Olomoucký kraj ustoupil, tarif ČD včetně režijek bude platit. Dopravce slibuje půl miliardy do vlaků

Jednotky 814 Regionova v Olomouci.. Foto: České dráhyJednotky 814 Regionova v Olomouci.. Foto: České dráhy

Olomoucký kraj ustoupil od plánu uznávat v osobních a spěšných vlacích na svém území pouze krajský tarif a cestující i

98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
aldik

Tarif je mi u zadku jaký kde bude platit, ale rád bych stále používal jednu aplikaci v mobilu (Můj vlak) pro celé Česko. A do státního (krajského) tarifu by se mohli dostat i oblíbené celodenní, víkendové a letní jízdenky, klidně i v dražší verzi platné i na busy. 😉

Leinad

Jsem pro to, aby kraj poskytnul API na prodej jízdenek 🙂 a v PIDu existuje denní, třídenní, měsíční jízdenka.

Axel

Nevíte někdo to co v článku není? Ad dieselové vlaky – jestli chápu správně, tak do Olomouckého kraje nepůjde těch 22x Regionova (a pár 854) z linek ze Zlíinského kraje, kde ČD prohrály s Arrivou z důvodu ceny? Ad elektrické vlaky do 2022 (ročně mají projezdit o 1/3 víc než dieselové vlaky) – chápu-li správně, tak na elektrifikovaných tratích budou jezdit zčásti diesely a zčásti elektrické… V této souvislosti nechápu tu pasáž o úpravách lokomotiv…, notabene když smlouva je pouze na 2 roky, než bude dokončena elektrifikace. To jako má znamenat, že ve skutečnosti Olomoucký kraj bude platit za investice… Číst vice »

carol

Stála jsem u pokladny ČD, do odjezdu cca 10 minut. Fronta na lístky a pár cestujících přede mnou se začalo rozhodovat, jestli je vyjde levněji Tr10 nebo IDS. Prosím vás uvědomte si, že jste chtěli mít možnosti výběru. Ty vám byly dány. Tak se starejte sami. Tak to prostě chodí. A kurnik nezdržujte ty co ví. Jesli chci něco levněji tak si to zjistím. Možností jak na to přijít a dozvědět se je plno. Neříkejte mi, že jste všichni tak neschopní číst a necháváte to až na poslední chvíli.

ústečák bž

A bude huř. Pokladny spíše mizí, přes internet nelze vše.
Pokladny spíše mizí, než aby přibývaly a tak shánět informace a vyřizovat jízdenky a jízdní doklady je možno na méně místech, jen ve velkých městech. Dříve bylo okénko pokladny v každé zastávce, bežné věci se vyřizovali tam. Dnes je internet nebo okénko pokladny ve větší stanici.Když jízdenky např. IDS Ústeckého kraje přes internet nezískáte, tak zbývá to okénko.

aldik

Vnitrostátní jízdenky snad můžu téměř všechny si koupit přes internet (ted mě napadá akorát obsence jízdenek MPS).. se zahraničními je to horší… Snad někdo obnoví automaty na jízdenky, ostatní je to o chlup jednodušší přístroj než samoobslužná kasa v supermarketu a ty se rozšiřují hodně.

Peno

MPS se dá, pokud vím, koupit na eshopu ZSSK, ale jistý si tím nejsem, protože jsem to nikdy nezkoušel.

BoH

Pokud není přepážka, vyřídíte si jízdenku ve vlaku. Pro Vás to je ještě jednodušší.

Tronda

Tak mají ČD nabízet nejlevnější variantu jízdenek automaticky a nesnažit se cestující natáhnout.

Leinad

Tronda: jakože když na Prahlavním řeknu „Jednou Dobříš“ tak mi pokladní nebude prodávat šotoprojížďku Pacifikem, ale prodá mi levnější lístek PID platný v autobuse i ve vlaku?
To by dávalo moc velký smysl dávat lidem to o co si řeknou.

Jiří

Ač teda nejsem zastánce režijek a preferuji co nejvíce konkurence českým drahám, tak tohle jinak dopadnout nemohlo. Dokud se MD nechytne za nos a konečně nevydá státní tarif, tak se z místa nehneme a už teď je pozdě. Ptám se – kde je zodpovědnost? Já jak v práci nestihnu splnit úkol v zadaném čase, tak se mnou všichni zametou a budu rád jak nedostanu padáka a tady se hraje nějaká tichá pošta nebo jak? Kdy to bude???!!!

xyz

„Dokud se MD nechytne za nos a konečně nevydá státní tarif, tak se z místa nehneme a už teď je pozdě.“
Souhlasím.

