další změny zas tak za 30 roků.
Jak jsem psal výše. Musíte si zjistit, na kterých spojích pojedou, jestliže se s nimi chcete svézt. Ale ani tak vám to 100 procentně nezaručují! Ale svezení v nich je o poznání lepší, to je pravda.
Ja mam takovy vseobecny pocit, ze zeleznice jak diky mnozstvi dopravcu, vyluk a vozoveho parku, zacina byt cirkus na kolejich. Vyluka Brno-Blansko a nasledna jizdni doba Praha-Brno jenom korunuje cely ten chaos.
Vy toho asi ještě moc nepamatujete, co?
Pamatuji docela dost, a prave proto me to jiz cele unavuje.
Tak si dejte pauzu a zkuste se zase chvíli věnovat něčemu jinému.
Jistěže, za to za monopolu národního dopravce, akciové společnosti, byl la železnice ráj na zemi 🙂
Nádržácko-centristické vidění světa.
Autobusky, autíčka jsou o něco mladší než tehdejší parní vláčky, ale i tehdy byla konkurence
Např. v dálkové dopravě koňské dostavníky.
V regionální dopravě na voze taženém krávou/volem, pěšky, a později i na kole…
Dopravu fajnovějších cestujícím např. v letadélku nebo ve vzducholoďce nechám stranou
Vy zase máte vidění světa pohledem pacienta psychiatrické kliniky …
A vy pohledem rezijky.
Nemluvě o paralelních kolejích v Anglii v devatenáctém století , že by si Radim postavil svoji dráhu , at je tady dokonalá konkurence , tedy ze ve stejný čas vyjedou po dvou různých dráhach dva vlaky klidně RJ a rj a kdo bude v čili včas , dřív , levněji … toť pravá konkurence .
Přímé Sp Broumov – HK matou IS, který ukazuje cílovou stanici Starkoč. A 954 netopí…
Protijedoucí již z HK má cílovku Broumov 👍
Kvůli Regiojetu na R23 jsem byl nucen pořídit si OneTicket 365. Doufám, že si alespoň sednu.
Těším se na cestování mezi Prahou a Chebem.
A pro ještě větší zatraktivnění spojení Ostravy s Ostravicí navrhuji změnit označení z Lysohor na Lysohlávka..
Já si myslím, že jsem o špatně promyšlený marketingový tah. ČD asi zbylo z turnusů pár Alissonu 842 a tak si snaží těmi rychlíky, které stejně ušetři jen několik minut napravit katastrofální pověst, kterou si v Moravskoslezském kraji způsobily nahrazením Zabotlamu 451 Vřešťáky 460 a vozů Bai těmi hnusnymi chcipaky 810+010. Je to v kraji už druhý takový „rychlík“ po spojí Ostrava – Štramberk, kde též jezdí Alisson s provedeným Bdtn, ale bývá skoro prázdný.
InterJet je velmi povedený jako nejpozitivnější změnu oproti railjetům hodnotím stolky s klasickým vyklápěcím prodloužením. Ty plechové „šuplíky“ v railjetu jsou fakt něco příšerného.
Naprostý souhlas.
AP, Tom K…. Bylo by foto, pls? Myslím foto včetně nějakého měřitka = bankovka, 1,5 litrovka, Inkarta apod.
Klidně na Váš tw.
Dík
Ve vlacích objednávaných státem = MD, by měly platit SPPO vydávané MD, nikoli, aby u každého „státem objednaného dopravce platila stejná pravidla“. Například vozíčkáři, pejsci, rezervace … případně, jaké typy jízdenek / tarify IDS tam budou platit …
Nesmysl.
Zajímavé, že ten „nesmysl“ funguje ve Švýcarsku, Nizozemí … kde na dopravním trhu působí množina dopravců …. V Nizozemí platí jízdenky NS i u „jiných dopravců“ ….
Všichni jezdí podle jednotných pravidel a cestující – vážený klient nemusí zjišťovat kde jaké SPPO platí … v tuzemsku je „vážený klient“ považován za OBTÍŽNÝ CESTUJÍCÍ HMYZ …
Tak ať jsou u nás i ty ceny jako v Nizozemsku a Švýcarsku a přestane se uznávat rezijky.
Švýcaři je uznávají … i FIP Francouzům z SNCF i Čechům z ČD ..
Celkově když se tak na ten jízdní řád koukám, přijde mi, že silně ubylo vozů první třídy a jídelních vozů. Je to jen dojem?
Neubylo, naopak na EC 113/112 do Polska teď bude místo minibaru jídelní vůz
Aha, děkuji.
Chcel by som sa opýtať, či InterJet-y budú nasadzované na linky uvedené v článku (IC 557, 562, 563, 554) každý deň, alebo sa jedná len o 12.12. Ďakujem
Až budou všechny dodané, tak budou na všech vlacích mezi Prahou a Chebem
S výjimkou těch, kde jsou nasazena Pendolina.
