Olomoucký dopravní podnik testuje nové plastové sedačky v tramvajích
Nové plastové sedačky v olomoucké tramvaji. Foto: DPMO
Dopravce si od nových sedaček slibuje snížení nákladů na údržbu a čištění.
Dopravce si od nových sedaček slibuje snížení nákladů na údržbu a čištění.
Vizuálně nic moc, ale lepší než plastové Fainsy v Praze – na víc než pár minut naprosto nepohodlné a po ránu ledové jak blázen.
Stále to stejné- Tvrdé a studené. Opět připomínám, že ve vyspělém zahraničí jsou látková sedadla, dokonale čistá a pohodlná. Asi si tam umí poradit s těmi, co se neumí chovat. Nebo čím to je, že tam to jde a tady ne?
Tyhle právě nejsou studené, protože nejsou hladké.
Plastové sedačky, to je hodně velký krok nazpátek, Brrrrr, na to bych si vůbec nesedl. To jdou tedy špatnou cestou. Co se osvědčilo v Praze, vůbec neznamená, že by se to mělo zavádět v jiných městech. Plastová sedačka je obyčejné buranství.
Tak snad lepší než tulící překližky, kde se člověk při průjezdu oblouku buď intimně mačká na spolusedícího nebo má strach, že skončí na zemi v uličce.
Proc testuji neco, co se v dynamickem provozu v Praze osvedcilo, pochop kto muzes.
Pan „Ottis“ vám dole v diskusi už odpověděl….
Jako by se snad Výzkumný ústav šalinový přestěhoval do Olomouce. Jeden kus takové šaliny, jeden kus makové šaliny…
Objevujeme už dávno objevené. Tak ještě je na řadě zatracovaná a nenáviděná koženka jak bývalá v Karosach a pak jsou zase na řadě vlaky.
NO nevím, možná při osobním setkání budou příjemné ale takhle od pohledu my ty vystouplé hrany sedátka přijdou jako ukladače špíny a další problémy pri mytí…
Není nad bruselskou laminátovou skořápku. To byl naprosto geniální tvar, který pohodlně pojal snad každou prdel… A navíc disponoval otvorem pro odvětrání prdů :o)
V tom případě jsem asi chyběl, když se probíralo, jak se tam pohodlně usadit. Nikdy jsem na to nepřišel.
Doplňuji svůj příspěvek: „To byl naprosto geniální tvar, který pohodlně pojal skoro každou prdel.“ :o)))
Na smrkové překližce 15T je to lepší?
Ano, je tvarovaná tak, že se můžu i opřít. Což se mi ve skořápce nikdy nepovedlo. I když pohodlí na ní taky není žádné.
Zase je ta překližka jak klouzačka a neznalý se může po ostřejším průjezdu obloukem ocitnout na protější straně tramvaje.
Pak už ale bude znalý.
Jako dítě jsem si jednoho léta od té skořápky nepěkně spálil stehna a zadek. Šalina se na konečné hezky vyhřála od červencového sluníčka. Koženka trolejbusů to uměla taky. Ale v nich i v autobusu Ikarus ty sedačky byly aspoň trochu pohodlné.
Ale asi by bylo potřeba je trochu updatovat pro současné rozměry pasažérů a něčím vyztužit.
Nikdy jsem v tom neseděl nemohu posoudit jak se v tom sedí ale že by to vypadalo zrovna dvakrát hezky se říct doopravdy nedá. Podle mě to vypadá stejně špatně jak ty sedadla která se montovala do většiny vozidel cca kolem roku 2000-2010 Jako nejlepší varianta si myslím je sedačka od kielu.
Jsou ve faceliftovaných pražských 14T a jsou celkem v pohodě. Vizuálně je to slabší než nové sedačky v 15T, ale na sezení to je OK.
Tak tak, ve 14T se sedí dobře (vyzkoušeno zrovna včera)
V 15T tvořící bohužel linku 20 už méně…
Ze sedadel v tramvajích DPP jsou tyhle zdaleka nejpohodlnější.
A co sedadla T3?
Pro vyšší lidi nepohodlné, navíc jsou dost pružné.
To nedovedu posoudit, mám metr sedmdesát, ale původní sedadla T3 jsou spíš takový kyblík na lidi, než pohodlný posez.
Já mám zhruba 1,9m a mám to tak to do půlky zad. A když se opřu tak si připadám jak u zubaře.
Takže se testuje to, co už jezdí jinde, třeba v Praze? 🙂
Zlaty Prazsky dreveny…
Pražský dřevěný jsou vizuálně mnohem hezčí, ale taky je na nich mnohem rychleji vidět opotřebení. Plastovým sedačkám je úplně jedno, když je někdo polije colou nebo pomočí, na dřevěných se to podepisuje, protože stačí jeden hlubší škrábanec, tekutina proteče pod lak a zůstane prakticky neodstranitelný flek. Sedačka sice po vyčištění zůstane plně funkční, ale vypadá odpudivě. Sedačky v zadním článku, kam se rádi schovávají bezďáci, už vypadají v nejednom voze dost otřesně.
Taky z dřevěných padám dolů, když jedeme z kopce…
Už to není tak hrozné. Po několikereém pochcání, poblití a vyčištění už tolik nekloužou 🙂
A že těch v Praze je…
Chotkova silnice, Svatovítská, Evropská, Milady Horákové…
Bude se možná testovat i údržba a životnost, které můžou být v OL trošku jiné.
My Hanáci máme specifické prdelky 🙂
Nechtěli by jste do Olomouce dvě 15T?
Že by každý článek byl vybaven jinými sedadly…
Každá úspora dobrá, vypadají ergonomicky. Nezní to celé špatně
To je ta správná cesta ke zvýšení komfortu a atraktivity MHD 🙂
Furt lepší jak ty skořápky, co byly v T3 apod.
To že jsou ve stejné barevné kombinaci jako v PID tramvajích je náhoda nebo jsou zapůjčené od DPP nebo jeho dodavatele?
DPMO má myslím jako své barvy červenou, bílou, šedou a modrou. Je pravda, že to mohli trošku nakombinovat více s tou šedou a modrou třeba.
V Praze tyhle jezděj, takže je klidně možný, že dodavatel je měl prostě na skladě v těchto barvách a na množství do jedný testovací tramvaje se nevyplatí řešit jiný barvy.