Olomoucký dopravní podnik začal soutěžit dodavatele odstavu tramvají za čtvrt miliardy

Tramvaje v Olomouci. Pramen: DPMOTramvaje v Olomouci. Pramen: DPMO

Součástí odstavu bude hala pro odstavení až devíti dvouvozových souprav tramvají.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk Hyanek

Není na novou vozovnu? Haha ha za ty pozemky v centru města vám postavím novou s vybavením a relaxačním centrem jídelnou a s ubytováním

Mišin

Přímý vjezd od Hodolan? To by musel být odstav ve spádu nebo dvoupatrový 🙂 Přímo jen od nádraží, např. tu je dokumentace: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0000823/zakazka/383820

Radek

Vypadá to rozumně, držím jim palce.

jva

Ono je otázka, k čemu – na argument „je to zastaralé“ nikdo dotaci nedá a kapacitní důvody? Když v bezvýlukovém stavu jezdí v pracovní den 70% stavu (při čtvrtině času proflákaných po konečných, takže oběžná doba je jak v počátcích provozu) a po dostavbě NS vyjede max. o vůz víc***, těžko bude rozumný donátor slyšet i na nářky „je to malé“… Takže ta Jeremenkova je asi maximum, navíc z hlediska pozice v síti na nejlepším místě. *** Vypravenost po dostavě k Jižní (a tedy se smyčkou): d-1 3x Astra/Trio d-2+7 7x souprava („převlékačka“ v NE) d-3 4x souprava d-4+6 8x… Číst vice »

jva

Pardon, týká se nové vozovny, šoupl jsem to nového okna místo do reakcí na L. Beneše.

Michal

Řekneme si otevřeně, že odstav je dlouhodobé provizorium, protože Olomouc má velké dluhy a hodně nutných investic napřiklad do nové linky na recyklaci odpadu v Chválkovicích…

Hlavně že budem mít parku nový vodotrysk…

Luboš Beneš

A nebylo by lepší vybudovat novou vozovnu? Uvolnit tak kapacitně nedostatečné prostory v centru města. Dvě pracoviště na takto malém tramvajovém provozu se zbytečně prodraží. Zřejmě na novou vozovnu nejsou peníze, což olomoucké v důsledku bude stát více.

Tady na Moravě

Toz kdyz prispejete …

Rajče

Bylo. A v plánu je to už od 50tých let minulého století. Bohužel ale Olomouc asi nikdy nedá takový balík peněz dohromady. Aspoň se to žádné politické reprezentaci nepodařilo.

Michal

V plánu vozovna je v Hodolanech, ale při ceně mezi 0.7-2 mld na to město rozhodně nemá.
Když si pročtete postup stavění, nestavění stavění trati ke Slavonínu i včetně 85% státní dotací, tak je víc než jasné, že ta nová hala bude provizorium na dost dlouho.

Tady na Moravě

Je v planu v Neredine (pozemky po byvalych kasarnach), odhadovana cena je vysoce pres 2 mld.

Vojta1

Možná se pletu, ale nejsou to ty pozemky, co se nedávno prodaly k výstavbě nové čtvrti?

Jinak Olomouc, byť je to poměrně malý provoz, má opravdu snad nejhorší vozovnu v zemi.

Šejdr

O nové vozovně se v Olomouci mluvilo už v 80. letech, Rubik měl být dočasné provizorium „na těch pár let, než se postaví nový areál“. V takové situaci se těžko plánuje větší investice do rekonstrukce stávající vozovny, pokud místní politici před každými volbami mluví o výstavbě nové vozovny během několika málo následujících let. Kdo by byl ochotný se podepsat pod velkou investiční akcí v areálu, který přece už za pár let nebude potřeba…

Tady na Moravě

O výstavbě nové čtvrti u neředínského letiště jsem fakt nikdy neslyšel a ty pozemky jsou tam víc jak z poloviny městské, což je právě jeden z důvodů, proč tato lokalita.

X 1

Dotyčný měl nejspíš na mysli kasárna na jihu města u čtvrti Povel. Tedy ty u trati z Olomouce na Prostějov.