Myslím, že p. Michael se ptal úplně na něco jiného: Tj. do doby než budou nasazeny všechny jednotky InterJet, zda bude ta jedna souprava jezdit stále na stejných linkách? Osobně si myslím, že ne, že se to bude střídat. Ale také by mi to zajímalo. Pokud bych chtěl zítra nebo v úterý se projet InterJetem – na jaké lince zítra pojede nová souprava? Děkuji
Mělo by to být IC 553/564/561/558. Bez záruky.
Máte to napsáno ve zprávě nad diskusní části. OPRAVDU to je správné, v Beskydech jsem si to ověřil. Nevím, jak na Plzeňsku, ale mám důvod té zprávě věřit.
Presne takto som to myslel. Som rád, že to niekto pochopil 🙂
Zatím je výstavka masa putovní .. hlásilo rádio Jerevan .
Kraje nikdy neměli pod sebe dostat dopravu akorát v tom dělají binčus.
Souhlas.
Což by znamenalo čekání na integrovaný systém, než se rozhoupe stát a zavede ho – někde i přes 20 roků.
A už vidím, jak ministerstvo dopravy řeší autobus do Lhoty v Pohraničí.
To už tu bylo a zrovna se to neosvědčilo…
A na Slovensku to tak stále mají. Došlo to tak daleko, že „východňári“ se budou integrovat sami od sebe: https://sk.wikipedia.org/wiki/IDS_V%C3%BDchod
To už tu bylo a nedopadlo to dobře .
Jojo, třeba na Slovensku železnice jen tak vzkvétá.
A kdo by to teda místo krajů dělal?
To je otázka, že právě krajský úřad je správná odpověď. Je dobré tam zajít a nechat se informovat, pokud jste místní. V nových Push-pull jednotkách jsou třeba i automatické terminály používané v kraji na prodej jízdenek přes kartu integrovaného systému dopravy. A vyjde o poznání levněji, než standardní jízdenka z pokladny!
No to určitě. Kdyby to zůstalo jednotné tak o tom rozhodují byrokratické a odboráři v Praze. A ty by určitě zajímalo jak mají jezdit vlaky a busy na venkově…
To bohužel často nezajímá ani ty krajské organizátory, jinak by některé vesnice nezůstaly bez VHD přes víkend (či zcela nevyhovující).
A jsme u toho „často“. Jestli by to náhodou nebylo „častěji“, když by se na to kašlalo až z Prahy.
Nebo by to mohlo fungovat i lépe, bez tvoření státu ve státě.
No, občas to nezajímá ani kraj. Viz nový jízdní řád pro trať 045. Před pár lety zrekonstruovali stanici Staré Město a teď v ní bude stavět 8 spojů denně, místo dosavdaních 32. A kdyby tyto vlaky stavěly ve Starém Městě aspoň v inteligentní čas (ve špičky). Ne. Všechny absolutně mimo špičku (až na jednu vyjímku).
A jako bonus – na mou připomínku, kterou jsem psal začátkem záři (+ další 3 urgence), mi z kraje odpověděli před 2 týdny. A jako bonus – o takové „inteligentní“ změně bych bez tohoto serveru ani nevěděl.
A nezapomněl jsi třeba na to, že akce RegioJet z Ústí do Kolína se 4 tarifama, je akce státu?
Kraje jsou jen díra na peníze a největší omyl polistopadové politiky.
Navoněná bída ode dneška povýšená do kategorie EC, staré pořádky – EC 357 opět pouze 3 vozy, 2xBdmpee+ABbdmz
A to na něm kdysi jezdilo Bmz a ARmpee. Jako jo, je hezké, že na Plzeň nejezdí koženky, ale nazývat EC hladovlak vlak s třemi vagony je zu viel.
Václav Klaus nám kdysi sliboval, že v roce 2000 budeme na úrovni Rakouska. Vlaky na fotografiích u článku ovšem na úrovni těch rakouských rozhodně nejsou, a to máme rok 2021.
Neopak , měl pravdu. Už tu i ty staré vagony z Rakouska máme. Jen oni se zase posunuly o kousek dál a nečekají na nás 🙂
Ty ojetiny z Rakouská jsou další důkaz, že si nimi ČD přiznaly, že cestování v Rakousku bylo před 30 lety lepší, než je u ČD dnes, nebo bylo v době, kdy je ČD nakupovaly. A není to poprvé u ČD. Také na trati Znojmo – Retz po stížnostech Rakušanů na nekvalitu chcipaku 810 tyto vozy ČD nahradily starými 830/ M262, vyprojektovaný mi těsně po válce v t.1947! Tím ČD přiznaly, že vozy vyráběné za starého kapitalismu po válce byly kvalitnější, než zmetky vyráběné na samém končí komunismu v r.1986!!! Bohužel nám po sérii lži ty staré komunistické zmetky budou vnucovat… Číst vice »
Ano i na sp 1556 sólo motor 810
Jak kde, RailJet jezí z Prahy do Vídně. Desira jsou v rakousku běžně k vidění, jezdí jich tam 60 kousků. Ovšem „na dráze“ je proti takovým 16 roků „starým šrotům“ značný odpor, raději Regionovu.
doporucil bych se nekdy do toho rakouska (nebo treba nemecka podivat). a podivat se, co tam jezdi na beznych regioalnich linkach
To nebyl Václav Klaus, ale Valtr Komárek – další hvězda prognosťáku (vedle Klause, Zemana, Dlouhého a dalších myslitelů).
