Omezení na podkrušnohorském tahu: ŘSD bude stavět okružní křižovatku a opravovat u Prunéřova
Silnice I/13 mezi Mostem a Chomutovem, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Ředitelství silnic a dálnic chce ještě před koncem letošního roku rok výrazně proměnit napojení Kadaně na hlavní podkrušnohorský tah, kterým
1/13 by od Ostrova po Chomutov měla být předělaná na čtyřpruh, ale v jakém časovém horizontu?
Bez tunelu (tunelů) to nepůjde.
to se mrkněte na úsek Stráž nad Ohří – Perštejn. tam je to hodně hodně komplikované řešit jinak, než tunelem.
Klášterec nějak takto? : https://mapy.cz/s/bopabopano
Obchvat Klášterce má 3 varianty, viz https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/jY_NDoIwEISfxRdgF_n1WMBABW-aYi8GTK0oUIJE4ttbuIvObSffZGeAQw68LV6VLIZKtUU93dw9pzSlZhBiGltoInGjreVkB0Q0NXDSQBiTxPYy7dj-GmkUJJG32SNS9788fhHBX3kGfEaWGszAwosdcFmrUs9lAfBOvjMmp2KkLS1fAu_FVfSiN27qOUA-jqMhlZK1MC6qga455nh3HoysVh9jgJEo/#/stavby/I13/i13-klasterec-nad-ohri-obchvat?filters%5B%5D=StavbyStudie&page=0
Nez se to postavi, tak to bude uprostred mesta stejne jako soucasna trasa….. O obchvatu se mluvi uz minimalne 30 let. Kazdopadne prestavet celou trasu z Ostrova az do Chomutova je nutnost. V idealnim svete by se ve stejne stope udelala i prelozka zeleznice.
PS: existuji i jine varianty mimo tech tri. Jrdna je dokonce tunelova.
Nápad je to pěkný, výsledek by byl fajn, ale obojí by podle mě muselo vyšplhat víc do kopce nad řeku, kvůli terénu i osídlení. A stejně to bude spousta tunelů, byť krátkých a mostů. Sevřené, klikaté údolí…
To mozna, ale silnice je nutnost a klikatici se zeleznice sice s krasnym vyhledem, ale plouzici se rychlosti, taky. Myslim, ze udelat to najednou a v jedne trase je snadnejsi a soucasne mensi zasah do prirody. O tom, ze jakakoliv liniova stavba v tomto uzemi je problem nemam sebemensi pochybnost.
Nejmenší zásah by mohlo být sci-fi : železnice do tunelu a silnice hned nad něj.
A na vyskovy profil te trasy jste se dival?