Omlouváme se, Wi-Fi nefunguje. Ukradli z ní díly, informují České dráhy cestující
Informace pro cestující ve voze ČD
České dráhy řeší nepříjemný problém. V některých vozech přestala fungovat možnost připojit se k síti Wi-Fi kvůli tomu, že neznámý
Pan Forman to nejlépe řekl ve svém filmu Hoří má panenko:
„Pánové, fakt je ten, že když si to ty lidi rozkradli, tak to nemůžou vyhrát!“
Dal bych cedulku „Zde fungovala Wi-Fi ale jeden z nás ji ukradl takže bohužel již nebude“ A hotovo 😀
Autor cedulky nejen že patrně nezná platný designmanuál ČD, ale neumí ani česky. „z důvodů odcizení dílu“ a čárka – hned dvě chyby v jedné větě…
Dobrý večer, pane Jiří,
designmanuál i kroužek nad písmenem U (ve slově ,,důvodu“) připouštím, ale ta čárka nejspíš odděluje přístavek (event. přívlastek volný) od zbytku věty, neboť udání příčiny (důvodu) není pro význam věty natolik důležité a lze ho vypustit.
PS: ještě k designmanuálu – ta cedulka vypadá ještě celkem dobře, lepší než aby byla psaná ručně, jako jsme tu byli nedávno svědky v souvislosti s bistrovozy
Navíc se Internet píše s velkým I na začátku, s malým to znamená něco poněkud jiného.
Dnes už nikoli, http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=internet
No jo, prostě Češi. Tady nemůže být nic funkčního.
Taková tragédie to není. Je to jen internet.
Nedavno jsem nekam do diskuze psal, ze mi je nejkay WiFi ukradeny. No a ted je to i oficialniB
Už Zabotlamy nehlásily zastávky, protože depáci ČSD odnášely součástky pro radioamatéry. 🙂 A rekuperace taky nevydržela moc dlouho od zkušebních jízd
Mínusovače tíží svědomí? 😀 Nebo proč že to tedy nefungovalo?
Ač jsem vám mínus nedával, tak proč nefungovala rekuperace vím docela přesně: elektromechanická regulace nebyla schopná reagovat dostatečně rychle na změnu poměrů v síti.
A proč nefungoval rozhlas (nikoli „hlášení zastávek“, to už je speciální funkce toho zařízení a myslím, že na žabotlamech ani zřízena nebyla) dovedu odhadnout: elektronky, zvlášť v třesoucím se vozidle, moc dlouho nevydrží. Po dvou – třech výměnách „někdo“ nahoře rozhodl, že už do toho další peníze cpát nebude.
To nic není. Dneska ráno v eurocity Varšava-Vídeň soupravou PKP někdo zjevně ukrad jídelní vůz, první třídu a ve druhé třídě kromě Wifi i topení. Cestovali jsme jak za Husáka.
Stejně jako my máme „času dost“, tak v Polsku provozují „poczekaj, kiedy przyjdzie“
Proc instalovat 4G repeater, kdyz tam muzem nacpat tragikomickou technologii jmenem WiFi…
Protože WiFi je „zadarmo“ a zákazníci tak chtějí hlavně WiFi.
Nyní mají moznost si platit neomezeny tarif.
No jo, jenže to by se to brouzdání po FB a stahování filmů cestujícím prodražilo…
Když by místo wifi dali do vagonu nějaké zesilovače signalu bylo by to lepší.
Možná by stačilo okna. Na stejné trati kde v BMZ potřebuju WiFi, mi v béčku běží data.
No když dělají vylepšení na vagonech tak radeji ty zesilovače signalu.
A jak byste chtěl chránit cestující před slunečním zářením než tenkou vrstvou pokoveného skla? V Bmz můžete číst knihu.
Jak si je vychováme, tací budou. Ti dnešní, co kradou nejen díly, asi vychovaní nebyli a měli by tahat klády. Já jsem nikdy nikomu nic neukradl a nikomu neublížil. Vážím si svých rodičů i prarodičů, protože to je jejich zásluha. Co vy, ostatní rodiče? Také vychováváte svá dítka osobním příkladem ke slušnosti a mravnosti?
