ON-LINE: Konec provozu na dalších tratích, výměna dopravců i nové vlaky. Sledujeme poslední den jízdního řádu

Poslední vlak v Rožmitálu pod Třemšínem. Foto: Martin HájekPoslední vlak v Rožmitálu pod Třemšínem. Foto: Martin Hájek

Poslední den končícího jízdního řádu a první den nového sledujeme po celé zemi on-line.

256 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Gajda

No a jen tak bez povšimnutí přestaly ode dneška jezdit osobní vlaky z Břeclavi přes Lanžhot do Kútů.

Svojsin

Hlavně bez jediného nahrazujícího spoje po silnici, resp. na lince z BV se nic nepřidalo a asi nebylo proč (??)

Honza D.

Vypadá, že na tratích 014 a 212 proběhl přechod na nový GVD bez problémů. Dopravcem jsou stále ČD. Na trati 014 provozují výlučně jednotky 814/914 a na trati 212 směs 810 a 814 s převahou prvně jmenovaných.

Axel

Ano. I na kolejích do Ratíškovic se nevyskytla žádná (mimořádná) událost
-:)

https://brno.rozhlas.cz/chcete-se-taky-povozit-opustena-trat-v-ratiskovicich-oziva-treninkovymi-jizdami-8111857

Zdrasa

Rozloučení GW Train Regia včetně symbolického předání mi připadá hezké a když si trochu zasním, bylo by krásné, kdyby se to stalo standardem – smutek nad ztrátou je logický, ale takhle je to na úrovni.
Jinak bych řekl, že pro začátek jízdního řádu platí parafráze „ti co měli vyjet, nevyjeli“ – interjety a push-pully od Škody ale i Elfy od Pesy. Defacto jen ty regiopantery vyšly…

A O

Redakci jsem dnes zaslal vlastní dokumentaci celé akce + nějaký text. Uvidíme jestli to bude pro redakci zajímavé i 2 dny poté.

Vojta

Lískovecká zastávka odbedněna, připravena k použití
https://ibb.co/Z6h5LxR

Robil

Radil jsem lidem v Trhovém Štěpánově a Rožmitálu, aby šli s klackama a zbraněma na ROPID .

Daniel Jablonecký

No, to je teda rada nad zlato.

Daniel Jablonecký

Navíc úplně nesmyslná. Co s tím má společného ROPID?

Robil

ROPID a Kraj je jedna a ta samá pakáž

Daniel Jablonecký

ROPID zřizuje a financuje kraj Praha. Rožmitál ani Štěpánov v Praze neleží. Opravdu o tom víte úplný… nic.

VýpravčíXY

Slyšel jsem od jednoho, co s Ropidem jedná, že to je tlupa šotoušů, kteří nemají vůbec zkušenost z reálného provozu. Maximálně jezdit s Piko vláčky.😂😂😂😂

Karl vB.

Vy jste asi musel radit i některým stranám s předvolební kampaní, že dopadly tak „úspěšně“?

Axel

ROFL

Broněk

Jen aby se to neobrátilo proti tobě ty agresivní šotomaniaku. Kvůli zbytečným vlakům nemá cenu podněcovat k násilí.

Leinad

Když už, tak snad IDSK.

Petr

Špatná adresa. .-D

Tomáš679.2

Zajímavé je, že obce, které měly zájem o zachování provozu a tedy dopravní obslužnosti přistoupily na spoluúčast v hrazení dopravy. Takže je otázka, zda ta rada byla správná a zda lidé neměli jít spíše jinam.

Václav Babinský

To je mi panečku zase událost. Šotouši tu pláčou jako mimina, že jim nepojede motorová šalina. Ostatní zdejší lid se hádá jako báby na trhu a agresivita stoupá. Je jedno o co se hádají, hlavně, že se hádají.
Do toho nás milý Axel píše jednu blbost za druhou a ubohý Gwann zřejmě již dávno ztratil s tímto člověkem trpělivost.
Počet mínusů ukazuje, že není jediný.
Ještě že ty vláčky máme, jinak by se v této zemi nic nedělo a byla by tu nuda jako v kostele.

Karl vB.

V některých kancelářských objektech mají v relaxačních prostorech pro zaměstnance instalovaný i kout s boxovacím pytlem – k vybití nastřádané agresivity.
Tady ke stejnému účelu čtenářům dobře poslouží grafomanské výstupy jednoho odborného specialisty pro zdrobněliny z Koryčan.

Axel

„Nevyhrožujte“ -:) furt s těmi Koryčany… Bo aby to nedopadlo tak, že do Koryčan začnou jezdit šotovláčky (např. skoro moderní dieselvagonky 830 od nedalekého budoucího šotoDisneylandu Čejč-Uhřice u Kyjova) plné šotoušů, kteří mi budou chtít od plic a pěkně do očí podělit se o svůj názor na moji diagnozu…. Bo to aby to nedopadlo jak s těmi fanoušky Elvise, co furt dokola (a marně) jezdí do Graceland v naději že Elvise přece jen zahlédnou. P.S: Pro neznalé – Koryčany jsou městečko formálně ležící v okrese Kroměříž ve Zlínském kraji, ale spádově to mají blíž do Kyjova v Jihomoravském kraji (než… Číst vice »

Miloš

Pardubice-Liberec doba jízdy 3hodiny!!! a ty zastaralé soupravy to je strašné a kdy bude Praha-Wroclaw??A Praha -Gdansk?A Polské Elfy?

Samo

Keď si porovnám GW Train Regio s ČD, tak to je úplný level profesionality. ČD si tam povyvešali uplakané kydanie na konkurenciu, GWT síce tiež pridali nejakú nostalgiu, ale zaželali konkurencii – a samotnej trati – dobrú budúcnosť.

Celkovo si myslím že tieto „lúčenia“ dopravcov nie sú úplne na mieste, cestujúci to nemajú riešiť a nemajú tým byť otravovaní, ale keď už, GWT ukázalo že to ide spraviť so cťou.

Miroslav Zikmund

Rovněž končí nejlevnější káva ČD za 10 Kč … od 0.00 již za 15 Kč.

Rozšíření S welcome

Na řadě autobusových nádraží stojí 12 dlouhodobě. Pokud tomu teda říkáte káva. Ale je fakt, že tyhle automatove kapučina a čokolády a mokačina mi docela chutnají. Beru to jako sladkost a jako ta to neurazí.

jouda

Přesně, káva na to co prodávají je poněkud silné slovo. 🙂

VaPa

Omlouvám se, Kožlany – Praha v prac. dny je opravdu 9 spojů, Omyl se týkal volna.

soumar

Špína, režijky, béčka, pokladny, šukafon a takt. Ne, nebude se mi po tom stýskat.

(takt je blbost, vlaky/busy mají jezdit tehdy, když je lidi potřebují, a ne je násilně vpasovávat do neskutečného debilního Systému).

Leinad

Takt není úplná blbost, jízdní řád má být zapamatovatelný. A pokud mají fungovat přestupy a pár dalších věcí, často vyjde takt jako jedno z řešení.
Je fakt, že je hromada případů, kdy se takt nehodí (autobus kolem školy může jet podle školního rozvrhu). Jenže to si zaslouží zdůvodnit a řešit konkrétní situace.

soumar

K čemu? kdykoliv mám po ruce v mobilu jízdní řád busů, vlaků i mhd, není třeba si cokoliv pamatovat.
Takt se nehodí v ranní špičce, v sedle, v obou odpoledních špičkách (školy, pracující), ani o víkendech.

Rozšíření S welcome

A co když nemáte čas nic hledat a jste rád, že víte že elefant jezdí vždy 37 a 07? Vy jste odněkud z minulosti ne? Takt je naprostý základ dneska.

