Olomoucký dopravní podnik začal soutěžit dodavatele odstavu tramvají za čtvrt miliardy
Tramvaje v Olomouci. Pramen: DPMO
Součástí odstavu bude hala pro odstavení až devíti dvouvozových souprav tramvají.
Součástí odstavu bude hala pro odstavení až devíti dvouvozových souprav tramvají.
Není na novou vozovnu? Haha ha za ty pozemky v centru města vám postavím novou s vybavením a relaxačním centrem jídelnou a s ubytováním
Přímý vjezd od Hodolan? To by musel být odstav ve spádu nebo dvoupatrový 🙂 Přímo jen od nádraží, např. tu je dokumentace: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0000823/zakazka/383820
Vypadá to rozumně, držím jim palce.
Ono je otázka, k čemu – na argument „je to zastaralé“ nikdo dotaci nedá a kapacitní důvody? Když v bezvýlukovém stavu jezdí v pracovní den 70% stavu (při čtvrtině času proflákaných po konečných, takže oběžná doba je jak v počátcích provozu) a po dostavbě NS vyjede max. o vůz víc***, těžko bude rozumný donátor slyšet i na nářky „je to malé“… Takže ta Jeremenkova je asi maximum, navíc z hlediska pozice v síti na nejlepším místě. *** Vypravenost po dostavě k Jižní (a tedy se smyčkou): d-1 3x Astra/Trio d-2+7 7x souprava („převlékačka“ v NE) d-3 4x souprava d-4+6 8x… Číst vice »
Pardon, týká se nové vozovny, šoupl jsem to nového okna místo do reakcí na L. Beneše.
Řekneme si otevřeně, že odstav je dlouhodobé provizorium, protože Olomouc má velké dluhy a hodně nutných investic napřiklad do nové linky na recyklaci odpadu v Chválkovicích…
Hlavně že budem mít parku nový vodotrysk…
A nebylo by lepší vybudovat novou vozovnu? Uvolnit tak kapacitně nedostatečné prostory v centru města. Dvě pracoviště na takto malém tramvajovém provozu se zbytečně prodraží. Zřejmě na novou vozovnu nejsou peníze, což olomoucké v důsledku bude stát více.
Toz kdyz prispejete …
Bylo. A v plánu je to už od 50tých let minulého století. Bohužel ale Olomouc asi nikdy nedá takový balík peněz dohromady. Aspoň se to žádné politické reprezentaci nepodařilo.
V plánu vozovna je v Hodolanech, ale při ceně mezi 0.7-2 mld na to město rozhodně nemá.
Když si pročtete postup stavění, nestavění stavění trati ke Slavonínu i včetně 85% státní dotací, tak je víc než jasné, že ta nová hala bude provizorium na dost dlouho.
Je v planu v Neredine (pozemky po byvalych kasarnach), odhadovana cena je vysoce pres 2 mld.
Možná se pletu, ale nejsou to ty pozemky, co se nedávno prodaly k výstavbě nové čtvrti?
Jinak Olomouc, byť je to poměrně malý provoz, má opravdu snad nejhorší vozovnu v zemi.
O nové vozovně se v Olomouci mluvilo už v 80. letech, Rubik měl být dočasné provizorium „na těch pár let, než se postaví nový areál“. V takové situaci se těžko plánuje větší investice do rekonstrukce stávající vozovny, pokud místní politici před každými volbami mluví o výstavbě nové vozovny během několika málo následujících let. Kdo by byl ochotný se podepsat pod velkou investiční akcí v areálu, který přece už za pár let nebude potřeba…
O výstavbě nové čtvrti u neředínského letiště jsem fakt nikdy neslyšel a ty pozemky jsou tam víc jak z poloviny městské, což je právě jeden z důvodů, proč tato lokalita.
Dotyčný měl nejspíš na mysli kasárna na jihu města u čtvrti Povel. Tedy ty u trati z Olomouce na Prostějov.