Olympijská přirážka. Paříž během her zdraží jízdenku metrem na dvojnásobek

Metro v Paříži. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMetro v Paříži. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Zvýšení cen má kompenzovat náklady na přidání spojů.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastik V.

Otázkou je, zda se po olympiádě, budou chtít vrátit k těm původním cenám.

Tomáš

Asi příplatek za štěnice

Igor Mauricio

Stalingrad… 🙂

Ketchup1970

Takže si koupím carnet teď a prodam o 50y% dráž a ještě na tom vyděláme oba , já i návštěvník OH

Navratil Dušan

Carnet+ je už zrušen. Zdravím z Paříže.

Karensky

Je otázkou zda toto ještě nebude změněno, protože pokud místním zůstanou ceny na původní úrovni, a škubat se budou jen návštěvníci olympiády, jde o diskriminační přístup.
Podobnou myšlenku měli Němci o cizincích a placení dálnic..Nakonec narazili u EU. Tady to může dopadnout podobně.

PetrH

Místní taky zaplatí víc, pokud si koupí jednorázový lístek. Tedy žádná diskriminace.
Takhle byste mohl napadnout každé město, Prahou počínaje, které zdražovalo jednorázové jízdenky a předplatné nechalo na stejné úrovni. Dokonce napořád, ne na 14 dní.

Puňťa

100kč za lístek je strašně moc, kdyby to metro bylo poloprázdné čisté tak nic neřeknu, ale za stovku se mačkat jako sardinky bych teda fakt nechtěl. Navyšovat kapacitu metra nelze donekonečna a nejspíš už teď bude ve špičkách na některých linkách vyčerpaná. Podle toho co jsem viděl tak to bude nejlevnější olympiada za posledních pár let, linky metra speciálně pro olympiádu nebudou dokončeny na čas. Jako třešnička na dortu se plno stadionů nachází v né zrovna super lokalitách. Těm co tam pojedou přeji pevné nervy a pozor na krysy 😉

jkjk

Ani ne, vzhledem k ostatním nákladům diváka (hlavně vstupenky a ubytování) bude 4 euro naprosto marginální částka.

Samo

Vždy je sympatické keď turistov neodrbávajú len miestni podnikatelia ale rovno aj samospráva <3 Veľmi typické pre južnú Európu, najmä Španielsko, ale k imagu ktorý u mňa má Francúzsko to sedí tiež.

Hýkus se fíbe

Žabožkouti.
Místo aby na ty 2 týdny udělali veřejnou dopravu zdarma, tak olympiádu návštěvníkům co nejvíc znepříjemní.
Lidi naženou do aut – skvěle.

Kubrt

Koho naženou do aut? Ty návštěvníky z celého světa, kteří si svá auta přivezou sebou? Nebo tam mají v půjčovnách tolik aut?Nebo ty z místních, kteří dnes jezdí MHD? Ne, ti se fakt na silnice už nevejdou. By jste tam někdy?

Puňťa

Slyšel jste někdy o taxi ? Ještě bych připomněl že polovina Evropy je v jednodení dojezdové vzdálenosti autem. (Z Česka 1000 km+-). Až uvidí ty ceny letenek tak jim spadne nejspíš brada.

Jakub P

Viděl jste někdy tamní provoz? A ceny parkování?

Puňťa

Ano byl a viděl, mimo špičky, v létě s navigací to nebylo vůbec špatný. Samozřejmě parkovaní něco stojí nicméně o víkendu je narozdíl od prahy zdarma.

Jakub P

A co myslíte, bude to během her spíš jako ve špičce nebo jako mimo špičku? A budou ty víkendy zdarma? A co na to Jan Tleskač?

Jan Tleskač

Spíš jako ve špičce, ale jestli i tak není lepší jet 1hodinu taxíkem/autem na soukromé pohovce, než jet 15 minut jako sardinka. Nehledě na to že olympiáda něco stojí a lidi co tam jedou jsou zvyklí na určitou míru komfortu a asi těžko uvidíte svého souseda s bmw/mercedes/audi v hekající nacpané Sorce 😀

Frantisek

Dojezdová vzdálenost autem, a polovina Evropy bude bude řešit letadlo, když jim tam jede vlak?

Kubrt

Představa, že taxi a „IAD z půlky Evropy“ nějak zásadně promluví do dopravy návštěvníků olympiády v Paříži je naprosto lichá, vzhledem ke kapacitě silnic a parkovišť. Mám pocit, že toto si může myslet jen někdo, kdo v Paříži nikdy nebyl.