Bohužel nadávky od části lidí (viz i zde) namísto toho schytávají krajské úřady, přičemž jejich požadavek na výhradní či téměř výhradní (ve smyslu „vnitrokrajských cest“) vydávání IDSkových jízdenek je oprávněný i z hlediska šetrnosti k veřejným rozpočtům.

Hrackalw

Bravo pane xyz lépe než teď jste nemohl ukázat to co jsem o vás panu RTL a Trondovi již napsal to že nejste vůbec schopni určité věci pochopit že nejste schopni používat selský rozum a uvědomit si důsledky vašich názorů. Na prvním místě prostě musí být u veřejné dopravy to že co nejjednodušeji převezu cestující tam kam chtějí . Je to služba kterou si cestující platí a jimi voleni zástupci jim to poskytují. Ano budeme šetrní k rozpočtům dodrzime všechna ekonomická pravidla ale cestující to odnesou protože přeci kraje mají právo. Ne kraje nemají žádné právo!!! Mají povinnost se starat… Číst vice »

xyz

„prvním místě prostě musí být u veřejné dopravy to že co nejjednodušeji převezu cestující tam kam chtějí.“ No právě, co nejjednodušeji: – v rámci kraje na jednotnou IDSkovou jízdenku (platnou ve vlacích, linkových autobusech, v MHD). Některé kraje již bez problémů realizují, jiné žel ne. – v rámci státu na jednotnou železniční jízdenku se „státním“ tarifem (platnou ve vlacích v „závazku“ bez ohledu na dopravce). Stát v příhodném termínu nerealizoval (snad za rok). „Politik je tu od toho aby nám sloužil a je za to námi placeny.“ Politik, který preferuje takový tarif, z nějž jsou příjmy vykazovány zpět do veřejného… Číst vice »

xyz

** Ještě dovětek:
„„A když jim nejsou kvůli zaspani MD schopni zajistit maximální kontrolu nad financemi nemohou si dovolit to aby to odnesli cestujici.“
V případě těch krajů, které mají IDS, to tak jako tak v rámci vnitrokrajských cest již vyřešeno je a bude – právě oním IDSkovým tarifem. Do doby zavedení SJT tedy jsou problémem jen ty cesty mimo hranice kraje, nikoliv však cesty vnitrokrajské (tzn. jev míjející se s tématem tohoto článku, kdy Olomoucký kraj přistoupil k platnosti tarifu ČD i pro vnitrokrajské cesty, přestože tarif IDS pro území celého kraje existuje).

Hrackalw

Ale v tomto mezi námi není žádný rozpor. Olomoucký kraj si uvědomil to co jsem psal zvítězil zdravý rozum a upustil od jednani které by znamenalo značně komplikace.

Dominik

K čemu mi je IDS, když městskou nepotřebuji, budu např. potřebovat z Olomouce do Přerova a samozřejmě i zpátky, koupím si přes Můj vlak jízdenku platnou třeba od 9 hodin, přijdu na nádraží, aha rychlík má třeba půl hodiny zpoždění, tak sednu na Os a dojedu do Přerova o 5 minut déle, po novu bych buď musel zpáteční jízdenku vrátit a koupit IDSOK, nebo čekat půl hodiny na R, to je opravdu výhoda.

xyz

„po novu bych buď musel zpáteční jízdenku vrátit a koupit IDSOK, nebo čekat půl hodiny na R, to je opravdu výhoda.“
Správně jste zmínil (dosud opomíjenou) skutečnost, že nettorychlíky ČD, a. s., ani nejsou součástí IDS, který tím pádem ani skutečným dopravním systémem není.

Což ovšem samo o sobě je systémovým problémem a nikoliv „argumentace“ stylem „IDSková jízdenka v Olomouckém kraji neplatí v rychlíku“ (mmch. ani od 12/2019 tomu nebude jinak?) = kraj musí uznávat jízdné ČD.

Ne. Systémový krok je „IDSková jízdenka platí i v rychlících“ (viz ostatně snad všechny ostatní integrované kraje).