Jak chcete dohnat někoho, kdo má několik generací náskok ? Takovým slibům uvěří leda blázen. 🙂
Víte, co je zvláštní? Česká netrakční jednotka Railjet ve srovnání s rakouským protějškem stárne poněkud rychleji. Nežádoucí skřípání a drnčení v některých oddílech, zašlá špína, dysfunkce některých zařízení..
Normální člověk nevěří dědkovi Klausovi ani slovo je to totiž všivák.
12:37 fotka 1/4: tomu se říká překvapit, když ve Frýdlantu nad Ostravicí k nasazení push-pullů rovnou udělají trolej 😎
Ta fotka není z Frýdlantu n.O. ale z nádraží Ostrava-Střed.Vzadu je vidět oblouk lávky vedoucí do OC Karolina.
Vzpomínám si, když jsem šel kdysi jako pubescent přes most kolem Karolíny, kde se v tu chvíli zdržovalo spousta lidí, a najednou BUM, a Karolína se ztratila v suti a prachu. Byl to jeden z mých životních zážitků..
Byla to koksovna Karolina, stávala v místě dnešní Karoliny. Taky si ji pamatuji. Lanovkou se dopravoval koks (uhlí) na Slezskou do koksovny Trojice.
Já na té fotce nevidím žádnou trolej…ale nádraží Frýdlant nad Ostravicí…a navíc vlaky budou končit právě ve Frýdlantu a né ve Frenštátu a pak přestup … jak do Frenu tak na Ostravici ….Kocourkov prostě a přitom máme novou trať až do Frenu……….
První dojem z jízdy při roční výluce Adamov- Brno. Vlak nahrazen městským kloubovým autobusem. Nástup předními dveřmi. Neuznává se elektronický one ticket. Takže nutná návštěva pokladny na výdej náhradní jízdenky. Při kontrole ukázat ridici náhradní kupón, pak číslo one ticketu a občanský průkaz. Počítejte na vyřízení jeden odjezd busu. Na silnici Adamov- Bílovice práce na silnici. 5 semaforů na zjednosměrnění silnice, z toho 3 dnes v provozu, dále jízda 2 krát v protisměru do podjezdů žel.mostu. Kloubový autobus na silnici v problémech i při míjení s osobními auty. Doba jízdy 9 kilometrů 22 minut. Ale jede dle jízdního řádu…Pocit cestujícího;… Číst vice »
Cestující s elektronickým jízdním dokladem (např. z
aplikace Můj vlak, vytištěný z e-shopu Českých drah nebo
One Ticket) mohou tyto doklady využít v linkách xS2B a
xS2K. Pro cestu ostatními linkami jsou povinni si vyřídit u průvodčího
nebo na pokladně zvláštní kupón jako doklad o platnosti jízdního
dokladu.
A to proboha proč?
Protože „každý cestující je potenciální zloděj“ a vůbec „pokud se to cestujícím nelíbí, ať jedou autem“ (pravidla Modrého života).
a ten „potenciální zloděj“ přemýšlí 25 hodin denně, jak ošulit dopravce … myšlení několika osob dlouhá léta působící „na nábřeží“ > vážený klient = OBTÍŽNÝ CESTUJÍCÍ HMYZ, NIKOLI vážený klient ….
Tohle jsou prostě ty věci, kdy si člověk řekne, že měl jet radši autem. Zkušenosti s výukou a NAD na R8, jízdenky mi nekontroloval nikdo a že by mě napadlo si ji příště nekoupit?
Protože podle platného jízdního řádu SŽ 2022 z/ do Adamova žádný vlak nejede a ČD mají náhradní autobusovou dopravu pouze pro rychlíky končící/ začínající v Blansku.
NAD z/do Adamova provozuje IDS JMK, který s dostatečným předstihem vyhlásil pravidla hry této megavýluky.
Mě dnes bylo řečeno, že řidiči náhradní dopravy za české dráhy nemají čtečku elektronických jízdenek. Tudíž musí být k takovéto jízdence vydaný náhradní kupón…..
To mi hlava nebere, já když měl naposledy to „štěstí“ využít NAD ČD, tak po mně pro jistotu nikdo jízdenku ani nechtěl, prostě k nádraží přijel autobus označený jako NAD, lidé nastoupili, řidič si jich nevšímal, natoaby něco kontroloval a jelo se.
Taky jsem si myslel, že se otevřou všechny dveře a jede se. Ale jezdí městské autobusy dopravního podniku Brno a tam jsou takhle zvyklý.
