Olomoucký kraj bude uznávat režijky, ČD je vykompenzují. Jak a kolik zaplatí, není jasné
Vlak z Olomouce do Uničova. Foto: České dráhy
Olomoucký kraj uzavře s Českými drahami brutto smlouvy na obslužnost regionu v dalších letech. Tržby budou příjmem i rizikem kraje.
Kolik má dopravce kompenzovat kraji je docela jednoduché.
1 režijka = 1 paušál na všechny zóny IDSOK. A může to platit i v autobusech.
To moc férový přístup není.
Vůči komu to není fér?
Prostě pro ČD je důležitější uznávání režimek, ne zákaznických IN 100. Ale určitě nám jejich chroničtí obhájci vysvětlí, že je to tak správně.
Cituji z http://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html
“
– režijka je přirozeným jízdním dokladem
– její hodnota není rovna roční síťové jízdence, protože železničáři a jejich rodiny málokdy někam jezdí a tolik peněz tedy jistě neprojezdí
– majitel režijky má přednostní právo jezdit vlakem a ostatní substrát mu nemá co překážet
– pokud vedení sáhne na režijky, bude stávka
– vlak, ve kterém neplatí režijka, nemá smysl
„
Když se tu řeší IN 100,bude existovat něco jako IN 100 pro celostatni sitovy tarif?A bude tento tarif platit v komercnich vlacich?
Ano. Bude.
Ale podle požadavků ministerstva nemusí. Takže zatím jen sliby.
Režijky jo, ale TR 10 ne ? To je to lepší a levnější cestování, když si budu muset na 1 cestu kupovat 5 jízdenek různých tarifů?? Paráda, děkujem levicovým stranám a jejich voličům !!!
Stejně je to vždycky levnější než předražený Tr10 a to i ve chvíli, kdy cestující použije pouze vlaků dopravce ČD.
Přesně, když přijdu k okýnku nebo k průvodčímu, tak chci automaticky dostat nejlevnější jízdenku co jde, většinou krajský tarif a ne předraženou srač.u TR10. Jenže guma dostala rozkaz z GŘ prodávat předražený tarif TR10 pokud si cestující zrovna neřekne o levnější. Konečně si kraje přestávají od ČD sr.t na hlavu a rozjíždějí brutto smlouvy
Kraje si nenechávají srát na hlavu?Ok,u vidíme,jak ta doprava bude ve výsledku vypadat…Hlavně se těším na Ústecký kraj,jelikož místní komunističtí radní jsou slutečnými odborníky na slovo vzatí 😀
To, co jste napsal je blbost. Žádné rozkazy z GŘ ani z jiné organizační jednotky na toto téma neexistují.
Takže chcete říct, že průvodčí oškubávají neznalé cestující z vlastní vůle?
Zajímavé, tak třeba v Ústeckém kraji je tato praxe denním chlebem. Člověk, co neví, že tarif DÚK je v dané relaci levnější než tarif TR10, má smůlu. Naštěstí tam ČD vlastně za pár měsíců prakticky končí, že..
ČD tam končí, tak hlavně, aby neskončila celá železniční doprava…Autobusy k tomu neměly daleko 😉
Podívejte, vycházím z toho, jak to funguje u nás v kraji a tady to funguje. Nevím jak v Ústeckém kraji, ale u tady to tak má být, že je cestující v dané relaci odbaven, jak vy říkáte tím nejlevnějším jízdným a dokonce to tak i je ve většině případů.
Pravda, jsou to asi 2 roky, kdy jsem jel vlakem v Olomouckém kraji. Turisti jeli 3 zastávky. Tarif IDSOK 16 Kč.Tarif ČD dražší (asi 20 – 25 Kč – to si nepamatuji). Průvodčí sdělil cenu a ptal se, jestli nemají nějakou slevu. Asi po 2 minutách jsem jim poradil, ať si řeknou o krajský tarif. Průvodčí jim to bez problémů vytiskl (bez přirážky, protože nastoupili na zastávce bez výdejny jízdenek).
Pak ještě říkal, že krajský tarif sám nabízet nemůže. Cestující si o něj musí říct sami. Ale jak říkám, je to už asi 2 roky.