Bram

Takt se hodí vždy. Proč by doprava měla stále fungovat jak za éry soumarů?!?

Rozšíření S welcome

Naštěstí už nastal soumrak Soumarů.

VýpravčíXY

Něco jiného je takt na trati Kolín – Praha a něco jiného někde na lokálce na venkově. Co je platné že tam vlak jezdí v taktu, když poslední pak jede v 19 hodin a z odpolední po 22 hodině nic nejede. Ani autobus.

Leinad

Jenže takt nevylučuje aby poslední spoj jel mezi 22-23.

Daniel Jablonecký

Oběhy souprav jsou asi něco zcela pod vaši rozlišovací schopnost, že?

smasska

On ten takt jaksi vede k realizaci systematických přípojů, čehož v systému „náhodných výstřelů“ nikdy nedocílíte, protože vám každý vlak bude vázat na něco (a některé na nic). Nedejbože když to posunete, rozpadne se vám blíže nespecifikovaný počet přípojů, což zjistíte často až ze stížností cestujících.

jouda

Tak ani na posledním spoji linky R23 se nepovedlo dodržet řazení – chybí 1. třída. Místo toho je řazen vůz 2. třídy (B 249). Hlavně že má samolepku. 🙂

Neli13

Dokázal by někdo vyčíslit, o kolik procent výkonů s příchodem nového GVD ČD přijdou?

Axel

Registr smluv… pokud jde o dotované linky

Podle mého se ČD bude snažit navyšovat počet vláčků PRG-OVA, neboť RGJ patrně všechnu energii vrhne na dálkové vláčky z/do Polska a z/do Belgie….

Uvidíme, jak se projeví, až LEO získá ony 3 elektrovagonky Sirius… jestli fakt bude jezdit Bratislava-Břeclav-OLO-PRG, což by asi mělo dopad na linku Ex4 = je otázkou jestli i po nástupu Sirius by se firmě ČD na Ex4 rentovaly ony elektrolokotky Taurus.
https://zdopravy.cz/statem-placene-expresy-cd-prodelavaji-cim-dal-vice-padla-hranice-200-kc-za-kilometr-14233/

Miroslav Zikmund

Dotované linky neexistují … kraje si kupují / objednávají službu.
Když jdete k holiči, tak taky holiče nedotujete, ale platíte za ostřihání, pokud si kupujete housku, nedotujete prodejce, ale platíte za zboží ….

babilon

Ano, a když si nějakou takovou službu objednává stát, kraj apod., tak se platbě za onu službu říká dotace. Nevím, proč se tomu slovu bráníš, není to žádná nadávka.

Frantík

Líp toto pojmenování sedí na netto smlouvy, kde je „dotace“ fixní, ale riziko tržeb je na straně dopravce.

svojsin

To je všechno možný, jen ne odpověď na to, na co se Neli13 ptal ..:(

Neli13

Diky všem, kteří mi neodpověděli na můj dotaz. Zjistím si to sám. 😀

Jézeďák

Stejně nebudete spokojený. Určitě byste chtěl větší číslo, ale jde to ztuha. Je-li tak dobře se pozná časem……

Axel

Držím palce… Já se to snažil zjistit. Ale ono se mění i poskytnutý objem služeb u současných linek, takže odpověď na Vaši otázku nebude snadná. Vysvětlím: V 2011 v ČR vláčky kategorie SC, EN, EC, IC, Express najely 13,2 milionu vlakokilometrů (z toho 12,9 mil. vlkm najely vláčky ČD, cca 0,2 až 0,3 mil. vlkm najely vláčky RGJ které OVA-Praha začaly nabízet cestujícím od 09/2011). V roce 2019 v ČR vláčky kategorie SC, EN, EC, IC a Express najely zhruba 24,4 mil. vlakokilometrů (z toho 16,3 vláčky ČD a cca 8,1 vláčky RGJ a LEO) Čili v této kategorii vláčků… Číst vice »

Axel

Hezká grafika na vagonku na R23…pochvala za prima foto pro @Vantju
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/12/R23kolin.jpg

Petr

To parte na 080 je pekne trapny

Axel

Tak každý má odlišný vkus… Spíše je škoda, že z obsahu vyplývá, že autoři vůbec nemají šajna o skutečném důvodu = že široká veřejnost není cestujícími ve vagoncích, neboť už se vláčkům vyhýbá zhruba 80% národa a radši jezdí v autíčkách…

Takže správnější by bylo poděkovat široké veřejnosti, že dosud dotovala pasažerské nádražáky….

Výkolejka

A od ted uz je nebude dotovat?

***** Petr

Od teď budou dotovat drážní pasažéry 🙂

Axel

Já reagoval na onoho duševního giganta/-nty, kdo tvořiii ono „parte“
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/12/parte.jpg

Karel

A jsme na počátku, EU soustavně volá po ekologii, toto vše je proti ní, místo pohodlí ve vlacích se budeme v kabátech s taškami na klínech mačkat v autobusech, kola a kočárky necháme ve škarpách, dobře nám tak, páni kapitalisté nám budou stále ometat o ústa úspory, ale dopravní obslužnost na základě podpory železniční dopravy dle usnesení
EK je prostě „na draka“. Greta T. pláče a naší mladí protestující spokojeně pomlaskávají, je to přece pravicové opatření!!!

svojsin

Mačkat v autobusech místo vlaků, kde jezdilo 0 – 12 lidí na spoj?

Autobusy E5 a E6, (které ve zmíněných relacích často stejně musí jet kvůli celkové obsluze té které relace!) místo šukafonie apd.?

Nástup s kočárkem jednodušší do šukafonu „za dědinou“, než do LE busu?

Že vy jste jen takový ironický vtipálek, viďte….

ABC

do ekologického šukafonu „za dědinou“, který plnil EURO6 🙂

Bram

Šukafon s motorem plnícím emisní limity EURO5 a EURO6 ale neexistuje. Vznětové motory bez elektronicky řízeného vstřikování měly konečnou u emisního limitu EURO3 (což se týká i vznětových motorů TEDOM), snad jen Tatra (a nikdo jiný) měla ještě EURO5 s mechanickým vstřikovacím čerpadlem. Pokud vím, tak Tatra dělala i pokusy s motorem, který měl plnit i s mechanickým čerpadlem limit EURO6, ale nepodařilo se toho nikdy dosáhnout, hanlivě tomu říkali, že motor plní pouze emisní limit EURO 5,5 :-).

Jézeďák

No tak ste zase jednou vyhráli. No a co ? Stejně všichni jezdíte autama a do obchodních center a průmyslových zón socka opravdu nejezdí – jenom socky. Ta diskuze pokud neprobíhá někde úplně jinde stejně nemá smysl. Ale to vy víte.

Svojsin

Já nevyhrál, vyhráli lidí např. z Petrovic apd. A prohráli někteří militantní fanoušci železnice.
Ale nevím vlastně co, asi dobrý pocit z toho, že by šukafony jezdily do R.2094…
A k vašemu navažení se: tak cca 2 třetiny cest uskutečňuji vlakem a busem.

Axel

Promiňte, ale pro Vás je pohodlím cestovat s takovými odborníky,kteří si myslí, že cestující touží zdolávat spoustu překážek, aby mohli cestovat?

Např. už jen z názvu TR10 se jeví, že autoři patrně chtěli uplatnit název pro nějakou kosmickou loď. A takto aspoň takto „znásilnili“ ceník.