Tak to možná ten důvod:-) Mně se to co popisuji stalo ve Zlínském kraji.
Tam takhle zvyklí rozhodně nejsou. Právě naopak. Když naposledy jezdily autobusy DPMB na výluce za vlaky, řidiči nic nekontrolovali, nastupovalo se všemi dveřmi a pokud někdo vůbec kontroloval, byli to průvodčí. Většinou na tu kontrolu ale každý kašlal. Takže z toho laskavě neobviňujte DPMB, ten je v tom nevinně, stejně, jako si troufnu říct, že jsou v tom nevinně ČD. Toto je čistě vina Kordisu, případně krajského úřadu a stížnosti tak prosím směřujte na ně, nikoliv na DPMB, jehož řidičům jistě daná situace také není dvakrát příjemná.
Vůbec nikoho neobvinuji. Naopak řidiči to tam budou mít těžké. Jen mě zarazila důsledná kontrola jízdenek a neotvirani všech dveří. Průvodčí tam vůbec nejsou a nebudou. Záleží na řidiči.
U NAD ČD možná. Tady je to NAD IDSJMK a nejni důvod neplatit.
A proč cestovní doklady kontrolují řidiči?
Protože žijeme v absurdistánu … Co kdyby se mezi „tisíce“ cestujících zcela náhodou vmísil jeden bezdomovec bez jízdenky …. takové okradení IDSJMK o tržbu …
Průvodčí s nimi nejezdí.
Tak to prostě mělo být součástí podmínek VŘ … náhradní dopravce by si ty čtečky pronajal a každý den nechal aktualizovat …
Cestujících jako jsem já mnoho nebude. Většina jezdí na jízdenky IDS jihomoravského kraje.
A mají tam aspoň čtečky na jízdenky IDS na kartách a v aplikaci Poseidon? Předpokládám, že ano když je ta výluka v režii Kordisu. A když už tam tyhle čtečky jsou, tak by snad nebyl takový problém je aktualizovat, aby přijímaly i OneTicket a aspoň jeden problém by byl vyřešen. Ale to by někdo musel chtít něco udělat pro cestující a ne cestující s nestandardními jízdenkami naopak automaticky považovat za černé pasažéry, pokud neprokážou opak. Ale to bychom museli žít jinde, než v tom našem českém absurdistánu, že ano.
Otázka je zda by to nebyly vyhozené peníze (myslím ta úprava čtecky), těch pasažérů s OneTicket tam budou jednotky, takže nejlepší a nejjednodušší řešení je prostě do autobusu bez řečí pustit.
I to je možnost. Ostatně, ona se ta jízdenka v tom mobilu dá zkontrolovat i vizuálně, pokud vím.
Ano, to by také šlo, když se musí kontroloval.
Cestující s neIDS jízdenkama mají jiný spoje. Tam jim ji zkontrolují a načtou.
Právě že do toho Adamova nemají, víme?
Proto jsou na plakátech a na na netu vypsaný spoje pro držitele Oneticket. Pokud chtějí jinam, tak je jasně napsaný , co je k tomu potřeba.
Si tak ještě říkám, je tak složité udělat appku, která bude číst QR kódy z OneTicket na mobilu?
Přečíst problém není, ale zvalidovat ji. Ten přístup k databázi dokladů nebude ani levnej ani jednoduchej.
V tom zařezaném údolí vypadává signál. Takže před odjezdem stáhnout z databáze lístky na tento spoj a po odjezdu opakovat po minutě až do příjezdu.
Samotné ověření už offline.
Každý den je nanic, když si něko koupí lístek hodinu před odjezdem.
A pak tu budou stížnosti, že nenačtou jízdenky zakoupené mezi aktualizacemi. A navíc v údolí Svitavy je to se signálem všelijaké. Tady prostě nenajdeme ideální řešení. O úniku tržeb by se daly psát romány – příležitost dělá zloděje. Proč ČD např. pro rok 2021 zavedly důslednější kontroly při nástupech do NAD?
A to jako i z Poseidonu ????
Pane Fišer, dne 22.11.20211 zde byl v článku o výluce Blansko – Brno (ve kterém jste mj. také diskutoval) uveřejněn odkaz na IDS JMK „Velká vlaková výluka Blansko – Brno“, kde byla mimo jiných informací uveřejněna i „Tarifní pravidla pro jiné tarify“. V bodě 2 se píše přesně to, co vám odpověděl PvvS.
Stačilo tedy se seznámit se změnami a v předstihu si kupon obstarat – měl jste na to 20 dnů a nemusel jste být dnes zaskočen. Nemusel byste tím pádem tady inzerovat vaší frustraci.
https://zdopravy.cz/rok-bez-vlaku-kordis-zverejnil-detaily-k-rocni-vyluce-mezi-brnem-a-blanskem-97218/?comments=1#comments
A to proboha proč?
