Omezení na jihu Prahy. Oprava Komořanské změní jízdní řády a spustí dříve přívoz
Komořanská ulice v Praze. Foto: FB Městské částí Praha - Zbraslav
Z Komořanské se stane na tři měsíce jednosměrná ulice.
Z Komořanské se stane na tři měsíce jednosměrná ulice.
Teď se teprve v plné nahotě projeví nedostavba křážovatky u tunelu v komořanech….
Já chápu, že ta X–165 bude celkem šoto, ale proč nemůže být jednoduše 165 odkloněna Břežanským údolím nahoru a Branišovskou dolů?
Protože Branišovská není pro velká vozidla vhodná. Ledaže by tam udělali jednosměrku pro veškerý provoz mimo cyklistů.
Tak to by stejně nebylo od věci kvůli IAD řešící podobný problém.
Krom toho je v půli Břežanskýho údolí zúžení se semaforem.
Jo, to je libovy.
Navic mam takovy nevybiravy pocit (ale nevim jiste, jezdim tam vesmes kratce po setmeni), ze v tom zuzeni se semaforem v Brezanskem udoli za ten cas neudelalo lautr vubec nic. Netusi nekdo, na co se tam ceka?
Je to tak, neudělalo se tam doposud vúbec nic.
Zobrazená křižovatka – tam bych tedy přivítal kruháč…
Souhlas, tam je to šílený
Jedu od Komořan a skoro vždy tam někoho pouštím, buď od Břežan nebo ty chudáky, co jedou od Vraného, ti bez toho nemají ve špičce šanci odbočit na Zbraslav.
Tuší někdo nějaký posun v případě Komořanské radiály nebo jak se tomu říká?
Myslíte asi KOMOKO neboli Nová Komořanská. Postup není víceméně žádný, (ne)děkujme magistrátu (i těm minulým). Stejně tak i u dalších důležitých komunikací v Praze. Donedávna úplně ignorováno, teď se prý řeší opět další studie, protože těch není nikdy dost.
Ironicky si toho všiml developer, který hodlá stavět v areálu někdejšího modřanského cukrovaru, a na základě jeho podnětu se budou dělat různé dočasně zkapacitňující úpravy v těchto místech, například na křižovatce Gen. Šišky s Komořanskou. Protože už teď je to tam tragédie.
NIMBY.
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/obyvatele-komoran-se-bouri-novou-ctyrproudovou-silnici-vubec-nechteji-20150211.html
Já jsem z Modřan a chci jí. Jenže křiklouni jsou víc slyšet.
Jasně. ŘSD si někde potají ušuchtí projekt, kterej neukáže pro jistotu ani místní radnici, a pak se hrozně diví, že jí s tím místní pošlou do háje. Už třiatřicet let… A nedá mi se nezeptat – kdyby s vámi kdokoli jednal stejným způsobem, vyšel byste mu nadšeně v ústrety, nebo byste byl taky NIMBY?
Poté, co se výrazně posunula příprava středočeské D3 (https://zdopravy.cz/hotovo-soud-potvrdil-vedeni-dalnice-d3-pres-posazavi-odvolat-uz-se-nelze-100650/) by KOMOKO představovalo ideální místo pro naindukování další dopravy do Modřan.
Jen v případě zasekané Strakonické, v jiném případě by Modřanskou volil leda blázen, cestovní doba odhadem tak dvakrát delší. Takže to není důvod nestavět KOMOKO ale zajistit průchodnost v okolí Barrandovského mostu.
Nějaká větší průchodnost u Barranďáku, i kdyby šla zajistit (což v tamních podmínkách půjde velmi těžko) narazí na další úzké hrdlo o pár set metrů dál. A když odstraníte i to, přijdou další a další.
Takže reálně by to sice opravdu byla trasa volená jen při zasekání Strakonické. Ovšem to by v praxi znamenalo v podstatě každý den…
To je pitomost, vždyť je tam v cestě k Barrandovskému mostu před Modřany spousta semaforů a ty tam budou vždy. Strakonická má mimoúrovňová křížení.
Jenže tuhle pitomost řidičům poradí (a už roky radí) navigace při sebemenším zpomalení provozu na Strakonické.
Tak píšete „ideální místo pro naindukování další dopravy“ a pak řešíte objízdnou trasu v případě problému. Zase už tu zkoušíte nějaké „sebemenším zpomalení“ za současného stavu. Tak jsem si to do té navigace dal, z Jíloviště do Podolí. Po Strakonické 16 min (16,9 km). Přes Komořany 23 min (18,7 km). I kdyby bylo KOMOKO dostavěné, nemůže Strakonické konkurovat. Jinak používáním teorie dopravní indukce jste to fakt dorazil.
Nemluvíme náhodou o době, kdy by tam byla ta nová Komořanská a na ni sjezdy z okruhu?
Tedy jakýkoli výsledek pro Jíloviště-Podolí za dnešního stavu je naprosto irelevantní?
Pan Zbyněk píše „už roky radí“, takže ne. KOMOKO přináší něco jiného, kapacitu, i pro autobusy busy veřejné dopravy (linka 165). A na dopravní indukci jsem narážel proto, že tady zatím řešíme vyřešení současného katastrofálního stavu dopravy a musíme něco dostavět, aby se to zlepšilo. Pak to můžeme dál ladit a řešit dopravní indukci, ale tu v ČR prakticky nemáme, nemůžeme mít, nemáme ty dopravní systémy pořádně ani dostavěné a řešíme tu základní poptávku.
Nejde srovnávat součanou Komořanskou s Komořanskou radiálou. Radiála by byla napojená rovnou z okruhu.
Zkuste si místo Jíloviště dát Měchenice – Podolí, odkud vede silnice 102. Rozdíl je tři minuty ve prospěch Strakonické.
Když dá člověk start k portálu Cholupického tunelu, vyjde mu rozdíl dvě minuty podle toho, jestli to dá na okruh (a navigace pojede přes Strakonickou 12 minut) nebo na Komořanskou (a navigace to vezme přes Modřany 14 minut). Po dostavbě nové Komořanské by to nejspíš bylo o sekundy.
Posledni update byl v zari
https://www.spolekprokomorany.cz/_files/200001192-c30e8c30ea/%C3%9Azemn%C3%AD%20rozhodnut%C3%AD%202021.pdf?ph=18e6f2e4f1