Olomoucký kraj zdraží od příštího roku papírové jízdenky. Cena elektronických zůstane

Ilustrační foto.. Jednotka Stadler GTW v barvách Českých drah pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhyIlustrační foto.. Jednotka Stadler GTW v barvách Českých drah pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhy

Kraj chce ušetřit, poukazuje na snížení ekologické stopy díky omezení tisku na speciální papír.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirik

Nelegální a nemorální krok, platba hotovostí musí vždy požívat všechny výhody.

Kuko

Jediný co nejenom mne štve, jsme 10 mil. republika z roztroušenými kraji potažmo provozovateli dopravy, do toho lokální MHD, národní a konkurenční, každý má „NĚCO“ kéž by byl JEDEN portál na webu, JEDNA aplikace ve které by se vše kolem dopravy sjednotilo, jízdenka by se dala obstarat ať už na železnici, bus, MHD, prostě někam jednu, vyberu spoj, návazový spoj a aplikace mi vybere tarify provozovatelů, zaplatí a já už budu mít jen nakoupeno a pojedu, takhle musím kupovat jízdenku u každýho dopravce zvlášť, někde to ani možné není… je to sice sen, jenomže ten bordel co tu v tomto… Číst vice »

Kuko

rád bych ještě podotknul raálně končící spoje na hranicích krajů je také obdivuhodný katastrofa v dopravě…

PvvS

A jakpak to bylo před IDS ? Jeden lístek na vlak, jeden na autobus, jeden na MHD … A v každým městě jinak.

Kuko

co bylo, bylo, narážím jen že dnes je možnost to vše dát na JEDEN portál ale NENÍ ani vůle a už vůbec né VEŘEJNÉ finance

Jan Sova

Ono to bude tím, že cestujících, střídajících různé druhy dopravy a ještě napříč republikou nebo několika kraji, je malé množství, takže se to nevyplatí globálně síťovat.

Jirik

Všechno, co se říká před ale, neplatí 😀

Pavlína Fries

Super ale ta elektronická jízdenka nefunguje když není připojení k síti… např.Domasov nad Bystřicí -Hrubá Voda tudíž pruvodčí musí jít dvakrát…

Ech

Řešením je přechod na většinovou formu veřejné dopravy v ČR = bez průvodčí, zato s revizorkami/revizory plus masivní (pětimístné) pokuty pro černé pasažéry.

Tj. není až tak podstatné jestli sem tam někdo jede bez jízdenky. Důležité je, aby sankce pro černého pasažéra měla výchovný efekt. Tak, aby se v Olomouckém kraji ušetřily (snad) stovky průvodčích.

Jirik

V takovém světě si žijte sám.

krystof.bohm1

Nechápu to, už rušení pokladen na zastávkách mě štve, musí se to zařizovat navětším nádraží dopředu, teď to cenově znevýhodní, nechápu jejich strategii. Co je za problém dát automaty na jízdenky na každou zastávku?

Ech

Byl byste konkrétní? Co konkrétně potřebujete (a jak často) v pokladně hromadné dopravy, dejme tomu v Moravském Berouně?

Lidově řečeno – kolik z Vaší kapsy půjde ročně na provoz oné pokladny, kterou byste chtěl využít?

Pro srovnání např. v nedalekém Městě Libavá ani není žádná pokladna veřejné dopravy a konec světa nenastal.

M19

Tam jezdí vlak?

Jirik

Z našich kapes jde vše, co se jakkoliv vzdáleně týká SŽ, víme…

bydleni_fanousci.0t

Taky moc neexistuje koordinace mezi krajskou aplikací do telefonu a tou městskou na MHD Olomouc. Proč nejde koupit jedna jízdenka na město + meziměsto přes aplikaci? Chybí clearingové centrum nebo dohoda?

Bob Saint-Clair

Ale v krajské aplikaci jde koupit město + meziměsto

trafopajka

Nejsem proti, kdyby ovšem mobilní aplikace k něčemu byla. Když chcu vzít děcko do školky, tak mu přes ni lístek nekoupím. Takže já si koupím lístek přes mobil a děcku dražší u řidiče? Pakárna.

karlos

Bohužel je to tak. Není ani dořešené placení elektronických jízdenek dětmi, pokud nemají svoji platební kartu. Můžou si sice v aplikaci jízdenku objednat, ale platba probíhá přes platební bránu, takže jim to buď musí zaplatit přes kartu rodiče nebo musí mít svoji kartu….

jva

Chápu, že jednorázovky zdržují odbavení, ale proč zdražovat i týdenní (a delší)? Tím tlačí dojíždějící k nákupu na e-shopu, čili registraci, a následně požívání chytrého telefonu (s daty) nebo platební karty. A celokrajská pro náhodné cestující a turisty (a tedy bez apky) k návštěvě kraje je taky echt „prozákaznické“.

Bob

Zcela zásadní věta v článku – zvýšení se netýká ani ceny papírových jízdenek jednotlivých MHD. Chápu to správně, že se tedy budou zdražovat papírové jízdenky pouze pro jízdu mezi městy, ale nikoli přímo MHD? Příklad – jezdím v MHD v Olomouci, ale jen občas – logicky se mi nevyplatí žádná předplatná služba, kupuju jednotlivě papírové jízdenky v trafice. Znamená to, že tyto jednorázové papírové jízdenky pro MHD se nezdraží? I ten jejich eshop je divný, jednorázové jízdenky vůbec nenabízí – tohle tam přímo píšou: E-shop umožňuje nákup 7denních, měsíčních, čtvrtletních a ročních jízdenek pro zvolené tarifní zóny Integrovaného dopravního systému… Číst vice »

Bob

Zřejmě se to zdražení opravdu MHD nedotkne, protože na webu DPMO o ničem takovím nepíšou – ani v aktualitách, ani v ceníku nic o žádné změně cen pro papírové jízdenky nevidím:
https://dpmo.cz/informace-pro-cestujici/jizdne/

B.W.B.

Další snaha přenést náklady na zákazníka. 15% je docela dost. Takže si má cestující za své koupit „chytrý“ telefon, a potom přes aplikace předávat informace o svém chování…
Čína náš vzor?

PeDazOl

A na koho ty náklady mají být přeneseny? Na zvířátka? 🙂

Ech

Ale kdeže.

Olomoucký kraj se adaptuje na chování firmy ČD, která akceptuje technologický vývoj a postupně vypíná naprostou většinu pokladen.
https://zdopravy.cz/tri-ctvrtiny-jizdenek-on-line-ceske-drahy-chteji-posilit-v-nakupu-dokladu-pres-internet-168349/

Předpokládám, v rámci Olomouckého kraje zbydou tak 3 až 4 pokladny ČD, spíše méně, hlavně pro mezinárodní jízdenky – snad v Hranicích, Olomouci a Přerově..

Čili částku, co ČD nezaplatí za pokladny v Olomoucké kraji, o to nižší částku bude chtít ČD jako dotaci po Olomouckém kraji.

win-win

Jirik

ČR stejně jako Olomoucký kraj hospodaří s penězi obyvatel ČR. Kam se budou nebo naopak nebudou přesouvat mezi subjekty už je hra s nulovým součtem.

mlokXCM

Berete na to něco?

PvvS

Njn a dokonce v těch nákladech chtějí platit i jízdné..