Omezení dělených směn, o hodinu více odpočinku. Stát představil nový plán na pracovní dobu strojvedoucích
Strojvůdkyně Jitka Ptáčková. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
Podle Českých drah přinesou nová pravidla zvýšení nákladů.
A co takhle POVINNÁ bezpečnostní přestávka po 5-6ti hodinách práce? Ne jako dosud, přestávka na jídlo a oddech, která se ,,prskne“ do směny, kde je zrovna místo a když to nevyjde, tak prostě žádná není? Má ji kamioňák, má ji autobusák i německý kolega!
Uvědomte si prosím, že za tímhle návrhem „z hlavy ministryně“ Maláčové a jistého pana K. z ministerstva dopravy (ministr Havlíček je pouze zneužívaná převodová páka) pouhá ZÁVIST. Dovedete si představit, co s psychikou ministerského úředníka udělá papír formátu A4 na němž je nakreslen osmidenní personální turnus – čtyři denní směny a pak čtyři dny krásného čistého TV. Když se „dva domluví“ a strojmistr jim „dá zelenou“, tak si prohodí šichty a mají krásně týden volna, aniž by si museli brát dovču ….pak se prohodí … A v mozečku ministerského úředníka / madam ministryně zavrtá červíček ZÁVISTI. Jak je možné, že… Číst vice »
Z osobní dlouholeté praxe znám mnoho turnusů. Pamatuji i sněny dlouhé 28 hodin se šestihodinovým přerušením na spánek. A mohu s klidným svědomím prohlásit, že to byly nejlepší turnusy, jaké jsem jezdil. I když je pravdou, že to bylo ještě za minulého režimu a to byly pro naší práci naprosto jiné, tím myslím podstatně lepší, podmínky. Mladší kolegové, kteří to nepamatují, by asi jen těžko věřili, že něco takového by bylo možné. Ono nezáleží ani tak na jednotlivých směnách, ale hlavně na celkové stavbě turnusu, na tom jak jdou směny po sobě. To je myslím to hlavní. Jinak i to… Číst vice »
Vyoženě by mě zajímalo, ve které jednotce a kde jste jezdil, protože máte absolutní pravdu. Měl bych pár tipů na to, kde takový turnus byl, ale prosím o nápovědu – alespoň o jednotku a typ osobní/nákladní, kde jste jezdil – a já bych si moc zkusil tipnout ten turnus nebo alespoň relaci, jestli si budeme mentálně rozumět.
Jelikož to bylo v začátcích, tak jako všichni ostatní jsem musel začínat na nákladech. Na osobní vozbu mohli jen strojvedoucí kteří měli již zkušenosti a jen ti nejlepší. Takže na osobní jsem se dostal až koncem osmdesátých let. A jezdil jsem tenkrát v depu o kterém se říkalo že je druhé největší v republice 🙂 .
Teď se přiznám, že jsem si asi naběhl. V Česko-moravském prostoru byla největší LD Ostrava, LD Č.Budějovice, LD Č.Třebová a LD Nymburk. Které z nich bylo druhé největší , to přesně nevím, ale tipnul bych si na Třebovou.
Původně jsem si myslel, že definice těch popsaných směn se hodí na směnné s odpočinkem, které v ČT bylo, ale ne jako vybraný turnus, ale jako směny rozložené do více turnusů. Druhá možnost je vozba nějakého dlouhého manipuláku s odpočinkem.
Neuhádl jsem a nebudu dále sondovat.
Je vidět, že máte přehled 🙂 . Byly to v Třebové tzv. Berounské nákladní turnusy. Nebyly tvořený jen z těch dlouhých směn, které byly 13 plus 15 h, byly v nich i jednodenní dvanáctihodinové.
Mám nejenom přehled, ale taky data a ty turnusy. Ale špatně jsem hledal, protože kdybych si otevřel TS E 14 z GVD 87/88, tak bych to tam viděl – 13 – 6- 15 = 28 výkonu, 6 spaní.
Příkladem mohou být „pantografové turnusové skupiny“ LD Praha střed 03EM, 04EM 70. a 80. letech minulého století …. 01EM / 02EM byly panťáky na rameni Praha – Beroun, něco do Benešova a Kolína kvúli seznání, v podstatě denní / noční šichty …. ONJ vozidlo převážně Benešovy … Například ranní R 751 do HK, pak celodenní pendly na EM 475.1, spaní v HK, druhý den totéž a pak „nějak“ návrat do Prahy. EM 475.1 pokrývaly vozbu až do Chocně přes Týniště, osobní vlaky Praha-Pardubice …. tohle se dalo krásně oběhově zkombinovat … Po celodenním pendlování se spalo v Kolíně a druhý… Číst vice »
Jo. Na panťácích ,zdvojených, jezdil na každém konci jeden strojvedoucí a pomocník přecházel. Takže počet ujetých Km :2. Dnes chudák běhá z jednoho konce na druhý, ani se nevy…. Dřívější délku směn by dnes nikdo nepřežil.
Na ty dlouhé turnusy se spaním mám jiný názor … pamatuji rychlíkový turnus do Žiliny z 80-90. let, LD Přerov. Tento turnus byl velmi neoblíbený, poněvadž se v Žilině spalo .. ubytovna údajně 2km od nádraží … a trať Bohumín – Čadca – Žilina patří k těm nejtěžším .. Osobní zkušenost nemám, byl jsem tenkrát na nákladech. ps: naše zemička je velmi malá, takže považuji dělené směny na nákladech za úplně zbytečné. V minulém režimu jsme měli poznání jen do Třebové, a v praxi jsme nejvíc jezdili trať Přerov-Břeclav. Později i Kuty/Lanžhot nebo nahoru – Petrovice u Karviné – hraniční… Číst vice »
Tu trať i nocležnu znám velice dobře. Ano spalo se v depu, což je dost daleko od nádraží, ale spaní tam bylo dobré. Já osobně jsem do Žiliny jezdil rád a také jsem tam ihned po přechodu na osobní dopravu jezdil často. Za mě je ale ještě náročnější trať přes Horní Lideč. Ty spací směny tehdy měly své opodstatnění. Nevím, zda si to pamatujete, ale objet rameno Třebová – Praha, to bylo bez odpočinku prakticky nemožné. Jak jsem psal, ty podmínky tehdy byly naprosto rozdílné oproti dnešku a to jak v provozu, tak v zázemí a pracovních podmínkách.
Jenomže jste půlku šichty prospali na nulté koleji, nebo na čekačkách.:-)
Proč musí mít každá profese svoje tabulky? Nestačilo by se odkázat na hodiny kamioňáků?
Jezdíme dle zákona o drahách a dalších přísluš. zákonů a předpisů a ne podle zákona o provozu na pozemních komunikacích. – Nesrovnatelné!!!!
A jaký je rozdíl mezi řidičem kamionu a strojvedoucím? Člověk jako člověk a odpočinout si musí oba.
Řidič kamionu si postel vozí s sebou, navíc málokdy když řidič má přestávku tak s jeho autem jede jiný řidič. Zato strojvedoucí musí jít někam kde si může lehnout a takové místo není na každé mezi kde může stát kamion.