A potom samotný obsah TR10. Oproti loňsku o něco tlustší. Dneska už je to přes stovečku stráneček celkem… si asi myslí, že cestující touží být kosmounauti, aby furt šprtali nějaké stostránečkové předpisy a návody

Výkolejka

Když prijdete k okenku nebo kupujete listek pres mobil tak se zajimate o to podle jakeho predpisu vam bude stanovena cena jízdenky? Nebo dokonce kolik stránek ten predpis ma?
Odhaduju ze tak 95-99% cestujicich by o TR10 slyselo poprve kdybyste se jich na to zeptal.

Axel

Toť pozoruhodná myšlenka: „95-99% cestujicich by o TR10 slyselo poprve „… Tak proč firma ČD ztrácí energii s nepotřebnou aktivitou?

Přesně taková „práce pro práci, a bez odpovídající tržby“ je důvodem, že ČD je tam kde je.

Pak není divu, že nabídka ČD pro jihovýchod Zlínského kraje byla dražší (a to s vagonky 854, 814, 460) oproti nabídce Arrivy (s vagonky 845, Lint, GTW)… Opakuji – horší vagonky a dražší nabídka… Nepochopitelné…

Výkolejka

A neni to treba tim ze ten predpis ke sve práci potřebují zamestnanci CD aby meli navod jak ty lístky prodávat?

Podle stejne logiky bychom mohli zrusit predpis D1 ten taky cestujici neznaji a doprava by se provozovala jen tak po náhodě co říkáte?

Axel

„ke sve práci potřebují zamestnanci CD aby meli navod jak ty lístky prodávat(…)“ Ne, v TR10 není nic o překladu z nádražštiny do češtiny. V TR10 není žádný „argument na 2 věty“ proč z X do Y poránu je nejlepší použív vlak než se trmácet autíčkem a uvíznout v časté ranní koloně někde na silnici… V TR10 není nic o řešení přestupu na autobusek, když do X nejede vláček ČD V TR10 není nic o tom, jak nevtíraně doporučit IN kartu „na zkoušku“ . A jak mamince kterou obskakují 2 až 3 neposední nezbedové, nabídnout pexeso, aby maminka je zabavila… Číst vice »

Gwann

TR10 není manuál IDS.
TR10 není marketingový materiál CD.
TR10 není dokument obsahující průměrnou délku zácpy v jakoukoliv myslitelnou hodinu a den na každé silnici kolem dráhy.

Axel

Promiňte, a proč to píšete mě? To tvrdil pan Výkolejka…

Výkolejka

Ja nic takového netvrdil … Vy jste psal co vsechno by tam melo být.

Výkolejka

Nic z toho tam taky nepatří.

Pred chvili jste psal ze CD zbytečně ztraci energii tvorbou takoveho predpisu. Argument který by toto tvrzení podpořil jako vždy nemáte.
Diky ze ze sebe pořád tak lehce delate hlupáka.

Samo

Ja len chcem dať do pozornosti tento historický moment kedy Axel napísal „vlak“ namiesto „vláček“.

Karl vB,

No, nějak vypad z formy, asi něco požil…

zdenek

Borci prý ušetřili 50 milionů. Na 6 tratích. Z teď nevím 3000 nebo 3500milionů rozpočtu na dopravu. A to jim na regionální dopravu podle mě ještě příspívá stát 40%? Tomu říkám smysl a výsledek panečku. Na to, že poškodí to infrastrukturu za miliardy. Evidentně ty peníze mizí asi někde zcela jinde než na těchto tratích nízkonákladových.

zdenek

Ale třeba za to postaví 80 metrů vrt ročně.

Rozšíření S welcome

Už to nepijte.

Jiří Kocurek

A kolik lokálek se mohlo opravit, kdyby se do Budějovic jenom opravila jednokolejka. Podobně pitomý argument.

svojsin

Tak těch peněz se bude muset ušetřit víc a není to jen za jeden rok, ale i do budoucna.
Navíc se díky změnám hodně obcím doprava oproti dnešku zlepší, někde výrazně….

zdenek

O tom celkem pochybuju. Že vlak nahradí autobusem.

svojsin

Pochybovat samoz. můžete, lepší je možná si tyto věci zjistit, lze to poměrně snadno.

Leinad

Tak třeba S88 má několik obcí, kam busy podle nového jr o víkendu nejezdí.

svojsin

Ale můžou jet vlakem , popř. na Dobříš a tam přestup.
Jestli požadují víc, ať se ozvou na KU.
V letním čase tam toho víc pojede , pokud si dobře vzpomínám (myslím vlaků)
Další možnost je protáhnout některý spoje linky 361.

Celkově ale platí, co jsem psal výše…

Ještě můžete vytáhnout Oslí, kde jezdilo půl člověka na den….
To je velice oblíbený argument některých šotos.

Daniel Jablonecký

Které to jsou? Neznám takové obce.

Jelen

Tím, že se zruší vlaky, se doprava rozhodně nikde nezlepší.

Rozšíření S welcome

Že se přestanou vylévat peníze do kanálu, se toho zlepší hodně. Počínaje tím, že strojvedoucí z těch nevyuzivanych vlaků dostanou smysluplnejsi práci. Vozit vzduch je cinnost zcela k ničem komukoliv.

MiK

Strojvedoucí těžko dostanou smysluplnější práci… To si jako myslíte, že místo toho, aby udělali obrat do Dobříše (když už se tu zmínila ta), tak se teleportují na druhou stranu republiky a tam otočí během půl hodiny vlak a pak se teleportují zpátky? To asi ne, jen budou čekat na tom motoru do doby odjezdu zpět. A to je určitě práce smysluplnější.

svojsin

Tím , že např. Břežanům, Kožlanům, Petrovicím apd. přibude výrazně množství spojů, rovnoměrně rozložených vč. víkendů, atd. se doprava ROZHODNĚ zlepší.

I když o kvalitní dopravu zrovna vám vůbec nejde….

Gwann

tak dopravy na tratích mi je líto. jakkoliv…obsazenost kulhala…

chybí jakákoliv vize dopravy, struktury území, hospodaření s krajinou, vše latani problemu způsobených obecnou anarchii prakticky ve všem.

Rychloběžka

Který konkrétní InterPanter byl dnes nasazen na posledních rychlících Ústí nad Labem- Kolín? Díky předem za info.

Ludva

Třívozový InterPanter 004 z Brna. Do Kolína přijel z Prahy, kam dojel v pátek turnusově jako přípřež r 864 a mě stát na Smíchově do neděle. Bylo snadné ho využít na tuto akci.

Rychloběžka

Díky ještě jednou za informaci.
Ten palec dole od někoho je absolutně k nepochopení, když jsem se jen slušně zeptal.

Výkolejka

A pod článkem o nasazeni pantera na posledni den psal Axel ze ten panter ted někde chybí na vykonech …

Ludva

Pan Axel evidentně nic o tom neví. Ten panter celý grafikon vždy stál od pátku do neděle na Smíchově. V žádném případě nemohl nikde chybět. Jj psát by se mělo jen to, o čem něco vím, ne co si jen myslím.

Axel

Tak proč tento volný Panter nejezdil na R23, namísto těchto „jednovagonkových rychlíků“ ? (=80 tunová lokotka plus jeden vagonek, namísto garantovaných tří vagonků).

Gwann

abyste se měl čemu divit.
a kdybyste se přihlásil do dílen v děčíně, mohljste dokázat svoji genialitu a vagónek opravit…

i když by už nejspíš jezdila jen ta lokotka s parohy

Rozšíření S welcome

K trati do Mšena bych doplnil, že z hlediska turistiky z Prahy je změna na 4h interval kompenzovana, protože cesta přes Mělník i Boleslav trvá zhruba stejně dlouho (rozdíl jen 30min) a ve výsledku tak zůstává minimálně každé 3h příjezd do Mšena pro většinu turistů. Např příjezd 9:25, 12:30, 15:26, 16:57, 19:25, 20:56, 23:26. To se mi nejeví jako tragédie vzhledem k tomu jak je ta trať slabá. Obráceně je i dost spojů do Prahy.

