Olomoucký kraj chystá nový verdikt o stavbě D1 u Přerova
Stavba D1 v úseku Přerov - Lipník nad Bečvou. Foto: ŘSD
Žalobu na původní verdikt krajského úřadu loni podala organizace Děti Země spolu se spolkem Krajina Dluhonice.
Dva týdny poté a žádný nový verdikt vydán nebyl.
Máme tu sobotu a žádný nový verdikt vydán nebyl….
Nekonečný příběh.. Přerov ten obchvat potřebuje a včera bylo pozdě. Doprava ve městě každý den v háji ..
To bude drama jako když si ho tam dala sama.
To je takovej problém postavit 10 km dálnice 🤦
V této republice ano
Nikoliv postavit. Vypapírovat.
Stát staví dálnice salámovou metodou a zde se to vymstilo. Kvůli vyhybání se chemičce se dálnice navrhne přes vesnici…. Demolice RD kvůli dálnici jsou v ČR poměrně časté (D1, D49, 11), ale zde šlo najít jiné řešení. O kousek vedle se kvůli průtahu Přerovem bourá ještě více domů, což mi přijde taky absolutně mimo. Opravdu by mě zajímalo, který kretén tam dělal územní plán… …. V současnosti se začíná a staví dost dálnic. Problém je v hlavně v nedávné minulosti a lidech jako byli Bárta, Nečas, Tupolánek. Velká část staveb, které se staví dnes měla probíhat před 8-12 lety. Místo… Číst vice »
Vy tady bydlíte že tu situaci tak detailně popisujete? Silně pochybuji jinak by jste nepsal takové nesmysly. Jedinné domy které se demolují jsou zchátralé haly bývalé Juty kde byla nařízena stavební uzávěra již v 70 tých letech. Tudíž Váš příspěvek je velký blábol. Je ostudou státu že není schopen konečně dostavět poslední část páteřní dálnice přes naši zemi.
Jestli to není tím, že územní rozhodnutí i stavební povolení dělají úředníci, kteří běžně povolují garáže a psí boudy. Pak tam nasekaj hromadu chyb (někdy i zcela záměrně) a po těchto chybách se pak vozí ultralevicoví anarchisti schovaní za tzv. EKO a vydírají stát a škodí republice. A proč. Protože můžou. A když je ta možnost, tak se vždycky najde nějaký prudil, který si to užívá.
Takže státní orgány opět pracují ledabyle a všichni to svádějí na nevládky. Jste trapní…
Přál bych všem těm pisálkům, aby jim naplánovali obchvat nad barákem a sloupy mostu na zahradě, tak jako mně !
dobry den, a vykoupili u vas na zahrade jenom plochu pro sloupy nebo celou zahradku?
Zajímalo by mě kolik prostředků stojí nápady DZ. Kdy už jim konečně „doporučí,aby se stáhli.Zachráníá jednoho čolka a kolik let otravují lidi v Přerově?
Tak jim to doporučte. Jo ono je lepší čekat na jiný.
Zástupně nejde o čolky (ti by v té oblasti u chemických závodů fakt nepřežili), ale o křečka. Mnohem houževnatější zvíře, které se hodí do chovu i DZ.
Důležité je zmínit, že námitku proti vedení trasy soud Dětem Země zamítnul. Což je sice dobrá zpráva, ale vzhledem k tomu, že Ministerstvo dopravy ještě nevydalo stavební povolení, proti kterému stejně podají DZ rozklad, bude to ještě drama.
Zahájení této stavby se bude skutečně rovnat malému zázraku.
Aby to nedopadlo jako D49 z Hulína na Fryšták
No tak D49 je prakticky už teď odsouzena k nezahájení. Dokonce bych si troufl polemizovat, že ten projekt dalnice D49 opustí a vzdají.
Nikoliv, pojede se podle nového zákona. Což by mohl být větší kalup, když se to správně pojme…
Rád se nechám překvapit. To ovšem nic nemění na skutečnosti, že před rokem 2030 se z toho neuskuteční prakticky nic.