Takže u dělené směny s přestávkou delší než A hodin ať zaměstnavatel zařídí B hodin v posteli. (Spousta typů „dálkových“ autobusů taky nemá postel)
Jde hlavně o zákoník práce a dobu strávenou „náročnou“ činnosti.
Mimochodem co tramvajáci, na ty do jisté míry platí oba zákony.
To prodloužení nočního odpočinku z 6 na 7 hodin se mi zdá jako poměrně rozumná věc.
Ideální způsob, jak zprotivit práci strojvedoucího …. lepší by byl výraz z……t. Tak příklad z přelomu 70. a 80. let minulého století … TS 05E LD Praha střed jednomužně Osobní vlak 5011 Praha – Přerov, tam odpočinek na lůžku cca 8 hodin, zpátky osobní vlak 3740 Přerov – Česká Třebová / osobní vlak 5028 Česká Třebová – Praha. Dvě denní šichty „hodily“ 26 hodin = norma na 4,56 dne … Píše se rok 1958, začíná elektrifikace sítě ČSD, nicméně na rameni Praha – Bratislava stále vládne Albatrosová parní trakce a turnusová skupina 01P lokomotivního depa Praha střed zajišťuje následující výkony… Číst vice »
Tímhle příspěvkem jste asi odradil mnoho lidí od toho aby šli dělat fíru.
Já nevím, tohle byly pouze příklady z historie. Podobně na to se spaním / délkou směny byly električky na TEŽ, resp. všechny parní skupiny ….
Spaní přes den někde je hnus. To bych nikdy nechtěl. Ty směny z roku 1958 jsou hrůza. To už radši tu noční z roku 2006.
Jaký je rozdíl mezi tím, když spíte doma po noční … nejde jen o strojvedoucího, ale řidiče, horníka, hutníka …. nebo v Žilině, Bratislavě, Štúrovu ….
Kdysi jsem na Slovensku vyposlechl rozhovor jednoho řidiče – každou noc od neděle/pondělí – pátek/sobota jezdím trasu Košice – Zvolen ( nebo někam tam) …. vyměním návěs a jedu zpět.
Bezpečnostní přestávku čerpal při obratu, přes denní limit doby řízení se nedostal …
Já bych k tomu řekl jen tolik, že tato úprava legislativy nic nevyřeší a přinese jen zvýšení nákladů dopravcům. Vždycky záleží na zaměstnavateli, jak směny sestaví, a na zaměstnancích, co si nechají líbit. A jestli 6 nebo 7 hodin odpočinku? Podívejte se, i podle nové legislativy bude legální honit strojvedoucího 13 hodin v kuse bez rozumných přestávek (pro jistotu třeba s nástupem ve 2 v noci), pak ho nechat 7 hodin vyspat a pak ho hnát na dalších 13 hodin. Pokud není robot, tak na něj během takové směny slabá chvilka přijde. Prostě tohle nic neřeší. Považoval bych za rozumnější,… Číst vice »
Po 6 hodinach spánku bych ani já nechtěl jezdit 12 hodin v kuse třeba s obraty do 15 minut bez pauzy. To by snad žádný turnusovy duvernik nepodepsal. Je to o skladbě směn a dohodě zaměstnanců s dopravcem a třeba u nas se to daří, že druhý den dvoudenky je klidnější. Já bych byl pro ty bezpečnostní pauzy jak je u silnice po 4,5 hodinach. Ale hlavně ponechat tu povolenou délku řízení 13 hodin. Bych chtěl vidět strojvedouciho, co si bude stěžovat na dlouhé 13 hodinové směny a radši místo toho půjde víckrát do práce. Spíš mám obavy, že hlavně… Číst vice »
Je rovněž nutné, aby se doba řízení zaznamenávala elektronickou cestou, např. na čipové karty.
Tak to by byl průser jako hrom. Proč to asi ještě není ? Protože by na světlo vylezlo neustále překračování.
Tak proti monitoringu licencí byly hlavně soukromníci.
Já jsem jednoznačně pro. To by bylo veselo, jak by najednou opět vzrostl nedostatek strojvedoucich.
Přesně kůly tomu jsem nenastoupil jako fira k ČD ale šel jsem k ČD Cargo.
Zaražený kůl
Ono takové pravičácké manýry jako jsou dělené směny, to je neuvěřitelná nehoráznost. To se netýká jen strojvedoucích, ale obecně. To mohli vymyslet akorát kapitalisté, kteří už nevěděli, jak by z člověka sedřeli kůži!
Jako DS jsem rád neměl, ale taky záleží jaké DS to jsou. Pokud je to 3 hodinová v místě kde je pohodlné křeslo, mikrovlnka, rychlovarka nebo se dá v blízkém okolí zajít na sváču, tak nic proti nim a pokud to nejde jinak, třeba nejede obratový vlak. Ale pokud je DS hodina a minuta s bídným zázemím, tak je to tak akorát k (víme čemu). Já sem třeba jako vlakvedoucí delší DS využíval k poznání daného města nebo sem se domluvil s kamarády na kafe… Jsou DS různé. Ty uměle udělané jsou nejhorší.
Jó, to by byl jiný obrat v místě, kde by bylo možné si zajít na čistý záchod, nebo dokonce ve stanici s nádražní restaurací…
Ale všeho s mírou. Je pamatováno i na alkoholtester…
Kdybyste řešil mzdové náklady a režim práce, hovořil byste jinak.
Zkus te si to vyzkoušet někde chrápat na ubytovně na rozvrzané posteli,kde je vše slyšet a budete Vy mluvit jinak.
To ale není problém dělené směny, to je problém ubytování.
Když je přestávka na spánek a není postel součástí mašiny (jako kamionu), tak zařídit hotel nebo fírcimru.
Tondo, ty to dotáhneš daleko!
Člověče, vy už to nepijte ani ředěné – v roce 1980 zde vládla pravice ? V roce 1950 zde vládla pravice ? Nevládla, že ? Ono se to jenom nejmenovalo dělená směna, ale neplacená díra ve směnách byla vždy ? A tzv. spací směny – to je tady od doby, kdy železnice vznikka !!!!!!
Davide jezdit jsem začal již v osmdesátých letech. Ano spací směny samozřejmě byly, ale dělené tedy nepamatuji. To je až vynález porevoluční. No možná jsem jezdil v depu, kde jsme měli štěstí, že ty dělené směny zde nebyly.
Kromě pár věcných komentářů, lidí co s tímto povoláním přišli do styku, je to tu samé nesmysly. Pěkně v noci třikrát nebo čtyřikrát na kopec s HD jako přípřež, zpět strojově a oni by vás ty keci přešly. Nebo se spacákem na obrat do Bohumína. Ráno v šest v Praze si budete dávat sirky mezi víčka.
j přesně a fungovalo to
Strojvedoucí má služební mobil. Stačí mu k tomu přidat chytré hodinky fírovi na ruku cca 4000 Kč. Ty umí změřit nejel spánek, ale i aktivitu během dne (tady bych to omezil šichtou) ! Jako první bych se soustředil na odpočinek při šichtě. Jako druhý bych dal echo na mobil při nepovoleném projetí návěstidla. Kdyby to fírovi v mobilu (zachrochtalo nebo zahrála siréna) a na ruce zavrtělo – tak by si snad uvědomil – sakra asi jsem udělal chybu .
Zas bych těm hodinkám tolik nevěřil, jedny mám, a třeba co se týče spánku, tak trochu lžou.