Yetty

Místnáci maj šalin kartu. Těch se to nedotkne.

Návštěvníci her tam moc aut mít nebudou.

Koho tedy naženou do těch aut?

PN-001

Většinu Evropanů. Jak řečeno výše, většina Evropy je v dojezdové vzdálenosti. A vzhledem k tomu, že aerolinky a železniční dopravci se na tom také budou chtít napakovat, mnohým ani jiné řešení nezbude.

Jakub P

A provozovatelé parkovišť poskytnou v tý době parkování zdarma? Do Paříže autem chtělo vždycky silný nervy, dobrou pojistku a dost peněz na parkovný. Sice se ten provoz v posledních letech docela zklidnil díky citelnýmu zlepšení MHD a cykloinfrastruktury, ale jet tam jako návštěvník her, kterej to tam nezná, vlastním autem a počítat s tím, že se jím budu dopravovat mezi hotelem a sportovišti je v podstatě šílenství.

PN-001

Třeba v Brně během MotoGP bývala odstavná parkoviště zdarma a z nich pendlbus zdarma.
Ale Brno není Paříž, no. Ta se na tom bude chtít, bohužel, napakovat. Znám tamní mentalitu až moc dobře. I tak si myslím, že vzhledem ke vzdálenostem některých sportovišť, to mnohé může autem vyjít levněji, než kombinace letadlo+MHD. Obzvlášť s obytným vozem, nebo karavanem, kdy ještě ušetři za ubytování, resp. zaplatí jen za místo v nějakém tom karavanovém kempu. Což, pokud nebude přímo v místě konání her, může být mnohem levnější, než i nějaký hostel v Paříži.

Jakub P

Tak Paříž má oproti Brnu napojení na zbytek Evropy vlakem i letecky úplně někde jinde. Pochybuju, že budou odstavnými plochami zdarma chtít lákat návštěvníky her, aby přijeli vlastními auty. To fakt nemaj zapotřebí. Ale ten samotnej příjezd do města nebo okolí je ten menší problém. Ten karavan do nějakýho vzdálenějšího městečka s dobrým vlakovým spojením může být i fajn řešení.

Problém vidím v té denní dopravě vlastním autem mezi ubytováním a sportovišti, to IMO bude dost brutální, pokud vůbec proveditelný.

PetrH

Čech je zvyklý, že prostě všechno zaplatí stát…

Jirka K.

Ten název stanice mě docela zarazil, jsa zvyklý na českou tradici strhávání cedulí, horečné přejmenovávání ulic a strhávání pomníků.

Kubrt

Jednak je to na památku bitvy u Stalingradu a jednak Francouzi nemají tu historickou zkušenost se sovětským režimem, takže jsou v tomto směru „tolerantnější“.

Václav

Tak oni kácí zase jiné pomníky.

Škrpál

Česko má jednu z nejsilnější ikonoklastických tradic v Evropě.

Augusto Pinochet

…to na obrázku je VAL?

Kubrt

Ne, proč? Klasické metro.

Pezos

„je nemyslitelné, že by dodatečné náklady platili obyvatelé regionu Ile-de-France“
Takže dodatečné zisky z konání akce odvedou do posledního eura do státního rozpočtu, nebo ty nevadí? 😉

Jakub P

Olympijske a paralympijske hry bohuzel pro poradatelske mesto nebyvaji ziskove. Podminky MOV a jeho ekvivalentu pro paralympijske hry jsou takove, ze je to pro poradatele hodne draha sranda. Proto se do toho taky mesta moc nehrnou a casto se hlasi hlavne kontroverznejsi zeme, ktere tim sleduji sve politicke cile a je jim jedno, ze to bude stat furu penez.

Jiří Kocurek

Co mají říkat v Temelíně? ČEZ dvádí zisky i daně do Prahy a většinu vyrobené elektřiny taky pošle jinam.

Jirka K.

Myslíte co tomu řekne farář z temelínského kostela nebo nebožtíci z temelínského hřbitova?

Mysel

V Temeline jsou naprosto vysmati, protoze je (a dalsi obce z okoli) CEZ kazdorocne uplaci vice nez peknou castkou. Nejen Temelin, ale treba i Tyn n.V. by bez tehle penez fakt vypadaly a fungovaly o dost hur.