Předmětem příspěvku nebylo jestli je papírový kupon dobrý, nebo špatný nápad, ale to, že tato nutná podmínka IDS JMK byla zveřejněna 20 dnů před zavedením opatření a nepříjemnému překvapení se tedy dalo předejít. Pan Fišer v tehdejší diskusi uvedl, že je pravidelný denní cestující na trase Adamov – Brno. Vzhledem k tomu, že se jedná o naprosto netypickou výluku co do rozsahu a doby trvání, tak není od věci si ta opatření alespoň jednou přečíst.
Čtení letáku IDS JMK k výluce zabere asi 3 minuty.
https://content.idsjmk.cz/kestazeni/2021VVVBB.pdf
Jestli jsem uvedl denní, tak se omlouvám. Jezdím za dcerou na víkend. Záleží mi na cestování i ostatních denních…
V IDSJMK má většina denních dojíždějících doklady IDS, s kterýma není problém.
Další důvod, proč se snažit sloučit veškerá IDS pod jeden SJT, lepší než takovýto tarifní bordel – mám jízdenku, ale nemohu ji použít? Navíc právě to byl účel vzniku SJT, aby člověk mohl jet v dané trase defakto s čímkoliv, takže jakým právem JMK určuje, kterou NAD smí dotyčný s SJT využít a za jakých podmínek? Nějaké nesmyslné další kupóny, atd…,
Třebas proto, že jízdní doklady se kontrolují ? A vhodné čtečky mají jen průvodčí ČD ?
Existuje více řešení, průvodčí ve vybraných stanicích (Blansko, Adamov, apod…), Kteří nebudou jezdit v NAD, ale jen kontrolovat cestující při nástupu (jako to bylo doteď v Pce), + průvodčí v některých busech NAD (např. Těch s více zastávkami), jinde to normálně fungovalo.
Ale to stále nevysvětluje to, jak IDS může říct, že cestující s platnou jízdenkou nesmí využít určitou NAD, když to je náhrada za vlak, kde normálně daná jízdenka platí, prostě tarifní bordel.
Jízdenky vydané v tarifu ČD a SJT (OneTicket) lze využít pouze v barevných linkách na plánku. Neplatí v šedých linkách. Pokud jsou tyto doklady elektronické, je při cestě jinou linkou než xS2B a xS2K nutné požádat na pokladně nebo u průvodčího o vystavení náhradního tištěného jízdního dokladu.
https://www.idsjmk.cz/vvv2021.html
Zas si hrajou na stát ve státě.
Žejo, to by tak hrálo, aby Metro v Praze mělo vlastní lístky. A lanovka na Petřín!
Normální cestující nečte veškeré pravidla od a až do z. Mám koupenou jizdenku za 24 206 korun a nemůžu s ní nastoupit do náhradní dopravy za vlak. Uznávám, měl jsem si to přečíst 20 dní předem.
24 206 ??? Co je to za lístek ? Celorepublikový na všechny spoje ?
Roční one ticket na vlaky skoro všech dopravců v ČR.
Dotaz pro všeznalé: existuje v čr celodenní doklad na který mohu jezdit s přestupy se všemi dopravci? V historii tak 5 roků dozadu jsem si koupil celodenní jízdenku a mohl s ní jezdit po celé síti železnice s ČD, existuje v dnešní době něco podobného pro všechny dopravce? Díky
AFAIK najblizsie k popisanemu je 7dnovy oneticket za 1665kc
Díky, budu to muset nastudovat, ale při čtení jak mají všichni dopravci své ceníky, různé regiony svoje ceníky se mně po tom nechce snad ani moc pátrat a budu využívat auto…
Ne, neexistuje.
ano existuje, Síťový jízdní doklad – OneTicket za 24981 Kč
je celoroční
pardon, spletl jsem se, samozřejmě, celodenní neexistuje
A co ten EC 140 Ostravan, kde má nově být podle ČD místo nových SK vozů, které jezdily doposud, řazena supermoderní 140 km/h flotila Aee+Bpee+Bpee+BDs? To se čeká na Interjet?
Ano na 140/141 má jezdit od vyhlášení interjet.
Teda jet s EC 115 dnes z Phy hl.n. do Chocně jedničkou narvanou byl taky zážitek…jen vůz 1/2 restaurace 1/2 jednicka:-(
No to je ale pravidelné řazení ….
To ovšem neznamená že je to dobře….
To nerozporuji, ovšem takto se jezdilo v „nedávno“ odumřelém GVD, zjevně se neočekávaně sešlo mnoho cestujících s jedničkou …
Takže nedodržení řazení je špatně a dodržení řazení taky ?
To jeli v jedničce stojící cestující s jízdenkou do 1. třídy?
Nepochybně ANO
Nepochybně, nebo se tak pouze domníváte?
Je vidět, že vlaky jsou doslova „narvané“ cestujícími;)
Dopolední Os P2 se docela slušně zaplnil výletníky na Karlštejn a okolí 🙂
Kdy vyjedou Polské Elfy?
Výhledově. PROMO už bylo někdy v létě. Aneb slibem nezarmoutíš.