Ani hudbu, el. knížky, software? Fakt ne?
Predmetem krádeže může být jen fyzická věc
Přesně tak, autorská práva v aktuální podobě jsou retro
El. knizky??? Nesnasim knizky na baterky. Kniha neni jen ten „obsah“!
Ti dnešní? Jakože kradou jen mladí? Pobavil jsem se..
Obzvláště když je řeč o dráze.
Český dráhy mají konečně v 21 století zásuvky?????
Co si o lidech volících Zeman-Klause mysleti, že nejsem tím vůbec zakočen.
Tak se taky připojím. Nevím co píší dnes, ale u R16 již min před rokem, byl ve skříní technologií lístek: “ wifi nefunkční (čeká na náhr. díl)“ Z toho plyne, že někdo krapet kecá. A pokud někdo nevěří, tak jsem si to i vyfotil. No, v každém případě jsem zjistil, že kupodivu nejlépe wifi funguje, tedy aspoň co já jezdím, na slovenských vozech.
Jinak mě osobně je to úplně jedno, stejně má každý u svého operátora nějaký ten super tarif s daty, tak nějaká wifi ve vlacích, mě již dávno nechává úplně klidným.
Ostatně ve veřejné dopravě se bez dat i wifi jistě obejdeme všichni, stačí domácí a pracovní připojení.
Jel jsem v Německu z Drážďan do Lipska IC a taky bez WiFi, to samé MHD. Takže ono to taky všude není standart. Zas třeba naopak v Maďarsku měli internet v každém osobáku i větším nádraží, to jsem čuměl.
Budapest – Mizskolc EC v nejakých alias Bymee s klasickýma podvozkama s litinou, žádný WIFI, žádná klima, povinně místenkový ignorovaný. Asi Magyarovár. Srpenec letos.
Angličtinu jaksi nepoužívají z 99%.
Nemyslím si že by někdo kecal, ale pokud se zařízení opraví a již 3x je to zařízení na stejných vozech znovu ukradeno, tak to není o tom , že by to někdo rok nepravoval.
Rád bych věřil prohlášení, že to někdo ukradl, ale speciálně s tímto lístkem (byl stále tentýž) jsem se setkal i v létě a pokud zítra R16 pojede ( momentálně probíhá na trati mezi Berounem a Prahou výluka) a bude tam dotyčný vůz, pudu se přesvědčit, jak že to je (určitě to zde napíšu).
Mimochodem, spíš mě na celé věci zaráží ta věc, že někdo z nějakého důvodu vyvinul iniciativu a nechal vyrobit a hlavně i zaplatit ty cedule. Spíš mě zajímá, jaký to má účel a co od toho mám do budoucna očekávat. Že by to nešlo zabezpečit jinak ??
No ono se zcizováním dílů do vlaků jsem se setkal dost často: zásuvky s nabíjením přes USB z Bmz specielně první a poslední kupé. Potom relé ovládající záchod , nevím kdo má doma patice na tyto relé a používá 24V DC , nemluvě o vědomě vytahaných drátech z Wago svorkovnice , což byla sabotáž. Spolu s klasickou otázkou “ qui bono” se ptám , kdo má ještě potřebu mít náhradní díly z vozů původně rakouskych vozů? Běžný cestující ? Vandal , ten když prohraje Banik , tak rozkope dveře kupé a vytluče okna, ale sofistikované poškození uvnitř rozvodné skříně na… Číst vice »
To má jednoduché řešení, prostě jim je ČD nemají prodávat.
To bylo ve vozech ABpee (velkoprostor 1./2. třídy na konci vlaku). Toto je z vozu Bmz (kupé 2. třídy, řazen uprostřed soupravy). Jedná se o zcela jiný vůz.