Dominik

A pro jistotu je zavést i v dálkových vlacích Ex, EC, že?
IDS sice rozvíjí možnost kombinace dopravy, ale zabíjí tu mezikrajskou (bohužel kraje nevidí dál, jak za svoje hranice) a opravdu nevím k čemu mi je jízdenka, která kombinuje vlak, bus a MHD, ale naopak je časově omezena (třeba 2 hodiny), když mě stačí jen vlak a naopak mi vyhovuje platnost 24 hodin a tím velká flexibilita.

xyz

„A pro jistotu je zavést i v dálkových vlacích Ex, EC, že?“ V ideálním případě ano. (Ale i kdyby případně ne, tak rychlíky by měly být samozřejmostí; vůbec je s podivem, že IDSOK snad jako jediný – ? – IDS nemá rychlíky integrované; byť musí jít o dohodu dvou stran, tedy krajského úřadu s „nettodopravcem“ rychlíků). „IDS sice rozvíjí možnost kombinace dopravy, ale zabíjí tu mezikrajskou“ Nelze než zopakovat – vyřešeno státním železničním tarifem. Jeho neexistence (resp. „ne včasná“ existence) není vina krajů. „opravdu nevím k čemu mi je jízdenka, která kombinuje vlak, bus a MHD, ale naopak je časově… Číst vice »

Dominik

Ne, rozumnější by bylo, kdyby si do vzniku SJT nehráli na svém písečku a počkali právě do vzniku SJT bez omezování dopravců. Počítám, že SJT nebude časově omezen, stejně jako TR10, tudíž koupím jízdenku a ta prostě bude platit 24 hodin. Ano označení počátku problém nebude, prostě při nástupu aktivuji (dnes to řeším tím, že si dám platnost třeba od 6 od rána a jedu v kolik se mi to hodí, pokud nemám nějakou schůzi, na kterou je jasné v kolik pojedu), ale u zpáteční jízdenky už ta platnost 2 hodiny je omezující, leda to řešit 2 jízdenkami a každou… Číst vice »

xyz

„kdyby si do vzniku SJT nehráli na svém písečku a počkali právě do vzniku SJT“
Není nač čekat. Smlouvy na dalších X let se podepisují právě nyní. A již 10 let se vědělo, že nová „várka“ smluv bude platit právě od konce roku 2019.

Jen ministerstvo nezvládlo za celých 10 let zařídit onen SJT, tzn. netřeba čekat rokem pomyslně jedenáctým.

BoH

Co se týče Olomouckého kraje, tak i když mám k IDSOKu velké výhrady, tak zrovna integrovaný tarif funguje dobře. Vy máte právo si zvolit takovou jízdenku, jaká vám vyhovuje a to i v případě vlaků. Bohužel ČD neumožňují její nákup jinak než explicitním vyžádáním.

Dominik

To je stejné, jako když bude ve smlouvě bude, že prvotně dávají IDS, tak si o jízdenku ČD taky musím říct zvlášť.

BoH

Určitě máte pravdu v tom, že kraje jsou tady pro občany, nikoliv naopak. Nicméně nerozumím, jakou to má souvislost s tím, jaký typ jízdního dokladu se vydává. Občanovi je úplně jedno, jestli mu někdo prodá jízdenku z Horní do Dolní, nebo jízdenku s čísly 1, 2, 3. Hlavní je, jestli je uživatelsky přívětivé si ji zakoupit. A tady uznávám, že by to uživatelsky přívětivé nebylo, nicméně je chybou kraje, že ve chvíli, kdy mohl vypsat nové výběrové řízení, tak toto nebylo jednou z jeho podmínek (integrace prodeje krajských jízdenek do elektronického systému dopravce). Nicméně toto určitě není v rozporu s… Číst vice »

Hrackalw

Ale pokud jsem dobře četl tak kraje si stěžují jen že nemají dobrý přehled nejde o to že by je ČD okradaly. Má kritika byla na to k čemu se OK chystal. Dobrý přehled přeci nemůže být za cenu takových komplikací.

BoH

Souhlasím. Toto mělo být uskutečněno až za rok, kdy má začít platit celostátní integrovaný tarif. Tedy pokud bude kompatibilní s krajskými integrovanými tarify 🙂

Tronda

Bacha, když už se ti o mě i zdá, mozek taky používat neumíš, k psychiatrovi chodíš, tak aby si tě tam nenechali.

Leinad

Kraje mají povinnost chovat se hospodárně. Nemají důvod v brutto smlouvě uznávat slevové karty některého z komerčních dopravců.

jan

Za cestující musím říct, děkujeme. Rád kraj turisticky navštívím.