Pesa zdržuje, RegioJet ne
To tvrdí kdo? RegioJet? No, kdo ví kde bude pravda.
No… nadskakující cestující mne pobavili, dobře to není, ale co jsem viděl já, tak ani nezvednou oči od mobilu.
Ke košům – v panterech v JČ kraji cestující dodnes ( a to je snad už 9 let) neumí plně používat koše pod sedačkami – tak 30 % jich koš nemůže najít a nakonec odpadek nechá na stolku, sedačce apod. Takže mi nepřijde úplně blbě dát koš pod okénko.
A slyšel jste to v nových panterech, nebo tak usuzujete podle původní série v JČK?
Koš pod okny zkrátka ubírá místo na nohy. Ono je to taky tím, že koše pod sedačkami jsou v menšině a cestující na ně nejsou zvyklí.
Zas to není tak velký úbytek místa, a pod oknem je prostě lépe dostupný a uživatelsky přívětivější, než se ohýbat někam pod sedačku.
Hlavní problém je ve tvaru koše – kvádr s množstvím ostrých hran. Třeba proti košům pod oknem v CityElefantech nic nemám.
Mno nevím. Koš pod stolkem v Ešusu byl nahrazen plastovým čímsi o velmi podobném objemu, který tam překáží úplně stejně jako ten původní koš…
V nových pro Plzeň 🙂
Koš sice ubírá místo, ale je to lepší než bordel kolem. A fakt se ty koše pod sedačkami moc neosvědčili… Navíc jsou žalostně malé – dát do nich PETku je umění, ale spousta lidí jí tam dát chce… Kdyby bylo po mém, tak mě by stačil jeden velký koš u dveří, ale já třeba plasty třídím, takže většinu svého odpadu beru zase sebou…
No a jsem zvědav jak se popasuje s lítačkou na in kartě…
Jízdenky v PID ale RegioJet neprodává. Neumí je ani načíst, což znamená pro majitele Lítačky pouze v kartové podobě nutnost mít i potvrzení o tom, že má cestující zakoupené doklady pro potřebná pásma.
Co je tohle za pitomost? Neznám nikoho kdo by měl Lítačku a jezdil s potvrzením o zaplacení pásem.
Jestli to je tak, je to pěkná ostuda Regiojet. Cestující rozhodně nemá žádnou povinnost sebou k lítačce nosit ještě nějaký doklad o zaplacení.
Pokud to řeší a cestující nemusí nic doplácet, nedělal bych z toho zatím takovou vědu.
No ale jak napsal p. Sůra že byla cestující upozorněna… ani to neměla být…
No a co s tím má cestující dělat ?
Cestující nic. Prostě pouze ukáže platný doklad a že dopravce ho neumí načíst je jeho problém. Jak dlouho dopravce ví že tam bude jezdit a že je tam i PID?A i potažmo ta litačka?
A neměl to mít náhodou ten to dopravce už dávno vyřešené?
Smlouva podepsána 26. 8. 2021
Pořád se tady točíme okolo jedné věci: Ministerstvo není schopné soutěže dokončit s dostatečným předstihem, aby byl čas na přípravu. Pouhé 3 a 1/2 měsíce na přípravu.
Propojední s PID je potřeba naprogramovat a programátory nenajmete jako dělníky z UK. A ti ukrajinští programátoři jsou už dávno v IBM a tak, ne na skladě na pracáku.
Tak snad nemusí znovuobjevovat kolo a programovat to celé tři měsíce od nuly. Napojení na PID umí už spousta doporavců od KŽC po Arrivu, co je na tom tak složitého?
Řeší to, problém se software. Cestující s Lítačkou nic navíc neplatila, jen byla upozorněna.
A proč se to řeší až dnes?
Správná otázka… Doufám, že RGJ se omluví a zejména že nebude prudit cestující.
To že to neumí načíst je věc dopravce a nikoliv cestujícího. Dopravce se za tu dobu měl připravit času na to měl dost a nemá nárok požadovat nějaké potvrzení.
Roční síťový OneTicket se v prvním spoji z Kolína také nenačetl.
Navíc proč by cestující měl být upozorněn na něco dokládat co má dokládat, když jeho povinností není potvrzení dokládat. Jinými slovy by personál měl kartičku Lítačka uznat automaticky bez žádných komentářů.
Přesně
U R8 normálně ze začátku taky nešly odisky a pokud měl jízdenku tak se cestující chtěl prokázat odiskou a nešlo to tak to fungovalo způsobem nemůžeme ověřit jízdenku z důvodu chyby software – > naše chyba – > můžete jet.
Přesně!
asi by me to docela vadilo i to upozornění. Sám bych vlakový perzonál slušně upozornil ať neprudí a ať si dá do kupy veci on , potažmo dopravce
Jak upozorněna? Na co upozorněna ?
Měla platný kupon na Lítačce? Pokud ano, není ostatní její problém.
