Omezení na mostě v ulici Otakara Ševčíka v Brně začne v pondělí, bude se jezdit jedním pásem
Most v ulici Otakara Ševčíka v Brně. Foto: Petr Kunc
První fáze potrvá zhruba rok, během kterého bude uzavřen jízdní pás ve směru od Židenic na Komárov, včetně přilehlých ramp.
Tak „super“ je, že za pár týdnů/měsíců snad začne stavba i na objízdné trase – rozšíření D1 na jihu Brna. No nebude to nic pěkného, ale lepší takto s vidinou zlepšení situace za 2 roky než, aby se ten most na Ot. Ševčíka co je fakt v šíleném stavu úplně rozpadl… 2 roky to ale vidím v Brně na docela nepříjemné zácpy…
Objížďka přes Žarošickou a nezkoordinované světelné křižovatky bude docela masakr. Na druhou stranu se asi zčásti uleví Gajdošově. Každopádně nebude vůbec jednoduché dostat se z východu na sever a opačně, bo na severu se staví Tomkáč a na jihu Žabovřeská. Jo kdyby byla D43 z Bosonoh do Kuřimi, nebo úsek VMO Bělohorská – Černovická, tak by to bylo výrazně snazší.
Navíc záměrně nezkoordinované semafory…
Další věcí je naproto neřešený problém vzniklý zákazem levého odbočení Ot. Ševčíka -> Ostravská (směr Ostrava). Toto šlo řešit např. vybudováním kruhového objezdu místo světelné křižovatky u AAA Auto na Černovické, no příprava opět nulová. V Brně se všechny stavby řídí heslem: „Prostě to zavřeme a basta“.
Kruháč by to akorát zazdil.
aby se auta na kruháči otáčely a jely zpět k mostu a následně doprava na Ostravskou by tam rozhodně nezbyla už kapacita, budeme rádi když se to tam nějak ujezdí 1+1 se zavřenými rampami
Máte v ruce nějaká čísla nebo střílíte od boku?
shodou okolností jsme na té křižovatce dělali v odpolední špičce dopravní průzkum 2 roky zpět v rámci jiného výzkumného projektu (nijak nesouvisí s touto rekonstrukcí mostu), takže vím jaké tam jsou reálné jednotlivé křižovatkové proudy.
A je mi jasné, že by to kapacitně nemohlo vyjít, i když jsme tu vaši variantu samozřejmě nepočítali
no a mimo špičku, když bude kapacita tak i tak můžete jet přes most rovně a u AAA hodit na levém U-turn (což s osobákem v pohodě vyjde).. ikdyž to bude takové pololegální řešení
Zakázáno bude také levé odbočení z Ostravské (od Ostravy) do Černovické (do Komárova). Důvod mi uniká. Zřejmě chtějí, aby pruh ve směru Otakara Ševčíka -> Černovická nebyl bržděn semaforem, nicméně pruh pro opačný směr (Černovická -> Ot. Ševčíka) semaforem bržděn bude, podle mě jde tedy zase jen o opatření „odborníků“, jak je v Brně zvykem.
Nojo, minusy. Zajimave, ze pri stavbe VMO Pisarky takto fungovala svetelna krizovatka Zabovreska x Veslarska, kde se z Veslarske najizdelo doleva na Zabovreskou, pricemz intenzita dopravy na Zabovreske je vyssi nez na Ot. Sevcika. Ale na Ot. Sevcika to proste nejde.
To je velkej problém sjet z D1 až u makra a jet do Komárova z druhé strany?
V Brně se to pěkně rozjelo – Žabovřeská, Tomkáč, Rokytova, Bauerova, Ševčík. A všechno půjde v roce 2024 do provozu, paráda. Horší to bude s tím rozšiřováním D1 na šestipruh, to bude v Brně veselo 🙂
No hlavně aby se nezjistilo, že jsou zežraný předpínací lana. To by teprve bylo VESELO…
Vzhledem ke stavu toho mostu by mě nepřekvapilo asi žádný zjištění – i při dodržování omezení na třicítku je to dobrej test tlumičů a zjištění jiných vůlí podvozku, a okolí je pokrytý upadlýma poklicema z kol. Jednu jsem viděl upadnout z jinýho auta na skoro-až-skokánku u mostní spáry naživo.
No ono je to tak, (v případě D1), že se zjistilo, že by se sice mohly aspoň provizorně namalovat 3 jízdní pruhy každým směrem, ale neunesl by to stařičký most přes trať, z doby reálného socializmu. Takže ten bude tvořit největší problém, jinak je rozšíření D1 řešeno v podstatě jako přílepek, asi něco jako D2 od jihu. A v uzlu ostravské radiály to nebude první rekonstrukce mostu, čti stavba nového.
přílepek ano, ale nesrovnatelné s D2, tam chybí odstavný pruh, zatímco D1 se bude plnohodnotně rozšiřovat i v prostoru mostů