PzD

A navštívíte někdy i města v kraji? Nějak jsem si nevšiml, ze by měla stejné tarify, stejný prodej jízdenek, …, potřebu akceptovat Tr10 v tramvaji, byť třeba i souběžné s železnicí … Řekl bych, že standardní cestující u pokladny řekne prostě Olomouc a nemá potrebu řešit xy přepravních a tarifních možností.

Supidio

Jde o to, že u poklady dneska nakupuje čím dál míň lidí…Většina preferuje daleko pohodlnější a spolehlivější a často i o dost levnější nákup po internetu.Ten by byl díky krajeskému nesmyslu znemožněn.

PzD

V čem znemožněn? Pro mezikrajské cesty s Tr10 kraje neměly problém. A že ČD nechtějí ids prodávat v MujVlak a pro vnirokrajské cesty v ní prosazují Tr10? Bez komentáře.

Supidio

A jde i o to, že řada lidí má slevové aplikace(in 50..) a prostě chce do práce jezdit co nejlevněji, což nic takového slavný IDS neumožňuje…A proč by ČD měly umožnovat ve své aplikace nákup cizího tarifu? To je jako chtít, aby se v krajských autobusech prodávaly jízdenky ČD…Nehledě na náročnost implementace takového řešení do aplikace můj vlak či do webového rozhraní e shopu ČD.Pro koncového uživatele, tedy pro cestujícího, neexistuje lepší řešení, než je souběh 2 systémů, ze kterých si vždy vybere ten pro něj výhodnější.Nařizovat někomu dražší tarif jen proto, že se tak rozhodlo vedení kraje je jen… Číst vice »

PzD

‚To je jako chtít, aby se v krajských autobusech prodávaly jízdenky ČD‘
Můžete mi vysvětlit, jaký je rozdíl mezi krajským vlakem a autobusem? Zajímavé, ze v autobusech všechny diskutující nechává platnost jen ids tarifu naprosto v klidu.
A proč by MujVlak měl umět IDS? Třeba proto, že by to pro cestující bylo lepší? Viz příspěvek jineho autora v této diskuzi?

Bilbo

Rozdíl mezi krajským vlakem a autobusem je třeba v tom, že v autobusu je nejběžnější způsob nákupu jizdenky při nástupu u řidiče.

Petr

IDSOK má elektronické jízdné pouze spárované s NFC kartou a jízdenka jde koupit min. na 7 dní, takže pro jednorázové cestování po kraji by nebyla jiná volba než papírový lístek koupený na pokladně/průvodčího.

Anonym

Jako chápu kraje, že se bojí o svoje peníze a jsou vydáni na milost kolik jim dopravce dá zvlášť, když sám dopravce to nebude vědět.

Jenže to tu bude s takto nastaveným systémem pořád a národní tarif to nezmění. Doteď se to nějak respektovalo, ve vlacích platí více tarifů a nikomu to nevadí. Proč najednou takový humbuk? Bojím se, že ve snaze „zpřehlednit“ tržby ve vlacích si budem kupovat jízdenky jak v autobusu.

xyz

„Doteď se to nějak respektovalo, ve vlacích platí více tarifů a nikomu to nevadí.“ Že to „nikomu nevadí“ je váš subjektivní pocit. „Bojím se, že ve snaze „zpřehlednit“ tržby ve vlacích si budem kupovat jízdenky jak v autobusu.“ V krajích s IDS (kde na jednu jízdenku můžete libovolně přestupovat) toto přirovnání s „kupováním jízdenek jak v autobusu“ neplatí. Přičemž existuje velmi silná korelace, že právě kraje s IDS mají zájem o to, aby tržby z autobusů i z vlaků šly „na společnou hromádku“. Naopak kraje s vlažným přístupem k integraci (= kde si jízdenku musíte koupit při každém jednotlivém nástupu… Číst vice »

Peno

Chudinky Regionovy v tom Najbrtím nátěru 🙁 Jak může někdo jeden z nejhezčích železničních nátěrů, kterým žlutozelený nátěr Regionov bezpochyby je, nahrazovat unifikem a ještě se tím takto nehorázně chlubit. Doufám, že u nás Regionovám vydrží žlutozelený kabátek až do jejich nahrazení něčím lepším, což doufám také nepotrvá dlouho, protože jakkoliv se mi Regionovy ve žlutozeleném líbí zvenčí, cestovat s tím je za trest.