Jiří Kocurek

K tomu navíc o vikendech jede každé 2h bus linka 696 do Mělníka. V pracovní dny častěji.
https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/696/20211212c/696_linka.pdf

Rozšíření S welcome

No já to teď myslel na ty co fakt musí jet vlakem. Těch spojů je pořád dost, jediný rozdil je, že jednou přijedete zleva, podruhé zprava. Pokud někdo bude chtít s sebou kolo, tak si nemá na co stěžovat.

Rozšíření S welcome

Ta trať 080 je neskutečný trapas. Rozdíl oproti dustojnemu rozloučení GWTR bije do očí. Nemělo by se to nahlásit jako šíření poplašné zprávy ze strany ČD a útok na demokraticky řádně zvolené zastupitele?Leckdo to může pochopit, že končí provoz.

121.065

Proč to nenahlásíš, co ti brání? Beztak ti vlakvůdci a jiní hrdinové u ČD už asi nejsou.

Axel

wtf „vlakvůdci“…. ?řidič?

Axel

To už jsou srozumitelnější ty profese na sovětských kosmických raketách – palubní topič, truhlář, nástěnkář a politruk…

– : )

zdenek

IDPK to jsou krásné novoty pro cestujícího. Eshop neprodá. No užasné. Můj názor je, že železnice jde ..
Opravdu se těším, až někdo jako v Anglii porovná počty cestujících před liberalizací a krajizaci a po. Na jednotlivých tratích. A pak to porovná se zeměmi jako Švýcarsko a Rakousko ve stejném časovém období.

Aleš Petrovský

E-shop ČD má od zítra normálně IDPK prodávat.

Rozšíření S welcome

V Anglii po nástupu soukromniku šly počty cestujících výrazně nahoru. A to je tam zredukovana síť po beechingovi. To jste chtěl říci?

121.065

Akorát u nás cestující ubývají, viz vlaky ARR.

Poutník99

Třeba osobně bych ARR rád využíval, ale jaksi chybí provázanost R14 a R19… Jestli to nebude jeden z důvodú…

Daniel Jablonecký

Kecy a domněnky místo tvrdých dat? Ne, nechci.

Jan Mahdal

Pane Sůro, až se vám podaří dostat do Podcastu někoho od ČD, docela by mne zajímalo, co říká této partyzánštině v podání některých zaměstnanců. A to říkám jako jeden z nic a vůbec se mi toto počínání nelíbí.

121.065

Tak si to se svými kolegy vyříkejte. ČD dělá akorát ostudu. Hlavně, že se dělá opičárna s panterem mezi UL a Kolínem s kravaťáky za řízením. Ještě nedávno tam byla 163+B na R.

Výkolejka

Ja nevim sice jestli je to pravda, ze vlaky ARR jezdi mene lidi. Nevim to ani o RJ na R8 a covid s tim hodně zatočil, ale nemuzu se zbavit dojmu ze na te R8 přestože ty vozy jsou lepsi nez co tam byly za ČD, cena není vyšší, ze tech lidi jezdi obecně mene a nemohu prijit na to proc to tak je…?
Ma nekdo nejaky nápad nebo nejake scitani cestujících které by muj dojem vyvratilo? Diky

Výkolejka

Hmmm…divam se ze jsem se uklikl. Tohle melo byt o vlakno výše. Takže pardon.

***** Petr

Režijkáři jezdí méně , zůstali platící ? Jen můj názor podle mluvy a obleční , případně tašek s největší pravděpodobností SŽ nebo ČD. Nejvíce to bylo vidět po změně. Za mě ale s RJ spokojenost. ARR na LBC nevidím rozdíl oproti minulosti a opět kvalitativní posun , byť to asi nechceš slyšet, ale ani ta šlupka ARR nedělá takový rachot a celkově mi jízda připadne klidnější. Ceny nižší na obou relacích. Osobně jezdím vlakem o něco méně ale asi bez vlivu covidu ale zvláště kvůli nevyzpytatelnosti dojezdu a to bude letos asi ještě horší.

Výkolejka

„byt to asi nechceš slyšet“ … Co je to za hláška? Ja se ptal na RJ a psal jsek ze o ARR nevim jestli jezdi méně cestujicich, tak proc hned jakesi podsouvani jakychsi nesouvisejicich informací?

Jinak s tema rezijkarema se mi to nezdá. Jednak by to znamenalo ze v tom vlaku jezdila tak petina (odhad) lidi zadarmo a hlavně jak by ti lidi jezdili dnes?

***** Petr

Poskytl jsem ti veškeré své prožité info, tzn R8 a R14. Na R8 to bylo hodně lidí co se mnou relativně pravidelně jezdily a pak stály venku. Jezdily dál nejpíš logicky s ČD a z doslechu (je to rok) osobákem ? jak dnes nevím. Jinak jako příhoda k dobru: strejdův kolega strojvedoucí bydlel tak cca 20 let zpět někde u Tovačova či Kroměříže a šukafonem jezdily s rodinou většinou sami do práce i na nákup a přesto dle jízdního řádu, samo že na řežijky a to spával na nástup v práci a auto ho to nedonutilo koupit nikdy , raději… Číst vice »

Výkolejka

To tezko když osobakem se z ovy do brna nejde snad ani dostat. Ono osobakem se od ovy snad clovek rozumne nedostane ani za Studénku … V idosu jsem dal hledat spojeni ova – prerov s CD a krom par EC tam neni zadne rozumne spojeni. Takze doslech kecal.

Vymysleny pribeh o strejdovi mě nezajímá.

Kubin

Taky to jsou jen pozorování, ale viděl bych v tom právě ten covid, R8 a R12 jsou z velké části „studentské“ linky a až do září byly školy zavřené, nebyl tedy důvod nikam jezdit.

***** Petr

Já sem nic nepsal o Ostravě. Jezdím z Brna na Přerov. Taktéž si nemyslím , že by i zadarmodrazí nádražáci jezdily z OVy do Brna do práce.
Doslech kecat nemohl , protože řešení tenkrát nového režijního problému jsem slyšel osobně, Vzal jsem to na vědomí , ocenil jsem více místa i bez místenek ve dvojce a jestli jezdily do práce z okolí Přerova , Nezamyslic nebo z Horní Dolní je mi úplně jedno.Navíc , jako platící zákazník si mohu nastoupit a vystoupit kdekoli po trase , nejen na konečné.
Realitu nevymyslíš 🙂

Jiří Kocurek

Neprodávají se lístky na stání do uličky. Někdy to bylo i přes 50 lidí do vagonu navíc. Jen na představku nás jednou jelo 11.

Výkolejka

Tak to není, listek se da koupit ikdyz jsou vsechna sedadla obsazena. Ale.to skutečně neni problem teto linky. Nekolikrat uz jsem jel ve voze jen s jednim ci dvema spolucestujícimi

jal

„na te R8 přestože ty vozy jsou lepsi nez co tam byly za ČD,“

Když jsem jel R8 naposled, tak se mi zdá, že i Béčka měly lepší interiér než to, co se poslední dobou nabízí na této lince.
Hlavně, že hlásí o nekouření ve vlaku. Jako by se u jiných dopravců kouřilo.

