Olomoucký dopravní podnik testuje nové plastové sedačky v tramvajích

Nové plastové sedačky v olomoucké tramvaji. Foto: DPMONové plastové sedačky v olomoucké tramvaji. Foto: DPMO

Dopravce si od nových sedaček slibuje snížení nákladů na údržbu a čištění.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Vizuálně nic moc, ale lepší než plastové Fainsy v Praze – na víc než pár minut naprosto nepohodlné a po ránu ledové jak blázen.

ušatá

Stále to stejné- Tvrdé a studené. Opět připomínám, že ve vyspělém zahraničí jsou látková sedadla, dokonale čistá a pohodlná. Asi si tam umí poradit s těmi, co se neumí chovat. Nebo čím to je, že tam to jde a tady ne?

Lukáš F.

Tyhle právě nejsou studené, protože nejsou hladké.

Vlastimil Kocurek

Plastové sedačky, to je hodně velký krok nazpátek, Brrrrr, na to bych si vůbec nesedl. To jdou tedy špatnou cestou. Co se osvědčilo v Praze, vůbec neznamená, že by se to mělo zavádět v jiných městech. Plastová sedačka je obyčejné buranství.

Pavel Čech

Tak snad lepší než tulící překližky, kde se člověk při průjezdu oblouku buď intimně mačká na spolusedícího nebo má strach, že skončí na zemi v uličce.

Paolo

Proc testuji neco, co se v dynamickem provozu v Praze osvedcilo, pochop kto muzes.

Karl vB.

Pan „Ottis“ vám dole v diskusi už odpověděl….

Jiří Kocurek

Jako by se snad Výzkumný ústav šalinový přestěhoval do Olomouce. Jeden kus takové šaliny, jeden kus makové šaliny…

Zrzek

Objevujeme už dávno objevené. Tak ještě je na řadě zatracovaná a nenáviděná koženka jak bývalá v Karosach a pak jsou zase na řadě vlaky.

digi

NO nevím, možná při osobním setkání budou příjemné ale takhle od pohledu my ty vystouplé hrany sedátka přijdou jako ukladače špíny a další problémy pri mytí…

mic

Není nad bruselskou laminátovou skořápku. To byl naprosto geniální tvar, který pohodlně pojal snad každou prdel… A navíc disponoval otvorem pro odvětrání prdů :o)

Kernteriér

V tom případě jsem asi chyběl, když se probíralo, jak se tam pohodlně usadit. Nikdy jsem na to nepřišel.

mic

Doplňuji svůj příspěvek: „To byl naprosto geniální tvar, který pohodlně pojal skoro každou prdel.“ :o)))

medical_examiner

Na smrkové překližce 15T je to lepší?

Kernteriér

Ano, je tvarovaná tak, že se můžu i opřít. Což se mi ve skořápce nikdy nepovedlo. I když pohodlí na ní taky není žádné.

Roman Soudný

Zase je ta překližka jak klouzačka a neznalý se může po ostřejším průjezdu obloukem ocitnout na protější straně tramvaje.

Kernteriér

Pak už ale bude znalý.

Pája

Jako dítě jsem si jednoho léta od té skořápky nepěkně spálil stehna a zadek. Šalina se na konečné hezky vyhřála od červencového sluníčka. Koženka trolejbusů to uměla taky. Ale v nich i v autobusu Ikarus ty sedačky byly aspoň trochu pohodlné.

Roman Spudný

Ale asi by bylo potřeba je trochu updatovat pro současné rozměry pasažérů a něčím vyztužit.

Kleist

Nikdy jsem v tom neseděl nemohu posoudit jak se v tom sedí ale že by to vypadalo zrovna dvakrát hezky se říct doopravdy nedá. Podle mě to vypadá stejně špatně jak ty sedadla která se montovala do většiny vozidel cca kolem roku 2000-2010 Jako nejlepší varianta si myslím je sedačka od kielu.

Juraj

Jsou ve faceliftovaných pražských 14T a jsou celkem v pohodě. Vizuálně je to slabší než nové sedačky v 15T, ale na sezení to je OK.

medical_examiner

Tak tak, ve 14T se sedí dobře (vyzkoušeno zrovna včera)
V 15T tvořící bohužel linku 20 už méně…

Vojtěch Suchan

Ze sedadel v tramvajích DPP jsou tyhle zdaleka nejpohodlnější.

medical_examiner

A co sedadla T3?

Roman Spudný

Pro vyšší lidi nepohodlné, navíc jsou dost pružné.

Vojtěch Suchan

To nedovedu posoudit, mám metr sedmdesát, ale původní sedadla T3 jsou spíš takový kyblík na lidi, než pohodlný posez.

Roman Soudný

Já mám zhruba 1,9m a mám to tak to do půlky zad. A když se opřu tak si připadám jak u zubaře.

MirekK1

Takže se testuje to, co už jezdí jinde, třeba v Praze? 🙂

David

Zlaty Prazsky dreveny…

Surio Mario

Pražský dřevěný jsou vizuálně mnohem hezčí, ale taky je na nich mnohem rychleji vidět opotřebení. Plastovým sedačkám je úplně jedno, když je někdo polije colou nebo pomočí, na dřevěných se to podepisuje, protože stačí jeden hlubší škrábanec, tekutina proteče pod lak a zůstane prakticky neodstranitelný flek. Sedačka sice po vyčištění zůstane plně funkční, ale vypadá odpudivě. Sedačky v zadním článku, kam se rádi schovávají bezďáci, už vypadají v nejednom voze dost otřesně.

PetrH

Taky z dřevěných padám dolů, když jedeme z kopce…

MHD

Už to není tak hrozné. Po několikereém pochcání, poblití a vyčištění už tolik nekloužou 🙂

medical_examiner

A že těch v Praze je…
Chotkova silnice, Svatovítská, Evropská, Milady Horákové…

Kernteriér

Bude se možná testovat i údržba a životnost, které můžou být v OL trošku jiné.

Ottis

My Hanáci máme specifické prdelky 🙂

medical_examiner

Nechtěli by jste do Olomouce dvě 15T?
Že by každý článek byl vybaven jinými sedadly…

Vamid

Každá úspora dobrá, vypadají ergonomicky. Nezní to celé špatně

MHD

To je ta správná cesta ke zvýšení komfortu a atraktivity MHD 🙂

Kernteriér

Furt lepší jak ty skořápky, co byly v T3 apod.

Poudy

To že jsou ve stejné barevné kombinaci jako v PID tramvajích je náhoda nebo jsou zapůjčené od DPP nebo jeho dodavatele?

Ottis

DPMO má myslím jako své barvy červenou, bílou, šedou a modrou. Je pravda, že to mohli trošku nakombinovat více s tou šedou a modrou třeba.

původní Jakub P

V Praze tyhle jezděj, takže je klidně možný, že dodavatel je měl prostě na skladě v těchto barvách a na množství do jedný testovací tramvaje se nevyplatí řešit jiný barvy.