V některých ABpee WiFi funguje, v jiných stále čeká na onen díl. A ano, čeká již více než rok…
Tak to jsem opravdu rád, že někdo potvrdil, že nekecám 🙂
No zdá se s wifi to nebude tak jednoduché
Nejspíš cestující zatoužili po SIM kartě s neomezenými daty. 🙂
Akorát nějak nedomysleli, že jim ten trestní čin za pár hodin surfování na internetu (než jim to operátor tipne) tak nějak úplně nestojí 🙂
No oni ti zloději kdečeho nejsou zrovna obecně žádní Einsteini. Jejich rozhled je značně omezen někde mezi předmětem krádeže a nejbližší zastavárnou.
Otázka je zda to jde jenom za cestujícími, celkem bych se vsadil, že k tomu přispěli i někteří zaměstnanci.
Zajímalo by mne, jaké zkušenosti s tím mají ostatní dopravci (vhodnost technického řešení) a zda dokáží ČD zjistit na jakých linkách se zařízení ztrácí.
Dokáže a dokonce i s přesnou polohou, časem a datem. Více prozrazovat nechci.
Za 3 roky jsem nezažil žádný případ, že by to někdo ukradl. Máme na vlaku skříňky, ve kterých je to zamčené. Kde to má ČD mě nikdy nenapadlo.
Jednoducjé řešení.
WiFi jako zbytné zrušit, nebylo by co ukrást. Ušetřené inv. prostředky věnovat do nových vozů.
Sedačky, stolky a dveře a okna taky zrušit jako zbytné – komu jde o dopravu, tomu stačí dobytčák.
Pokud jde o neexistenci stolků ve vozidlech, tak tu už někteří dopravci dokázali – a pro Trondu dodám, že kupodivu právě ti „nestátní“.
radeji slusnej vuz, pohodlnej, cistej, topici, vetrajici a v hycu klimatizujici, nez uttapet prachy ve wiFi, ktery na to cestovani ma zcela marginalni viv.
Nauč se nejdřív psát česky, slípko, než vlezeš někam do diskuse se svými nablblými názory! — Dík!
Proc? cestina je stejne neperspektivni jazyk….
Pro některé cestují je škoda i toho dobytčáku…
WiFi není předmětem podnikání, všechno vámi uvedené s ním úzce souvisí
Pijete kafe? Já ne. Takže použiju vaši logiku: Kafe jako zbytné zakázat.
Ale to byste tu logiku použil špatně. Dáda nepsala nic o nějakém zakazování, ale zrušení. Tedy byste jí to kafe prostě nepřinesl, resp. nepodporoval, aby jí to kafe přinesl někdo jiný. A to je naprosto fér – ona si může své kafe přinést v termosce, a my si zase z jejího kafování nesednem na zadek.
Jasně, i to je možnost – zrušit wifi. Akorát by měl v ČD o nabídce pro cestující rozhodovat člověk, který si sám vyzkouší s běžně prodávaným vybavením, jestli okna propouští signál mobilních operátorů a pokud nepropouští, tak buď o tom cestující řádně informovat při nabídce jízdenky (=patrně Vám v tomto vagonu nebude správně fungovat Vaše soukromá datová simkarta). Anebo do vagonů dát normální okna, protože já neznám jiný případ než ve vagonu, že nějakým sklem vůbec nebo špatně prochází signál mobilních operátorů. P.S. Prosím abych byl ušetřen povrchních informací, že normální vagon je z principu kvazi-Faradyova klec (protože ten problém… Číst vice »
ano, pokud sou pokoveny okna je prijem mizernej. bohuzel.
Nepřežijete pár hodin bez Internetu?
No ja bez internetu prezil 42 let.
Jako nejlepší řešení, zvláště pro ty co chtějí jezdit úplně zadarmo, bych zaveld „klecové vagony“. Pouze tvrdá ocelová sedačka s upínacími pasy a žádné vytápění, klimatizace a podobné blbosti. Nač? Když tam stejně profukuje, tak by to bylo plýtvání energetickými zdroji.
proc klecove! mame plosinove vozy. Lehke, elegantni…
A tebe tam demonstrativně vozit jako reklamu po republice, že i tak se dá cestovat
Dáda: Ironie – vlaky jsou zbytné, zrušit!