A to s projetím návěstidla, jak budete rozlišovat nedovolené projetí oproti úmyslne jízdě (neobsluhované návěstidlo, apod…)?
Tento problém není vyřešen ani u sirén, které jsou instalovány na záhlaví některých dopraven.
Proč na mobil?
Jestli nějaké zařízení ví spolehlivě, že došlo k projetí stůj, tak zastavit vlak (jako maďarský Mirrel).
Vy jste železnici asi viděl jen z opravdu veliké vzdálenosti. Nebo spíše práci strojvedoucího 🙂 . Byl jste vůbec někdy na mašině ?
Dělal jsem tuhle práci skoro 45 let. Neustále tvrdím, že strojvedoucí, který pracuje od půlnoci do 6 ráno, by měl také ráno skončit a ne jak se to dnes děje, tak až odpoledne. Důvodem je to, že pokud se člověk přes noc řádně nevyspí, potom přijde ráno kolem 8 hodiny těžká únava, která se s postupem směny dále zvyšuje, a to zákonitě vede i k ohrožení bezpečnosti. Když jsem tohle říkal našemu vedení, tak mi bylo řečeno, že musíme vozit to co je a ne to, co by jsme chtěli! Pokud tomu nevěříte, tak si to vyzkoušejte. Vstaňte ráno ve… Číst vice »
Pro mě byla nejhorší doba mezi třetí a pátou hodinou ráno. Kouřit už mi nechutnalo a tak jsem si i zpíval….
Jak vidno, Váš příspěvek četl i manažer ČD a úředník MD 😀
Však třeba ČD a ČDC mají v PKS, že po 6 hodinách výkonu, má strojvedoucí nárok na pauzu na 30 minut. Zase se objevují vymyšlené věci. To že se těch 30 minut různě v turnusech u osobky nalhává, to je zas druhá věc a přesně tady by měly odbory tlačit, že těch 30 minut musí být v kuse „uprostřed“ směny. Spousta lidí u nákladu nemá problém si zavolat výpravčímu, hele, šlo by to u tebe dát mě bokem, zašel bych si pro kafe do automatu. V noci s tím nemá problém nikde nikdo, ve dne je to trochu horší, ale… Číst vice »
Domluvit se to dá, což o to, no přiznejme si, že na některých místech to nejde. A vše samozřejmě záleží na lidech, co si budem nalhávat. Když zastavíš, už neodjedeš. A o pauze po x hodinách v té vyhlášce není ani čárka. To nezaparkuješ, kam se ti hodí a v tom je problém.
Kolega to takto zapíchnul i na 1 staniční na 20 minut, přímo na koridoru.
Tak když musíš, tak musíš a ještě se mi nestalo, aby mi řízení provozu nevyhovělo.
Souhlasím, jen říkám, že to vždycky nějak jde.
Jitka Ptáčková jezdi na Mostecku pro RegiJet
Měla by spíš jezdit někam do podzemí do dolů. Před časem jednomu maníkovi v Žatci zakazovala fotit motorák, který řídila. Na to madam rozhodně nemá právo, železniční technika se na volně přístupném místě fotografovat může.
Si to ten šotouš přibarvil to tipuju. Mě jako fírovi se taky nelíbí, když mi někdo cpe objektiv div ne okénkem na stanoviště. Nekteří jsou dost drzí. A v tomhle připadě chtěl pravděpodobně obrázek motoráku se slečnou na stanovišti. Dále bych chtěl upozornit, že veřejně přístupným místem je max. nastupiště ve stanici nebo přístupové cesty nikoliv ostatní místa v obvodu ŽST a blízkosti tratě. Když už takhle musíme odbočit od tématu.
Já se ani nedivím, vím, že většinou dotyčného zajímá spíš technika, ale fíra tam bude většinou chtě nechtě vidět, když to bude zblízka. A bohužel část šotoušů si myslí, že se jim strojvedoucí musí klanit a běda když nepozdraví, a podle toho se pak chovají. O chování na různých Dnech železnice, apod… nemluvě.
I když i mezi koukolem se najde pšenice…
Jsou šotouši, kteří se div neklaní strojvedoucím, kteří na ně blikají a troubí…
Já vím, že se tak nechovají všichni, ale zatím jsem se spíš setkal s tou první skupinou.
Proto mám zásadu, že zdravím jen mávající děti.
Někomu třeba nevadí, že ho fotí, znám pár fírů, co se dokonce se šotouši domlouvá a oni jim pak posílají fotky, ale já mezi ně nepatřím
Možná by dost pomohlo, kdyby to opět zpátky mohli řídit stáří zkušení mazáci, co si k tomuto povolání museli cestu dlouze prošlapat, ale výsledek byl že znali. Dnes kdy za to sedá kdejaký kadeřník nebo masérka s maturitou je snad lepší jezdit autem.
Pane Diesle, o tom to není. Je to o tom, jaký máš k tomu vztah a nezáleží, čím ses původně vyučil. Ale v čem z mé strany úplný souhlas je, že doba, kdy se noví dostanou na mašinu, je příliž krátká.
Věřte že nepomohlo. Dobře že jsou pryč (většina z nich co jsem zatím poznal). Kašlání na všechno, rozjetý alkoholismus, předpisová i technická neznalost, mnozí na to zjevně nestačili fyzicky a ani duševně.
Starší generaci mám „nejradši“. Zrovna včera volal kolega skoro v 11 v noci, protože si s mašinou nevěděl rady. (Stačilo ve služebním tabletu asi 4x kliknout a byl by u dané informace).
A pak člověk stále poslouchá, jak mladí nic neumí, na všechno dlabou, nic neznaj,… A to není poprvé co někdo volal o radu z řad starších. Rád pomůžu, sme kolegové a podle toho se chovám. Ale pak mě štve to neustálé omílání že mladí jsou rychlokvašky a kdesi cosi.
Po přečtení diskuze pár postřehů: Ona samotná úprava pracovní doby je teď tbytečně složitá. Malá pauza, velká pauza, 24 hodin po sobě jdoucích(mimochodem hodně lidí neví, co to znamená), doba řízení (které není přesně definováno) atd. Dalo by se to udělat i jednodušeji, si myslím. Už pojem délka směny s reži jízdou. Jak se má plánovat směna např. při jízdě jedním směrem (u nákl. dopravy) a reži zpět domů. Sami určitě víte, jak to u nás vypadá. To mám jít na 6 hod spát, abych jel domů? Je toho víc. A dodnes nechápu ten systém dělených směn u ČD, o… Číst vice »
Co máte na mysli pod pojmem dělená směna – směna, kdy se „jede“ 12 hodin, ve vratné stanici je předepsaný odpočinek – skutečně na lůžku třeba 7 hodin – nebo šichtu s nástupem a koncem doma, ale několika přerušeními, protože jízdní řád je postaven tak, že je v něm „díra“, která se svojí délkou nevejde do technologických časů ? To znamená, že strojvedoucí nastoupí v 5:00, skončí ve 20:00, ale díky „dírám“ dostane zaplaceno jen 10 hodin. Tohle MUSÍ skončit … místo příplatku za „čekací“ díru dostane zaplaceno 12 hodin – místo v 5:00 skončí v 17:00 …. Pravda –… Číst vice »
Já si myslim že základem je, kdyby každá TS nelpěla na vozbě toho svého co vozí už 30 let, ale udělali se turnusy tak, aby byly „lidské“. A myslím že by se hodně věcí zlepšilo.