Adolf:“Naštěstí tam ČD vlastně za pár měsíců prakticky končí, že..“
To jste někde četl,nebo si to vymyslel?Jančura bude provozovat 6 souprav a DLB také.Vše ostatní bude nadále provozovat ČD 🙂
Jenže pokud jedete delší cestu, kde pouze část je po tom kraji, tak je dost často TR10 s IN25 levnější, než lomit jízdné. Nemluvě o pohodlí při nákupu. Nebo snad bude e-shop, který vystaví návazný ČD+krajský tarif na jeden lístek?
Nějaký příklad by nebyl? A nezapomeňte do výpočtu zahrnout cenu za pořízení věrnostní karty (kterou jiní dopravci dávají zadarmo).
Zdarma? Třeba IREDO za 150,-?
Iredo je dopravce?
A co víkendová, celodenní síťová, Jízdenka na léto….
Sračku jo. No zato nyní s novým tarifem md zaplatíte u 30 km cca 1,7 Kč/km.. Tedy cenu nad auto dokonce.. Tomu říkám ekologie.. Zatím co dnes jsem jel i s úsekem první třídy za 90 příště za 160.
I v tom, Německu, kde zpravidla pro cesty v rámci IDS tarif DB neplatí, lze ten tarif DB koupit pro cestu, která vede z jednoho IDS do jiného.
Tady v ČR se ale obávám, že to podělají tak, že v takovém případě si bude muset cestující sám kupovat dvě jízdenky, i když pojede se stejným dopravcem. A co hůř, ta krajská ani nepujde koupit online. Prostě Kocourkov.
A jste si jistý, že to nebude tak, že na 1 papírku budete mít vytištěné obě jízdenky? Tedy (řekněme) Praha – Zábřeh (za cenu C) + Zábřeh – Olomouc (za cenu D) a dole pak „Celková cena C + D“?
To ale by bylo špatně. To cestování zdražuje. Ne dvě jízdenky, ale jedna podle vzdálesnoti bez ohledu na dopravce.
A jste si jistý, že jízdenka 1 dopravce bude vždy levnější? Co když (například) dopravce A jezdí za 1 Kč/km a B za 2 Kč/km. Bude tedy levnější, když si u dopravce B koupíte celou cestu?
Případně „otevřená jízdenka“ za 3 Kč/km?
At dají ČD svým zaměstnancům IN 100 platnou na jich vlaky a konec.Proč by to měl sakra práce někdo platit? Proč by vlaky ČD měli jezdit paraziti od SŽDC???
Sám jsi parazit !!!
a) In100 není totéž jako režijka
b) Proč by na nesmyslné rozhodnutí o rozdělení měli doplatit obyčejní zaměstnanci, kterých se nikdo neptal?
Paraziti? Zbytečně zde chcete vyvolat válku mezi ČD a SŽDC.
Tak si místo IN100 koupí SJT100 a bude mu platit i tam, kde už dnes IN100 neplatí.
Spíš byl pro vytvoření režijek v STJ, jelikož zase to nebude to samé co řežijka, fipka apod. .. máme podnik vlastněný státem a proto si najímám na ZDO někoho jiného, nejen že to není chování řádného hospodáře, to je jako péct housky, ale pro svůj obchod je kupovat jinde.
Obávám se, že máte špatnou představu co to znamená s „péčí řádného hospodáře“. Ve veřejném sektoru znamená zacházet úsporně se svěřenými prostředky, v tomto případě jsou to naše daně. Takže pokud mám obchod a k němu pekárnu, nicméně někdo jiný je mi schopen ty rohlíky dodat levněji, není důvod to kupovat dráž u modrých.
Stát, kraje mají povinnost zajistit ZDO a nikoliv pohodový život ČD. Stejně tak do ZDO nepatří šoto výlety.
Jenže ČD je ve vlastnictví státu, takže minimálně MD nepostupuje s péči řádného hospodáře, když zakázky přihrává jinému dopravci.
A i kraje tímto poškozují podnik ve vlastnictví státu.
Co považujete za šoto výlet? Když je doprava zajišťována i tam, kde by bez dotací nepřežila?
Pokud MD nepostupuje s péčí řádného hospodáře, tak maximálně v tom, že podnik, který není schopem nabídnout konkurenceschopné ceny, neprodá.
A) ok, dovedu si představit, že ČD začnou nabízet „rezijku“ veřejně, třeba pod názvem IN99+SK, jediný rozdíl v ceně.
