Olomouckou dopravu „překope“ uzavírka důležitého průtahu. Objížďka povede i po dálnici D35

Provoz v Olomouci zkomplikuje uzavírka průtahu. Zdroj: ŘSDProvoz v Olomouci zkomplikuje uzavírka průtahu. Zdroj: ŘSD

Kompletní uzavírka umožní rychlé provedení prací, výrazně však zkomplikuje dopravu.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medved

Dokud se tato silnice bude jmenovat I/35 tak je dle oznaceni casti spojeni Praha-Ostrava a nema smysl tvrdit ze na ni je pouze mistni doprava. RSD jedna proti vuli mesta, jak pred par dny jasne rekl primator Olomouce. Ono je normalni ze RSD ma v gesci mistni komunikace ve mestech? Dalkova doprava by se mela vytlacit na obchvat zpoplatnenim pouheho prujezdu (bez zastaveni v Olomouci). Podel teto silnice zije mnoho tisic lidi v hroznych ekologickych podminkach. Pochybuji ze dnes by neco takoveho bylo mozno znovu postavit. Srovnejme jak daleko vytlacil dalnici Krelov a zde neco podobneho jezdi lidem doslova pod… Číst vice »

Granja

Ono je normalni ze RSD ma v gesci mistni komunikace ve mestech?

Místní komunikace to není. Tou by se úsek stal poté, co by jej takto zařadil silniční správní úřad. Takže ŘSD opraví svoji komunikaci a ve městě jsou za to rádi, že je to nic nestojí.

medved

Jj nic to nestoji a tech 24 tisic aut denne to uz nejak skousnem, ze.

Pavel Kopeček

Zastávky chápu, ale opravu povrchu moc nechápu, občas tam jezdím, a nepřipadá mi to tak hrozné, aby se to muselo opravit, znám spousty horších useků i přímo v Olomouci,které bych opravil dřív.

Otakar

Jenže tuto silnici má v gesci ŘSD, ostatní město. Takže toto nejde na úkor ostatních cest přímo v Olomouci.

Ale také mi přijde tato oprava jako „zbytečná“, cesta mi přijde úplně v pořádku a ještě by s přehledem 2 roky vydržela.

medved

Mel by se pomalu prestat pouzivat termin „důležitý průtah“. Jakmile se dokonci dalnicni prupich z Krelova smerem na Hnevotin, doprava co nejede do Olomouce ma jet po obchvatu a ne mestem. Nebude uz to zadny „prutah“ pres mesto!

TnM

Naprostou vetsinu dopravni zateze na Foerstrove a Velkomoravske tvori lokalni doprava. V tomto smeru to stale je a bude „dulezity prutah“. A budme radi za to slovo prutah, protoze nekteri olomoucti autolobbisti ze stare skoly radi pouzivaji slovo „obchvat“. Jakoby to snad byla nejaka silnice mimo mesto a tedy nepotrebuje prechody ani padesatku.

Michael

„Doprava co nejede do Olomouce“ jezdí dávno po obchvatu a průtah pro stotisícové město to zůstane i kdyby jste použil šest vykřičníků..

ROBERT

Ale to nema nic spolecneho s dalnici. Mozna jste vubec nezaregistroval po teto silnici uz nesmi jezdit kamiony dobrych 10 roku!! Bavime se 24 tisicich aut denne ktere jedou hlavni tepnou protoze se nekde cestou odpoji nebo pripoji. Takze dulezity prutah to je beze sporu!

Konecne

Vazeni, kazdy spravny ridic v teto chvili zustane doma.

PeDazOl

Všude dobře, tak co doma? 🙂

Jiří Kocurek

…řekli si na DPO a bylo veliké haló…

Adrian

Původně se počítalo s provozem 1+1, úplnou uzavírku si vyjednal zhotovitel stavby s úřady.

jenki

To bude krásné, jak se všichni sejdeme na kruháči u Globusu, a zůstaneme tam hodně, hodně dlouho…

PeDazOl

Jenom ti co neví kudy jinudy. 🙂 Ahoj z Olomouce.

Jan Sova

Globus to je zázrak i o víkendu. No musíte poděkovat Křelovským, nechtěli tenkrát levně prodat pozemky…. Na ŘSD z té doby už nikomu asi nepoděkujete….

PeDazOl

Vy byste vlastní pozemek pro dobro jiných prodal levně, zvlášť když víte jak se prodávali a kupovali jiné pozemky? 🙂

Jan Sova

Nejsem z Křelova a nikdo mi nic nenabídl. A napsal jsem, kdo to po nich chtěl levně, já ne.