Modré zábradlí

Okleštěk prostě pochopil, že bez TR10 se na něj vrhnou šotouši a dopadne to jak po zdražení metra v Chile o 30 pesos (1 Kč), a KÚ mu zapálí. 😀

Manitou

Konečně hlavně sešrotovat popelnice řady 460.

JarynJarin

Nemá někdo informaci, kdy ti komedianti začnou rádoby kolektivní vyjednávání u ČD?

JarynJarin

Proč někdo dává mínus na otázku? To je na léčení…

Hrackalw

Já to sice nebyl ale to bude asi za ty komedianty.

JarynJarin

Aha.

JarynJarin

Ještě aby neustoupili… kdo by tam ty vlaky taky vozil… komedie celé tohle šílenství.

Petr Novotný

Ty přeci ne…

JarynJarin

No bez režijek to tam smrdělo stávkou. Tak jsem to myslel.

Jiří Kocurek

A teď si, Jarine, představ, že místo vlaku kraj objedná autobusy. Už jste, vy ortodoxní stávkovači, bez kterých se nehne ani kolo, vyhnali ze štreky docela dost zákazníků. To byl rok 1997, kdy se ve velkém přešlo na kamiony, protože si ortodoxní stávkovači řekli „ani kolo se nehne“. A ono se hnulo na silnici a bylo jich hezkých pár tisíc. Málokdo chce být rukojmím dopravce.

Dominik

A proto si máme nechat všechno líbit? Jenže v tom 97 se ukázalo, že na dosti místech, to prostě bez železnice nepůjde, to samé by bylo i teď.
Když stávkovali učitelé a děti nešli do škol, tak rodiče taky náhle museli řešit, jak se zařídit, to také bylo od učitelů špatně, že takto zatěžují rodiče, nebo to bylo v pořádku?

xyz

„A proto si máme nechat všechno líbit?“ Tyto odborářské věty mi vždy dávají vzpomenout na konec roku 2010, kdy za podivných okolností řekla SŽDC, že už se jí nechce udržovat některé vedlejší tratě (a vykázala jejich „nerentabilitu“ dle ukazatele „výnos z poplatků za DC za určité období“, což mimochodem ani není rentabilita, protože zde nebyla poměrována s náklady), načež směrem ke krajům toto řekla a kraje na některých z těch tratí osobní dopravu neobjednaly (Jemnice, Vidnava, Netolice, Chrudim – Heřmanův Městec). Tehdy jsem si říkal – O. K., toto je snad poprvé, kdy fandím odborům i ve věci „protest vůči… Číst vice »

xyz

** Stejně jako odboroví představitelé ani nyní nijak nevystupují proti svévolnému ponechávání některých tratí v nesjízdném stavu, takže to dochází až do tohoto: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/kozi-draha-cyklostezka-ustecky-kraj-decin-teplice-szdc.A191021_509330_usti-zpravy_pakr (připomínám, že v úseku Děčín – Telnice měla být od jara 2016 vedena turistická linka T2, nestalo se tak, protože od podzimu 2015 je trať – tedy nyní již po 4 roky – vyloučena z provozu).

Totéž pak situace, jak si odbory nechávají líbit, že správce infrastruktury (SŽDC, s. o.) ani po více než 6 letech nezvládá uvést do provozu úsek Radejčín – Chotiměř, navzdory nepřetržité objednávce osobní železniční dopravy ze strany Ústeckého kraje.

dopravák

A ony snad jsou u dopravce, u kterého chtěl Ústecký kraj objednat provoz linky T2, nějaké odbory?

xyz

„A ony snad jsou u dopravce, u kterého chtěl Ústecký kraj objednat provoz linky T2, nějaké odbory?“
Odbory jsou u SŽDC – tedy té organizace, která svévolně ponechává obě jmenované tratě v nesjízdném stavu.

Rovněž té samé organizace, na jejíž popud na sklonku roku 2010 došlo k podivnému zastavení osobní dopravy na některých tratích a jejich následnému znesjízdnění (+ znesjízdnění několika dalších, které v té době již bez osobní dopravy byly; mj. též do Malé Morávky).

xyz

** Plus samozřejmě jsou odbory i u ČD, a. s., tedy dopravce, který do 12/2010 provozoval osobní dopravu do Jemnice, Vidnavy, přes Bylany; do 2/2011 pak do Netolic, ve všech případech pod předpokladem (v některých případech i poté naplněným) znesjízdnění tratě, to vše v podivné situaci, kdy příslušné kraje samy od sebe nepředpokládaly, že tam osobní dopravu (provozovanou dopravcem ČD, a. s., v rámci tehdy sotva rok platných 10letých smluv) přestanou objednávat.