Na to že si dopravce není schopen zařídit aby mu to fungovalo je ostuda dopravce.
Jestli to nebude nějaká snaha dopravce ,aby to co nejvíce znechutil cestujícím, co nepoužívají jeho tarif.
Viz pravděpodobně kapacitně nevyhovující vyhrazená místa pro cestující bez místenek.
Opět to ukazuje pravou tvář RGJ, místo studu a omluvy neoprávněně šikanuje cestující….
Ale prd. Zase to čtete způsobem, který vyhovuje vašemu vidění světa.
zato pro Vaše vidění světa je to ideál co??? mám prostě jiné hodnoty než Vy, a pokud mě řádně platícího cestujícího chce dopravce trestat, za to, že neumí jízdenky číst, je to nefér
To mi připomíná první den checkpointu na hranicích okresů, člověk byl policii do okresu vpuštěn ale zároveň upozorněn, že nestačí mít v roce 2021 potvrzení elektronicky…
Dopravce není plně připraven a po předložení karty lítačka steward s důvěrou v její plné nabití poděkuje a odchází. To je normální postup. Až bude vybaven, tak teprve může začít kontrolovat jízdné, tak jak je to běžné i u jiných doprvaců jakoje je Arriva nebo třeba to ČD.
A vy si myslíte, že to na R8 s elektronickými jízdenkami IDSJMK funguje jinak? Ne, je to to stejné. A jak dlouho už tam RJ jezdí. Kontrola karty pohledem, předpisově telefonickým dotazem na dispečink IDSJMK. A poznámku vlakvedoucího, že mám mít potvrzení o koupi jsem také slyšel (nesprávný postup).
Kolik lidí jezdí na tarif JMK na lince R8 ?
Předpokládám že jednotky denně,
a proto to dopusud nevxřešili.
Na R23 to je jiné, pokud to rychle nevyřeší, tak se s toho brzo zblázní, a bude tam docházet k velkým konfliktům.
Na lince R23 je totiž použití tarifu PID velmi výhodné a využívané, protože se jedná o tagecialní linku směrem k pásmům PID
Jednotky denně? Linkou R8 dojíždí celý Vyškov do Brna, tedy z velké části na předplatné. Proct myslíte, že je to jinak než na R23?
Co ta segregace cestujících v Regiojetu pro cestující s jiným jízdným? Neměl by vlak objednaný veřejnou správou zcela bez povinné rezervace?
Asi chtějí lidi motivovat pro koupi jízdenky RegioJet, jako skupinka fakt to kupéčko budeš chtít
Chápu to správně že když se vyhrazená místa bez místenek naplní, budou muset další takový cestující stát, přestože místa pro místenkáře budou volná?
Na téhle trati jezdí většina lidí na doklady PID a DÚK, protože zrovna tady je to velmi cenově výhodné.
Ne. Může si sednout na místo, které je vyhrazené pro „místenkáře“, jen je upozorněn, že může přijít někdo s místenkou. Zhruba podobné, jako sekce „expresní rezervace“ u ČD.
Což teda moc z textu na vlaku není jasné. Tam to vyznívá, že můžu sedět jen ve své části.
Ale u ČD když byla koupená jízdenka s mistenkou den dopředu tak to místo bylo označené že je obsazené ale to u RJ není. Ano nebylo to u expresní rezervace.
Samozřejmě to není problém cestujícího.
No problém pro cestujícího bez mistenky docela je když nevidí že je místo zarezervováno.
To mi povídejte, skoro pokaždé na R23 jsem u ČD někoho „vyhazoval“. Naposledy včera. 🙂 I když je fakt, že včera byly rezervační lístečky vytištěny a umístěny (skoro výjimečně). 🙂
Jak jsem psal když to je rezervace tan den tak tam nic není ale den dopředu ano
Prosím, to vyfoťte. Nevěřím, že RJ umí tisknout a označovat rezervace. Na R8 jsem to neviděl za 2 roky ani jednou. A to to má dopravce ve smlouvě s MD výslovně napsané.
Na této lince? (Nevím, proto se ptám) díky za odpověď.
Ale on JE bez povinné rezervace.
Na R8 je většinou půlka vagónu pro lidi bez místenek úplně prázdná a to i za situace, kdy je mistnekova část zcela vyprodaná
Sedačky regiojetu vypadají dobře. Pokud tam budou.
Myslíte ty v první třídě?
V úterý jsem v Dluhonicich viděl tu nedostanou jednotku Pesa pro RJ . Měla číslo 001 . Táhla ji polská modrá lokomotiva, dvojče. Víc jsem nestihl .
Když vidím ten Trilex s tou hrůzostrašnou zkratkou cílové stanice, nebylo by lepší tam psát Ml. Boleslav hl.n.
Souhlasím. Stejně jako příšerná zkratka Hr. Králové na dálnici D11. Je to Boleslav a Hradec. Ne Mladá a Králové.
Vaše starosti bych jednou chtěl mít.
To klidně můžete. Rád se o ně podělím.
