Jak udělat železnici atraktivnější než dosud. Bratislava hostila první Česko-slovenskou drážní konferenci

Polep lokomotivy Siemens Vectron. Foto: VUZPolep lokomotivy Siemens Vectron. Foto: VUZ

Akce navazuje na vstup VUZ na slovenský trh.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karl vB.

Výroky některých aktérů, které byly uvedeny v chronologickém výcucu docela pobavily. – Kupec (Pesa): „Rozdrobení objednávky železničních výkonů na kraje je velký problém české železnice.“ Pan Kupec se vozí asi většinou v autě, nebo pokud jede vlakem, tak asi z Prahy. Jinak by něco takového nemohl vypustit. Stačí porovnat uživatelskou přívětivost JŘ jakéhokoliv regionu v letech 2002 a 2023. – Kampík (AŽD): „Navrhuje, aby se sjednotily předpisy v ČR a SR.“ 🙂 To bude velmi přínosné a operativní, pokud jakákoliv změna půjde k projednání paralelně přes dvě velmi progresivní SŽ. Nebylo by lepší si vzít za vzor spíš ÖBB-Infra? Obzvláště… Číst vice »

vtvt

Ad „potenciál na modernizaci spojení PL-SK-HU“
… V létě byly navrženy jako prioritní 3 linky na Ukrajinu (Lvov) jako prodloužení 3 koridorů z PL, SK, HU. Všechny 3 koridory směr Ukrajina propojuje čtvrtý koridor Tarnow-Košice-Debrecen. Patrně toto bylo myšleno.

Nebo myslel koridor přes Povážie
https://transport.ec.europa.eu/system/files/2022-07/Revised%20corridors%20to%20include%20Ukraine%20and%20Moldova.pdf

David

Praha – Kladno jako PPP? Ještě loni tam svítilo, že se letos začne stavět a teď to vypadá, že SŽ zase odsunula rekonstrukci té trati na neurčito. Nakonec ta trolejbusová trať na letiště dožije dřív než se dočkáme vlaku.

David

„Za velký problém české železnice označil Miroslav Kupec rozdrobení objednávky železničních výkonů na kraje.“

Jen se jeďte podívat do Švýcarska, jak velký problém je, když si (téměř) každý z 26 kantonů řeší osobní dopravu samostatně, lidé vyloženě trpí [ironie].

vtvt

Tak pan Kupec má za úkol úspěch svého zaměstnavatele.

Doufá PESA, že ŽSSK bude znovu chtít nakupovat dieslové vlaky, neboť si patrně PESA s takřka neprodejným Linkem III (=trojvagonový RegioShark) věří proti typu 861 od ŽOS Vrútky.

Neboť velmi vysoká hmotnost typu 861 se musí negativně projevovat na spotřebě.

Vtvt

„PPP projekt na železnici by kromě IV. koridoru mohl být i na trati z Prahy do Kladna, řekl Kupka.“

I když vyzývám k šetření, tak až takový nedostatek peněz jsem nečekal

Vtvt

Budou výluky Bratislava-Brno? Pokud ano, tak jak dlouhé?

Malacky – Devínska Nová Ves, modernizace vč. ETCS 2021-2024

Malacky – Kúty, modernizace 200 km/h vč. ETCS 2024-2028

https://zdopravy.cz/misto-koridoru-opravy-kritickych-mist-zsr-maji-konecne-harmonogram-investic-na-nasledujicich-deset-let-98908/

Díky.