Výkolejka

No mi tam vadi hlavně ta zasla spina … Ale jinak asi lepší nez Béčka

soumar

Ta profesionalita rozloučení GW Train versus uctihodních pozůstalích od ČD bije do očí. Pro ČD vážně ostuda.

OStatně soudím, že je škoda, že kdysi Klaus při stávce železničářů ustoupil a nezrušil dráhy en bloc, aby na jejich troskách vznikly nové a skutečně prozákaznické společnosti.

jadris

To parte nebude dílem ČD, ale bandou zarputilých zapšklých odborářských … Jak to napsat slušně?

xyz

Ale reálně to tam vyvěsil nějaký řadový pracovník ČD.

Nevěřím tedy, že by to tam věšel nějaký ten Malý, Vokoun, Berounský atd.

Pivlis

Hodně zapšklých. 30 let po revoluci stále nerozchodili, že už KSČ nemá vedoucí úlohu. Jako kdyby soudruzi taky nerušili tratě, vojenské posádky, zbrojní výrobu atd.

Jiří Kocurek

No jo, když tam nebudou jezdit ČD, tak dráha zemře a už se nikdy nevrátí. Soukromník tu trať zlikviduje. Jako v údolí Desné.

Axel

To mi připomíná článek v Obzoru, že kdo ví jak je to s těmi vagonky RGJ, když cestující jsou vítáni na PALUBĚ vagonku

§1 „Nikdy se to tak nedělalo“

Tomāš

To parte je mimochodem fakt perla: „uctihodních“, „pozůstalích“, „díky námi volenými úředníky“, bezkonkurenční je ovšem „lokomotivy a motoráky a další zaměstnanci ČD“ 😀

dany

To teda. A ještě ke všemu plaší lidi, že od zítra jsou zrušené vlaky…

jadris

Klasika. Jen vystrašit lidi. Když u nás na 341 před lety nastupovala Arriva, lidé se mne regulérně ptali, zda-li je pravdou:
– prý tu bude úplně zrušená doprava a budou jezdit autobusy
– bude podstatně dražší jízdné, že soukromník si řekne 3x víc
– vlaky nebudou zastavovat tam, kde doteď zastavovali (jen ze zavedl infotainment a zastávky na znamení)..

bylo jasné, odkud vítr vane..

Jan Mahdal

Trochu bych poopravil. Systém zastávek na znamení měly ČD zvládnutý, cestující uměli používat. Arriva v Lintech dlouhou dobu nepoužitelné, 628/845 úplná absence, GTW tlačítka mají, ale nefungují.

fabec

Tak tak, zajímalo by mě, kolik důchodců se třeba na to chytne, a bude si myslet, že se ruší komplet doprava.

Daniel Jablonecký

To tam fakt píšou měkké i? 🤦

Glum218

To zaujetí proti ČD z tohohle článku doslova čiší. Dělat že ČD jsou dokonalý je samozřejmě blbost, ale tohle je napsaný způsobem, kterej se mi hnusí. Mimochodem třeba ty lži, které autor píše o R16, jsou opravdu na pováženou. Jezdím tam poslední dva roky velice intenzivně a béčko místo bmz jsem dostal přesně dvakrát.

Jan Sůra

Co vidíte na fotce? Co říká smlouva?

Glum218

Já neříkám, že to je podle smlouvy. Ale kupříkladu formulace „u jiných České dráhy v poslední den provozu ignorují požadavky ministerstva dopravy“ mi úplně nepřipadají jako součást objektivního a nezaujatého zpravodajství. A celá ta část s R16 vůbec s tématem nesouvisí, je to jen plivání špíny, které se ještě k tomu nedá považovat za pravdivé, pokud nemám nějaké zázračné štěstí a každou z těch mnoha a mnoha desítek cest jsem náhodou chytil ten jeden spoj, kde bylo náhodou řazení dodrženo.

Jan Sůra

Omlouvám se, popisuji, co vidím. Ne, co si přejete vy.

Rozšíření S welcome

Proč se mu za fakta omlouvat?

Unido

Třeba nová smlouva na R23 vyžaduje prodej občerstvení. Tak jsem na zítřek zvědav co si tam koupím. 🙂 Snad to nebude jako na R8, kde ani po dvou letech nemají všechny vozy kmenových souprav zásuvky a vakuové WC, jak požaduje smlouva.

Jan Sůra

Od roku 2024/25. Dobrou chuť.

Unido

A k R8 nic?

Jan Sůra

Ne. Byl jste usvědčen ze šíření bludů a s takovými lidmi neztracim čas

Daniel Jablonecký
SaulGoodman

Také tam jezdím docela často, a béčko je naprosto běžný jev. Ne výhradně, ale jsou tam řazeny úplně normálně, není to žádná výjimka jednou za měsíc.

jadris

A to „parte“ o trati 080 se vám zaujaté nezdá? Vždyť je tam doslova oznámeno, že na trati končí provoz..

Glum218

Osobně mi to připadá přehnané. Ale o to mi vůbec nejde, o tom ať si každý myslí co chce. Mně jde o to, že poctivý novinář by se měl snažit popisovat situaci objektivně a bez zabarvení, což si opravdu nemyslím, že tady úplně proběhlo.

Jan Sůra

Podívejte se na fotky. I jiní diskutující potvrzují, že béčka jsou standard.

Aleš Petrovský

Dnes tři viděné soupravy R16 mimo standard (B, B, AB). Je to úplně běžné. Bohužel.

soumar

Potvrzuji také na R16 opakovaně B místo normálních vozů. Nejde o žádné lži, ale popis reality.

suri

Stejná zkušenost, poslední dobou B na R16 čím dál častější výskyt

gigy

Může mi někdo vysvětlit, proč je na linkách S2/S22 doba jízdy
mezi Zelenčem a Horními Počernicemi 7 minut, když to dnes i kdykoliv jindy vlaky zvládají za 3 ? S novým jízdním řádem se časy na této trase upravovali, přitom toto zůstalo beze změny.

Leinad

Nejsem si jistý, ale u S7 ROPID obhajuje dlouhé jízdní doby nespolehlivostí. 🙂 Kdyby náhodou odjel vlak přesně, může jet na spotřebu.

Bert

Do nedávna se opravoval úsek Mstětice – odb. Zeleneč a předpokládám, že v tomto jízdním řádu se začne s úsekem odb. Zeleneč – Horní Počernice.

VTT

Z Trhového Štěpánova – vlaky jezdí plné šotoušů, železničářů i místních, co se šli projet. Na 810 je speciální cedule s trochu podivným textem, poslední vlak asi bude ozdobený věncem. Informací o náhradě autobusem je dost, a to i např. na nádraží v Benešově.
Celkem to vypadá kultivovaně.

Patrik

Zcela chybí informace, že ČD zcela končí na L3.

zdenek

Víkendové provozy jsou jen takový chyták. Časem nebude nic..

Rudolf Tuček

Když tim nikdo nebude jezdit tak ano.

zdenek

I bez toho.

Leinad

To je docela možné.
VHD by měla mít rozumný počet spojů, pokud možno takt. Náhodnými výstřely pojede málokdo.

Adamgolias

Stačí vymyslet nepoužitelný jř. Zažil jsem to na trati Bošice Zásmuky. Poslední rok 2 páry za den v době kdy už všichni byli v práci a škole a nebo večer doma. Pak samozřejmě argument že jedou dva lidi denně je pravdivý. Nyní je v Zásmukách u nádraží továrna, neustále hledají lidi. Bohužel busy nejsou schopny dovést eventuální zamestnce z pečecka. Neexistují. Pohádka o náhradě vlaků busem se nekoná.

Rudolf Tuček

Z Peček do Zásmuk jede vlak do Kolína a tam jede bus s prijezdem do Zásmuk 5:51, 6:31, 7:20 co tam máte dál.