Buďte rád, že tam nesvítí ten nápis německy (Jungbunzlau Hbf) a ještě červeně NICHT EINSTEIGEN, jako svítilo (nejen první den) při nástupu DLB CZ na trať Osek město – Most – Rakovník. A ještě ten rozhlas v němčině, to bylo něco (s nadsázkou, jen pro srovnání) ;))))
Ale jinak s Vámi souhlasím, určitě by bylo jazykově lepší Ml. Boleslav hl. n.
Proč by tam mělo být Jungbunzlau Hbf? Jednak je to nesmysl a jednak to není ani vtipné (pokud jste chtěl pobavit).
Jo, IDOLka… „Tato aplikace není ve vaší zemi dostupná“. V České republice problém nebude, takže to mají jako jenom pro liberečáky? 😁
Než člověk přišel na to jak si zakoupit v aplikaci DÚKapka 30ti denní jízdenku tak to byl také boj.
Lepší pořádky.. Nesmyslné. Které stojí hromadu peněz.
Ani tam není dostupná 🙂 Ale možná to bude tím, že totiž Gůgl uvolňuje dostupnost aplikací pro jednotlivé uživatele postupně, takže nezbývá čekat, než se objeví.
Google Play nebo Apple?
Google Play
OK, ten jsem nezkoušel, v applu to běží.
Každý ale holt nemá iKrám. Skoro bych řekl, že u nás jsou ve velké menšině.
Že se tady dávají minusy úplně nesmyslně, na to už jsem si zvykl. Ale v tomto případě mě fascinuje, že někdo minusuje i čistě technický upřesňující dotaz.
Někdo má mínusy jako léčbu, není třeba řešit:-)
Smutné apka nejde stáhnout.
Už vidím ty hoaxy, jak nová vláda v Německu připravuje opětovné připojení Sudet, a tohle je důkaz… :-))))
Bohužel Google nově po přidání země dostupnosti vyžaduje další proces kontroly, takže změny publikace pro ČR nyní čekají na schválení. Pevně věříme, že aplikace bude co nejdříve dostupná i pro Android, ale nedokážeme to nijak ovlivnit.
Zkušenosti z iOS: Dvě hodiny po použití chci otevřít znovu, nejde nic, stále mi to hlásí jen platební brána, nutný restart telefonu. QR kód nikdo neumí načíst. Příště prosím aplikaci, až bude odladěná.
Díky za zpětnou vazbu. Kompatibilita odbavovacích zařízení je rukách KORID LK. Zamrznutí aplikace mě mrzí a pokusíme se zjistit a napravit příčinu.
Jel nekdo R17 , skutečne tsm je jen jeden moderní vůz na soupravu jak hlásí můj vlak ?
Taky bych rád věděl, docela jsem se na ty nové vozy těšil. Byl bych zklamaný, pokud by pořád 90% vozů tvořily dosavadní B²⁴⁹.
Dle řazení to vypadá na lepší jedničku, jednu velkoprostorovou dvojku a dvě béčka.
Vzhledem k tomu, že se opozdily dodávky InterJetu tak i přesuny modernějších souprav na R17 se posunují na vzdálenější termín.
Co to je vzdálenejší termím ?
Logicky, až budou jezdit InterJety, co je na tom k nepochopení.
Rok 2022.
Na mláďátka
Aktuálně na R17 (směr České Velenice, vlak R707) navzdory řazení v Můj Vlak (kam většinou dávají alespoň mimořádně řazení, ale teď ne), stále 3xB+BDs+A.
Jaký má být finální stav , všechny vozy nové nebo jen jeden na soupravu ?
IDOLKA na Xiaomi 11T Pro s Androidem 11: „Tato aplikace pro vaše zařízení není dostupná“. To se zase něco nepovedlo…
kolejki.cz@gmail.com
S čím prosím jezdí RGJ mezi Kolínem a Ústím? Děkuji
Peršing + tři vozy. Dnes trať určitě projedeme, takže bude fotodokumentace.
Těším se na reportáž, fotky i komentáře.
Děkuji za reakci i za foto v reportáži, vypadá to dobře
Minulý týden posunuval na západě se soupravou Apmz + Bmz + Bmz. Obě Bmz ještě se zalamovačkama.
Teď na hlavním bylo se zalamovačkama jen jedno. A personálu okolo vlaku jakoby měl víst prezidenta. Snaha nepo…. první den tam určitě je hodně velká.
Je tam 1x Bmz kupé (původní Bcmz od DB s novými sedadly co jezdí i na R8), pak velkoprostor s dlouhým názvem z původního NIM Expressu (viz foto v článku) a první třída je velkoprostor po TEE po opravě a s nově potaženými sedadly kůží.
Podle mě to na tuto linku stačí i když InterPanter včera jel slavnostně po pravobřežce pomalu lépe než po prvním koridoru, kde to při 160 km/hodně hází, zde by to byl ve 3 voz. verzi ideální stroj.
Dekuji