Přesně tak. Ale někteří mají větší vliv a jsou to jejich vlaky,který nikdo jiný vozit nemůže (v minulosti Ex Praha -Košice, které museli vozit do Žiliny Pražáci .To jim zaměstnavatel platil ještě pomocníka,později dokonce 2 strojvedoucí na jedné mašině v době,kdy se na stejné trati jezdilo již léta jednomužně).
Tleskám. Kolikrát tvorba TS naraží na, to jsou naše vlaky, my na tom jezdit nebudeme, my máme číslo…etc.
A v 17 hodin ho tedy bude muset někdo vystřídat.A dělat bude do 20 hodin?
Může mi někdo jako naprostému laikovi vysvětlit proč zrovna strojvedoucí mají směny v řádech 10-13 hodin, dvoudenky atp.? Většina republiky dělá 8 hodin, po-pá, mnoho lidí dnes už jen v Excelu v kanceláři, klídeček pohoda a zrovna tahle profese to má tak brutální. Stát se dá přejet i vlakem za +/-8 hodin, rozdělit výkony v dálkové dopravě mezi víc dep asi taky jde, takže stačí jet do půlky republiky a pak zpět. V dálkové dopravě se stejně po 20.00 až na vyjímky nedá nikam dostat. Regionální doprava lítá i od 3.00 do třeba 1.00 (opět pár vyjímek je), ale zase… Číst vice »
Záleží na skladbě směny. Ani 13 hodin není brutální. Me by třeba nevyhovovalo chodit 5krat týdne do práce na 8 hodinové směny. Ted máme turnus 4 dny v práci 4 dny volno
Souhlas!
Ano souhlasím, kdyby byl šichťák součástí vstupního pohovoru, tak by se většina zájemců utekla hned. Ta skladba směn je pro mne osobně odstrašující. Délka by se dala pochopit specifikem profese.
Ale no tak? Kolik ti je? Zřejmě mladší generace, která je líná dělat . Když mě bylo 26-30 let, jezdil jsem cca 300 hodin měsíčně a nikdy žádný problém nebyl. To jen dneska mladý Furt kňourají , jak je to všechno strašně těžký .
300 hodin měsíčně když měsíc má jen 720 hod.? Nepřehánějte. Kdy jste spal a žil? 200 bych vám uvěřil. Jenže. Dnes odpracujete (výkon) cca 160 hod. měcíčně a k tomu máte 40-50 hod. strávených v práci zadarmo – to jsou totiž ty dělené směny. Takže to není lenost mladých makat. V práci totiž dnes strávíme stejně jako vy tehdy. A to nemluvím že tehdy nebyl problém půlku směny někde prostát, zatímco v taktové dopravě jezdíte sem-tam celou dobu. Přestaňte si už konečně honit vaše stará trička.
V čem je problém – 300 hodin měsíčně = v průměru 10 hodin denně > 14 hodin odpočinku. Tohle bylo v 70. letech minulého století naprosto normální. Nejen strojvedoucí dokázali „nasekat“ ročně přes 900 přesčasových hodin. U vlakových čet se na to vůbec nehledělo, jinak by desítky vlaků nemohly odejet … Tam to bylo spíš o tom, že se denně spalo mezi šichtami 6 hodin. „Normální“ bylo odjet osobní vlaky 8207-8210 do Českých Budějovic a zpět , nástupem cca 10.00, následně si střihnout noční vlak 1377 do Štúrova (příjezd 9:36), tam se vyspat a ve kolem 17:00 zpátky do Prahy… Číst vice »
Ono něco málo pravdy na tom že mladí nechtěj dělat je. Vedoucí řikal, že když u pohovorů s novými uchazeči řekne že se dělají noční, víkendy, nástupy brzo ráno. Tak to asi 1/2 lidí odradí.
V 90. letech ve Škoda Auto kdo honil peníze tahal 16 h šichty na lince. To samé řepna kampaň v Dobrovicich 3 měsíce se vstávalo kolem 3, k hromadě a s 1. fůrou na 6. v cukrovaru. Poslední brali večer kolem 18. domů jsi se dostal v 19 a ráno nanovo. Jelo se 7 dní v týdnu 3 měsíce v kuse je v neděli bral cukrovar do 15 a doma v 16. Do toho ještě občas na noc pro uhlí do Mostu. Kdo mohl parkoval doma, aby ráno nedojizdel.
To máte jako u tramvají…
Obvykle se jezdí na směny (ranní – odpolední – noční), ale existují jedinci, „šejdristi“ jezdící po-pá od brzkého rána do pozdního večera…(viz Rezistorovy „upovídané linky“)
Mám dvě dvoudenky. Prvni den 9 až 22 a druhý od 5 do 12. Druhá dvoudenka prvni den 11 až 22 a druhý den 5 až 17. V tom druhém dnů jsou delší pauzy, tak se to celkem v pohodě dá odjezdit.
U té druhé dvoudenky v odpolední špičce musíte stejně „vypadat dobře“… :o) Tyhle směny podle mne nejsou na 21. století zvlášť pro tuto profesi normální.
Jak píšu v tom druhém dnu jsou tam 2 dvouhodinové pauzy bez přerušení. Jedna krásně na oběd takže pohoda.
To vypada jako pekna smena.
To si zvyknete – sladkou odměnou jsou pak dlouhá (v některých turnusech) pěti až šesti denní ucelená volna, což ovšem ministerským THP se dvěma dny volna doslova pije krev ….
Tak to je sila. Možná máte štěstí na odolné tělo. 75% lidi by do pul roku měli zaječí úmyslu z frustrace a únavy.
Na osmihodinnové směny není dost lidí. Taky si myslím, že není problém v délce směn, jako v jejich skladbě. Jsou šichty, který mají třeba jen těch 8 hodin, ale člověk z nich přijde zbitý, protože nastupoval ve 3:00 a během šichty se nezastavil… Pak jsou ale například šichty s delkou 13:15, která je ale tak dobře poskládaná a proložená časy na oddech, že přijdu z práce doslova krásně odpočatý. Takže určitě si pak raději udělám tu třínáctihodinnovku, než se honit na osmičce, ještě pro tak mizerný hodinnový výkon (čím víc hodin výkonu, tím rychleji norma, tím víc volna…) Divil by… Číst vice »
V 70. letech minulého století v elektrické trakci LD Praha střed – osobní vlaky Praha-Beroun-Benešov, za 12 hodin se odjely dva páry … cestovní doba do 70 minut u každého vlaku …. všechno „skrz“ žádná dělaná směna ….
Směna Praha – Kutná Hora -> tam samostatná lokomotivní jízda pro Os 5970 s kombinací v pondělí souprava do Poříčan od vlaku 1104, dále Lv a zpět za „pouhých“ 12 hodin výkonu ….
A kudy jezdily ty vlaky „Praha-Beroun-Benešov“?
Osobni doprava jezdi casto do 21-22 hodin a pak od 4-5 hodin. Takze stridani zamestnancu v 5, 13, 21 hodin proste nevmyslite. To by ten co dela od 21 do 5 mel zaplacene spani. To by byla pekne smena.
