Olomoučtí radní otočili, peníze na prodloužení tramvajové trati na sídliště Nové Sady našli

Tramvaj EVO1/o v Olomouci. Foto: Autor: Hanaaakkk – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=79963398Tramvaj EVO1/o v Olomouci. Foto: Autor: Hanaaakkk – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=79963398

Olomoučtí radní vrátili do rozpočtu na příští rok dlouho plánovanou stavbu další části tramvajové trati na sídlišti Nové Sady. Původně

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
České dráhy

Leo express Se spojili své síly v kolik je ta schůzka????

Petr Nick

A pak, že to nejde. Snad už realizaci nic nebrání

Petr

Takto vypadá jednání dobrého stratéga . Hodně pozitivní . Je vidět , že i dotace jdou využít , ne jen pro*rat.

Poudy

Dobrého stratéga? Cha.. něco si o této stavbě zjistěte.

Petr

Tak zrovna Olomouc je moje domovina a byť fungování DPMO není bez chyby tak udělat páteř z tramvají a vůbec stavět koleje na sídliště je nepochybně špička . V OL jezdím mhd a rád . Rychlá , spolehlivá . Stoprocentně lepší něž trolejbusy kombinované elektrobusy a zastávky po dvěstě metrech.

V. K.

Olomoucká radnice je peklo. Nejprve postaví akvapark za půl miliardy s šíleně drahým provozem a pak se diví, že je město zadlužené a není na opravdu potřebné investice jako je tahle trať nebo odpadové centrum. Tuhle trať se podařilo prosadit jen díky tomu, že na přespříští rok je v rozpočtovém výhledu na investice přidělena čistá nula.

jva

Už jsem se bál, že na bububu Aquapark nedojde. Ještě jste zapomněl místo pekla strašit děti Šantovkou…

Jan Sova

Z hlediska dopravy je to banda …. podobně jako ve vedlejším Přerově. Totálně znesvětili křižovatky v přednádražním prostoru (díky tomu museli jednu vypnout, aby se to vůbec pohlo, akorát tramvaje dávají přednost, pche…). Pak nakoupili za nesmyslných 30 mega nějaké dispečerské digitální stanoviště pro řízení dopravy, která je naprosto neřízená a před hlavním nádražím jim jezdí 40tunové soupravy kamionů po malých kruhových objezdech. No a pak ta odpornost ze Šantovky, kdy tramvajovou tratí přetnuli frekventovanou křižovatku (průtah městem Velkomoravská – Tovární), ačkoliv tramvaj mohli nechat podjet pod mostem (no něco by to stálo pochopitelně). No a až se prašulky rozkutálely,… Číst vice »

MildaIV

Olomouc tramvaje nepotřebuje. Mimo špičku tam jezdí pouze sólo vozy.

David

MildaIV: Potřebuje je asi tak jako Liberec. Jestli je to hodně nebo málo ponechávám jako řečnickou otázku. Každopádně městu sluší a jsou výrazným pozitivním městotvorným prvkem.

dopravák

„Stoprocentně lepší něž trolejbusy kombinované elektrobusy a zastávky po dvěstě metrech.“ To je velmi sporný názor, který rozhodně nelze generalizovat a použít všude: jsou města (nebo i souměstí), kde se více hodí tramvaj, protože jsou tam i velká sídliště, která generují dostatečnou frekvenci i pro tramvaj jezdící v krátkém intervalu, ale existují i lokality s úplně jiným charakterem zástavby, kde je výhodnější plošné pokrytí obsluhou menšími vozidly, pro které se tramvajové trati v potřebném rozsahu nemohou nikdy vyplatit („zaplatit“), protože interval delší než asi 15 minut už dnes k využívání MHD nepřiláká ani důchodce, pokud mají auto a řídí je… Číst vice »

CzH

Nejde jen o velikost města, ale i řadu jiných faktorů. Třeba Olomouc je daleko menším městem než Plzeň, ale Olomoucký kraj má o něco více obyvatel než Plzeňský. Je tedy zřejmé, že okolí Olomouce je hustě osídlené, a řada lidí z širokého okolí do Olomouce dojíždí. To znamená zejména v hromadné dopravě značné množství denně dojíždějících vlakem, přičemž nádraží je docela daleko od důležitých cílů, jako centrum města, fakultní nemocnice nebo univerzita. Lidé se mezi nádražím a těmito cíli přesouvají právě tramvajemi. Dále univerzita má 20 000 studentů, přičemž jednotlivé fakulty i koleje jsou víceméně roztroušené po městě, většinou v… Číst vice »

A.R.

A co o ni vis ty? Ja ani nevim, kdo ji projektuje.