Btw. kde jste se dostal k takové informaci, respektive jak moc je věrohodná? Děkuji
Zahájení D49 v letošním roce je naopak reálnější než D1 u Přerova, karty jsou zde už rozdány – je vydáno stavební povolení proti kterému bylo podáno 6 rozkladů (víceméně všechny stejné) a záleží již tedy pouze na tom, zda to stihne ministerstvo do listopadu vyřídit. Všechny soudy ohledně udělených výjimek z chráněných druhů už „ekologové“ prohráli.
A právě v tom, „pokud se to stihne vyřídit“, vidím zakopaneho psa a možné velké problém.
Jisté není samozřejmě nic, ale u D49 je ta šance pořád větší než u D1, kde ještě stavební povolení není ani vydané a až bude, stejně přijdou rozklady a nenabyde právní moci. Pokud nemají na ministerstvu nějaký plán B, tak ta D1 už časově prostě nevychází.
Nenapadá mě aktuálně asi nic, co by mohlo nějaký plán B tvořit. Začít snad úplně znova, podle nové legislativy? Odebrat veškeré dotace které putují do Říkovic jako kompenzace a protlačit to silou? Skutečně posunout trasu, jak vydírájí ekologové a doufat, že dodrží slovo? Nic z toho není schůdné. Myslím že ta díra u Přerova tam zůstane ještě takových 8 let a to je prostě naprosté selhání všech zúčastněných.
Plánem B jsem myslel vyjednat v EU prodloužení výjimky platnosti EIA třeba o 2 roky, pak by se to stihlo. Případně stavbu celou zaplatit z národních zdrojů.
Ta vyjimka EIA o ikdyby jenom jeden rok je naprosto neschudna cesta. Je to spojeno s takovym byrokratickym procesem, ze by to trvalo roky. Predvidat by se take dalo, ze by to EU smetla ze stolu, jelikoz takovato zmena ma vliv na celou Evropskou Unii.
To nemusejí sdělovat předem. Poslední den odvolání dojdou tři prázdná odvolání proti rozhodnutí. Někdy na podzim je stěžovatele doplní no a někdy příští rok se o nich podaří rozhodnout. Takže letošní podzim opravdu nehrozí.
Prázdná odvolání se musí doplnit obvykle do 15 dnů.
Věc se vrátila do druhého stupně, tady už znova odvolání možné nebude. Jedině zase žaloba.
Se kterou se rozhodně musí počítat. Nevěřím, že by ji ti pomatenci nepodali.
Rozhodnutí KÚ OLK bude jiz druhoinstancni (odvolaci) rozhodnuti, tedy proti nemu lze pouze podat spravni zalobu. Ta sama nema odkladny ucinek (=nepozastavuje ucinky vydaneho rozhodnutí), pouze odkladny ucinek muze priznat soud na navrh zalobcu (o tom soud rozhodne do 30 dnu). Bohuzel uz jednou odkladny ucinek v teto veci priznal, nicmene imho nejsou pro to splneny podmínky (ujma zalobcu) a priznat by nemel.
Žaloba určitě přijde. Bude třeba ještě prověřit, zda v dosahu této stavby nebudou ustájené dojnice, které by byly obtěžovány hlukem. Na sever od Přerova tento problém již hrozí. Pokud se zjistí, že ano, potom bude třeba kompenzační opatření, např. pouštění hudby, čímž by se stimulovala jejich dojivost. Tento systém již byl v praxi ověřen a dokonce to bylo i filmově zpracováno 😀
To jak milujete Troskovy veledíla o vás něco vypovídá.
Ne, to pouze o autorovi vypovídá to, jak moc považuje za důvodné neustálé blokování staveb dálnic pomatenými aktivisty…
Pomatená je spíš celá mašinérie ohledně projektování a trasování těchto staveb. Lidi, kteří žijí v okolí, jsou pro tuto mašinérii jen póvl bez jakýchkoli práv. O zvířata a životní prostředí obecně radši ani nemluvím.
Lidi v okolí je třeba důsledně chránit technickými opatřeními. A ne rozhodně tak, že se řekne „dálnici tady prostě nechceme“, když existuje již dávno schválený plán tras dálnic v republice, které je třeba ještě dostavět. Aktivisté to jen neustále blokují s poukazem na imaginárního sysla. Kterého jim po dlouhých letech na D49 soud už konečně zrušil (viz informace výše v diskuzi).