Když bude do pracovní doby započítaný i čas strávený z místa bydliště do místa nástupu na loko… budiž! Když děláš nákladní dopravu v rámci ČR tak ke 170 hodinám v práci si propočti ještě 50 až 80 hodin strávených ve vlaku nebo v autě jen cestou k loko a pak domů, a v tom ještě není spaní na nocležnách. Nepojedeš 4 hodiny autem na druhou hodinu ranní, abys potom jel dalších 13 hodin přes republiku… Strojvedoucí je bezpečnostní prvek v dopravě a sedí úplně vpředu rozjetých tun, se zábrzdnou vzdáleností delší, než na kterou vidí. ETCS je začátek autonomních vlaků… Číst vice »
Tohle je nesmysl čas strávený na cestě do zaměstnání a zpět z/do místa bydliště nelze započítávat u jedné profese do pracovní doby. Strojvedoucí bydlí v Plzni, pracuje v Praze, protože v Plzni není volno, takže by se mu platila cesta z Plzně do Prahy a zpět ….
Ano. Nástup v Plzni, hodiny na cestě do Prahy zaplacený a v měsíční normě, ale nezapočítávaly by se do doby na loko…
U německé půjčovny to tak funguje. Nástupy nejsou mezi 22 a 5 hodinou, pak můžou několik hodin jet v řeží pro vlak a pak se jim teprve odpočítává doba za rajčákem…
Už to tady znalí víceméně píšou, že si zvykli a ani by sami od sebe neměnili. Spíše by bylo zajímavé řešit tu odluku z obvyklého bydliště a návraty zpět. Jinak taky bych si dovedl představit zavedení jednoduššího „tramvajového“ střídacího režimu. Určitě na to bude nějaký protiargument.
A jak si jako laik to střídání v 5,13,21 představujete? To bude třeba jeden strojvedoucí střídat v Libni,protože tam akorát v tu dobu projíždí,jiný ve Velimi, nebo se sjedou všechny soupravy v době střídání do jednoho místa?
Po zavedení „zákoníku práce“ v roce 1965 se omezila délka „části směny“ na 15 hodin, pak muselo být minimálně 6 hodin odpočinku a pak se „jelo“ zase 15 hodin. V konečném důsledku z toho vyplývala tří, někdy i čtyřdenní ucelená volna – třeba i uprostřed týdne, zatímco v „kanclíku“ je pouze víkend. Na dlouhou „délku“ směny si zaměstnanci nikdy nestěžovali, naopak kritizovány byly krátké směny. Čím více krátkých směn, tím vícekrát do práce, tím méně uceleného volna …. Nadbytečný THP má samozřejmě možnost rekvalifikace, ale musí to umožnit jeho zdravotní stav – vyhláška 101/1995 Sb., psychologická způsobilost …. Nehledě na… Číst vice »
Tohle pravidlo uz prece plati, nebo mi neco uniklo? Doba mezi začátkem první části směny a koncem poslední části téže směny by podle předloženého návrhu mohla činit nejvýše 13 hodin (nebo nejvýše 15 hodin v případě jejího prodloužení v důsledku režijní jízdy) během 24 hodin po sobě jdoucích.
No jo. Jenže tam už není, kde ta rg má být a hlavně jak dlouhá. Takže když třeba přejedete z Malešic do Libně MHD, tak už tam máte rg jízdu a můžete mít směnu 15 hod, i když jste jel jen 10 minut autobusem a 15 minut na/od autobusu pěšky na/od vlaku.
Ale řídit vlak může jen 13 hodin od začátku směny.Rg do 15 hodin může být až na konci směny.Také v tom návrhu nevidím nic nového (kromě spaní prodlouženého z 6 na 7 hodin).
Ale to tam nikde psané není. Je tam pouze DÉLKA směny nesmí přesáhnout… O době řízení drážního vozidla tam není ani čárka.
Jestli děláte pro LokoTrain nebo jinou podobnou firmu, tak chápu že jste ochoten řidit vlak i 14,30 hodiny od začátku směny.
Ne, pro LokoTrain opravdu nepracuji. Kdo je znalý pochopí, kdo ne, tomu nemohu veřejně napovědět.
O délce řízení drážního vozidla pojednávají i jiné závazné zákony.
V jednom soukromém dopravci jsme tohle řešili skoro 2 roky. Věřte, že to znám za tu dobu nazpaměť.
A proto by chtělo stanovit, že samotná délka řízení nesmí v žádném případě překročit 12 hodin.
Pak strojvedoucí vyfasují kartičky, vozidla čtečky…a tak se to bude hlídat v praxi…
S tím bych osobně neměl problém. Stanovená doba řízení 12 hod se souhlasem zaměstnance pro každý případ zvlášť 13 hod (MU, stržené dráty, atd). Směna může mít maximální délku 15 hod, pokud je její součástí Rg jízda, ale doba řízení nesmí přesáhnout 12/13 hodin.
Odpočinek minimálně 6 hodin, za podmínky odpočinku na lůžku v adekvátním prostředí (samostatné lůžko, hygiena, nepřekročené hlukové limity) a to bez započítání cesty na/z ubytování (jak to tady někteří psali, půl hodiny přes město a podobně).
No jo a kdo ty čtečky bude vyčítat, vlastník vozidla, DÚ? A jak to uděláte s cizinci nebo cizími loko?
Proč to nemůže být postaveno tak, že musím mít zaručeno 6 hodin na lůžku a ne 7 hodin odpočinku? Uvedu dva příklady. V Horním Dvořišti se spí přímo v nádražní budově, od lokomotivy k posteli to je do 5 minut chůze, tedy zde by neměl být problém s přerušením na cca 6:20 (abych stihnul i sprchu), ve Strakonicích se chodí na penzion, kterej je od nádraží vzdálen přibližně 15 minut chůze (nemám problém tam dojít, naopak, rád se po dlouhém sezení na lokomotivě trochu projdu, ale ne na úkor spánku), tedy přerušení minimálně cca 6:45. Návrhem vznikne mnoho míst, kde… Číst vice »
Tak nevím jak vám, ale nám směna vždy končila/začínala na pensionu a cestu jsme měli započítanou do technologických dob.
Pokud bude cesta na penzion v technologických dobách, pak nemám problém a diskuze je o tom, jestli spát šest nebo sedm hodin. Já problém chápu tak, že vadí, že někde se jde spát do „horoucích pekel“ na úkor spánku, což mi vadí a zažil jsem to. Sice ne v poslední době, ale dělo se to…
Jen malý dotaz. A jak to řešíte, když máte zpoždění. Po tom odpočinku odjíždíte taky zpožděn?A jdyž už to někdo tak „hezky“ umí naplánovat, tak proč nepočítá se vzdáleností té postele?
Jak kdo. Někdo zachraňuje dráhu a ráno vyjede včas (tudíž nedodrží předepsaný odpočinek), někdo zavolá dispečerovi že z důvodu čerpání odpočinku ráno vyjede déle. Já volám a čerpám odpočinek a mám to tudíž u nadřízených kádrově polepené…
Tak časy odjezdu vlaků plánuje objednavatel (u většiny Os.dopravy).Pak už plánovač dopravce jen musí „nacpat“ tu pauzu mezi příjezd vlaku večer a odjezd ráno.Pokud bude nařízená pauza 7 hodin, pak od vlaků které přijedou okolo 22 hodin už neodjede ráno.Než se dobře vyspí, budou soupravy už pryč.