Parte

Navždy nás opustila trať 080…Co to má jako být? To ta trať umřela nebo co? Jen se mění dopravce, tak proč kvůli tomu psát parte na trať.
Chápu, že zaměstnanci, co na té trati jezdili jsou smutný, že o i ní přišli, ale dělat kvůli tomu takový parte mi přijde ujetý.

Daniel Jablonecký

To je drážní primitivismus v podání zaměstnanců ČD, kteří ani po 30 letech pořád nechápou.

SaulGoodman

Naprosto bizarní, pro cestující navíc matoucí. O básničce v horní části parte ani nemluvě, fuj fuj revoluce nám zlikvidovala dráhy! Sice je teda kvalita cestování vlakem, stejně jako téměř všeho ostatního mnohem vyšší, no ale holt už to nemá jediný správný a možný dopravce. Strašný.

Kajman

Kdyby se aspoň to pako, co je toho paskvilu autorem, naučilo česky…

soumar

V dnešní době beztak každý nakupuje jízdenky přes internet/mobil, platí (uloženou) kartou a je neekologické zbytečně tisknout. Takže zrušení pokladen mi přijde přirozeným krokem. Víc mi vadí osekání nákladů na provoz na nejnutnější minimum a posun k lowcostovému fungování dráhy jako celku.

Takže s platností nového jízdního řádu si připijme na návrat vlaků typu EC Albert Einstein, Karlštejn, IC Egrensis, Franz Kafka, alespoň sem k nám na Západ… 🙂
Vzpomínáte si na ně?

suri

Nenazýval bych to návratem vlaků typu EC, protože se nemění vůbec nic, krom těch dvou písmen. To co vzpomínáte je éra náhodných výstřelů, kdežto od zítřka dojde jen přelakování kategorie Ex na EC u mnichovské větve Západních expresů, navíc jen po Furth im Wald. Dál to bude pořád kategorie ALX, čili rychlá regionálka pro spojení Horní Falce s Mnichovem objednávaná Bavorskem

soumar

Já to ale nemyslel pochvalně. Náhodné výstřely příjemným vlakem mohou přilákat do vlaku i ty, co běžně jezdí autem. Mě právě mrzí to, že kvalita výše zmíněných vlaků stále není a nebude dosažena.

zdenek

Ve stanicích Poděbrady Nymburk bude probíhat prodej pomocí automatu.. To je směšné.. Degradace služeb…

Hodně štěstí

Při mimořádnostech či reklamaci jízdenky, popřípadě zjištění nějaké informace si s automatem člověk moc nepokecá.

soumar

Mimořádnost by se první měla objevit na webu ČD, on ostatně IDOS většinou zná zpoždění dřív než přednaštvaná pokladní, a reklamaci jízdenky bych řešil v klidu mailem než hulákat přes šaltr. 🙂

Hodně štěstí

A proč by se na webu ČD měla objevovat informace o tom např. že lokomotiva Regiojetu má poruchu a jak je zajištěna náhradní doprava? Nevšiml jsem si, že by web Regiojetu informoval o provozu Českých drah.

soumar

Opravuji – příslušného dopravce.
RJ nejezdím, takže zkušenosti nemám, ale když jsem ještě jezdíval SA (autobusy), tak chodila upozornění na mimořádnosti cestou sms, a velmi adekvátně.

Hodně štěstí

A myslíte si, že nějaká babička 70+ má chytrý telefon s internetovým připojením.

soumar

Myslím že ano. V době, kdy se internet začínal masově šířit, bylo té babičce 50+ let, tedy na vrcholu aktivity.
Mým rodičům je skoro 80 let a počítač je běžnou součástí jejich života, natož smartphone. Nežijeme probůh v pravěku.

Savik

Tak mým rodičům je 70 a 64 a smartphone má máma, ale prakticky nic s tím nezvládne. Táta umí zapnout a vypnout pc, a na něm si rozkliknout přes naučenou záložku výsledky nhl. Teda uměl. Vrátil se raději k teletextu. Telefon umí zvednout, sms – to už fakt nechtějte.
No rozhodně by si ani jeden nedokázal koupit jízdenku na cokoliv mobilem.
Nemůžeš soudit jen z vlastní zkušenosti.

soumar

Myslím že tyhle argumenty mohly být platné před deseti, dvaceti lety. Nedovedu si představit, jak takoví lidé platí za zboží, energie… S počítači a mobily žijeme už strašně dlouho a čtyřicátník, který je ve své době ignoroval, mi připadá naprosto nepochopitelný.

Nuže, máš možnost edukace a rozšíříš jim nesmírně obzory. Už jen ten Netflix nebo Youtube…

Savik

Tak edukaci jsme už dávno vzdali, to bylo marný 🙂
A pokud jde o netflix… co to je? To zase ignoruju já. Za nás vznikl jútupi kanáli. A fejsbuky kanáli. A čas na další novoty typu instagram fakt nemám 🙂 pokud jde o filmy, vystačím si s Vlastou Burianem (ve zkratce)

soumar

Promiň, ale žilo se lépe v dobách, kdy se lidé za hloupost styděli, aniž by se jí pyšnili.
Na tom se celoživotně učit nic špatného není.

Savik

Promiň, ale já bych zase ocenil, kdyby mladí lidé uměli s wordem a excelem místo instagramu, když přijdou do kanceláře. Fakt neumí.

soumar

Měli by umět obojí; jinak textový editor a tabulkový procesor se učí na ZŠ – tzn. kdo to neumí pod 45 let, toho rovnou vykopnout. 🙂

Karl vB,

Pane soumar, přeji Vám, abyste, až Vám bude 80 let, držel krok v používání informačních technologií s budoucí mladou generací.

soumar

Děkuji, pokusím se se stále vzdělávat.

Karl vB,

Pokud vám to váš zdravotní stav v 80 letech umožní, tak proč ne.

Anonymní alkoholik

Proboha, co je tohle za argument? 😀 Důchodce se dokáže naučit s jakoukoliv technikou, když opravdu chce. Školy třetího věku či obyčejné kurzy pro důchodce jsou toho důkazem. Ale jasně, je lehčí vzdát život hned na začátku důchodu a stěžovat si jak je všechno na 3,14ču a jak dřív bylo líp, a jenom čekat až si pro mě přijde zubatá. 😀

Bram

Asi tak. Opravdu šílený případ jsem zažil včera, kdy u mne v domě, kde dělám předsedu SVJ, mi jedna paní, které je 63 let natvrdo sdělila, že má jen tlačítkový mobilní telefon a dál se posunovat nebude, čímž bylo míněno, že neexistuje, že by si pořídila počítač, připojení k internetu a že by se s tím vůbec měla zabývat. Tak jsem jí sdělil, že pak ať se nediví, že o hodně věcí neví. Ta paní pracuje někde na směny, kde to jsem se jí neptal. Ale takovou ignoraci bych čekal u osob nejméně o deset let starších, ne u osoby,… Číst vice »

Hodně štěstí

Já bych takový optimista nebyl. Znám mnoho důchodců, kteří neumí napsat ani SMS.

Pája

Mýlíte se velice. V mém blízkém okolí je nejméně 5 seniorů bez internetu. Převádění všech toků informací a na internet nesou velmi špatně.

Původní Pražák

Tak pořád na tom nádraží asi bude dost lidí, kterých se může zeptat, muze si zavolat příbuzným nebo v krajním případě ji zachrání policie. Lze samozřejmě opět vymýšlet milion důvodu, proč to jinak nejde, ale ještě jsem neslyšel, že by u nás nekde na nádraží bez pokladny zemřel hlady, žízní a celkovým vyčerpáním člověk, který se nedoptal na vlak.

zdenek

Tady je část toho příběhu o lowcostu a „drahých dráhách“ Vůbec jim neměli dovolit provoz bez pokladny.