Jindra

Dominiku, mám na rok 97 zcela jiný pohled. Žádný kolaps při vaší stávce tehdy NENASTAL. Kdyby si Pepíček Luxů jako druhé kolo u vozu nechtěl hřát politickou polívčičku, nikdo by s železničáři nejednal. Doporučuji vyhledat si dobový tisk. Před stávkou hlášky o tom , jak zmrzneme, vyhladovíme atd. Pár dní stávky a vše fungovalo dál.

xyz

„Dominiku, mám na rok 97 zcela jiný pohled.“
Já svým způsobem také.

Začátek podzimu 1997 a těžká redukce počtu vlaků na některých tratích; v případě některých (Harrachov, Svoboda nad Úpou) dokonce zastavení osobní dopravy.

Z odborářské strany bez větších protestů.

P. S. Jiný vliv mělo svévolné zastavení (nejen) osobní železniční dopravy při úrovni automobilizace typu „Česká republika v roce 1997“ a jiný vliv by nastal při tomtéž zastavení v situaci „Česká republika v roce 2019“.

xyz

„A teď si, Jarine, představ, že místo vlaku kraj objedná autobusy.“ Mimochodem, v situaci, kdy autobusy jezdí (výhradně či téměř výhradně) brutto (vracení/vykazování tržeb z jízdného směrem k objednateli bylo u autobusů praktikováno i v krajích bez IDS), zatímco vlaky v témže kraji netto, je náhrada vlaku autobusem pro objednatele o to výhodnější. Dejme si zjednodušující příklad – pro zjednodušení, jeden cestující v přepočtu na 1km znamená tržbu 1 Kč (včetně státních kompenzací). A teď: mějme autobus s nákladovou cenou např. 40 Kč/km, mějme vlak s nákladovou cenou např. 100 Kč/km, ovšem s dohodnoutou fixní „netto-výší“ úhrady 80 Kč/km. Máme… Číst vice »

nowas

„Mějme“ ale nemáte, tolik autobusů není a nebude. Natož řidičů.

xyz

„„Mějme“ ale nemáte, tolik autobusů není a nebude. Natož řidičů.“
Ovšem.

Však systémovým řešením jsou bruttosmlouvy v železniční příměstské/regionální (tzn. krajskými úřady objednávané) dopravě.

Ne hromadnější převod na autobusy.

nowas

Jo, řidičů autobusů jsou plné úřady práce. 🙂

Peno

Právě že jsou, ale hledají zaměstnání v jiných oborech 😉

Petr

Plánuje se nasazení nějakých nových vozů na trať Nezamyslice-Prostějov-Olomouc?

Jiří

To snad né, já se těšil na bílou a „Jedeme v tom spolu…“ místo Najbrta 😢

Hans

Náš kamarád rentier Tronda ještě neobjevil tento článek, nebo ho z toho odvezli do blázince? 😀

Hrackalw

Nemá čas na čtení musí si doma přepočítávat ty své penízky 🙂 .

Dalibor

těžko naimplementuje problém tramvají s klimou/bezklimy na režijkáře…

Dalibor

překlep, to je k jiný diskuzi.

Hrackalw

Tronda by to zvládnul 😀 .

Zlínka

Nemá čas Troník, nezapomeňte, že je rentiér. A tahle zpráva ho úplně ožebračila. On totiž teď za své korunky bude financovat režijky. Takže počítá jestli mu něco zbyde.
Možná ani nebude mít na jídlo.

mirekk

Třeba už mu praskla žilka

Mirek

Tak to je konečně pro cestující pozitivní zpráva. A totiž možnost volby. Ale je vtipné sledovat jak jedni a ti samí napřed prosazovali pro spoustu cestujících krajně nevýhodný tarif, tak teď sami sebe vychvalují jak to dobře pro cestující vyjednali. Komedie hadra. No dalším poračováním je ty barevné nesmysl krajů. 16 mega se dá využít smysluplněji než na pitomé polepy, které nikoho kromě pár uchyláků stejně nezajímají.