No tak zase někdo objevuje Ameriku.PKS ČD v návaznosti ZP říká již dnes ,směna může mít délku 13 hod s RG jízdou 15.Mimimální odpočinek mezi směnami může být zkrácen až na 6 hodin pokud bude příští volno o to navýšen a je tam i psáno jaký mimimální čas musím mít volno v týdnu .Jinak asi se počítá s tím ,že bude hodně strojvedoucích ,tak at jich pár odejde samo,nebo kdo bude chtít jezdit 7 dní v týdnu šprycky za pár hodin?Hlavně mladí se do toho pohrnou .Jinak dělené směny jsem vždy psal tak aby se pokud možno spalo v noci… Číst vice »
Vskutku zajimave, ze se resi odpocinek mezi smenami. Ale nikoliv jejich prubeh. Ono zacinat ve 2 rano a jezdit do 14 hodin a dalsi den to same je prece neco jineho nez denni 6-18. Meli by spis stanovit, aby doba rizeni nebyla delsi nez cca 8 hodin, pokud smena zacina mezi 22. a 6. hodinou. Kvalita odpocinku opet neresena, je rozdil, zda spite nekde, kde jsou ty nejlevnejsi dvere a slysite vse z chodby, zachod a sprcha na chodbe nez krasny hotel se socialnim zarizenim na pokoji a dobrym odhlucnenim.
Souhlas! Tohle by mělo být v zákonné úpravě! Žádné nástupy mezi x a y hodinou.
A to jako proč. Osobně nemám problém mít nástup třeba ve 2 ráno, pokud mám k dispozici nocleh před směnou a po ní. Ať noční nástupy jsou, ale ať se o ty lidi postarají.
MEV to tak třeba má, už z toho důvodu, že lidé můžou dojíždět, a prezentují to také jako benefit v době nedostatku strojvedoucích…
Tak každému vyhovuje něco jiného. Já v životě měl už denní, noční, ranní/odpolední, nepravidelné nástupy a vždy záleží na přístupu zaměstnavatele a podmínkách.
Zajímavé, že nejvíce stížností je z osobky. Na nákladku žádný a to jsou tam noční nástupy taky.
No tak v osobce je těch brzkých ranních nástupů mnohem víc, než u nákladů, protože od 23 do 4 hodin skoro žádné os. vlaky nejezdí a pak následuje ranní špička, kdy jede všechno.
Na nákladech jezdí jiní kancí… 😁😉👍
To je za současných podmínek skladby jízdního řádu neproveditelné. V GVD 1979/80 byl v LD Praha střed poslední „letní“ nástup na letničku na krátko do Kutné Hory ve 23.59, další nástup byl v 5.00 na R 609 do Přerova … v Z byl „poslední“ nástup „provozního dne“ kolem 22.00. V Žilině, kde se střídaly čety na R z/do Košic byly jako pražské, tak žilinské nástupu v průběhu nočních hodin … Kdy má být nástup na vlak s odjezdem ve 4.22 z Plzně ? Cca 3.30 a má to být domorodec „z teplého domácího pelíšku“ nebo „cizinec“ cizího pelíšku ? Rozhodněte… Číst vice »
Pokud by první rychlík odjížděl nejdříve v 5:00, a nejpozdější se vracel mezi 21-22h, tak by to vstávání nemuselo být tak krušné…
„Základní pravidla“ stanoví „Nařízení vlády č. 589/2006 Sb.“.
Pamatuji, že v některém předpise ČSD (v 70. letech minulého století) – turnusový řád, V1 – nevím, možná jiný právní předpis stanovil, že lokomotivní četa nesmí mít ve dvou po sobě následujících nočních směnách v době (tuším 0.00 – 5.00) traťový výkon delší než 6 hodin …
Tohle v nařízení vlády není …
Tudíž to, co navrhujete už v minulosti – sice v trochu jiné podobě – existovalo …
Tak nám zase objevili Ameriku. Co bude následovat ? Delší odpočinek a zvedne nám to náklady? Ale kdepak ! Tak tu šichtu rozdělíme a budeme mít dvě směny. Jedna bude končit okolo půlnoci a domů se strojvedoucí nedostane a druhá bude začínat ve tři ráno. Nebojte, oni plánovačí jsou mistři svého oboru a najdou jak způsob, jak ušetřit. To co by tuto situaci dokazalo vyřešit je jedině zákon, který by respektoval biologické hodiny člověka,tzn spani minimálně 8hodin a v rozmezí mezi 21 až 6 hod. A zároveň zakázat dělení směn mezi 6 až 21 h.
Na to by platilo velice dobře jedno pravidlo vážení strojvedoucí. Zrušit skoro všechny vlaky mezi do 5:00 a od 20:00. Pak nebudete unavení a ty vlaky krom pár výjimek v pohodě nahradí autobusy.
Klidné budu mít 100 mínusů, ale určitě nevidím nic špatného na dělené směně v noci, zejména pokud je i s postelí. Co by pak měli říkat jiná povolání, která makají v noci. A že je na síti plno výkonů, kde se motoráček jede vyspat do nějaké díry a ráno zpět a strojvedoucí má zaplaceno 9 hodin a v reálu odjezdí 4 hodiny je taky pravda. A i pravda že pokud vy tohle mělo být skrz a strojvedoucí by dostal o 4 hodiny výkonu více, což je 4000 ve mzdových nákladech, tak ať těch 10 lidí odveze taxi a bude to… Číst vice »
Jak jste přišla na to, že 4 hodiny ve mzdových nákladech budou 4 000 Kč. To si opravdu představujete, že mzdové náklady u strojvedoucího činí 1 000 Kč/hod ?
Pro ilustraci – ARRIVA na svých motorácích láká na 50000 za měsíc, což by nákladově dělalo cca 67 000 = měsíční norma by byla 67 hodin ?
Na 10 osob byste potřebovala minimálně 4 taxi po třech osobách, při dvou pak 5, a kde „někde“ na vsi seženete 4-5 taxi ?
S 4-5 nepochybně zákeřnými řidiči?
Takže nákladní doprava, která jezdí hlavně v noci, protože přes den se na spoustě míst sotva procpe, bude jezdit jen přes den. Skvělý nápad.
Nejde o to, kdy pojede nákladní vlak!…
Vážená, ale stejné pravidlo „pracovní doby“ by se muselo týkat i autobusů. Nemůžete TO omezit na jednu profesi. Platilo by i pro MHD, kamionovou dopravu atd.
Pravidlo musí být obecné … vztahovalo by se i na „vlakové čety“ nebo palubní personál, jak to nazývají někteří dopravci …. Všichni přece chtějí BEZPEČNOST v dopravě ….
Je vidět, že pani Iva D. netuší o čem se tady bavíme.
Spaní 8 hodin tady bylo od 1.1.2001 cca do poloviny roku 2002.
A není to málo, Antone Pavloviči?
Je to totální nesmysl. Směny mají být postaveny tak, aby byla efektivně využita pracovní doba strojvedoucího pokud možno bez přerušení. Takto jsme to měli, než vzniklo Cargo. Rychlík nebo osobák do Plzně, Budějovic, atd. Cca po dvou, třech hodinách zpět. Stačil jsem se postarat o stroj i využil čas pro sebe.