Arnošt

Jízdenka ve vlaku bez přirážky a je po pohádce o nezbytných pokladních, které nemají ani tržbu rovnající se vlastní vejplatě.

zdenek

Ne, to je jen o tom, že soukromí by měli malé tržby. Pokud jedna pokladna prodávala vše.. Včetně MHD..

Daniel Jablonecký

Proč? Pokud je to netto smlouva tržby objednatele trápit nemusí.

zdenek

A co cestujícího.. Ten tam je nepodstatný, že..

Daniel Jablonecký

Proč by byl nepodstatný? Žijete v zajetí myšlenek 20. století. Proberte se!

Daniel Jablonecký

Směšné je se tomu na prahu roku 2022 podivovat.

zdenek

Já si takto služby nepředstavuju. A ve Švýcarsku taky ne. Tam jsou nádraží funkční a otevřená.

Karl vB,

Opravdu byste si přál zavést tarif švýcarských drah?

Pája

Já ano, samozřejmě i příjmy ve výši tam obvyklé. A klidně hned 😀

Karl vB,

Bohužel ale oba máme jinou lokaci….

Daniel Jablonecký

Co s tím má společného Švýcarsko?

Lesan

„..a hlavně (nefunkčními) posledními dveřmi v soupravě, což cestujícím může přinést při vystupování nejednu horkou chvíli.“

Nerad bych, aby to působilo jako obhajoba vypravování vozů s dlouhodobě nefunkčními dveřmi, ale v naprosté většině případů jsou tyto nefunkční dveře označeny minimálně jednou žlutou cedulkou, někdy třeba i přelepeným tlačítkem. A pokud někdo ke dveřím dobíhá vteřinu po zastavení a cedulku těžce ingoruje (prostě si jí nevšimne, protože je myslí někde úplně jinde), tak je to částečně i jeho problém. Samozřejmě – nasazení vozů s funkčními dveřmi by toto odstranilo, ale určitá duchapřítomnost cestujících je pro bezproblémové cestování nutná.

Aleš Petrovský

Vlak dobrzduje ve Zdicich. Zvednete se a jdete k nejbližším dveřím. Vlak zastavuje a ejhle žlutá nálepka. Takže běh přes vůz na druhou stranu, rozrazeni nastupujících cestujících, na představku hvizd píšťalky a tak tak výstup. Co na tom je chyba cestujícího? Takový vůz nemá v soupravě co dělat. A na R16 je to klasika.

Lesan

Rozumím Vám – také píšu, že by při nasazování vozů s funkčními dveřmi tento problém nenastal. Jenže se nasazují vozy se závadami a protože s tím já jako cestující moc neudělám, tak se můžu ve vlastním zájmu chovat tak, abych nemusel při výstupu zmatkovat a běhat po vlaku.

Karl vB,

Takže doporučujete po nástupu provádět preventivní průzkum stavu nejbližších dveří, aby nedošlo při vystupování k nepříjemnému překvapení?

Lesan

V podstatě ano – pokud vím, že bude potřeba provést výstup rychle (=nácestná stanice s krátkým pobytem a malým obratem cestujících). Obvykle hned při nástupu – těmi dveřmi, kterými tam vlezu, taky vylezu, pravděpodobnost toho, že se znefunkční během jízdy, je poměrně malá (i když ne nulová). Pokud je výstup na druhou stranu, všimnu si třeba toho, jestli na předchozích zastávkách někdo tyto dveře již použil. Může to vypadat „zvláštně“, ale při občasném cestování večerním spojem, který má další zastávku v zahraničí a zpáteční spoj toho dne již neexistuje, je nepřejetí zastávky kvůli dveřím dost důležitý bod cesty.

Karl vB,

Nebylo by tedy od věci, dát toto jako upozornění pro náhodné cestující, kteří nemají reálný výcvik z pravidelného ježdění vlakem

Dopravak

Naše zkušenost z léta na Kralovicku – pokud člověk chtěl někam jinak než autem….šlo to jediné vlakem….autobusy párkrát (2-3x) za den , mimo víkend, a to ještě velmi tragicky…. Takže děkujeme, že jste zrušili poslední možnost jak jet aspoň nějak….. Opravdu pokrok….. Aneb jak posílit turismus…..

Svojsin

A odkud kam to bylo??

Dopravak

V rámci týdenní dovolené překvapivě každý den jinam…. Ale vzhledem k té ne/dopravě už nikdy do těch končin !! Naprostá zoufalost…..

svojsin

Můžete napsat alespoň dva příklady? Děkuji

Rozšíření S welcome

Týdenní dovolená bez auta na Kralovicku… tak to je fakt hit mezi dovolenými. Chorvatsko to může zabalit. Hele, já fakt nemám nic proti dovolené v zapadlé části republiky nebo proti tomu si tam koupit chatu, ale tak trochu bych neočekával, že tam bude někdo zařizovat dopravu jak v Praze, aby se tam dalo jezdit na výlety bez auta. Tam má smysl doprava jen do spalovací oblastí. Když pojedu někam na venkov v Portugalsku, taky nebudu očekávat rozsáhlou veřejnou dopravu a prostě si půjčím auto.

Rozšíření S welcome

Spádové oblasti.

Geralt

Jenže prostě tak to je. Dřív bylo auto luxus, dnes si ho může dovolit každá socka dělající za minimální mzdu. A lidé nejsou zvědaví na nějaké autobusové vesnické vymetáky, když jim auto stojí před domem. Standardy a očekávání lidí se změnily. Jen se u nás pomalu dohání to, co už je na západě dávno. Třeba ve Francii jsou opravdu celé venkovské regiony bez VHD, a lidé tam také žijí a ty lokálky a vymetací autobusy jim nejspíš nijak nechybí.

Petr

Ano je to tak, dnes je auto sociální dopravní prostředek. Jak to bude dál, ale uvidíme. zatím to pro IAD nevypadá dobře.

Rozšíření S welcome

Myslíte, že zruší auta i půjčovny, ano? Nebo že elektromobil s dojezdem 200km nebude beznym lidem stačit na dovolenou v Kralovicich a ježdění do okolní přírody. Jako uznávám, že elektromobil není ideální na to, pronajmout si v Karlovicích na týden chatu a pak z ní dělat výlety do Strakonic, Budějovic. Teď je otázka, kolik lidí to tak dělá.

ene bene

Ano, některé venkovské oblasti Francie se skoro úplně vylidnily. ale (nevinil bych z toho zrušené železnice – ty jsou v tomto jen jedním z méně významných faktorů).

***** Petr

Tak to lokální vylidnění je horší ve Španělsku a Itálii , lokálky to vůbec nevytrhnou a autobusy takévé ty vesničky střediskové jezdí. I Švýcaři jezdí autem a to je za mě dopravní top .

Jiří Kocurek

Jojo, kapitalistou vykořisťovaní dělníci si mohou dovolit automobil. To dřív nebylo, aby si dělník koupil auto, byť pět roků staré.

Ludva

Proboha co to tu plácáte? Za prve to ani nesouvisí s tématem a za druhé to vůbec není pravda. Píšu vlastní zkušenost. Půl roku po nástupu do dělnické profese jsem si v roce 1980 mohl dovolit koupit své první auto samozřejmě ne nové, ale koupil. Za dva roky potom a půl roku po svatbě jsem zdarma dostal byt, který jsem bez problémů celý vybavil z novomanželské půjčky, která mimochodem měla tak směšné měsíční splátky, že za další dva roky jsme si s manželkou mohli pořídit další auto. Tak tu nepište něco o čem asi nemáte ani potuchy, jak to bylo.… Číst vice »

***** Petr

Ale ty jsi komunista jak poleno , a ještě nevděčný .

