Omezení na mostě v ulici Otakara Ševčíka v Brně začne v pondělí, bude se jezdit jedním pásem

Most v ulici Otakara Ševčíka v Brně. Foto: Petr KuncMost v ulici Otakara Ševčíka v Brně. Foto: Petr Kunc

První fáze potrvá zhruba rok, během kterého bude uzavřen jízdní pás ve směru od Židenic na Komárov, včetně přilehlých ramp.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
marty-t2

Tak „super“ je, že za pár týdnů/měsíců snad začne stavba i na objízdné trase – rozšíření D1 na jihu Brna. No nebude to nic pěkného, ale lepší takto s vidinou zlepšení situace za 2 roky než, aby se ten most na Ot. Ševčíka co je fakt v šíleném stavu úplně rozpadl… 2 roky to ale vidím v Brně na docela nepříjemné zácpy…

Tomáš Gottschalk

Objížďka přes Žarošickou a nezkoordinované světelné křižovatky bude docela masakr. Na druhou stranu se asi zčásti uleví Gajdošově. Každopádně nebude vůbec jednoduché dostat se z východu na sever a opačně, bo na severu se staví Tomkáč a na jihu Žabovřeská. Jo kdyby byla D43 z Bosonoh do Kuřimi, nebo úsek VMO Bělohorská – Černovická, tak by to bylo výrazně snazší.

Honza Pr

Navíc záměrně nezkoordinované semafory…

tomash

Další věcí je naproto neřešený problém vzniklý zákazem levého odbočení Ot. Ševčíka -> Ostravská (směr Ostrava). Toto šlo řešit např. vybudováním kruhového objezdu místo světelné křižovatky u AAA Auto na Černovické, no příprava opět nulová. V Brně se všechny stavby řídí heslem: „Prostě to zavřeme a basta“.

Tomáš Gottschalk

Kruháč by to akorát zazdil.

PetrN

aby se auta na kruháči otáčely a jely zpět k mostu a následně doprava na Ostravskou by tam rozhodně nezbyla už kapacita, budeme rádi když se to tam nějak ujezdí 1+1 se zavřenými rampami

tomash

Máte v ruce nějaká čísla nebo střílíte od boku?

PetrN

shodou okolností jsme na té křižovatce dělali v odpolední špičce dopravní průzkum 2 roky zpět v rámci jiného výzkumného projektu (nijak nesouvisí s touto rekonstrukcí mostu), takže vím jaké tam jsou reálné jednotlivé křižovatkové proudy.
A je mi jasné, že by to kapacitně nemohlo vyjít, i když jsme tu vaši variantu samozřejmě nepočítali

PetrN

no a mimo špičku, když bude kapacita tak i tak můžete jet přes most rovně a u AAA hodit na levém U-turn (což s osobákem v pohodě vyjde).. ikdyž to bude takové pololegální řešení

tomash

Zakázáno bude také levé odbočení z Ostravské (od Ostravy) do Černovické (do Komárova). Důvod mi uniká. Zřejmě chtějí, aby pruh ve směru Otakara Ševčíka -> Černovická nebyl bržděn semaforem, nicméně pruh pro opačný směr (Černovická -> Ot. Ševčíka) semaforem bržděn bude, podle mě jde tedy zase jen o opatření „odborníků“, jak je v Brně zvykem.

tomash

Nojo, minusy. Zajimave, ze pri stavbe VMO Pisarky takto fungovala svetelna krizovatka Zabovreska x Veslarska, kde se z Veslarske najizdelo doleva na Zabovreskou, pricemz intenzita dopravy na Zabovreske je vyssi nez na Ot. Sevcika. Ale na Ot. Sevcika to proste nejde.

David K

To je velkej problém sjet z D1 až u makra a jet do Komárova z druhé strany?

Martin Peterka

V Brně se to pěkně rozjelo – Žabovřeská, Tomkáč, Rokytova, Bauerova, Ševčík. A všechno půjde v roce 2024 do provozu, paráda. Horší to bude s tím rozšiřováním D1 na šestipruh, to bude v Brně veselo 🙂

Ondřej 2

No hlavně aby se nezjistilo, že jsou zežraný předpínací lana. To by teprve bylo VESELO…

Bubak.cz

Vzhledem ke stavu toho mostu by mě nepřekvapilo asi žádný zjištění – i při dodržování omezení na třicítku je to dobrej test tlumičů a zjištění jiných vůlí podvozku, a okolí je pokrytý upadlýma poklicema z kol. Jednu jsem viděl upadnout z jinýho auta na skoro-až-skokánku u mostní spáry naživo.

zdendik

No ono je to tak, (v případě D1), že se zjistilo, že by se sice mohly aspoň provizorně namalovat 3 jízdní pruhy každým směrem, ale neunesl by to stařičký most přes trať, z doby reálného socializmu. Takže ten bude tvořit největší problém, jinak je rozšíření D1 řešeno v podstatě jako přílepek, asi něco jako D2 od jihu. A v uzlu ostravské radiály to nebude první rekonstrukce mostu, čti stavba nového.

PetrN

přílepek ano, ale nesrovnatelné s D2, tam chybí odstavný pruh, zatímco D1 se bude plnohodnotně rozšiřovat i v prostoru mostů