Máte hlubokou pravdu – LÍP UŽ BYLO …. A to se ještě, jako např. v Rakousku, kde lok pro osobku i Cargo zajišťuje dceřinka TRAKCE nemíchají náklady s osobkou, protože se jezdí včas.
Bratislavské laminátky točily v Kutné Hoře nexáky s rychlíky do doby než nastoupily na Ex/R Gorily … muselo se jezdit dle grafikonu. Masaryčka taky točila od 41303 v N v KH osobák/Sp a „červení“ z toho měli osypky …
Návrh se týká jen strojvedoucích nebo i řidičů autobusů? Pokud jen strojvedoucích, je to zavedení dalšího diskriminačního opatření pro železnici.
Autobusy se stejně jako silniční nákladní doprava řídí úplně jinými pravidly. 8 hod. řízení rozdělené po 4 hod. na půl hod. pauzu a poté 9 hod. přestávka. Jen u MHD jsou max. doby povoleného řízení a přestávky trochu upravené ale jinak se řídí jinými pravidly než dráha.
Udělej po 4 h jízdy 30 min pauzy a jeď další 4 h a pokud vyhraješ do 28 dní kontrolu, nebudeš se divit nad pokutou. Je max. 4,5 h jízdy a poté min. 45 min pauzy, kterou lze rozdělit na 15 a 30 min. V tomto pořadí a nejpozději do 4,5 h jízdy. Jo a 9 h denní odpočinek je zkrácený a podmíněny.
Máte naprosto mylné informace o době jízdy v silniční dopravě. Řidič náklaďáku může jet 4.5 hodiny potom 45 minut přestávka a znovu 4.5 hodiny. Poté 11 hodin pauza kterou může třikrát v týdnu zkrátit na 9 hodin. Za porušení jsou pokuty v řádech tisíců eur.
snad byste nechtěl porovnávat nějaký točvolanty s nečím tak náročným a složitým jako je železnice!
Myslíte železnici které nefunguje?
Vymýšlí vymyšlené. Ať použijou normy pro letový personál, a ušetří se za komisi.
…v letadlech je/byl problém, že v rámci hotelového odpočinku si letušky odpočinou mnohem méně… To teda chudery vlakvedoucí….
Když proberu několik nehod zaznamených na tomto portále, tak snad kromě nehody LE v přerově, kdy spíše než doba odpočinku hrál roli zdravotní stav, tak spoustu nehod se stalo po návratu z dovolené, či volnu.
Takže je to i o tom, co strojvedoucí dělají a jak jsou odpočatí před pracovní směnou, tedy osobní zodpovědnosti. A to se paragrafy dá řešit až následně.
Jen malá poznámka k tomu Přerovu. Tam nešlo o zdravotní stav ale o to že to řídil blb.
Ty jsi u toho byl, že to víš tak přesně? On měl se spaním v práci problém už dlouho před tím Přerovem.
Nebyl ale četl jsem zprávu DI. To je něco jiného než jedna paní povídala.
Vy jste tam taky nebyl takže klid. A pokud ten člověk měl problemy a stejně jezdil tak to byl o to větší blb.
A jak to víte, že jsem tam nebyl? Já ho měl střídat. 😉
Protože v té zprávě DI se nepsalo nic o tom, že by byli na stanovišti dva …
A pokud byste tam byl tak proč jste nezasáhl, když projížděl zhlaví s překročenou rychlostí a pak před tím šturcem nebrzdil?
Když jsem stál na nástupišti, tak se ten vlak blbě zastavuje.
Tak vlak se vám z nástupiště blbě zastavuje ale poznat ze stejného místa zdravotní problémy nemáte?
Třeba jsem toho člověka znal, že. Ale to je teď už stejně jedno. Je už půl roku po smrti-covid.
Ty zdravotní problémy jsem myslel tak, že jednak měl velkou nadváhu a občas prostě zadříml v půlce věty a ve spánku ji dokončil. Tuším spánková apnoe nebo tak nějak se tomu říká.
A to je jako v pořádku že člověk s Vámi popsanými problémy jezdil?
Až se mi nechce věřit, že by takový člověk prošel zdravotní prohlídkou.
Já nebyl jeho nadřízený ani lékař. Na to by musel odpovědět někdo jiný.
Jeho zdravotním prohlídkám jsme se ostatní taky divili, ale měl je…
Stížnosti na něho údajně byly taky, ale ty jsem pochopitelně pouze slyšel.
Tak a právě jsem zjistil, že nemluvíte tak úplně pravdu. Protože podle zprávy DI v Přerově ten strojvedoucí nekončil směnu ale měl jet minimálně ještě zpátky do SM a pak do Přerova, takže jste ho tam těžko střídal … dokonce se tam píše, že měl jet ještě do Prahy
A co měli do té zprávy uvést, že ho chtěli stáhnout, ale už to nestihli?
Pane Lukáši. Najít si tu zprávu na netu trvá tak minutu. Jestli máte půl hodinky čas někdy, tak si ji přečtěte a zjistíte co se tam píše.
Není to žádné jedna paní povídala, ale je tam popsáno co a jak se stalo, co kdo řekl a co se prokázalo a co ne … spekulovat tady dále o této události nemá cenu.
Pravdou jednoznačně je, že strojvedoucí systematicky překračoval povolenou rychlost a z toho já usuzuji, že to nebyl zrovna zaměstnanec roku, když to mám říct kulantně.
Hezký den
Tak já ji číst nepotřebuji. Jednak se to propíralo i zde a pak jsem byl „přímo“ u toho, takže jsem byl tak nějak v obraze, co se tam dělo, a dokázal jsem si to i představit, co se tam reálně dělo, právě na základě toho, že jsem Krtka znal.
To, že Krtek nebyl zrovna zaměstnancem roku s vámi souhlasím, ale já bych taky veřejně nenapsal, že fíra u Č. Brodu byl blb.
Děkuji, také přeji hezký den i Vám.
Tak vy jste uvedl, že jste čekal na nástupišti a teď píšete že jste byl u toho a proto jste v obraze. Jasně když někdo z nástupiště vidí vlak jak drcne do zarážedla tak už je mu všechno jasné a ví jak se to stalo.
A pokud odmítáte číst tu zprávu a držíte se jen vlastních dojmů tak to je jako když nevěříte závěrům soudu ale věříte tomu co vám řekl obžalovaný.
Fíra u ČB byl jiný případ a označní zaměstnanec měsíce na něj opravdu taky nepasuje.
Tak dá se říci, že všechny technické výstupy z vyšetřování samozřejmě znám, například že ho probudil Mirel asi 4 sekundy před nárazem, tak tam nasypal rychlobrzdu, ale už bylo samozřejmě pozdě. Jaká byla rychlost kolem návěstidla, atd. To že nepotřebuji číst, co dělal na pensionu a co uvedl 5x jinak vyšetřovací komisi je už druhá věc.
A to je právě ono,Vy vůbec nevíte co se tam píše, ale tvrdíte že to číst nepotřebujete.