B) Přechodové období bylo, ale nyní už má SŽDC hodně zaměstnanců kteří přišli až po rozdělení, tedy věděli že nastupují k někomu kdo není dopravce a nemůže tím pádem mít rezijky.
Moje představa by byla že se SŽDC rozhodne, zda je výhodnější IN100 nebo IN99SK nebo něco úplně jiného a to dává jako benefit.
Říká zapšklý zakomplexovaný zaměstnanec ČD pracující beztak jako vlakvedoucí os.jízdy již celých deset měsíců.
To, ze zamestnanci CD maji rezijky u CD, vitam, super, muze byt. To, ze zamestnanci SZDC, DU, DI (?) – doplnte me pripadne – maji rezijky, povazuji za smysluplne jen, kdyz tato organizace/urad za kazdou cestu zamestnance / za plnou cenu rezijky / zaplati CD penize. To se nyni, pokud vim, nedeje, takze to pokrivuje trh a vytvari to CD nakladove polozky, ktere nikdo neproplati… Jak si k tomu ale prijdou zamestnanci dalsich zeleznicnich spolecnosti, kteri rezijku nemaji? System rezijek by dle meho nazoru mel byt: a) rovny pro vsechny dopravce, b) mel respektovat, ze jizda cloveka na rezijku vytvari… Číst vice »
Nemáte zcela pravdu mezi SŽDC a ČD je dohoda o kompenzaci řežijek a tedy SŽDC něco za řežijky platí.
Sice soukromníky nemusím, ale když už musí nutně liberalizovat a tedy soutěžit dopravu v ZDO, tak by bylo lepší, aby v STJ vznikla režijka pro všechny dopravce (resp. By možná stačilo převzít řežijky po ČD, jenže to je asi moc jednoduché.
Ad kompenzace SZDC -> CD, nevidel jsem o ni zadne konkretni udaje – pokud existuje, je to fajn – ale pokryva to opravdu skutecne naklady, ktere CD s rezijkami zamestnancu SZDC maji?
Ale vztahuje se to i na rezijky DU a DI?
Režijky mě nezajímá, zajímá mě jestli bude platit klasický tarif TR 10, protože ten jde koupit narozdíl od integrovaného tarifu v eShopu a to znamená, že nemusím na pokladnu (i když je o pár Kč dražší tak se mi i tak vyplatí). Navíc využívám celodenní jízdenku pro Olomoucký kraj a integrovaný tarif nic takového mimo Olomouc nemá. Pokud tyto věci nebudou tak to bude jednoznačné zhoršení.
TR10 platit nebude, stejne jako v Plzenskem nebo v Jihomoravskem kraji.
Půjde aspoň tedy koupit jízdenku online? Jak se to bude řešit při přejezdu z jiných krajů? Jak se budou řešit IN100?
Proč by měl kraj (či jakákoliv jiná veřejná entita) řešit, že si někdo koupil komerční produkt jednoho z dopravců?
Koupí si SJT100 a ta mu bude platit i tam, kde dnes IN100 neplatí.
A to bude konečně od kdy? Od zavedení více dopravců nebo až na svatého Dyndy? To už mělo dávno být zavedeno. Jinak další dopravce nepouštět nebo s povinností uznávat všechny tarify. Vždyť jsou stejně všichni dotovaní. Takže zaplacení.
„Termín spuštění v prosinci 2020 je zakotven ve smlouvě a platí. Prověřujeme možnosti a činíme kroky k tomu, aby se tento termín podařilo zkrátit. Jsme si vědomi významu jednotného tarifu v souvislosti s plánovaným nástupem více dopravců do závazkové dopravy od prosince tohoto roku,“ řekl Hospodářským novinám ředitel divize dopravních aplikací a technologií ve státním podniku Cendis Jan Paroubek.
https://zdopravy.cz/ministerstvo-zvazuje-ze-jednotny-tarif-do-vlaku-zavede-uz-letos-25303/
Jen taková maličkost, nejen já sám, ale i jiní požadovali po MD toto již skoro před 30 lety. Je to ostuda. Prostě nebyl zájem a spíš byla snaha to nepřipustit.
Tak to by nejvíc řvali právě vaše milované ČD, že musí uznávat tarif GW.