Princip je stejný, a přitom vlaky chcete zachovat :).
Presne tak. A tech cyklostezek ktery vzniknou na miste zrusenych trati!
Aha, tak proto na R16 sice vždy je Wi-Fi, ale jaksi bez připojení k internetu.
Sice je jako hrozný, co všechno lidi ukradnou, ale na druhou stranu se nemohu zbavit pocitu, že by asi příslušné „komponenty“ šlo umístit trochu lépe. Netuším, o co přesně jde, a kde to současně ve vagonech je, ale předpokládám, že v nějaké skřínce na šestihran. Nevím, no, asi by šlo zvolit i trochu lepší „antivandal“ provedení, lidi jsou bohužel hovada.
Ono se přesně ví v které stanici se to strácí, dokonce je zařízení uzamčeno na zámek. Ty zámky jsou násilím vylámané. Spíš mě zaráží, že PČR není schopná dohledat zařízení ve kterém je aktivní sim karta. Dnes přeci není problém lokalizovat polohu.
Aha, zajímavé. Policie polohu SIM pochopitelně zjistit dokáže, nebo ono se ví, že ne? Vysvětlení by pak bylo jednoduché, ČD předpokládám SIM nechají zablokovat a pachatel ji vyhodí někde do příkopu, neaktivní ji samozřejmě lokalizovat nejde.
I po vymene SIM lze lokalizovat jakekoliv zarizeni, protoze do site z principu odesila unikatni identifikator. Kdyz se chce jde spousta veci.
Bohužel i IMEI lze u některých zařízení softwareově změnit. Takže pokud zloděj není jelito, tak si ten provařený IMEI nezatáhne domů.
Dokud se bude cokoliv na dráze zamykat, tak, že klíč koupím v každé elektře, tak budou krádeže, bezdomovci atd. Koupím věc za x milionů a nechám ji v podstatě odemčenou na opuštěném místě? Velká frajeřina…
No moment, verejne latriny byvaji zcela bezne zamcene na 10 klicu, k vyzvednuti v pokladne nasledujici stanice, otevreno mezi 10.03 a 10.04 kazde druhe utery behem prestupnych roku.
Ovšem jen pokud tento den připadne na úplněk!
Osoby starší 65-ti let, mají vstup zdarma, pouze v doprovodu obou rodičů. 😉
Bezdomovci, to vížežejo. Byla to normální česká verbež, jako obvykle.
A nebo nějaký staromilec, který wifi nenávidí a tak to poškozuje záměrně. Klidně to může být i zaměstnanec drah, neboli kazisvět a záškodník v jedné osobě.
Ilumináti a rosekruciáni, který naved Havel.
Nevím, kdo je rosekrucián! Asi jsem nevzdělaný! Můžeš mi rozšířit obzor, prvorepublikový komiku? Děkuji!
Use the Google, Luke
https://www.google.cz/m?q=rosekruci%C3%A1n&client=ms-opera-mobile&channel=new&espv=1
Kdepak to je soucast kampane od soukromniku!!!
Petihran v každé Elektře nekoupíte.
A navíc je menší než ty elektrikářské
Nevím jak zde zmiňované pěti- a šestihrany, každopádně s na dráze používanými čtyřhrany obchoduje na Aukru přímo jeden zaměstnanec nyní již opět ČD. Dokonce sem občas do diskuse přispívá…
„Drážní“ čtyřhran je běžná věc nejen na dráze a prodej kliček na aukru není nic trestného. Já sám kličku z aukra nemám, nepotřebuji ji. Stačilo kouknout na chalupě do šuplíku a elektrikářské téčko na otevírání rozvaděčů nalezené během pěti vteřin pasovalo úplně přesně. Není to tedy zrovna lehká věc, skládání ze dvou dílů také úplně praktické není, ale chci tím říct, že kdo chce, cestu si snadno najde. A když to nebude čtyřhran, ale šestihran, půjde to třeba kleštěma. Řešením není zamykat drahé součásti vozů na mnoho-hrany, ale na normální zámek s klíčem, nebo jinou technologii, která se nedá tak… Číst vice »