To co uvádíte je výpověd strojvedoucího, ale ve zprávě se mimo jiné uvádí. „musel být děj a sled
úkonů strojvedoucího jiný, než jak jej strojvedoucí popsal“.
Také při rekonstrukci se ukázalo, že časový sled uváděný strojvedoucím nesedí a také se tam doslovně píše: “ nebylo prokázáno žádné onemocnění, které by eventuální „synkopu“
udávanou strojvedoucím, tzn. ztrátu vědomí spojenou s bezvládím, tj. chvilkovou
neschopnost ovládat svaly a udržet vzpřímenou pozici, mohlo vysvětlit“
Ale vy to číst nepotřebujete … chápu.
Tak to, že fíra kecal víme i bez DI a co se reálně dělo s HV vím ze záznamu z „černých skříněk“ neboli záznamu rychloměru. K tomu už není pak moc daleko představit si, co se asi na té mašině asi dělo.
DI nezjistila nic víc, co bysme v LE v té době už nevěděli, když veškeré podklady k vyšetřování MU šli od nás.
Tak o co Vám vlastně jde?
Vy víte, že nedodržoval předpisy, vy víte že se nevěnoval řízení a proto zahučel do zarážedla, vy víte, že měl zdravotní problémy kvůli kterým usínal při práci, vy víte že po téhle MÚ najednou z ničeho nic se zdravotní posudek obrátil o 180 stupňů, vy víte, že měl dostat vytýkací dopis kvůli nekvalitní práci, vy víte, že se obhajoval smyšlenou historkou … tak co tady chcete obhajovat nebo čeho se zastávat?
Ten člověk je už po smrti a tak nějak ctím, o mrtvých jen dobře, když to byl můj kolega.
Osobně moc nechápu, proč si tady jako jediný na něj potřebujete vytahovat ego, když jste s tím neměl nic společného a ani jste ho neznal.
Taky si o fírovi s nebrzdícím vlakem v Jihlavě myslím svoje, ale nemám potřebu to prezentovat veřejně. Zkuste se nad tím příště zamyslet. Navíc se to právní stránce dá brát jako urážka na cti.
Díky za výchovný příspěvek.
Celé to začalo tím, že jsem upřesňoval příčinu MU v Přerově.
A máte pravdu. Jelikož ten člověk bohužel už není mezi námi nemá cenu v tom se dále pitvat jen si z toho vzít ponaučení.
Takže se omlouvám.
A je v té zprávě DI také to, že na něj čekal ředitel provozu s vytýkací dopisem?
5:53 ráno?
Není.
koukám, to už by se dalo zfilmovat do bakalářské etidy…
To mi povídejte, taky mi pak polovina firmy volala, jestli jsem to do toho zarážedla nenapral já.
Ale na takové situace být u podobných věcí už mám „štěstí“ delší dobu.
Jako když se jednomu kolegovi podařil vjezd na obsazenou kolej a volal mě, ať ho přijdu vystřídat a pak se po PO vykládalo, že jsem to byl já, když jsem ráno vystupoval z vlaku, protože jsem přece přijel z noční.
To samé u „zkolabovaného“ výpravčího minulý rok, atd.
Blb byl i ten, kdo ho nechal jezdit i když o něm věděl, že je to blb.
To je věc, kterou jsem tady psát nechtěl, ale které nerozumíme dodnes.
To nebyl BLB, ale hazardér ….. mimo jiné, zaměstnavatel je oprávněn – pokud má pochybnosti o zdravotní způsobilosti zaměstnance nařídit provedení mimořádné periodické prohlídky, jejíž součástí může být i opakované psychologické vyšetření ….
To děkuji za takovou revoluci. Ted nevim, jestli bude možná dvoudenka se spaním 7 hodin. Teoreticky by to snad šlo jako 2 směny. Pekne blbosti vymysli. Stačilo by kontrolovat stávající pravidla a zavést monitoring licenci. Se pokazí dvoudenní směny, bude víc ranních nástupu a kratší směny. Pokud bylo 6 hodin spaní, tak pak většinou kratší druhy den dvoudenky. To šlo v pohodě odjezdit.
Čekal jsi něco jiného když to vymýšlí specialisti z kanceláře
kteří si svá tučná pozadí vozí auty…
Nikde ale není zabezpečeno, ale že po to kratkem spánku druhý den nebude jezdit 13h. Bohužel tohle se neřeší.
Bych paní tiskové mluvčí ČD dal pár směn ve funkci strojvedoucí a nevydržela by tam ani týden.
Je krásné vědět, že nás tady řídí tiskoví mluvčí. Aspoň dle Vás.
No a vy byste zas nezvládl dělat tiskovou mluvčí (vzhledem k tomu, že tu pozici zřejmě nechápete). Inu, to už je holt na světě tak zařízeno, že různí lidé dělají různé práce.
Nova uprava povede k rustu nakladu zeleznicnich dopravcu. Ale k temuz rustu nakladu dopravcu vedlo i zkracovani pracovniho tydne z 6 dnu na 5 dnu v eoce 1956 – https://www.aspi.cz/products/lawText/1/28379/0/2/zakon-c-45-1956-sb-o-zkraceni-pracovni-doby/zakon-c-45-1956-sb-o-zkraceni-pracovni-doby. Tedy asi se dojde k tomu, ze to prinasi zadouci zlepseni zivotnich podminek strojvudcu.
Nevím, co vymýšleli. Mohli vzít silniční 561 a úplně jí opsat. Takto to je sice přísnější než dříve, ale pořád mírné.
Na silnici je 15 hodin výkonu z toho max 9 hodin jízdy (jednou za čas 10 hodin) a odpočinek 11 hodin (jednou za čas zkrácený na 9 hodin)…
To by pěkně, v některých případech, rozcházelo šichty, mluvím sice za sebe, ale raději 2 x 13 hodinová šichta, kdy 10 – 12 hodin budu jezdit, jak více kratších směn. Nejde ani tak o délku, jako o to, v kolik se nastupuje a končí, a samozřejmě skladbu směn, pokud bude mít člověk 3 dny za sebou s nastupem v 1 ráno, 3:30, a třeba 2:00, tak je jedno jestli jezdí 9 hodin nebo 11.
3 dny za sebou s nástupem v 1 ráno, 3:30, a třeba 2:00 samozřejmě nelze mít, protože strojvedoucí ČD nesmí mít 3 noční po sobě.
Však se ten zákon netýká jen ČD, ale všech, a třeba na Cargu jsem už takové případy viděl.
Ale to jsou krásné 3 denní směny přece.vám odpoví strojmistr.😄😄
Jo standartní výkon je 13 hodina a k němu 11 h pauza to vše v průběhu 24 h. K 15 h výkonu je 9 h pauza vše do 24 h. Zkrácená pauza jde 2x nezavisle na sobě a to samé 10 h jízdy. Potom je tady tzv. dělená pauza 3 h a potom 9 h, která je brána jako plnohodnotná pauza. Přál bych těm, kteří to vymysleli zažít, když se člověku nechce spát a když začnete usínat pauza končí a vyráží se. Toto se týká hlavně ježdění v noci a spaní ve dne. Kolikrát by člověk radši odjel další 4,5… Číst vice »
Oprava ne kliknout, ale klimbnout.
Né jednou za čas ale 3 pauzy 9 hodin a dvě jízdy 10 hodin v 6 denním týdnu max.