Tak to já si ten slavný eshop ČD nepřipustím k tělu. Placení kartou (bléééé, tj. je jako bezpečná platba 21. století ??), od doby zrušení webu jizdenka.idos.cz, je kalkulkačka cen na ČD.cz totální děs běs….. ČD.cz – fujtajbl web roku (soupeřit by mohl tak s mdcr.cz, což je zase běs děs)
e-shop ČD je jeden z nejlepších v Evropě. Plně elektronická jízdenka, která platí ve kterémkoliv spoji, lze ji zrušit těsně před odjezdem, při kontrole stačí předložit inkartu či jen ústně sdělit kód jízdenky, výběr místenky a konkrétního místa zdarma, mobilní aplikace obsahuje zdartma jízdní řády celé evropy, které fungují i offline – kde jinde tohle máte?
Tak to se ČD moc nevyplatí, když jen v Olomouckým kraji na tržbách za režisty odvedou víc než od nich celkem vybrali, aspoň si to v dalších krajích už nebudou moct finančně dovolit. 🙂
(Ne)vyplatí se to stejně jako jakýkoliv jiný firemní benefit.
Firemni benefity se CD (i jinym organizacim) rozhodne vyplati, protoze se podili na vytvareni spokojenosti zamestnancu. Primarne je to naklad, ale sekundarne vytvari budouci vynosy.
v pořádku, jenom průběh toho clearingu by mě teda zajímal o_O
Řešení je to rozumné, ale pro kraj z hlediska správného výběru tržeb hodně nebezpečné. Kompenzace bude buď fixní nebo budou dráhy platit kraji za každou načtenou režijku do výše krajského tarifu, což je ale problém, protože gumy se mezi sebou znají a režijky moc nenačítaj. „Zdar, čau“ a jde se dál. Musela by být ve smlouvě pokuta třeba 20.000 za každou nenačtenou režijku ve vlaku. Třeba to tak je, z článku jsem se to nedozvěděl. No, uvidíme, maximálně si kraj blboou smlouvou nabije hubu. 🙂
hodinová mzda úředníků, kteří systém budou muset nastavit, bude asi tak 12-násobkem vybrané částky
A proč by měla být?
Prosim odebirat uctenky z prodejen pod pokutou 20000 kc neboť gumo Adolfe máš plno znamych gum a účtenky naodebiráž.
Režijky zrušit. Ať zaměstnavatel svým zaměstnancům nabídne IN100 jako benefit.
Minimálně by měl být zvýšen základ daně o hodnotu režijních jízdenek, jedná se o nefinanční příjem.
🙂
To by mne zajímalo, jak by jste to asi chtěl spočítat, když hodně velká část uživatelů režijního jízdného za to zaplatí víc, než kdyby si kupovali jízdenku jako ostatní.
Já jsem si nedávno počítal, zda by se mi režijka vůbec vyplatila a vyšlo mi to tak akorát fifty fifty. A spousta zaměstnanců si tu režijku platí automaticky i když tuší, že se jim nevyplatí.
A proč to ty zaměstnanci dělají, když to pro ně nemá ekonomický smysl? Režijka – statusový symbol? Tak za to se holt platí, jezdit v Bentley taky nemá ekonomický smysl 🙂
Ale kdyby se jim měla režijka zrušit, tak začne kvikot, že za to chtějí kompenzaci minimálně 30 tisíc, protože si nebudou moct vozit zadek zadarmo od Aše až po Medzilaborce, ale tuhle schízu už celkem překonali.
Spousta lidí si třeba kupuje pivo určité značky i když už se mnoho let nedá pít. Prostě je to o zvyku. Zaplatí si ročně těch 1100 Kč (nebo kolik to je), co kdyby náhodou někam jeli vlakem.
A někdo možná by za rok projezdil 100 000 Kč, jako Standa. Někdo jiný by projezdil třeba 200 Kč.
Já osobně u mé fabriky mám jen minimum benefitů Režijka je z mého pohledu celkem dobrý benefit a nemyslím si, že by na tom drážní firmy nějak moc prodělávaly. Ono hodně lidí jezdí vlakem jen proto, že mají tu režijku. Jinak by používali auto.
Nikdo je nenutí si režijku pořizovat.
Tak proč tolik závidíš tondro.