PzD

No nevím… Napřed nadáváme, jak jsou tarify nepřehledné a normální cestující se v nich nevyzná, když to kraj chce na krátké vzdálenosti zjednodušit – jedna cesta jeden tarif jako v busech – zase nadáváme. Supr to bude v úsecích s dálkovou dopravou – třeba Přerov- Hranice. Tr10, RegioJet, IDSOK, za chvili SJT, …

Mirek

? No jako když je někdo blbec, tak co jako? Jsou i inteligentní lidi co si umí spočítat co se jim vyplatí a co ne. Chce to jen zapojit trochu mozek, pro bezmozky je opravdu nejvýhodnější jeden tarif, protože nemusejí přemýšlet. Ale těm by se ustupovat nemělo. Každý ať si vybere dle svých potřeb a zájmů. Argumentovat zjednodušením = zdražením, že je to jednoduché mě teda přijde úplně na hlavu. Proč bych měl platit třeba o 1000,- měsíčně víc? Jenom proto, že je to jednoduché? Děkuji, nechci. Já si umím spočítat co se mě vyplatí a co ne. A tohle… Číst vice »

PzD

Asi máte to štěstí, že bydlíte v obci na dráze. Kraj se ale stará i o občany z obcí a měst, kam koleje nevedou. Proč by měl kraj podporovat nerovný přístup ke svým občanům?

Petr

Taky mě to potěšilo, vzhledem k tomu, že dost využívám na Jesenicku zimní turistiku a kolikrát často neodhadnu kdy přesně dojedu k vlakové stanici, byla on-line jízdenka ČD(s IN25) u mě jasná volba.

xyz

Smlouvy Olomouckého kraje s ČD (ta „Haná“, „Sever“ + ty elektrické) byly uzavřeny v režimu brutto, nebo netto?

Pokud netto, pak O. K., kraj se nemůže divit tomu, že dopravce chce, aby tržby z jízdenek šly jemu.

Pokud brutto (tzn. riziko tržby nese objednatel), pak tímto krokem připravuje objednatel sám sebe o tu část tržeb, kterou inkasuje sám dopravce. Ledaže by dle dohody byly o příslušnou část sníženy nároky dopravce na úhradu ze strany objednatele (o čemž však v článku není zmínka).

xyz

„Největší investicí Českých drah je nákup a modernizace 12 jednotek se sníženou podlahou řady 646“
Svým způsobem sníženou, svým způsobem zvýšenou (již diskutovaná skutečnost, že nástupní prostor je ve výšce 760 mm nad TK, tedy 21 cm nad byť „normovanými“ nástupišti, resp. o to výše pak nad nízkými nástupišti).

xyz

„Podle Zahradníčka si cestující mohou vybrat tarif ČD nebo IDSOK“
Bude zajímavé sledovat realitu, jak budou cestující dostávat na vybranou při koupi jízdenek u pokladen či u průvodčích (kdy připomenu, že tarif ČD = tržba z jízdného náleží dopravci; tarif IDS = tržba z jízdného náleží objednateli; vzhledem k tomu, že průvodčí/pokladní je ve vlacích/na nádražích pracovníkem ČD, tak může mít tendenci subjektivně preferovat prodej takové jízdenky, z nějž tržba náleží dopravci). Pojem „vybrat“ by měl dle svého významu znamenat, že každý/každá pokladní/průvodčí cestujícímu řekne, že má dvě možnosti, a to buď tarif ČD, nebo tarif IDS.

Hodně štěstí

Já bych v tom neviděl problém. Na Liberecku funguje prodej IDOLu dobře.

Georg

idsok ve vlacich funguje taky velmi dobre, nejenze je fyzikalne mozne ho prodat z popky, ale i pruvodci zkouma kam jedete a nabidne vam to, co je pro vas vyhodnejsi.

bohyn

Tak ne všichni mají v hlavě řezanku + to kdo dostane bakšiš, je moc netankuje, protože z toho nic nemaj

Hrackalw

Pane xyz vy dnes jak tak čtu asi budete těžko usínat jste asi hodně vytočený tím hanebným rozhodnutím olomouckého kraje. Ale to se dalo čekat již to medializuji i televize jakou pitomost kraje chystají a to včetně Nový. Ostatní kraje udělají to samé.