PeDazOl

Tak proč brebentíte o Křelovu? Taková klasika nejsem odsud, nic o tom nevím, ale vést o tom plané řeči nazdařbůh budu?

lumik

Právě že nikoliv. Vzhledem k tomu, že provoz průtahem města zmizí, bude průjezd přes kruhový objezd mnohem rychlejší.

TnM

Kdyz se opravovala D1 tak se medialne dbalo na zachovani 2+2 provozu, uplna uzavirka nemyslitelna.
Kdyz se opravuje stejne zatizena silnice ale neni tam ta znacka „Praha-Brno“, tak jsme organizacne zase na urovni bananistanu, kvuli zanedbatelnemu rozdilu v nakladech (kolik bude stat olomoucke hospodarstvi a zivotni prostředí externality s timto spojene?)
RSD spravuje statni, tedy verejny majetek. Nemuzou se divat jen na svoji fakturu, pokud tim cini znatelne vetsi skodu na jinem veřejném zajmu.

platamond

Opravdu stejně. Na značné části D1 je provoz čtyř násobný a tady navíc vede souběžně dálnice, která sama o sobě rozhodně není přetížená, problémové místo jen kruháč.

PeDazOl

Ono je tím problémovým “místem” spíše analfabetismus českých řidičů, kteří se ani za 20 let nenaučili používat zipování. Je opravdu takový problém od značky upozorňující na zúžení nechat před sebou místo na jedno auto či kamion z levého pruhu a je opravdu takový problém z levého najíždět po jednom do těch mezer? V Česku zcela zásadní…

Jan Sova

Přijďte nám vzorově zazipovat v OL ke Globusu. Evidentně jste ještě neprojížděl pětiramenným kruhovým objezdem tak trefně udělaným, jako je na tomto místě.

PeDazOl

Ne nejsem z Olomouce, nikdy jsem tudy neprojížděl. 🙂 Mluvím o řazení v připojení od Prostějova a o zipu obecně. A propos kruháč býval kapacitní, ale česká jelita se neuměla chovat při vjezdu ze dvou pruhů souběžně a správně se řadit při jízdě v něm a správně odbočovat, tak ho upravili do současné podoby. Takže čekej 🙂

Otakar

Přesně, kde hlavní směr „blokují“ lidé, jedoucí do Globusu, takže dálnice stojí až za zatáčku na kopci.
Zipovat lidé už vesměs umí.

PeDazOl

Ano správně, kdyby nebyli ti co si jedou nakoupit, bylo by vše ok, oni za to můžou, zakázat Globus a jezdit do něj, aspoň po dobu uzavírky!! 🙂

Jan Sova

No ono je to o té lobby. Někomu se udělá na vřelou žádost páté ramínko ke kruháči, aby jeho zákazníci mohli proudit a někomu se zase o kus dál nabídne nízká výkupní cena za pozemek, aby to kolem Globusu nemuselo jezdit. No a on neprodá.

PeDazOl

A kdo to Globus ramínko platil vy brebto. Víte odkdy tam je Globus a kdy došlo k úpravě kruháče? Trochu si slaďte noty a události v čase než začnete plkat. Kruháč má ramínka 4 a to čtvrté přibylo po připojení dálnice od Brna, k úpravě díky dementním řidičům o které jsem psal došlo až následně. Globus nechte laskavě Globusem.

Otakar

Asi jste mě nepochopil. Problém je ten, že ti, co „sjíždí“ z dálnice, aby pak mohli pokračovat na Mohelnici, tak musí dávat přednost lidem jedoucím do Globusu (což je pak dosti silný proud vozidel z Olomouce), takové auto objede celý kruhový objezd, aby se dostalo ke Globusu. Míchá se tam tranzitní doprava s městskou a to je problém.

PeDazOl

Ale to si vykládejte na ŘSD proč je dálnice upíchnutá u Globusu a ne u Křelova a přestaňte tady osočovat Globus a lidi co jedou nakupovat. Původcem tohoto problému je minulé arogantní vedení ŘSD. Ta dálnice od Brna nemá u Globusu co dělat!

Desper

Zas bych z toho nedělal kovbojku, už to, že je uzavřený úsek kam je zákaz vjezdu nákladních vozidel něco znamená. Na tomhle úseku tolik kolon nebývá. Nejvytíženější to je od hotelového domu po novosadskou. A v Olomouci bohužel dost lidi neumí autem nejet i když to město by člověk přešel pěšky

mgr.pavel

Úplná uzavírka je nejspíš hloupost, už jen kvůli té šílené objízdné trase a třeba špuntu – kruháči u Globusu na ní. Ale dopravní zatížení D1 a této ulice je výrazně jiné, zase.