Ludva

Vždyť ani nevíš co to vůbec komunista je :-). Jak můžeš vědět že to jsem já? Jen jsem Kocurkovi popsal, jak to tenkrát chodilo a že tady píše bludy :-).

Adamgolias

Komunista se pozná podle toho že dostal v osmdesátých letech půjčku? Nebo že si koupil ojeté auto? Více čtěte , méně pište.

Dopravak

Pak nám také jistě rád vysvětlíte, proč francouz.regiony, když tam jsou všichni tak spokojení, vymýšlejí nejrůznější motivační nástroje, jak lidi přimět tam zůstat, případně nalákat nové….

svojsin

A řeknete nám, odkud a kam jste na tom Kralovicku mohl a teď nemůžete, nebo to bylo takové plácnutí, které nemá nic společného se skutečností??

Daniel Jablonecký

Samozřejmě to bylo jenom takové plácnutí. Kecy v kleci.

Dopravak

Ale houby…. Byly to výlety například do Mariánské Týnice (vlakem do Kralovic, pak pěšky), na Svatého Huberta, na Krakovec, na rozhlednu u Pavlíkova…. Nikde tam se bez vlaku už prostě nedostanete….. (Resp. za naši návštěvy byl vlak jediný jedoucí spoj aspoň někam ), a neoperujte například posledním busem v 16.00…. ten je v létě z výletu fakt na 2 věci….. Stejně jak vás teď s koly i ten teoreticky bus nevezme, a 80km neujedete…(když máte i nějaký program cestou….) Takže asi tak….takže zbývá fakt jen to auto…. Bus není substitut (alespoň v místním provedení)

svojsin

Poslední buss v 16:00 odkud kam??

svojsin

bus

Rozšíření S welcome

Z vesnice do města pravděpodobně. To jezdivaji poslední spoje v 16. A v 18 zpět z města na vesnici jezdívaji také poslední.. A pánovi to zřejmě k výletům nestačí a chce na venkově víc, aby tam mohl dělat výlety bez auta jednou za rok na dovolené. Pan totiž je na dovolené, chce si prispat a na výlety ranním busem v 5 jezdit nechce. Akorát nepochopil, že smyslem autobusů na venkově není primarne turistika.

svojsin

Mě zajímá přesně, kam se od nových jř. po 16hnedostane, protože linky směrem na Plzeň i Rakovník pojedou i o víkendu později.

Rozšíření S welcome

Tipuji lesni zastávku Strachovice. Místo jehož obsluha je důležitější než cokoliv jiného.

MartinS.

Pokud je řeč o autobusovém spojení Rakovník – Kralovice – Plzeň (tedy spojení kopírující železnici), tak poslední autobusy z Kralovic jedou po 20:00 a poslední spoje do Kralovic z obou směrů po 22:00. Tak to bylo letos v létě a tak to bude i podle nového JŘ.

MartinS.

Píšete strašné nesmysly. Jestli to bylo letos v létě, tak poslední spoj linky 570, která kopíruje vlak, jel po 22.00.

Rozšíření S welcome

Pán má zásadní problém. Chce se po totální periferií pohybovat bez auta i bez kola a dělat neprilis dlouhé (aby nebolely nohy) pěší výlety po místních pametihodnodnostech jak v okolí Prahy a k tomu si přispat. A protože takových lidí jsou určitě stovky tisíc, bude to jedna z prvních věcí, které nová vláda bude řešit. A nebo ne? 🙂

Dopravak

Pokud je vám 30-40km málo, tak ok, asi nemáte rodinu, a vás obzor konci někde na Kačerově. Nemá cenu vám říkat jakékoli další argumenty…. To bez kola jste si tam dopsal vy… Já psal S kolem! Takže bych prosil napsat ty spoje, které teď bude možno využít S kolem. Děkuji za osvětu.
PS: znám x lidi, co tam na chaty apod jezdili, i s kolem….a teď mají prostě smůlu…. A ty skautské a jiné tábory, co jsme ve vlacích potkávali, ti budou z busu odvareny….

Daniel Jablonecký

Nepruďte nesmyslama…

Rozšíření S welcome

Já zase znám lidi co si vozí kolo do míst jako Kamýk nad Vltavou a Krásná Hora nad Vltavou. A k jakémukoliv vlaku je to daleko a přes několik hodně slušných kopců. A nepožaduje, aby jim byla postavena zeleznice. Vaše problémy jsou totální prkotina.

Rozšíření S welcome

Když jsem v 90. letech chodil do skauta, chodili jsme s celtou na vícedenní vylety a prespali v lese. Na vlaku každých 10km jsme závislí nebyli. Jak to dělají skauti v zahraničí, kde tolik vlaků jako u nás není a casto tam vlaky staví jen ve městech a venkovské zastávky se projíždí?

Daniel Jablonecký

Velmi trefné 👍 Aneb chceme hromadnou dopravu, která ovšem řeší individuální potřeby každého z nás. Neřešitelné.

Původní Pražák

Takže myslíte, že když uděláte vhodný motivační program a koleje ke vchodu, lidi půjdou zpátky do jeskyni? Vždyť kdysi museli být štěstím bez sebe, když nějakou našli.

Pája

Bože, to jsou bláboly. Tomu snad ani sám nevěříte, že ne?

Rozšíření S welcome

Naopak to vystihnul.

2084

Nemyslím si, že v Česku se nastane, kdy venkovské regiony budou bez VHD. Možná nějaké malé vesnice, ale myslím si, že linky ze střediskové vesnice (a nácestných menších vesnic) do okresního města min. v pracovní dny školního roku budou mít stále využití mládeží do 18 let, příp. studentstvem, důchodci a jinými lidmi, co nechtějí jet autem.

Jozef

A pak všichni svorně nadávají, jak je všude prvpano auty a kolony na půl dne.

MartinS.

Ne, v relaci Rakovník – Kralovice – Plzeň skutečně není přerváno auty a kolony na půl dne se netvoří. A to ani teď, kdy už přes půl roku slouží II/229 v úseku Kralovice – Rakovník jako objízdná trasa za I/27, kvůli uzavírce v Jesenici.

Jiří Kocurek

Mimo víkend se jich dá v jízdním řádu napočíta docela dost. Já tam vidím 14 spojů v kladiva: https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/404/20211212c/404_linka.pdf

MartinS.

To ale píšete o době tak před 30 lety. A navíc vlaky budou nahrazeny linkami 404, 570 a 321 v míře nebývalé. Asi 7x denně přímý spoj do Prahy. Garantované přestupy ze 404 na 321 a opačně.

fabec

Na 080 v poslední den provozu ČD mimojiné Zamračená + 2x Bdtn

Pražák

Ve vlaku personál a 13 šotoušů a takový to mělo potenciál.😂

Svojsin

Už se těším na letní čas, co bude ten R do Kralovic zač. Jinak od zítra konečně použitelná doprava do Kožlan, ale trvalo to zbytečně dlouho….

MartinS.

Kdyby jen do Kožlan. 9x denně přímý bus z Kralovic do Prahy… takový luxus ta oblast nikdy neměla. A do Rakovníka dalších 5 spojů.

svojsin

A z Čisté, Petrovic apd. další, o Lubné ani nemluvě.

VaPa

Pokud se nemýlím, tak Kožlany – Praha Zličín v prac. dny tři spoje.

svojsin