Krejžak

Tarif ČD i tarif IDSOK na Jesenicku funguje už řadu let a musím říct, že bez problémů. Zatím jsem se vždy setkal (v pokladnách i u průvodčích) s variantou „vezměte si toto, je to pro vás výhodnější“. Což byl podle situace tarif jak ČD, tak IDSOK.

Jiří

Já se setkal s tím, že ve vlaku průvodčí nabídl turistům jen tarif ČD (Jeseník – Ramzová). Tarif IDSOK byl asi o třetinu levnější. Když jsem těm dvěma poradil, ať si řeknou o lístek IDSOK, tak jim to průvodčí s radostí (to nemyslím ironicky) prodal.
Následně pak sdělil, že tarif IDSOK nesmí nabízet. Musí jej prodat, když si o něj cesrtující řekne, ale abízet jej nesmí.
Ale je to už pár let zpátky.

Peno

Já slyšel pár let zpět něco podobného v JMK, ne u průvodčích, protože ti dodnes jízdenky IDS JMK vydávat nemohou a změní se to až s novými smlouvami po novém roce, ale u pokladních, kteří prý také měli zakázáno aktivně nabízet tarif IDS JMK, pokud si o něj zákazník neřekl, přestože pro něj byl výhodnější a totéž prý platilo i pro některé nabídky v rámci TR10, jako síťové jízdenky. Ale zrovna tady se toho chytila média a následně myslím i kraj udělal na ČD bububu a praxe nenabízení IDS JMK padla a myslím, že následně po podobné medializaci padl i… Číst vice »

xyz

„Následně pak sdělil, že tarif IDSOK nesmí nabízet. Musí jej prodat, když si o něj cesrtující řekne, ale abízet jej nesmí.“
Totéž jsem před několika lety (stejně jako autor dalšího z komentářů) slyšel o JMK.

Proto jsem položil i onen dodaz ohledně IDSOK (+ proto se tím víc nedivím, že JMK prosadil, že v rámci vnitrokrajských cest chce i ve vlacích výhradně tarif IDS, tedy v režimu „brutto“).

pamětník

Ale Medvědice ani jiní podobní přece už u Ď nepůsobí, ne?

pamětník

Pardon – samozřejmě u ČD (zlobí mě klávesnice).

Petr

To bych úplně netvrdil, že tržby půjdou ČD…Pokud je ta smlouva brutto, tak podle mě budou po ČD jasně chtít vyúčtovat jízdné, které bylo projeto na území kraje a tržby předat kraji.

Hodně štěstí

Tak jsem si zaexperimentovali, zařádili a konečně jsme pochopili, že to byla opravdu broskvovina. Ono opravdu před krajskými volbami není vhodné naštvat voliče. Zdražení pro majitele slevových kartiček až o 50% opravdu není populární. Teď se uklidníme a dáme snad na pár desetiletí pokoj. Doufám, že tento signál pochopí i další experimentující kraje a dají pokoj. Hlavně z takovými blbostmi jako nějaké zelené pruhy na vlacích.

Arnošt

První kraj už dostal rozum, tak ještě ty další dva tři.

Rajče

Wifi v regiopanterech stejně věčně nefunguje.

os.ka.rek

Takhle je to nejrozumnější – buď lze jednoduše využít tarifu ČD s případnými slevami (IN, traťové jízdenky…) a neřešit nákup více lístků při cestě za hranice kraje, nebo zvolit integrované jízdné, které umožní přestupy na jiné druhy dopravy v rámci systému. Tak by to mělo být všude.

PzD

1. dotčené kraje deklarovaly, že uvnitř kraje ids, přes hranici tarif dopravce, tedy vždy cestujici odbavení jednou jízdenkou. Nevím, kde berete info o potřebě více jízdenek. 2. ta hysterie o omezení Tr10 je – byla jistě zajímavá, ale v rámci krajů s více dopravci in25, …, asi moc využít, na rozdíl od tarifu ids, nepůjde, že? 3. In karta pro cesty z Brna do Ostravy bude taky celkem k ničemu. A pokud budete na tuto linku přestupovat z krajského Os, pak právě tady budete potřebovat dvě jízdenky.- lhostejno zda se k RegioJetu přiblížíte za jízdné CD či IDS. SJT v… Číst vice »

AAA

Půl miliardy … hmmm … nebudou si letos muset na dráze odpustit vánoční kolekce?

Ketchup1970

Kam vám můžu poslat jednu kolekci? Abyste nebyl bez čokolády o Vánocích.