Pokud dostanete služební mobilní telefon k soukromému použítí, zvýší základ daně o cenu odpovídajícího tarifu. Pokud dostanete firemní auto k soukromému užití také se zvýší základ daně o setinu z pořizovací ceny auta. Hodnota režijní jízdenky odpovídá ceně roční IN 100 a o tuto částku v poměrné výši by měl být uživatelům zvýšen základ daně.
Neodpovídá.Alespoň pro mne je hodnota te rezijky minimálně 100.000 (Slovensko+Evropa za hubičku+ komerce+ kola, to se k in 100 pořídit nedá)
Dobře. Všem ostatním režijkářům bude daněna jako In100, jen vám osobně ji Finanční úřad zdaní jako příjem 100 000 Kč. Snad pak budete konečně spokojený :-).
Režijka ale na druhou stranu neplatí v komerčních spojích, tzn z Ostravska d o Prahy s ní máte smolíka …
Ale platí i tam, jen si musíte nechat nahrát ještě doplatek na komerční vlaky.
Nezdá se vám praštěné, že zrovna ve vlacích na komerční riziko ČD režijka neplatí? Tj. dáme vám (zaměstnancům) benefit (režijku), ale můžete ho uplatnit jen ve vlacích, které platí někdo jiný (stát), ale ne ve vlacích, které my (ČD) provozujeme za vlastní.
Mně to přijde jako kdyby v hospodě, která jednak prodává jídla ve své vlastní jídelně a zároveň vaří pro základní školu si kuchař mohl dát „režijní“ jen tu hrachovou kaši, kterou dneska vaříme žáčkům (a ještě by jí škola zaplatila), a ne si vybrat ze svíčkové, řízku, guláše, koprovky… které jsou na jídelním lístku „pro všechny“.
S koly jste vedle.Za cestu např. Děčín – Jeseník zaplatíte za kolo 180Kč.
Nejsem, pokud budete mít na řežijce doplatek a nepojedete vlakem, kde je potřeba rezervace místa pro kolo, tak noc nedoplatíte.
Takže celý národ by platil navíc to, co mu umožní a zaplatí jeho zaměstnavatel. Jako stravenky, služební pc, placené rekreace a pod. Mimochodem, kdo by tu zvýšenou částku určoval a na základě čeho? To by ten daňový systém byl panečku přehledný a jednoduchý. 😅😲
IN 100 neodpovídá rezijkam.Tudíž řekneme 30.000 ročně k platu není dostatečnou kompenzací.
Pro Vás Stando ne. Ale pro mnohé Vaše kolegy by dostatečnou kompenzací byla třeba i tisícovka.
Rtep: No pro mnohé kolegy by tisícovka byla málo, Standa není jediný.
Vše se vyřeší. Již jsem to avizoval.
Kdyby režijky neexistovaly, tak by zde bylo o polovinu méně článků. 🙂
A někteří by ztratili smysl života, protože by neměli proti čemu bojovat.
A druzí zase co obhajovat.
Otázka zní, proč se riziko tržeb přenáší na objednatele. V podstatě to znamená, že pokud jednotky dopravce splní určité technické parametry, tak do vlaků už nemusí investovat, nemusí zlepšovat služby, aby přilákal více cestujících. Naopak čím méně bude cestujících, tím lépe pro něj.
Od toho jsou ve správně nastavené brutto smlouvě obrovské pokuty, které dopravce motivují více než netto přístup
Přenést riziko na objednavatele (který jedná ve veřejném zájmu, ne pro zisk) je dnes v podstatě nutná podmínka pro předvídatelný a jednoduchý tarif. Pokud riziko nese dorpavce, tak ho to nutní děšlat revenue management – cena podle časy, spoje, doby předprodeje. Protože tak se maximalizují tržby.
No je to divný způsob. Ale nejhorší je, že prostě nechaly kraje si dělat co chtějí. A přitom kraj nedělá nic jiného, než přerozděluje státní peníze…
No a stát nedělá nic jiného, než že přerozděluje peníze nás všech.
Pro režisty určitě dobrá zpráva. Spíše by mě ale zajímalo, zda bude uznávaný klasický tarif TR10. Ví někdo?
S TR 10 se nepočítá.
To jsou prostě k..
Pro modrogumáky není důležité jízdné jejich zákazníků, ale jen jejich vlastní režimka.