Dejf

Tak snad na para budou za dvojnásobek jenom vozejci, nerad bych aby byla diškriminácia, až se pojedu kouknout na kámoše.

Konečně

Zbytečné. Stejně budou ve finále stávkovat.

Puňťa

Myslím že je to docela reálné, když po nich budou chtít víc práce o prázdninách. 😄

Jaaa

Tak tam holt nepojedu, no. 🙂

Frantík

„Jezdilo by tím moc lidí a nevyplatilo by se to“ ? Nepokryjí ty náklady právě jednorázoví návštěvníci bez zvýšení ceny jízdného?

Adam Řežábek

Samozřejmě. Prostě jen zvetrili zvysenou poptavku, tak zvysuji cenu. Bylo by hloupe to neudelat

Trumway

Ano,neudělat to hloupé a udělat sprosté.

Průvodce původní Aleš

Za socíku měly při konání veletrhů v Brně restaurace (nevím zda jen v okolí výstaviště, nebo i dále) stanovenou 20% přirážku ke všem cenám. Soudruzi to zdůvodnili vyššími náklady 🙂

mgr.pavel

I po socíku během MotoGP firmám z gastra a ubytování podivuhodně vzrostly náklady a tedy i ceny, a nikdo nevěděl proč.. 🙂

Jiří Kocurek

nabídka – poptávka

V sezoně jsou dražší i letenky k moři i ubytování u moře.

Myslíte že barmanka plynně ovládající EN+DE+IT si přes MotoGP neřekne o víc peněz?

VojtaDrevik

Uvědomte si, že město dotuje MHD dejme tomu z 50% (pro představu). Město zvýší frekvenci spojů na 150%. To by znamenalo, že více cestujícího by zaplatilo pouze dalších 25% a zbytek by muselo doplatit město z veřejného rozpočtu. Proto se tedy přistoupilo k tomu, že to turisti doplatí a město nebude mít přibližně žádné dodatečné náklady. Čisla jsou jen odhady, ale platí to na všechna čísla.

milan

Částečně máte pravdu, ale úplně nikoliv – přidáním spojů vzrostou náklady zejména na palivo a případně prodloužené (ráno dříve začínající a večer později končící) směny pracovníků dopravce (v podstatě možná v daném období nebude žádné či jen bude minimální omezení provozu MHD během noci), ale nerostou náklady na provoz (včetně osvětlení) stanic a zastávek VHD – veřejná hromadná doprava (včetně příměstských vlaků a BUSů). Je dosti nefér počítat do nákladů Olympiády případnou výstavbu nvých tratí či obnovu vozového parku MHD či vlaků (během průběhu Olympiády mohou jezdit současně již nová i ještě končící vozidla, která ihned po zkončení této provozně/kapacitně… Číst vice »

milan

… ubytovací zařízení pro sportovce logicky mohou nejlépe následně sloužit jako studentské/vysokoškolské koleje/kampusy.

Sportovní stadiony a jiná sportoviště by se měla maximálně otevřít veřejnosti = NÁKLADEM BUDOVANÝM SKUTEČNĚ POUZE PRO POŘÁDÁNÍ OLYMPIÁDY BY VLASTNĚ MOHLY BÝT JEN VELMI KAPACITNÍ TRIBUNY/HLEDIŠTĚ PRO DIVÁKY, ale ani ty nemusejí být jednoúčelové – mohou být (obdobně jako v plaveckém areálu v Praze – Podolí) na střeše jinak využívané budovy, což může být třeba i přímo to ubytovací zařízení – budoucí VŠ koleje.

Jakub P

Kdyby to bylo tak jednoduchý. Bohužel podmínky MOV pro sportoviště jsou AFAIK hodně přísný a právě tu stavbu sportovišť tak, aby po skončení her mohla jednoduše sloužit dál docela omezujou. Ne úplně znemožňujou, ale toho, co je nutné postavit „navíc“ a těžko se to posléze využije jinak, není úplně málo.

PetrH

Náklady na osvětlení :). Zejména v létě…
Samozřejmě, že dodatečné spoje MHD vždycky vygenerují větší provozní ztrátu. A vůbec se nemusíme bavit o investičních nákladech. Tu ztrátu musí někdo zaplatit. U nás je to město a to dostává podíl z daní a že se zadlužuje stát, to nám nevadí.